Jeesus tarina

M@k3

Leikitäämpä salapoliisia ja sevitetään miten Jeesus tarina on saanut alkunsa.

Ensimmäinen vihje: Paavalin kirjeet ovat vanhimpia tekstejä Jeesuksesta ja tästä voimme päätellä että Paavali keksi Jeesuksen.

Toinen vihje: Kun kirjeitä lukee niin voi huomata että siellä ei mainita sanaakaan Jeesuksen opetuksista tai ihmeistä, ei löydy esim edes kultaista sääntöä ja tästä voimme päätellä että Paavalin Jeesus oli yksinkertainen pelastaja Jumala, joita riitti noihin aikoihin useitakin.

Kolmas vihje: Paavali oli juutalainen pappi joten uskonto ja vanhatestamentti olivat hänelle tuttuja, eli hänellä oli tietotaitoa kehittää oma uskontonsa.

Neljäs vihje: Hän muutti nimensä, ehkä useampaakin kertaan estääkseen viranomaisia pääsemästä jäljilleen.

Viides vihje: Apostolien teoista voimme lukea kuinka hän vei ihmisiltä heidän koko omaisuutensa ja kuinka hänen gorillansa nimeltään Pietari jopa tappoi yhden perheen.

Kuudes vihje: Rooman keisari Konstantinus teki kristinuskosta rooman virallisen uskonnon liittämällä yhteen muutamia 'parhaita' Jumalia kuten Paavalin keksimän Jeesuksen, kreikkalaisen Dionysoksen, egyptiläisen Osiriksen ja Voittavan auringon.

Seitsemäs vihje: Uudella Frank...Konstatinuksen hirviöllä ei ollut vielä elämän tarinaa, joten hän palkkasi jonkun kirjoittamaan sen. Näin syntyi Markuksen evankeliumi, esim 12 opetuslasta on vedetty joko tähtimerkeistä tai kuukausien määrästä, eikä heitäkään ole ollut olemassa.

Kahdeksas vihje: Matteus ja Luukas kopioivat Markusta ja heittivät soppaan hieman omia mausteitaan ja paljon myöhemmin Johannes kirjoitti oikein kunnon fantasia version tarinasta.

Yhdeksäs vihje: Paavalilla oli Jeesus niminen ystävä.

Kymmenes vihje: Jeesuksesta ei ole olemassa ainuttakaan aikalaiskirjoitusta, mikä on aika erikoista kun ottaa huomioon mitä kaikkea hän muka teki.

Yhdestoista vihje: neljä roomalaista historioitsijaa on kirjoittannut Jeesukesta lyhyesti, mutta kukaan heistä ei ollut edes syntynyt Jeesuksen eläessä, yksi kirjoitti kristityistä ei Jeesuksesta ja yksi on todettu väärennökseksi. (sopii miettiä miksi joku on tehnyt väärennöksen. Valhetta peitellään uusilla valheilla, kun totuus todistaisi itse itsestään.)

Näiden vihjeiden perusteella olen sitä mieltä että raamatun Jeesusta ei ole koskaan ollut olemassa, vaan että hän on samanlainen Jumala kuin muutkin Jumalat, eli ihmisten ohjailuun ja rahastukseen keksitty.

15

459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha Testamentti.

• Arabic Camel

Luulenpa, että Jumala kätki aikalaistodistukset pojastaan. Hän tahtoo vain todellisten USKOVIEN pelastuvan.

• puusilimä

kunnon aivopieru :D:D:D niin sitä pitää :D:D

• puusilimä

yhtä paljon kuin se että ihminen elää 900 vuotta. sama paskalappunippu väittää kumpaakin asiaa todeksi. tuosta luulisi jokaisen osaavan päätellä asian oikean laidan. tietenkin vajakit urputtavat vastaan, mutta se on pelkkää ymmärtämättömyyttä.

• Jeesus kuitenkin on ollut olemassa, koska Paavalilla oli riitoja muiden apostolien kanssa sanan julistamisen yksityiskohdista. Eniten hän otti yhteen Pietarin ja Jeesuksen veljen Jaakobin kanssa. Niistä löytyy dokumentteja, ristiriitaisia tosin, mutta niin oli kristityt lahkotkin.

Nimiasiasta sen verran, että periaatteessa Saul ja Paul ovat saman nimen erikieliset versiot. Paavalin tausta ja koulutus oli vahvasti kreikkalainen (juutalainen uskonnoltaan) johtuen siitä, että hän oli kotoisin Tarsoksesta ja hän puhui kreikkaa äidinkielenään.

Se, että Jeesuksesta ei ole aikalaiskirjoituksia ei ole kuitenkaan mikään ihme, sillä maailmanlopun saarnaajia vilisi sen(kin) ajan Palestiinassa tuon tuosta.

Tosin evankeliumien historiallisuuden kanssa on vähän niin ja näin. Ajatelkaa, että Jeesus ilmestyisi nyt Suomeen ja kukaan ei kirjoittaisi hänestä riviäkään, kunnes joku saksalainen päättäisi tehdä hänestä jutun lehteen 40 vuoden kuluttua. Olisiko se Jeesus paininut jääkarhun kanssa?

• lähteitä?

Mistä lähteestä nuo tiedot ovat peräisin? Asia kiinnostaa.

• jeesusteleva kiihkohihhuli ...

Pitäisi vaan tietää, miksi minä uskoisin sinua?

"Näiden vihjeiden perusteella olen sitä mieltä että raamatun Jeesusta ei ole koskaan ollut olemassa, vaan että hän on samanlainen Jumala kuin muutkin Jumalat, eli ihmisten ohjailuun ja rahastukseen keksitty."

Jos haluat välttämättä uskoa, että Raamattu on valhetta, niin koita keksiä joku parempi selitys kuin rahastus, koska jokainen joka kykenee ymmärtämään Raamatun, voi itse huomata, ettei kyse ole rahastuksesta, Jeesusta ei kiinnosta ihmisten rahat. Millä perusteella väität Raamatun tähtäävän rahastukseen?

Ihmisten ohjilua Raamattu voi pitää sisällään, koska erityisesti Jeesus haluaisi johdattaa ihmiset Jumalan yhteyteen, koska se on hyvä.

• "jos haluat välttämättä uskoa, että Raamattu on valhetta, niin koita keksiä joku parempi selitys kuin rahastus, koska jokainen joka kykenee ymmärtämään Raamatun, voi itse huomata, ettei kyse ole rahastuksesta, Jeesusta ei kiinnosta ihmisten rahat. Millä perusteella väität Raamatun tähtäävän rahastukseen? "

Jeesusta ei kiinnostanut rahastus, koska hän odotti lopun aikoja. Jeesus ei myöskään kirjoittanut yhtään Raamatun kirjaa. Jeesus ja Raamattu on kaksi eri asiaa. Raamatun tekstien historiaan kuuluu vahvasti niiden muuntelu vallalla olevien dogmien perusteella.

• M@k3

Lonkalta heitän että Jeesus sanoi: joka luopuu omaisuudestaan minun nimessäni saa taivaassa suuren palkinnon.

Apostolien teoista voi lukea kuinka ihmiset myivät omaisuutensa ja antoivan rahat apostoleille koska Jeesuksen piti tulla pian takaisin ja palkita niin tehneet.

Luuletko vatikaanin ja Pietarinkirkon kasvaneen kenties sienirihmastosta samoin kuin suomeen kirkko tai kaksi joka pikkupitäjäänkin?

Eli kyllä se rahastus sieltä uudentestamentin puoleltakin löytyy hieman piilotettuna, niinkuin varmaan oli kirjoittajilla tarkoituskin.

Harry Potterkaan halunnut ei halunnut rahaa, mutta Rowling on maailman rikkain nainen siitä huolimatta.

M@k3 kirjoitti:

Lonkalta heitän että Jeesus sanoi: joka luopuu omaisuudestaan minun nimessäni saa taivaassa suuren palkinnon.

Apostolien teoista voi lukea kuinka ihmiset myivät omaisuutensa ja antoivan rahat apostoleille koska Jeesuksen piti tulla pian takaisin ja palkita niin tehneet.

Luuletko vatikaanin ja Pietarinkirkon kasvaneen kenties sienirihmastosta samoin kuin suomeen kirkko tai kaksi joka pikkupitäjäänkin?

Eli kyllä se rahastus sieltä uudentestamentin puoleltakin löytyy hieman piilotettuna, niinkuin varmaan oli kirjoittajilla tarkoituskin.

Harry Potterkaan halunnut ei halunnut rahaa, mutta Rowling on maailman rikkain nainen siitä huolimatta.

"Lonkalta heitän että Jeesus sanoi: joka luopuu omaisuudestaan minun nimessäni saa taivaassa suuren palkinnon."

Noloa, etten muista sellaista, mutta Raamatussa ei missään kohdassa edellytetä/pakoteta antamaan rahoja. Jeesuksen opetuksen mukaan rahan ei pidä antaa hallita, mutta ei Jeesus tarvii kenenkään rahoja, eikä rahoja tarttee antaa kenellekkään papille.

"Apostolien teoista voi lukea kuinka ihmiset myivät omaisuutensa ja antoivan rahat apostoleille"

Lahjoitukset olivat vapaaehtoisia ja he elivät vähän niin kuin jossain kommuunissa ja kaikki oli yhteisessä käytössä, minun ymmärtääkseni.

"Luuletko vatikaanin ja Pietarinkirkon kasvaneen kenties sienirihmastosta samoin kuin suomeen kirkko tai kaksi joka pikkupitäjäänkin?"

En kiellä sitä, että kirkot olisivat keräneet rahaa. Kirkot eivät ole minun mielestäni toimineet Raamatun opetuksen mukaan.

"Eli kyllä se rahastus sieltä uudentestamentin puoleltakin löytyy hieman piilotettuna, niinkuin varmaan oli kirjoittajilla tarkoituskin."

Se on käsittämätöntä, miten joku voi päätyä tuohon ratkaisuun, kun Raamattu nimenomaan vastustaa sitä, esim. tässä Markuksen Evankeliumin kohdassa 12,38-40. Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa, noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".

Nykyaikana kirjanoppineet/rabbit ovat mm. pappeja, jotka kyllä puhuvat paljon, mutta eivät ole valmiita itse tekemään mitään. Pahoittelen seuraavaa pitkää lainausta, mutta se kuvastaa hyvin kirkkojen johtohenkilöitä, juuri niitä, jotka kokoavat toisten omaisuutta ja esiintyvät suurina.

Matt. 23,1-33. Silloin Jeesus puhui kansalle ja opetuslapsilleen sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset. Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee. He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa. Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat.

He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa, ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'. Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä. Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa. Älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus. Vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne. Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään.

Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette! Voi teitä, te sokeat taluttajat, jotka sanotte: 'Jos joku vannoo temppelin kautta, niin se ei ole mitään; mutta jos joku vannoo temppelin kullan kautta, niin hän on valaansa sidottu'! Te tyhmät ja sokeat! Kumpi on suurempi, kultako vai temppeli, joka kullan pyhittää? Ja: 'Jos joku vannoo alttarin kautta, niin se ei ole mitään; mutta jos joku vannoo sen päällä olevan uhrilahjan kautta, niin hän on valaansa sidottu'. Te sokeat! Kumpi on suurempi, uhrilahjako vai alttari, joka uhrilahjan pyhittää? Sentähden, joka vannoo alttarin kautta, vannoo sen kautta ja kaiken kautta, mitä sen päällä on. Ja joka vannoo temppelin kautta, vannoo sen kautta ja hänen kauttansa, joka siinä asuu. Ja joka vannoo taivaan kautta, vannoo Jumalan valtaistuimen kautta ja hänen kauttansa, joka sillä istuu. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää. Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin! Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä! Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi! Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa! Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita, ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isäimme päivinä, emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettain vereen'! Niin te siis todistatte itsestänne, että olette niiden lapsia, jotka tappoivat profeetat. Täyttäkää siis te isäinne mitta. Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

• jeesusteleva kiihkohihhuli ... kirjoitti:

"Lonkalta heitän että Jeesus sanoi: joka luopuu omaisuudestaan minun nimessäni saa taivaassa suuren palkinnon."

Noloa, etten muista sellaista, mutta Raamatussa ei missään kohdassa edellytetä/pakoteta antamaan rahoja. Jeesuksen opetuksen mukaan rahan ei pidä antaa hallita, mutta ei Jeesus tarvii kenenkään rahoja, eikä rahoja tarttee antaa kenellekkään papille.

"Apostolien teoista voi lukea kuinka ihmiset myivät omaisuutensa ja antoivan rahat apostoleille"

Lahjoitukset olivat vapaaehtoisia ja he elivät vähän niin kuin jossain kommuunissa ja kaikki oli yhteisessä käytössä, minun ymmärtääkseni.

"Luuletko vatikaanin ja Pietarinkirkon kasvaneen kenties sienirihmastosta samoin kuin suomeen kirkko tai kaksi joka pikkupitäjäänkin?"

En kiellä sitä, että kirkot olisivat keräneet rahaa. Kirkot eivät ole minun mielestäni toimineet Raamatun opetuksen mukaan.

"Eli kyllä se rahastus sieltä uudentestamentin puoleltakin löytyy hieman piilotettuna, niinkuin varmaan oli kirjoittajilla tarkoituskin."

Se on käsittämätöntä, miten joku voi päätyä tuohon ratkaisuun, kun Raamattu nimenomaan vastustaa sitä, esim. tässä Markuksen Evankeliumin kohdassa 12,38-40. Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa, noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".

Nykyaikana kirjanoppineet/rabbit ovat mm. pappeja, jotka kyllä puhuvat paljon, mutta eivät ole valmiita itse tekemään mitään. Pahoittelen seuraavaa pitkää lainausta, mutta se kuvastaa hyvin kirkkojen johtohenkilöitä, juuri niitä, jotka kokoavat toisten omaisuutta ja esiintyvät suurina.

Matt. 23,1-33. Silloin Jeesus puhui kansalle ja opetuslapsilleen sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset. Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee. He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa. Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat.

He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa, ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'. Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä. Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa. Älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus. Vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne. Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään.

Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette! Voi teitä, te sokeat taluttajat, jotka sanotte: 'Jos joku vannoo temppelin kautta, niin se ei ole mitään; mutta jos joku vannoo temppelin kullan kautta, niin hän on valaansa sidottu'! Te tyhmät ja sokeat! Kumpi on suurempi, kultako vai temppeli, joka kullan pyhittää? Ja: 'Jos joku vannoo alttarin kautta, niin se ei ole mitään; mutta jos joku vannoo sen päällä olevan uhrilahjan kautta, niin hän on valaansa sidottu'. Te sokeat! Kumpi on suurempi, uhrilahjako vai alttari, joka uhrilahjan pyhittää? Sentähden, joka vannoo alttarin kautta, vannoo sen kautta ja kaiken kautta, mitä sen päällä on. Ja joka vannoo temppelin kautta, vannoo sen kautta ja hänen kauttansa, joka siinä asuu. Ja joka vannoo taivaan kautta, vannoo Jumalan valtaistuimen kautta ja hänen kauttansa, joka sillä istuu. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää. Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin! Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä! Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi! Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa! Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita, ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isäimme päivinä, emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettain vereen'! Niin te siis todistatte itsestänne, että olette niiden lapsia, jotka tappoivat profeetat. Täyttäkää siis te isäinne mitta. Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

"Noloa, etten muista sellaista, mutta Raamatussa ei missään kohdassa edellytetä/pakoteta antamaan rahoja."

Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua." Matt 19:21

Zelig kirjoitti:

"Noloa, etten muista sellaista, mutta Raamatussa ei missään kohdassa edellytetä/pakoteta antamaan rahoja."

Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua." Matt 19:21

"Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua." Matt 19:21"

Tuon minä kyllä muistin, mutta mielestäni se ei olisi M@k3:n asian kannalta sopiva ja siksi ajattelin, onko jokin toinen kohta.

Jos tuo oli se kohta joka tähtää kirkon rikastumiseen tai pappien rikastumiseen niin aika heikkoa. Tuohan on osoittettu tietylle nuorukaiselle, mitä hänen pitäisi tehdä, jotta voisi olla täydellinen. Sopiihan se ajatus ehkä nykyaikaankin, ainakin siten, että on huono asia, jos raha on tärkeämpää kuin Jumala, mutta ei mielestäni tuon perusteella voi perustella kirkon rahanhimoa. Myöskään rahan lahjoittaminen köyhlle ai ole pelastavaa, vaan Jeesuksen seuraaminen, hänen sanaan uskominen ja sen mukaan eläminen.

• M@k3
        jeesusteleva kiihkohihhuli ... kirjoitti:

"Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua." Matt 19:21"

Tuon minä kyllä muistin, mutta mielestäni se ei olisi M@k3:n asian kannalta sopiva ja siksi ajattelin, onko jokin toinen kohta.

Jos tuo oli se kohta joka tähtää kirkon rikastumiseen tai pappien rikastumiseen niin aika heikkoa. Tuohan on osoittettu tietylle nuorukaiselle, mitä hänen pitäisi tehdä, jotta voisi olla täydellinen. Sopiihan se ajatus ehkä nykyaikaankin, ainakin siten, että on huono asia, jos raha on tärkeämpää kuin Jumala, mutta ei mielestäni tuon perusteella voi perustella kirkon rahanhimoa. Myöskään rahan lahjoittaminen köyhlle ai ole pelastavaa, vaan Jeesuksen seuraaminen, hänen sanaan uskominen ja sen mukaan eläminen.

Matteus 19:29 Ja jokainen, joka minun nimeni tähden on luopunut talostaan, veljistään tai sisaristaan, isästään, äidistään tai lapsistaan tai pelloistaan, saa satakertaisesti takaisin ja perii iankaikkisen elämän.

M@k3 kirjoitti:

Matteus 19:29 Ja jokainen, joka minun nimeni tähden on luopunut talostaan, veljistään tai sisaristaan, isästään, äidistään tai lapsistaan tai pelloistaan, saa satakertaisesti takaisin ja perii iankaikkisen elämän.

"Tämä kohta: Matteus 19:29 Ja jokainen, joka minun nimeni tähden on luopunut talostaan, veljistään tai sisaristaan, isästään, äidistään tai lapsistaan tai pelloistaan, saa satakertaisesti takaisin ja perii iankaikkisen elämän."

Olisihan tuokin pitänyt muistaa. Minun mielestäni se ei varsinaisesti tarkoita, että jokaisen pitää antaa omaisuus Jeesuksen vuoksi tai muuten ei ole mahdollisuuksia. Ostamalla ei voi saada pelastusta, mutta jos omaisuus on tärkeämpää, sen voi menettää.

Jokainenhan kyllä joutuu noista kaikista kerran luopumaan kuitenkin. Kysymys on ennemminkin minun mielestäni siitä, että esim. Jeesuksen opetuslapset luopuivat noista kaikista, vaikka ei niitä olisi sillä hetkellä omistaneetkaan, kun valitsivat seurata Jeesusta ja sellaisille ihmisille on luvattu korvaus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      80
      6992
    2. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      134
      6523
    3. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      381
      6313
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      364
      4122
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      153
      2502
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2419
    7. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      59
      2183
    8. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      143
      1509
    9. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      14
      1502
    10. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      198
      1240
    Aihe