Juniori luistimen muotoilu koti konstein?

seawolf2000

Kuulin kiekkoleirillä mielenkiintoisen väittelyn usean isän kesken. Miten uunissa tai saunassa kotona on luistimet muotoiltu.
Onko kokemuksia? Laitetaanko luistimet illalla 100 asteiseen saunaan 3-4 minuutiksi ja vedetään jalkaan märän sukan kera.
Vaimoke ei ainakaan heti antanut lupaa uuniin päälle laittamiseen....

61

88302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvoa

      n.5min reilu 100asteisessa uunissa ja sen jälkeen hokkarit pelaajan jalkaan hyvin kiristettynä ja pelaaja seisoo luistimet jalassa LUISTELUASENNOSSA noin 15min.

      HUOM! sellaiset sukat jalkaan mitä käyttää jäällä!!! koska luistimen pitäisi olla "nihkeä" jalkaan ei missään tapauksessa VÄLJÄT!

      jos ensimmäisellä kerralla ei toivottua tulosta niin uudestaan vaan.

      -toimenpiteen tarkoitushan on että luistin on jalalle mahdollisimman "mukava"

      emäntäko huolissaan uunista?
      turhaan - voi heittää ruuat vaikka sen jälkeen huoletta uuniin.

      • ohjeen mukaan

        terät voi irrota muovista taitaa olla ccm:n ohje googlella löydettävissä ja saunaan muistaakseni n. 60c noin 30min ja sitten jalkaan niin tiukalle, kuin saa ja seisottava luisteluasennossa noin 15min, että kenkä jäähtyy ja tuotahan voi nopeuttaa menemällä ulos, mut en tiedä kannataako sitä tehdä -20c pakkasessa, koska jäähtyy aika nopeasti ja siinä varmaan myös riski, että teräs irtoaa tai löystyy


      • gehhtrrh
        ohjeen mukaan kirjoitti:

        terät voi irrota muovista taitaa olla ccm:n ohje googlella löydettävissä ja saunaan muistaakseni n. 60c noin 30min ja sitten jalkaan niin tiukalle, kuin saa ja seisottava luisteluasennossa noin 15min, että kenkä jäähtyy ja tuotahan voi nopeuttaa menemällä ulos, mut en tiedä kannataako sitä tehdä -20c pakkasessa, koska jäähtyy aika nopeasti ja siinä varmaan myös riski, että teräs irtoaa tai löystyy

        Mutta huonot eivät. Kyllä itse ainakin käyttänyt tuota 100 asteen hommaa niinkuin ensimmäisessä kirjoituksessa kerrottiin. Mutta alta 100 euron luistimia en laittaisi uuniin, joka on 100 asteessa. Koska ne ovat huomattavasti kovemmista ja epäelastisemmista materiaaleista valmistettuja (halvalla) ja ne eivät kestä silloin niin paljon.


      • 1000c
        gehhtrrh kirjoitti:

        Mutta huonot eivät. Kyllä itse ainakin käyttänyt tuota 100 asteen hommaa niinkuin ensimmäisessä kirjoituksessa kerrottiin. Mutta alta 100 euron luistimia en laittaisi uuniin, joka on 100 asteessa. Koska ne ovat huomattavasti kovemmista ja epäelastisemmista materiaaleista valmistettuja (halvalla) ja ne eivät kestä silloin niin paljon.

        itse myovi ei kestä tuota kuumuutta ja muuttaa muoto, jolloin niitit löystyvät... edes kalliimmissa luistimissa ei ole ihmemuovit käytössä. etsikää oikea ohje


      • Anonyymi

        Ei se uunitus (100c)paljon auta koska todellinen lämpötila pitää olla yli 150c ja sitähän jalka kestä ja jalassa ei ole tarpeeksi paineet joka johtaisi muutoksiin . Tiedän tämä koska koska muokkaan luistimia ammatikseni Luistimien Muokkauspalvelussa 040 5824814


    • Oikeesti toimii

      Luistimet jalkaan ja suihkun kautta saunan lauteille istuskelemaan. Toimii ku junan vessa. Ihan älytön kuumuus voi pilata sen luistimen. Lämmin vesi ja ihan normaali saunan lämpö riittää. Ite teen jokaisten luistimien kanssa. sillee.

      • lämpötila

        lämpötila on max.90c ja aika noin 3min max 4min, jonka ajan ne pidetään uunissa, koska juuri tuo muovi muuttaa muuten muotoaan. Tämän jälkeen ne laiteaan sopivasti tiukalle (ei liian tiukalle, koska nauhalenkin reiät voivat venähtää) ja istutaan nilkat suuniilleen suorassakulmassa noin 20min.

        Huom. tuo ohje on muuttunut, ettei seistä painolla niiden päällä, eikä ns. polvet koukussa


      • zx
        lämpötila kirjoitti:

        lämpötila on max.90c ja aika noin 3min max 4min, jonka ajan ne pidetään uunissa, koska juuri tuo muovi muuttaa muuten muotoaan. Tämän jälkeen ne laiteaan sopivasti tiukalle (ei liian tiukalle, koska nauhalenkin reiät voivat venähtää) ja istutaan nilkat suuniilleen suorassakulmassa noin 20min.

        Huom. tuo ohje on muuttunut, ettei seistä painolla niiden päällä, eikä ns. polvet koukussa

        Bauerin lappusessa luki 79 astetta ja max 2 min.


      • Kaikenlaistaharmia
        zx kirjoitti:

        Bauerin lappusessa luki 79 astetta ja max 2 min.

        Bauer Supreme one60 luistimet muotoiltu kaupassa jo kaksi kertaa, hiertää edelleen sisäpuolelta kerhäsluiden kohdalta. Aion kokeilla saunamuotoilua, kannattaako luistimet kastella sisältä vai kuiviltaanko saunaan 30 minuuttia ja 60 asteisessa saunassako se oli ja jäähdyttelyä 15 minuuttia?
        Luistimissa perustavaa laatua oleva vika kun kehräsluun paikat on muotoiltu liian yläs muoviin...
        Ei taida auttaa kun kuumailmapuhallin, onko kokemusta kellään?


      • ElmUnKelmun
        Kaikenlaistaharmia kirjoitti:

        Bauer Supreme one60 luistimet muotoiltu kaupassa jo kaksi kertaa, hiertää edelleen sisäpuolelta kerhäsluiden kohdalta. Aion kokeilla saunamuotoilua, kannattaako luistimet kastella sisältä vai kuiviltaanko saunaan 30 minuuttia ja 60 asteisessa saunassako se oli ja jäähdyttelyä 15 minuuttia?
        Luistimissa perustavaa laatua oleva vika kun kehräsluun paikat on muotoiltu liian yläs muoviin...
        Ei taida auttaa kun kuumailmapuhallin, onko kokemusta kellään?

        Älkää nyt paistako niitä luisitmia. Kinkkua pidetään tunti uunissa. Muutama minuutti riittää ja sitten märkä sukka sisään, kiristys ja pidä jalassa muutama minuutti. Tarvittaessa toista tuo niin kauan, että istuvat jalassa kuin elmu kelmu.


      • muotoilija..
        ElmUnKelmun kirjoitti:

        Älkää nyt paistako niitä luisitmia. Kinkkua pidetään tunti uunissa. Muutama minuutti riittää ja sitten märkä sukka sisään, kiristys ja pidä jalassa muutama minuutti. Tarvittaessa toista tuo niin kauan, että istuvat jalassa kuin elmu kelmu.

        muutamassa minuutissa kenkä läpeensä ja siksi n. 20-30min on sopiva aika, kunhan ei ole liian kuuma 60c on sopiva niin ei ole vaaraa niitien löystymisestä. luitimen kengissä on erilaisia kerroksia, jotka täytyy saada sieltä sisältä lampimiksi, et muotoutuu sitten oikein..

        Jos jokupaikka hiertää, eikä muotoilu auta voi yrittää esim. kastella se luistin ja vaikka tyhjää limsapulloa tms. työtää levittämään sitäkohtaa ja saunassa sen saa kuivateltua, jos ei ole aikaa odotella kuivumista kovin kauan


      • pelimies100
        Kaikenlaistaharmia kirjoitti:

        Bauer Supreme one60 luistimet muotoiltu kaupassa jo kaksi kertaa, hiertää edelleen sisäpuolelta kerhäsluiden kohdalta. Aion kokeilla saunamuotoilua, kannattaako luistimet kastella sisältä vai kuiviltaanko saunaan 30 minuuttia ja 60 asteisessa saunassako se oli ja jäähdyttelyä 15 minuuttia?
        Luistimissa perustavaa laatua oleva vika kun kehräsluun paikat on muotoiltu liian yläs muoviin...
        Ei taida auttaa kun kuumailmapuhallin, onko kokemusta kellään?

        kun ostat luistimet niin ne pitää heti tuntua hyviltä hiertäviä puristavia ja muuten vaan sopimattomia luistimia ei saa kuumentamalla hyviksi.Uudet ns huippuluistimet ovat kaikki niin jäykkiä että vain harva liiga pelaaja pelaa niillä oikeesti , mutta näinhän se menee että luulee kalliimpien olevan ne parhaat vaikka 200 eur sais ihan hyvät ja oikeat tarkoituksen mukaiset luikkarit


      • Kokenut käyttäjä
        muotoilija.. kirjoitti:

        muutamassa minuutissa kenkä läpeensä ja siksi n. 20-30min on sopiva aika, kunhan ei ole liian kuuma 60c on sopiva niin ei ole vaaraa niitien löystymisestä. luitimen kengissä on erilaisia kerroksia, jotka täytyy saada sieltä sisältä lampimiksi, et muotoutuu sitten oikein..

        Jos jokupaikka hiertää, eikä muotoilu auta voi yrittää esim. kastella se luistin ja vaikka tyhjää limsapulloa tms. työtää levittämään sitäkohtaa ja saunassa sen saa kuivateltua, jos ei ole aikaa odotella kuivumista kovin kauan

        Elikkä ostin juuri Reebokin 4K luistimet ja siellä oli mukana ohje missä sanottiin että luistimet laitetaan uuniin/saunaan joka on 93C lämmin 2-3min ajaksi. Tämän jälkeen luistin jalkaan ja istutaan polvet 90 asteen kulmassa noin 10-15min. Toistetaan mikäli on tarvetta.


      • huh huh
        muotoilija.. kirjoitti:

        muutamassa minuutissa kenkä läpeensä ja siksi n. 20-30min on sopiva aika, kunhan ei ole liian kuuma 60c on sopiva niin ei ole vaaraa niitien löystymisestä. luitimen kengissä on erilaisia kerroksia, jotka täytyy saada sieltä sisältä lampimiksi, et muotoutuu sitten oikein..

        Jos jokupaikka hiertää, eikä muotoilu auta voi yrittää esim. kastella se luistin ja vaikka tyhjää limsapulloa tms. työtää levittämään sitäkohtaa ja saunassa sen saa kuivateltua, jos ei ole aikaa odotella kuivumista kovin kauan

        Huom luistimessa on nahkaa ,niin muista sääntö missä voi sulaa siellä nahka palaa. Vie suutariin lestille venytettäväksi ,jos kerran ostit vääränlaiset


      • Broo

        Tarviiko nauhoja


    • luistin

      itse tein luistimet saunassa

      • mukahauska

        aika melkonen fagiiri olet... :D


    • kp

      Itsellä ollut CCM, Bauer, Graf luistimia (hintaluokaa 500-600 €)aina saunassa 80-100 astetta(metallikiuas, puulämmitteinen) ja luistin vajaa 5 min ensin lämpenemässä ja sitten saunomaan ja luistimet jalkaan sekä narut kireelle, 10 min saunominen ja sitten jäähylle 20 min, aina on hyvät tulleet. Huomaa siitä että jos lämpötila on liian korkea luistinkenkä tuntuu huopatossulta :)

      • Not_a_robot2

        Ai oikein metallikiuas. No en kyllä muovista tehtyä ole nähnytkään. Puukiukaista olen kuullut mutta lienevät kertakäyttöisiä 🤔


      • tykkääjä
        Not_a_robot2 kirjoitti:

        Ai oikein metallikiuas. No en kyllä muovista tehtyä ole nähnytkään. Puukiukaista olen kuullut mutta lienevät kertakäyttöisiä 🤔

        😂😂😂


      • anonyymi_WC1
        Not_a_robot2 kirjoitti:

        Ai oikein metallikiuas. No en kyllä muovista tehtyä ole nähnytkään. Puukiukaista olen kuullut mutta lienevät kertakäyttöisiä 🤔

        Kiukaita on myös keraamisia ;)


    • Toimii !!1

      Uuni 80 astetta ,luikat uuniin 2-3 minsaa ,pue jalkaan tavallisen luikkasukan kanssa ,teräsuojat päällä kävele n 10.minsaa ,muotoutuu mukavasti .Muista oikea nauhoitus !!!

    • apx12345

      Kun luistimia muotoilee ja on ottanut pois uunista, laittaa jalkaan niin täytyy istua 15-20min!!! uunissa siis 80-90 astetta 3-4 minuuttia.

    • 18

      mulla on bauer one 100 ja olen käyttänyt niitä uunissa 3 kertaa eikä ole auttanut.meneekö ne pilalle jos kokeilee vielä uunittaa?

      • slakkka

        Enempää kuin 3 kertaa ei saa lämmittää lukeepi bauerin lappusessa.


    • Luistimen muokkaus

      Myös luistimen muokkaus onnistuu www.cinderellafit.net syteemin avulla.

    • Icehockeywarehouse

      Pistät luistimen uuniin niin että nauhat on auki, että saat heti luistimen jalkaan kun otat sen uunista. Paras uunitus on mielestäni 80 asteessa, 6-8minuuttia. Sen jälkeen otat luistimen pois uunista ja varmistat, että jalassasi on sukka, jota käytät myös luistellessa. Pistät luistimen sulavasti jalkaan, kiristät tiukkaan, ja annat olla 15 minuuttia, seisoen luisteluasennossa, tai istuen tuolissa, ja pistäen luistimen kärjen maahan, niin että kantapääosa on ilmassa.

      • Icehockeywarehouse

        Niin siis luistimen terän kärki maahan. :)


    • pattijalka

      Minä olen muotoillut monet luistimet seuraavalla tavalla:

      Luistin 1 kerralla uuniin 90 asteeseen (paistimittari uuniin) n. 10 minuuttia.

      Luistin uunista nopeasti jalkaan ja nauhat normaalitiukkuudelle. Ei kannata kirstää liikaa, ettei kuuman luistimen nauhanreiät repeä.

      Sen jälkeen olen vetänyt kirkasta noin 2-3 cm leveää pakkausteippiä luistimen päälle tiukalle. Valkoinen synditeippi ja ruskea pakkausteippi sotkee luistimet.

      Luistin muotoutuu tällä tavoin paremmin, kun alipaineella.

      Luistin pidetään jalassa noin 15 minuuttia. Olen seisonutkin lämmin luistin jalassa, jolloin kantapää menee paremmin paikalleen ja jalkaterä muotoutuu paremmin. Nilkkaa ei saa missään tapauksessa taivuttaa sivusuunnaassa, kun lämmin luistin on jalassa.

      Jos jalassa on arkoja patteja tms, kannattaa niiden päälle laittaa esim. huopapala ennen muotoilua, tällöin saa arkaan paikkaan lisää tilaa.

      Lopuksi leikkaa teipit irti ja ota luistin pois jalasta. Anna luistimien olla huoneen lämmössä vajaan vuorokauden muotoilun jälkeen. Luistimia ei saa käyttää heti muotoilun jälkeen.

    • trallalaa1

      auttaako se jos luistelee tarpeeks monta kertaa

      • Anonyymi

        Mulla on ollut samat NHL Fast luistimet 35 vuotta ja alkavat olla jo aika hyvin muotoutuneet :-)


    • slakka

      Bauerin viimeisimmät muotoilu ohjeet ovat seuraavanlaisia:

      79 celssiusta ja luikkarit 3minuutiks pesään. Liiallinen kuumus tottakai saattaa vahingoittaa hokkareita

      Ei saa muotoilla kuin maximissaan 3 kertaa.

      Jäähtyminen 15minuuttia. Vähintään tunti ennen jäälle menoa.

      Pitää seistä suorassa muotoilun aikana. Ei saa kävellä tai olla etukenossa.

      Ja luistinten kiristäessä varovasti, erityisesti 2 ylimpää reikää ettei hajoa!

    • trallalaa1

      niiiiiiiiiiiiiiiiiii mutta auttaako se et luistelee montakertaa hyövyttääkö se mitää muotoutumisee?????????????????????????????????????????? vastatkaa kerta poika polonen ei tiiä ryökäle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 19.1.my.life.is.back

      Enpä usko, että ne luistimet siitä merkittävästi muotoutuu, sillä itse luistelin koko viime talven ulkojäillä bauerin vapor X2.0 luistimilla ja nyt aion kokeilla tuota saunassa muotoilua, koska pelkkä luistelu ei auttanut luistimen mukautumisessa jalan muotoon. Sisäjäällä (jäähallissa) käytän ccm:n V03 luistimia, joiden luistinkenkä on omalle jalalle sopiva ja nuo bauerit on ihan eri muotoiset ja luistellessa ne hiertää pahasti. Jos pelaat tosissasi jääkiekkoa niin suosittelisin saunassa tai uunissa muotoilua, huonoilta tuntuvilla luistimilla ei pidä luistella.

      • ringette

        Kyllä ne muokkautuu! Mulla oli Bauerin vapor x-lite luistimet, ja ne muokkautu ihan niin että lustelin paljon (harrastan ringettee) ja jalka hikos nii kyllä ne siitä muokkautuu. Nyt mul on reebokin 12k luistimet ja ne ajattelin muokkauttaa, vaikka on hyvät muuten jalkaan mut mukavampi luistella mitä nopeemmin ne on oman jalan muodossa (:


    • vaarala

      miten voisin muotoilla easton s17 luistimet turvallisesti??

      • höntsäilijä

        Tuli mieleen et ku mulla on Reebok 14k PUMP luistimet et onko voiko niitä lämpömuovata? Noin 200€ luistimet mut en oo ihan varma et tarviiko niitä muovata kun niissä on se pump juttu. Asiallisia vastauksia, kiitos :)


      • höntsäilijä
        höntsäilijä kirjoitti:

        Tuli mieleen et ku mulla on Reebok 14k PUMP luistimet et onko voiko niitä lämpömuovata? Noin 200€ luistimet mut en oo ihan varma et tarviiko niitä muovata kun niissä on se pump juttu. Asiallisia vastauksia, kiitos :)

        Nii ja et pitääkö pumpata yhtää ennen sitä muotoilua? :)


      • 20k
        höntsäilijä kirjoitti:

        Nii ja et pitääkö pumpata yhtää ennen sitä muotoilua? :)

        voi muotoilla ja muistaakseni noissa on joku geelikerroskin siellä materiaalien välissä ja ei pumpata silloin, kun muovataan


      • Työsuojeluvaltuutettu

        Pidä vaikka kypärää päässä muotoilun ajan. Silloin vältyt tod.näk. pahimmilta onnettomuuksilta.


    • 20k reebok

      Tärkeää on juuri istua polvet n.90asteen kulmassa 10-15min kuumennuksen, normaalin kiristyksen jälkeen, saunassa varmaan hyvä olla se 60->.

      Ei mielestäni kannata seisoa tai kävellä lämmitetyillä luistimilla, koska nilkkaa ei saisi hulluna liikkua muotoilun aikana(vaikuttaa lopputulokseen).

      Uunittanut en ole mutta saunassa myöskin pidetty luistimia.

      Yks hyvä kikka on jos ei luistin ala istumaan tarpeeksi saunoessa, heitä löylyä ja pistää makuulle ja nosta jalat kattoon ottaa kivasti hokkarit lisää lämpöä :D

    • -Sanna_

      Meillä ostettiin luistimet ja heti sillon liikkessö lämpömuokattiin ja piti seisoa suorana paikallaan ei istua

      • heisannahei

        täällä joku mainitsi jo että vanha ja huonommaksi todettu keino on seistä ku tulee liikaa painoa. Paremmin istuu luistimet ku istut penkillä polvet 90 asteen kulmassa


    • peeenaaaa

      saunassa tai uunissa ei saa seisoa

    • EE-lestit

      En ole venyttänyt tai muotoilut vaikka jalka on leveä kuin lapio.

      Oon ostanut leveät EE lestitiset, ja sopivat sellaset ja sen jälkeen vaan heti luistelemaan kunhan terät on tasapainotettu ja teroitettu.

      • Renkaatvipattaa

        Terien tasapainoitus on menny multa ohi!! Pistetäänkö siinä teriin samanlaisia painoja kuin auton renkaisiin??? Pystyykö siihen kukaan muu kuin Hockey Base vai pystyykö hekään??


    • rektaaja

      sun mutsis

      • pena3513

        ooooo


    • x_hockey

      Kerran oli mullakin luistimet, sitten kyllästyin ja laitoin ne uuniin. Terät sain sitten hyvin sinistyneinä tuhkan mukana talteen, tekisinkö niistä puukot tai tulukset..hmmm

    • MakeFit
    • 2008vs2017

      Tämä kysymys on laitettu tänne jo 2008.
      Eiköhän tämän päivän luistimille ole jo ihan omat tapansa saada ne muotoiluksi.

    • Bauer700

      Niin, onkohan mutoiluohjeet vielä nykyäänkin samat ???

      • mittumaariluistimet

        Minä oon tavannu panna luistimet hetkeksi juhannuskokkoon ja sitte jalkaan niin kireälle kun saa.


    • tyköistuva_kiakko_pipa

      Ilmeisesti olette tehneet jo pipalla saman sovituksen. Nyt päätä kiristää niin vietävästi. Ei oikein veri kierrä. Tasapinon vuoksi olisi kiva jos jalkojankin kiristäsi.

      Jääkiakko on kivaa ja mulla on kotiasiat hyvin.

    • MakeFit
    • Ikuisuusjutska

      Kokeilkaa jo ostaessa luistimia jalkaan. Kyllä siinä jo selviää onko luistin tarpeeksi hyvä puulaaki peleihin.

    • Temppa

      Ccm.n ohje ultra tacks luistimille. Uuni 110 asteiseksi, laita ensimmäinen luistin uuniin ja anna olla 2min sitten laitat toisen luistimen uuniin ja siinä 2 minuutissa kerkiät laittamaan sen ensimmäisen luistimen jalkaan ja kiristämään sen normaaliin kireyteen, ei liian tiukalle. Toista tämä toiselle luistimelle. Sitten istut penkillä polvet 90asteen kulmassa 10min, älä seiso luistimet jalassa äläkä varaa painoa niille liikaa. Anna luistinten levätä 12tuntia käsittelyn jälkeen.

      Tästä ohjeesta poiketen minä laitan luistimet saunaan 80-100astetta, menen suihkuun ne sukat jalassa jolla tykkään pelata eli mahdollisimman ohuet ja pitkävartiset. Kun luistimet on ollu saunan ylälauteilla 3-5minuuttia kiipeän sinne, laitan luistimet jalkaan ja istun ylälauteilla löylyä heitellen 10-15min polvet 90asteen kulmassa painoa varaamatta liikaa luistimille. Luistimet huoneeseen jossa ilma kiertää ja antaa olla sen 12tuntia.

    • Itte ostin aikanaan halvalla käytetyt aikansa huipputason luistimet. Kotona koitin jalkaan ja lesti oli turhan kapea 10min oli jalassa ja ei enää veri kiertäny. Arvelin, että eihän tässä mitään menetettävää ole niin pistin uuniin 75 astetta, noin 10 minuutin ajaksi sinne. Sitten jalkaan villasukat jaloissa puoleks tuntia. Seisoskelin ja vähän kävelin ympäriinsä ja kyllä niistä paljon paremmat tuli. Ccm luistimet kyseessä ja tosiaan vanhat, joita ei varmaan ole tarkoitettu lämpömuovattaviksi, mutta toimi silti.

    • Anonyymi

      Ei siitä uunitusesta paljon hyötyä ole koska todellinen lämpötila kunnon muodon muutokseen tervitaan yli 150c lämpötila ja kova paine . Teen työkseni Luistimien Muokkauspalvelua ja olen sen mitannut monesti.

    • Anonyymi

      Ei se uunitus lämpötila paljon auta koska olen todellinen lämpötila jolla kunnon muutos saadaan aikaan on yli 150c ja olen sen useasti mitannut koska teen työkseni Luistimien Muokkauspalvelua. Minulla on käytössä patentoitu Luistimien muokkaussysteemi. Voit soittaa ja kysyä lisää Markku make Pirhonen 040 582814 .

    • Anonyymi

      Hiustenkuivaajalla olen lämmittänyt luistimet ja sitten jalkaan siten että jättää pari ylimmäistä nauhaa vähän löysälle.
      20min kun istuu jalat vähän koukussa niin hyvin on toiminut.
      Tätä voi tehdä kesken kautta vaikka joka päivä jos siltä tuntuu.
      Vielä kun laittaa pelisukan jalkaan...
      Ei sen kummosempaa tämä ole.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3481
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      185
      1567
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1297
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1162
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      825
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      794
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      789
    9. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      48
      786
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe