kysyn

juutalaisilta

eikö Auschwitsin keskitysleirin komentaja Rudolf Hess ollut osittain oikeassa siinä, että antiseminismiä esiintyy aina, kun Juutalaisista tulee ylimielisiä ja röyhkeitä. Vaikka voiko tämän päivän juutalaisvastaisuutta esim. euroopassa kutsua antiseminismiksi, kun me arvostelemme esim. israelilaisten uskonsa nimissä tapahtuvia toimia?

27

899

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Donna_Quijote

oletko koskaan itse mistään mitään mieltä? Etsit tukea Hesseistä ynnä muista, mistä vain. Hessistäkö täällä pitäisi keskustella? Että missä asioissa Hess oli oikeassa, missä asioissa vain osittain oikeassa (ja missä suhteessa, esim prosentteina vain miten se ilmaistaisiin täsmällisemmin??), mutta osittain väärässä, ja missä sitten ihan väärässä.. voi voi.

"osittain oikeassa".. taas tuo ilmaisu, johon ei voi sanoa mitään, koska kysyjä ei turhaan ole muotoillut ilmaisuaan tuohon sekavaan muotoon, kysymykseks. Hänhän vain 'kysyy', mutta ei sano itse mitään. Eipä tämä jakomielisten ambivalenttien, umpiristiriitaisten avausrakennelmien tekijä kyllä koskaan muulloinkaan sano itse mitään, lainaa vain muitten sanomisia. Sama koskee myös lukemattomia copipastee-avauksia, niissäkään ei koskaan ole mukana mitään miksi jokin toisen kirjoitus on pastettu, ei lähdettä.. lukijan olisi pohdittava mikä on avauksen juju, miksi, mikä siinä on asiaa, mikä yksityistä spekulaatiota.. aina tätä. Nt Tulisi tietää mitä Hess on sjoskus anonut ja missä yhteydessä, mitä juutalaiset (joku heistä) ovat tehneet, olleet koppavia hänelle, tai Hessille on kerrottu 'faktoja' - tietenkin - ylimielisistä juutalaisista?? Avaajalla on vakaa harhaluulo, että jos jossakin on sanottu jotain, niin se on faktaa, ainakin osittain, JOS se istuu hänen vakaumukseena, siihen jota hän yrittää salata parhaansa mukaan 'nikillä' kirjoittaessaan. Ja välillä ei jaksa pidätellä, vaan antaa paukkua. ilman nikkiä.. että silleen.

• samaa

mieltä kuin Hess, vaikka en ole natsi. Mutta kysyn muilta juutalaisilta kuin israelilaisin juutalaisilta että ovatko Israelilaiset röyhkeitä? Mutta pitipä se arvata että puolustatte vain toisianne kun teitä arvostellaan.

• sinä

...juutalainen.

• on samaa mieltä
        samaa kirjoitti:

mieltä kuin Hess, vaikka en ole natsi. Mutta kysyn muilta juutalaisilta kuin israelilaisin juutalaisilta että ovatko Israelilaiset röyhkeitä? Mutta pitipä se arvata että puolustatte vain toisianne kun teitä arvostellaan.

jonkun natsin kanssa, se on matkimista. Jos perustelisit mielipiteesi samoin perustein kuin natsit, niin mikä sinut erottaa heistä? ei mikään.

• selvästi
        on samaa mieltä kirjoitti:

jonkun natsin kanssa, se on matkimista. Jos perustelisit mielipiteesi samoin perustein kuin natsit, niin mikä sinut erottaa heistä? ei mikään.

mielipidettä asiaan, etkä sinä vastannut. Pelkkä kyllä tai ei olisi riittänyt. Sen sijaan rupeat meuhkaamaan agressiivisesti aivan kuin itse olisit syytettynä. Ja tuo on sitä röyhkeyttä. Ja osittain oikeassa tarkoitti juuri sitä että olen samaa mieltä kuin HÖSS itse argumentin suhteen mutta en hänen taustansa suhteen. Niin ja kaikki arvostelitjahan ovat antiseministejä. Itse en edes tunnusta moista sanaa enää nykypäivänä. Se, että juutalaiset ovat kohdanneet holokaustin, pitäisi olla riittävä syy olla arvostelematta joidenkin juutalaisten toimia. Sen sijaan nämä juutalaiset itse harrastavat terrorismia siinä missä heidän nykypäivän vihollisensakin. Ai niin mutta Israelinjuutalaisilla nämä viattomat kuolonuhrithan ovatkin vain sivullisia uhreja.

• Bar-Ilan
        selvästi kirjoitti:

mielipidettä asiaan, etkä sinä vastannut. Pelkkä kyllä tai ei olisi riittänyt. Sen sijaan rupeat meuhkaamaan agressiivisesti aivan kuin itse olisit syytettynä. Ja tuo on sitä röyhkeyttä. Ja osittain oikeassa tarkoitti juuri sitä että olen samaa mieltä kuin HÖSS itse argumentin suhteen mutta en hänen taustansa suhteen. Niin ja kaikki arvostelitjahan ovat antiseministejä. Itse en edes tunnusta moista sanaa enää nykypäivänä. Se, että juutalaiset ovat kohdanneet holokaustin, pitäisi olla riittävä syy olla arvostelematta joidenkin juutalaisten toimia. Sen sijaan nämä juutalaiset itse harrastavat terrorismia siinä missä heidän nykypäivän vihollisensakin. Ai niin mutta Israelinjuutalaisilla nämä viattomat kuolonuhrithan ovatkin vain sivullisia uhreja.

Ilmeisesti mielipiteesi on se,ettei Israel suvereenina valtiona saisi lainkaan puolustaa itseään vihollistensa hyökkäyksiä ja terrorismia vastaan,koska kyseessä on pääosin juutalainen valtio.
        Ilmoitat myös olevasi samaa mieltä kuin Auschwitzin tuhoamisleiriä johtanut Höss,mutta jo seuraavassa lauseessa kiellät antisemitismin olemassaolon nykypäivänä.Sitten ilmoitat juutalaisten ´harrastavan terrorismia siinä missä heidän nykypäivän vihollisensakin´.
        Annat myös ymmärtää israelilaisia siviilejä näiden omassa maassaan raketein ja pommein murhaavien -Iranin ja Syyrian tukemien- terroristien olevan ´viattomia kuolonuhreja´.

Onneksi jo itsessään ristiriitaisen vihakirjoituksesi motiivi ja ´´punainen lanka´´ on selvästi luettavissa niin,että sen voi jättää omaan arvoonsa aateveljesi Hössin argumenttien seuraksi.

Ai niin,mutta täytyyhän Hamasilla ja bollareillakin olla omat puolestapuhujansa tällä juutalaisuuspalstalla.

• myös-
        Bar-Ilan kirjoitti:

Ilmeisesti mielipiteesi on se,ettei Israel suvereenina valtiona saisi lainkaan puolustaa itseään vihollistensa hyökkäyksiä ja terrorismia vastaan,koska kyseessä on pääosin juutalainen valtio.
        Ilmoitat myös olevasi samaa mieltä kuin Auschwitzin tuhoamisleiriä johtanut Höss,mutta jo seuraavassa lauseessa kiellät antisemitismin olemassaolon nykypäivänä.Sitten ilmoitat juutalaisten ´harrastavan terrorismia siinä missä heidän nykypäivän vihollisensakin´.
        Annat myös ymmärtää israelilaisia siviilejä näiden omassa maassaan raketein ja pommein murhaavien -Iranin ja Syyrian tukemien- terroristien olevan ´viattomia kuolonuhreja´.

Onneksi jo itsessään ristiriitaisen vihakirjoituksesi motiivi ja ´´punainen lanka´´ on selvästi luettavissa niin,että sen voi jättää omaan arvoonsa aateveljesi Hössin argumenttien seuraksi.

Ai niin,mutta täytyyhän Hamasilla ja bollareillakin olla omat puolestapuhujansa tällä juutalaisuuspalstalla.

Heti kun Israelin toimia arvostellaan koko juutalienn yhteisö on varpaillaan. Hössin otin esiin sen takia, että taustastaan huolimatta hän on oikeassa, koska saman ovat huomanneet mm. EU. Onko EU kansallissosialistinen liittouma? Ai niin sehän on antiseminismiä. Ja silloin ihminen on heti juutalaisvastainen.

Määritäpä viaton uhri Israelin iskuissa. Millä todennäköisyydellä Israelilaiset osuvat kohteisiinsa amerikkalaisilla aseilla, kun siihen eivät pysty edes amerikkalaiset itse? Entä hyökkäys Libanoniin pari kesää sitten? Olivatko kaikki uhrit terroristeja? Ei varmastikaan mutta siinä on se ero, että Israelilaisten hyökkäys on puolustussotaa eikä teurastusta tai infrakstruktuurin hävittämistä.

Juutalaiset eivät näköjään osaa vastata kysymykseen. Eli opimme sen, että Israelilaiset = kaikki juutalaiset maailmassa. Eli puolustatte heidän tekojaan, mikä tekee teistäkin röyhkeitä.

• Marlen Dietrichille
        selvästi kirjoitti:

..että ei heillä mitään antisemitismia ole, kun asia tuli puheeksi kun natsien kulttuurimisteri (natsi-""kulttuuri"") esitti Dietrichille kutsun palata Saksaan...

Minuahan trollit palstan tilasta syyttävätkin. Se on tietenkin aika huvittavaa, että minua syytetään siitä mitä he itse tekevät täällä. Oikeasti on ihan sama melkein mitä tänne kirjoittaa, asiaa tai ei, palstan perushörhöt (moneksi jakautuneen Johtajan toimeksiannosta) toimittavat vain omia asioitaan. Mutta minuapa ei pyöritetty heidän pajunköysiindä! Joten eipä huolta.

Et 'tunnusta' sanaa?? sanaa antisemitismikö? Kiellät siis koko ilmiön olemasssaolon? Aivan, sehän kuuluu antisemitismiin aivan olennaisena piirteenä, että kielletään se mihin itse sorrutaan - sen sijaan syytetään muita...

• sitä miksi
        Marlen Dietrichille kirjoitti:

..että ei heillä mitään antisemitismia ole, kun asia tuli puheeksi kun natsien kulttuurimisteri (natsi-""kulttuuri"") esitti Dietrichille kutsun palata Saksaan...

Minuahan trollit palstan tilasta syyttävätkin. Se on tietenkin aika huvittavaa, että minua syytetään siitä mitä he itse tekevät täällä. Oikeasti on ihan sama melkein mitä tänne kirjoittaa, asiaa tai ei, palstan perushörhöt (moneksi jakautuneen Johtajan toimeksiannosta) toimittavat vain omia asioitaan. Mutta minuapa ei pyöritetty heidän pajunköysiindä! Joten eipä huolta.

Et 'tunnusta' sanaa?? sanaa antisemitismikö? Kiellät siis koko ilmiön olemasssaolon? Aivan, sehän kuuluu antisemitismiin aivan olennaisena piirteenä, että kielletään se mihin itse sorrutaan - sen sijaan syytetään muita...

pitää heti vedota antiseminismiin kun arvostellaan, tässä tapauksessa juutalaisia, vaikka siihen olisi edes jonkinlainen peruste. Arvostellaanhan kaikkia niin miksi ei saa arvostella Israelin juutalaisia? Miksi sen pitää olla heti antiseminismiä? Vetoatko siihen mitä juutalaiset ovat kokeneet? Se oli hirveää ja epäinhimillistä, mutta mitä tekemistä sen holokaustin kanssa on nykypäivän arvostelulla? Juuri tuolaisen käytöksen takia sana 'antiseminismi' menettää merkityksensä kun sillä perusteella puolustellaan omia epäinhimillisä tekoja.

• Bar-Ilan
        sitä miksi kirjoitti:

pitää heti vedota antiseminismiin kun arvostellaan, tässä tapauksessa juutalaisia, vaikka siihen olisi edes jonkinlainen peruste. Arvostellaanhan kaikkia niin miksi ei saa arvostella Israelin juutalaisia? Miksi sen pitää olla heti antiseminismiä? Vetoatko siihen mitä juutalaiset ovat kokeneet? Se oli hirveää ja epäinhimillistä, mutta mitä tekemistä sen holokaustin kanssa on nykypäivän arvostelulla? Juuri tuolaisen käytöksen takia sana 'antiseminismi' menettää merkityksensä kun sillä perusteella puolustellaan omia epäinhimillisä tekoja.

Antisemitismi ja nimenomaan sen uusi ´´salonkikelpoinen´´ muoto,anti-israelilaisuus,ovat olleet voimakkaassa kasvussa sekä viime- että tällä vuosikymmenellä.
        Tänään,60 vuotta holocaustin jälkeen antisemitismi ei todellakaan ole pelkästään historiallinen fakta,vaan se on tässä ja nyt.

Juutalaisiin kohdistuneet sekä fyysiset,että henkiset hyökkäykset lasketaan vuosittain useissa sadoissa.
        Esim. synagogien ja hautausmaiden häpäisyt ovat melko yleisiä, -etenkin läntisessä Euroopassa.

Samanaikaisesti maailmassa on useitakin valtioita,joiden johtajat ja media täysin avoimesti hyökkäävät sanallisesti Israelia vastaan ja pyrkivät kaikin keinoin demonisoimaan sen, -vieläpä sokean yksipuolisesti ja todellisuutta vääristellen.

• puhu nyt
        Bar-Ilan kirjoitti:

Antisemitismi ja nimenomaan sen uusi ´´salonkikelpoinen´´ muoto,anti-israelilaisuus,ovat olleet voimakkaassa kasvussa sekä viime- että tällä vuosikymmenellä.
        Tänään,60 vuotta holocaustin jälkeen antisemitismi ei todellakaan ole pelkästään historiallinen fakta,vaan se on tässä ja nyt.

Juutalaisiin kohdistuneet sekä fyysiset,että henkiset hyökkäykset lasketaan vuosittain useissa sadoissa.
        Esim. synagogien ja hautausmaiden häpäisyt ovat melko yleisiä, -etenkin läntisessä Euroopassa.

Samanaikaisesti maailmassa on useitakin valtioita,joiden johtajat ja media täysin avoimesti hyökkäävät sanallisesti Israelia vastaan ja pyrkivät kaikin keinoin demonisoimaan sen, -vieläpä sokean yksipuolisesti ja todellisuutta vääristellen.

synagogien ja hautausmaiden häpäisyistä enkä todellakaan kiellä sitä, että sitä esiintyy. Eurooppalaiset juutalaiset ovat oma lukunsa. Ei minulla heitä vastaan mitään arvosteltavaa ole. Tuo holocaustiin viittaaminen kuulostaa vain tekosyyltä toimia siten miten Israel esim. toimii. En kiellä holocasutia ja kauhistelen itsekin mihin ihminen pystyy kuten 60 vuotta sitten pystyi. Mutta tänä päivänä voidaan sanoa, että antiseminsimiä esiintyy silloin kun juutalaiset ovat röyhkeitä ja ylimielisiä. Sitä esiintyy myös varmasti muutenkin vain ihmisen vihan ja pelon takia. Minä en vihaa ketään vaan arvostelen joidenkin heidän toimiaan. Arvostelu ja viha eivät ole sama asia.

• Donna_Quijote
        sitä miksi kirjoitti:

ja juuri sinun kaltaisten kirjoittajien vuoksi. Olet elävä todiste asiasta. Miksi? Koska mitä hyvänsä yritätte, niin aina on ihmisiä, joihin se mitä kikkailette, ei mene läpi. Valheella on lyhyet jäljet. Sillähän natsitkin alkuvaiheessaan kikkailivat, että heitä on enemmän kuin tyhmät heti huomaisivat: kiersivät marssiessaan kehää korttelien ympäri kamalaa meteliä pitäen - ja lapsi huomautti: siinähän tulee samat kasvot taas! no niin tuli! Älä luule ettei kukaan huomaa mitään.

Silminnäkijän todistus.

• Donna_Quijote
        sitä miksi kirjoitti:

tule heti tänne selittämään minkä vuoksi et tämän tyylisiin multinikkeihin kiinnitä ollenkaan huomiota!! heti, ala selittää!! haluan kyllä nähdä mitä keksit. Se on erittäin mielenkiintoista, - ja voisihan tinotitokin tulla sanomaan sanansa tähän asiaan, edes yhden kerran - vaikka on 'puolustellut' rasistisia viestejä ja avauksia, että niitä 'ei kannata kommentoida' - koska ne kyllä katoavat??? - eivät katoa!! alkakaas tulla!

Ja voisihan KTS:kin, jolla niin monesti on ollut ikään kuin viimeinen sana monissa piukoissa paikoissa ollut sanottavana - jolloin tinot ja minnit ja elenat ovat vaienneet - kuin olisivat saaneet höyheniä kurkkuunsa. No niin, odotan! :O

• Donna_Quijote
        Bar-Ilan kirjoitti:

..että jaksat.. Kysypä elenalta, kysypä tinolta, kysypä tuhansilta uusnikeiltä, lopeta tuo kutun 'oikeamielistä' teeskentelevä höyryäminen- lopetat sen kuitenkin!

huomaa lainausmerkit, tuossa ne ovat ihan järkevässä käytössä :O

• kas kas
        Donna_Quijote kirjoitti:

..että jaksat.. Kysypä elenalta, kysypä tinolta, kysypä tuhansilta uusnikeiltä, lopeta tuo kutun 'oikeamielistä' teeskentelevä höyryäminen- lopetat sen kuitenkin!

huomaa lainausmerkit, tuossa ne ovat ihan järkevässä käytössä :O

mikset kenenkään toisen nikillä, vaikka vain vahingossa.

• kas kummaa
        Donna_Quijote kirjoitti:

ja juuri sinun kaltaisten kirjoittajien vuoksi. Olet elävä todiste asiasta. Miksi? Koska mitä hyvänsä yritätte, niin aina on ihmisiä, joihin se mitä kikkailette, ei mene läpi. Valheella on lyhyet jäljet. Sillähän natsitkin alkuvaiheessaan kikkailivat, että heitä on enemmän kuin tyhmät heti huomaisivat: kiersivät marssiessaan kehää korttelien ympäri kamalaa meteliä pitäen - ja lapsi huomautti: siinähän tulee samat kasvot taas! no niin tuli! Älä luule ettei kukaan huomaa mitään.

Silminnäkijän todistus.

mikset nyt lainannut ketään toista, sinähän se olet opettaja, toisten nikkien käytössä.

• entistä
        Donna_Quijote kirjoitti:

tule heti tänne selittämään minkä vuoksi et tämän tyylisiin multinikkeihin kiinnitä ollenkaan huomiota!! heti, ala selittää!! haluan kyllä nähdä mitä keksit. Se on erittäin mielenkiintoista, - ja voisihan tinotitokin tulla sanomaan sanansa tähän asiaan, edes yhden kerran - vaikka on 'puolustellut' rasistisia viestejä ja avauksia, että niitä 'ei kannata kommentoida' - koska ne kyllä katoavat??? - eivät katoa!! alkakaas tulla!

Ja voisihan KTS:kin, jolla niin monesti on ollut ikään kuin viimeinen sana monissa piukoissa paikoissa ollut sanottavana - jolloin tinot ja minnit ja elenat ovat vaienneet - kuin olisivat saaneet höyheniä kurkkuunsa. No niin, odotan! :O

sinulla.

• Donna_Quijote
        entistä kirjoitti:

sinulla.

..ok, ymmärrän! sen perusteella mitä sinulla ei taaskaan ole sanottavaa.

• meni-----
        Donna_Quijote kirjoitti:

..ok, ymmärrän! sen perusteella mitä sinulla ei taaskaan ole sanottavaa.

Minä olen Donna kuu, ja sinä olet joku muu.

• Auschwitsin keskitysleirin komentaja oli SS-Obersturmbannführer Rudolf HÖSS. ;o)

Sodan jälkeen Höss tuomittiin kuolemaan 2. huhtikuuta 1947 ja hirtettiin kaksi viikkoa myöhemmin.

Rudolf Hess sen sijaan oli Hitlerin kakkosmies NSDAP:ssa. Hess tultiin myöhemmin tuntemaan "Johtajan seuraajana" II maailmansodan sytyttyä.

10. toukokuuta 1941 Hess lensi Hitlerin tietämättä salaa Messerschmitt -koneella Britanniaan tapaamaan Hamiltonin herttuaa. Hess halusi lentää Skotlantiin neuvotellakseen Hamiltonin kanssa rauhasta Saksan ja Britannian välillä. Hess joutui sotavangiksi ja istui sodan jälkeen sotasyyllisille varatussa Spandaun vankilassa elinkautista vankeusrangaistusta. Hess teki lopulta itsemurhan (tai niin ainakin väitetään) 93-vuotiaana 17. elokuuta 1987.

• nimen

selvennyksestä.

• diana*

Fiksusti tehty korjaus, ei sanota toista tyhmäksi, teitämättömäksi, ym. ym........kuten yleensä ylimielisesti tehdään.

Vaan asiallisesti,( kuin huomaamattomasti,) korjataan, tästä tuli kiva fiilis.

10 pistettä vekkulipojalle. (:D)

• Donna_Quijote

..mieltä et ole itse. niin tyypillistä. Olisipa mielenkiintoista nähdä sinun mielipiteesi palstan trolleista ja keskustelusi ilmiöstä vaikkapa sinun ja elenan uuden rek.nikin ja tinotiton kesken, ja multinikkeilystä yleensä!!

taisipa jäädä näkemättä

siellä hän lataa faktaa, mutta EI SANO MITÄÄN; koska ei ole mitään sellaista sanottavaa mitä kehtaisi omalla nikillään sanoa! näin sen on, rakas ylläpito!

• --------------------
        Donna_Quijote kirjoitti:

..mieltä et ole itse. niin tyypillistä. Olisipa mielenkiintoista nähdä sinun mielipiteesi palstan trolleista ja keskustelusi ilmiöstä vaikkapa sinun ja elenan uuden rek.nikin ja tinotiton kesken, ja multinikkeilystä yleensä!!

taisipa jäädä näkemättä

siellä hän lataa faktaa, mutta EI SANO MITÄÄN; koska ei ole mitään sellaista sanottavaa mitä kehtaisi omalla nikillään sanoa! näin sen on, rakas ylläpito!

nikkivaras.

• Donna_Quijote
        -------------------- kirjoitti:

nikkivaras.

ihan omaan petiin, enkä varmana ole sulta varastanut mitään.. en edes peito kulmaa, jösses.. minkä nikin olen sinulta vienyt, ja MITÄ se sinulta varastettu 'nikki' sanoi?? koit nukkuu, kivat sinne, ihan mitkä vaan, kunhan on oikeesti kivaa eikä pelleilyä muitten höynäyttämiseksi

en kai ole tuota vitun pitkää viivaa sulta vienyt??

nooh, nyt tee avausta, vitun pitkällä viivalla.. hahha ahhha.haha,..hahhaa.. kika. hihii..buaah.. aapuuva apuvaa

• se pitää
        Donna_Quijote kirjoitti:

ihan omaan petiin, enkä varmana ole sulta varastanut mitään.. en edes peito kulmaa, jösses.. minkä nikin olen sinulta vienyt, ja MITÄ se sinulta varastettu 'nikki' sanoi?? koit nukkuu, kivat sinne, ihan mitkä vaan, kunhan on oikeesti kivaa eikä pelleilyä muitten höynäyttämiseksi

nooh, nyt tee avausta, vitun pitkällä viivalla.. hahha ahhha.haha,..hahhaa.. kika. hihii..buaah.. aapuuva apuvaa

saada mukaan se mieltymys, mieltymys sukuelinsanoitukseen tai ulosteisiin tai kirosanoihin.
        Se Koprolalia. Touretten syndrooma.

• nyt-
        Donna_Quijote kirjoitti:

Kysyn sitten sinulta seuraavaa:

Mitä sitten ovat Israelilaisten laajamittaiset infrakstruktuurin moukaroinnit Libanonissa, Gazassa ja Länsirannalla? Tai mitä se on kun, Israelilaiset puskutraktorit jyräävät arabiviljelijöiden viljelmät maantasalle raivatakseen tietä juutalaisille uudisraivaajille? Röyhkeyttä? Rasismia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      247
      10782
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      127
      6903
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5563
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4840
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      40
      4124
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3589
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3444
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3372
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      19
      2804
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      54
      2569
    Aihe