Heipä Hei ystäväiset!
Minun tontin kolmanneksen on vallanut villi lupiini. Miten pääsen moisesta eroon kätevimmin?
VILLI LUPIINI pitäis saada pois!!!
12
3413
Vastaukset
- ainoa
tapa ei onnistu kitkemällä
- onnistunee
Myrkky ei ole ihan turvallinen tapa ihan pohjavesienkään kannalta, ym kasvillisuus.
Rikkapeite ensin alle ja sitten maata päälle, mutta varmista ettei siementäviä kasveja jää lähistölle.
- ei vissiin sais
mutta miten ois roundup? Sillä pääsin eroon vihonviimeisestä maahumalasta. -ja on luontoystävällistäkin :)
- vaikka purkissa niin kehuta...
Vaikka tietysti on kyllä tehokasta..
- Ihmettelijä65
vaikka purkissa niin kehuta... kirjoitti:
Vaikka tietysti on kyllä tehokasta..
Roundupin vaikuttava aine on kyllä glyfosaatti :)
- siitä pääsee eroon
tohotin vain toimimaan palaa kasvit ja siemenet on ympäristö ystävällinen
- olla KOSANILLA
EIKÄ KOSNILLA NO..........
- Roundupilla.
Mutta Roundup ei tehoa Lupiinin siemeniin.(Kysyin valmistajalta.)Lupiinin kukkavarret on kerättävä ennen kuin siementävät. Itse keräsimme kaikki varret jätesäkkeihin; työlästä, mutta palkitsevaa. Vasta sitten myrkytimme Lupiinit ja hyvin pääsimme niistä eroon. Jos oli tulossa uusia alkuja, otimme ne heti pois.Nyt ei ole pihalla ainuttakaan Lupiinia ja toivottavasti ei tulekaan.
- nypi juurineen
Jos halua eroon , nypi juurineen.
Leviäminen estyy kun leikkaat kuihtuneet kukat pois ennen kuin siementää.- mullakin
miksi haluat ne pois? ne ovat kauniita.
- Miksi pitää poistaa?
Lupiini kunnostaa maata ,koska se kuuluu hernekasveihin ja pörriäiset tykkäävät niistä.
- musta muovi
Jos kysyjällä on pakottava tarve poistaa lupiinit, ei siinä tarvita mitään kehoituksia sen kauneudesta eikä pörriäisistä.
Paras tapa on kenties leikata lupiinit keväällä alas ja laittaa kate päälle, jokin iso musta muovi on paras, anna sen olla ainakin kaksi vuotta, silloin tukehtuvat sinne alle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5432061Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3851672Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H201496Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641388- 561062
- 1181057
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191056Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16828Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka11814Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66813