MITÄ ON LAINOPETTAMINEN - KUKA ON LAINOPETTAJA ?
Ainakin lainopettajat ovat kovia kinaamaan kristillisyyttä VASTAAN. Esimerkkejä:
1.
Joh. 6:28
Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
2.
Joh. 8:39
He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.
3.
Joh. 8:41
Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
Joh. 10:37
Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
Joh. 14:12
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
Joh. 15:24
Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni.
Lainopettajat eivät loppujen lopuksi usko Jeesusta Jumalaksi (lihaan tulleeksi) ja sapatinkin yläpuolella olevaksi. Niinpä Jeesus varoittaa heitä, että kuolevat synteihinsä:
Joh. 8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
Lainopettaja siis on synteihinsä kuoleva fariseus, joka luulee itsellään olevan Jumalan laki, vaikka ei sitä hänessä olekaan ja niin häneltä "otetaan pois sekin, minkä hän luulee
itselleen olevan", (Luuk 8:18).
LAINOPETTAMINEN JA JUMALAN TEOT
Joh 6:27-32
27
Älkää tavoitelko katoavaa ruokaa, vaan katoamatonta, sitä, joka antaa ikuisen elämän.
Sitä teille antaa Ihmisen Poika, sillä Isä, Jumala itse, on merkinnyt hänet sinetillään." [Joh. 1:32,33]
28
He kysyivät: "Mitä meidän tulee tehdä, että tekomme olisivat Jumalan tekoja?"
29
Jeesus vastasi: "Uskokaa häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Se on Jumalan teko." [1. Joh. 3:23]
30
He sanoivat Jeesukselle: "Minkä tunnusteon teet, että me sen nähtyämme uskomme sinuun? Mitä sinä teet? [Joh. 2:18]
31
Meidän isämme söivät autiomaassa mannaa, niin kuin kirjoituksissa sanotaan: 'Hän antoi taivaasta leipää heille syötäväksi.'" [2. Moos. 16:4; Neh. 9:15; Ps. 78:24,25; Viis. 16:20]
32
Tähän Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: ei Mooses teille antanut taivaasta leipää, vaan todellista taivaan leipää teille antaa minun Isäni.
Lainopettajat luulevat Mooseksen heille jotakin antavan, mutta Jeesus on elämän leipä
häneen uskoville. Mooses ruokkii omahyväisyyden kyllästämiä itsekylläisiä lainopettajia,
"lain kuolleen kirjaimen" noudattamista vaativia,
mutta Jeesus ruokkii elävällä elämän leivällä armahdettuja syntisiä eli kristittyjä.
Vesissä on eroja ja leivissä myös.
Joh. 4:14 mutta joka juo minun antamaani vettä, ei enää koskaan ole janoissaan. Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa ikuisen elämän vettä."
Lainopettajat luulivat tietävänsä, mitä ovat Jumalan lain teot, mutta eivät olleet tietävinään, vaan
kysyivät Jeesukselta. Jeesus ei vastannut suoraan lakikysymykseen, koska se olisi ollut turhaa
vänkäämistä, vaan johdatteli todelliseen asiaa: Jeesukseen uskominen saa aikaan rakkauden
teekoja, mutta lain kuolleen kirjaimen vaatiminen johtaa vihaan ja rakkaudettomuuteen.
Ne jotka tänään kyselevät lakitietoa, ovat luullakseni jokseenkin samankaltaisia Jeesuksen
päivien lainopettajien kanssa. Lainopettamista on Moosekseen sitouttaminen sensijaan että
sitouttaisi yksin Jeesukseen. "Lainopineella" Jeesus tarkoittaa sellaista julistajaa.
Armo ja rauha lisääntyköön Kristuksen tuntemisen
kautta meille itse kullekin! (apt Pietari)
MITÄ tarkoittaa "lainoppinut" ?
17
272
Vastaukset
- Huomiota LAINOPPPINEILLE !
Raamattu kertoo sen näin ...
Matt. 21:15
Mutta kun ylipapit ja kirjanoppineet näkivät ne ihmeet, joita hän teki, ja lapset, jotka huusivat pyhäkössä ja sanoivat: "Hoosianna Daavidin pojalle", niin he närkästyivät
Matt. 23:2
sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.
Matt. 23:13
Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
Matt. 23:15
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Matt. 23:23
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää.
Matt. 23:25
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
Matt. 23:27
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
Matt. 23:29
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita,
Matt. 26:57
Mutta Jeesuksen kiinniottajat veivät hänet ylimmäisen papin, Kaifaan, eteen, jonne kirjanoppineet ja vanhimmat olivat kokoontuneet.
Matt. 27:41
Samoin ylipapit ja kirjanoppineet ja vanhimmat pilkkasivat häntä ja sanoivat:
Mark. 1:22
Ja he olivat hämmästyksissään hänen opetuksestansa, sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin kirjanoppineet.
Mark. 2:16
Kun fariseusten kirjanoppineet näkivät, että hän söi syntisten ja publikaanien kanssa, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Publikaanien ja syntistenkö kanssa hän syö?"
Mark. 3:22
Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Beelsebul", ja: "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia".
Mark. 7:1
Ja fariseukset ja muutamat kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, kokoontuivat hänen luoksensa.
Mark. 7:5
Niin fariseukset ja kirjanoppineet kysyivät häneltä: "Miksi sinun opetuslapsesi eivät vaella vanhinten perinnäissäännön mukaan, vaan syövät leipää epäpuhtailla käsillä?"
Mark. 11:18
Ja ylipapit ja kirjanoppineet kuulivat sen ja miettivät, kuinka saisivat hänet surmatuksi; sillä he pelkäsivät häntä, koska kaikki kansa oli hämmästyksissään hänen opetuksestansa.
Mark. 11:27
Ja he tulivat taas Jerusalemiin. Ja kun hän käveli pyhäkössä, tulivat ylipapit ja kirjanoppineet ja vanhimmat hänen luoksensa
Mark. 12:35
Ja opettaessaan pyhäkössä Jeesus puhui edelleen ja sanoi: "Kuinka kirjanoppineet sanovat, että Kristus on Daavidin poika?
Mark. 14:1
Niin oli kahden päivän perästä pääsiäinen ja happamattoman leivän juhla, ja ylipapit ja kirjanoppineet miettivät, kuinka saisivat hänet otetuksi kavaluudella kiinni ja tapetuksi.
Mark. 14:53
Ja he veivät Jeesuksen ylimmäisen papin eteen, jonne kaikki ylipapit ja vanhimmat ja kirjanoppineet kokoontuivat.
Mark. 15:1
Ja heti aamulla ylipapit ynnä vanhimmat ja kirjanoppineet ja koko neuvosto tekivät päätöksen, sitoivat Jeesuksen, veivät hänet pois ja antoivat Pilatuksen käsiin.
Mark. 15:31
Samoin ylipapitkin ynnä kirjanoppineet keskenään pilkkasivat häntä ja sanoivat: "Muita hän on auttanut, itseään ei voi auttaa.
Luuk. 5:21
Niin kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat ajattelemaan ja sanomaan: "Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin?"
Luuk. 6:7
Ja keksiäkseen jotakin, mistä häntä syyttäisivät, kirjanoppineet ja fariseukset pitivät häntä silmällä, parantaisiko hän sapattina.
Luuk. 11:53
Ja hänen sieltä lähtiessään kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat kovasti ahdistamaan häntä ja urkkimaan häneltä moninaisia,
Luuk. 15:2
Mutta fariseukset ja kirjanoppineet nurisivat ja sanoivat: "Tämä ottaa vastaan syntisiä ja syö heidän kanssaan".
Luuk. 19:47
Ja hän opetti joka päivä pyhäkössä. Mutta ylipapit ja kirjanoppineet sekä kansan ensimmäiset miettivät, miten saisivat hänet surmatuksi;
Luuk. 20:1
Ja tapahtui eräänä päivänä, kun hän opetti kansaa pyhäkössä ja julisti evankeliumia, että ylipapit ja kirjanoppineet astuivat yhdessä vanhinten kanssa esiin
Luuk. 20:19
Ja kirjanoppineet ja ylipapit tahtoivat ottaa hänet sillä hetkellä kiinni, mutta he pelkäsivät kansaa; sillä he ymmärsivät, että hän oli puhunut sen vertauksen heistä.
Luuk. 22:2
Ja ylipapit ja kirjanoppineet miettivät, kuinka saisivat hänet surmatuksi; sillä he pelkäsivät kansaa.
Luuk. 22:66
Ja päivän valjetessa kansan vanhimmat ja ylipapit ja kirjanoppineet kokoontuivat ja veivät hänet neuvostonsa eteen
Luuk. 23:10
Ja ylipapit ja kirjanoppineet seisoivat siinä ja syyttivät häntä kiivaasti.
Joh. 8:3
Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle - Lainopettaja?
Ovako näön vuoksi kyselevät lainopettajia?
Päätellen alex-kasin muka tietämättömyydestään ja
kuitenkin on tietävinään Jumalan syvyydet ...
/// Hyvä että kyselet kun
Kirjoittanut: Et tiedäkään mitään laista! 4.8.2008 klo 14.10
" Kiitos kysymästä :)
alex-kasi 4.8.2008 klo 13.55
On minulla ihan selvä käsitys mitä Jumalan Laki minulle tarkoittaa..
-
Jumalan oikeudenmukaisuus ja Jumalan rakkaus ovat yksi ja sama asia - siten että ilman toista ei ole toista. "
Jos Jumala olisi oikeudenmukainen ihmsitä kohtaan,
huonosti kävisi jokaisen. Mutta nytpä Jumalan
oikeudenmukainen rangaistus kohtasi Jeesusta ja
meille armo käy oikeudesta!!!
Herralle kiitollinen \\\- ymmärryksensä mukaan,
eikä kukaan ole täydellinen. Miksi kiinit niinpaljon huomiota henkilöön, kun pitäisi kiinittää huomio siihen sanomaan, mitä hän tänne tuo?
Minun mielestäni alex-kasi on yksi niistä asiallisemmista keskustelioista näillä palstoilla. - alex-kasi
meille ole Jeesus Kristus, hän joka täytti koko Jumalan lain (eli täysin synnittömän elämän) ja kuoli sitten laittomalla tuomiolla tuomittuna.
Voisi sanoa, että Jeesus on AINOA Jumalan Lain omaksunut ja siksi luonnollisesti myös paras lainopettaja. - Mielipiteissä?
ymmärryksensä mukaan, kirjoitti:
eikä kukaan ole täydellinen. Miksi kiinit niinpaljon huomiota henkilöön, kun pitäisi kiinittää huomio siihen sanomaan, mitä hän tänne tuo?
Minun mielestäni alex-kasi on yksi niistä asiallisemmista keskustelioista näillä palstoilla.Kerro yksi esimerkki!
Ja saitko selvää, onko hän lainoppinut vaiko
Jeesuksen seuraaja? Sitä pointtia tällainen
palsta kaiketi peräänkuuluttaa? - Ja Jeesus totuutta ja armoa?
alex-kasi kirjoitti:
meille ole Jeesus Kristus, hän joka täytti koko Jumalan lain (eli täysin synnittömän elämän) ja kuoli sitten laittomalla tuomiolla tuomittuna.
Voisi sanoa, että Jeesus on AINOA Jumalan Lain omaksunut ja siksi luonnollisesti myös paras lainopettaja.Mooses edusti lakia kuolemantuomioineen!
Etkö todelalkaan tiedä sitä vieläkään, vaikka
ksyelit lain perään ja vastauksia sait monelta?
Mutta Jeesus edustaa armoa ja totuutta.
Etkö sitäkään tiedä, vieläkään, vaikka se pointti
on tällä palstalla tuotu esiin kirkkaimmin?
Kuinka voit herjata kristittyjen Kristusta
lainopettajaksi??
Luuk 16.
14 Tämän kaiken kuulivat fariseukset, jotka olivat rahanahneita, ja he ivasivat häntä.
15 Ja hän sanoi heille: "Te juuri olette ne, jotka teette itsenne vanhurskaiksi ihmisten edessä, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne; sillä mikä ihmisten kesken on korkeata, se on Jumalan edessä kauhistus.
16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.
Joh. 1:17
Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
Mutta me krsitityt pysymme armossa ja totuudessa.
Pidämme armon ja totuuden.
Ps 15.
1 Daavidin virsi. Herra, kuka saa vierailla sinun majassasi, kuka asua sinun pyhällä vuorellasi?
2 Se, joka vaeltaa nuhteettomasti, joka tekee vanhurskauden ja puhuu sydämessänsä totuutta; - ????
Ja Jeesus totuutta ja armoa? kirjoitti:
Mooses edusti lakia kuolemantuomioineen!
Etkö todelalkaan tiedä sitä vieläkään, vaikka
ksyelit lain perään ja vastauksia sait monelta?
Mutta Jeesus edustaa armoa ja totuutta.
Etkö sitäkään tiedä, vieläkään, vaikka se pointti
on tällä palstalla tuotu esiin kirkkaimmin?
Kuinka voit herjata kristittyjen Kristusta
lainopettajaksi??
Luuk 16.
14 Tämän kaiken kuulivat fariseukset, jotka olivat rahanahneita, ja he ivasivat häntä.
15 Ja hän sanoi heille: "Te juuri olette ne, jotka teette itsenne vanhurskaiksi ihmisten edessä, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne; sillä mikä ihmisten kesken on korkeata, se on Jumalan edessä kauhistus.
16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.
Joh. 1:17
Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
Mutta me krsitityt pysymme armossa ja totuudessa.
Pidämme armon ja totuuden.
Ps 15.
1 Daavidin virsi. Herra, kuka saa vierailla sinun majassasi, kuka asua sinun pyhällä vuorellasi?
2 Se, joka vaeltaa nuhteettomasti, joka tekee vanhurskauden ja puhuu sydämessänsä totuutta;Hän joka on antanut oikeat käskyt. Lähettänyt Poikansa meidän edestämme ne täytämään ja sovittamaan, jotta olismme Hänen kanssa perillisiään.
Psalmit 37
29 Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti. 30 Vanhurskaan suu lausuu viisautta, ja hänen kielensä puhuu oikeuden sanoja. 31 Hänen Jumalansa laki on hänen sydämessään, hänen askeleensa eivät horju. - Ja Isoveljeänikin
???? kirjoitti:
Hän joka on antanut oikeat käskyt. Lähettänyt Poikansa meidän edestämme ne täytämään ja sovittamaan, jotta olismme Hänen kanssa perillisiään.
Psalmit 37
29 Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti. 30 Vanhurskaan suu lausuu viisautta, ja hänen kielensä puhuu oikeuden sanoja. 31 Hänen Jumalansa laki on hänen sydämessään, hänen askeleensa eivät horju.Leikkaamalla sanankohdan irti asiayhteydestään
ja puolustellen sillä lakihenkisyyttäsi?
Vilkaisepas hieman Herramme Uutta Testamenttia!
Room. 13:8
Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne.
Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset.
[13:8,9: 2. Moos. 20:13-17; 3. Moos. 19:18 | Mark. 12:31 ]
Matteus 22.
36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
Päätämme siis, että enemmän tulee kuulla rakkautta
kuin sapattia tai vihannesta tai egw.tä.
- lainoppineellekin ja
lähetti hänet matkaan! Tosin telle lainkumoajille on lainoppineet kauhistus ja te juoksete karkuun häntä koipien välissä yrittäen kiertää ja kartaa Jumalan ikuisen muuttumattoman lain. Parempi keino olisi se hyväksyä ja kääntyä sovittajan, armahtajan puoleen.
Kirje Titukselle 3
13 Varusta huolellisesti matkalle Zeenas, lainoppinut, ja Apollos, ettei heiltä mitään puuttuisi. 14 Oppikoot meikäläisetkin, tarpeen vaatiessa, harjoittamaan hyviä tekoja, etteivät jäisi hedelmättömiksi.- Uskoon tultuaan, joopa joo
Vai oisko toisiappäin!
Fil. 3:8
Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen.
Laintunteminen vaiko Jeesuksen tunteminen
Mutta "älyttömät galatalaiset" palasivat
oksennukselleen, lain alle.
- alex-kasi
Muuan LAINOPETTAJA oli seurannut heidän väittelyään ja huomannut, miten hyvän vastauksen Jeesus saddukeuksille antoi.
Hän tuli nyt Jeesuksen luo ja kysyi: "Mikä käsky on kaikkein tärkein?"
Jeesus vastasi:
"Tärkein on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, on ainoa Herra. Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja koko voimallasi.'
Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' Näitä suurempaa käskyä ei ole."
Lainopettaja sanoi hänelle: "Oikein, opettaja! Totta puhuit, kun sanoit, että Herra on ainoa Jumala, ei ole muita kuin hän. Ja kun rakastaa häntä koko sydämestään, kaikella ymmärryksellään ja kaikella voimallaan ja rakastaa lähimmäistään niin kuin itseään, se on enemmän kuin polttouhrit ja kaikki muut uhrit.
Jeesus näki, että hän vastasi viisaasti, ja sanoi hänelle: "Sinä et ole kaukana Jumalan valtakunnasta."
Kukaan ei enää rohjennut kysyä Jeesukselta mitään.
:)- Jotka väittelivät Jeesuksen...
Siirry sinäkin niiden joukosta tuon lainopettajan
linjalle - - jota Jeesus kehui. - Tutkainta vastaan ...
Hiki hatussa etsit yyhden sanankohdan, jossa
Jeesuksella oli hyvää sanottavaa lakihenkiselle.
Mutta valitettavasti joudumme yhdessä toteamaan,
että tuo viaton nuori lainnoudattaja seurasi
sivusta ja ihaili - - ei lainoppineita, vaan - -
Jeesusta. Oli erilainen kuin nuo kaikki muut!
Meni sitten kertomaan Jeesukselle erilaisen
käsityksensä. Ja Jeesus kehui tätä ERILAISTA.
- Kauttakulkumatkalla?
Raamattu puhuu kauttakulusta ...
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Room. 3:20
sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
Room. 3:22
se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
Room. 3:24
ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
Room. 3:25
jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
Room. 3:27
Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
Room. 3:28
Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja. - lainoppineesta.
Suomen lainoppineet ovat aina adventistit ja siksi heitä pitää opettaa hylkäämään laki ja tarttumaan armoon. Lainopettajat luulevat olevansa uskossa, kuten Antti sanoo. Vapauteen on Kristus meidät vapauttanut, eikä lain orjuuteen. Eli kristitty saa tehdä omantuntonsa mukaisesti ja uskonsa mukaisesti matkaa taivastietä, näin kiteyttäen matkanvarren ajatuksia.
- Omatunto on vahva
Arkielämässä ei joka asiaan löydy edes sanankohtaa.
Mutta Herraan sitoutunut omatunto ratkaisee oikein. - lainoppineesta.
Omatunto on vahva kirjoitti:
Arkielämässä ei joka asiaan löydy edes sanankohtaa.
Mutta Herraan sitoutunut omatunto ratkaisee oikein.Sitä mieltä aivan, veit varpaat suustani, kuten usein huumorilla sanotaan, kun toinen oikein vastaa.
Todella arkielämässä ei joka asiaan löydy edes sanankohtaa.
Sitä se kristityn arkielämä on, aivan jokapäiväistä, viikosta toiseen, mutta Herraan sitoutuneena siitäkin selviää puhtain vahvoin omantunnoin. : ).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791492
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä431081No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall1941011Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38755- 14690
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21680- 37673
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30671Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46617Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17603