ADVENTISMIKO KORVAISI HEBREALAISUUDEN ?
/// Löysin yhden kohdan
Kirjoittanut: elina2 25.7.2008 klo 15.54
mahtaako tuo käydä tuohon vastaukseksi. \\\
Elina2 löytää vain yhden hyvän kohdan
Raamatusta ja epäilee, käykö sekään
mihinkään vastaukseksi!
Tunteekohan Suurta Taisteluakaan,
vaikka opettajaksi tahtoo tulla isona?
Kysymyshän oli Hbr 8:10 liittyvä:
Miten se laki sieltä Israelin heimolaisten sydämistä on siirtynyt adventistien sydämiin ja adventisteista on tullut Jumalan kansa?
Eikä se tosiaankaan ollut vastaus em. kysymykseen.
Uudestisyntyneeen hebrealaisen (=juutalainen) kirje uudestisyntyneille hebrealaisille
ei voi kelvata vastaukseksi kysymykseen, miksi Jumala olisi korvannut hebrealaiset
adventisteilla.
Päinvastaista se todistaa:
Jumala ei ole hyljännyt hebrealaisiaan!!!
Korvausteologiasta keskustellaan
2
122
Vastaukset
- Eskatologi
Tuo hajaannushan, kaikkeen maailmaan, aina
Siperiaa myöden, tapahtui vasta Jeesuksen
päivien jälkeen ja ihmeellinen paluu alkoi 1948.
Siitä ymmärrät, että Israelilla on "tulevaisuus
ja toivo".
HESEKIEL 36. LUKU
21 Minä olin murheellinen, koska israelilaiset tahrasivat pyhän nimeni, minkä kansojen keskelle joutuivatkin.
22 "Sen tähden sano Israelin kansalle: Näin sanoo Herra Jumala:
En minä teidän tähtenne, israelilaiset, tee sitä minkä teen. Minä teen sen pyhän nimeni tähden, jonka te olette tahranneet, minkä kansojen keskelle olettekin joutuneet. [Jes. 43:25; Hes. 28:25]
23 Minä osoitan, miten pyhä on suuri nimeni, vaikka se on tahrattu kansojen keskuudessa -- te olette tahranneet sen kansojen keskellä. Kansat tulevat tietämään, että minä olen Herra -- näin sanoo Herra Jumala -- kun minä siinä, mitä teille teen, osoitan pyhyyteni niiden nähden.
24 "Minä otan teidät vieraiden kansojen keskeltä, minä kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne.
25 Minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte, minä puhdistan teidät kaikesta saastastanne ja epäjumalienne kaikesta iljettävyydestä. [Ps. 51:4; Sak. 13:1]
26 Minä annan teille uuden sydämen ja teidän sisimpäänne uuden hengen. Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen.- Pahalle Israelille?
Hes 36.
32 En minä teidän tähtenne tee sitä minkä teen, sanoo Herra Jumala, se teidän tulee tietää. Hävetkää, muistakaa vaellustanne ja hävetkää, israelilaiset!
33 "Näin sanoo Herra Jumala: Sinä päivänä, jona minä puhdistan teidät kaikesta syyllisyydestänne, minä tuon taas asukkaat kaupunkeihin, ja kaikki rauniot rakennetaan jälleen.
Israelin ystävä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1921368
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138903- 85862
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52761- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253637Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä320614Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7595Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55589- 53584