jarrunestettä ohjaustehostimeen?

yeppp

voiko laittaa vai onko eri ainetta

18

9944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laittaa!!!

      Voihan sinne ohjaustehostimensäiliöön vaikka kusta, jos siltä tuntuu.

      Miksi sinne pitäisi jarrunestettä laittaa? SIIS MIKSI???

      Jarruneste on syövyttävää ainetta, ei mitään voiteluöljyä, vaikka se jarruissa ainoana voiteluna toimiikin.

      • ......................

        Syövytä kuin epoksi, akryyli- tai muita maalipintoja ja joitakin muovilaatuja.

        Ei siis metalleja tai kumiosia. Jarruneste on pääsääntöisesti glykolialkoholeja, kilpakäytössä tai uusimmissa menopeleissä silikonipohjaista nestettä.


      • se olekaan
        ...................... kirjoitti:

        Syövytä kuin epoksi, akryyli- tai muita maalipintoja ja joitakin muovilaatuja.

        Ei siis metalleja tai kumiosia. Jarruneste on pääsääntöisesti glykolialkoholeja, kilpakäytössä tai uusimmissa menopeleissä silikonipohjaista nestettä.

        En tarkoittanut, että se nyt hapon veroinen syövyttäjä olisi. Kaikki kumit ei kestä jarrunestettä. On olemassa ohjaustehostimia, joissa kumitiivisteet ei välttämättä kestä edes ATF:ää, vaan vaatii ihan oman öljynsä.


      • oikea tietäjä!

        Ja milloinkahan jarrusatuloista ja -sylintereistä on voitelu jäänyt jarrunesteen varaan????

        Suojakumien alla rasva joka voitelee ja samalla estää veden pääsyn männän ohi. Jarruneste kun tuppaa imemään nestettä. Liukutappien kanssa monesti silikonirasva tms.


      • Anonyymi

        Varmaan Siksi, että kuten meikäläsellä meni tehostimen säiliö vajaaksi la iltana, eikä näistä abc-huoltamoista ym. Todellakaan saa ko. Tuotteita . Jarrunestettä kyllä omassa hyllyssä joo ja atf - ym. öljyä


    • on ihan eri aine

      Ohjaustehostimeen laitetaan Dextron II gtai III ATF:ää eli autom. laatikkoöljyä. Kannattaa pitää puurot ja vellit erillään.

      • ------------------

        Eivät ole automaattisesti sopivia kaikkiin ohjaustehostinjärjestelmiin, pääsääntöisesti siksi että eri ohjaustehostimissa, pumpuissa ja raidetangoissa käytetään erilaisista materiaaleista tehtyjä tiivisteitä, kuten Viton- ja Nitriilikumitiivisteitä.

        Nitriilikumitiivisteille sopii tiivisteiden kärsimättä mineraaliöljypohjaiset nesteet, ja taas Viton- kumisille paremmin synteettisen perusöljyn omaavat nesteet.

        Näinollen täytyisi tietää mikä auto, mikä malli, ja mikä vuosimalli ja mitä nestettä on suositeltu, ennenkuin pystyy suosittelemaan mitään tiettyä öljyä.

        Ja vielä, Dexron II, ja Dexron III ovat eri luokituksen nesteitä edellämainitun ollessa mineraalia ja jälkimmäisen synteettistä.

        Ja oman lukunsa pakan sekoitukseen tekevät automaattivaihteistoöljyjen automaatilaatikkoon suunnitellut ja elintärkeät kitkalisäaineet jotka käyvät etenkin ohjaustehostimen pumpun päälle, jos tämä on siipityyppinen pumppu. (Jossa siis tapahtuu suomeksisanottuna "laahaamista" sisäroottorin jousikuormitettujen siipien ja pumpun ulkokuoren välillä.)

        Eli Henk. koht. en edes ymmärrä tämänlaisten kysymysten mielekkyyttä, koska siinä auton ohjekirjassa lukee aina mitä nestettä on suositeltavaa käyttää, ja jopa vaikka Motonetista saatavissa erilaisissa nestepurkeissa lukee eri merkkien suositukset.

        Ja miksi edes yrittää "säästää" ja tuhota koko järjestelmä tunkemalla vääriä nesteitä koska yleensä ohjaustehostinjärjestelmä vetää kokonaisuudessaan sen 0,7-1 L nestettä ja tässä oikeakaan neste ei maksa maksimissaan kuin 20€..

        Kuitenkaan EI JARRUNESTETTÄ.


      • Anonyymi
        ------------------ kirjoitti:

        Eivät ole automaattisesti sopivia kaikkiin ohjaustehostinjärjestelmiin, pääsääntöisesti siksi että eri ohjaustehostimissa, pumpuissa ja raidetangoissa käytetään erilaisista materiaaleista tehtyjä tiivisteitä, kuten Viton- ja Nitriilikumitiivisteitä.

        Nitriilikumitiivisteille sopii tiivisteiden kärsimättä mineraaliöljypohjaiset nesteet, ja taas Viton- kumisille paremmin synteettisen perusöljyn omaavat nesteet.

        Näinollen täytyisi tietää mikä auto, mikä malli, ja mikä vuosimalli ja mitä nestettä on suositeltu, ennenkuin pystyy suosittelemaan mitään tiettyä öljyä.

        Ja vielä, Dexron II, ja Dexron III ovat eri luokituksen nesteitä edellämainitun ollessa mineraalia ja jälkimmäisen synteettistä.

        Ja oman lukunsa pakan sekoitukseen tekevät automaattivaihteistoöljyjen automaatilaatikkoon suunnitellut ja elintärkeät kitkalisäaineet jotka käyvät etenkin ohjaustehostimen pumpun päälle, jos tämä on siipityyppinen pumppu. (Jossa siis tapahtuu suomeksisanottuna "laahaamista" sisäroottorin jousikuormitettujen siipien ja pumpun ulkokuoren välillä.)

        Eli Henk. koht. en edes ymmärrä tämänlaisten kysymysten mielekkyyttä, koska siinä auton ohjekirjassa lukee aina mitä nestettä on suositeltavaa käyttää, ja jopa vaikka Motonetista saatavissa erilaisissa nestepurkeissa lukee eri merkkien suositukset.

        Ja miksi edes yrittää "säästää" ja tuhota koko järjestelmä tunkemalla vääriä nesteitä koska yleensä ohjaustehostinjärjestelmä vetää kokonaisuudessaan sen 0,7-1 L nestettä ja tässä oikeakaan neste ei maksa maksimissaan kuin 20€..

        Kuitenkaan EI JARRUNESTETTÄ.

        Mee äkkiä koronapiikille


      • Anonyymi
        ------------------ kirjoitti:

        Eivät ole automaattisesti sopivia kaikkiin ohjaustehostinjärjestelmiin, pääsääntöisesti siksi että eri ohjaustehostimissa, pumpuissa ja raidetangoissa käytetään erilaisista materiaaleista tehtyjä tiivisteitä, kuten Viton- ja Nitriilikumitiivisteitä.

        Nitriilikumitiivisteille sopii tiivisteiden kärsimättä mineraaliöljypohjaiset nesteet, ja taas Viton- kumisille paremmin synteettisen perusöljyn omaavat nesteet.

        Näinollen täytyisi tietää mikä auto, mikä malli, ja mikä vuosimalli ja mitä nestettä on suositeltu, ennenkuin pystyy suosittelemaan mitään tiettyä öljyä.

        Ja vielä, Dexron II, ja Dexron III ovat eri luokituksen nesteitä edellämainitun ollessa mineraalia ja jälkimmäisen synteettistä.

        Ja oman lukunsa pakan sekoitukseen tekevät automaattivaihteistoöljyjen automaatilaatikkoon suunnitellut ja elintärkeät kitkalisäaineet jotka käyvät etenkin ohjaustehostimen pumpun päälle, jos tämä on siipityyppinen pumppu. (Jossa siis tapahtuu suomeksisanottuna "laahaamista" sisäroottorin jousikuormitettujen siipien ja pumpun ulkokuoren välillä.)

        Eli Henk. koht. en edes ymmärrä tämänlaisten kysymysten mielekkyyttä, koska siinä auton ohjekirjassa lukee aina mitä nestettä on suositeltavaa käyttää, ja jopa vaikka Motonetista saatavissa erilaisissa nestepurkeissa lukee eri merkkien suositukset.

        Ja miksi edes yrittää "säästää" ja tuhota koko järjestelmä tunkemalla vääriä nesteitä koska yleensä ohjaustehostinjärjestelmä vetää kokonaisuudessaan sen 0,7-1 L nestettä ja tässä oikeakaan neste ei maksa maksimissaan kuin 20€..

        Kuitenkaan EI JARRUNESTETTÄ.

        Mutta ainakin autoissa on ihan siinä säiliön korkissa lukenut mitä siihen kaadetaan.
        Siis ainakin tojossa ja hynyssä sitä II tai III luokan ATF.


    • Nakki Seppo

      kyllä toimii,vähän aikaa.

      • menee!

        Peräöljyt menee audikuskien peräpäähän.


    • TEHOSTIMEEN LAITETAAN

      vain sitä öljyä mitä AUTOMERKIN VALMISTAJA ILMOITTAA.Mutta sehän on jokaisen henkilön oma asia mitä sinne haluaa laittaa,vaikka MUSTIKKA MEHUA.

    • Kiki  

      Yleensä jarru(tehostus)järjestelmä, ja ohjaustehostusjärjestelmä on samaa piiriä, eli ainett menee aina keskenään sekaisin, eli jarrunestettä sinne tosin kuuluukin laittaa, koska se ei lämpene nini helpolla, ja kestää puristusta

      • paskaa?

        "Yleensä jarru(tehostus)järjestelmä, ja ohjaustehostusjärjestelmä on samaa piiriä, eli ainett menee aina keskenään sekaisin, eli jarrunestettä sinne tosin kuuluukin laittaa, koska se ei lämpene nini helpolla, ja kestää puristusta"

        Jarru- ja ohjaustehostinjärjestelmä EI ole "samaa piiriä", paitsi joissakin friikkisitikoissa, ja silloinkin nesteenä käytetään LHM- nestettä eikä tavallista jarrunestettä.

        Ja jarruneste lämpenee ihan "nini" yhtälailla kuten öljykin, mutta ei "kestä puristusta" yhtään sen enempää mitä muutkaan nesteet, vai oletko keksinyt kokoonpuristuvan nesteen?

        Jos olet, niin onneksi olkoon, ja muista sitten laittaa Nobel- hakemus vetämään...


      • Kiki  
        paskaa? kirjoitti:

        "Yleensä jarru(tehostus)järjestelmä, ja ohjaustehostusjärjestelmä on samaa piiriä, eli ainett menee aina keskenään sekaisin, eli jarrunestettä sinne tosin kuuluukin laittaa, koska se ei lämpene nini helpolla, ja kestää puristusta"

        Jarru- ja ohjaustehostinjärjestelmä EI ole "samaa piiriä", paitsi joissakin friikkisitikoissa, ja silloinkin nesteenä käytetään LHM- nestettä eikä tavallista jarrunestettä.

        Ja jarruneste lämpenee ihan "nini" yhtälailla kuten öljykin, mutta ei "kestä puristusta" yhtään sen enempää mitä muutkaan nesteet, vai oletko keksinyt kokoonpuristuvan nesteen?

        Jos olet, niin onneksi olkoon, ja muista sitten laittaa Nobel- hakemus vetämään...

        Vittuilua, kuten aloitusviestikin...


      • +++tuilua oli
        Kiki   kirjoitti:

        Vittuilua, kuten aloitusviestikin...

        oppette asia uudelleen.


      • Anonyymi
        +++tuilua oli kirjoitti:

        oppette asia uudelleen.

        Pää kii apina tai kuolet


    • Anonyymi

      Alkuperäinen kysymys oli kysyjältä järkevä. Jarrunestettä on useammin saatavana esim. Säästöpörssi -marketista ostoskeskuksessa. Tehostinnestettä on taas esim. Biltemassa/Motonetissa, joka saattaa olla kauempana. Joku voi asua paikkakunnalla, jossa ei ole esim. Biltemaa/Motonettia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1483
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      26
      1348
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1298
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      216
      1170
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1096
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      320
      1031
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1027
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      959
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      281
      942
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      306
      934
    Aihe