Myydään Iguaani

Immi

Lemmikkimme Immi iguaani 6v. etsii uutta isäntää/emäntää. Terve, toista metriä pitkä ja hieman villi vihreä "tyttö". Myydään kaikkine tykötarpeineen. Muuton ja ajan puutteen vuoksi hyvään ja huolehtivaan kotiin. Jkl. 040 5505474

22

5650

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • althalus

moi.kiinnostuin tuosta liskosta ja aattelin kysästä hinnasta.olen kyllä aika varma et mun rahat ei siihen riitä mut kysäsen silti.minkälaista hintaa liskoilla yleensä pidetään?

• Immi

Moi! Olisit kiinnostunut meidän lemmikki liskostamme, kyselit hintaa? raha tuskin on asiassa kynnyskysymys! (olisin valmis antamaan sen pilkkahintaan jos tiedän, että saa hyvän kodin) Jos sinulla on oikeasti haluja ottaa lemmikki (joka voi elää vielä 10 vuotta), olisit valmis hoitamaan sitä hyvin ja pystyisit tarjoamaan sille oikein hyvän kodin, niin eiköhän me hinnasta päästä sopuun. Terraario on alumiinia ja lasia ja vie huonetilaa noin 2-2,5m2. Mukana tulisi tarvittavat tykötarpeet: kiipeilypuut, valot, lämpölevyt, lämmitin, lisäravinteet ym... Lisko ollut joskus kesympi, mutta ajan puutteen vuoksi päässyt hieman villiintymään.
        : Jan

ps: Kysymykseesi vastaan, että poikaset maksavat noin 100-150€ eläinkaupassa.

• althalus
        Immi kirjoitti:

Moi! Olisit kiinnostunut meidän lemmikki liskostamme, kyselit hintaa? raha tuskin on asiassa kynnyskysymys! (olisin valmis antamaan sen pilkkahintaan jos tiedän, että saa hyvän kodin) Jos sinulla on oikeasti haluja ottaa lemmikki (joka voi elää vielä 10 vuotta), olisit valmis hoitamaan sitä hyvin ja pystyisit tarjoamaan sille oikein hyvän kodin, niin eiköhän me hinnasta päästä sopuun. Terraario on alumiinia ja lasia ja vie huonetilaa noin 2-2,5m2. Mukana tulisi tarvittavat tykötarpeet: kiipeilypuut, valot, lämpölevyt, lämmitin, lisäravinteet ym... Lisko ollut joskus kesympi, mutta ajan puutteen vuoksi päässyt hieman villiintymään.
        : Jan

ps: Kysymykseesi vastaan, että poikaset maksavat noin 100-150€ eläinkaupassa.

voin luvata että antaisin liskolle hyvän kodin.siinä on vain se ongelma että mulla ei oo kokemusta liskoista.oon aatellu ostaa liskon mutta pelkään että en osaisi hoitaa sitä oikein.onko liskot hankalia hoitaa?kuulostan varmaan aika tyhmältä ostamaan isoa liskoa kun kyselen tollaisia kysymyksiä *tietämätön*

• -S-
        althalus kirjoitti:

voin luvata että antaisin liskolle hyvän kodin.siinä on vain se ongelma että mulla ei oo kokemusta liskoista.oon aatellu ostaa liskon mutta pelkään että en osaisi hoitaa sitä oikein.onko liskot hankalia hoitaa?kuulostan varmaan aika tyhmältä ostamaan isoa liskoa kun kyselen tollaisia kysymyksiä *tietämätön*

Pakko sohaista tätäkin soppaa..

Liskon hoito riippuu lajista jonka hankkii, suuria eroja on olosuhteissa, ravinnossa, lämpötiloissa ja kosteuksissa.

Itselläni sekä sademetsässä asustavia liskoja (hyönteissyöjiä)(ilmankosteus 80-100% ja lämpötila 25-35) sekä aavikko liskoja (80-90% kasviksia, 10-20% hyönteisiä) jolloin ilmankosteus normaali huonekosteus ja lämpötilat suhteellisen samat kuin sademetsäasukeilla.

Itse en menisi myymään isoa liskoa (tai mitään muutakaan vaativampaa lajia kokoon katsomatta) ihan metsästä pöllähtäneelle. Itsellänikin on ollut iguaani ja sen ravinnon monipuolisuuden kanssa saa miettiä tovin jos toisenkin että saa tarpeeksi monipuolisen ja ravinteikkaan dietin. Myös terraario tekniikan oppiminen ja oikeiden olosuhteiden luominen ei ole mikään läpihuutojuttu.

Kannattaa Althalus opiskella ensin liskoista (niistä lajeista joita voisit ottaa..tosin ymmärsin aiemmasta kirjoituksesta että voisit ostaa kaikkien kaikki liskot!? ) kaikki mahdollinen ja vielä vähän lisääkin ennen kuin alat ostelemaan liskoja jotka tosiaan voi elellä yli 10 vuotta, väärällä ruokinnalla ja huonoilla olosuhteilla saat toki ne kuolemaan jo muutamassa vuodessa.

Jos itselläni olisi isompi asunto olisin valmis ottamaan uuden iguaanin talouteen, mutta yli 20 kärmyläistä, liskot ja sammakot vievät jo nyt yhden huoneen tilan.. Harmi :( Igut on vallan valloittavia kavereita.

• Immi
        althalus kirjoitti:

Keskusteluumme saimme uutta verta ja oikein hyvän tiivistelmän liskoista, kiitoksia!
        Mutta tiedustelit, että osaisitko hoitaa liskoja, vastaan että: mikäli olet lukutaitoinen ja informaatiojanoinen niin pärjäät varmaan. Täältä netistä minäkin olen tietoni ammentanut...ja totuushan on se että kukaan ei ole seppä syntyessään.
        Mielestäni liskon hoito on aika simppeliä, joitain pikku niksejä, mutta nekin kyllä oppii. Ja onhan meillä todella hyvät linkit mistä voimme aina tarvittaessa tiedustella lisää asiosta...tyhmiä kysymyksiä ei ole, mutta vastauksia taas voi olla.

• althalus
        Immi kirjoitti:

Keskusteluumme saimme uutta verta ja oikein hyvän tiivistelmän liskoista, kiitoksia!
        Mutta tiedustelit, että osaisitko hoitaa liskoja, vastaan että: mikäli olet lukutaitoinen ja informaatiojanoinen niin pärjäät varmaan. Täältä netistä minäkin olen tietoni ammentanut...ja totuushan on se että kukaan ei ole seppä syntyessään.
        Mielestäni liskon hoito on aika simppeliä, joitain pikku niksejä, mutta nekin kyllä oppii. Ja onhan meillä todella hyvät linkit mistä voimme aina tarvittaessa tiedustella lisää asiosta...tyhmiä kysymyksiä ei ole, mutta vastauksia taas voi olla.

kiitoksia kummallekin.
        tottakai olen perehtynyt liskoihin,mutta itselläni ei ole koskaan kuitenkaan ollut liskoa.
        olen silti vahvasti sitä mieltä että ostan liskon ennemmin tai myöhemmin ja kuten sanoit Immi,että kukaan ei ole seppä syntyessään.ja jos haluat niin minä voisin antaa kodin iguaanillesi=)

• Jaffa
        althalus kirjoitti:

kiitoksia kummallekin.
        tottakai olen perehtynyt liskoihin,mutta itselläni ei ole koskaan kuitenkaan ollut liskoa.
        olen silti vahvasti sitä mieltä että ostan liskon ennemmin tai myöhemmin ja kuten sanoit Immi,että kukaan ei ole seppä syntyessään.ja jos haluat niin minä voisin antaa kodin iguaanillesi=)

altahalus, asutko Imatralla??

• -S-
        Immi kirjoitti:

Tarkoituksena ei tosiaan ollut olla ikävä eikä muuta, mutta tosiaan ajattelin pikkaisen pelotella.. ei se ihan yksinkertaista ole kuitenkaan siis iguaanin oikeanlainen hoito.

Saa olla hyvä matikkapää että saa laskettua että on oikeat määrät ravinteita,vitamiineja etc. ravinnossa.. mutta tietty kun on innostusta ja viitseliäisyyttä niin kyllä sen kanssa pärjää :D
        Suosittelen lukaisemaan Rikhard Tenlén kirjan Vihreä Leguaani (saa tilata Suomen herpetologiselta yhdistykseltä tai lainaa vaikka kirjastosta :) ). Siinä on tietoa joka pitää paikkansa ja on jokaisen Igun omistajan perustietopaketti. Tuon kirjan jälkeen ei pitäisi olla (perus)tiedossa aukkoja ja oppii kaikki niksit ja oikean hoidon :)

• althalus
        -S- kirjoitti:

Tarkoituksena ei tosiaan ollut olla ikävä eikä muuta, mutta tosiaan ajattelin pikkaisen pelotella.. ei se ihan yksinkertaista ole kuitenkaan siis iguaanin oikeanlainen hoito.

Saa olla hyvä matikkapää että saa laskettua että on oikeat määrät ravinteita,vitamiineja etc. ravinnossa.. mutta tietty kun on innostusta ja viitseliäisyyttä niin kyllä sen kanssa pärjää :D
        Suosittelen lukaisemaan Rikhard Tenlén kirjan Vihreä Leguaani (saa tilata Suomen herpetologiselta yhdistykseltä tai lainaa vaikka kirjastosta :) ). Siinä on tietoa joka pitää paikkansa ja on jokaisen Igun omistajan perustietopaketti. Tuon kirjan jälkeen ei pitäisi olla (perus)tiedossa aukkoja ja oppii kaikki niksit ja oikean hoidon :)

ha,niin mä vähä arvailin et yrität pelotella:)kiitoksia kirja neuvosta.täytyykin mennä käymään kirjastossa..eiköhän se sieltä löydy.

• althalus
        Jaffa kirjoitti:

altahalus, asutko Imatralla??

kyllä.

• althalus
        Immi kirjoitti:

haluaisin kysyä et millaista hintaa pyydät liskostasi?ja missäpäin suomea asustat :)

• Jaffa
        althalus kirjoitti:

haluaisin kysyä et millaista hintaa pyydät liskostasi?ja missäpäin suomea asustat :)

Yritin jo kysyä aiemmin että asutko Imatralla?

• Immi
        althalus kirjoitti:

Keski-Suomessa, tarkemmin sanottuna Jyväskylässä. Ottaisitko pelkän Immin vai Immin kera kaikkien tykötarpeiden? Hinta luillaan, noin 200 € (kuten sanoin, että ei ole kiinni rahasta. Sisältää: Immin, terraarion, kiipeilypuut, lämmittimen, lämpölevyn, valot, lisäravinteet)

• althalus
        Jaffa kirjoitti:

Yritin jo kysyä aiemmin että asutko Imatralla?

joo.asun.

• althalus
        Immi kirjoitti:

Keski-Suomessa, tarkemmin sanottuna Jyväskylässä. Ottaisitko pelkän Immin vai Immin kera kaikkien tykötarpeiden? Hinta luillaan, noin 200 € (kuten sanoin, että ei ole kiinni rahasta. Sisältää: Immin, terraarion, kiipeilypuut, lämmittimen, lämpölevyn, valot, lisäravinteet)

ottaisin Immin mieluiten kaikkineen tykötarpeineen..eli kuuluuko tohon 200 euroon siis ne tarvikkeet?mä iten asun imatralla.
        kiitos.

• Jaffa
        althalus kirjoitti:

ottaisin Immin mieluiten kaikkineen tykötarpeineen..eli kuuluuko tohon 200 euroon siis ne tarvikkeet?mä iten asun imatralla.
        kiitos.

Linnea!??!?!??!!? :D

• Immi
        althalus kirjoitti:

kiitos.

Asut siis Imatralla, milloin voisit ottaa Immin ja tykötarpeet vastaan. Kyselen sillä kun eilen muutimme uuteen kotiin ja Immin koti on vielä kasaamatta. Eli siirtyis nyt erityisen helposti paikasta toiseen. Ja se 200€ sisältää kaiken!!! Ilmankostuttujan tosin joudut investoimaan. Soita tai kirjoita, sillä en aina ehdi sähköpostin ääreen, numerohan oli: 040 5505 474 Jan

• althalus
        Jaffa kirjoitti:

Linnea!??!?!??!!? :D

joo kristiina=)

• althalus
        Immi kirjoitti:

Asut siis Imatralla, milloin voisit ottaa Immin ja tykötarpeet vastaan. Kyselen sillä kun eilen muutimme uuteen kotiin ja Immin koti on vielä kasaamatta. Eli siirtyis nyt erityisen helposti paikasta toiseen. Ja se 200€ sisältää kaiken!!! Ilmankostuttujan tosin joudut investoimaan. Soita tai kirjoita, sillä en aina ehdi sähköpostin ääreen, numerohan oli: 040 5505 474 Jan

ottaisin mielelläni Immin jo heti,mutta käyn itse koulua valkealassa arkipäivät ja v.loput olen imatralla.Miten Immi suhtautuisi siihen?kotona on tietysti äitini joka voisi hoitaa Immiä viikolla..mutta tunnen laiminlyöväni siten Immiä...kouluni loppuu vasta toukokuussa kokonaan ja silloin olisin viikotkin kotona.mutta et varmaan voi pitää Immiä sinne asti?
        paljon se ilmankostuttaja maksaa?
        voin ottaa puhelimitse yhteyttä heti kun saldoni aukeaa 13.10.

• Jaffa
        althalus kirjoitti:

ottaisin mielelläni Immin jo heti,mutta käyn itse koulua valkealassa arkipäivät ja v.loput olen imatralla.Miten Immi suhtautuisi siihen?kotona on tietysti äitini joka voisi hoitaa Immiä viikolla..mutta tunnen laiminlyöväni siten Immiä...kouluni loppuu vasta toukokuussa kokonaan ja silloin olisin viikotkin kotona.mutta et varmaan voi pitää Immiä sinne asti?
        paljon se ilmankostuttaja maksaa?
        voin ottaa puhelimitse yhteyttä heti kun saldoni aukeaa 13.10.

Sie oot hyvä tietäjä :D Mie tahon sit kattomaan sun iguus.... :P

• althalus
        Jaffa kirjoitti:

Sie oot hyvä tietäjä :D Mie tahon sit kattomaan sun iguus.... :P

mä oon parenpi ku hyvä =D

• althalus
        Immi kirjoitti:

aattelin täs et laitanpa tähän mun puh.numeron: 040-8248663 Linnea

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      355
      1436
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1415
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      312
      1191
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1107
    5. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      33
      935
    6. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      914
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      878
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      845
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      827
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      804
    Aihe