Nikinharjun lastenkoti

Hyvinkää 1975-1977

Jos joku siellä 75-77vuonna olleista näkee tän, niin ois kiva kuulla,mitä teille nykyisin kuuluu?

50

5162

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      vähän aikasessa, itse olin muistaakseni vasta vuonna 1981-1982

      • terveisiäää

        Minä olin myös vuonna 81-82


    • KR

      Nyt vasta löysin tämän kun yritin metsästää muuta tietoa. Olin noina vuosina siellä ja muutamia muitakin vuosia tuon jälkeen.

      • Talkkarin likka

        Samoin minä et kiva olis vaihdella kuulumisia..


    • PV

      Morjesta
      Olin siellä koko lapsuuteni ja nuoruuteni. Mitä haluaisit tietää kyseisestä ajasta. Olisi tosiaan kiva nähdä ja kuulla tuttuja, jotka olivat samaan aikaan siellä, kun minä. Paikka lopetaan kesällä 2012 ja puretaan laajojen homevaurioiden vuoksi.

      • Jani800000

        Hei PV! Asutaan siinä Nikkilänlastenkodin rivitalossa ja päärakennus on vielä pystyssä edelleen tyhjänä. Onko teillä tietoa milloin purettiin vanha puinen päärakennus, joka toimi aiemmin kartanona? Onko kuvia siitä tai myöhemmästä ajasta? Jani


      • Allu63

        Moi!
        Itse asuin Nikinharjussa vuosina 1964-1982.
        Tällä hetkellä pääkaupungissa asustelen.
        T.AH


      • Anonyymi

        Olin diellä 73-74


      • Anonyymi
        Allu63 kirjoitti:

        Moi!
        Itse asuin Nikinharjussa vuosina 1964-1982.
        Tällä hetkellä pääkaupungissa asustelen.
        T.AH

        kuka olet


    • AriSalonen

      Olin siellä -83-84 Sivarina...
      Hyviä muistoja ja valokuvia lapsista.,!!!!

      • Mmts

        Minä tulin nikkariin muistaakseni just -83. C-osastolle. Muistan kyllä jonkun punkkarin joka esim vei mut lastenklinikalle kitarisaleikkaukseen :D


      • olinsiellämyös

        Muistan jonkun Arin, jolla oli punanen tukka.. minä taisin olla siellä vuonna 82-83


    • jebanderi

      Olin vuodet 75-79. Hyvinhän tässä menee. Olis joskus kiva nähdä joitain kuviasieltä.
      Muistoja on monia ja parin kaverin nimikin vielä muistissa

    • Nikkarinkikkari

      Olin myös just tohon aikaan. Siellä pienempien puolella. Muutaman nimen muistan myös. Siru kaveri jäi kadoksiin :)

    • Punkpave

      Olin siellä vuodet 1961-1980

      • Justus81

        13v tuli c-osastolla asuttua jos oikein muistan ni jouduin 86-87


      • Anonyymi

        itse olin 61-72 vuosina johtajana oli else tyrylahti jonka jälkeen joku väliaikainen ja sitten tuli arja helenius,joka täysin kusipää.hoitsut tuona aikana mukavia.oli kääppäri eeva ym. rami


      • Anonyymi

        tuttuja nimiä varmaan sulle. matti,kalevi,jarmo,jorma,krisse,pauli,ari,kimmo,vesa,olli,pentti,raimot,seppo,terttu,tarja,ritva,jouko ym t rami


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuttuja nimiä varmaan sulle. matti,kalevi,jarmo,jorma,krisse,pauli,ari,kimmo,vesa,olli,pentti,raimot,seppo,terttu,tarja,ritva,jouko ym t rami

        Minäkin tuolloin, mikä nimesi?


      • Anonyymi

        kuka olet


    • mitätähä

      Itse olin aika paljon myöhemmin kun te :D joskus 2000-2002 vuosina. Oli muuten kummitteleva paikka oisko teidän aikoina joku ehkä kuollu sinne?

      • Panda1992

        Sillon kun mä siel olin ni se talonmies kuoli sinne se oli tosi mukava


      • Punkpave
        Panda1992 kirjoitti:

        Sillon kun mä siel olin ni se talonmies kuoli sinne se oli tosi mukava

        Talonmies kuoli kyllä oman asuntonsa nojatuoliin. Hänen nimensä oli Kari Kallio. Helvetin mukava mies ja oli aina auttamassa lapsia. Karista pidettiin hyvin paljon. Terkuin Pave.


    • Sozi

      Haluaisin tietää kuka oli lastenkodin naisjohtaja 1972. Itse en muista ja minulle se olisi tärkeä tieto.

      • Sozi

        Tiedon olen saanut jo.


      • Anonyymi

        Arja Helenius


      • Anonyymi

        Taisi olla Else Tyrylahti johtajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arja Helenius

        tää akka täysi paska


    • Punkpave

      Mikäli jollain tulee kysyttävää nikkarista, niin voin kyllä parhaani mukaan vastata.

    • Anonyymi

      Hei, olin nikinharjussa vuonna 2001-2014. Sattuisiko joku tunnistamaan tällaista henkilöa sieltä?

      kihartunut parta, lyhyet ruskeat hiukset, pulloposket ja kaitakasvot, pitkä, rukseat tai siniset silmät. muistan hänet noin 20-30 miehenä. vaalea iho. asustus...ei kauounkimainen, mutta ei maalaismainenkaan. hattu.. ei vaalean vaale aiho, mutta ei tummakaan. hiukset. suorat, parta..sekaisin.
      tieto olisi tärkeä minulle.

      • Anonyymi

        sanavirheitä taas. pahoitteluni


      • Anonyymi

        ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....

        Olin 2008 ja en muista yhtään siitä paikasta mutta valokuvia on kirjat täynnä. Olin silloin 1v ja taisin olla c-osastolla. Mutta rakennus on vielä pystyssä ja käytiin viikko sitten katsomassa sitä.


      • Anonyymi

        Jesse taisi olla, erittäin mukava mies. Nimim. Samaan aikaan siellä ollut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin 2008 ja en muista yhtään siitä paikasta mutta valokuvia on kirjat täynnä. Olin silloin 1v ja taisin olla c-osastolla. Mutta rakennus on vielä pystyssä ja käytiin viikko sitten katsomassa sitä.

        mäki olin siel 2008 viel mut samana vuonna lähettii toiseen paikkaan sisarustenkaa :D


      • Anonyymi

        Täällä yks joka ollut 2007 hetken aikaan! Ei kuulosta tutulta kuivailun pohjalta! Itse olin muistaakseni A osastolla itse asustelin tuolloin


    • Anonyymi

      Itse asuin Nikkarissa vuosina 85-87 Hyviä kavereita oli Piia ja Sanna. Hoitajista muistan Leenan ja Maijan. Arja lli johtaja muistaakseni? Kivaa aikaa oli turvallista ja huoletonta. Tfhtiin myös hieno reissu eurooppaan.

    • Anonyymi

      Olin siellä 89-93, muistoja ei ole mutta valokuvia ajalta löytyy

    • Anonyymi

      Jorma olin 1961-1981 oli kiva kuulla siellä oleista ja tavata lastenkodin 70v. Päivän johdosta. T. Letku

      • Anonyymi

        otahan letku yhteyttä ramiin


    • Anonyymi

      muistatko minun hyvää kaveria Nikinharjulta Markku Hellberg.. Putosi siellä savupiippuun ja ollut jo vuosia nurmen alla.

      • Anonyymi

        OLisi mukava saada kuka Markun tuntee hänestä jotain muistoja lastenkodin ajoilta...


      • Anonyymi

        kuka olet


    • Anonyymi

      Voisin kokeilla uudelleen että löytyykö tuttuja. Eli asuin nikkarissa c-osastolla 83-87. Meitä oli kolme veljestä. Vanhin meistä lähti muualle ekan vuoden jälkeen. Sen ajan asukkaita mm Roope, Karhun veljekset b-osastolta Johtajana Arja H.

      • Anonyymi

        Karhun veljeksillä oli myös vanhempi sisko siellä. Itse vietin Nikiharjussa kesällä -83 muutaman kuukauden veljeni kanssa, mutta yksi serkuistani oli siellä monta vuotta, muut sisarukset pääsivät/joutuivat kasvattiperheisiin. Kävin aina välillä serkkuni tapaamassa.


    • Anonyymi

      Täällä yksi joka asustellut 2007 vuonna hetken nikiharjussa! Ja tällä hetkellä asustelen hyvin lähellä tuota rakennusta. Monta kertaa miettinyt silloisia asustelijoita sieltä:) Olis niin kiva nähdä/kuulla kuulumisia!

    • Anonyymi

      Ite asustelin hetken 2013! Muistelin juuri ”kaveriani” tuolta Nikkarista, nimi tais olla Jenna. Olis kiva tietää mitähän hänelle mahtaa kuulua. Myös jonkun pojan kanssa vietin aikaa, nimeä en saa päähäni.

    • Anonyymi

      Hei! Olin nikinharjussa 9 vuotiaalI eli -65 lähdin sieltä. Terttu, sinä jäit mieleeni, oli myös vejiäsi kolme ja Ritvat, Raimo, krisse, Olli, Pentti ym. Terttu, jos näet tämän, ota yhteyttä. Anniina, jospa muistat minut vielä. Laita vaikka tänne tietoa itsestäsi.

    • Anonyymi

      Teinpäs kirjoitusvirheitä. Siis Anni olen nimeltäni, joka Terttuun haluaisi yhteyden.

    • Anonyymi

      Terttu N. , lähdin lastenkodissa-65, sinua jäin kaipaamaan. Sinulla oli myös kolme veljeä siellä, etunimet alkoivat ässällä, Teellä ja Koolla. Minua kutsuttiin nimellä Anni.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1635
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1285
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1190
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1126
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      140
      1121
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1049
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1001
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      942
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      927
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      804
    Aihe