Parkkikiekon käyttö

Kortin saanut

Kortti tuli mutta parkkikiekon käyttö jäi hiukkasen epäselväksi.

Kuvitellaan, että menen parkkipaikalle jossa saa tunnin pysäköidä kiekolla ja kello olisi vaikka 10.00. Pitääkö kiekkoon laittaa silloin tulo aika eli se 10.00 vai 11.00?

18

17728

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asetetaan

saapumisaikaa SEURAAVA tasa- tai puolituntinen. Eli jos saavut vaikka minuutin yli kymmenen, laitat kiekon osoittamaan puoli yksitoista. Se on sitten omastatunnosta kiinni jos kello on minuuttia vaille. Liikennemerkissä säädetty aikaraja alkaa siis sinun kiekon näyttämästä ajasta.
      Useimpien kiekkojen takana tämä lukee hyvin selvästi.

• paukku

NONIIN SIELTÄ TULI KUNNON ASIAA NII !!! onse ihme kun ei ihmiset tajua !!!

• diipadaii

Ei se mikään pakko ole, saat ihan vapaasti laittaa saapumisajaksi klo 10 jos tulet 10.05. Minusta ihan turha sääntö.
        15 minuutin tarkkuus pitäisi riittää niin ei voisi 10minuutin paikallakaan seistä lähes tuntia laillisesti.
        Liian monimutkainen on tuo kiekkosäännöstö.

• eivoiolla
        diipadaii kirjoitti:

Ei se mikään pakko ole, saat ihan vapaasti laittaa saapumisajaksi klo 10 jos tulet 10.05. Minusta ihan turha sääntö.
        15 minuutin tarkkuus pitäisi riittää niin ei voisi 10minuutin paikallakaan seistä lähes tuntia laillisesti.
        Liian monimutkainen on tuo kiekkosäännöstö.

"Liian monimutkainen on tuo kiekkosäännöstö"
        Rautakankikin voi olla jollekin liian monimutkainen kapine :D

• kiekon

takaa!!!!!!!!!!!!!!!!

• paukku

no tietenkin klo 10:een, mutta selitäppä se, jos parkkipaikalla saa olla esim. 30 min, ja saapuu siihen 10 yli 13.00, ni pitääkö parkkikiekko laittaa kello yhteen jotta saa olla puol h, vai puol 2:een, jolloin saat olla 50 min parkkipaikalla ?

• turhat sakot saanut

silloin se laitetaan siihen puolikahteen jolloin siinä saa olla sen 50 minuuttia.

• MÄÄÄÄVAAAA

jätän auton parkkiin jossa on kiekon käyttöpakko (7-23) 4h pysäköintiaika, laitan kiekkoon vahingossa saapumisaikani 6.30 ja siitä saan sakon, kuitenkin pidin vain autoa parkissa 2.5h...teinkö sakotettavan virheen, tästä kun sakon sain ja vielä YKSITYISELTÄ FIRMALTA???

• 87k

Ei, tuollainen pysäköintivirhe ei oikeuta sakkoon.

Tuosta asiasta voidaan määrätä korkeintaan pysäköintivirhemaksu, sakon edellytykset eivät täyty.

• dvrfvrvf

Et myönnä ajaneesi autoasi parkkin vaan sanot, että sen on ajanut joku tuttavasi. Yksityisen parkkifirman on pystyttävä todistamaan kuka auton on siihen parkkeerannut, jotta voi maksun periä..

• Ryöstöä

Mulle kävi aivan samoin yksityinen Q-parkki sakotti klo 6,00 pysäköin ja laitoin kiekkoon saman ajan alueella (7-23) 4 h pysäköintiaika. menin auton luo klo 9.40 ja sakko 60€ oli odottamassa.Pysäköintiaikaa olisi mielestäni vielä jäljellä.Valitin selittivät, että oli tehnyt virheen kun en ollut kiekkoa laittanut klo 7.00. No huh.huh. joka paikassa neuvotaan laittamaan saapumisaika kiekkoon. Mikä avuksi???

• diipadaii
        87k kirjoitti:

Ei, tuollainen pysäköintivirhe ei oikeuta sakkoon.

Tuosta asiasta voidaan määrätä korkeintaan pysäköintivirhemaksu, sakon edellytykset eivät täyty.

Mun mielestä tuosta ei pitäisi määrätä minkäälaista virhemaksua paitsi jos on oletettu että olet tullut illalla 6.30. Silloinhan olet pysäköinyt yli määräajan.

• A-M Mattimies

Missä suoritit ajokorttisi? Outo juttu, ettei pysäköintikiekon käyttöä opeteta ? Olisit edes kysynyt opettajaltasi, jos hän ei itse tajunnut/osannut neuvoa ko.asiassa.

• lkajölkhaöldksgjfaäöl

Kyseinen henkilöhän on voinut ajaa myös opetusluvilla....

• kiekkokaikko

Ei mullekkaan opetettu -95 parkkikiekkoa autokoulussa.

• ---

Parkkikiekon käyttö pitäisi osata ilman autokoulua..

• Lökönen

Saihan ne taasen tämänkin yksinkertaisen asian sekaisin. MIKSI EI VOI LAITTAA AINA TULOAIKA ja sillä selvä. Voi itku noita vääntelijöitä!!!!!!

• ASIALLINEN364

MUISTAKAA AINA HUUTAA KUN VASTAATTE!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe