voiko laittaa vai onko eri ainetta
jarrunestettä ohjaustehostimeen?
18
9944
Vastaukset
- laittaa!!!
Voihan sinne ohjaustehostimensäiliöön vaikka kusta, jos siltä tuntuu.
Miksi sinne pitäisi jarrunestettä laittaa? SIIS MIKSI???
Jarruneste on syövyttävää ainetta, ei mitään voiteluöljyä, vaikka se jarruissa ainoana voiteluna toimiikin.- ......................
Syövytä kuin epoksi, akryyli- tai muita maalipintoja ja joitakin muovilaatuja.
Ei siis metalleja tai kumiosia. Jarruneste on pääsääntöisesti glykolialkoholeja, kilpakäytössä tai uusimmissa menopeleissä silikonipohjaista nestettä. - se olekaan
...................... kirjoitti:
Syövytä kuin epoksi, akryyli- tai muita maalipintoja ja joitakin muovilaatuja.
Ei siis metalleja tai kumiosia. Jarruneste on pääsääntöisesti glykolialkoholeja, kilpakäytössä tai uusimmissa menopeleissä silikonipohjaista nestettä.En tarkoittanut, että se nyt hapon veroinen syövyttäjä olisi. Kaikki kumit ei kestä jarrunestettä. On olemassa ohjaustehostimia, joissa kumitiivisteet ei välttämättä kestä edes ATF:ää, vaan vaatii ihan oman öljynsä.
- oikea tietäjä!
Ja milloinkahan jarrusatuloista ja -sylintereistä on voitelu jäänyt jarrunesteen varaan????
Suojakumien alla rasva joka voitelee ja samalla estää veden pääsyn männän ohi. Jarruneste kun tuppaa imemään nestettä. Liukutappien kanssa monesti silikonirasva tms. - Anonyymi
Varmaan Siksi, että kuten meikäläsellä meni tehostimen säiliö vajaaksi la iltana, eikä näistä abc-huoltamoista ym. Todellakaan saa ko. Tuotteita . Jarrunestettä kyllä omassa hyllyssä joo ja atf - ym. öljyä
- on ihan eri aine
Ohjaustehostimeen laitetaan Dextron II gtai III ATF:ää eli autom. laatikkoöljyä. Kannattaa pitää puurot ja vellit erillään.
- ------------------
Eivät ole automaattisesti sopivia kaikkiin ohjaustehostinjärjestelmiin, pääsääntöisesti siksi että eri ohjaustehostimissa, pumpuissa ja raidetangoissa käytetään erilaisista materiaaleista tehtyjä tiivisteitä, kuten Viton- ja Nitriilikumitiivisteitä.
Nitriilikumitiivisteille sopii tiivisteiden kärsimättä mineraaliöljypohjaiset nesteet, ja taas Viton- kumisille paremmin synteettisen perusöljyn omaavat nesteet.
Näinollen täytyisi tietää mikä auto, mikä malli, ja mikä vuosimalli ja mitä nestettä on suositeltu, ennenkuin pystyy suosittelemaan mitään tiettyä öljyä.
Ja vielä, Dexron II, ja Dexron III ovat eri luokituksen nesteitä edellämainitun ollessa mineraalia ja jälkimmäisen synteettistä.
Ja oman lukunsa pakan sekoitukseen tekevät automaattivaihteistoöljyjen automaatilaatikkoon suunnitellut ja elintärkeät kitkalisäaineet jotka käyvät etenkin ohjaustehostimen pumpun päälle, jos tämä on siipityyppinen pumppu. (Jossa siis tapahtuu suomeksisanottuna "laahaamista" sisäroottorin jousikuormitettujen siipien ja pumpun ulkokuoren välillä.)
Eli Henk. koht. en edes ymmärrä tämänlaisten kysymysten mielekkyyttä, koska siinä auton ohjekirjassa lukee aina mitä nestettä on suositeltavaa käyttää, ja jopa vaikka Motonetista saatavissa erilaisissa nestepurkeissa lukee eri merkkien suositukset.
Ja miksi edes yrittää "säästää" ja tuhota koko järjestelmä tunkemalla vääriä nesteitä koska yleensä ohjaustehostinjärjestelmä vetää kokonaisuudessaan sen 0,7-1 L nestettä ja tässä oikeakaan neste ei maksa maksimissaan kuin 20€..
Kuitenkaan EI JARRUNESTETTÄ. - Anonyymi
------------------ kirjoitti:
Eivät ole automaattisesti sopivia kaikkiin ohjaustehostinjärjestelmiin, pääsääntöisesti siksi että eri ohjaustehostimissa, pumpuissa ja raidetangoissa käytetään erilaisista materiaaleista tehtyjä tiivisteitä, kuten Viton- ja Nitriilikumitiivisteitä.
Nitriilikumitiivisteille sopii tiivisteiden kärsimättä mineraaliöljypohjaiset nesteet, ja taas Viton- kumisille paremmin synteettisen perusöljyn omaavat nesteet.
Näinollen täytyisi tietää mikä auto, mikä malli, ja mikä vuosimalli ja mitä nestettä on suositeltu, ennenkuin pystyy suosittelemaan mitään tiettyä öljyä.
Ja vielä, Dexron II, ja Dexron III ovat eri luokituksen nesteitä edellämainitun ollessa mineraalia ja jälkimmäisen synteettistä.
Ja oman lukunsa pakan sekoitukseen tekevät automaattivaihteistoöljyjen automaatilaatikkoon suunnitellut ja elintärkeät kitkalisäaineet jotka käyvät etenkin ohjaustehostimen pumpun päälle, jos tämä on siipityyppinen pumppu. (Jossa siis tapahtuu suomeksisanottuna "laahaamista" sisäroottorin jousikuormitettujen siipien ja pumpun ulkokuoren välillä.)
Eli Henk. koht. en edes ymmärrä tämänlaisten kysymysten mielekkyyttä, koska siinä auton ohjekirjassa lukee aina mitä nestettä on suositeltavaa käyttää, ja jopa vaikka Motonetista saatavissa erilaisissa nestepurkeissa lukee eri merkkien suositukset.
Ja miksi edes yrittää "säästää" ja tuhota koko järjestelmä tunkemalla vääriä nesteitä koska yleensä ohjaustehostinjärjestelmä vetää kokonaisuudessaan sen 0,7-1 L nestettä ja tässä oikeakaan neste ei maksa maksimissaan kuin 20€..
Kuitenkaan EI JARRUNESTETTÄ.Mee äkkiä koronapiikille
- Anonyymi
------------------ kirjoitti:
Eivät ole automaattisesti sopivia kaikkiin ohjaustehostinjärjestelmiin, pääsääntöisesti siksi että eri ohjaustehostimissa, pumpuissa ja raidetangoissa käytetään erilaisista materiaaleista tehtyjä tiivisteitä, kuten Viton- ja Nitriilikumitiivisteitä.
Nitriilikumitiivisteille sopii tiivisteiden kärsimättä mineraaliöljypohjaiset nesteet, ja taas Viton- kumisille paremmin synteettisen perusöljyn omaavat nesteet.
Näinollen täytyisi tietää mikä auto, mikä malli, ja mikä vuosimalli ja mitä nestettä on suositeltu, ennenkuin pystyy suosittelemaan mitään tiettyä öljyä.
Ja vielä, Dexron II, ja Dexron III ovat eri luokituksen nesteitä edellämainitun ollessa mineraalia ja jälkimmäisen synteettistä.
Ja oman lukunsa pakan sekoitukseen tekevät automaattivaihteistoöljyjen automaatilaatikkoon suunnitellut ja elintärkeät kitkalisäaineet jotka käyvät etenkin ohjaustehostimen pumpun päälle, jos tämä on siipityyppinen pumppu. (Jossa siis tapahtuu suomeksisanottuna "laahaamista" sisäroottorin jousikuormitettujen siipien ja pumpun ulkokuoren välillä.)
Eli Henk. koht. en edes ymmärrä tämänlaisten kysymysten mielekkyyttä, koska siinä auton ohjekirjassa lukee aina mitä nestettä on suositeltavaa käyttää, ja jopa vaikka Motonetista saatavissa erilaisissa nestepurkeissa lukee eri merkkien suositukset.
Ja miksi edes yrittää "säästää" ja tuhota koko järjestelmä tunkemalla vääriä nesteitä koska yleensä ohjaustehostinjärjestelmä vetää kokonaisuudessaan sen 0,7-1 L nestettä ja tässä oikeakaan neste ei maksa maksimissaan kuin 20€..
Kuitenkaan EI JARRUNESTETTÄ.Mutta ainakin autoissa on ihan siinä säiliön korkissa lukenut mitä siihen kaadetaan.
Siis ainakin tojossa ja hynyssä sitä II tai III luokan ATF.
- Nakki Seppo
kyllä toimii,vähän aikaa.
- menee!
Peräöljyt menee audikuskien peräpäähän.
- TEHOSTIMEEN LAITETAAN
vain sitä öljyä mitä AUTOMERKIN VALMISTAJA ILMOITTAA.Mutta sehän on jokaisen henkilön oma asia mitä sinne haluaa laittaa,vaikka MUSTIKKA MEHUA.
- Kiki
Yleensä jarru(tehostus)järjestelmä, ja ohjaustehostusjärjestelmä on samaa piiriä, eli ainett menee aina keskenään sekaisin, eli jarrunestettä sinne tosin kuuluukin laittaa, koska se ei lämpene nini helpolla, ja kestää puristusta
- paskaa?
"Yleensä jarru(tehostus)järjestelmä, ja ohjaustehostusjärjestelmä on samaa piiriä, eli ainett menee aina keskenään sekaisin, eli jarrunestettä sinne tosin kuuluukin laittaa, koska se ei lämpene nini helpolla, ja kestää puristusta"
Jarru- ja ohjaustehostinjärjestelmä EI ole "samaa piiriä", paitsi joissakin friikkisitikoissa, ja silloinkin nesteenä käytetään LHM- nestettä eikä tavallista jarrunestettä.
Ja jarruneste lämpenee ihan "nini" yhtälailla kuten öljykin, mutta ei "kestä puristusta" yhtään sen enempää mitä muutkaan nesteet, vai oletko keksinyt kokoonpuristuvan nesteen?
Jos olet, niin onneksi olkoon, ja muista sitten laittaa Nobel- hakemus vetämään... - Kiki
paskaa? kirjoitti:
"Yleensä jarru(tehostus)järjestelmä, ja ohjaustehostusjärjestelmä on samaa piiriä, eli ainett menee aina keskenään sekaisin, eli jarrunestettä sinne tosin kuuluukin laittaa, koska se ei lämpene nini helpolla, ja kestää puristusta"
Jarru- ja ohjaustehostinjärjestelmä EI ole "samaa piiriä", paitsi joissakin friikkisitikoissa, ja silloinkin nesteenä käytetään LHM- nestettä eikä tavallista jarrunestettä.
Ja jarruneste lämpenee ihan "nini" yhtälailla kuten öljykin, mutta ei "kestä puristusta" yhtään sen enempää mitä muutkaan nesteet, vai oletko keksinyt kokoonpuristuvan nesteen?
Jos olet, niin onneksi olkoon, ja muista sitten laittaa Nobel- hakemus vetämään...Vittuilua, kuten aloitusviestikin...
- +++tuilua oli
Kiki kirjoitti:
Vittuilua, kuten aloitusviestikin...
oppette asia uudelleen.
- Anonyymi
+++tuilua oli kirjoitti:
oppette asia uudelleen.
Pää kii apina tai kuolet
- Anonyymi
Alkuperäinen kysymys oli kysyjältä järkevä. Jarrunestettä on useammin saatavana esim. Säästöpörssi -marketista ostoskeskuksessa. Tehostinnestettä on taas esim. Biltemassa/Motonetissa, joka saattaa olla kauempana. Joku voi asua paikkakunnalla, jossa ei ole esim. Biltemaa/Motonettia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631483Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä261348Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701298Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2161170- 1271096
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201031Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271027- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että281942IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel306934