YLPEÄ LIHA ON MATOJEN RUOKAA - niin opettaa Sana
- apostolisena aikana toimi Jumalan tuomio
Apt 12:21-23
21
Niin Herodes määrättynä päivänä pukeutui kuninkaalliseen pukuun, istui istuimelleen ja piti heille puheen;
22
siihen kansa huusi: "Jumalan ääni, eikä ihmisen!"
23
Mutta heti löi häntä Herran enkeli, sentähden ettei hän antanut kunniaa Jumalalle;
ja madot söivät hänet, ja hän heitti henkensä.
Lieneekö Jumalani kuollut, kun ihmeitä ei enää
tapahdu? Tiedän että hyvä saa palkkansa, sen
olen nähnyt, mutta Jumalan tuomiot ovat vähissä.
Taitavat armon adventistit olal oikeassa siinä,
ettei rakkauden Jumala voi tuomita ihmistä.
Joka tapauksessa, Jeesus varoitti ylpeistä
lainvaatijoista ja paljasti, etteivät he
itsekään välitä noudattaa lain sisältöä.
Vain näön vuoksi ovat vaativinaan lakia.
Matt. 23:3
Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää;
mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
Vaikka laintuntijat kantoivat ylpeyttä lihassaan
sapattina, heillä oli otsaa syyttää kaikin puolin
tervettä sängynkantajaa työnteosta sapattina.
Joh 5:8-10
8
Jeesus sanoi hänelle: "Nouse, ota vuoteesi ja kävele."
9
Mies tuli heti terveeksi, otti vuoteensa ja käveli. Mutta se päivä oli sapatti. [Joh. 9:14]
10
Niinpä juutalaiset sanoivat parannetulle: "Nyt on sapatti, ei sinun ole lupa kantaa vuodettasi." [Neh. 13:19; Jer. 17:21,22]
Kun alintuntijat vihdoin saivat selville, kuka
oli käskenyt rikkoa sapattia, häväistä sitä,
he raivostuivat Jeesukselle, syylliselle niin
heidän otsaansa tuli patti ja he siltä seisomalta
päättivät tappaa Jeesuksen:
Joh 5:15-20
15
Mies lähti sieltä ja kertoi juutalaisille, että Jeesus oli hänet parantanut.
16
Juutalaiset alkoivat vainota Jeesusta, koska hän teki tällaista sapattina. [Mark. 3:6]
17
Mutta Jeesus sanoi heille: "Minun Isäni tekee työtään taukoamatta, ja niin teen myös minä." [Joh. 9:4, 14:10]
18
Tämä vain lisäsi juutalaisten halua ottaa Jeesus hengiltä.
Hänhän ei ainoastaan rikkonut sapattikäskyä, vaan vieläpä sanoi Jumalaa omaksi isäkseen ja teki siten itsestään Jumalan vertaisen. [Joh. 10:33]
19
Jeesus vastasi juutalaisille näin: "Totisesti, totisesti: ei Poika voi tehdä mitään omin neuvoin, hän tekee vain sitä, mitä näkee Isän tekevän. Mitä Isä tekee, sitä tekee myös Poika.
20
Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaiken, mitä itse tekee. Hän näyttää Pojalle vielä suurempiakin tekoja, sellaisia, että hämmästytte.
Luuk. 13:14
Mutta synagoogan esimies, joka närkästyi siitä, että Jeesus paransi sapattina, rupesi puhumaan ja sanoi kansalle:
"Kuusi päivää on, joina tulee työtä tehdä;
tulkaa siis niinä päivinä parannuttamaan itseänne, älkääkä sapatinpäivänä".
Laki-intoilijat kyllä kehottivat kansaa tulemaan
parannettavaksi ja syömään terveesti, (itse eivät
tahtoneet parantua ylpeästä lihastaan), mutta he
tahtoivat erottaa sapatin Jumalalle;
ei silloin
saanut harrastaa terveyttä ja hyvinvointia.
Jumala ei sapattina saanut palvella ihmistä.
Sapatti oli Jumalaa varten, eikä ihmistä!
Sapattina Jumala piti erottaa ihmisistä.
MUTTA JEESUS tahtoo näyttää, että ihmisen
hyvinvointi on sapattia tärkeämpi. Ja ettei
sapatin pitäminen sitä aikaansaa.
"Ota vuoteesi ja kävele" - sapattisakon uhallakin.
Vaikka pitäisit joka sapatin ja vaikka olisit
teologian tai lakitieteen tohtori, mutta olisit
armoton - et ymmärtäisi Jumalan tahtoa.
Matt. 18:27
Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi.
Mark. 1:41
Niin Jeesuksen kävi häntä sääliksi, ja ojentaen kätensä hän kosketti häntä ja sanoi hänelle: "Minä tahdon; puhdistu".
Mark. 6:34
Ja astuessaan maihin hän näki paljon kansaa, ja hänen kävi heitä sääliksi, koska he olivat niinkuin lampaat, joilla ei ole paimenta, ja hän rupesi opettamaan heille moninaisia.
Matt. 14:14
Ja astuessaan maihin Jeesus näki paljon kansaa, ja hänen kävi heitä sääliksi, ja hän paransi heidän sairaansa.
Elääkö säälivä Jeesus sinussa ja minussa?
(Lue Joh 5. kokonaan, se on kuuluisa sapattisaarna)
Voihan sen sanoa näinkin
2
106
Vastaukset
- sanassa.
Eilen illalla tuli tv.stä erään baptistikirkon tekemää lähetystyötä mm eri kirkkojen ovilla.
Eli juuri meidän kaltaisten kirkkojen ovilla, vaikkapa helluntalaiset ym. vastaavat.
He julistivat sanan mukaisesti heidät kaikki helvettiin (mukaanlukien tämän BBC, toimittajan avoliiton takia).
Myös ruotsalainen rautakauppa sai kokea ovillaan ja "nahoissaan" baptisti-kuoro plakaatti tuomion, koska Ruotsi tuomitsi maassaan homouden synniksi saarnanneen papin.
Mutta jos nämä baptistit olisivat täällä, kyllä Antin ja muitten kirkkojen edustajat seurakuntineen tuomittaisiin väärästä [löysästä] elämänasenteesta helvetin tuleen.
Eli juuri elämän asenne, Jumalan sanaan ja tahtoon.
Se hällävälinen vaellus, Laodikealainen haaleus, mitä juuri vaikka tämä Antin sanoma heidän mielestään varmasti sisältäisi.
Mikä olisi se ajatus, oli että Jeesus armahtaa syntisen sisälle valtakuntaansa, ilman tekoja, mutta kyllä teot pitää tulla uskossa näkyväksi.
Synti on synti.. Eli kerrataan, synti on synti ja pitäisikö sanoa, mikä synti on?
Ehkä Antti tavallaan helluntaipappia lainaten luettelee Uudestatestamentista 1050 käskyä ja kehotusta mitä se voisi olla, mutta kieltää Jumalan 10 käskysanaa lakihenkiseksi.
[kumpi olisi helpompi sisäistää]..
He eivät ajattele että Jumala on Pyhä ja myös sitä, että lakikin on Pyhä.
Se osoittaa synnin ja helvetin tulen palkan.
Mutta Jumala on armollinen syntiselle ja kutsuu sisälle pelastukseen armosta.
Kyllä laki tuomitseisi kuolemaan, ja jos armoa ei olisi, kuolema helvetin tuli olisi kohtalo.
Mutta nyt pääsee armosta osalliseksi, mutta ei enää synnin tekijäksi.
Tietenkin asetetaan suurennus lasi, että uskova on aina armonkansalainen, se ei tee enää luettua syntiä, vaan kelluu suolameressä, uppoamatta.
Mutta juuri tätä opetusta vastaan nousi kirkkojen portaille nämä baptistit.
Eli he tavallaan toivat esille Jumalan tuomiopuolen.
Sitähän 'Anttikin julistaa ikuista helvetin tulta.
Jumala tuomitsee, ja huom. -tuomio lähtee Jumalan huoneesta. Hetkinen, mutta Anttihan julistaa tuomiota vain heille, jotka julistavat sitä, että Jumalan tahto on olemassa. Heidät tuomitaan, ei meitä, jotka kellutaan suolameressä, ollaan maan suola, ja julistetaan laitonta armoa. Laki ei sido ihmistä Jumalan tahtoon.
Miksiköhän näiden, vaikka en nyt heidän tavallaan tuomiota julista (*nämä baptistit eilisessä ohjelmassa), miksi he ovat kolkuttelemassa kirkkojen oville. KOP, kop.. olet kristittynä menossa helvetin tuleen....
Sanan pyhyys ja Jumalan pyhyys, se oli varmaan sen sanan perusajatus, Pyhä johon ei synti sovi.
Ei Jumalan valtakunnan, maan ja ajan rajojen sisälle. Mene, mutta älä enää syntiä tee.
Armo kävi kohti, se annettiin, mutta siinä evästettiin matkalle.
Kuka evästi ja ketä evästi*?
Jeesus, ja armahdettua syntistä naista.
Onko Antti sinulle henkilökohtaisesti hyökkäyksen kohde Jumalan Pyhä ja Pyhä virheetön lain merkitys mitätön uudestisyntyneen sydämessä, sekä asenteessa?
Miksi vihasi nousee sitä vastaan, eikö sydän tunnusta pyhien kanssa tätä.
(Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.)
Ts. laki on aina hyvä, se on Pyhä ja sillä on tehtävä, että pysyisin elävänä Kristuksessa ja kirkaistaisin häntä.
Kyllä "kristitty" aika kirkastaa maailman mielisyyttä tänään. Vasta uutisoitu vaikka tämä homoavioliiton siunaus, kirkonpuolelta, mitä vastaan sanan mukaisesti nämä baptistitkin saarnasi.
Julistuksessaan sanoivat, että tämän synnin takia kaikki tuomiot ja esim. sairaudet on kansan yllä.
Mutta jatketaan tästä myöhemmin.- Veli Herrassa
Voitko yhtyä Antin kautta annettuun rukoukseen
meidän adventistien puolesta? (Sekä myös Antin ja koko kristikansan puolesta!)
Vai kompastutko
rakkaudettomuuteen eli siihen että aivan väärän
"profeetan" kautta se saatiin?
Muista että "rakkaus peittää syntien paljouden"!
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000036741679
Olkoon meillä "rakkaus kaikkia pyhiä kohtaan".
Kiitoksen kera muistakaamme Herran edessä kaikkia.
Viisautta ja ilmestyksen henkeä Herran tuntemisessa.
Että tietäisimme varmasta toivosta ja perinnöstä.
Tiedämmekö Hänen voimansa mittaamattomasta suuruudesta uskovia kohtaan?
Jeesus on korkein, on pää ja kaikki kaikissa täyttää.
Veli Herrassa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad621198- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335685- 51651
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 51628
- 93610
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76582
- 56564