Jos viikossa ostaa paketin lihapullia (n. 1€) tai jauhelihapihvejä(n. 1€) ja broiler- tai kalkkunapyöryköitä paketin (1€), kilon perunoita, puuroutumatonta riisiä, paketin pastaa ja paketin makarooneja, neljä purkkia tonnikalaa, pari purkkia hernekeittoa, rasian rasvaa, sinappia ja sipuleita ja pakastevihanneksi kolme pussia esim., niin voi syödä kunnolla kaksi ateriaa päivässä. Ja kun ei tuhlaa liikaa kahviin, teehen ja lisukkeisiin niin voi pienellä budjetilla tulla toimeen, kun käy lisäksi leipäjonosta leivät(, jotka ei paljon maksa nekään, kun ei ahmi liikaa). Lisäksi kauraryynejä tms. vaihteluksi. Lisäksi kaupassa on paljon vaihtelin varaa ruokamenu'hun.
Säilytyksessä tulee olla huolellinen. Eli vaatii pakastelokeron tai pikkupakastimen jääkaapin lisäksi liharuuille.
Vähävarainen voi tulla toimeen melko hyvinkin!
16
1853
Vastaukset
- nettari
Edulliset juomat saa vedestä ja mehutiivisteestä.
Makuasioista ei voi kiistellä. Joku voi juoda muutakin. - rrrrrrr
sorry, mutta mistäs saat lihapyörykät, jauhelihapihvit eurolla? Halvimmat mitä olen löytänyt on lähempänä kahta tai hiukan yli??
yhdenkin euron heitto on köyhälle iso raha- ..........
Lihapullat ja pihvit on Prismassa aina 0,99 c/paketti. Normaalihinta, ei tarjous.
- elä sitten siinä
Voi tulla toimeen, voi tulla toimeen!
Köyhät kirjoittelevat itse noita hengissä pysymiseksi neuvoja ja toisinaan taas varakkaammat käyvät antamassa vastaavia neuvoja.
Ihan kuin köyhillä itsellään olisi kunnia-asia elää mahdollisimman surkeasti ja huonosti. Päättäjät sitten hymistelevät ja ovat tyytyväisiä, kun vähäosaiset ymmärtävät pysyä lestissään ja nipistää entistä tiukemmasta taloudestaan.
Ja PASKAT, minä ainakin haluan elää vielä kuin ihminen, vaikka olenkin sairaseläkkeellä, enkä tyytyä hengissä pysymiseen. Tulen tekemäänkin sen keinolla millä hyvänsä!
Muistan aina sen leikkimielellä kirjoitetun tekstin, kuinka päärynä tarkkaan ja harkiten käytettynä riittää hyvin viikoksi. - vaadin parempaa
Hah ha! Syö noin ja liho ja sairastu! Minun mielenterveyteni ei esim. kestä hiilihydraatteja miltei ollenkaan. Kun elän perunalla, puurolla, makaronilla ym. paskalla, alan saada paniikkikohtauksia ja ahdistus pahenee potensiin sata. Jos valtiolle on tärkeää säilyttää ihmisten työkyky niin antakoon riittävästi rahaa kunnon ruokaan. Pakastevihanneksissa ei ole vitamiineja jäljellä ollenkaan. Valmisruuat ovat täynnä suolaa ja lisäaineita. Ei noilla "ruuilla" silti yhteiskunnan verorahoja kauaa haaskaakaan - kuolema korjaa!
- taas.
..leipäjonojen kasvua. "Eivät ne ennen tielle asti ole ylettyneet."
http://www.kaleva.fi/plus/juttu740114_page1.htm- KUN MIETTII
KYLLÄ PYSTYY SYÖMÄÄN TOSI HALVALLA jos vähän ajattelee mitä ostaa.
Nykyään ihmiset käyttää rahoistaan paljon pienemmän pros.määrän ruokaan kuin vuosia sitten, oisko siellä muissa menossa tinkimisen varaa. Niinkuin vaikka alkoholi ja tupakka ? - tosihalvalla
KUN MIETTII kirjoitti:
Nykyään ihmiset käyttää rahoistaan paljon pienemmän pros.määrän ruokaan kuin vuosia sitten, oisko siellä muissa menossa tinkimisen varaa. Niinkuin vaikka alkoholi ja tupakka ?Salaattiaineita, hedelmiä, leipää, juustoa, maitoa.
Menis koko kk ruokaraha yksin niihin, jos ostaisin ja söisin niitä kuten ennen eläkettä.
Eli ei edes hedelmä päivässä onnistu, saati että toinen ateria olisi täyttävä salaatti.
Leipien hinnat nousset huimasti myös.
Mustikkaan ja sienestämään ei selkä ole vuosiin antanut mahdollisuutta.
Elää sitä viililläkin muutaman päivän, mutta diabeteksen hoitoon ei siitä oikein ole, pitäisi syödä monipuolisemmin.
alkoholia en ole maistanut vuosikausiin,.
pesupulverit, wcpaperit maksaa huippuhintoja.
perunoidenkin kilohinta jo sietokyvyn rajoilla.
levitteiden hinnat nousseet 25-30%
leikkeleitä ei voi ostaa. Kahvia en juo, samaa teepussia käytän pari kertaa.
lääkkeet ovat nousseet, sähkö, vastikkeet, vuokrat, korot, bussikyyti kallistuu.
Vaatteita, kenkiä en vuosiin ole voinut ostaa.
eläkeläisen arkea hyvinvoitisuomessa. - kirkonrotta
tosihalvalla kirjoitti:
Salaattiaineita, hedelmiä, leipää, juustoa, maitoa.
Menis koko kk ruokaraha yksin niihin, jos ostaisin ja söisin niitä kuten ennen eläkettä.
Eli ei edes hedelmä päivässä onnistu, saati että toinen ateria olisi täyttävä salaatti.
Leipien hinnat nousset huimasti myös.
Mustikkaan ja sienestämään ei selkä ole vuosiin antanut mahdollisuutta.
Elää sitä viililläkin muutaman päivän, mutta diabeteksen hoitoon ei siitä oikein ole, pitäisi syödä monipuolisemmin.
alkoholia en ole maistanut vuosikausiin,.
pesupulverit, wcpaperit maksaa huippuhintoja.
perunoidenkin kilohinta jo sietokyvyn rajoilla.
levitteiden hinnat nousseet 25-30%
leikkeleitä ei voi ostaa. Kahvia en juo, samaa teepussia käytän pari kertaa.
lääkkeet ovat nousseet, sähkö, vastikkeet, vuokrat, korot, bussikyyti kallistuu.
Vaatteita, kenkiä en vuosiin ole voinut ostaa.
eläkeläisen arkea hyvinvoitisuomessa.Vielä ku tääkin mummo keksis miten elää 6.8. saakka??Rahaa tilillä 1e90senttiä.Lompakossa tasan 10senttiä.Vessapaperit ym.hygieniatuotteet loppu.Ryynejä ja makarooja on.Muuten kaapit kolisee tyhjyyttään. Sossusta ei saa. Seurakunnasta ei saa kun 3 kertaa vuodessa, se on täynnä jo.Kiva kiva, HYVÄ SUOMEN HALLITUS!
- ei pysty
KUN MIETTII kirjoitti:
Nykyään ihmiset käyttää rahoistaan paljon pienemmän pros.määrän ruokaan kuin vuosia sitten, oisko siellä muissa menossa tinkimisen varaa. Niinkuin vaikka alkoholi ja tupakka ?Minulla on sairaus, jonka johdosta toimintakykyni on alentunut. Sitten kun tulee päiviä, ettei kykene mihinkään, niin juokse siinä sitten tarjousten yms. perässä.
Kaikilla ei ole mahdollisuutta mennä ympäri kaupunkia mietteidensä perässä.
Hyvökuntoisten ihmisten on turha ruikuttaa, heillä on mahdollisuuksia, joita meillä sairailla ei välttämättä ole. Kuitenkin meidän on pärjättävä samalla rahamäärällä.
- tai kaksi
tai vaikka 12 viikkoa voi kyllä tulla toimeen vaikka kokonaan ilman rahaa.
Tilanne on kokonaan toinen silloin kun tuo pienituloisuus ja köyhyys on pysyväksi tilaksi muuttunut, ja ei pelkästään itsellä ole mitään keinoja parantaa tilannettaan eikä mistään apuakaan ole saatavilla. - ei riitä euro ei
mistä saat eurolla lihapullia tms????
Minä en ainakaan niin halpoja o löytänyt mistään.- saa eurolla
sano lihamyyjälle, että laittaa pakettiin lihapullia eurolla. kaikkea voi ostaa eurolla: makkaraa, kalaa, valmiita salaatteja jne. painon sijaan kerrot vaan, ettet halua sitä kuin eurolla
- ja sitten
saa eurolla kirjoitti:
sano lihamyyjälle, että laittaa pakettiin lihapullia eurolla. kaikkea voi ostaa eurolla: makkaraa, kalaa, valmiita salaatteja jne. painon sijaan kerrot vaan, ettet halua sitä kuin eurolla
menet kotiin nuoleskelemaan pakkauspapereita, joihin on jäänyt vähän makua tuotteesta.
Vinkki: valitse voimakkaan makuisia tuotteita, niin makua ja hajua tarttuu enemmän ja pystyt täyttämään vatsasi ehkä pariinkin kertaan. - tähän
Prismasta lihapullat ja pihvit 0,99 c/paketti. Normaali hinta, ei tarjous.
- Jos.
Entäpä jos on ruokarajoitteinen terveysongelmien vuoksi? Entäpä jos on kasvissyöjä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162873Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006