## Tarkk ampuja
Kirjoittanut: elina2 3.8.2008 klo 14.51
Ja Jeesus myös sanoo miten tarkkoja kirjaan merkinnät ovat.
Mutta minä sanon teille, jokaisesta turhasta sanasta,minkä ihmiset puhuvat,
pitää heidän tekemän tili TUOMIOPÄIVÄNÄ.Matt.12:36. ##
Elina-kulta - jätä hetkeksi sapattipyhät ja mieti arkielämää.
Etsiikö rakastaja vikoja kullastaan? Viestisi vihjaa sellaiseen!
Mutta minun rakkaani (Kristus) tahtoo nähdä minut täydellisenä.
Hän pukee minut vanhurskauden vaatteeseen, ennenkuin esittelee
Isälle "saaliinsa".
Jos me syntiset ihmiset tahdomme antaa "rakkauden peittää
syntien paljouden" - niinkuin kirjoitettu on - niin kuinka paljon
ennemmin Kristus tahtoo esitellä meidät Isälle puhtaina nyt
ja vasta ja tietenkin siellä perillä, taivaassa!
Kol. 1:28
Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa.
Raamattu neuvoo viisaasti asettamaan esiin jokaisen Kristityn täydellsienä
Kristuksen sovitustyön ansiosta. Tottakai turhista loukkaavista sanoista tili
tehdään ja niitä hävetään tarpeen mukaan ja katkerasti - mutta mitään
kadotustuomiota ei lausuta lunastetun ylle.
Ja tuossa sinäkin viittaat siihen, miten lähimmäistä kohdellaan, etkä siihen,
onko sapattisinetti vai ei tai onko viettänyt sunnuntaita vai ei.
Vaikka firman tili menisi tappiolle tilinpäätöksessä, ei se katastrofia merkitse.
Ja meidän, kristittyjen, tappiot maksaa - on jo maksanut - Kristus.
Me itkemme, ehkä katkerasti, mutta Herra on pyyhkivä pois kyyneleemme;
niin on kirjoitettu. Kukaan meistä ei osaa edes kuvitella, miten saastaista
vanhurskautemme on Jumalan edessä. Mooseksen laki tuomitsee meidät
KAIKKI - olemme kaikki täysin riippuvaisia Jeesuksesta.
Sapatinpitäjä on itsessään yhtä syyllinen kuin sunnuntaita lepopäivänä
viettävä.
Kol 1:21-23
21
Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
22
Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
23
jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.
Tässä linkissä Kol 1. luku kokonaan ja sapatista siinä ei puhuta, vaikka se on täyttä
evankeliumia:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Kol. 1:1&rnd=1217795394578
Elina - etsiikö rakastaja vikoja, virheitä?
7
233
Vastaukset 7
- kristikunnassa.
Voihan se olla, että rakkauden kohde, nyt tämä vaimo, on iskenyt silmänsä toiseen.
Eipä se rakkaus voi sille mitään vilkkasilmälle.
Jos se vilkkasee, eikä repäse silmääsä pois, niin ylkäkin on sanonut, että helvettiin joutuu, ikuisesti kärsimään, ei yön eikä päivän lepoa.
Parempi silmäpuolena perillä.
Tahi jos sormipelissä hiliputtelee, niin parempi käsipuolena mennä.
Näin tarkkaa se Eskoseni, ei kun Anttiseni on.
Vika näinollen on tässä vaimopuolessa, ei yljässä.- Söi kiellettyä hedelmää
Mies nimittäin ei estänyt naista, eikä ilmeisesti
ollut informoinutkaan tätä siitä kiellosta.
Me lökäpöksymiehet olemme kuitenkin vastuussa
naisesta, sillä olemmehan luomakunnan kruunu.
Kovin himmeä kruunu, varsinkin sinä
Ja minä - Takaisin aiheeseen
Söi kiellettyä hedelmää kirjoitti:
Ja minäJokainen tahtoo nähdä rakastajansa täydellisimpänä
kaikkien muiden joukossa, niin myös sinä ja elina2.
Kuinka sitten ei Jeesus tahtoisi Isälleen esitellä
morsiantaan täydellisenä!
Sulhanen ei ole tutkiva tuomari, vaan rakastaja!
Laul 4. (Korkea veisu)
7 Rakkaani, kaikki sinussa on kaunista, sinä olet täydellinen!
Olet vienyt sydämeni
8 Mies: Tule, valittuni, tule vuorilta, tule luokseni Libanonilta! Jätä Amanan huiput, jätä Senirin ja Hermonin laet, leijonien lymypaikat, pantterien vuoret! [5. Moos. 3:9; 1. Aik. 5:23]
9 Rakkaani, kihlattuni, olet vienyt sydämeni! Yhdellä silmäyksellä sinä sen veit, yhdellä kaulanauhasi helmellä.
10 Miten ihanaa on sinun rakkautesi, rakkaani, valittuni! Mitä on sinun rakkautesi rinnalla viini! Ihanammin kuin kaikki balsamit tuoksuvat sinun voiteesi!
11 Mesi helmeilee sinun huulillasi, sinun kielelläsi on maitoa ja hunajaa. Rakas, sinun vaatteissasi tuoksuu Libanon! - kristikunnassa.
Söi kiellettyä hedelmää kirjoitti:
Ja minäTästä kruunujen himmeydestä, eli näistä omista.
Nyt vain tarkoitin morsiamen, eli seurakunnan ja tässä nyt ei ole miestä eikä naista, vaan morsian.
Sillä on tuo vilkkasilmävika.
Sormetkin syyhyää muussa kuin Jumalan tahdon ja mielenmukaisissa tekeleissä.
Siitä löytyy vika ja vikaisuus on siinä kääntymättömässä mielessä.
Tietenkin morsian, joka haluaa puhdistautua Ylkänsä edessä, hänen mielensä mukaiseksi, niin Hän on tämän likapyykin pessyt, ja tarkoitan anteeksiantamusta.
Morsian kelpaa, mutta morsiamen on kuljettava Ylkänsä mielen mukaan.
Sanoohan ylkä morsiamelle, niin vertauksin hääpuvusta, parempi, ettei tarkoitushakuisesti istu se yllä ojanpohjalla.
Se taitaa märätä siellä ja tulla kovin tahraiseksi ja jatkuvalla ojassaistumisessakin jää pian puku ainiaaksi tahraiseksi.
Eli, meistä ei ole naisen katsojaksi, samalla apajilla ollaan, mutta tällä vilikkasuhommalla tarkoitin tämän maan jumalan kumartamista morsiamena.
- elina2
etsi meidän vikoja, sillä jos Hän etsisi niitä niin emme yksikään pelastuisi sillä niin paljon niitä on meissä kaikissa, minussa eniten, mutta laitoin tuon raamatun kohdan koska ne ovat Jeesuksen sanoja ja ovat tarkoitetut meille ihmisille. Laitan sen tähän viellä uudestaan muistin virkistykseksi.
Jeesus siis itse sanoi nämä sanat:Mutta minä sanon teille: jokaisesta jokaisesta turhasta sanasta, minkä Ihmiset puhuvat,pitää heidän tekemän tili TUOMIOPÄIVÄNÄ.Matt12:36.## Jeesus siis itse sanoi nämä sanat:Mutta minä sanon teille: jokaisesta jokaisesta turhasta sanasta, minkä Ihmiset puhuvat,pitää heidän tekemän tili TUOMIOPÄIVÄNÄ.Matt12:36. ## (elina2)
Jeesus siis itse sanoi, että turha vänkääminen pois!
Ja turhasta sapattivänkäämisestäkin tehdään tili.
Meidät kristityt on pelastettu kadotustuomiolta,
mutta silti joudumme tilille jokaisesta turhasta
vänkäämisestä ja ennen muuta siitä, mitä kaikkea
on jäänyt tekemättä, vaikka Jeesus tilaisuuden
on antanut ja voiman.
Ainakin minä tiedän, että jokaista päivää tulen
kerran häpeämään. Mutta Jeesus pyyhkii sitten
pois kaikki katkerat kyyneleet.
Laki ja evankeliumi ovat eri asiat, mutta palstalla on alkanut sekaantua ne. Jokainen ihminen toki lain tuomiolla suolataan, jokainen on saanut maistaa suolaista vettä ...
Mark. 9:49 Sillä jokainen ihminen on tulella suolattava, ja jokainen uhri on suolalla suolattava.
Mutta Jumalan yhteyteen tullut ihminen kelpaa ehdoitta silti, vaikka pahat teot rangaistaan.
Suolaa ja hunajaa ei saa sekoittaa keskenään.
2. Tim. 2:13
jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.
1. Joh. 2:1
Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi;
mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
Laki, sapatti, synti, tuomio ovat oma kokonaisuutensa. Toinen on evankeliumi, rakkaus, armo, vapautus.
ROOM. 7.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain,
että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan
ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta!
Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
Kaikki me olemme ansainneet helvetin tuomion, mutta nöyrät saavat armon.
Liitonarkissa pysyy laki, mutta arkin päällä vartioi armon enkeli.
KAIKKIEN PYHIMMÄSSÄ
2. Moos. 25:21 Ja aseta armoistuin arkin päälle ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.
2. Moos. 25:22
Ja siinä minä ilmestyn sinulle ja puhun sinulle armoistuimelta, niiden kahden kerubin välistä, jotka ovat lain arkin päällä, kaiken sen, minkä minä sinun kauttasi israelilaisille säädän.
2. Moos. 26:34 Ja aseta armoistuin lain arkin päälle, joka on kaikkeinpyhimmässä.
Rauhaa!
toivottaa
Antti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan bisneksillä ei mene hyvin
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä3271608Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja
Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma321326Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html5231298- 651041
- 74990
- 53776
Kiteen Pallon superpesisjoukkue pelaa huumeiden vaikutuksen alaisena
Huumerikos. Yleisesti uskotaan, että se seikka, että eräs KiPan pelaaja kärähtää huumeista, on vain jäävuoren huippu. M111743Mies, olenko ymmärtänyt oikein?
Ystävyys/salainen suhde/molemmat ovat täysin poissuljettuja asioita? Nainen75742Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän39668Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl468667