kuolemanrangaistus hyväksyttävä?

umpi-hetero

raamatusta löytyy kohtia, jossa selvästi kannatetaan kuolemantuomiota. tässä tekstinäyte jonka poimin tuolta alempaa:

"Jumala mainitsee useita rikkomuksia,joista rangaistaan kuolemalla.

5.Moos.21:22. Jos joku on tehnyt itsensä syypääksi rikkomukseen, josta rangaistaan kuolemalla, ja hänet surmataan..."

niin että nyt kysytään että kuinka moni tämän palstan vakiouskovaisista haluaa toteuttaa tämän raamatun kohdan? muutenhan te rikotte raamatun sanaa vastaan.

18

561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku vaan

      siinä ei kyllä kehoitettu tappamaan ketään.

    • J.Edgar

      kirjoituksia viidensadan vuoden takaa, niin on helppo todeta, että Raamatuntulkinta on muuttunut perin juurin näihin päiviin.

      "Raamattu muuttumattomana totuutena"- väite, on tässäkin valossa naurettava.

    • Ilonanne

      "niin että nyt kysytään että kuinka moni tämän palstan vakiouskovaisista haluaa toteuttaa tämän raamatun kohdan? muutenhan te rikotte raamatun sanaa vastaan."

      Umpi-hetero, raamatun mukaan sinä olet kuollut, kuollut synteihisi joita et ole saanut anteeksi, koska et halua ottaa vastaan Jeesuksen sovitusta.

      Luepa kuinka Eevan ja Adamin kävi, eiväthän hekään samantein kupsahtaneet fyysiseen kuolemaan.

      Synnin palkka on kuolema ja sen takia uskovat teitä jumalattomia yrittää herätelläkin, että heräisisitte kuolleista elämään....

      Mehän julistamme iankaikkista elämää Jeesuksessa, joka tuli että meillä olisi elämä ja yltäkylläisyys!

      • umpari,poikalapsi ja muut jotka koitaa laittaa "pahoja heittoja"ovat kadotuksen lapsia!no saastainen saastukoon ja pyhä pyhityköön.


      • kkarjalainen
        aksu521 kirjoitti:

        umpari,poikalapsi ja muut jotka koitaa laittaa "pahoja heittoja"ovat kadotuksen lapsia!no saastainen saastukoon ja pyhä pyhityköön.

        Noh, noh. Milläs valtuuksilla herra julistaa ihmisiä helvettiin tuomituiksi? Eikö raamattu sano että älä tuomitse? Juuri tuollaisten kommenttien takia teitä halveksutaan.


      • Ilonanne
        kkarjalainen kirjoitti:

        Noh, noh. Milläs valtuuksilla herra julistaa ihmisiä helvettiin tuomituiksi? Eikö raamattu sano että älä tuomitse? Juuri tuollaisten kommenttien takia teitä halveksutaan.

        Ei tässä kukaan ihmisiä helvettiin tuomitse, vaan päinvastoin herättelee sieltä kuoleman unesta ettei vaan kukaan sinne joutuisi...


      • umpi-hetero
        Ilonanne kirjoitti:

        Ei tässä kukaan ihmisiä helvettiin tuomitse, vaan päinvastoin herättelee sieltä kuoleman unesta ettei vaan kukaan sinne joutuisi...

        en minä missään unessa ole. mutta se on selvä että en myöskään aio olla "pyrkimässä" teidän taivaaseen. yksinkertaisesti siksi, että jos minun pitäisi viettää viisikin minuuttia pidempi aika teidän "älyköiden" keskuudessa, niin tulisi taatusti kiire vessaan. saati sitten ikuisuus.


      • umpi-hetero

        sillä minä ajattelen. eli vanha totuus: "ajattelen, olen siis olemassa" pitää edelleen paikkansa. sen sijaan jos teikäläiset eivät tee muuta kuin toistele 2000 vuotta sitten teltassa kirjoitettuja korulauseita, niin teidän kohdalla se "kuolema" saattaa ollakin totta. heheh eheh heh heeh hee....


      • kkarjalainen kirjoitti:

        Noh, noh. Milläs valtuuksilla herra julistaa ihmisiä helvettiin tuomituiksi? Eikö raamattu sano että älä tuomitse? Juuri tuollaisten kommenttien takia teitä halveksutaan.

        en tuomitse ketään kadotukseen ja vielä enemän halua sinne ketään.Se että sanon kadotuksen lapseksi on Raamatulinen tosiasia,niin kauan kuin on elossaa täällä maanpäällä,on mahdolista pelastua taivaasseen,,siekin .


    • vaatimukset erivapauksista, kuten oikeudesta silpoa lapsia. Myös islamissa kuolemanrangaistus on melko yleinen rangaistuskäytäntö, kuten myös käsien katkominen. Uskonnollisuuden harjoittamiseen liittyviin vaatimuksiin pitää suhtautua erityisen kriittisesti ja vetää raja jo ympärileikkauksiin.

      • poikalapsi

        Olen taas kerran täsmälleen samaa mieltä. Lasten ympärileikkaus muusta kuin todetusta lääketieteellisestä syystä on kiellettävä. Jos joku moisen tahtoo, teettäköön sen sitten aikuisena itse. Toivon mukaan tällaista käytäntöä aletaan vaayia myös mm. USA:ssa, jossa kristitytkin silpovat lapsiaan noin vain. SIELTÄ se malli tännekin pyrkii.


      • Ilonanne
        poikalapsi kirjoitti:

        Olen taas kerran täsmälleen samaa mieltä. Lasten ympärileikkaus muusta kuin todetusta lääketieteellisestä syystä on kiellettävä. Jos joku moisen tahtoo, teettäköön sen sitten aikuisena itse. Toivon mukaan tällaista käytäntöä aletaan vaayia myös mm. USA:ssa, jossa kristitytkin silpovat lapsiaan noin vain. SIELTÄ se malli tännekin pyrkii.

        Työmiehet ja Poikalapset...

        Muslimien touhut ei liity mitenkään Raamattuun eikä kristityn elämään...
        Ja muuten kaikki maailman kehitetyt uskonnot poikkeaa juuri siinä Pääasiassa kristinuskosta. Ottakaapa selvää ja ihmetelkää!


      • umpi-hetero
        Ilonanne kirjoitti:

        Työmiehet ja Poikalapset...

        Muslimien touhut ei liity mitenkään Raamattuun eikä kristityn elämään...
        Ja muuten kaikki maailman kehitetyt uskonnot poikkeaa juuri siinä Pääasiassa kristinuskosta. Ottakaapa selvää ja ihmetelkää!

        kun muistan lukeneeni että jeesus löytyy myös koraanista? että hän on yksi siellä esiintyvä profeetta? muistanko oikein...


      • Ilonanne
        umpi-hetero kirjoitti:

        kun muistan lukeneeni että jeesus löytyy myös koraanista? että hän on yksi siellä esiintyvä profeetta? muistanko oikein...

        Kyllä muistat ihan oikein, Jeesus löytyy myös Koraanista.

        Mutta mikähän on pääasia, se ei taidakaan olla selvillä...


      • poikalapsi
        Ilonanne kirjoitti:

        Työmiehet ja Poikalapset...

        Muslimien touhut ei liity mitenkään Raamattuun eikä kristityn elämään...
        Ja muuten kaikki maailman kehitetyt uskonnot poikkeaa juuri siinä Pääasiassa kristinuskosta. Ottakaapa selvää ja ihmetelkää!

        Väitätkö siis, että USA:ssa vain muslimit ympärileikkauttavat lapsia? Mihin pyrit islamilaisten mollaamisella?

        Uskonnot ovat kaikki omalla laillaan epäilyttäviä ihmisoikeusmielessä. Kristinuskon varkolla on tapettu ja tapatteu, ahdistettu ja painostettu - ja jatkuupa vielä. Sama pätee myös islamiin.

        Pääasia - niin - perusasia on hyvä. Ikävä kyllä jelluntailaisuuden kaltaiset lahkot vääntävät sen irvokkaan vinoon.


    • Kyseinen kohta on VT:stä,joka suurimmaksi osaksi on Juutalaisten historiaa.
      Lisäksi jokaista Raamatun kohtaa pitää tutkia Pyhässä Hengessä ja irroittamatta asiayhteydestä sekä ymmärtäen kohdan sanoma Raamatun kokonaisilmoitukseen tuketuen.
      Tämän päivän Kristityn ei tarvitse toteuttaa tätä kohtaa se ei ole heille annettu eikä se heitä koske.

      • vähälahjanen

        "Kyseinen kohta on VT:stä,joka suurimmaksi osaksi on Juutalaisten historiaa.
        Lisäksi jokaista Raamatun kohtaa pitää tutkia Pyhässä Hengessä ja irroittamatta asiayhteydestä sekä ymmärtäen kohdan sanoma Raamatun kokonaisilmoitukseen tuketuen."

        Ompa taas niin viisasta,että!

        Edes vanha Mooses ei olisi pystynyt noin akateemisen viattomaan tulkintaan.Taitaisi olla Mooseksellakin paljon opittavaa sinulta.

        Vahinko,että et ollut Mooseksen seurueessa.Olisit ehkä voinut JaHWeakin joissakin kohdin opastaa,niin ei tarvitsisi korkeaoppisten teologia jälkikäteen asioita silotella...

        No,tämä oli vain yksinkertaisen ihmisen ajatus.

        Mutta onneksi meillä on joukossamme viisaita,jotka osaavat toistella oppi-isiensä lauseita ulkomuistista,niin saadaan asiat koreaan kuoreen.


      • vähälahjanen kirjoitti:

        "Kyseinen kohta on VT:stä,joka suurimmaksi osaksi on Juutalaisten historiaa.
        Lisäksi jokaista Raamatun kohtaa pitää tutkia Pyhässä Hengessä ja irroittamatta asiayhteydestä sekä ymmärtäen kohdan sanoma Raamatun kokonaisilmoitukseen tuketuen."

        Ompa taas niin viisasta,että!

        Edes vanha Mooses ei olisi pystynyt noin akateemisen viattomaan tulkintaan.Taitaisi olla Mooseksellakin paljon opittavaa sinulta.

        Vahinko,että et ollut Mooseksen seurueessa.Olisit ehkä voinut JaHWeakin joissakin kohdin opastaa,niin ei tarvitsisi korkeaoppisten teologia jälkikäteen asioita silotella...

        No,tämä oli vain yksinkertaisen ihmisen ajatus.

        Mutta onneksi meillä on joukossamme viisaita,jotka osaavat toistella oppi-isiensä lauseita ulkomuistista,niin saadaan asiat koreaan kuoreen.

        Paremminkin minulla olisi ollut Moosekselta oppimista.
        Ja Raamatun tulkitseminen Pyhässä Hengessä löytyy kyllä Raamatun sivuilta.Ja näkisin että asiassa kuin asiassa on viisasta olla irroittamatta asioita yhteyksistään.

        vai mitä sanot seuraavasta:"Matti tappoi Pekan"!!!

        alkuperäinen teksti:"Matti tappoi Pekan olkapäältä sääsken"

        näin se alkuperäinen teksti saadaan hämärtymään ja jopa muuttumaan tarkoitukseltaan.Miksi siis Raamattua pitäsi lukea asioita yhteyksistään irrottaen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe