Utelias kyselee

paikkakuntalaisilta

että kun tullaan autolla Helsingistä päin, niin suunnilleen siinä Amerin ja Tarjoustalon välissä oikealla, on kallioleikkaukseen kiinnitetty joku muistolaatta. Näyttäisi Olympiarenkailta...(?) Niin että mikä se on? Vanhalla Tuusulantiellä on myös yksi bussipysäkki jonka nimi on Marathon. Onkohan näillä asioilla joku "kolmannen asteen yhteys"?

9

1402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olympialaisten

      Maratonjuoksun kääntöpaikka ollut?

      • selvisi sitten

        tämäkin. Mutta Eniron kartta mittaa matkaa stadikalta sinne laatan luo n.25km. Oliskohan se kääntöpaikka kuitenkin ollut siinä Marathon- nimisen bussipysäkin kohdalla Vanhalla Tuusulantiellä ja laatta on ns. väärässä paikassa. Tai sitten lähtö ei ollutkaan stadionilla tms...(?) Aikalaiset varmaan tietäisi tämän parhaiten.
        "Cache is placed along Vanha Tuusulantie, 21097,5 meters from Helsinki Olympic Stadium
        Kätkö sijoitettu vanhan Tuusulantien varteen 21097,5 metrin päähän Helsingin Olympia Stadionista.
        This is part of Helsinki 1952 Olympic Games cache serie
        Near cache is small relic to remind of Marathon turning point of Helsinki 1952 Olympic Games"


      • kantapeikko
        selvisi sitten kirjoitti:

        tämäkin. Mutta Eniron kartta mittaa matkaa stadikalta sinne laatan luo n.25km. Oliskohan se kääntöpaikka kuitenkin ollut siinä Marathon- nimisen bussipysäkin kohdalla Vanhalla Tuusulantiellä ja laatta on ns. väärässä paikassa. Tai sitten lähtö ei ollutkaan stadionilla tms...(?) Aikalaiset varmaan tietäisi tämän parhaiten.
        "Cache is placed along Vanha Tuusulantie, 21097,5 meters from Helsinki Olympic Stadium
        Kätkö sijoitettu vanhan Tuusulantien varteen 21097,5 metrin päähän Helsingin Olympia Stadionista.
        This is part of Helsinki 1952 Olympic Games cache serie
        Near cache is small relic to remind of Marathon turning point of Helsinki 1952 Olympic Games"

        Kyltti on kylläkin miesten 50km kävelyn kääntöpaikka....


      • se maratonin
        kantapeikko kirjoitti:

        Kyltti on kylläkin miesten 50km kävelyn kääntöpaikka....

        kääntöpaikkakin on kai enempi ruotsinkylään päin? jotain siitä oli juttuakin paikallisessa lehdessä.


      • katsoja.,..
        se maratonin kirjoitti:

        kääntöpaikkakin on kai enempi ruotsinkylään päin? jotain siitä oli juttuakin paikallisessa lehdessä.

        Maratonin kääntöpaikka on vanhan Tuusulantien ja Ruotsinkyläntien risteyksessä.


    • Ryti

      Se on 50 km kävelyn kääntöpaikka

    • noottinen

      ruotsinkylän risteyksessä on maraton juoksun kääntöpaikka ainakin ja veikkaan että tuusulan tien varressa kalliossa oleva on kävelyn kääntöpaikka. itse kävin juoksun kivellä. ja olen löytänyt myös kätkön laatan viereltä :)

    • en käytä, myyn

      Minä löysin kätkön Ristikiven metsästä, tai oikeastaan koirani löysi. Arviolta kamaa on ehkä 2,5 kiloa. Saako löytäjä pitää? Ja saako sen myydä?

    • Geokätköilijä

      Vie kama poliisin löytötavaroihin, jos oikea omistaja ei sitä kysele niin saat pitää ja tehdä sillä mitä haluat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1609
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1301
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1079
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1058
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1051
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    7. 4
      942
    8. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      924
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      922
    Aihe