Tiededoku romautti Raamattu-uskon sukulaisella

Tästä on kuukausi pari aikaa mutta sunnuntain nelosen "Alaston tiede"-ohjelmaa katseltiin ja oli erinomainen dokumentti mannertenliikkeistä miljoonien vuosien aikana, erittäin havainnollinen ja teki ilmeisesti väkevän vaikutuksen sukulaiseeni, joka paukautti ohjelman jälkeen aboutti näin: "Sekö Raamatun 6000 v onkin tarua? Eikö sitä Aatamia ollukkaan olemassa ?"

Jouduin hämmennyksen valtaan, koska oletin miljoonien vuosien olevan kaikille tuttuja ideana, ja ihan kuin hän eka kerran olisi joutunut kohtaamaan ne (toki isäni oli selostellut ja pehmittänyt, oli hältä kuuullut mutta ehkä hän luuli "isäni omiksi höpöjutuiksi"). Tiedän että hän ei koskaan ole välittänyt tiedeohjelmista tai artikkeleista, vaan ennemmin kauniit ja rohkeat ja salkkarit, ehkä ei koskaan todella ole kohdannut tämmöistä kun ei ole pätkääkään kiinnostanut koko aihe.

Jouduin hämmentyneenä toppuuttelemaan ja puolustelemaan Raamattua, että eihän sen tarvi tarua kokonaan olla ,saattoihan aatami olla juutalaisheimon eka ihminen jne..

10

902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hienosti.

      Kreationismi sikiää tiedon puutteesta, tiede sen paljoudesta.

      • tiedekkö

        evoluutiota? Naurettavaa. evoluutiolla ei ole mitään tekemistä tieteellisen maailmankaikkeuden kanssa.


      • että semmost
        tiedekkö kirjoitti:

        evoluutiota? Naurettavaa. evoluutiolla ei ole mitään tekemistä tieteellisen maailmankaikkeuden kanssa.

        En tiedä mikä sinun määritelmäsi "tieteelliselle maailmankaikkeudelle" on, mutta ainakin tässä todellisessa maailmankaikkeudessa evoluutio on havaittu fakta. :)


      • science is
        että semmost kirjoitti:

        En tiedä mikä sinun määritelmäsi "tieteelliselle maailmankaikkeudelle" on, mutta ainakin tässä todellisessa maailmankaikkeudessa evoluutio on havaittu fakta. :)

        based upon solid FACTS; wich theory called evolution consists of one, the microevolution, not the macroevolution, wich has yet to be scientifically proven as a fact, wich will not, let me say, cos I know


      • säälittävää
        science is kirjoitti:

        based upon solid FACTS; wich theory called evolution consists of one, the microevolution, not the macroevolution, wich has yet to be scientifically proven as a fact, wich will not, let me say, cos I know

        "Se on näin kun minä sanon!" ei lakkaa olemasta argumenttivirhe vaikka sen sanoisikin hienosti slangienglannilla. Eiköhän ne sen sinullekin viimeistään yläasteella opeta.

        Ai niin, vielä itse aiheesta: totuus on edelleen se, että kaikki tieteelliset faktat tukevat makroevoluutiota eikä mikään ole sitä vastaan. Kysy vaikka keneltä tahansa alan asiantuntijalta (ei, lahkosi pastori ei ole evoluutioalan asiantuntija).


      • Apo-Calypso
        science is kirjoitti:

        based upon solid FACTS; wich theory called evolution consists of one, the microevolution, not the macroevolution, wich has yet to be scientifically proven as a fact, wich will not, let me say, cos I know

        Learn to spell, brainless fuckwit!


      • naurattaa
        säälittävää kirjoitti:

        "Se on näin kun minä sanon!" ei lakkaa olemasta argumenttivirhe vaikka sen sanoisikin hienosti slangienglannilla. Eiköhän ne sen sinullekin viimeistään yläasteella opeta.

        Ai niin, vielä itse aiheesta: totuus on edelleen se, että kaikki tieteelliset faktat tukevat makroevoluutiota eikä mikään ole sitä vastaan. Kysy vaikka keneltä tahansa alan asiantuntijalta (ei, lahkosi pastori ei ole evoluutioalan asiantuntija).

        huvittavaa miten evoluutikot kerta toisensa jälkeen käyttää tätä argumenttia: "kaikki tieteelliset faktat tukevat makroevoluutiota eikä mikään ole sitä vastaan."
        LOLLOLLOLLOO HAHHAHHHAHHAA LOLLOLLOLLOOLLOolflfdksf naurattaa. miten te voitte olla tosissanne. hyvänen aika ei voi olla totta hauskattaa lopettakaa ton valheellisen tieteellisen humpuukin kusetuksen informaation levitys tai suutun, kun evoluutio ei ole mikään luonnonlaki ja vaan todistamaton fakta. Uutta elämää ei ole todellakaan syntynyt eikä siitä ole mitään aukottomia todisteita, joten oleppa hiljaa.


    • petri....

      vakaasti että valehtelet, ohjelma kyllä saattoi tulla tv:stä!

      • Vannon vaikka minkä kautta että tämä mitä sanoin on totista totta. MrrKAT:n ja MrKAT:n ja Mr.K.A.T.:n nimissä.

        Ymmärrän kyllä hämmennyksennne, olinhan itsekin kuin puulla päähän lyöty. Ja varsinkin tämä nettikokemukseni pohjalta jossa mikään ei täällä käännä ketään (enää?) mihinkään suuntaan.


        t. MrKAT


      • MrKAT kirjoitti:

        Vannon vaikka minkä kautta että tämä mitä sanoin on totista totta. MrrKAT:n ja MrKAT:n ja Mr.K.A.T.:n nimissä.

        Ymmärrän kyllä hämmennyksennne, olinhan itsekin kuin puulla päähän lyöty. Ja varsinkin tämä nettikokemukseni pohjalta jossa mikään ei täällä käännä ketään (enää?) mihinkään suuntaan.


        t. MrKAT

        Löysi nyt googlaten tämän tv-ohjelman:

        "Nelonen
        Alaston tiede su 22.6. klo 11:00. Liikkuvat mantereet. Mannerliikunnot ovat muokanneet Maata miljardeja vuosia ja muokkaavat vielä miljardien vuosien ajan. "


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe