jarrunestettä ohjaustehostimeen?

yeppp

voiko laittaa vai onko eri ainetta

18

9086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laittaa!!!

      Voihan sinne ohjaustehostimensäiliöön vaikka kusta, jos siltä tuntuu.

      Miksi sinne pitäisi jarrunestettä laittaa? SIIS MIKSI???

      Jarruneste on syövyttävää ainetta, ei mitään voiteluöljyä, vaikka se jarruissa ainoana voiteluna toimiikin.

      • ......................

        Syövytä kuin epoksi, akryyli- tai muita maalipintoja ja joitakin muovilaatuja.

        Ei siis metalleja tai kumiosia. Jarruneste on pääsääntöisesti glykolialkoholeja, kilpakäytössä tai uusimmissa menopeleissä silikonipohjaista nestettä.


      • se olekaan
        ...................... kirjoitti:

        Syövytä kuin epoksi, akryyli- tai muita maalipintoja ja joitakin muovilaatuja.

        Ei siis metalleja tai kumiosia. Jarruneste on pääsääntöisesti glykolialkoholeja, kilpakäytössä tai uusimmissa menopeleissä silikonipohjaista nestettä.

        En tarkoittanut, että se nyt hapon veroinen syövyttäjä olisi. Kaikki kumit ei kestä jarrunestettä. On olemassa ohjaustehostimia, joissa kumitiivisteet ei välttämättä kestä edes ATF:ää, vaan vaatii ihan oman öljynsä.


      • oikea tietäjä!

        Ja milloinkahan jarrusatuloista ja -sylintereistä on voitelu jäänyt jarrunesteen varaan????

        Suojakumien alla rasva joka voitelee ja samalla estää veden pääsyn männän ohi. Jarruneste kun tuppaa imemään nestettä. Liukutappien kanssa monesti silikonirasva tms.


      • Anonyymi

        Varmaan Siksi, että kuten meikäläsellä meni tehostimen säiliö vajaaksi la iltana, eikä näistä abc-huoltamoista ym. Todellakaan saa ko. Tuotteita . Jarrunestettä kyllä omassa hyllyssä joo ja atf - ym. öljyä


    • on ihan eri aine

      Ohjaustehostimeen laitetaan Dextron II gtai III ATF:ää eli autom. laatikkoöljyä. Kannattaa pitää puurot ja vellit erillään.

      • ------------------

        Eivät ole automaattisesti sopivia kaikkiin ohjaustehostinjärjestelmiin, pääsääntöisesti siksi että eri ohjaustehostimissa, pumpuissa ja raidetangoissa käytetään erilaisista materiaaleista tehtyjä tiivisteitä, kuten Viton- ja Nitriilikumitiivisteitä.

        Nitriilikumitiivisteille sopii tiivisteiden kärsimättä mineraaliöljypohjaiset nesteet, ja taas Viton- kumisille paremmin synteettisen perusöljyn omaavat nesteet.

        Näinollen täytyisi tietää mikä auto, mikä malli, ja mikä vuosimalli ja mitä nestettä on suositeltu, ennenkuin pystyy suosittelemaan mitään tiettyä öljyä.

        Ja vielä, Dexron II, ja Dexron III ovat eri luokituksen nesteitä edellämainitun ollessa mineraalia ja jälkimmäisen synteettistä.

        Ja oman lukunsa pakan sekoitukseen tekevät automaattivaihteistoöljyjen automaatilaatikkoon suunnitellut ja elintärkeät kitkalisäaineet jotka käyvät etenkin ohjaustehostimen pumpun päälle, jos tämä on siipityyppinen pumppu. (Jossa siis tapahtuu suomeksisanottuna "laahaamista" sisäroottorin jousikuormitettujen siipien ja pumpun ulkokuoren välillä.)

        Eli Henk. koht. en edes ymmärrä tämänlaisten kysymysten mielekkyyttä, koska siinä auton ohjekirjassa lukee aina mitä nestettä on suositeltavaa käyttää, ja jopa vaikka Motonetista saatavissa erilaisissa nestepurkeissa lukee eri merkkien suositukset.

        Ja miksi edes yrittää "säästää" ja tuhota koko järjestelmä tunkemalla vääriä nesteitä koska yleensä ohjaustehostinjärjestelmä vetää kokonaisuudessaan sen 0,7-1 L nestettä ja tässä oikeakaan neste ei maksa maksimissaan kuin 20€..

        Kuitenkaan EI JARRUNESTETTÄ.


      • Anonyymi
        ------------------ kirjoitti:

        Eivät ole automaattisesti sopivia kaikkiin ohjaustehostinjärjestelmiin, pääsääntöisesti siksi että eri ohjaustehostimissa, pumpuissa ja raidetangoissa käytetään erilaisista materiaaleista tehtyjä tiivisteitä, kuten Viton- ja Nitriilikumitiivisteitä.

        Nitriilikumitiivisteille sopii tiivisteiden kärsimättä mineraaliöljypohjaiset nesteet, ja taas Viton- kumisille paremmin synteettisen perusöljyn omaavat nesteet.

        Näinollen täytyisi tietää mikä auto, mikä malli, ja mikä vuosimalli ja mitä nestettä on suositeltu, ennenkuin pystyy suosittelemaan mitään tiettyä öljyä.

        Ja vielä, Dexron II, ja Dexron III ovat eri luokituksen nesteitä edellämainitun ollessa mineraalia ja jälkimmäisen synteettistä.

        Ja oman lukunsa pakan sekoitukseen tekevät automaattivaihteistoöljyjen automaatilaatikkoon suunnitellut ja elintärkeät kitkalisäaineet jotka käyvät etenkin ohjaustehostimen pumpun päälle, jos tämä on siipityyppinen pumppu. (Jossa siis tapahtuu suomeksisanottuna "laahaamista" sisäroottorin jousikuormitettujen siipien ja pumpun ulkokuoren välillä.)

        Eli Henk. koht. en edes ymmärrä tämänlaisten kysymysten mielekkyyttä, koska siinä auton ohjekirjassa lukee aina mitä nestettä on suositeltavaa käyttää, ja jopa vaikka Motonetista saatavissa erilaisissa nestepurkeissa lukee eri merkkien suositukset.

        Ja miksi edes yrittää "säästää" ja tuhota koko järjestelmä tunkemalla vääriä nesteitä koska yleensä ohjaustehostinjärjestelmä vetää kokonaisuudessaan sen 0,7-1 L nestettä ja tässä oikeakaan neste ei maksa maksimissaan kuin 20€..

        Kuitenkaan EI JARRUNESTETTÄ.

        Mee äkkiä koronapiikille


      • Anonyymi
        ------------------ kirjoitti:

        Eivät ole automaattisesti sopivia kaikkiin ohjaustehostinjärjestelmiin, pääsääntöisesti siksi että eri ohjaustehostimissa, pumpuissa ja raidetangoissa käytetään erilaisista materiaaleista tehtyjä tiivisteitä, kuten Viton- ja Nitriilikumitiivisteitä.

        Nitriilikumitiivisteille sopii tiivisteiden kärsimättä mineraaliöljypohjaiset nesteet, ja taas Viton- kumisille paremmin synteettisen perusöljyn omaavat nesteet.

        Näinollen täytyisi tietää mikä auto, mikä malli, ja mikä vuosimalli ja mitä nestettä on suositeltu, ennenkuin pystyy suosittelemaan mitään tiettyä öljyä.

        Ja vielä, Dexron II, ja Dexron III ovat eri luokituksen nesteitä edellämainitun ollessa mineraalia ja jälkimmäisen synteettistä.

        Ja oman lukunsa pakan sekoitukseen tekevät automaattivaihteistoöljyjen automaatilaatikkoon suunnitellut ja elintärkeät kitkalisäaineet jotka käyvät etenkin ohjaustehostimen pumpun päälle, jos tämä on siipityyppinen pumppu. (Jossa siis tapahtuu suomeksisanottuna "laahaamista" sisäroottorin jousikuormitettujen siipien ja pumpun ulkokuoren välillä.)

        Eli Henk. koht. en edes ymmärrä tämänlaisten kysymysten mielekkyyttä, koska siinä auton ohjekirjassa lukee aina mitä nestettä on suositeltavaa käyttää, ja jopa vaikka Motonetista saatavissa erilaisissa nestepurkeissa lukee eri merkkien suositukset.

        Ja miksi edes yrittää "säästää" ja tuhota koko järjestelmä tunkemalla vääriä nesteitä koska yleensä ohjaustehostinjärjestelmä vetää kokonaisuudessaan sen 0,7-1 L nestettä ja tässä oikeakaan neste ei maksa maksimissaan kuin 20€..

        Kuitenkaan EI JARRUNESTETTÄ.

        Mutta ainakin autoissa on ihan siinä säiliön korkissa lukenut mitä siihen kaadetaan.
        Siis ainakin tojossa ja hynyssä sitä II tai III luokan ATF.


    • Nakki Seppo

      kyllä toimii,vähän aikaa.

      • menee!

        Peräöljyt menee audikuskien peräpäähän.


    • TEHOSTIMEEN LAITETAAN

      vain sitä öljyä mitä AUTOMERKIN VALMISTAJA ILMOITTAA.Mutta sehän on jokaisen henkilön oma asia mitä sinne haluaa laittaa,vaikka MUSTIKKA MEHUA.

    • Kiki  

      Yleensä jarru(tehostus)järjestelmä, ja ohjaustehostusjärjestelmä on samaa piiriä, eli ainett menee aina keskenään sekaisin, eli jarrunestettä sinne tosin kuuluukin laittaa, koska se ei lämpene nini helpolla, ja kestää puristusta

      • paskaa?

        "Yleensä jarru(tehostus)järjestelmä, ja ohjaustehostusjärjestelmä on samaa piiriä, eli ainett menee aina keskenään sekaisin, eli jarrunestettä sinne tosin kuuluukin laittaa, koska se ei lämpene nini helpolla, ja kestää puristusta"

        Jarru- ja ohjaustehostinjärjestelmä EI ole "samaa piiriä", paitsi joissakin friikkisitikoissa, ja silloinkin nesteenä käytetään LHM- nestettä eikä tavallista jarrunestettä.

        Ja jarruneste lämpenee ihan "nini" yhtälailla kuten öljykin, mutta ei "kestä puristusta" yhtään sen enempää mitä muutkaan nesteet, vai oletko keksinyt kokoonpuristuvan nesteen?

        Jos olet, niin onneksi olkoon, ja muista sitten laittaa Nobel- hakemus vetämään...


      • Kiki  
        paskaa? kirjoitti:

        "Yleensä jarru(tehostus)järjestelmä, ja ohjaustehostusjärjestelmä on samaa piiriä, eli ainett menee aina keskenään sekaisin, eli jarrunestettä sinne tosin kuuluukin laittaa, koska se ei lämpene nini helpolla, ja kestää puristusta"

        Jarru- ja ohjaustehostinjärjestelmä EI ole "samaa piiriä", paitsi joissakin friikkisitikoissa, ja silloinkin nesteenä käytetään LHM- nestettä eikä tavallista jarrunestettä.

        Ja jarruneste lämpenee ihan "nini" yhtälailla kuten öljykin, mutta ei "kestä puristusta" yhtään sen enempää mitä muutkaan nesteet, vai oletko keksinyt kokoonpuristuvan nesteen?

        Jos olet, niin onneksi olkoon, ja muista sitten laittaa Nobel- hakemus vetämään...

        Vittuilua, kuten aloitusviestikin...


      • +++tuilua oli
        Kiki   kirjoitti:

        Vittuilua, kuten aloitusviestikin...

        oppette asia uudelleen.


      • Anonyymi
        +++tuilua oli kirjoitti:

        oppette asia uudelleen.

        Pää kii apina tai kuolet


    • Anonyymi

      Alkuperäinen kysymys oli kysyjältä järkevä. Jarrunestettä on useammin saatavana esim. Säästöpörssi -marketista ostoskeskuksessa. Tehostinnestettä on taas esim. Biltemassa/Motonetissa, joka saattaa olla kauempana. Joku voi asua paikkakunnalla, jossa ei ole esim. Biltemaa/Motonettia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe