VILLI LUPIINI pitäis saada pois!!!

tietoa kaipaava

Heipä Hei ystäväiset!

Minun tontin kolmanneksen on vallanut villi lupiini. Miten pääsen moisesta eroon kätevimmin?

12

3544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainoa

tapa ei onnistu kitkemällä

• onnistunee

Myrkky ei ole ihan turvallinen tapa ihan pohjavesienkään kannalta, ym kasvillisuus.
        Rikkapeite ensin alle ja sitten maata päälle, mutta varmista ettei siementäviä kasveja jää lähistölle.

• ei vissiin sais

mutta miten ois roundup? Sillä pääsin eroon vihonviimeisestä maahumalasta. -ja on luontoystävällistäkin :)

• vaikka purkissa niin kehuta...

Vaikka tietysti on kyllä tehokasta..

• Ihmettelijä65
        vaikka purkissa niin kehuta... kirjoitti:

Vaikka tietysti on kyllä tehokasta..

Roundupin vaikuttava aine on kyllä glyfosaatti :)

• siitä pääsee eroon

tohotin vain toimimaan palaa kasvit ja siemenet on ympäristö ystävällinen

• olla KOSANILLA

EIKÄ KOSNILLA NO..........

• Roundupilla.

Mutta Roundup ei tehoa Lupiinin siemeniin.(Kysyin valmistajalta.)Lupiinin kukkavarret on kerättävä ennen kuin siementävät. Itse keräsimme kaikki varret jätesäkkeihin; työlästä, mutta palkitsevaa. Vasta sitten myrkytimme Lupiinit ja hyvin pääsimme niistä eroon. Jos oli tulossa uusia alkuja, otimme ne heti pois.Nyt ei ole pihalla ainuttakaan Lupiinia ja toivottavasti ei tulekaan.

• nypi juurineen

Jos halua eroon , nypi juurineen.
      Leviäminen estyy kun leikkaat kuihtuneet kukat pois ennen kuin siementää.

• mullakin

miksi haluat ne pois? ne ovat kauniita.

• Miksi pitää poistaa?

Lupiini kunnostaa maata ,koska se kuuluu hernekasveihin ja pörriäiset tykkäävät niistä.

• musta muovi

Jos kysyjällä on pakottava tarve poistaa lupiinit, ei siinä tarvita mitään kehoituksia sen kauneudesta eikä pörriäisistä.

Paras tapa on kenties leikata lupiinit keväällä alas ja laittaa kate päälle, jokin iso musta muovi on paras, anna sen olla ainakin kaksi vuotta, silloin tukehtuvat sinne alle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      171
      8441
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      452
      7590
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      76
      3880
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      160
      3662
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      118
      3054
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      54
      2785
    7. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      43
      2050
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2046
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1883
    10. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      21
      1751
    Aihe