Pihassamme on vuolukivistä muurattu allas, jota reunustaa toiselta puolelta nurmi ja puuterassi, toisella puolella on juhannusruusuaidanne.
Haluaisin ottaa ruusut pois ja laittaa jotain uutta tilalle.
Ilolla ottaisin ehdotuksia vastaan.
Itse ajattelin jotain pensasrivistöä, joka olisi riittävän korkea näkösuojaksi eikä tarvitsisi leikata alas.
Altaan reunalle paistaa aurinko koko päivän.
Perennoja altaan reunalle
4
694
Vastaukset
- mapee
aita on simppeli ja tylsä ratkaisu.
Itse laittaisin siihen taakse jonkin riippapuun varjostamaan vettä ja antamana näkösuojaa. Tai kaksikin jos tarve vaatii.. Riippapihlaja kasvaa nopeasti hyvään leveyteen ja taimia on saatavana montaa korkeutta. Se on kaunis pitkin kesää.
Alle sitten veden ääreen miellettyjä kasveja kuten kurjenmiekkoja, viiruhelpiä ( astiaan koska leviää kaikkialle muuten).. tai ihan mitä vain tekee mieli. Kasvien tarkoitus olisi enää kaunista aja korostaa/verhoilla allasta tahtosi mukaan. Joku pensaskin ryhmään passaa ihan hyvin laittaa.- kauniisti kasveja
Edellinen ehdotus oli hieno, vesielementti lisää ikäänkuin tilaa, tuo elävyyttä ja on kaunis, jos se on oikein käytetty hyväksi.
Väärilllä kasveilla voi pilata sen mahdollisuuden tehdä "elävä keidas" vesielementistä.
Neitstä löytyy cooglettamalla allaspuutarha/kasvijuttuja !
Kokeile puutarha-allas, allas-puutarha yms. tai ehkä löytyy paremmin allaskasvit-sanalla tai mitä vain keksit ! - on mielettömän paljon
kauniisti kasveja kirjoitti:
Edellinen ehdotus oli hieno, vesielementti lisää ikäänkuin tilaa, tuo elävyyttä ja on kaunis, jos se on oikein käytetty hyväksi.
Väärilllä kasveilla voi pilata sen mahdollisuuden tehdä "elävä keidas" vesielementistä.
Neitstä löytyy cooglettamalla allaspuutarha/kasvijuttuja !
Kokeile puutarha-allas, allas-puutarha yms. tai ehkä löytyy paremmin allaskasvit-sanalla tai mitä vain keksit !myös sellaisia, joissa kasveja ei istuteta veteen, vaan altaan lähistölle/viereen ja kirjoja on ihan erikseen alk. 10€/kpl
Eikun cooglettamaan ! - Sanroosa
on mielettömän paljon kirjoitti:
myös sellaisia, joissa kasveja ei istuteta veteen, vaan altaan lähistölle/viereen ja kirjoja on ihan erikseen alk. 10€/kpl
Eikun cooglettamaan !...vastauksistanne.
Mapeen ehdotus riippapihlajasta oli loistava.
Taidanpa hankkia sellaisen ja ruveta rakentamaan sen ympärille jotain muuta.
Ongelmahan on, että altaan kukkapenkin puoleisella päädyllä on "rantaviivaa" kolme metriä!!! Kun vanhat ruusut heivaan pois, täytyy rutkasti keksiä muuta tilalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171062124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?103309Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2272215Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja232033Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin11437Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491144- 721140
- 1751011
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59999Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77959