http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-1038955/Have-age-stress-launched-shocking-attack-Madonnas-face.html
Katsokaa mitä Madonnalle kävi yhden istunnon jälkeen!!
Mitä ihmettä noi juutalaiset oikein tekee?
Pysykää kaukana kabbalahista!
63
2256
Vastaukset
...turhan rankasta dieetistä ja kuntosalirehkimisestä...
- ja tähdet
...kin vanhenee.
.. viiskymppinen ei ole enää kakskymppinen. - Donna_Quijote
..mistä suutuit kun kysyin sinulta mistä sinä tunnistaisit palstalla kirjoittelevan huijarin? Se oli siis silloin kun ilmoittauduit seriffi-kokelaaksi. Mutta otitkin pitkät kun et voinut vastata. Niinkö se oli. Noh? Jos selittäisit, voisin ehkä ymmärtää sinua. Vai mennäänkö tässä liikaa hklö-kohtaisuuksiin. Ok, antaa olla sitten.
- kuuluu?
Donna_Quijote kirjoitti:
..mistä suutuit kun kysyin sinulta mistä sinä tunnistaisit palstalla kirjoittelevan huijarin? Se oli siis silloin kun ilmoittauduit seriffi-kokelaaksi. Mutta otitkin pitkät kun et voinut vastata. Niinkö se oli. Noh? Jos selittäisit, voisin ehkä ymmärtää sinua. Vai mennäänkö tässä liikaa hklö-kohtaisuuksiin. Ok, antaa olla sitten.
Tekstaile jossain privana,jos asiaa,tai mene häiriköimästä!
Donna_Quijote kirjoitti:
Vanhoja asioita. Tuskin mä sulle oon suuttunu ja jos oonkin niin leppyny jo.
- Donna_Quijote
KTS kirjoitti:
Vanhoja asioita. Tuskin mä sulle oon suuttunu ja jos oonkin niin leppyny jo.
..samaa sirkusta pyörität palstalla kuin silloin, ja ennenkin. Missä vaiheessa sinulta pääsi trollipyörä käsistä?
Koita saada nuo edes muutamat kestopellesi rekkaamaan itsensä. Muuten ne tekevät tunnustuksen, että sinä olet se joka niitä pyörität. Tiedät kyllä asian laidan. - Donna_Quijote
kuuluu? kirjoitti:
Tekstaile jossain privana,jos asiaa,tai mene häiriköimästä!
on sen verran massiivista niin että jos et ole itse trolli tai olet uusi täällä niin ole hiljaa asiasta josta sinulta ei kysytty mitään. Tää on kuule elämää vaan, tää elämä täällä netissäkin.
- rasismia vastaan
Donna_Quijote kirjoitti:
..samaa sirkusta pyörität palstalla kuin silloin, ja ennenkin. Missä vaiheessa sinulta pääsi trollipyörä käsistä?
Koita saada nuo edes muutamat kestopellesi rekkaamaan itsensä. Muuten ne tekevät tunnustuksen, että sinä olet se joka niitä pyörität. Tiedät kyllä asian laidan.rekkaa itsensä kun ootte muutenkin yhtä pataa.
- Donna_Quijote
rasismia vastaan kirjoitti:
rekkaa itsensä kun ootte muutenkin yhtä pataa.
siinä mielessä että samassa padassa. Tosin sinulla siinä taitaa olla kuumemmat paikat!
Niin kuin aikaisemmin palstan päädirektöörin yhdelle emätrollille sanoin, kun hän esitti (muuta han ei osaakaan, vain esittää, esittää) että 'persoonallisuus' ratkaisee, että ei se nyt vain ole niin. Vaan tietyt tavat kirjoittaa ja tuottaa tekstiä ovat pettämätön merkki, ja sellainen, ettei kirjoittaja pysty sitä muuttamaan, vaikka vaihtaisi mihinkä kieleen tai murteeseen, tyyliin. Teeskentely ja esitykset vain pahentavat asiaa, eli paljastaa sen, että hekilä ei ole rehellisellä asialla. PERSOONA on sitä paitsi muutenkin vain 'naamari'. Johdonmukaiseksi tunnuspiirteeksi paljastuukin huijaaminen! Täällä sen huomaa erityisesti.
rv ei ole minun muistin mukaan koskaan muunnellut mitään linjaansa eikä mitään ylimääräistä, vaan aina asiaa, ja tiukasti, ilman mitään teeskentelijöille luonteenomaisia lässytyksiä, tyhjänpäiväisyykisiä,ja hiluja, kuin joulukuusessa.
Sinäpä et ilkeä edes varatrollin nikkiä käyttää! Harmittaako? Donna_Quijote kirjoitti:
siinä mielessä että samassa padassa. Tosin sinulla siinä taitaa olla kuumemmat paikat!
Niin kuin aikaisemmin palstan päädirektöörin yhdelle emätrollille sanoin, kun hän esitti (muuta han ei osaakaan, vain esittää, esittää) että 'persoonallisuus' ratkaisee, että ei se nyt vain ole niin. Vaan tietyt tavat kirjoittaa ja tuottaa tekstiä ovat pettämätön merkki, ja sellainen, ettei kirjoittaja pysty sitä muuttamaan, vaikka vaihtaisi mihinkä kieleen tai murteeseen, tyyliin. Teeskentely ja esitykset vain pahentavat asiaa, eli paljastaa sen, että hekilä ei ole rehellisellä asialla. PERSOONA on sitä paitsi muutenkin vain 'naamari'. Johdonmukaiseksi tunnuspiirteeksi paljastuukin huijaaminen! Täällä sen huomaa erityisesti.
rv ei ole minun muistin mukaan koskaan muunnellut mitään linjaansa eikä mitään ylimääräistä, vaan aina asiaa, ja tiukasti, ilman mitään teeskentelijöille luonteenomaisia lässytyksiä, tyhjänpäiväisyykisiä,ja hiluja, kuin joulukuusessa.
Sinäpä et ilkeä edes varatrollin nikkiä käyttää! Harmittaako?Omien käsitystesi mukaan ja jahtaa salaliittoja kaikesta ja rv näytää vain yhtä ja samaa: Stop and go!
Älkää sanoko salaliitoksi kaikkea mitä tämä Donna Q siksi sanoo; - vai mitä? (Jes.8:12.)Donna_Quijote kirjoitti:
Sinäpä et ilkeä edes varatrollin nikkiä käyttää! Harmittaako?Ollaan kuin Kieku ja Kaiku...
/..\
▼Baltasar kirjoitti:
Varmaan muistatte meidät?
...sarjakuvapiirtäjä Asmo Alho ja kirjailija Mika Waltari...
;o)- viesti on
rekkaa itsensä kun ootte muutenkin yhtä pataa.
..nikiltä rasismia vastaan!!
onko rv sinun mielestä jotenkin epäilyttävä nikki??
kirjoittaako hän kaksijakoisesti, ambivalentisti, esittääkö jotain, että on olevinaan jotain? teeskenteleekö, kirjoittaako mitäänsanomattomuuksia tai sovinnaisuuksia..käyttääkö rasistien viljelemiä latteuksia, puhuuko 'roduista', nationalistisesta 'kansallismielisyydestä', sinisistä silmistä, juutalaisuuden periytymisestä 'veressä', sönköttääkö kasaareista, sekoileeko 'kadonneita heimoja koskevilla toistuvilla kysymyksillä, jauhaako esinahka-asiaa, lykkääkö linkkejä rasistisille sivuille, onko suunä päänä puhumassa 'valmista jätettä',
..juutalaisista kapitalisteista, mediamoguleista, syyttikö mikimalkia antisemitimin aiheuttajaksi?..rotschildeista, viiraako hänen päätään kabbala, teosofia, Luther..Jeesus, 'alkuperäisyys' (modernien silmälasien läpi kuviteltuna), höpiseekö 'aidoista' kristityistä, milloin mistäkin ns 'aidosta', ym ymm.. jääkö kiinni naurettavista valheista, mutta ei piittaa niistä mitään, vaan jatkaa samaa..
tässä vain muutama palstan rasistien fokuksessa olevista teemoista , joita palstan tirehtööri pyörittää trollien avulla. Toiset ovat muka puolesta, ja toiset vastaan, yhtä idioottimaisia kirjoituksia kaikki..yhtä kaikki, se on kestoaiheitten esilläpitämistä varten, nuo nikit jotka ovat muka 'vastaan' (esim Lutherin vihakirjoituksia' ja toiset puolesta (KTS erityisesti, ja tietenkin Vesa I laurio)! jättääkö vastaamatta asiallisiin kysymyksiin, syyttääkö muista siitä mitä itse tekee? vehkeileekö donnaa vastaan? provoaako, tekee typeriä avauksia toisensa perään?? ..
..laittaako avauksiksi pelkkiä typeriä linkkejä ja copipasteita, jättääkö ilmittamatta mitä mieltä on itse jostain toisilta kopioidusta artikkelista (jonka lähteitä voi vain arvailla)..vuodesta toiseen?
mene itse pyytämään, tee se kuitenkin omalla nikilläsi. Minulla ei ole koskaan ollut mitään rv:n kirjoituksiin sanomista, ei sanaakaan.. siinä on joku joka tietää mistä puhuu.
kehtaat ehdottaa moista, missä on oma nikkisi? - onko..
KTS kirjoitti:
Ollaan kuin Kieku ja Kaiku...
/..\
▼..kuuman tuntuista istumaperän kohdalla? sieltä mistä olet kotoisin juttuinesi, luulet että palsta on sinun soppakattilasi, ja maustat keiton mielesi mukaan fiktiivisten sivupersooniesi avulla..
viesti on kirjoitti:
..nikiltä rasismia vastaan!!
onko rv sinun mielestä jotenkin epäilyttävä nikki??
kirjoittaako hän kaksijakoisesti, ambivalentisti, esittääkö jotain, että on olevinaan jotain? teeskenteleekö, kirjoittaako mitäänsanomattomuuksia tai sovinnaisuuksia..käyttääkö rasistien viljelemiä latteuksia, puhuuko 'roduista', nationalistisesta 'kansallismielisyydestä', sinisistä silmistä, juutalaisuuden periytymisestä 'veressä', sönköttääkö kasaareista, sekoileeko 'kadonneita heimoja koskevilla toistuvilla kysymyksillä, jauhaako esinahka-asiaa, lykkääkö linkkejä rasistisille sivuille, onko suunä päänä puhumassa 'valmista jätettä',
..juutalaisista kapitalisteista, mediamoguleista, syyttikö mikimalkia antisemitimin aiheuttajaksi?..rotschildeista, viiraako hänen päätään kabbala, teosofia, Luther..Jeesus, 'alkuperäisyys' (modernien silmälasien läpi kuviteltuna), höpiseekö 'aidoista' kristityistä, milloin mistäkin ns 'aidosta', ym ymm.. jääkö kiinni naurettavista valheista, mutta ei piittaa niistä mitään, vaan jatkaa samaa..
tässä vain muutama palstan rasistien fokuksessa olevista teemoista , joita palstan tirehtööri pyörittää trollien avulla. Toiset ovat muka puolesta, ja toiset vastaan, yhtä idioottimaisia kirjoituksia kaikki..yhtä kaikki, se on kestoaiheitten esilläpitämistä varten, nuo nikit jotka ovat muka 'vastaan' (esim Lutherin vihakirjoituksia' ja toiset puolesta (KTS erityisesti, ja tietenkin Vesa I laurio)! jättääkö vastaamatta asiallisiin kysymyksiin, syyttääkö muista siitä mitä itse tekee? vehkeileekö donnaa vastaan? provoaako, tekee typeriä avauksia toisensa perään?? ..
..laittaako avauksiksi pelkkiä typeriä linkkejä ja copipasteita, jättääkö ilmittamatta mitä mieltä on itse jostain toisilta kopioidusta artikkelista (jonka lähteitä voi vain arvailla)..vuodesta toiseen?
mene itse pyytämään, tee se kuitenkin omalla nikilläsi. Minulla ei ole koskaan ollut mitään rv:n kirjoituksiin sanomista, ei sanaakaan.. siinä on joku joka tietää mistä puhuu.
kehtaat ehdottaa moista, missä on oma nikkisi?Sinä, joka muille saarnaat itse siis samankaltaisia koiruuksia harjoitat.
- ja kohtuuttomuuksiin
Donna_Quijote kirjoitti:
lopeta jo sirkuksesi,ketä kiinnostaa uskontopalstalla noi sun salaliittoteoriasi?
- Donna_Quijote
Baltasar kirjoitti:
Sinä, joka muille saarnaat itse siis samankaltaisia koiruuksia harjoitat.
ja olet olevinasi milloin kuka ja milloin mikä... tunsitpa minut hyvinkin, mihin siis tarvitsen nikkiä, - periaatteessa en tarvitsisi, selvästikään. Se että minut tunnistataan ei vaivaa minua yhtään. Se on täysin yhdentekevää, en yritä olla 'joku muu'.
Sinä taas näytät näkevän paljonkin vaivaa millaisena ja millä nikillä esiintyisit että sinua ei tunnistettaisi..(kuvittelet että vaihdat tyyliä, heh-hah-ha..ja suuntaa, väkkärä, saman tikun nokassa pyörit, pylväskummitus, eikä mitään tapahdu. Siellähän päällistelet. Harmittaako sinua kun sinut kuitenkin tunnistetaan? Se jolla on puhtaat parunat pussissa ei menettele kuten sinä. - Donna_Quijote
KTS kirjoitti:
Ollaan kuin Kieku ja Kaiku...
/..\
▼imbesillin näköisen kaavakuvan kasvoista? vai onko se jokin liikennemerkki? 'ajakaa ohitse - täällä ei ole ketään kotona', vai?
- Donna_Quijote
ja kohtuuttomuuksiin kirjoitti:
lopeta jo sirkuksesi,ketä kiinnostaa uskontopalstalla noi sun salaliittoteoriasi?
muka sanoa, siis mitä? Kuka siellä? hahaha..'joku' jolla on kai housut kintuissa jo pidempään, kun ei yhden lauseen vertaa pysty omalla nikkillään sanomaan asiaansa. Ellei jo tullut mieleesi että joku pitää palstaa HENKILÖKOHTAISENA _ulkohuoneenaan_, niin on syytä epäillä kuka tekee noin naiivin kysymyksen. Ei mitään ideaa.
'ottakaa rosmo kiinni huusi rosmo, huolestuneena mahtaisiko vielä kerran onnistua kätkeytymään niitten joukkoon joita taas kerran huijasi' kivat sulle.
Jos sinulla on todella jotain asiaa, niin käytä tunnistattvaa nikkiä, mutta älä vingu kuin hiiri loukussa.
iik iik.. ;O - ja sinä
Donna_Quijote kirjoitti:
muka sanoa, siis mitä? Kuka siellä? hahaha..'joku' jolla on kai housut kintuissa jo pidempään, kun ei yhden lauseen vertaa pysty omalla nikkillään sanomaan asiaansa. Ellei jo tullut mieleesi että joku pitää palstaa HENKILÖKOHTAISENA _ulkohuoneenaan_, niin on syytä epäillä kuka tekee noin naiivin kysymyksen. Ei mitään ideaa.
'ottakaa rosmo kiinni huusi rosmo, huolestuneena mahtaisiko vielä kerran onnistua kätkeytymään niitten joukkoon joita taas kerran huijasi' kivat sulle.
Jos sinulla on todella jotain asiaa, niin käytä tunnistattvaa nikkiä, mutta älä vingu kuin hiiri loukussa.
iik iik.. ;Ovedät tämän häirikön hiekkalaatikkoleikkiin kaikki muutkin kirjoittajat.
Donna_Quijote kirjoitti:
ja olet olevinasi milloin kuka ja milloin mikä... tunsitpa minut hyvinkin, mihin siis tarvitsen nikkiä, - periaatteessa en tarvitsisi, selvästikään. Se että minut tunnistataan ei vaivaa minua yhtään. Se on täysin yhdentekevää, en yritä olla 'joku muu'.
Sinä taas näytät näkevän paljonkin vaivaa millaisena ja millä nikillä esiintyisit että sinua ei tunnistettaisi..(kuvittelet että vaihdat tyyliä, heh-hah-ha..ja suuntaa, väkkärä, saman tikun nokassa pyörit, pylväskummitus, eikä mitään tapahdu. Siellähän päällistelet. Harmittaako sinua kun sinut kuitenkin tunnistetaan? Se jolla on puhtaat parunat pussissa ei menettele kuten sinä.Se sano professori Balthasaria "väkkäräx" :D
Siite sait Baltasar! :DKTS kirjoitti:
Se sano professori Balthasaria "väkkäräx" :D
Siite sait Baltasar! :Dei mitään uutta: Paavali on määritelty "useiden lääkäreiden toimesta skitsofreenikoksi" - ja häntä sekä "erästä Jeesusta monien joukosta"; pidetään uuden uskonnon perustajina ja oikeutetusti ja lynkatuiksi "kansankiihottajiksi".
- vahvahko
mutta samalla järkyttävä esimerkki Kabbalan saatanallisesta luonteesta.
Ilmeisesti pahantahtoinen entiteetti on imaissut artistin elämänvoiman lisäksi noin 4 kg rasvakudosta ja muita ylimääräisiä bodily fluidseja.
Tupakkiaskien varoituskuvat kalpenevat tämän rinnalla. Toivottavasti nuoriso nyt ymmärtää pysyä kaukana okkultismista. - provo...
tähän mennessä...lolz. :D
- totuusjulkimo
näköinen ennen istuntoa.
Todellisuudessa M on vanhaksi naiseksi hyväkuntoisen näköinen. Kukaan ei voi olla samanaikaisesti kansainvälinen sexobject (seksikohde) ja J-laa pelkäävä yksilö, vaikka kuinka noituuden ja taikuuden keinoin sitä yrittäisi olla.
- diana*
Jeesuksen taikatemput ja noituudet.
Vesi viiniksi, sikalaumat mereen, vedenpäällä kävely, leipien ja kalojen moninkertaistaminen
ym. ym...
Kukas se taikureihin uskoen taivaaseen pyrkii,
tempaukset mukaanlukien, muista Simon noitaa. - Atte Ateisti
Sanoo tuohon mitä tahansa, mutta siinä olen samaa mieltä että Kabbalan jättäisin juutalaisille, vieläpä tarkemmin rabbeille.
Ja roskana pidän sitä sittenkin. diana* kirjoitti:
Vesi viiniksi, sikalaumat mereen, vedenpäällä kävely, leipien ja kalojen moninkertaistaminen
ym. ym...
tempaukset mukaanlukien, muista Simon noitaa....opetti ja osoitti teoillaan myös käytännössä kansalleen seuraavista ihmeistä:
a) VESI VIINIKSI: Köyhät kutsuttiin (pesuastioihin ammennetun entisen) veden ääreen Yeshuan toimesta näin:
Jesaja:
55:1 Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahaa, ilman hintaa viiniä ja maitoa.
b) SUURI SIKALAUMA SAI HUKKUA JÄRVEEN (Kinneret'iin):
Yeshua osoitti, että Mooseksen kautta annettu kielto syödä sianlihaa on yhä voimassa. Siksi hän antoi riivaajien hukuttaa koko sikalauman, jota oli noin 2000 sikaa. Siis yksi sika kutakin pakanakansoille annettua armonvuotta kohden... :)
c) VEDEN PÄÄLLÄ KÄVELY:
Herramme osoitti kansalleen, että pelkkä soutaminen ei ole terveellistä, vaan myös kävely on asetettava kuntoliikunnassa kunniapaikalleen. Hän näytti sen kävelemällä Kinneret'in aalloilla. Lopeta sinäkin sohvallasi löhöily ja painele kunnon lenkille! Hus, hus siitä!
d) LEIPIÄ JA KALOJA NÄLKÄISILLE:
Herramme osoitti empatiaa ruokkimalla toisella kerralla n. 20 000 ihmistä (n. 5000 miestä naiset lapset) 5:llä leivällä ja 2 :lla kalalla ja toisella kerralla n. 16 000 ihmistä (n.4000 miestä naiset lapset) 7:llä leivällä ja muutamalla kalalla. Tärkeää on se, että Yeshua sanoi taivaallisen Isänsä antavan meille kaiken sen ruuan mikä osallemme tulee. Huom. kinkkua Herra ei tarjoillut edes köyhille... :)
e) Lopuksi korjaus kirjoitusvirheeseesi:
Yeshuan voimallisissa teoissa ei ollut kyse taikuudesta, vaan VT:n ennustusten toteutumisesta sekä messiaanisten tunnustekojen esille tuomisesta harvoille ja valituille!Atte Ateisti kirjoitti:
Sanoo tuohon mitä tahansa, mutta siinä olen samaa mieltä että Kabbalan jättäisin juutalaisille, vieläpä tarkemmin rabbeille.
Ja roskana pidän sitä sittenkin....oletkin ateisti ;) Poikkeus vahvistaa säännön, sanotaan.
Mulla ei olisi edes aikaa lukea muuta kuin Tanakh'ia ja sen jatko-osaa eli B'rit HaDashah'a.
Toki lueskelen joitakin muitakin kirjoituksia, mutta eri asennoitumisella niihin. Kabbalaa en edes selaile...Yakov kirjoitti:
...oletkin ateisti ;) Poikkeus vahvistaa säännön, sanotaan.
Mulla ei olisi edes aikaa lukea muuta kuin Tanakh'ia ja sen jatko-osaa eli B'rit HaDashah'a.
Toki lueskelen joitakin muitakin kirjoituksia, mutta eri asennoitumisella niihin. Kabbalaa en edes selaile...Mut se on totta ettei siihen taho aika riittää jos meinais oikeen syvälle tunkee...
/..\
O- rasismia vastaan
Yakov kirjoitti:
...oletkin ateisti ;) Poikkeus vahvistaa säännön, sanotaan.
Toki lueskelen joitakin muitakin kirjoituksia, mutta eri asennoitumisella niihin. Kabbalaa en edes selaile...miksi yrität käyttää kieltä jota et osaa tipan tippaa?
- Bar-Ilan
miksi yrität käyttää kieltä jota et osaa tipan tippaa?
sanat suustani.
- Kuka olet?
Bar-Ilan kirjoitti:
sanat suustani.
- Vanha juttu
diana* kirjoitti:
ym. ym...
tempaukset mukaanlukien, muista Simon noitaa.koska jo Jumalan Henki liikkui vetten päällä; miksei siis myös Poika?
- rebecca (ei kirjautuneena)
KTS kirjoitti:
Mut se on totta ettei siihen taho aika riittää jos meinais oikeen syvälle tunkee...
/..\
Okirjoja olet kabbalasta lukenut?
Muistan kun kerran kirjoitit, että selailet kabbalahtekstejä pitkällä kepillä :)
Miksi pelätä viisautta? Kun/jos asia on uusi tai tuntematon - niin miksi ihmisillä on ensimmäisenä tarve ennakkoluuloisesti tuomita?
ja P.S.
Ei pidä heti aloittaa Zoharista :) rebecca (ei kirjautuneena) kirjoitti:
kirjoja olet kabbalasta lukenut?
Muistan kun kerran kirjoitit, että selailet kabbalahtekstejä pitkällä kepillä :)
Miksi pelätä viisautta? Kun/jos asia on uusi tai tuntematon - niin miksi ihmisillä on ensimmäisenä tarve ennakkoluuloisesti tuomita?
ja P.S.
Ei pidä heti aloittaa Zoharista :)Se keppi nyt oli ihan huumoria vaan. Ei piä ottaa kaikkee niin vakavasti kuin tuo Donna Quijote.
Mitäs tossa on? "The Book of Concealed Mystery", "The Greater Holy Assembly", "The Lesser Holy Assembly".
Kirjan nimi on "The Kabbalah Unveiled" by S.L. MacGregor Mathers (Translated into English from the Latin version of Knorr von Rosenroth, and collated with the Original Chaldee and Hebrew text.)rasismia vastaan kirjoitti:
miksi yrität käyttää kieltä jota et osaa tipan tippaa?
B'rit Hadashah.
Siis luen B'rit Hadashah'a eli Uutta Liittoa.
Oletko koskaan kuullut puhuttavan siitä?Bar-Ilan kirjoitti:
sanat suustani.
- Bar-Ilan
Kuka olet? kirjoitti:
kysymykseen ko aloituksen sivulla.
Sen sijaan mikäli tarkoitat privaattia henkilöllisyyttäni,ei se tietenkään kuulu tälle palstalle.
Rekisteröity nimimerkki saa luvan riittää,kuten muidenkin kohdalla.
Tietenkin ylläpidolla on tarvittavat tietoni,mutta sekään ei kuulu tähän.
Kaikkia palstalle kirjoittavia koskevat täsmälleen samat säännöt. - rebecca(ei kirjautuneena)
KTS kirjoitti:
Se keppi nyt oli ihan huumoria vaan. Ei piä ottaa kaikkee niin vakavasti kuin tuo Donna Quijote.
Mitäs tossa on? "The Book of Concealed Mystery", "The Greater Holy Assembly", "The Lesser Holy Assembly".
Kirjan nimi on "The Kabbalah Unveiled" by S.L. MacGregor Mathers (Translated into English from the Latin version of Knorr von Rosenroth, and collated with the Original Chaldee and Hebrew text.)Ymmärsin kyllä että se keppi oli huumoria :)
Hieno juttu, että olet kiinnostunut näistä asioista jokatapauksessa :)
tässä linkki mun kabbalakirjastoon:
http://www.kabbalah.info/eng/content/view/frame/2373?/eng/&main
sekä
http://www.kabbalahbooks.info/index.php?cPath=1
http://www.kabbalah.info/engkab/the-zohar/download-the-zohar
("we are correcting the connection between souls - and Everyone is important") - rasismia vastaan
Yakov kirjoitti:
B'rit Hadashah.
Siis luen B'rit Hadashah'a eli Uutta Liittoa.
Oletko koskaan kuullut puhuttavan siitä?ja on tuo nyt kirjoittamasi on paljon parempi kuin edellinen tarjoamasi, brit HaDashah. Kukaan ei kai kuitenkaan ole sinulle kertonut että heprean adjektiivissa "uusi" on kurkkuäänne eikä h-äänne? Jenkit eivät sitä osaa, enkä ymmärrä kumpaan pyrit transkriptioon vai transliteraatioon. Eikö olisi parempi käyttää suomalaista nimeä, väärin ja väkisin väännetyn heprealaisen asemesta, ei UT:sta muutenkaan saa heprealaista kirjaa millään ilveellä.
- tinotito(ei-kirjautunut
ja on tuo nyt kirjoittamasi on paljon parempi kuin edellinen tarjoamasi, brit HaDashah. Kukaan ei kai kuitenkaan ole sinulle kertonut että heprean adjektiivissa "uusi" on kurkkuäänne eikä h-äänne? Jenkit eivät sitä osaa, enkä ymmärrä kumpaan pyrit transkriptioon vai transliteraatioon. Eikö olisi parempi käyttää suomalaista nimeä, väärin ja väkisin väännetyn heprealaisen asemesta, ei UT:sta muutenkaan saa heprealaista kirjaa millään ilveellä.
kreikankielinen ja kreikankielisille ei-juutalaisille tarkoitettu
ja on tuo nyt kirjoittamasi on paljon parempi kuin edellinen tarjoamasi, brit HaDashah. Kukaan ei kai kuitenkaan ole sinulle kertonut että heprean adjektiivissa "uusi" on kurkkuäänne eikä h-äänne? Jenkit eivät sitä osaa, enkä ymmärrä kumpaan pyrit transkriptioon vai transliteraatioon. Eikö olisi parempi käyttää suomalaista nimeä, väärin ja väkisin väännetyn heprealaisen asemesta, ei UT:sta muutenkaan saa heprealaista kirjaa millään ilveellä.
...juutalaisten tietävän ja osaavan kirjoittaa alunperinkin hebrealaisen teoskokoelman B'rit Hadashah'n oikein.
Esim. David H. Stern kirjoittaa juuri noin teoksessaan Complete Jewish Bible.
Eräissä nettisivuissa se kirjoitetaan näin:
B'rit Chadashah
Tässä eräs sellainen nettisivu:
http://www.rabbidust.com/authors_artists/david_h_stern/index.html
Koska keskustelemme Suomessa ja suomalaisten kanssa, niin hebrealaisten kirjainten käyttöä tulee mielestäni välttää. Tilanne olisi toinen, jos keskustelisimme kokonaan hebreaksi. Itse en siihen osallistuisi :D
Oletetun Q-lähteen perusteella B'rit Chadashah on ollut alunpitäen kirjoitettu hebreaksi, josta se sitten on käännetty kreikaksi jo ensimmäisellä kristillisellä vuosisadalla, jotta hyvä sanoma voitiin nopeasti levittää koko sen aikaiseen tunnettuun maailmaan kreikan ollessa siihen aikaan puhutuin kieli Rooman valtakunnan alueella.- rasismia vastaan
Yakov kirjoitti:
...juutalaisten tietävän ja osaavan kirjoittaa alunperinkin hebrealaisen teoskokoelman B'rit Hadashah'n oikein.
Esim. David H. Stern kirjoittaa juuri noin teoksessaan Complete Jewish Bible.
Eräissä nettisivuissa se kirjoitetaan näin:
B'rit Chadashah
Tässä eräs sellainen nettisivu:
http://www.rabbidust.com/authors_artists/david_h_stern/index.html
Koska keskustelemme Suomessa ja suomalaisten kanssa, niin hebrealaisten kirjainten käyttöä tulee mielestäni välttää. Tilanne olisi toinen, jos keskustelisimme kokonaan hebreaksi. Itse en siihen osallistuisi :D
Oletetun Q-lähteen perusteella B'rit Chadashah on ollut alunpitäen kirjoitettu hebreaksi, josta se sitten on käännetty kreikaksi jo ensimmäisellä kristillisellä vuosisadalla, jotta hyvä sanoma voitiin nopeasti levittää koko sen aikaiseen tunnettuun maailmaan kreikan ollessa siihen aikaan puhutuin kieli Rooman valtakunnan alueella.joka ei pidä paikkaansa.UT:n alkukieli ei ole ollut heprea, ei edes aramea. Jeesuksen omakaan kieli ei ollut heprea, on täysin mahdollista että hän ei edes ole osannut hepreaa. UT:n lainaukset juutalaisista kirjoituksista ovat septuagintasta, eivät heprean kielisistä teksteitä, mikä osaltaan selittää kristinuskon syntyä ja oppeja.
joka ei pidä paikkaansa.UT:n alkukieli ei ole ollut heprea, ei edes aramea. Jeesuksen omakaan kieli ei ollut heprea, on täysin mahdollista että hän ei edes ole osannut hepreaa. UT:n lainaukset juutalaisista kirjoituksista ovat septuagintasta, eivät heprean kielisistä teksteitä, mikä osaltaan selittää kristinuskon syntyä ja oppeja.
...Jeesus luki otteita Tanakhista synagoogassakin. Olettaisin lukeneen hebreasta.
KTS kirjoitti:
...Jeesus luki otteita Tanakhista synagoogassakin. Olettaisin lukeneen hebreasta.
RV tai rv (RV= Ristin Voitto eli hyvin on hän nikkinsä valinnut :), siis rv erehtyy luullessaan, ettei Yeshua olisi opettanut juutalaisia hebreaksi.
Ilman muuta juutalaiset Jerusalemissa puhuivat hebreaa, mikä selviää siitäkin, että Yeshuan ristin päälle oli kirjoitettu hänen ristillenaulituksi tulemisensa syy kolmella eri kielellä:
Hebreaksi, latinaksi ja kreikaksi.
Luemme:
Johanneksen evankeliumi:
19:20 Tämän päällekirjoituksen lukivat monet juutalaiset, sillä paikka, jossa Yeshua ristiinnaulittiin, oli lähellä kaupunkia; ja se oli kirjoitettu hebreaksi, latinaksi ja kreikaksi.rasismia vastaan kirjoitti:
joka ei pidä paikkaansa.UT:n alkukieli ei ole ollut heprea, ei edes aramea. Jeesuksen omakaan kieli ei ollut heprea, on täysin mahdollista että hän ei edes ole osannut hepreaa. UT:n lainaukset juutalaisista kirjoituksista ovat septuagintasta, eivät heprean kielisistä teksteitä, mikä osaltaan selittää kristinuskon syntyä ja oppeja.
Löytyy linkistä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000036893856
...mitens nyt suu pannaan?- rasismia vastaan
KTS kirjoitti:
että luki hepreaksi eikä septuagintaa tai aramean käännöksinä?
- Bar-Ilan
että luki hepreaksi eikä septuagintaa tai aramean käännöksinä?
minulle kuulu,mutta onhan jo ilmiselvää,ettei tällä ylläolevalla kaverilla ole aikomustakaan mihinkään järjelliseen keskusteluun.
Hän pyrkii kiusantekoon ja mitä ilmeisimmin nauttii suunnattomasti jokaisesta provokaatiostaan,jonka kokee ´osuvan ja uppoavan´ maaliinsa. - tinotito(ei-kirjautunut
Yakov kirjoitti:
Löytyy linkistä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000036893856
...mitens nyt suu pannaan?alunperin arameankielisen,mutta muista ei ole tietoa edes perimätietona.
Oletettavasti se on tarkoitettu juutalaiskristityille.Tavalliset juutalaiset puhuivat arameaa tuolloin. tinotito(ei-kirjautunut kirjoitti:
alunperin arameankielisen,mutta muista ei ole tietoa edes perimätietona.
Oletettavasti se on tarkoitettu juutalaiskristityille.Tavalliset juutalaiset puhuivat arameaa tuolloin.Markuskin saattaa olla vanhin.
Voisi olettaa niinkin, että se vanhin on ollut alunperin arameankielinen ja sitten muut on kirjoitettu kreikaxi ja sitten se vanhin myös "toisessa versiossa" mut ei oo varmaa...- tinotito
KTS kirjoitti:
Markuskin saattaa olla vanhin.
Voisi olettaa niinkin, että se vanhin on ollut alunperin arameankielinen ja sitten muut on kirjoitettu kreikaxi ja sitten se vanhin myös "toisessa versiossa" mut ei oo varmaa...,mutta kristinusko Paavalillisessa merkityksessään oli kuitenkin selkeästi suunnattu ei-juutalaisiin päin ja juutalaiskristityille kelpasi ja riitti vain Matteuksen arameankielinen versio.
Todisteena käytetään Matteuksen kreikankielisen käännöksen arameankielisyydelle ominaisia muotoja.Lähdekirjoja minulla on,täytyypä tarkistaa vielä. - rasismia vastaan
tinotito kirjoitti:
,mutta kristinusko Paavalillisessa merkityksessään oli kuitenkin selkeästi suunnattu ei-juutalaisiin päin ja juutalaiskristityille kelpasi ja riitti vain Matteuksen arameankielinen versio.
Todisteena käytetään Matteuksen kreikankielisen käännöksen arameankielisyydelle ominaisia muotoja.Lähdekirjoja minulla on,täytyypä tarkistaa vielä." juutalaiskristityille kelpasi ja riitti vain Matteuksen arameankielinen versio. " kun he varsinaisia kirjoituksiakin lukivat kreikan kielisinä käännöksinä, miksi koine ei nyt olisi kelvannut? Mahdolliset aramealaisvaikutteet voivat johtua monista eri seikoista.Onko sinulla uutta aineistoa, jota kannattaa/vat tutkija(t) ei vain joku yksittäinen henkilö.
tinotito(ei-kirjautunut kirjoitti:
alunperin arameankielisen,mutta muista ei ole tietoa edes perimätietona.
Oletettavasti se on tarkoitettu juutalaiskristityille.Tavalliset juutalaiset puhuivat arameaa tuolloin....oletus Q-lähteestä?
Tiedämme, että kolme ensimmäistä evankeliumia ovat synoptisia. Niitä ovat Matteus, Markus ja Luukas. Ne kertovat paljolti samoista asioista ja niillä on perustellusti oletettu olleen sama kirjallinen lähdeteos, ns. Q-lähde.
Varmaan on niin, että Galileassa ja ainakin Nasaretin alueella juutalaiset tuohon aikaan puhuivat arameaa, joka oli Yeshuan äidinkieli. Silti tuskin Tanakhia luettiin arameaksi sielläkään. Oletan juutalaisten halunneen säilyttää hebreankielen elävänä ja se säilyi sellaisena luettaessa joka sapatti Kirjoituksia hebreaksi.
Jerusalemissa ja Juudean alueella fariseukset ja lainoppineet sekä ilmeisesti muukin kansa puhui vielä tuohon aikaan hebreaa, sillä muutoin tuskin olisi Yeshuan ristin päälle kirjoitettu ristillenaulitsemissyytä "hebreaksi, latinaksi ja kreikaksi". Syyhän oli kirjoitettu koko knsaa varten, eikä vain jollekin pienelle kielivähemmistöryhmälle.
Uskon B'rit Chadashah'n Q-lähdeteoksen olleen alunperin kirjoitettu hebreaksi siksi, että kielentutkijat ovat todenneet kreikankielisen Uuden Testamentin Kirjoitusten olevan enemmän hebreankielen kieliopin mukaista kuin kreikankielen.
Niin kirjoitti myös Risto Santala viitatessaan 'Jerusalemin koulukunnan' (JK)käsityksiin Uuden testamentin Kirjoitusten todennäköisestä alkuperästä. JK:n mukaan koko UT oli käännetty hebreasta kreikaksi jo ennen roomalaisen Tiituksen tuloa legiooneineen hävittämään Jerusalemin ja sen Temppelin vuonna 70 ja sen JK uskottavasti perustelee sillä, että muutoin UT:ssa olisi viitattu Yeshuan Jerusalemin hävitystä koskevan profetian kirjaimelliseen täyttymiseen, johon missään kohden UT:ia ei kuitenkaan ole viitattu.- tinotito(ei-kirjautunut
" juutalaiskristityille kelpasi ja riitti vain Matteuksen arameankielinen versio. " kun he varsinaisia kirjoituksiakin lukivat kreikan kielisinä käännöksinä, miksi koine ei nyt olisi kelvannut? Mahdolliset aramealaisvaikutteet voivat johtua monista eri seikoista.Onko sinulla uutta aineistoa, jota kannattaa/vat tutkija(t) ei vain joku yksittäinen henkilö.
voit olla oikeassakin,hyvä pointti.
- rekatun nikkini'..
tinotito(ei-kirjautunut kirjoitti:
voit olla oikeassakin,hyvä pointti.
toiseksi tai kolmanneksi jne rekatuksi nikiksi. Se hidastaa vastausten kirjoittamisvauhtia :)) Pitääkö kiirettä?
- dfdfgdsaf
rekatun nikkini'.. kirjoitti:
toiseksi tai kolmanneksi jne rekatuksi nikiksi. Se hidastaa vastausten kirjoittamisvauhtia :)) Pitääkö kiirettä?
puunpoikana? Ja sitten taas olla vähän KTS:ä.
Ei hänellä kiirettä ole, välillä hän on kristitty
KTS ja sitten ikuinen kabbalisti tinotito ja vähän tietysti juutalaista pitää pelata puunpoika-nikillä. Aikamoista teatteria, raukka varma kärsi monipersoonallisuushäiriöstä. Ai niin unohtaa ne rasistit, niillä hänellä on niin monta eri nikiä käytössä. - jos on...
dfdfgdsaf kirjoitti:
puunpoikana? Ja sitten taas olla vähän KTS:ä.
Ei hänellä kiirettä ole, välillä hän on kristitty
KTS ja sitten ikuinen kabbalisti tinotito ja vähän tietysti juutalaista pitää pelata puunpoika-nikillä. Aikamoista teatteria, raukka varma kärsi monipersoonallisuushäiriöstä. Ai niin unohtaa ne rasistit, niillä hänellä on niin monta eri nikiä käytössä.duunissa ylläpidossa. Ettekö käsitä!?
- taitava salapoliisi
jos on... kirjoitti:
duunissa ylläpidossa. Ettekö käsitä!?
Ariel Kafka.
- tinotito(ei-kirjautunut
" juutalaiskristityille kelpasi ja riitti vain Matteuksen arameankielinen versio. " kun he varsinaisia kirjoituksiakin lukivat kreikan kielisinä käännöksinä, miksi koine ei nyt olisi kelvannut? Mahdolliset aramealaisvaikutteet voivat johtua monista eri seikoista.Onko sinulla uutta aineistoa, jota kannattaa/vat tutkija(t) ei vain joku yksittäinen henkilö.
ebionit eli juutalaiskristityt olisivat käyttäneet arameankielistä(hebrean?) Matteuksen evankeliumia.
Miksi kreikankielinen ei olisi kelvannut?
Siksi koska he olivat arameankielisiä ja kreikka heidän puhdasoppisissa;esselaisissa piireissään olisi ollut pyhäinhäväistys.
Samoja vanhoja tarinoita ovat.
- tiedoksi
Hepreankielessä h:n vastike eli 'hei'(ה) on hyvin heikko konsonantti ja sanan lopussa se 'vaikenee' täysin. Niinpä h-loppuiset sanat olisi parasta ääntää niinkuin h:oota ei olisi, siis kabbala(h),tora(h),mishna(h), mikva(h), menora(h), jne...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 23610083
- 1266831
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h486374- 814966
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324590- 403874
- 613314
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na283145Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta253138Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue263053