Rukouspyyntö ystäväni isän puolesta.

jukka.finland

Ystäväni isästä löydettiin 2 viikkoa sitten syöpä maksasta ja se oli lähettänyt etäispesäkkeitä mm. munuaisiin. Tänään tulivat tarkemmat tulokset. Syöpäkasvaimia ei voida leikata, ei sädettää eikä hoitaa myrkyillä (sytostaattihoidolla). Ystäväni isä on siirtymässä keskussairaalahoidosta terveyskeskuksen vuodeosastolle terminaalihoitoon.

Ystäväni isä on peloissaan, mutta ei tunne Jeesusta omana vapahtajanaan. Hän pyysi tänään, että olisin poikansa kanssa hänen vierellään, kun hän kuolee. Lupasin, että olemme.

Pyydän uskovaisia palstalaisia rukoilemaan ystäväni isän puolesta. Kiitos teille, jotka saatte tämän sydämellenne.

45

1585

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivoa ei ole.

Kysyin Herralta, pitääkö tämän miehen puolesta rukoilla. Hän vastasi, että kyseisen henkilön aika on nyt koittanut. Jeesus kielsi rukoilemasta tämän tapauksen puolesta. Valitan.

• DoctorT

Tuollaiselle Toopelle ei JEESUS todellakaan vastaa yhtään mitään. Pääsi, se vastailee!

• Kysymyksessä on pian syöpään kuoleva ihminen. Raamattu kehottaa huutamaan avuksi Herraa. Mitä muuta voisimmekaan tehdä kuin anoa Herralta armoa tälle potilaalle. Kuoleman edessä ei sanoilla leikitä.

• rukoilla.

Jeesus kielsi rukoilemasta tämän tapauksen puolesta

Ei pidä uskoa kaikkea, mitä mielikuvitus sanoo.
        Aina voi rukoilla. Se voi antaa toiselle ihmiselle sisäistä rauhaa ja helpottaa mahdollisesti edessä olevaa kuolemaa. Rukoukset eivät ole koskaan hukkaan heitettyjä. Itse en voi tietää, mikä toiselle ihmiselle on sillä hetkellä parasta ja oikein. Siksi usein pyydänkin ihmisille rukouksessa sitä apua ja opastusta jota he Jumalan mielestä tällä hetkellä eniten tarvitsevat. Tärkeintä on että muistetaan.

• Rukous

Herra, Jumala, taivaallinen Isä.
      Ota armossasi vastaan tämä palvelijasi ja anna hänelle anteeksi kaikki hänen syntinsä.
      Ole hänen turvanansa kuoleman hetkellä ja vie hänet
      perille iankaikkiseen elämään.
      Poikasi Jeesuksen Kristuksen kautta. Aamen.

• rukouksestasi. Kiitos, kun muistat.

• toivottaa hyvää jatkoo,jaaostaa ystävä kallis ruttojuurta t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

• mutta jos siunaat ystäväni isää niin kiitän viestistäsi.

• teitä kaikkia

rukouksin. On hienoa Jukka, että elät kutsumustasi todeksi näissä vaikeissa tilanteissa!

Jeesus kanssanne ja kaikkenne!

• merim.raimo

on myöskin toivoa.Ei niinkään kauan sitten kuoli syöpään kaksi uskonveljeäni :) . Rukoilen sinun puolesta Jukka, että Herra sinua käyttää ja antaa oikeat sanat tälle ystäväsi isälle. :)

• Heräsin hetki sitten, tällä kertaa en kipuihin vaan ystäväni isää tuolla keskussairaalassa ajatellen.

Soitin hänelle illalla ja mitä heikkoudessaan ja lääkityksessä jaksoi puhua niin kertoi, että hänelle tehdään aamulla vielä joku tutkimus ennen kuin siirretään keskussairaalasta terveyskeskuksen vuodeosastolle. Käsitin, että tutkimus on "hänelle tarpeeton" mutta "lääketieteelle tarpeellinen", tulevia potilaita ajatellen. Tämä syöpälaji on hyvin agressiivista lajia. Vielä kuukausi sitten ystäväni isä (63 v) lenkkeili ja oli pirteässä kunnossa, täynnä elämänhalua. Nyt keltaiseksi kasvoiltaan muuttunut ja voimaton liikkumaan.

Rukoilen, että minä tai joku muu saisi viisautta julistaa kuolevalle ihmiselle oikein sanoin evankeliumia. Potilaan viimeiset sanat illalla olivat: "Minä en haluaisi vielä kuolla". Lupasin hänelle, että olen hänen poikansa kanssa loppuun asti hänen vierellään terveyskeskuksen vuodeosastolla. Potilaan poika on uskossa, potilaan ex-vaimo ja tyttäret eivät.

Kiitos, että muistat meitä.

• Elisama

Minä rukoilen että hän valitsisi elämän tien ennenkuin on liian myöhäistä.

• Vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

Merim.Raimo tuolla aikaisemmin jo sanoikin, että "niin kauan on toivoa, kun on elämää". Rukoilen Herraa, että Hän avaisi tämän kuolevan miehen sydämen vastaanottamaan evankeliumin.

Olen nähnyt ihmeitä tässä merkityksessä elämäni matkalla. Ei ole montaa vuotta, kun tuttavani äiti turvasi 2 päivää ennen kuolemaansa Vapahtajaansa. Menin sairaalaan kertoakseni hänelle evankeliumia, mutta sainkin kuulla kuolevalta evankeliumia. Sairaanhoitaja vieressäni sanoi, että "tässä huoneessa on ihmeelinen rauha". Ja niin olikin. Se oli Jeesuksen Kristuksen läsnäoloa.

Jatkathan rukoilemista ystäväni isän puolesta. Kaikkivaltias Jumala voi auttaa.

• olen uskossa

Muistini voi joskus reistailla, mutta yritän muistaa tätä asiaa rukouksessa.

• Mikko144

Rukoilen teidän puolesta.

Olemme nyt vaimon äitiä hoitamassa. Hänellä syöpä levinnyt vatsaan ja suolistoon. Paksusuoli puhkesi kaksi viikkoa sitten ja lääkärit antoivat kaksi päivää elinaikaa, mutta hän elää ja on kävelykunnossa vieläkin.
      Hän on uskossa ja hänellä on paljon esirukoilijoita. Rukous on auttanut häntä säilyttämään hyvän mielen ja taistelemaan sairautta vastaan. On ihme, että hän on elossa. Mikäli Jumalan tahto on, että hän pian kuolee niin hän on antanut siunatut elämäniloiset viimeiset päivät.

Teillä tilanne on kauhunsekainen sikäli, kun hän ei ole uskossa. Älä "jf" ota liikaa paineita itsellesi, sillä Jumala on tilanteen ennaltanähnyt. Sinun tehtäväsi on tuoda sana ja rukoilla. Sano, että eräs 50v nainen ei pelkää kuolemaa, koska Jeesus on hänen syntinsä kantanut ja on rauha sydämessä, sillä hän tietää saavansa uuden ruumiin ja saa elää siinä ikuisesti.

• Mikko. Jumala teitä ja vaimosi äitiä siunatkoon.

`Kell on turva Jumalassa
        hän turvassa on paremmassa,
        kuin on tähti taivahalla,
        lintu emon siiven alla´.

Autuas on se ihminen, joka lähtee tästä ajasta uskossa turvaten Vapahtajaansa.

• Eroe

Muistan miestä rukouksin.

• Minua rohkaisee se, että uskovaiset muistavat tätä syöpäpotilasta. Rukoukseni on, että hän saisi armon turvata Vapahtajaansa. Niin potilaan poika kuin minäkin olen suuressa hädässä. Jatkathan rukousta.

• jotka olette muistaneet ystäväni kuolevaa isää rukouksin ja vielä edelleenkin muistatte.

Tästä aamusta eteenpäin pyrin viettämään mahdollisimman paljon aikaa potilaan kanssa ja olen luvannut olla hänen luonaan hänen elämänsä viimeisinä hetkinä. Se ei ole paljon, mutta jos Jeesus on hänen kanssaan ajasta erkaantuessaan niin olen ylionnellinen ihminen. Samoin hän.

Uskovat, rukoilkaa.

• Lyhyt oppimäärä

Yleensä vien ihmisiä esirukouksessa Jumalan eteen, kun saan siihen kuin 'hiljaisen kehoituksen' tunnolleni. Aion ottaa tämän tuttavasi tapauksen sydämelleni pelastumisen tähden.

Sairastaminen sinänsä on useinkin Jumalan keinoja aikatauluttaa elämäämme uuteen järjestykseen ja vetää itseään lähemmäksi. Omien sairauksieni keskellä löysin uskonelämäni aivan uudella tavalla, koin sen suurenmoisen huolenpidon ja rakkauden luottaessani kaiken ehdoitta Taivaallisen Ylilääkärin käsiin. Se vähäinenkin lihan hyysääminen jäi pois ja oli vain halu seurata Jeesusta Kristusta.

Yksi tapaus on jäänyt mieleeni esirukouksen ihmeellisistä mahdollisuuksista. Tapasin ihmisen,jonka sukulainen huononi ja vaipui lopulla koomaan. Tämän sanottiin olleen elämänsä varrella joskus vähän herätyksen tilassa, mutta oli kääntänyt kylkeä uudelleen. Nyt jotkut rukoilivat hänen puolestaan ja kun piirturien käyrät näyttivät heikentymistä, kutsuivat sairaalapastorin kuolevan vuoteen viereen.

Suuri oli hämmästys ollut lääkäreillä nauhoja tutkiessaan. Tämän pastorivierailun aikana käyrät olivat nousseet varttitunnin ajaksi varsin korkealle, sitten taas laskivat alas ja taisivat jo seuraavan päivänä näyttää vaelluksen päättymistä.

Mitä tapahtui tämän rukouksen aikana? Oliko Jumala ottanut pelastusasian käsittelyyn väsyneen kulkijan kohdalla hänen kanssaan? Näin olen itse käsittänyt käyvän jokaiselle jossakin elämänsä vaiheessa, kun hänen puolesta on rukoiltu

• poikalapsi
        Lyhyt oppimäärä kirjoitti:

Yleensä vien ihmisiä esirukouksessa Jumalan eteen, kun saan siihen kuin 'hiljaisen kehoituksen' tunnolleni. Aion ottaa tämän tuttavasi tapauksen sydämelleni pelastumisen tähden.

Sairastaminen sinänsä on useinkin Jumalan keinoja aikatauluttaa elämäämme uuteen järjestykseen ja vetää itseään lähemmäksi. Omien sairauksieni keskellä löysin uskonelämäni aivan uudella tavalla, koin sen suurenmoisen huolenpidon ja rakkauden luottaessani kaiken ehdoitta Taivaallisen Ylilääkärin käsiin. Se vähäinenkin lihan hyysääminen jäi pois ja oli vain halu seurata Jeesusta Kristusta.

Yksi tapaus on jäänyt mieleeni esirukouksen ihmeellisistä mahdollisuuksista. Tapasin ihmisen,jonka sukulainen huononi ja vaipui lopulla koomaan. Tämän sanottiin olleen elämänsä varrella joskus vähän herätyksen tilassa, mutta oli kääntänyt kylkeä uudelleen. Nyt jotkut rukoilivat hänen puolestaan ja kun piirturien käyrät näyttivät heikentymistä, kutsuivat sairaalapastorin kuolevan vuoteen viereen.

Suuri oli hämmästys ollut lääkäreillä nauhoja tutkiessaan. Tämän pastorivierailun aikana käyrät olivat nousseet varttitunnin ajaksi varsin korkealle, sitten taas laskivat alas ja taisivat jo seuraavan päivänä näyttää vaelluksen päättymistä.

Mitä tapahtui tämän rukouksen aikana? Oliko Jumala ottanut pelastusasian käsittelyyn väsyneen kulkijan kohdalla hänen kanssaan? Näin olen itse käsittänyt käyvän jokaiselle jossakin elämänsä vaiheessa, kun hänen puolesta on rukoiltu

Kaikenlaista uskomushuuppaa sitä ihmiset KEHTAAVATKIN levitellä! Huh! Siis ihminen kuolee joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin, eikä siinä jukkien ja muitten vastaavien lahkohenkien hymistely auta. Syöpä ei pois lähde, vaikka kuinka rukoilette - sen ihmisen aika on tullut, ja sillä hyvä. Se, onko lahkosaatanoitten vallassa vai ei, ei muuta lopputulosta.

Luoja armahtakoon, ettei yksikään kaltaisenne minun kuolinvuoteeni ääreen tule, kun se aika koittaa. Siinä vaiheessa tahdon olla Luojani kanssa yksin.

• sie näet tämän syöpään sairastavan isän.Auta häntä nyt ,auta Jeesus,auta häntä löytämään sinut.Aamen

• poikalapsi

Tungetta jo toisen elämään KUOLINVUOTEELLAKIN - ettette häpeä, käännyttäjät! Antakaa nyt edes ihmisen kuolla rauhassa omassa uskossaan. Saatana teitä ohjaa, lahkolaiset!

• poikalapsi kirjoitti:

Tungetta jo toisen elämään KUOLINVUOTEELLAKIN - ettette häpeä, käännyttäjät! Antakaa nyt edes ihmisen kuolla rauhassa omassa uskossaan. Saatana teitä ohjaa, lahkolaiset!

poikalapsi olet idiootti,kun tääällä olet,miksi keräät itselesi mielipahaa kun täällä olet ja haukut muita.Tunnetko sittenkin synnintuntoa siitä iljettetyyvestä mitä teet,kun täällä olet?Anna meidän olla ja rukoilla muiten puolesta.

• Eroe
        aksu521 kirjoitti:

poikalapsi olet idiootti,kun tääällä olet,miksi keräät itselesi mielipahaa kun täällä olet ja haukut muita.Tunnetko sittenkin synnintuntoa siitä iljettetyyvestä mitä teet,kun täällä olet?Anna meidän olla ja rukoilla muiten puolesta.

Hyvä kun kiivailet Herran pelon puolesta.
        Ihminen joka osaa ärähtää oikeassa paikassa,
        on aina vakavasti otettava.

Sanompa kirjoitukseesi aamenen!

• poikalapsi
        aksu521 kirjoitti:

Minä en tee iljettävyyksiä missään muodossa. Sinä teet, kun kehtaat jo ihmisen kuolinvuoteellakin lahkoasi kaupata. Moraali puuttuu sinulta, ei minulta. Ole ja rukoile - mutta älä käännytä ja painosta kuolevia. Jokin roti saa molla teilläkin, lahkolaissaatanat!

• Markus Keva
        poikalapsi kirjoitti:

Mun isä on kuolemassa ja pyytänyt apua, kun pelkää kuolemaa. Eikö ole oikein, että hänen puolesta rukoillaan. Itsekin hän sitä pyytää.

Sähköpostini
        [email protected].

• ...

Koivistokin on terve, hän kävi tiettävästi näiden jumalan miesten luona.

http://www.bennyhinn.org/default.cfm

Pirkko Säilä
      Näin todellisia ihmeitä Benny Hinnin kokouksessa

Ollessamme mieheni Juhani Säilän kanssa Yhdysvalloissa heinäkuussa 1995 osallistuimme yhteen Benny Hinnin suurtapahtumista Medowlands areenalla, Pennsylvaniassa. Tilaisuudessa oli noin 17 000 ihmistä. Kysymyksessä oli Hinnille tyypillinen suurkokous, ”crusade”, jollaisia hänen järjestönsä toteuttaa eri puolilla Yhdysvaltoja sekä ympäri maailman.

Pyhän Hengen läsnäolo oli lähes käsinkosketeltava. En ole missään enkä milloinkaan kokenut vastaavaa. Tuhannen hengen kuoro alkoi laulamaan ylistyslauluja. Ylistystä kesti toista tuntia. Monet todistivat parantuneensa jo ylistyksen ja palvonnan aikana ennen kun Benny Hinn edes oli saapunut paikalle.

Muistiinpanoihini olen merkinnyt mieleenpainuvia asioita tuosta 13. heinäkuuta 1995 Medowlands areenalla pidetystä kokouksesta. Tunti ennen kokouksen alkua, ylistyslaulujen jo soidessa, alkoi suuren urheiluareenan keskikentältä kuulua valtavaa taputusta, innostunutta kirkumista ja ilon huutoja. Kaikki ihmiset kiinnittivät siihen huomionsa. Eräs nainen oli kokenut parantumisen. Varsinainen kokous ei ollut vielä alkanut, eikä Benny Hinniä näkynyt misään. Kukaan ei tiennyt oliko hän edes saapunut paikalle. Ainakaan hän ei ollut lavalla. Hälinän syy selvisi myöhemmin. Dianne Love, 35-vuotias Pennsylvaniasta kotoisin oleva nainen oli kärsinyt vakavasta luiden haurastumisesta (osteoporoosi). Kaksi vuotta hän oli elänyt tukevien ja paksujen tukiliivien varassa. Hän ei ollut voinut kävellä pitkiä matkoja, ei istua kunnolla, ei juosta askeltakaan. Ylistyksen aikana Benny Hinnin avustajat ja jotkut yleisön joukosta rukoilivat hänen puolestaan. Hän parani sillä hetkellä täysin. Hän juoksi ympäri keskikenttää pitkiä matkoja yleisön joukossa ja kannatteli yhdellä kädellä päänsä päällä paksua tukiliiviä, jonka hän oli riisunut pois.

Menin tapaamaan häntä. Dianne Love nauroi ja itki yhtäaikaa. Hän oli todella yllättynyt siitä, että oli tullut terveeksi. Tuossa vaiheessa Benny Hinniä ei näkynyt missään. Hän ei ollut rukoillut Diannen puolesta, mutta silti tämä parani.

Dianne kertoi minulle, että hän oli usean viikon ajan seurannut Hinnin televisio-ohjelmaa This Is Your Day! ja hiljalleen hänen sisimpäänsä oli alkanut rakentua sellainen usko, että kenties hänkin voisi tulla terveeksi. Jos parantumisihmeet – ihmiset nousevat pyörätuolista, sokeat saavat näkönsä - se mitä hän näkee Hinnin ohjelmissa ja muissa vastaavissa tapahtuvan, ovat totta, Jumala voi parantaa hänetkin. Näin Dianne alkoi ajatella. Hän alkoi rukoilla, että Herra parantaisi hänetkin. Hänen ystävänsä toivat hänet lopulta Benny Hinnin kokoukseen, joka järjestettiin Diannen kotiosavaltiossa Pennsylvaniassa, Medowlands areenalla. Matka kokoukseen oli ollut vaivalloinen, koska autossa istuminen tuotti tuskaa ja kipua. Dianne oli myös ollut pitkiä aikoja sairaalassa juuri ennen tätä kokoussarjaa. Oli todella valtava, sähköistävä kokemus itse nähdä ja todistaa Diannen ihmeparantuminen.

Siellä tapahtui muutakin. Muistan myös miten eräs pyörätuolissa ollut vanhempi mustaihoinen naisehenkilö parani. Hänellä oli ollut pitkään jatkunut reumaattinen vaiva, jonka vuoksi hän ei kyennyt kävelemään. Siellä hän hyppi ja iloitsi.

Kun kokouksen loppupuolella kutsuttiin parantuneita lavalle todistamaan, niin Dianne, joka oli juoksennellut tukiliivinsä kanssa meni ensimmäisenä todistamaan. Koko yleisö sai kuulla, että hän oli parantunut jo ennen tilaisuuden alkua. Ja minä näin sen tapahtuvan omin silmin. Myös mainitsemani musta nainen oli äärettömän onnellinen. Parantuneitten jono oli todella pitkä.

Kaikkein vaikuttavin hetki tuossa tilaisuudessa oli kuitenkin se, kun Benny Hinn esitti alttarikutsun niille, jotka eivät tunteneet Jeesusta henkilökohtaisena pelastajanaan. Hinn oli saarnannut Jeesuksen verestä. Hän puhui Jeesuksen veren voimasta hyvin selkeästi. Lyhyen puheen jälkeen hän sanoi yksinkertaisesti, että te, jotka tahdotte ottaa Jeesuksen vastaan lähtekää nyt sieltä paikaltanne ja tulkaa tänne eteen. Ihmisvirta kaikkialta areenalta oli niin suuri, että kaikki eivät mahtuneet eteen varatulle alueelle. Voimakas sanoma Jeesuksen verestä, pelastuksesta ja anteeksiantamuksesta oli keskeisintä. Ei aloitettu ihmeistä eikä Pyhän Hengen kokemuksesta vaan sielun pelastuksesta.

http://www.revival.com/www/r.aspx?lan=2&p=1&aid=0

Kotimaiset täyden evankeliumin palvelut:

http://tampere.nokiamissio.fi/

http://www.rukousystavat.fi/

http://www.rukousystavat.fi/Jumala paransi.html

http://www.rukouspalvelu.fi/

http://www.armo.info/

• Tunnen Benny Hinn`in ja Rodney Howart Browne`n. Pidän kumpaakin vääränä profeettana ja joko sielun voimin tai paholaisen voimin parantajana. Useimmat heidän parantamansa ovat jääneet sairaiksi tai kuolleet. En kuitenkaan väitä, etteivät jotkut sairaat olisi heidän kokouksissaan parantuneet, mutta väitän, että Jumala ei ole heitä parantanut.

Kyseiset henkilöt eivät liity millään tavoin ystäväni kuolevan isän asiaan, mutta kiitän Jumalaa jokaisesta vilpittömästä rukoilijasta, joka muistaa ystäväni isää, rukoillen Jeesusta.

• frihet ilman rek.
        jukka.finland kirjoitti:

Tunnen Benny Hinn`in ja Rodney Howart Browne`n. Pidän kumpaakin vääränä profeettana ja joko sielun voimin tai paholaisen voimin parantajana. Useimmat heidän parantamansa ovat jääneet sairaiksi tai kuolleet. En kuitenkaan väitä, etteivät jotkut sairaat olisi heidän kokouksissaan parantuneet, mutta väitän, että Jumala ei ole heitä parantanut.

Kyseiset henkilöt eivät liity millään tavoin ystäväni kuolevan isän asiaan, mutta kiitän Jumalaa jokaisesta vilpittömästä rukoilijasta, joka muistaa ystäväni isää, rukoillen Jeesusta.

Muistan teitä rukouksin, elämä on usein arvoituksellinen.

Olen ollut matkoilla ja niin tulevinakin armon päivinä, eli lonkkani vikoilee ja en ehdi edes tutkimuksiin aikaa tilata, mut eräänä päivänä sairaudet ovat poissa ja täydellisyys alkaa.

Siunausta sinulle ja myös tuluillesi Jeesuksessa Kristuksessa. "niin kuin on päiväsi, niin on Hän antava voimansakin jokaiselle päivälle"

• ... kirjoitti:

http://www.arkki.org/index.php?menu=arkki&page=uskoontulo

http://www.arkki.org/index.php?menu=arkki&page=pelastus

Nimimerkkisi kolme pistettä eivät kuitenkaan juurikaan rohkaise. Tällä tavoinhan olet vastaillut sekä minulle että monille muillekin. Erehdynkö, kun arvelen, että olet Nokia Missio-miehiä? Ja sen kautta mm Benny Hinn´in palvojia.

Rukouspyyntöni on totinen ja vakava asia. Hinn´it ja kumppanit voimme unohtaa. Tarvitsemme Jeesuksen itsensä armoa ja apua, Hänen, joka "avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa".

En avannut likkejäsi, mutta tunnen Arkin toimintaa ja sen jäseniä Järvenpäästä sekä Järvenpään ympäristöstä.

• frihet ilman rek. kirjoitti:

Muistan teitä rukouksin, elämä on usein arvoituksellinen.

Olen ollut matkoilla ja niin tulevinakin armon päivinä, eli lonkkani vikoilee ja en ehdi edes tutkimuksiin aikaa tilata, mut eräänä päivänä sairaudet ovat poissa ja täydellisyys alkaa.

Siunausta sinulle ja myös tuluillesi Jeesuksessa Kristuksessa. "niin kuin on päiväsi, niin on Hän antava voimansakin jokaiselle päivälle"

Tunnistan Sinut nimimerkittäkin.

Koska Markus on tuolla ylempänä nimensä maininnut niin tiedät, että hänen isästä tässä on kysymys. Muistetaan hänen isäänsä. Jos Jumala armonsa suo niin olen Markuksen isän luona -kuten hän pyytää- loppuun asti. Tässä saa savupiippuremontit ja kaikki muutkin odottaa. Syöpä on on hyvin agressiivinen ja lähettänyt etäpesäkkeitä ympäri kehoa. Muistetaan Markuksen isän lisäksi myös Markusta ja hänen siskojaan.

• ...
        jukka.finland kirjoitti:

Nimimerkkisi kolme pistettä eivät kuitenkaan juurikaan rohkaise. Tällä tavoinhan olet vastaillut sekä minulle että monille muillekin. Erehdynkö, kun arvelen, että olet Nokia Missio-miehiä? Ja sen kautta mm Benny Hinn´in palvojia.

Rukouspyyntöni on totinen ja vakava asia. Hinn´it ja kumppanit voimme unohtaa. Tarvitsemme Jeesuksen itsensä armoa ja apua, Hänen, joka "avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa".

En avannut likkejäsi, mutta tunnen Arkin toimintaa ja sen jäseniä Järvenpäästä sekä Järvenpään ympäristöstä.

Uudestisyntyminen

Ote Starttipaketista:

UUDESTISYNTYMINEN – UUSI ALKU
        TAVOITE:

* selittää, miten saavutetaan iankaikkinen elämä ja miten tullaan kristityksi

KUKA TEKI ALOITTEEN?

Kristillisyys ei alkanut meidän Jumalan etsinnästämme, vaan siitä, että Jumala etsi meitä. Hän teki ensimmäisen siirron, kun Hän lähetti Jeesuksen maailmaan.

Me emme pohjaa uskoamme, elämäämme ja ikuista elämäämme meidän omaan sitoutumiseemme Jumalaan, vaan Jumalan sitoutumiseen meihin. Meidän sitoutumisemme on heikko ja epätäydellinen, kun taas Jumalan on ikuinen ja täydellinen.

”Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut…”

MITEN JUMALAA RAAMATUSSA KUVATAAN?

Jumala rakastaa meitä – ei sen takia, että me olisimme sen arvoisia, vaan sen takia, että Hänen luontonsa on rakastaa.

MITEN JUMALAN RAKKAUTTA KUVATAAN?

Uskotko todella, että Jumala rakastaa sinua ja haluaa ottaa sinut lapsekseen, adoptoida sinut?
        MITKÄ OVAT JUMALAN LUONNON KAKSI PUOLTA?

Ë Lempeys

Ë Ankaruus

Ë Jumalan viha kaikkea jumalattomuutta ja pahuutta kohtaan

IHMISEN ONGELMA

Jumala loi meidät olemaan rikkomattomassa yhteydessä hänen kanssaan ja harmoniassa toistemme kanssa.
        Synti tarkoittaa sitä, että poikkeamme pois Jumalan mittapuusta (standardista), normeista ja kieltäydymme elämästä elämäämme sillä tavalla kuin Jumalan Sana sen ilmoittaa.

Me kaikki olemme syntisiä luonnoltamme.

Sillä, että ihminen halusi kulkea omaa tietään ja olla oman elämänsä pomo, hän rikkoi suhteensa Jumalaan.

Tämä johti täydelliseen eroon Jumalan ja ihmisen välillä. Muuri oli syntynyt heidän välilleen. Vuorovaikutus oli hukassa. (Vertaa muiden suhteiden, esim. avioeron vaikutus.)

Tätä muuria Raamattu kutsuu synniksi.

Synnillä on seurauksensa:

Ë se turmelee

Ë se erottaa

Ë se leviää

Lue 1. Moos. 3:1-13; 23-24 (Syntiinlankeemus)

Synnin seurauksena Jumala erottaa itsensä meistä. Jumalan reaktio on aivan oikeudenmukainen. Ihminen oli karkotettu/häädetty ja tie takaisin Jumalan luo estetty.

Synti on muuri ja tämä muuri pitää tuhota, jotta voimme saada yhteyden Jumalan kanssa.

MIKSI MEIDÄN OMAT PONNISTELUMME PELASTAA ITSEMME OVAT TUOMITUT EPÄONNISTUMAAN?
        Kaikki inhimilliset ponnistelut pelastaa itsensä on tuomittu epäonnistumaan. Meidän omat yrityksemme eivät voi murtaa synnin muuria ja eheyttää Jumala-suhdettamme.

Kuitenkin Jumala rakastaa meitä. Hän on lähettänyt Jeesuksen murtamaan synnin aiheuttaman muurin ja saamaan suhteemme Jumalaan kuntoon taas.

MITÄ JEESUS SAAVUTTI RISTILLÄ?
        Jeesus eli täysin kuuliaisen elämän ja hän eli täydellisesti Jumalan tahdon ja odotusten mukaisesti.

Jumala hyväksyi Jeesuksen veren hinnaksi meidän synneistämme ja antoi anteeksi kaikki meidän syntimme Jeesuksen veren tähden.

Ristillä maksettiin meidän syntivelkamme. Meidät julistettiin syyttömäksi.

Me vastaanotamme anteeksiantamuksen synneistämme ja otamme vastaan täydellisen hyväksymisen Jumalan taholta.

Sitten Jumala antaa meille iankaikkisen elämän lahjan. Synnin muuri on tuhottu.

Tie takaisin Jumalan luo on nyt avoin – silta Jumalan ja ihmisen välillä on JEESUS.
        JEESUKSEN HAAVOISSA ON MYÖS PARANTUMINEN
        Jeesus sovitti ristillä meidän syntimme, mutta hän kantoi ristille myös meidän sairautemme.

SINUN VASTAUKSESI/REAKTIOSI
        Pelastus on lahja, ei mikään palkinto tai palkka. Jokainen lahja, vaikka se on annettu ilmaiseksi, tulee hyväksyä ja ottaa vastaan.

Ystäväsi voi ostaa sinulle oikein kalliin lahjan, koska hän rakastaa sinua, mutta se ei tule sinun omistukseesi, ennen kuin ojennat kätesi ja otat sen vastaan.

Ainoa keino siihen, että Jeesus voi vaikuttaa meidän elämäämme, on ottaa vastaan Hänet.

MITÄ SINUN PITÄÄ TEHDÄ?
        Tee parannus ja usko!

(kääntykää = tehkää parannus, mielenmuutos, täyskäännös)

Jotta saisimme kiinni uudesta elämästä, meidän on annettava vanhan mennä.
        Parannuksen teko on sitä, että muutan mieltäni ja otan aivan uuden suunnan elämässäni.

Muutamme mieltämme siitä, mitä olemme tekemässä ja mihin olemme menossa. Se tarkoittaa asenteen muutosta: käännän selkäni vanhalle tavalle elää ja haluan vain elää miellyttääkseni Jumalaa.

MITEN PARANNUKSEN TEKO TAPAHTUU?
        Ë myönnämme syntimme ja kadumme sitä/niitä

Ë pyydämme anteeksiantoa Jumalalta

Ë muutamme elämäntapamme Jumalan Sanan mukaiseksi

Todellista parannusta seuraa aina muutos elämäntavassa.

PELASTUS OTETAAN VASTAAN USKON KAUTTA
        Pelastus otetaan vastaan siis uskon kautta, ja uskon antaa Jumala.

Jumala vaikuttaa/puhuu/synnyttää meissä uskon Sanansa kautta. Sana pääsee vaikuttamaan, kun luet Raamattua tai kuuntelet voideltua Jumalan Sanan mukaista julistusta.

Usko ei ole vain faktojen uskomista Jeesuksesta. Se on luottamista Häneen. Se on sitoutumista ja alistumista Hänen hallintavaltansa alle.

Se on uskomista, että kun me tunnustamme syntimme, Jumala antaa ne anteeksi ja hyväksyy meidät Jeesuksen vuodattaman veren tähden.

SAAT LAHJAVANHURSKAUDEN

Vanhurskaaksi tuleminen tarkoittaa sitä, että Jumala on julistanut sinut syyttömäksi ja että Hän hyväksyy sinut täydellisesti – Poikansa ristinkuoleman tähden. Hän katselee sinua Jeesuksen sovitustyön lävitse.
        ET VOI ITSE TEHDÄ MITÄÄN PELASTUKSESI ETEEN
        tai sittenkin voit: sanoa KIITOS!
        SAAT UUDEN IDENTITEETIN
        Jumala antaa sinulle uuden identiteetin Kristuksessa. Liitteestä 1 löydät Neil T. Anderssonin kokoaman listan ominaisuuksistasi Kristuksessa. Makustele uutta identiteettiäsi: olet vanhurskas, Jumalan syyttömäksi julistama ja täysin Jumalan hyväksymä!

SAAT TODISTUKSEN SISIMPÄÄSI
        ELÄMÄSI MUUTTUU – OLET KIRJE

MISTÄ TIEDÄT OLETKO UUDESTISYNTYNYT?
        Paavali kehottaa meitä tutkimaan itseämme, olemmeko uskossa, jotta kestäisimme koetuksen.

Jumalan Sanan mukaan on joitakin perusedellytyksiä, joista voit päätellä, oletko uudestisyntynyt vai et:

Ë sydämen usko Jeesukseen

Ë suun tunnustus

Tämä ei suinkaan tarkoita, että sinun pitäisi evankelioida kaikkea, mikä liikkuu.

Kun synnyt uudesti, se täyttää sinun sydämesi ja ”sydämen kyllyydestä suu puhuu”.

Ë hengen todistus

Ajoittain tämä hengen todistus voi puuttua, mutta se ei yksinään merkitse, että et olisi uudestisyntynyt.

Pelastusvarmuus ei ole tunteista kiinni.

Ë elämän todistus

Usein alamme epäillä koko uskossa oloamme, kun olemme langenneet. Jumala kutsuu meitä pitämään hänen käskynsä/vaeltamaan hänen tahtonsa mukaan

(1 Joh. 2: 6), mutta Hän on realisti. Hän tuntee meidät.

Jos siis huomaat lankeavasi, se ei välttämättä merkitse sitä, ettet ole uudestisyntynyt. Mutta jos sinulla ei ole minkäänlaista kiinnostusta pitää Jumalan käskyjä ja elää niiden mukaan, on todella syytä epäillä uudestisyntymisesi aitoutta.

MITEN SÄILYT USKOSSA ELÄMÄSI LOPPUUN ASTI?
        Kun nyt Jumala on ottanut sinut lapsekseen/olet uudestisyntynyt, Hän tulee pitämään sinusta huolen siihen saakka, kunnes Jeesus tulee hakemaan omansa ylösotossa tai siirryt ennen sitä kuoleman kautta iäisyyteen.

Jeesus sanoo:

Pelastuksesi varmuus lepää siinä, mitä Jeesus teki, ei sinun omissa teoissasi tai yrityksissäsi.

Sinä voit iloita pelastuksestasi!

MIKÄÄN EI VOI EROTTAA SINUA JUMALAN RAKKAUDESTA

JUMALA ON ANTANUT PYHÄN HENGEN TODISTUKSEN/SINETIN JA JUMALAN PELON SYDÄMEESI

RIIPU KRISTUKSESSA

PIDÄ LYHYET TILIVÄLIT JUMALAN KANSSA
        jotta voit jatkuvasti kokea hänen läheisyytensä.

JUMALA ON ARMOLLINEN

Kaiken edellisen lisäksi vielä:
        JEESUS RUKOILEE PUOLESTASI

Sinä voit iloita myös siitä, että Jeesus vie sinut perille!

POHDITTAVAKSI
        1. KUKA TEKI ALOITTEEN?

Lue Joh. 3:16

Raamattu sanoo

2. MITEN JUMALAA KUVATAAN RAAMATUSSA?

Lue 1. Joh. 4:8 ja 4:16

Raamattu sanoo

3. MITEN JUMALAN RAKKAUTTA KUVATAAN?

Lue Jer. 31:3

Raamattu sanoo

POHDI

Uskotko todella, että Jumala rakastaa sinua ja haluaa ottaa sinut lapsekseen.

4. MITKÄ OVAT JUMALAN LUONNON KAKSI PUOLTA?

Lue Room 11:22 ja 1:18

Raamattu sanoo

5. IHMISEN ONGELMA

Lue Room. 3:23

Raamattu sanoo

POHDI

Mitä synti tekee?

Lue 1. Moos. 3:1-13 ja 23-24

Raamattu sanoo

6. MIKSI MEIDÄN OMAT PONNISTELUMME PARANNELLA ITSEÄMME OVAT TUOMITUT EPÄONNISTUMAAN?

Lue Ef. 2:8-9

Raamattu sanoo

7. MITÄ JEESUS SAAVUTTI RISTILLÄ?

Lue 2. Kor. 5:21 ja Joh. 14:6 sekä Jes. 53: 4-5

Raamattu sanoo

8. OLETKO VALMIS KÄÄNTYMÄÄN SYNNEISTÄSI JA PANEMAAN USKOSI JEESUKSEEN JUURI NYT?

Lue Joh. 1:12, Apt. 2:37-38 ja 26:20 sekä Ef. 2:8-9

Raamattu sanoo

SYNTISEN RUKOUS
        Herra Jeesus,

Minä uskon, että Sinä olet Jumalan Poika ja että Sinä kuolit ristillä minun puolestani ja että Sinä nousit kuolleista.

Minä tiedän, että olen syntinen ja että olen tehnyt syntiä elämällä elämääni omilla ehdoillani. Olen niin pahoillani. Pyydän, että annat minulle anteeksi. Käännyn pois kaikista synneistäni ja vanhoista tavoistani ja vastaanotan Sinut Pelastajanani ja Herranani. Alan seurata Sinua.

Kiitos Jeesus, että rakastat minua ja olet pelastanut minut.

Amen

9. VOITKO VARMASTI TIETÄÄ, ETTÄ OLET UUDESTISYNTYNYT?

Lue 1. Joh. 5: 1, Apt. 10: 43, Room. 10: 9, Room. 8: 16, 1. Joh. 2: 3 ja 1. Joh 2: 1

Raamattu sanoo

10. MITEN SÄILYT USKOSSA ELÄMÄSI LOPPUUN ASTI?

Lue Joh. 6: 37, Room. 8: 1-2, Room. 8: 38-39, Room. 8: 16, Ef. 4: 30, Jer. 32: 40, Ps. 91: 14, 1. Joh. 1: 9, San. 24: 16 ja Room. 8: 34

Raamattu sanoo

• ...
        jukka.finland kirjoitti:

Tunnen Benny Hinn`in ja Rodney Howart Browne`n. Pidän kumpaakin vääränä profeettana ja joko sielun voimin tai paholaisen voimin parantajana. Useimmat heidän parantamansa ovat jääneet sairaiksi tai kuolleet. En kuitenkaan väitä, etteivät jotkut sairaat olisi heidän kokouksissaan parantuneet, mutta väitän, että Jumala ei ole heitä parantanut.

paavalikin arvosti hengen voimaa, tyhjät sanat ei auta, kaverisi isä häviää taistelut tyhjänpuhujien kanssa... tosiasiat on kipeitä kuulla tietysti, näin vain on valitettavasti. yritän auttaa, rukoilen

Luuk. 4:14
        Ja Jeesus palasi Hengen voimassa Galileaan; ja sanoma hänestä levisi kaikkiin ympärillä oleviin seutuihin.
        1. Kor. 4:20
        Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa.
        1. Kor. 15:43
        kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa;

Ef. 3:16
        että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta
        Ef. 6:10
        Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
        Kol. 1:17
        ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

• ... kirjoitti:

Uudestisyntyminen

Ote Starttipaketista:

UUDESTISYNTYMINEN – UUSI ALKU
        TAVOITE:

* selittää, miten saavutetaan iankaikkinen elämä ja miten tullaan kristityksi

KUKA TEKI ALOITTEEN?

Kristillisyys ei alkanut meidän Jumalan etsinnästämme, vaan siitä, että Jumala etsi meitä. Hän teki ensimmäisen siirron, kun Hän lähetti Jeesuksen maailmaan.

Me emme pohjaa uskoamme, elämäämme ja ikuista elämäämme meidän omaan sitoutumiseemme Jumalaan, vaan Jumalan sitoutumiseen meihin. Meidän sitoutumisemme on heikko ja epätäydellinen, kun taas Jumalan on ikuinen ja täydellinen.

”Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut…”

MITEN JUMALAA RAAMATUSSA KUVATAAN?

Jumala rakastaa meitä – ei sen takia, että me olisimme sen arvoisia, vaan sen takia, että Hänen luontonsa on rakastaa.

MITEN JUMALAN RAKKAUTTA KUVATAAN?

Uskotko todella, että Jumala rakastaa sinua ja haluaa ottaa sinut lapsekseen, adoptoida sinut?
        MITKÄ OVAT JUMALAN LUONNON KAKSI PUOLTA?

Ë Lempeys

Ë Ankaruus

Ë Jumalan viha kaikkea jumalattomuutta ja pahuutta kohtaan

IHMISEN ONGELMA

Jumala loi meidät olemaan rikkomattomassa yhteydessä hänen kanssaan ja harmoniassa toistemme kanssa.
        Synti tarkoittaa sitä, että poikkeamme pois Jumalan mittapuusta (standardista), normeista ja kieltäydymme elämästä elämäämme sillä tavalla kuin Jumalan Sana sen ilmoittaa.

Me kaikki olemme syntisiä luonnoltamme.

Sillä, että ihminen halusi kulkea omaa tietään ja olla oman elämänsä pomo, hän rikkoi suhteensa Jumalaan.

Tämä johti täydelliseen eroon Jumalan ja ihmisen välillä. Muuri oli syntynyt heidän välilleen. Vuorovaikutus oli hukassa. (Vertaa muiden suhteiden, esim. avioeron vaikutus.)

Tätä muuria Raamattu kutsuu synniksi.

Synnillä on seurauksensa:

Ë se turmelee

Ë se erottaa

Ë se leviää

Lue 1. Moos. 3:1-13; 23-24 (Syntiinlankeemus)

Synnin seurauksena Jumala erottaa itsensä meistä. Jumalan reaktio on aivan oikeudenmukainen. Ihminen oli karkotettu/häädetty ja tie takaisin Jumalan luo estetty.

Synti on muuri ja tämä muuri pitää tuhota, jotta voimme saada yhteyden Jumalan kanssa.

MIKSI MEIDÄN OMAT PONNISTELUMME PELASTAA ITSEMME OVAT TUOMITUT EPÄONNISTUMAAN?
        Kaikki inhimilliset ponnistelut pelastaa itsensä on tuomittu epäonnistumaan. Meidän omat yrityksemme eivät voi murtaa synnin muuria ja eheyttää Jumala-suhdettamme.

Kuitenkin Jumala rakastaa meitä. Hän on lähettänyt Jeesuksen murtamaan synnin aiheuttaman muurin ja saamaan suhteemme Jumalaan kuntoon taas.

MITÄ JEESUS SAAVUTTI RISTILLÄ?
        Jeesus eli täysin kuuliaisen elämän ja hän eli täydellisesti Jumalan tahdon ja odotusten mukaisesti.

Jumala hyväksyi Jeesuksen veren hinnaksi meidän synneistämme ja antoi anteeksi kaikki meidän syntimme Jeesuksen veren tähden.

Ristillä maksettiin meidän syntivelkamme. Meidät julistettiin syyttömäksi.

Me vastaanotamme anteeksiantamuksen synneistämme ja otamme vastaan täydellisen hyväksymisen Jumalan taholta.

Sitten Jumala antaa meille iankaikkisen elämän lahjan. Synnin muuri on tuhottu.

Tie takaisin Jumalan luo on nyt avoin – silta Jumalan ja ihmisen välillä on JEESUS.
        JEESUKSEN HAAVOISSA ON MYÖS PARANTUMINEN
        Jeesus sovitti ristillä meidän syntimme, mutta hän kantoi ristille myös meidän sairautemme.

SINUN VASTAUKSESI/REAKTIOSI
        Pelastus on lahja, ei mikään palkinto tai palkka. Jokainen lahja, vaikka se on annettu ilmaiseksi, tulee hyväksyä ja ottaa vastaan.

Ystäväsi voi ostaa sinulle oikein kalliin lahjan, koska hän rakastaa sinua, mutta se ei tule sinun omistukseesi, ennen kuin ojennat kätesi ja otat sen vastaan.

Ainoa keino siihen, että Jeesus voi vaikuttaa meidän elämäämme, on ottaa vastaan Hänet.

MITÄ SINUN PITÄÄ TEHDÄ?
        Tee parannus ja usko!

(kääntykää = tehkää parannus, mielenmuutos, täyskäännös)

Jotta saisimme kiinni uudesta elämästä, meidän on annettava vanhan mennä.
        Parannuksen teko on sitä, että muutan mieltäni ja otan aivan uuden suunnan elämässäni.

Muutamme mieltämme siitä, mitä olemme tekemässä ja mihin olemme menossa. Se tarkoittaa asenteen muutosta: käännän selkäni vanhalle tavalle elää ja haluan vain elää miellyttääkseni Jumalaa.

MITEN PARANNUKSEN TEKO TAPAHTUU?
        Ë myönnämme syntimme ja kadumme sitä/niitä

Ë pyydämme anteeksiantoa Jumalalta

Ë muutamme elämäntapamme Jumalan Sanan mukaiseksi

Todellista parannusta seuraa aina muutos elämäntavassa.

PELASTUS OTETAAN VASTAAN USKON KAUTTA
        Pelastus otetaan vastaan siis uskon kautta, ja uskon antaa Jumala.

Jumala vaikuttaa/puhuu/synnyttää meissä uskon Sanansa kautta. Sana pääsee vaikuttamaan, kun luet Raamattua tai kuuntelet voideltua Jumalan Sanan mukaista julistusta.

Usko ei ole vain faktojen uskomista Jeesuksesta. Se on luottamista Häneen. Se on sitoutumista ja alistumista Hänen hallintavaltansa alle.

Se on uskomista, että kun me tunnustamme syntimme, Jumala antaa ne anteeksi ja hyväksyy meidät Jeesuksen vuodattaman veren tähden.

SAAT LAHJAVANHURSKAUDEN

Vanhurskaaksi tuleminen tarkoittaa sitä, että Jumala on julistanut sinut syyttömäksi ja että Hän hyväksyy sinut täydellisesti – Poikansa ristinkuoleman tähden. Hän katselee sinua Jeesuksen sovitustyön lävitse.
        ET VOI ITSE TEHDÄ MITÄÄN PELASTUKSESI ETEEN
        tai sittenkin voit: sanoa KIITOS!
        SAAT UUDEN IDENTITEETIN
        Jumala antaa sinulle uuden identiteetin Kristuksessa. Liitteestä 1 löydät Neil T. Anderssonin kokoaman listan ominaisuuksistasi Kristuksessa. Makustele uutta identiteettiäsi: olet vanhurskas, Jumalan syyttömäksi julistama ja täysin Jumalan hyväksymä!

SAAT TODISTUKSEN SISIMPÄÄSI
        ELÄMÄSI MUUTTUU – OLET KIRJE

MISTÄ TIEDÄT OLETKO UUDESTISYNTYNYT?
        Paavali kehottaa meitä tutkimaan itseämme, olemmeko uskossa, jotta kestäisimme koetuksen.

Jumalan Sanan mukaan on joitakin perusedellytyksiä, joista voit päätellä, oletko uudestisyntynyt vai et:

Ë sydämen usko Jeesukseen

Ë suun tunnustus

Tämä ei suinkaan tarkoita, että sinun pitäisi evankelioida kaikkea, mikä liikkuu.

Kun synnyt uudesti, se täyttää sinun sydämesi ja ”sydämen kyllyydestä suu puhuu”.

Ë hengen todistus

Ajoittain tämä hengen todistus voi puuttua, mutta se ei yksinään merkitse, että et olisi uudestisyntynyt.

Pelastusvarmuus ei ole tunteista kiinni.

Ë elämän todistus

Usein alamme epäillä koko uskossa oloamme, kun olemme langenneet. Jumala kutsuu meitä pitämään hänen käskynsä/vaeltamaan hänen tahtonsa mukaan

(1 Joh. 2: 6), mutta Hän on realisti. Hän tuntee meidät.

Jos siis huomaat lankeavasi, se ei välttämättä merkitse sitä, ettet ole uudestisyntynyt. Mutta jos sinulla ei ole minkäänlaista kiinnostusta pitää Jumalan käskyjä ja elää niiden mukaan, on todella syytä epäillä uudestisyntymisesi aitoutta.

MITEN SÄILYT USKOSSA ELÄMÄSI LOPPUUN ASTI?
        Kun nyt Jumala on ottanut sinut lapsekseen/olet uudestisyntynyt, Hän tulee pitämään sinusta huolen siihen saakka, kunnes Jeesus tulee hakemaan omansa ylösotossa tai siirryt ennen sitä kuoleman kautta iäisyyteen.

Jeesus sanoo:

Pelastuksesi varmuus lepää siinä, mitä Jeesus teki, ei sinun omissa teoissasi tai yrityksissäsi.

Sinä voit iloita pelastuksestasi!

MIKÄÄN EI VOI EROTTAA SINUA JUMALAN RAKKAUDESTA

JUMALA ON ANTANUT PYHÄN HENGEN TODISTUKSEN/SINETIN JA JUMALAN PELON SYDÄMEESI

RIIPU KRISTUKSESSA

PIDÄ LYHYET TILIVÄLIT JUMALAN KANSSA
        jotta voit jatkuvasti kokea hänen läheisyytensä.

JUMALA ON ARMOLLINEN

Kaiken edellisen lisäksi vielä:
        JEESUS RUKOILEE PUOLESTASI

Sinä voit iloita myös siitä, että Jeesus vie sinut perille!

POHDITTAVAKSI
        1. KUKA TEKI ALOITTEEN?

Lue Joh. 3:16

Raamattu sanoo

2. MITEN JUMALAA KUVATAAN RAAMATUSSA?

Lue 1. Joh. 4:8 ja 4:16

Raamattu sanoo

3. MITEN JUMALAN RAKKAUTTA KUVATAAN?

Lue Jer. 31:3

Raamattu sanoo

POHDI

Uskotko todella, että Jumala rakastaa sinua ja haluaa ottaa sinut lapsekseen.

4. MITKÄ OVAT JUMALAN LUONNON KAKSI PUOLTA?

Lue Room 11:22 ja 1:18

Raamattu sanoo

5. IHMISEN ONGELMA

Lue Room. 3:23

Raamattu sanoo

POHDI

Mitä synti tekee?

Lue 1. Moos. 3:1-13 ja 23-24

Raamattu sanoo

6. MIKSI MEIDÄN OMAT PONNISTELUMME PARANNELLA ITSEÄMME OVAT TUOMITUT EPÄONNISTUMAAN?

Lue Ef. 2:8-9

Raamattu sanoo

7. MITÄ JEESUS SAAVUTTI RISTILLÄ?

Lue 2. Kor. 5:21 ja Joh. 14:6 sekä Jes. 53: 4-5

Raamattu sanoo

8. OLETKO VALMIS KÄÄNTYMÄÄN SYNNEISTÄSI JA PANEMAAN USKOSI JEESUKSEEN JUURI NYT?

Lue Joh. 1:12, Apt. 2:37-38 ja 26:20 sekä Ef. 2:8-9

Raamattu sanoo

SYNTISEN RUKOUS
        Herra Jeesus,

Minä uskon, että Sinä olet Jumalan Poika ja että Sinä kuolit ristillä minun puolestani ja että Sinä nousit kuolleista.

Minä tiedän, että olen syntinen ja että olen tehnyt syntiä elämällä elämääni omilla ehdoillani. Olen niin pahoillani. Pyydän, että annat minulle anteeksi. Käännyn pois kaikista synneistäni ja vanhoista tavoistani ja vastaanotan Sinut Pelastajanani ja Herranani. Alan seurata Sinua.

Kiitos Jeesus, että rakastat minua ja olet pelastanut minut.

Amen

9. VOITKO VARMASTI TIETÄÄ, ETTÄ OLET UUDESTISYNTYNYT?

Lue 1. Joh. 5: 1, Apt. 10: 43, Room. 10: 9, Room. 8: 16, 1. Joh. 2: 3 ja 1. Joh 2: 1

Raamattu sanoo

10. MITEN SÄILYT USKOSSA ELÄMÄSI LOPPUUN ASTI?

Lue Joh. 6: 37, Room. 8: 1-2, Room. 8: 38-39, Room. 8: 16, Ef. 4: 30, Jer. 32: 40, Ps. 91: 14, 1. Joh. 1: 9, San. 24: 16 ja Room. 8: 34

Raamattu sanoo

Lyhyemmin näin:

Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan ...Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet (1 Kor. 15)

Näin minä tulin uskoon.

• ... kirjoitti:

paavalikin arvosti hengen voimaa, tyhjät sanat ei auta, kaverisi isä häviää taistelut tyhjänpuhujien kanssa... tosiasiat on kipeitä kuulla tietysti, näin vain on valitettavasti. yritän auttaa, rukoilen

Ja Jeesus palasi Hengen voimassa Galileaan; ja sanoma hänestä levisi kaikkiin ympärillä oleviin seutuihin.
        kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa;

että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta

Kirjoitit

>>paavalikin arvosti hengen voimaa

• ...
        jukka.finland kirjoitti:

Kirjoitit

>>paavalikin arvosti hengen voimaa

en käytä isoja, kirjoitan yhdellä kädellä. olet varsinainen pitsin nyplääjä kun olet häviöllä. olemme siis yhtä mieltä että paavalilla ja benny hinnnillä sekä rbh:lla on HENGEN VOIMAA

• ...
        ... kirjoitti:

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Kor. 4:1&rnd=1217391746210

1. Korinttolaiskirje 4

1 Niin pitäköön jokainen meitä Kristuksen käskyläisinä ja Jumalan salaisuuksien huoneenhaltijoina.
        2 Sitä tässä huoneenhaltijoilta ennen muuta vaaditaan, että heidät havaitaan uskollisiksi.
        3 Mutta siitä minä hyvin vähän välitän, että te minua tuomitsette tai joku inhimillinen oikeus; en minä itsekään tuomitse itseäni,
        4 sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra.
        5 Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta.
        6 Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.
        7 Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?
        8 Te olette jo ravitut, teistä on tullut jo rikkaita, ilman meitä teistä on tullut kuninkaita! Kunpa teistä olisikin tullut kuninkaita, niin että mekin pääsisimme kuninkaiksi teidän kanssanne!
        9 Sillä minusta näyttää, että Jumala on asettanut meidät apostolit vihoviimeisiksi, ikäänkuin kuolemaan tuomituiksi; meistä on tullut kaiken maailman katseltava, sekä enkelien että ihmisten,
        10 me olemme houkkia Kristuksen tähden, mutta te älykkäitä Kristuksessa, me olemme heikkoja, mutta te väkeviä; te kunnioitettuja, mutta me halveksittuja.
        11 Vielä tänäkin hetkenä me kärsimme sekä nälkää että janoa, olemme alasti, meitä piestään, ja me kuljemme kodittomina,
        12 me näemme vaivaa tehden työtä omin käsin. Meitä herjataan, mutta me siunaamme; meitä vainotaan, mutta me kestämme;
        13 meitä parjataan, mutta me puhumme leppeästi; meistä on tullut kuin mikäkin maailman tunkio, kaikkien hylkimiä, aina tähän päivään asti.
        14 En kirjoita tätä häväistäkseni teitä, vaan niinkuin rakkaita lapsiani neuvoen.
        15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.
        16 Kehoitan siis teitä: olkaa minun seuraajiani.
        17 Juuri sentähden minä lähetin teille Timoteuksen, joka on minun rakas ja uskollinen poikani Herrassa; hän on muistuttava teitä minun vaelluksestani Kristuksessa Jeesuksessa, sen mukaan kuin minä kaikkialla, joka seurakunnassa, opetan.
        18 Muutamat teistä ovat paisuneet pöyhkeiksi, aivan niinkuin minä en tulisikaan teidän tykönne.
        19 Mutta minä tulen pian teidän tykönne, jos Herra tahtoo, ja silloin minä otan selon, en noiden pöyhkeiden sanoista, vaan voimasta.
        20 Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa.
        21 Kummanko tahdotte? Tulenko luoksenne vitsa kädessä vaiko rakkaudessa ja sävyisyyden hengessä?

• markkinoitsee
        ... kirjoitti:

en käytä isoja, kirjoitan yhdellä kädellä. olet varsinainen pitsin nyplääjä kun olet häviöllä. olemme siis yhtä mieltä että paavalilla ja benny hinnnillä sekä rbh:lla on HENGEN VOIMAA

torontohengen suomalaisia etäispesäkkeitä, kuten Arkki ja Seinäjoen 'Sateet lähetä' -porukka, lisänä tietysti Saarikallen yhdistys ja monet city-srk:t.

Ei ole tainnut käydä suuria hengen puhaltajia Steve Hillin jälkeen. :))

• ....
        markkinoitsee kirjoitti:

torontohengen suomalaisia etäispesäkkeitä, kuten Arkki ja Seinäjoen 'Sateet lähetä' -porukka, lisänä tietysti Saarikallen yhdistys ja monet city-srk:t.

Ei ole tainnut käydä suuria hengen puhaltajia Steve Hillin jälkeen. :))

laitoin neljä pistettä, ettei minua sekoiteta kolmeen pisteeseen

• frihet ilman rek.
        jukka.finland kirjoitti:

Tunnistan Sinut nimimerkittäkin.

Koska Markus on tuolla ylempänä nimensä maininnut niin tiedät, että hänen isästä tässä on kysymys. Muistetaan hänen isäänsä. Jos Jumala armonsa suo niin olen Markuksen isän luona -kuten hän pyytää- loppuun asti. Tässä saa savupiippuremontit ja kaikki muutkin odottaa. Syöpä on on hyvin agressiivinen ja lähettänyt etäpesäkkeitä ympäri kehoa. Muistetaan Markuksen isän lisäksi myös Markusta ja hänen siskojaan.

Kristus ei ole jättänyt teitä eikä ole kuuro kuulemaan.

Tapahtukoon Jumalan tahto tämänkin asian kohdalla.

Muistetaan sekin, että Herrallamme on kaikki valta taivaassa ja maan päällä tänäänkin ja hän kykenee parantamaankin, kuten meidän seurakuntamme vanhimmisto veljen syövän, joka oli myös agressiivinen ja inhimilliset keinot olivat loppuneet.

Vaan elämä on usein kovin mutkikas ja sanoohan Raamatun ilmoituskin, että on aika syntyä ja on aika kuolla.

Jeesus Kristus teitä vahvistakoon tämänkin koetuksen keskellä ja Pyhä Henki tehköön työtä myös kärsivän potilaan sydämmessä, samalla kun antaa lohtunsa sairaalle ja lievittäköön kipuja katoavan lihan tuskissa.

En kehtaa enää lueskella palstaa, en koe että olisi rakentavaa nää kirjoitukset, joissa ilmenee vain ivallista pilkaa, joka on jo kohdistettu Herraamme Jeesusta Kristusta kohti.

Olen tosin muutosten "kelkassa", joten siksikään en palstalla juuri käy, mutta osoitteesi ja numerosi minulla on joten otan piahkoin yhteyttä ja jos Mohiskin sattuu Juhanin kanssa kirjoitukseni lukaiseen, niin siunatut terveiset heillekin, missä sit tällä hetkellä ovatkin.

Terveiseni erikoisesti Markukselle, joka läheisenä isänsä vierellä on, Jeesuksessa on turvamme ja Hän on paras lohduttaja, sanaton olen minä, vaikka itsekin olen monet polut käynyt.

Siunattua kesäpäivää kaikille !

• Ystäväni ja minä olemme saaneet lohdutusta viesteistänne. Myös potilas on tietoinen, että monet rukoilevat hänen puolestaan.

Potilaan tila heikkenee. Kaikki mitä on voitu tehdä, on keskussairaalassa tehty, ja nyt potilas siirretään asuinpaikkakuntansa terveyskeskuksen vuodeosastolle.

Jeesus Kristus, jolla valta on, olkoon armollinen meille kaikille. En tiedä milloin seuraavan kerran vierailen palstalla, mutta toivotan jokaiselle hyvää ja turvallista loppukesää ja nyt "hyvää yötä, Jeesus myötä".

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      125
      6388
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      376
      6195
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      71
      6143
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3982
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      148
      2405
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2355
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      130
      1447
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      13
      1289
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      187
      1118
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      64
      950
    Aihe