Kumisaappaita mattolaiturilla

Eräs matonpesijä

Kesäisin mattolaiturit ja matonpesupaikat ovat hyviä kumisaappaiden bongauspaikkoja. Olin tänään pesemässä mattoja tuohenvalkoissa Diana-saappaissa. Jännitti etukäteen laittaa miespuolisena naiselliset sirot saappaat jalkaan, mutta ei lopulta herättänyt lainkaan negatiivisia reaktioita - päinvastoin. Eräs n. 50-kymppinen rouva mustissa Kontioissa tuli jutustelemaan ja kehui saappaitani hyvännäköisiksi. Siinä sitten jutusteltiin pitkään vierekkäisillä pesupaikoilla.

36

6138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puuttuu

Haaveillut kanssa että menisin mattopyykille ja laittasin jalkaani punaiset kontiot, mutta kun olen mies niin hivenen hirvittää, mutta samalla ajatuskin jo kiihottaa?!

• naisten kumisaappaat,

mitä häpeämistä tai aristelua siinä on jos menee yleiskumpparit jalassa mattopyykille.
        Nuo Dianathan ovat taas naisten kumisaappaat, ettei ihme jos kaveria on vähän jännittänyt

• Solki

Onko tuo punainen sitten vain naisille varattu väri?
        Olen jonkun kerran törmännyt punaisiin kumppareihin sonnustautuneisiin miehiin. Kieltämättä, ehkä se vähän säväyttää. Jos useammin näkisi, niin varmaan tottuisi. Telkastakin on joskus tullut vastaan miehiä punaisissa kumisaappaissa. Ja huomasimpa halpahallin punaisissa kumppareissa kerran kokojen yltävän ainakin 44!
        Jos punaisissa kumisaappaissa esiintyminen kiihottaa, niin mikä kieltää niitä käyttämästä. Kokeile rohkeasti ja kerro kokemuksista.

• Kontiot.
        Solki kirjoitti:

Onko tuo punainen sitten vain naisille varattu väri?
        Olen jonkun kerran törmännyt punaisiin kumppareihin sonnustautuneisiin miehiin. Kieltämättä, ehkä se vähän säväyttää. Jos useammin näkisi, niin varmaan tottuisi. Telkastakin on joskus tullut vastaan miehiä punaisissa kumisaappaissa. Ja huomasimpa halpahallin punaisissa kumppareissa kerran kokojen yltävän ainakin 44!
        Jos punaisissa kumisaappaissa esiintyminen kiihottaa, niin mikä kieltää niitä käyttämästä. Kokeile rohkeasti ja kerro kokemuksista.

Kyllä punaiset kontiot katsotaan yleisesti naisten saappaiksi. Toisaalta, eihän hamekaan ole ainoastaan naisille varattu vaatekappale. Kiltti vain päälle ja voit huoletta astella hameessa, miehisyytesi siitä mitenkään kärsimättä. Tosin katseita sekin varmasti kerää.

• naisten saappaaksi,
        Kontiot. kirjoitti:

Kyllä punaiset kontiot katsotaan yleisesti naisten saappaiksi. Toisaalta, eihän hamekaan ole ainoastaan naisille varattu vaatekappale. Kiltti vain päälle ja voit huoletta astella hameessa, miehisyytesi siitä mitenkään kärsimättä. Tosin katseita sekin varmasti kerää.

Ei yleisesti, eikä (sinä ehkä miellät sen) yksityisesti.
        Kontiot ovat samaa mallia joka käyttäjälle lapsista vanhuksiin, pojista naisiin. Ei siis ole olemassa naisten kontioita, on vain yksi sama malli kaikille.

• käytössä jo vuosia
        naisten kumisaappaat, kirjoitti:

mitä häpeämistä tai aristelua siinä on jos menee yleiskumpparit jalassa mattopyykille.
        Nuo Dianathan ovat taas naisten kumisaappaat, ettei ihme jos kaveria on vähän jännittänyt

Olen mies ja olen käyttänyt suklaanruskeita naisten yleissaappaiksi luokiteltuja Eeva-kumisaappaita jo vuosia niin mattopyykillä kuin kaikkialla muuallakin, missä kumisaappaita tarvitaan. Milloinkaan eivät saappaani ole kiinnittäneet kenenkään huomiota saati aiheuttaneet ainakaan mitään näkyviä reagointeja kanssaihmisten keskuudessa. Ovatko Eevat sitten naisten yleissaappaiden statuksesta huolimatta niin "sukupuolettomia" yleissaappaita muistuttavat, ettei niitä mielletä naisten saappaiksi?

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

• kylläkin naisten
        käytössä jo vuosia kirjoitti:

Olen mies ja olen käyttänyt suklaanruskeita naisten yleissaappaiksi luokiteltuja Eeva-kumisaappaita jo vuosia niin mattopyykillä kuin kaikkialla muuallakin, missä kumisaappaita tarvitaan. Milloinkaan eivät saappaani ole kiinnittäneet kenenkään huomiota saati aiheuttaneet ainakaan mitään näkyviä reagointeja kanssaihmisten keskuudessa. Ovatko Eevat sitten naisten yleissaappaiden statuksesta huolimatta niin "sukupuolettomia" yleissaappaita muistuttavat, ettei niitä mielletä naisten saappaiksi?

kumisaapasmalli, tunnistaa mm. siitä että malli on valmistettu naiselle.
        Eeva ei siis ole yleiskumppari, tämä korjattakoon.

• ihmeessä!
        naisten saappaaksi, kirjoitti:

Kontiot ovat samaa mallia joka käyttäjälle lapsista vanhuksiin, pojista naisiin. Ei siis ole olemassa naisten kontioita, on vain yksi sama malli kaikille.

No, osta sitten punaiset Kontiot ja katso suhtautuuko esimerkiksi työnantajasi niihin yhtä neutraalisti, kuin jos tulet sadepäivänä töihin miesten mustissa kontioissa. Suhtautuminen voi muuttua hieman toisenlaiseksi. Kokeile, jos et usko!

• olekaan
        kylläkin naisten kirjoitti:

kumisaapasmalli, tunnistaa mm. siitä että malli on valmistettu naiselle.
        Eeva ei siis ole yleiskumppari, tämä korjattakoon.

Se on niin ruma, ettei sitä voi oikein laittaa mihinkään gategoriaan.

• naisten kumpparit,
        ihmeessä! kirjoitti:

No, osta sitten punaiset Kontiot ja katso suhtautuuko esimerkiksi työnantajasi niihin yhtä neutraalisti, kuin jos tulet sadepäivänä töihin miesten mustissa kontioissa. Suhtautuminen voi muuttua hieman toisenlaiseksi. Kokeile, jos et usko!

nuo ennakkoluulot ovat taas täysin eri asia.
        ...ja nuo mustatkin ovat aivan samoin yleiskumpparit, sama malli kaikille käyttäjille kuten punaistenkin suhteen!

• Saapasfetisti

Itse olen pitänyt Laura mallisia kiiltävän mustia punaisine juovineen joskus esim. luontopolulla. Yhden kerran sain tutulta naiselta uteliaan katseen ja tokaisun, sullahan on nätit kumpparit. Viininpunaisia Ratsujakin olen pitänyt. Ne tuntuvat kiinnitävän huomiota enempi. Siksi pito onkin jäänyt pariin kokeiluun.

• Taapertaja vaan
        naisten saappaaksi, kirjoitti:

Ostin keväällä Limen väriset kontsut ja nyt aika kuraisetkin jo mutta naiset ja tytöt on ainaskin kiinnitänyt niihin kovasti huomiota kun olen niillä kaupungillakin kävellyt ;-)Onpa muutama nainen kääntynyt perään katsomaankin :-) Mutta en ole jotenkin kehdannut käyttää niiden kanssa keltaista kuratakkia vaan sinistä ?

• pikkukaupungissa
        Taapertaja vaan kirjoitti:

Ostin keväällä Limen väriset kontsut ja nyt aika kuraisetkin jo mutta naiset ja tytöt on ainaskin kiinnitänyt niihin kovasti huomiota kun olen niillä kaupungillakin kävellyt ;-)Onpa muutama nainen kääntynyt perään katsomaankin :-) Mutta en ole jotenkin kehdannut käyttää niiden kanssa keltaista kuratakkia vaan sinistä ?

Limekontsuissa olen minäkin liikkunut sekä sade että kuivalla kelillä pikkukaupungissa eikä kukaan näytä kiinnittävän ainakaan kielteistä huomiota. Vaikka limekontsut ovatkin käytössä jonkin verran tummiksi värjääntyneet, ja niihin on tippunut "vahingossa" punaista ja valkoista seinämaaliakin.

• Kuristen käyttäjä
        pikkukaupungissa kirjoitti:

Limekontsuissa olen minäkin liikkunut sekä sade että kuivalla kelillä pikkukaupungissa eikä kukaan näytä kiinnittävän ainakaan kielteistä huomiota. Vaikka limekontsut ovatkin käytössä jonkin verran tummiksi värjääntyneet, ja niihin on tippunut "vahingossa" punaista ja valkoista seinämaaliakin.

No voi voi vai tummuneet voisin kyllä tulla yrittämään nuolemalla sulle saada ne puhtaaksi ja saisit pyyhkii ne pohjat puhtaiksi mun kurahousuihini jos haluut ?

• haikaillen

Mattopyykkillä olo on perin luonnollista olla saappaissa ja samalla myöskin naisia tarosalla, mutta kyllähän miehellä punaiset kumisaappaat on melkolailla huomiota herättävät.
        Avainsana on siis "punaiset" ei välttämättä naisten saappaat mm eevat, ratsut, dianat, neeat jos ovat väriltään neutraalit eivät ehkä herätä paljonkaan huomiota, mutta kiihottavatko ne sitten kantajaansa ehkäpä ei?
        Toinen ja kiihottavampi ja jopa hakusempi juttu olisi laittaa jalkaansa korolliset kumisaappaat niin voisin vaan kuvitella että ei kovinkaan helpolla sais juttuseuraa ehkäpä jopa kartettaisi moista tapausta.
        No tavoite pyykille punasissa kontioissa ennen kuin pakkaset tulee.

• käytössä jo vuosia 2
        olekaan kirjoitti:

Vielä Eeva-saappaista:

Nokian kumijalkenekuvastossa 70-luvun jälkipuoliskolla Eeva-saappaiden kategoria oli nimenomaan NAISTEN YLEISSAAPPAAT erotuksena mm. naisten kaupunkisaappaista. Ja näitä naisten yleissaappaita naiset käyttivätkin työsaappaina maatiloilla, suurtalouskeittiöissä, meijereissä, siivoustöissä ym. Edelliset kommentoijat lukivat ilmeisen huolimattomasti viestini, jossa kerroin kuinka käytän ruskeita Eeva-saappaita. Totesin, että saappaat ovat naisten yleissaappaat, mutta kommentoijat tulkitsivat pelkiksi yleissaappaiksi.

Mielenkiintoista taas todeta, kuinka kiinnostus erityyppisiin ja -mallisiin kumisaappaisiin vaihtelee. Minun mielestäni Eeva-saappaat ovat pelkistetyn muotoilunsa takia Nokian saappaiden parhaimmistoa, kun taas edellisen kirjoittajan mielestä eivät minkäänm arvoiset. Minä en taas näe Nokian "läskipohjaisissa" Hai Original -saappaissa mitään mielenkiintoista. Erityisesti Kontiot tuntuvat jakavan mielipiteitä, mutta se tietysti sallittakoon. En ymmärrä, miksi jotkut mollaavat ja tuomitsevat juuri jonkun tietyn tyyppiset kumisaappaat käyttäjineen. Ehkä taustalla on tarkoituksellinen provosointi kuten väittelyt siitä, ovatko Kontiot tuohenväriset vai valkoiset. Provosoivat kirjoitukset riitelyineen ovat omiaan karkoittamaan todelliset alan harrastajat näiltä keskustelusivuilta.

• 88.n
        Kuristen käyttäjä kirjoitti:

No voi voi vai tummuneet voisin kyllä tulla yrittämään nuolemalla sulle saada ne puhtaaksi ja saisit pyyhkii ne pohjat puhtaiksi mun kurahousuihini jos haluut ?

tän naisen keltaset kontiot on sen verran pinttyneet ja paskaset että ei taida nuolemalla puhdistua,kiinnostas kokeilla ja ei haittaa vaihka ei puhdistuskaan,ei oo ennenkään pesty,mutta pidetty senkin enemmän.

• makeet
        käytössä jo vuosia 2 kirjoitti:

Vielä Eeva-saappaista:

Nokian kumijalkenekuvastossa 70-luvun jälkipuoliskolla Eeva-saappaiden kategoria oli nimenomaan NAISTEN YLEISSAAPPAAT erotuksena mm. naisten kaupunkisaappaista. Ja näitä naisten yleissaappaita naiset käyttivätkin työsaappaina maatiloilla, suurtalouskeittiöissä, meijereissä, siivoustöissä ym. Edelliset kommentoijat lukivat ilmeisen huolimattomasti viestini, jossa kerroin kuinka käytän ruskeita Eeva-saappaita. Totesin, että saappaat ovat naisten yleissaappaat, mutta kommentoijat tulkitsivat pelkiksi yleissaappaiksi.

Mielenkiintoista taas todeta, kuinka kiinnostus erityyppisiin ja -mallisiin kumisaappaisiin vaihtelee. Minun mielestäni Eeva-saappaat ovat pelkistetyn muotoilunsa takia Nokian saappaiden parhaimmistoa, kun taas edellisen kirjoittajan mielestä eivät minkäänm arvoiset. Minä en taas näe Nokian "läskipohjaisissa" Hai Original -saappaissa mitään mielenkiintoista. Erityisesti Kontiot tuntuvat jakavan mielipiteitä, mutta se tietysti sallittakoon. En ymmärrä, miksi jotkut mollaavat ja tuomitsevat juuri jonkun tietyn tyyppiset kumisaappaat käyttäjineen. Ehkä taustalla on tarkoituksellinen provosointi kuten väittelyt siitä, ovatko Kontiot tuohenväriset vai valkoiset. Provosoivat kirjoitukset riitelyineen ovat omiaan karkoittamaan todelliset alan harrastajat näiltä keskustelusivuilta.

Olen kanssasi samaa mieltä siitä että suklaanruskeat eevat ovat kumisaappaiden parhaimistoa dianoitten kanssa.
        Kuten mainitsit niitten olevan yksinkertaisesti vain kaunii ja ruskea väri sopii juuri eevoihin.

• sopii kyllä
        naisten kumpparit, kirjoitti:

nuo ennakkoluulot ovat taas täysin eri asia.
        ...ja nuo mustatkin ovat aivan samoin yleiskumpparit, sama malli kaikille käyttäjille kuten punaistenkin suhteen!

Minulla on sellaiset olleet jo pitkään. Ja siitä tässä elämässä ei pääse mihinkään, ettei joku aina ihmettelisi jotain.

• Kontsut.
        makeet kirjoitti:

Olen kanssasi samaa mieltä siitä että suklaanruskeat eevat ovat kumisaappaiden parhaimistoa dianoitten kanssa.
        Kuten mainitsit niitten olevan yksinkertaisesti vain kaunii ja ruskea väri sopii juuri eevoihin.

Kumisaappaiden parhaimmistoa ehkä, mutta parhaat ovat edelleenkin mustat Kontiot.

• Mutta ovatko
        Kontsut. kirjoitti:

Kumisaappaiden parhaimmistoa ehkä, mutta parhaat ovat edelleenkin mustat Kontiot.

muiden. Jouduthan koko ajan puolustelemaan kontioiden miehekkyyttä/olemassa oloa.
        Jos ovat parhaat, miksi niin harvat vain käyttävät niitä. Miehistä ja lapsista muutamat, naisista vain todella harvat .

• sama juttu
        Kontiot. kirjoitti:

Miten punaiset kontiot voi olla naisten ja mustat miesten.
        Eihän punaiset henkilöautot ole naisten ja mustat miesten, vai ?
        Heh heh

• kenkakarhu
        88.n kirjoitti:

tän naisen keltaset kontiot on sen verran pinttyneet ja paskaset että ei taida nuolemalla puhdistua,kiinnostas kokeilla ja ei haittaa vaihka ei puhdistuskaan,ei oo ennenkään pesty,mutta pidetty senkin enemmän.

Myytkö keltaiset kontiosi erittäin hyvään hintaan? Tarjoappa osoitteeseen [email protected]ä tämä ole pilaa...saa tarjota myös muun värisiä elämää nähneitäkin kontioita.

• motiivi?
        Mutta ovatko kirjoitti:

muiden. Jouduthan koko ajan puolustelemaan kontioiden miehekkyyttä/olemassa oloa.
        Jos ovat parhaat, miksi niin harvat vain käyttävät niitä. Miehistä ja lapsista muutamat, naisista vain todella harvat .

Miksi jatkat epätoivoista yhden miehen sotaasi kontioita vastaan? Kontioita on ja tulee aina olemaan naisten jaloissa ja sille et voi mitään tyhjänpäiväisellä jankutuksellasi. Vai uskotko vanhaan propagandaviisauteen, että kun jotakin valetta toistaa riittävän kauan, se muutuisi todeksi?

• Ihailija vain
        motiivi? kirjoitti:

Miksi jatkat epätoivoista yhden miehen sotaasi kontioita vastaan? Kontioita on ja tulee aina olemaan naisten jaloissa ja sille et voi mitään tyhjänpäiväisellä jankutuksellasi. Vai uskotko vanhaan propagandaviisauteen, että kun jotakin valetta toistaa riittävän kauan, se muutuisi todeksi?

Kyllä oikeassa olet näen itsekkin melkein joka viikonloppu muutamalla tytöllä valoiset kontiot jaloissaan vaikkei ehkä sataisikaan että silleen :-)

• valkoisina kun
        Ihailija vain kirjoitti:

Kyllä oikeassa olet näen itsekkin melkein joka viikonloppu muutamalla tytöllä valoiset kontiot jaloissaan vaikkei ehkä sataisikaan että silleen :-)

ei ole kontioita valmistettu. Valoiset taas olisi kiva nähdä muutenkin, toimivatko paristoilla vai täytyykö vetää troikkaa perässä?

...vai kuulutko sinäkin kontiomaalareihin?

• Täytyyhän teitä
        motiivi? kirjoitti:

tietämättömiä opastaa kun ette edes tiedä/ymmärrä ettei kontioita ole valmistettu naisten mallina saati valkoisena.

Miten niin yksin, ettekö edes erota kirjoitustyylejä toisistaan. En ole yksin, eikä minulla ole kontiota vastaan mitään. Mutta kun tosiasiat ovat kuten yllä on mainittu ettekä te oppimattomat näemmä sitä ymmärrä.
        Toivoisitte minun varmasti olevan yksinäinen susi täällä, mutta tässäkään tapauksessa näin ei ole.
        Eikä sinunkaan tarvitsisi epätoivoisesti puolustella kuvitelmiasi täällä, jos asiat olisivat mainitsemallasi tavalla, mutta näinhän ei todellisuudessa ole.
        Unelmissasi kylläkin näyttää olevan ...

• kontioita vastaan
        Täytyyhän teitä kirjoitti:

tietämättömiä opastaa kun ette edes tiedä/ymmärrä ettei kontioita ole valmistettu naisten mallina saati valkoisena.

Miten niin yksin, ettekö edes erota kirjoitustyylejä toisistaan. En ole yksin, eikä minulla ole kontiota vastaan mitään. Mutta kun tosiasiat ovat kuten yllä on mainittu ettekä te oppimattomat näemmä sitä ymmärrä.
        Toivoisitte minun varmasti olevan yksinäinen susi täällä, mutta tässäkään tapauksessa näin ei ole.
        Eikä sinunkaan tarvitsisi epätoivoisesti puolustella kuvitelmiasi täällä, jos asiat olisivat mainitsemallasi tavalla, mutta näinhän ei todellisuudessa ole.
        Unelmissasi kylläkin näyttää olevan ...

Käy vain epätoivoista yhden miehen sotaa tuulimyllyjä vastaan. Kyllä siperia opettaa.

• eivät ole "se" MUST!
        kontioita vastaan kirjoitti:

Käy vain epätoivoista yhden miehen sotaa tuulimyllyjä vastaan. Kyllä siperia opettaa.

Et vain halua katsoa totuutta silmään,
        se kun ei ole mielikuvituksesi mukainen.

Kerro millaista Siperiassa on/oli,
        kun ei ole tullut poikettua siellä.
        ...Ja mitä siellä oppii/opit!

• paikkaa.
        eivät ole "se" MUST! kirjoitti:

Et vain halua katsoa totuutta silmään,
        se kun ei ole mielikuvituksesi mukainen.

Kerro millaista Siperiassa on/oli,
        kun ei ole tullut poikettua siellä.
        ...Ja mitä siellä oppii/opit!

Aivan varmasti on muitakin, mutta kukaan muu ei jauha aina samaa paskaa, jos jossakin mainitaankin sana kontio. Miksi luet näitä viestiketjuja, jos kontioista puhuminen pahoittaa mielesi?

• Anonyymi
        olekaan kirjoitti:

Mikä on gategoria?

• Anonyymi
        käytössä jo vuosia kirjoitti:

Olen käyttänyt mustia Eeva saappaita yhden parin ihan loppuun, eikä kukaan ole kommentoinut niitä . Nyt löysin hyvät Eevat Tori.fistä. niitä on harvoin myynnissä, joutuu usein tyytymään liian pieniin

• bikineissä

Kerran pyöräilin matonpesupaikan ohitse ja näin sellaisen näyn, että pyörä meinasi mennä ojaan. Kuvankaunis missi bikineissä ja punaisissa kontioissa käyskenteli matonpesupaikan vieressä. Oli kyllä kaikki kohdillaan. Sydän pomppaili vielä pitkään jälkeenpäinkin.

• tapto

Näinpä äsken ensimmäisen kerran vuosiin nämä ns. valkoiset kontiot kaupungilla kävelevän nuoren tytön jalassa. Aivan upea näky, meinasin ajaa autolla ojaan. Tyttö oli vielä kokonaisuutena siististi pukeutunut: tumma takki, hame ja mustat sukkahousut.

Ja tuosta värisävystä vielä sen verran, että
        tiedän toki "virallisen" värin olevan tuohi, mutta täytyy sanoa, että kyllä ne saappaat kovin valkoisilta näyttivät varsinkin vähän kauempaa katsottuna. Niitä oli ilmeisen vähän käytetty tai muuten hyvin pidetty, sillä olivat hyvin puhtaat, ei näkynyt mitään tummumista tai tahroja.

• dianafani

Nam! Olen muuten kade!

• Aika-hidasta

Sulla se ajatuksen itämisaika on vaivaiset kahdeksan vuotta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2508
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1771
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      39
      1477
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      123
      1446
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      167
      1299
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1260
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      152
      1251
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1198
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1138
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      53
      1029
    Aihe