Mistä tietää onko lähetyskutsu Jumalalta vai haluaako omista itsekeskeisistä syistään lähteä lähetystyöhön?
Mä haluaisin ryhtyä evankelistaksi, mennä tekemään lähetystyötä. Mutta miten voin olla varma, että Herra on antanut minulle tämän osan? En juurikaan ole evankelista ihminen siinä mielessä, että en osaa puhua hyvin, olen ujo, sisäänpäin kääntynyt ja pelkään sosiaalisia tilanteita...
Lähetyskutsu
4
809
Vastaukset
- evankelistaksi
joutuu kouluttamaan melko pitkään. Se jo osittain karsii väärin motiivein lähtöä suunnnittelevia. Läheteillä on yleensä jokin hoito- tai opetusalan tutkinto, tai teologinen.
Sitten on jotain kieli ym. kursseja.
Teetkö lähetystyötä nyt, jollakin tavalla??? Kertomalla Jeesuksesta, tukemalla lähetystyöntekijöitä???
Onko sinulla kokemuksia eri kulttuureista vaikka lomamatkojen muodossa? Kannattaisi kokeilla omaa sopeutumiskykyään...- Hanna
Jos sinulla on lähetyskutsu, älä murehdi ujoutasi. Jumala avaa sinulle ovensa ja varustaa tehtäväänsä ja Pyhä Henki vapauttaa myös turhasta ujoudesta. Lähetystyössä on monenlaisia tehtäviä, jospa Herra ei tarkoitakkaan sinua juuri puhujan tehtäviin.
- hätää
Mooses ei ollut saarnaaja, Paavalikaan ei omasta mielestään ollut kummoinen, mutta huom. hän sanoi olleensa lihassa heikko, mutta Hengessä väkevä!
- Tanttara
Lienee olet nuori,vai? Lähetystyötä voi tehdä lähipiirissäänkin! Arjen teot kertovat suhteestasi Jeesukseen.
Oletko valmis olemaan yksineläjä? Opiskelut varmaan on loppuun saatettu, eli sinulla on ammatti?
Jumalan kutsu kestää aikaa. Jos kutsu on itsestäsi, lähteminen ei toteudu. Sinä ja ominaisuutesi eivät ole tärkeitä, vaan kutsujan tahto.
Huolehdi elämäsi järjestykseen ja odota. Vastaus tulee ajallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä891849Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2771703Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2981496Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1771388- 51967
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em78962- 56957
- 66914
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40901Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤52888