Tietääkö kukaan mistä saisi tuulilasiin liimattavia parkkikiekkoja?
Tuulilasiin liimattava parkkikiekko
21
4536
Vastaukset
- ...
Ei taida kannattaa ostaa, tuulilasiin kun ei taida saada kiinnittää mitään ylimääräistä. Viimeistään katsastusmies saattaisi urputtaa mokomasta härvelistä.
- Saa liimata
Saa liimata tuulilasiin, jos ei peitä näkyvyyttä. Käytännössä voi laittaa vaikka vasempaan alakulmaan.
- näinon kiekot
sakot jos ei ole kiekko virallinen Sininen olla pitää ja suorakaiteen muotoinen. Nuo liimattavat ei ole virallisia ja sakko tulee jos sellaisen liimaat.
- Kiki
Esim bilteman tulilasiin liimattava viisari ei täytä mitään säädöksiä, mutta kyllä jotkin liimattavat saattavat täyttääkin...
Ja vaikka se ei olisi laillinen (kuten bilteman kiekko) ei siitä silti jumalauta sakkoa tule... - Zabatta
Kiki kirjoitti:
Esim bilteman tulilasiin liimattava viisari ei täytä mitään säädöksiä, mutta kyllä jotkin liimattavat saattavat täyttääkin...
Ja vaikka se ei olisi laillinen (kuten bilteman kiekko) ei siitä silti jumalauta sakkoa tule...No tuskin siitä sakkoa tulee mutta pysäköintirikemaksu kylläkin.
Ainakin sellaisesta on uutisoitu että käsin piirretystä ja kirjoitetusta "parkkikiekosta" on maksu rapsaistu vaikka se ilmaisi aivan saman informaation kuin kiekkokin. Perusteena juuri se ettei ollut "virallinen" kiekko. - Kiki
Zabatta kirjoitti:
No tuskin siitä sakkoa tulee mutta pysäköintirikemaksu kylläkin.
Ainakin sellaisesta on uutisoitu että käsin piirretystä ja kirjoitetusta "parkkikiekosta" on maksu rapsaistu vaikka se ilmaisi aivan saman informaation kuin kiekkokin. Perusteena juuri se ettei ollut "virallinen" kiekko.Tottahan toki virhemaksu voi tulla jos ei ole kiekkoa, tai kiekko ei täytä säädölksiä, mutta ei siitä silti sakkoa tule, kuten edellinen kertoi
- tuo kapistus
Poliisi poistaa tavattaessa, tuulilasiin ei saa liimata mitään. Tavallinen parkkikiekko on paljon helpompi käsitellä. Lisäksi liimattava kiekko on ajettaessa tarpeeton, mutta aina silmissä.
- unohtuu
Minä ainakin usein unohdan ottaa kiekon ovitaskusta, enkä voi pitää sellaista muovista irtokiekkoa kojelaudan päällä, kun se ei pysy siinä paikallaan.
Kukaan ei sinänsä ole vastannut tuohon alkuperäiseen kysymykseen, mistä noita tuulilasiin kiinnitettäviä parkkikiekkoja saa ostaa (minuakin kiinnostaisi), mutta erinäistä saivartelua kyllä on tullut, onko liimattava kiekko laillinen ja saako siitä sakot vai rikesakon. Eduskunnan keskustelutkin alkavat jo kuulostamaan järkeviltä. - -w-
unohtuu kirjoitti:
Minä ainakin usein unohdan ottaa kiekon ovitaskusta, enkä voi pitää sellaista muovista irtokiekkoa kojelaudan päällä, kun se ei pysy siinä paikallaan.
Kukaan ei sinänsä ole vastannut tuohon alkuperäiseen kysymykseen, mistä noita tuulilasiin kiinnitettäviä parkkikiekkoja saa ostaa (minuakin kiinnostaisi), mutta erinäistä saivartelua kyllä on tullut, onko liimattava kiekko laillinen ja saako siitä sakot vai rikesakon. Eduskunnan keskustelutkin alkavat jo kuulostamaan järkeviltä.kiekko jossa olisi patteri joka toimisi niin kuin kello ja se olisi vaikka 1/2 tuntia myöhässä. ei tarvitsisi murehtia parkkiaikaa
- Automiekkonen
-w- kirjoitti:
kiekko jossa olisi patteri joka toimisi niin kuin kello ja se olisi vaikka 1/2 tuntia myöhässä. ei tarvitsisi murehtia parkkiaikaa
Itse olen saanut niitä vakuutusyhtiöltäni (A-Vakuutus), ja kyllä se on jopa ihan oikean muotoinenkin, eli luultavasti jopa laillinen. Näkökenttää se ei haittaa, vasemmassa alalaidassa.
Huono puoli on se, että kun se paperikiekko siinä on sattuneesta syystä ohutta tavaraa, niin se ajan mittaan vääntyilee ja kääntyilee. - kesti
Automiekkonen kirjoitti:
Itse olen saanut niitä vakuutusyhtiöltäni (A-Vakuutus), ja kyllä se on jopa ihan oikean muotoinenkin, eli luultavasti jopa laillinen. Näkökenttää se ei haittaa, vasemmassa alalaidassa.
Huono puoli on se, että kun se paperikiekko siinä on sattuneesta syystä ohutta tavaraa, niin se ajan mittaan vääntyilee ja kääntyilee.Kylläpä kesti, että meidän autoileva nettikansa sai taas asialliseen kysymykseen asiallisen vastauksen. Onnitelkaa itseänne.
- heppuska
kyllä saa liimata. se on täysin tieliikennelain mukainen. itte tilasin www.parkkikiekko.fi osotteesta
- v99
Juu niitä saa ostettua www.parkkikiekko.fi sivustolta. Ja ovat ihan lainmukaisia, oon huomannu että monella on tuo jo käytössä ja on itseasiassa hyvin käytännöllinen, itse tykkään paljon:)
- zxcvbnm,.-
Tuskin mainonta tällä palstalla tuo tilauksia.
- Kaksi pallia
No, minä ainakin tilasin.
- Trafieitiedä
Pelkään vain, että tässä jälleen on joku pykäläviidakko. Kukaan ei osaa sanoa pitääkö kiekko olla kiinni jossakin määrätyssä paikassa tuulilasissa? Ei varmaan selviä ennenkuin tulee ensimmäinen käry.
Katsoin että viestisi olisi moonen vuoden takaa! Ei sehän on vuodelta 2016...
Nykyisin riittää että tuloaika on selkästi luettavissa. Eli vaikkapa ruutupareriin rustattu kellonaika, tai vaikkapa herätyskello joka kertoo sapaumisajan on OK
Samaten jos jäätyneeseen tuulilasiin raaputetaan saapumisaika
- hbnlmk
Ruutupaperiin kirjoitettu aika ei kelpaa, ota asioista selvää äläkä typerehdi täällä.
- Anonyymi
Väitteesi ei pidä paikkaansa. Ruutupaperille kirjoitettu aika kelpaa siinä missä parkkikiekkokin. Sen pitää kuitenkin olla luettavissa tuulilasin ulkopuolelta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitteesi ei pidä paikkaansa. Ruutupaperille kirjoitettu aika kelpaa siinä missä parkkikiekkokin. Sen pitää kuitenkin olla luettavissa tuulilasin ulkopuolelta.
Huomasitko lainkaan viestin kirjoitusaikaa? Silloin se oli kiellettyä, piti olla virallinen kiekko. Tieliikennelain muututtua ruutupaperikin kelpaa nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1576354
- 501806
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381464- 471051
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241019Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48941Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13929Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384898Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14877Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75875