Vai ei Paavali tuntenut lakia !

### Oletko mennyt
sekaisin? 27.7.2008 klo 23.21
Nyt väität suu vaahdoten, että Jumalan laki on murhaaja.
Siis sanot suoraan, että Jumala on tappaja.
Kyllä se on kuule niin, että Paavali intoillessaan ei noudattanut lain pienintäkään piirtoa ennenkuin hänestä tuli kristitty. ###

Yo. adventistiväite voitaneen jättää omaan
arvottomuteensa. Sillä Jumala ei ole tappaja,
mutta Paavali oli tappaja lainvaatimisensa
takia. Mutta kohdatessaan Jeesuksen luki roskaksi
niin lain sinetin - ympärileikakuksen - kuin
itse lainkin!

Yksittäinen adventistiväite Paavalin jumalattomuudesta ennen uskoontuloa
on järjetön jo sikälikin, että miksi
hän heittäisi roskikseen sen, mitä
hänellä ei edes ole! Vai mitä, arvon
adventistit?

LAINNOUDATTAJAT EIVÄT USKO YLÖSNOUSEMUKSEEN

Apt 24:21
Yhdestä lauseestako tässä on kysymys, siitä, että heidän edessään huusin: 'Kuolleiden ylösnousemuksen tähden minä tänään olen teidän tuomittavananne'?" [Ap. t. 23:6,8]

Lainnoudattajat eivät loppujen lopuksi usko
ylösnousemukseen, vaan luulevat elävänsä iäti
Maan päällä. Siksi heillä on olevinaan varaa leikkiä - teeskennellä - lainnoudattajaa. Ylösnousemus-uskon vuoksi he Paavalia
vihaavat tänäänkin, jos oikein syvälle katsotaan.

Vanha Paavali:
Fil. 3:6
Intoon nähden seurakunnan vainooja,
lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

Uusi Paavali:
Room. 7:6
Mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina,
niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa.
emmekä kirjaimen vanhassa.

Armoa ja rauhaa kaikille palstalaisille!

11

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkoin noudatin lakia

Ap. t. 22:3
      "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia;
      ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.

• ei ole sama

asia kuin Jumala laki. "isien laki" tarkoittaa juutalaisten perinnäissääntöjä ja lakitulkintoja. Se on eri asia kuin Jumalan laki.

Te vain yritätte päästä eroon 10 käskyn pysyvyydestä ja siksi kieroilette.

• ei ole sama kirjoitti:

asia kuin Jumala laki. "isien laki" tarkoittaa juutalaisten perinnäissääntöjä ja lakitulkintoja. Se on eri asia kuin Jumalan laki.

Te vain yritätte päästä eroon 10 käskyn pysyvyydestä ja siksi kieroilette.

Miksi tekeydyt tyhmää tyhmemmäksi? Ei se auta!
        Vai luuletko, että Paavali vain "isien perinnäis-
        sääntöjen" hylkäämisen vuoksi tapatti kristittyjä?
        Sinä kyllä tapat sanoillasi Ellenin perinnäis-
        sääntöjen puolesta, mutta Paavali sanoo
        taistelleensa Jumalan puolesta!!!:

Kun siis Paavalille kirkastui Kristus, joka sanoi,
        että turha sinun on potkia tutkainta vastaan, nii
        Paavali ymmärsi, että nyt tutkain (laki) on ajanut
        hänet Kristuksen syliin ja turha mikä turha.

Paavali ei turhentunut säilyttämään laki-tutkainta
        sydämensä antiikkiosastolla saati sitten aivan
        olohuoneessa - vaan heitti tuon sinänsä arvokkaan
        ja täydellisen entisen elämänsä (=antiikin) roskikseen tai
        Jerusalemin tulenpalavalle kaatopaikalle.
        Ei tarvinnut sitä enää, kun Kristuksen armo ja
        rakkaus ja ennenkaikkea rauha ohjasi häntä siitä
        lähtien.

Antiikkisesta laista, tuosta hyvästä tutkaimesta
        ei ole miksikään piiskaajaksi uskovaiselle.
        Mutta jos rakastat dominaa, niin siitä vaan.
        Anna tutkakimen satuttaa yhä.
        ei isien perinnäissäännöistä tai ellenin, ole
        koskaan ollut opastajaksi, sillä ne luonnostaan
        raukeavat tyhjiin, niinkuin palava olki.
        Mutta Jumalan laki on hyvä, kun se ajaa Jeesuksen
        lammastarhaan, eikä enää aidanraosta piiskaa.

• Ja todellinen usko
        AnttiVKantola kirjoitti:

Miksi tekeydyt tyhmää tyhmemmäksi? Ei se auta!
        Vai luuletko, että Paavali vain "isien perinnäis-
        sääntöjen" hylkäämisen vuoksi tapatti kristittyjä?
        Sinä kyllä tapat sanoillasi Ellenin perinnäis-
        sääntöjen puolesta, mutta Paavali sanoo
        taistelleensa Jumalan puolesta!!!:

Kun siis Paavalille kirkastui Kristus, joka sanoi,
        että turha sinun on potkia tutkainta vastaan, nii
        Paavali ymmärsi, että nyt tutkain (laki) on ajanut
        hänet Kristuksen syliin ja turha mikä turha.

Paavali ei turhentunut säilyttämään laki-tutkainta
        sydämensä antiikkiosastolla saati sitten aivan
        olohuoneessa - vaan heitti tuon sinänsä arvokkaan
        ja täydellisen entisen elämänsä (=antiikin) roskikseen tai
        Jerusalemin tulenpalavalle kaatopaikalle.
        Ei tarvinnut sitä enää, kun Kristuksen armo ja
        rakkaus ja ennenkaikkea rauha ohjasi häntä siitä
        lähtien.

Antiikkisesta laista, tuosta hyvästä tutkaimesta
        ei ole miksikään piiskaajaksi uskovaiselle.
        Mutta jos rakastat dominaa, niin siitä vaan.
        Anna tutkakimen satuttaa yhä.
        ei isien perinnäissäännöistä tai ellenin, ole
        koskaan ollut opastajaksi, sillä ne luonnostaan
        raukeavat tyhjiin, niinkuin palava olki.
        Mutta Jumalan laki on hyvä, kun se ajaa Jeesuksen
        lammastarhaan, eikä enää aidanraosta piiskaa.

Fil 3.

T o d e l l a luen lakitiedon tappioksi ...

8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen

... että uskonvanhurskauteni havaittaisiin

9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;

Tahdon vain Herrani voiman tuntea ...

10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,

Uskovainen

• perättömiä

Paavali tunsi lain muttei noudattanut sitä. Hän noudatti omia perinnäissääntöjään eikä Jumalan lakia. Vasta kun hän kohtasi Jeesuksen, Jumalan lain oikea asema, tehtävä ja luonne paljastui hänelle.

Olet väärässä siinäkin, kun väität että lainnoudattajat eivät uskoneet ylösnousemukseen. Fariseukset uskoivat.

Paavali oli jumalaton syntinen ennen uudestisyntymistään. Aivan kuten jokainen ihminen maan päällä. Ihmisen on helppo olla jumalaton ja kuorruttaa se tekaistuilla "palvelen Jumalaa" väitteillä.

Eikä Paavali heittänyt lakia roskiin, vaan aikaisemman elämänsä. Hienostippa sinä vääristelet Raamattua.

• Uskonto_10

Kuinka uskallat Paavalia, pakanain apostolia, valheen isäksi herjata?
        Sillä Paavali itse sanoo olleensa vanhassa
        elämässään täydellinen lainnoudattamisessa.
        Ja juuri sen vuoksi vainonneensa seurakuntaa!!!

Fil. 3:6
        intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

Sinun isiesi laki ehkä oli ellen-laki, mutta
        Paavali tarkoittaa "isien lailla" Jumalan lakia.
        Hän "kiivaili Jumalan puolesta"! Ei profeetan.
        Ei fariseusten ja heidän perinnäissääntöjensä.
        Kyllä AVK opettaa oikein ja kaikki kristitythän
        opettavat Paavalin olleen Jumalan asettamassa
        juutalaisuudessa täydellinen.

Ap. t. 22:3
        "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.

Kunnes kohtasi Jeesuksen ja hänestä tuli USKOON
        TULTUAAN "syntisistä suurin".
        Toki silti vähemmän syntinen kuin kukaan meistä.

Ymmärrämme että lainvaatija AINA vainoaa uskovaa.

Gal. 6:13
        Eiväthän nekään, jotka ympärileikkauttavat itsensä, itse noudata lakia, vaan he tahtovat teitä ympärileikkauttamaan itsenne saadakseen kerskata teidän lihastanne.

Gal 4:29
        Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.

Gal. 5:12
        Saisivat kuohita itsensä, nuo teidän yllyttäjänne!

Rauhaa!

• Armo kasvattaa taivasta varten

Filippiläiskirje 3.

6 intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.

8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen

9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;

10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,

Herran oma

• ADVENTISTIT
        Armo kasvattaa taivasta varten kirjoitti:

Filippiläiskirje 3.

6 intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.

Herran oma

LUE NIIN MONTA KERTAA, ETTÄ VARMASTI YMMÄRRÄT!

• sapatti...
        ADVENTISTIT kirjoitti:

Onko sapatti oikein omavanhurskauden sinetti? Onko jumala asettanut ehtoja rakkaudelleen, jos et lepää silloin kun haluan, joudut helvettiin, niinkö?

• Uskon kautta irti laista
        ADVENTISTIT kirjoitti:

Room. 9:30
        Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden,
        mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;

Paavalin ja Lutherin uskonvanhurskausoppi Kristuksessa!

mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

Room. 3:21
        Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,

Room. 3:28
        Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

Room. 4:6
        niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:

• advari
        Uskon kautta irti laista kirjoitti:

Room. 9:30
        Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden,
        mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;

Paavalin ja Lutherin uskonvanhurskausoppi Kristuksessa!

mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

Room. 3:21
        Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,

Room. 3:28
        Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

Room. 4:6
        niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:

Sorry vaan, että laitoin sen viestini ihan väärään paikkaan. En todellakaan osoittanut sitä sinulle, vaan omavanhuskaille advareille. Mutta eihän kukaan advari kuitenkaan vastaa, niin on hyvä, että voivat lukea oikean vastauksen. Kiitos sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      201
      1631
    2. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      1051
    3. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      140
      954
    4. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      922
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      61
      916
    6. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      810
    7. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      795
    8. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      745
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      61
      732
    10. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      342
      721
    Aihe