Lämmintä kaljaa

nam nam!

21

2824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kihahtaa nopeammin

      hattuun,joten tulee edullisemmat"kiharat".
      Saunaan sopii huurteinen.

      • elli50

        kylmä tai lämmin olut se on ihan itsestä kiinni osta lämmin olut ja laita pakkaseen vähäksi aikaa, kyllä on kylmää jos ei jäädy tai laita kylmälaukkuun kylmäkalleja kaljan sekaan niin on kyllä sekin on tosi kylmää.


    • täysijärkinen moista hevosenkusta juo.

      • Sanoisin..

        ..jotta HIIRENPISSAA..


      • Kesällä kerran, talvella ka...
        Sanoisin.. kirjoitti:

        ..jotta HIIRENPISSAA..

        Kyllä luontoemo tikanpojan puuhun ajaa ja sietämätöin jano juopon juomaan, olkoonkin juotava lämmintä tai kylmää!


    • RÖYH!

      Nyky nuoriso on paljon fiksumpaa kuin me 80-90 luvun nuoret. Viinaksien kanssa läträäminen ei nyky nuorisoa kiinnosta. Nuoriso haluaa menestyä elämässään ja saada edes jotain elämältää.

      Näkyvin ja kuuluvin nuorison osa ei tarkoita sitä, että enemmistöllä nuorilla olisi joutenaikaa läträtä viinaksien kanssa.

      • koiranpää

        vai ei nyky nuoriso läträä viinan kanssa *nauraa pa*kaisesti* tuuppa tänne pk-seudulle pyörimään perjantai tai lauantai iltana, niin ehkä silmäsi avautuu.


      • kissapää
        koiranpää kirjoitti:

        vai ei nyky nuoriso läträä viinan kanssa *nauraa pa*kaisesti* tuuppa tänne pk-seudulle pyörimään perjantai tai lauantai iltana, niin ehkä silmäsi avautuu.

        "vai ei nyky nuoriso läträä viinan kanssa *nauraa pa*kaisesti* "


        "tuuppa tänne pk-seudulle pyörimään perjantai tai lauantai iltana,"



        Mitä minulle kuuluu?
        Kiitos! Oikein hyvää.


      • ja polttaa
        kissapää kirjoitti:

        "vai ei nyky nuoriso läträä viinan kanssa *nauraa pa*kaisesti* "


        "tuuppa tänne pk-seudulle pyörimään perjantai tai lauantai iltana,"



        Mitä minulle kuuluu?
        Kiitos! Oikein hyvää.

        pilvee nykään poltetaan se on terveellistä viinaan ja tupakkaan verrattuna.


    • Karvinen33

      Kauppojen "ekoajattelu" on uskottavaa vasta sitten, kun myös limpparit otetaan kylmästä pois.

      Tässä on pikemminkin taustalla joku ihmeellinen alkoholipoliittinen päähänpisto, jolla yritetään tehdä vain kiusaa kuluttajille.

      • Että silleen....

        huomion olen tehnyt jo kauan sitten jotta enemmistö kaupan juomakaapeista on täytetty olusilla.Kylmää limpparia saa vain harvoista kaupoista...miksiköhän näin?


      • Jännä Jane

        Uskoisin, että ihan kiusalla, ei muuten. Kamalan vaikeaksi tämä elämä tehdään Suomessa, eikö niin ;)


    • Ol Playa

      Joo joo. Suomi pelastamaan maailma energiakriisiltä. Lopetetaan me autoilu ja ajetaan talous lamaan, niin muu maailma saa rauhassa saastuttaa ja kuluttaa!

      Ei vaiskaan kyllä mä oon ihan sen kannalla että Suomen energia suomalaisille ja ollaan sen käytössä säästäväisiä. Mutta tän pallon ongelmia ei yks Suomi ratkase.

    • konsti..

      Jos pidät talkoot, vaikkapa valutalkoot. Yleensä talkooporukalle ei makseta rahapalkkaa, vaan työ korvataan ruuan ja juoman muodossa. Ruuassa on helppo säästää; tarjoaa vaikkapa tarjoushernekeittoa, mehua ja näkkäriä. Sitten myöhemmin illalla kun työ on saatu valmiiksi, siirrytään alkoholipitoisiin juomiin. Jos olet päättänyt tarjota olutta, tarjoa se taskulämpimänä. Kulutus vähenee merkittävästi kylmään olueen verrattuna.

      Olin nimittäin joku aika sitten NUUKAN miehen talkoissa joten tietoa on.

    • Lukihäirikkö

      Energian (rahan) säästö käännetään Energiansäästöksi (luonnon suojeluksi)...pr/ mainosmiehet osaa.. :)

      On se hyvä että maapallo pelastuu kun suomalaisten kaljojoja ei jäähdytetä...buhhhahhahhhaaaa !!

      Ja napajäät lorisee....

      • jäähdyttää

        kotonakin. Juo jotain muuta kylmää ja jättää oluenjuonnin kotiin. Esim täällä Tukholmassa oluenjuontia yleisillä paikoilla ei sais harrastaa ollenkaan. Eikä olutta myydä kaupoissa kuin vain lämpimänä. Minusta se on ihan ok.


      • säilymisestä.
        jäähdyttää kirjoitti:

        kotonakin. Juo jotain muuta kylmää ja jättää oluenjuonnin kotiin. Esim täällä Tukholmassa oluenjuontia yleisillä paikoilla ei sais harrastaa ollenkaan. Eikä olutta myydä kaupoissa kuin vain lämpimänä. Minusta se on ihan ok.

        Vastoin yleistä luuloa, olut ei säily pullossa rajattomia aikoja, ja nimenomaan lämpimässä säilyttäminen lyhentää aikaa jonka olut säilyy nautittavana.

        Lämpimässä mallas ja sokerit erottuvat jolloin olueen tulee imelä mämmimäinen maku, ja sen kyllä tunnistaa sen kerran kun sattuu saamaan pilaantunutta olutta.

        Edellisen kirjoittajan logiikalla vaikkapa maidonkin voisi hyvin myydä lämpimänä ja ihan mainiosti jäähdyttää vasta kotona...


    • Asiantuntija ?

      1) Olut tyypistä
      2) Merkistä (reseptistä)

      Itse juon melkein pelkästään lager tyyppisiä oluita ja niissäkin on suuria eroja minkälämpöisinä ne maistuvat hyviltä. Jääkaappi ( 5) kylmänä maistuu kyllä kaikki lager oluet.

      Oma lyhyt lista (1 huoneelämmössä ja suurempi luku kylmemmässä.

      1) karjala
      2) Karhu
      4) Olvi
      5) Lapinkulta
      6) Koff

      Karjala III maistuu huoneenlämpöisenä oikein hyvin, mutta Koff III:nen parhaiten kylmänä.

      Jos oluet myydään kaupassa vain huoneenlämpöisenä, sillä saattaa olla pieni vaikutus eri merkkien myyntiin, markkinaosuuksiin, koska mielikuvat vaikuttavat. Kotona oluet voi tietenkin laittaa jääkaappiin.

    • on kusivettä.

      Kyllä on suuri makuero lasi ja muovipullokaljoissa.
      Enkä osta muovipullo kaljoja.

    • vodkaa

      Nyt täytyy mennä alkosta ostamaan vodkaa ja viskiä kotikaappiin, ennenkuin lainsäädäntö kieltää taas viinanmyynnin. Onkohan uusi kieltolaki tulossa?

    • EKO teko

      ja näin jää taas rahaa enemmän kauppiaalle ikä pelkästään tukkuportaalle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      212
      3756
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      87
      3516
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      47
      3363
    4. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      204
      2554
    5. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      49
      2447
    6. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      40
      2255
    7. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      19
      2218
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2206
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      35
      2049
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      37
      1988
    Aihe