USKONPUHDISTUS

diana*

POIS KUVAT KIRKOISTA. ( ihmisen)

POIS EHTOOLLINEN (lihan ja veren syönti)

POIS ANTISEMITISMIIN KASVATTAVA OPETUS.

POIS LAPSIKASTE.

POIS IHMISEN PALVONTA opetus.( usko ihmiseen, Jeesus)

Tilalle; JUMALA valtaistuimelle, ja Jumalan sanan opetus.
Ei ole muuta pelastajaa, kuin Jumala. Pelko ja kunnioitus ovat kadonneet harha armon helmaan.

15

529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hirvas

      Kuvat pois, olen samaa mieltä, sillä

      2. Moos. 20:4
      Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.

      Viettäkää ehtoollinen, sillä Jeesus sanoi:

      1. Kor. 11:25
      Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".

      Kirkollisen lapsikasteen voi jättää pois ja tilalle uskovan kaste:

      Mark. 16:16
      Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

      Jumalan nimenomainen tahto on tämä:

      Joh. 6:40
      Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

      Lisäksi Jumala on ollut ja on valtaistuimellaan, ja Raamattu opettaa meille Jumalan sanaa.
      Mitään muuta nimeä taivaan alla ole annettu pelastuksemme kuin Jeesus Kristus.

      Tämä kommenttina sinulle.

      • lakkiluke

        ...tarkennuksena:
        #Mitään muuta nimeä taivaan alla ole annettu pelastuksemme kuin Jeesus Kristus.#

        Näin siis - Kristinuskon mukaan.


      • alex-kasi
        lakkiluke kirjoitti:

        ...tarkennuksena:
        #Mitään muuta nimeä taivaan alla ole annettu pelastuksemme kuin Jeesus Kristus.#

        Näin siis - Kristinuskon mukaan.

        yksi on nimi annettu - mutta tiedätkö syyn - miksi näin on? Useimmat eivät oikein tiedä syytä - uskovat vain.


    • ,,,

      1: Kuvat pois: JA

      2: Ehtoollinen pois: EI
      1. Kor. 11:25
      Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".

      3. Antisemitismiin kasvattava opetus pois: EI OLE IKINÄ OLLUT SELLAISTA KASVATUSTA

      4. Lapsikaste pois: EI, koskaa se pitää pahat henget lapsista poissa!

      5. Ihmisen palvonta pois: EI me palvota ihmistä, vaan elävä Jumala: Yeshua

      • diana*

        3. Fariseukset sitä ja kirjanoppineet tätä, joka toinen lause osoittaa juutalaisia.
        Se on kasvattamista antisemitismiin.

        4


      • diana*
        diana* kirjoitti:

        3. Fariseukset sitä ja kirjanoppineet tätä, joka toinen lause osoittaa juutalaisia.
        Se on kasvattamista antisemitismiin.

        4

        Paavalin voi palauttaa kreikkalaisille takaisin,
        tai Roomaan pylvään nokkaan istumaan, ikuiseksi pelotukseksi kaikelle kansalle, miehestä, joka johti maailman harhaan.


      • UnaFortuna
        diana* kirjoitti:

        Paavalin voi palauttaa kreikkalaisille takaisin,
        tai Roomaan pylvään nokkaan istumaan, ikuiseksi pelotukseksi kaikelle kansalle, miehestä, joka johti maailman harhaan.

        Pontius Pilatuksesta ja hänen vaimostaan tehty Pyhimys ikonit. Etsin syytä tähän ja löytyihän tämä syykin. Pilastus ei kuulema pitänyt erikoisessa suosiossa Herransa kavaltajia. Siksi hän oli piiloittanut Jeeasuksen turvaan, mutta Juudaksen hän oli ruoskituttanut sellaiseen kuntoon, ettei edes Jeesuksen äiti voinut tunnistaa poikaansa. Tämän kertomuksen mukaan Juudas Iskariot oli todellinen uhri Jeesuksen sijaan. Pilatus oli vain hyvissä ajoissa hävittänyt Juudaksen ruumiin. Tämä tapahtuma on Koptikirkon mukaan Kristillisen historian suurin huijaus, Joka käy todesta vieläkin Koptien mukaan. Ottakaa selvää onko savua ilman tulta?

        Vetikö Pilatus todella Juutalaisia Ja Kristittyjä kunnolla huulesta, Jos näin on tämä on maailman suurin ja vanhin huijaus, jota vieläkin pidetään totena. Juudas mainitsee Evankeliumissaan, että hän joutuu kuolemaan Jeesuksen sijaisena? Tämänkään paikkansa pitävyyttä ei pysty kukaan todistamaan vääräksi.eikä liiemmin kumoamaan vääräksi?


    • UnaFortuna

      Kääntyä Kristin uskon Kannipalismiin Ehtoollisen tähden. Eikä hän tuntynyt ymmärtävän lasten valeluakaan. Eikä liiemmin aikuisten valelukastetta. Sanoi vain saarnaajalla näin. Sahib on antanut Hindulle väärän kirjan. Minulle on toinen saarnaaja antanut kirjan, jossa sanotaan, että kastettaessa pitää olla paljon vettä, että ihminen voidaan haudata vesihautaan. Näin Jäi Hindu ilman kastetta.

      • diana*

        Kyllä minä ymmärrän kasterituaalin silloin, kun se tapahtuu aikuisena.

        Silloin tilit menneen kanssa on selvitetty,on valittu tie ja suunta, silloin se voi olla ikäänkuin kuvaannollinen puhdistautuminen menneestä, uudelle tielle lähdettäessä.

        Mutta luulo, että kaste itsessään johdattaa jonnekin, on täysin hupsu.
        Tärkein puhdistautuminen tapahtuu ihmisen sisällä, ja se voi viedä vuosia.


    • "POIS KUVAT KIRKOISTA. ( ihmisen)"

      En ole törmännyt ihmisten kuviin kirkoissa.

      "POIS EHTOOLLINEN (lihan ja veren syönti)"

      Ehtoollinen on Jeesuksen Kristikansalle asettama,hyvä ja hoitava toimitus.Miksi Jumalan asettama toimitus pitäis poistaa? Ja edellenkään ehtoollisessa ei syödä lihaa eikä verta,onhan tämä sinulle selitetty.Mutta "eivät he kuule".

      "POIS ANTISEMITISMIIN KASVATTAVA OPETUS"

      En ole sellaiseen kirkoissa törmännyt.Päinvastoin hyvin kunnioittavaa suhtautumista Israelia ja Juutalaisia kohtaan olen kirkoissa kokenut.

      "POIS LAPSIKASTE"

      Kaste on Jeesuksen asettama toimitus.Jälleen ei ole suotavaa poistaa Jumalan asettamaa toimitusta.

      "POIS IHMISEN PALVONTA opetus.( usko ihmiseen, Jeesus)"

      Kristityt uskovat että Jeesus ja Jumala on yhtä.Jeesus on Jumalihminen.Miksi Kristittyjen pitäisi muuttaa Raamatun uskonkäsityksiä muuksi?Eikös uskonnonvapaus olekkaan enään voimassa.

      "Tilalle; JUMALA valtaistuimelle, ja Jumalan sanan opetus."

      Sitähän kaikki edellä mainitsemasi on.

      "Ei ole muuta pelastajaa, kuin Jumala. Pelko ja kunnioitus ovat kadonneet harha armon helmaan"

      "sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä(Jeesus Kristus) ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
      Ja itselläni löytyy pelkoa ja kunnioitusta Jumalaa kohtaan juuri Hänen suuresta Armosta johtuen.

      Joskus toivoisi että kunnioittaisit meidän Kristittyjenkin uskoa,Diana.
      Jumalan siunausta ja johdatusta elämääsi!!

    • Haluaisinkin kysyä että mikä näistä tulee lähimmäksi sinun uskonkäsitystäsi;Fariseukset,Seloiitiit,Saddeuksetvai Essentialaiset?

      • diana*

        se minun Jussi täällä tarinoitsee.:)

        Mitä ne essentialaiset ovat, tai fariseukset ja seloiitit. Josko nuita on enää olemassakaan.

        Sanot, ettet ole nähnyt ihmisen kuvia kirkossa.
        Jumalan kuvako siellä on, Jeesus nimeltään?
        Olet kai kuullut, ettei ylhäällä olevista saa kuvia tehdä.


    • Uskonpuhdistaja

      Miten aiot toteuttaa tämän.

    • on alusta alkaen ollut puhdas. Puhdistusta kaipaa ainoastaan
      sinunkin saastainen sydämesi, joten aloita sen puhdistus
      tällä Raamatun ilmoittamalla kolme kohdan puhdistusmenetelmällä:

      Kohta 1.

      "Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on
      keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla
      ja pimeydellä? Voivatko Kristus ja Beliar olla yhtä mieltä?
      Mikä voi liittää uskova sellaiseen, joka ei usko?

      Miten jumalien kuvat soveltuvat jumalan temppeliin? Mehän
      olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut:
      - Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan.
      Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani
      Siksi Herra sanoo

      - Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä
      koskeko mihinkään saastaiseen niin otan teidät vastaan ja olen
      olevat teidän Isänne ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni.
      Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.

      Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset,
      meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta
      ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle."

      Kohta 2.

      "Tehän tiedätte, että kun ylipappi syntien sovittamiseksi vie kaikkein
      pyhimpään eläinten verta, näiden eläinten ruhot poltetaan leirin ulkopuolella.

      Siksi myös Jeesus kärsi ja kuoli kaupunginportin ulkopuolella pyhittääkseen
      kansan omalla verellään

      Lähtekäämme siis hänen luokseen leirin ulkopuolelle, hänen häväistystään
      kantaen. Eihän meillä ole täällä pysyvää kaupunkia, vaan me odotamme
      ikävöiden sitä kaupunkia, joka tulee.."

      Kohta 3.

      "Sen porton (näiden lopun ajan seurakuntien) viiniä, vihan viiniä ovat kaikki
      kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat (siis esivallat) ovat irstailleet
      hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen
      vauraudestaan ja ylellisestä elämästään."

      Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää
      hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen
      synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen
      syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä jumala unohda hänen
      pahoja tekojaan."

    • ovatkin alunperin

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      24
      447
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe