OMANTUNNON TÄHDEN ei pidä kysellä päivien alkuperaa tai ruokien alkuperää tai jonkun
uskonsuuntaa. Herra on voimallinen pyhittämään!
Joku ei uskalla syödä muuta kuin vihanneksia.
Joku toinen ei uskalla pyhittää kaikkia Luojan
luomia viikonpäiviä.
Kolmas ei uskalla pitää muita kristittyjä pyhinä.
Tuomitsemisen sijaan voisimme tukea näitä heikkoja
- olla heikoille heikko, lainalaisille ikäänkuin
itsekin olisimme lain orjia, ja sillä lailla.
1.Kor 9:19-23
19
Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
20
ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
21
ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
22
heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
23
Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
Room 14:1-6
1
Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
2
Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
3
Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa.
4
Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
5
Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
6
Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
Room 12:6-14
6
ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;
7
Jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan;
8
jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.
9
Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.
10
Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.
11
Älkää harrastuksessanne olko veltot; olkaa hengessä palavat; palvelkaa Herraa.
12
Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.
13
Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta.
14
Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
ROHKAISUKSI VAHVISTUMISEEN
1. Kor. 10:25
Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
1. Kor. 10:27
Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.
Room. 14:14
Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
1. Kor. 6:12
Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita.
1. Kor. 10:23
"Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna.
2.Kor 11:28-31
28
Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista.
29
Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?
30
Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani.
31
Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele.
Luuk. 11:41
Mutta antakaa almuksi se, mikä sisällä on; katso, silloin kaikki on teille puhdasta.
RAKKAAT - hoivatkaamme heikkoja!
18
395
Vastaukset
- Kaiju2.
mutta miksi niin paljon raamatunlauseia?
Ei niitä tällainen tavallinen tallaaja jaksa lukea.
Missä sinun omat ajatuksesi ja mielipiteesi ovat, vai onko niitä ylipäätään?Toiset on tottuneet proosaan ja siihen, ettei
Ramattuun vedota, vaan kuuluisiin ihmisiin.
Toiset janoaa totuutta, vieläpä Sanalla perusteltua.
Mieluusti kirjoittelisin kokemuksen pohjalta, mutta
siinä on vaikeutena, että keskusteluun soluttautuu
sellaisia, jotka usuttavat katseet kirjoittajaan ja
niin ei sitten jää jälelle muita kultajyväsiä tai
hedelmää hopeamaljassa kuin vain Raamatun vankka
todistus.
Sananl. 25:11
Kultaomenoita hopeamaljoissa ovat oikeaan aikaan lausutut sanat.
"Raamattu ei voi tyhjiin raueta", sanoi Jeesus.
Myös apostolit kehottavat "totuuden sanan oikeaan
jakamiseen" ja sillä tarkoittavat heidän kirjeitään, joihin evankeliumitkin sisältyvät.AnttiVKantola kirjoitti:
Toiset on tottuneet proosaan ja siihen, ettei
Ramattuun vedota, vaan kuuluisiin ihmisiin.
Toiset janoaa totuutta, vieläpä Sanalla perusteltua.
Mieluusti kirjoittelisin kokemuksen pohjalta, mutta
siinä on vaikeutena, että keskusteluun soluttautuu
sellaisia, jotka usuttavat katseet kirjoittajaan ja
niin ei sitten jää jälelle muita kultajyväsiä tai
hedelmää hopeamaljassa kuin vain Raamatun vankka
todistus.
Sananl. 25:11
Kultaomenoita hopeamaljoissa ovat oikeaan aikaan lausutut sanat.
"Raamattu ei voi tyhjiin raueta", sanoi Jeesus.
Myös apostolit kehottavat "totuuden sanan oikeaan
jakamiseen" ja sillä tarkoittavat heidän kirjeitään, joihin evankeliumitkin sisältyvät.Jos paljastaisin sinulle, että Mosoes oli tappaja
entisessä elämässään, sinä silti uskoisit aivan
fanaattisesti Moosekseen.
Niin fanaattisesti, että vaikka kertoisin hänen
olleen uudessakin elämässään tappaja, ei se mitään
vaikuttaisi. Mooseshan vihastui eli ansaitsi
helvetin tuomion henkisenä tappajana:
2. Moos. 16:20
Jotkut eivät kuitenkaan totelleet Moosesta vaan jättivät sitä jäljelle seuraavaksi aamuksi, mutta siihen tuli toukkia ja se alkoi haista.
Mooses VIHASTUI heihin.
2. Moos. 2:14
Tämä vastasi: "Kuka on asettanut sinut meidän päämieheksemme ja tuomariksemme? Aiotko tappaa minutkin, niinkuin tapoit egyptiläisen?" Silloin Mooses peljästyi ja ajatteli: "Se on siis tullut ilmi".
5. Moos. 32:52
Niin, sinä saat katsella sitä maata matkan päästä, mutta sinne sinä et pääse, siihen maahan, jonka minä annan israelilaisille."
Matt. 5:22
Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
Mooses sulle kelpaa, muttet siedä Raamatun sanaa.
Etkä nykykristittyjen todistusta usko, kun sulle
on vissiin vainaja- ja tietäjähenget uskotelleet
kristittyjen olevan - niin en tiedä mitä.
Mutta minä suosittelen uskomaan Herran Sanaa ja
Paavalia:
Joh. 15:3
Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
Kol. 1:28
Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa.
Omistettu Kaijulle seuraavin sanoin ...
3. Joh. 1:1
Vanhin rakkaalle Gaiukselle, jota minä totuudessa rakastan.- Kaiju 2.
AnttiVKantola kirjoitti:
Jos paljastaisin sinulle, että Mosoes oli tappaja
entisessä elämässään, sinä silti uskoisit aivan
fanaattisesti Moosekseen.
Niin fanaattisesti, että vaikka kertoisin hänen
olleen uudessakin elämässään tappaja, ei se mitään
vaikuttaisi. Mooseshan vihastui eli ansaitsi
helvetin tuomion henkisenä tappajana:
2. Moos. 16:20
Jotkut eivät kuitenkaan totelleet Moosesta vaan jättivät sitä jäljelle seuraavaksi aamuksi, mutta siihen tuli toukkia ja se alkoi haista.
Mooses VIHASTUI heihin.
2. Moos. 2:14
Tämä vastasi: "Kuka on asettanut sinut meidän päämieheksemme ja tuomariksemme? Aiotko tappaa minutkin, niinkuin tapoit egyptiläisen?" Silloin Mooses peljästyi ja ajatteli: "Se on siis tullut ilmi".
5. Moos. 32:52
Niin, sinä saat katsella sitä maata matkan päästä, mutta sinne sinä et pääse, siihen maahan, jonka minä annan israelilaisille."
Matt. 5:22
Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
Mooses sulle kelpaa, muttet siedä Raamatun sanaa.
Etkä nykykristittyjen todistusta usko, kun sulle
on vissiin vainaja- ja tietäjähenget uskotelleet
kristittyjen olevan - niin en tiedä mitä.
Mutta minä suosittelen uskomaan Herran Sanaa ja
Paavalia:
Joh. 15:3
Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
Kol. 1:28
Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa.
Omistettu Kaijulle seuraavin sanoin ...
3. Joh. 1:1
Vanhin rakkaalle Gaiukselle, jota minä totuudessa rakastan.Miksi et puhu meidän tavallisten kuolevaisten kieltä?
Tuo sinun "kielesi" ei tavoita meitä normaaleja ihmisiä. Etkö osaa tavallista kieltä puhua?
Miksi puhut raamatunlauseilla? Oletko jotenkin sanasokea?
Pyydän ystävällisesti, että vastaat tähän ihan meidän tavallisten kielellä, ilman raamatunlauseita, ole niin kiltti. - Meitin arki-ihmisten kieltä
Kaiju 2. kirjoitti:
Miksi et puhu meidän tavallisten kuolevaisten kieltä?
Tuo sinun "kielesi" ei tavoita meitä normaaleja ihmisiä. Etkö osaa tavallista kieltä puhua?
Miksi puhut raamatunlauseilla? Oletko jotenkin sanasokea?
Pyydän ystävällisesti, että vastaat tähän ihan meidän tavallisten kielellä, ilman raamatunlauseita, ole niin kiltti.Nuo kuvaukset ja vertauksenomaiset selvitykset ...
Ei niitä voi olla ymmärtämättäkään!
Raamattu on koottu elvän elämän keskeltä.
Palstalla on aivan liikaa höysteenä suunsoittoa ja
satuilua. Mutta täytyy kyetä kytkemään Raamatun
totuuteen se, mitä opettaa. En luota sellaisiin
viesteihin, joita ei ole sidottu Raamattuun.
Kun on kyse hengellisistä asioista.
billy Graham on aina vedonnut: näin sanoo Raamattu.
Evankeelinen
- tukemaan?
### OMANTUNNON TÄHDEN ei pidä kysellä päivien alkuperaa
tai ruokien alkuperää tai jonkun uskonsuuntaa.
Herra on voimallinen pyhittämään!
Joku ei uskalla syödä muuta kuin vihanneksia.
Joku toinen ei uskalla pyhittää kaikkia Luojan
luomia viikonpäiviä.
Kolmas ei uskalla pitää muita kristittyjä pyhinä.
Tuomitsemisen sijaan voisimme tukea näitä heikkoja
- olla heikoille heikko, lainalaisille ikäänkuin
itsekin olisimme lain orjia, ja sillä lailla.####
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Ei ole USKALTAMISESTA kyse, vaan siitä, mikä on Jumalan. Jumala eroitti ja pyhitti YHDEN päivän PYHÄKSI!
Miksi se ei kelpaa?
Me emme voi vietää lepopäivää jatkuvasti, työt on tehtävä. Vaikka sydämessämme on uskon kautta jatkuva lepo Herrassa, niin on Jumalan kunnioitusta pitää pyhänä SE PÄIVÄ, jonka Luojamme ja Lunastajamme siihen tarkoitukseen siunasi ja pyhitti!- Heikon tuntomerkit!!!
Mutta tuo on tahallista, kun aiheettomasti syytät, että Antin esiintuomat sanankohdat tukisivat
vääryyttä. Kysehän on siitä, että heikko omatunto
luulee vääräksi sitäkin mikä on oikein ja luvallista.
Vahvistu Herrassa!
Room. 14:14
Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
Kun Jeesus sanoo kaikki päivät ja kaikki ruuat
puhtaiksi, niin ne ovat puhtaat sille, joka uskoo!
Mark. 7:19
Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.
Olkaatten siunatut!
Tosi_uskova
- ka4rla
IHANASTA AAMUN AVAUKSESTA ,on mukava lähteä tekemään raskas työpäivä ja mietiskellä samalla näitä jakeita, MIKÄ MEITÄ KANTAIS KUN PUHDAS JUMALAN SANA kiitos vielä kerran ja SIUNAUSTA PÄIVÄLLESI.
- herrasi auttaa
sinua tekemään raskasta työtäsi sapattina.
Minusta lepo on ihanampaa sapattina, kuin työnteko lusiferin kanssa. - Vastustaja*
herrasi auttaa kirjoitti:
Minusta lepo on ihanampaa sapattina, kuin työnteko lusiferin kanssa.Koko maailma ylistää Lusiferi mahtavuutta, Jopa kaikki auringon paovan kristitytkin Lusiferiä ylistää. Kipujen mies Jeesus on jäänyt aivan unohduksiin. Hän Lusiferhän on tekeytynyt Jumalan pojan Viran sijaiseksi,Kauvan eläköön Kristittyjen maan päälinen Jumala. Kristus elää vain näiden omiensa parissa !
- Sinulla lusiferin kanssa
Minusta lepo on ihanampaa sapattina, kuin työnteko lusiferin kanssa.Mutta kaikella on aikansa - - pian on aika sinunkin
alkaa tehdä työtä vuorotta, Herralle.
Työ pitää lämpimänä ja sydän kostuu siitä, että
saa auttaa toisia. Ei itselleen työskentelykään
kovin mielekästä ole. Se on aina Herralle
työskentelemistä, kun palvelee.
Herran_palveluun_kutsuttu - Jumala alentui ihmiseksi!
Vastustaja* kirjoitti:
Koko maailma ylistää Lusiferi mahtavuutta, Jopa kaikki auringon paovan kristitytkin Lusiferiä ylistää. Kipujen mies Jeesus on jäänyt aivan unohduksiin. Hän Lusiferhän on tekeytynyt Jumalan pojan Viran sijaiseksi,Kauvan eläköön Kristittyjen maan päälinen Jumala. Kristus elää vain näiden omiensa parissa !
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1217668913663
Jesaja 53. luku - ka4rla
Minusta lepo on ihanampaa sapattina, kuin työnteko lusiferin kanssa.Ilkeätkin ,olisitte kiitollisia ,kun joku viitsii tehdä viikon loppunakin töitä ,mitenkähän sinunkin kävisi jos saisit vaikka sairaskohtauksen lauantaina ,niin et varmaankaan menisi hakemaan apua olisihan se monin kertainen synti pistää vielä toiset töihin lepopäivänä.Ja onhanse hyvä että joku tekee työtä viikonloppuisinkin ,saa työttömät advarit pitää sapattia vaikka joka päivä.
- Ei kai sapatin rikkomisesta?
Minusta lepo on ihanampaa sapattina, kuin työnteko lusiferin kanssa.Minusta kuitenkin tuntuu, että Jeesus sanoo minulle,
olevansa sapatinkin Herra, juuri siksi, että
ymmärtäsiin olla levollisin mielin, pelkäämättä,
mitä taas tänäkin sapattina on tullut väärä tehdyksi
ja oikeaa tekemättä jätetyksi. - ka4rla
Ei kai sapatin rikkomisesta? kirjoitti:
Minusta kuitenkin tuntuu, että Jeesus sanoo minulle,
olevansa sapatinkin Herra, juuri siksi, että
ymmärtäsiin olla levollisin mielin, pelkäämättä,
mitä taas tänäkin sapattina on tullut väärä tehdyksi
ja oikeaa tekemättä jätetyksi.Sinusta tuntuu aivan oikealta ,ja olet oikeassa .Jeesus on myös sapatin Herra,ei ihmiset .lepää rauhassa Herrassa ilman pelkoa .
Bongasin jostain adventisti-evankelsita-
lähetussaarnaaja Rauno Helpin rohkaisevan viestin:
"On Kirjoitettu" - totisesti, tässä me seisomme, sillä muuta arvovaltaista
perustetta totuuden tietoudelle, ja hengelliselle kokemukselle ei ole.
Ja
siinä on voima käytännön elämää varten Jeesuksen Kristuksen verisissä
ansioissa ja Pyhän Hengen ylläpitävässä ja hoitavassa läsnäolossa.
Halleluja! Ylistetty olkoon Herra nyt, aina ja iankaikkisesti.
Rukouksen Hengessä muistaen
Rauno Helppi
Raamatun sana hoivaa uskovia - ei tuomitse!
Niin se on. Käykääpä Raunon kotisivuilla.
Kokousohjelmaa hän ei ole kerennyt sinne laittaa,
mutta tiettävästi hän on mukana ja puhuu SDA:n
juhlilla Kiikassa 16.8.- Luisui sapattisodaksi!
Herra armahda meitä syntisiä!
- Tällä Herra punnitsee sydäm...
Room. 14:23
mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.
Kun sisi jotakin teet, ole sisimmässäsi varma
asiastasi, että se juuri sulle sopii.
Epävarmuus on syntiä, tehdä sitä minkä luulee
tai ehkä tietää olevan pahasta.
Toisaalta ei omantunnon tähden tarvitse kaikkea
epäillä ja väistellä:
1. Kor. 10:25
Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
1. Kor. 10:27
Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.
1. Kor. 10:28
Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on epäjumalille uhrattua", niin jättäkää se syömättä hänen tähtensä, joka sen ilmaisi, ja omantunnon tähden;
1. Kor. 10:29
en tarkoita sinun omaatuntoasi, vaan tuon toisen; sillä miksi minun vapauteni joutuisi toisen omantunnon tuomittavaksi?
1. Tim. 1:19
säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet.
Tarkk'ampuja
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2942563- 196980
- 55772
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti119682- 49572
Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla
Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?15516- 49503
Peräännytkö nainen vai mitä sanot
Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?52484- 55475
- 40464