Kortti tuli mutta parkkikiekon käyttö jäi hiukkasen epäselväksi.
Kuvitellaan, että menen parkkipaikalle jossa saa tunnin pysäköidä kiekolla ja kello olisi vaikka 10.00. Pitääkö kiekkoon laittaa silloin tulo aika eli se 10.00 vai 11.00?
Parkkikiekon käyttö
18
17629
Vastaukset
- asetetaan
saapumisaikaa SEURAAVA tasa- tai puolituntinen. Eli jos saavut vaikka minuutin yli kymmenen, laitat kiekon osoittamaan puoli yksitoista. Se on sitten omastatunnosta kiinni jos kello on minuuttia vaille. Liikennemerkissä säädetty aikaraja alkaa siis sinun kiekon näyttämästä ajasta.
Useimpien kiekkojen takana tämä lukee hyvin selvästi.- paukku
NONIIN SIELTÄ TULI KUNNON ASIAA NII !!! onse ihme kun ei ihmiset tajua !!!
- diipadaii
Ei se mikään pakko ole, saat ihan vapaasti laittaa saapumisajaksi klo 10 jos tulet 10.05. Minusta ihan turha sääntö.
15 minuutin tarkkuus pitäisi riittää niin ei voisi 10minuutin paikallakaan seistä lähes tuntia laillisesti.
Liian monimutkainen on tuo kiekkosäännöstö. - eivoiolla
diipadaii kirjoitti:
Ei se mikään pakko ole, saat ihan vapaasti laittaa saapumisajaksi klo 10 jos tulet 10.05. Minusta ihan turha sääntö.
15 minuutin tarkkuus pitäisi riittää niin ei voisi 10minuutin paikallakaan seistä lähes tuntia laillisesti.
Liian monimutkainen on tuo kiekkosäännöstö."Liian monimutkainen on tuo kiekkosäännöstö"
Rautakankikin voi olla jollekin liian monimutkainen kapine :D
- kiekon
takaa!!!!!!!!!!!!!!!!
- paukku
no tietenkin klo 10:een, mutta selitäppä se, jos parkkipaikalla saa olla esim. 30 min, ja saapuu siihen 10 yli 13.00, ni pitääkö parkkikiekko laittaa kello yhteen jotta saa olla puol h, vai puol 2:een, jolloin saat olla 50 min parkkipaikalla ?
- turhat sakot saanut
silloin se laitetaan siihen puolikahteen jolloin siinä saa olla sen 50 minuuttia.
- MÄÄÄÄVAAAA
jätän auton parkkiin jossa on kiekon käyttöpakko (7-23) 4h pysäköintiaika, laitan kiekkoon vahingossa saapumisaikani 6.30 ja siitä saan sakon, kuitenkin pidin vain autoa parkissa 2.5h...teinkö sakotettavan virheen, tästä kun sakon sain ja vielä YKSITYISELTÄ FIRMALTA???
- 87k
Ei, tuollainen pysäköintivirhe ei oikeuta sakkoon.
Tuosta asiasta voidaan määrätä korkeintaan pysäköintivirhemaksu, sakon edellytykset eivät täyty. - dvrfvrvf
Et myönnä ajaneesi autoasi parkkin vaan sanot, että sen on ajanut joku tuttavasi. Yksityisen parkkifirman on pystyttävä todistamaan kuka auton on siihen parkkeerannut, jotta voi maksun periä..
- Ryöstöä
Mulle kävi aivan samoin yksityinen Q-parkki sakotti klo 6,00 pysäköin ja laitoin kiekkoon saman ajan alueella (7-23) 4 h pysäköintiaika. menin auton luo klo 9.40 ja sakko 60€ oli odottamassa.Pysäköintiaikaa olisi mielestäni vielä jäljellä.Valitin selittivät, että oli tehnyt virheen kun en ollut kiekkoa laittanut klo 7.00. No huh.huh. joka paikassa neuvotaan laittamaan saapumisaika kiekkoon. Mikä avuksi???
- diipadaii
87k kirjoitti:
Ei, tuollainen pysäköintivirhe ei oikeuta sakkoon.
Tuosta asiasta voidaan määrätä korkeintaan pysäköintivirhemaksu, sakon edellytykset eivät täyty.Mun mielestä tuosta ei pitäisi määrätä minkäälaista virhemaksua paitsi jos on oletettu että olet tullut illalla 6.30. Silloinhan olet pysäköinyt yli määräajan.
- A-M Mattimies
Missä suoritit ajokorttisi? Outo juttu, ettei pysäköintikiekon käyttöä opeteta ? Olisit edes kysynyt opettajaltasi, jos hän ei itse tajunnut/osannut neuvoa ko.asiassa.
- lkajölkhaöldksgjfaäöl
Kyseinen henkilöhän on voinut ajaa myös opetusluvilla....
- kiekkokaikko
Ei mullekkaan opetettu -95 parkkikiekkoa autokoulussa.
- ---
Parkkikiekon käyttö pitäisi osata ilman autokoulua..
- Lökönen
Saihan ne taasen tämänkin yksinkertaisen asian sekaisin. MIKSI EI VOI LAITTAA AINA TULOAIKA ja sillä selvä. Voi itku noita vääntelijöitä!!!!!!
- ASIALLINEN364
MUISTAKAA AINA HUUTAA KUN VASTAATTE!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821349Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661134Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2071126Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1911115Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121029Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103983Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68896Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍125840Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123778- 77755