Keskiajan pimeydestä

lknt

6

353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elisama

Kero tyhmälle mistä tiedät tuon olevan katolisten sivusto.
      En tietysti lukenut kuin jotain pätkiä, mutta en löytänyt siihen viitettä.
      Kyllä täytyy sanoa että oli pimeä sivusto, aivan älytön.

• Salomonin Avain on okkultistinen kirja. Vähän samantyyppinen loitsukirja kuin Musta Raamattu.

• Elisama
        KTS kirjoitti:

Salomonin Avain on okkultistinen kirja. Vähän samantyyppinen loitsukirja kuin Musta Raamattu.

Elikkä viittaus katolilaisuuteen oli keksitty - vai.

• Elisama kirjoitti:

Elikkä viittaus katolilaisuuteen oli keksitty - vai.

Tuskin ne katolilaiset sen enempää okkultismia harrastaa kuin muutkaan...;)

• lknt
        KTS kirjoitti:

Tuskin ne katolilaiset sen enempää okkultismia harrastaa kuin muutkaan...;)

Ko. kirjoituksestahan voi huomata katolilaisten innontuneen keskiajalla paljon tuollaisiin. Nykyiset ei ilmeisesti tee sellaista enää!

• nettari

Barnabas on tiettävästi ollut kirjurina Jeesuksen seurassa ja kirjoittanut Jeesuksen sanoja muistiin, mutta tuon saman kirjan nykyisen laitoksen mukaan joku ismaelilainen on väärentänyt sen, jonka kyllä voi hyvin huomata, jos on lukenut Uutta Testamenttia.
      Seuraavana on Barnabaan Evankeliumin suorennosta, josta pitäisi olla poissa pahimmat virheet. Lisäyksenä Uuden Testamenti vastaavia kohtia, joista voi lukea ko. Jeesuksen opetuksia parempana tekstinä.

Barnabaan Evankeliumin suorennos, luvut 39. - 42.

39. Luku

Silloin Johannes sanoi: "Hyvin olet puhunut, Mestari, mutta jäimme vaille
      tietoa, miten ihminen lankesi syntiin ylpeyden tähden."

Jeesus vastasi: "Kun Jumala oli karkottanut Saatanan ja enkeli Gabriel
      puhdistanut maan massan Saatanan syljestä, Jumala loi kaiken, mikä elää,
      sekä lentävät että kävelevät ja uivat eläimet, ja Hän koristeli maailman
      kaikella, mitä siinä on. Eräänä päivänä Saatana lähestyi paratiisin portteja
      ja nähdessään hevosia ruohoa syömässä ilmoitti niille, että jos maa saisi
      sielun, se tietäisi ankaraa työtä hevosille; ja siksi olisi niiden edun
      mukaista tallata tuo maapala niin, ettei siitä olisi enää mihinkään. Hevoset
      ojentautuivat ja kiihdyttivät itsensä rajuun laukkaan maalla, joka kasvoi
      liljoja ja ruusuja.
      Sen jälkeen Jumala antoi hengen sille epäpuhtaalle osalle maata, jossa
      Saatanan sylkäys oli ollut ennenkuin Gabriel otti sen pois; ja Jumala nosti
      esiin koiran, joka haukkuen täytti hevoset pelolla ja ajoi ne pakoon. Sitten
      Jumala antoi sielun ihmiselle, kaikkien enkelien laulaessa: "Siunattu olkoon
      pyhä nimesi, oi Jumala meidän Herramme."

Ponkaistuaan jaloilleen Aatami näki ilmassa kirjoituksen, joka loisti kuin
      aurinko, kuuluen: "On vain yksi Jumala, ja HaMassiach on Jumalan lähettiläs."
      Silloin Aatami avasi suunsa ja sanoi: "Minä kiitän Sinua, oi Herra Jumalani,
      siitä, että olet suvainnut luoda minut; mutta kerro minulle, rukoilen Sinua,
      mitä tarkoittaa näiden sanojen viesti: " HaMassiach on Jumalan lähettiläs."
      Onko ennen minua ollut olemassa muita ihmisiä?"

Silloin Jumala sanoi: "Ole tervetullut, oi palvelijani Aatami. Kerron
      sinulle, että olet ensimmäinen luomani ihminen. Ja se, jonka olet huomannut
      mainitun, on sinun poikasi, joka tulee maailmaan monien vuosien kuluttua ja
      tulee olemaan lähettilääni, jota varten olen luonut kaiken; joka tullessaan
      antaa maailmalle valon; jonka sielu asetettiin taivaalliseen loistoon 60 000
      vuotta ennen kuin olin luonut mitään."

Aatami anoi Jumalaa: "Herra, anna käsieni kynsiin tämä kirjoitus." Sitten
      Jumala antoi ensimmäiselle ihmiselle tuon kirjoituksen hänen peukaloihinsa;
      oikean käden peukalonkynnessä luki: "On vain yksi Jumala" ja vasemman käden
      peukalonkynnessä: " HaMassiach on Jumalan lähettiläs." Sitten ensimmäinen mies
      suuteli noita sanoja isällisellä hellyydellä, hieroi silmiään ja sanoi:
      "Siunattu olkoon päivä, jona sinä tulet maailmaan."

Nähdessään miehen yksikseen Jumala sanoi: "Ei ole hänen hyvä olla yksin."
      Siksi Hän vaivutti Aatamin uneen ja otti kylkiluun hänen sydämensä läheltä,
      täyttäen sen paikan lihalla. Tuosta kylkiluusta Hän teki Eevan ja antoi
      tämän Aatamille vaimoksi. Hän asetti nämä kaksi paratiisin valtiaiksi,
      joille sanoi: "Katsokaa, annan teille kaikki hedelmät syötäviksi, paitsi
      sen puun, joka on keskellä paratiisia;
      joista Hän sanoi: "Varokaa missään tapauksessa syömästä näitä hedelmiä,
      sillä silloin tulisitte epäpuhtaiksi, niin etten enää sallisi teidän jäädä
      tänne, vaan ajaisin teidät pois ja saisitte kärsiä suuria kurjuuksia."

40.

Kun Saatana kuuli tästä, hän tuli hulluksi harmista ja suuttumuksesta. Ja
      niin hän tuli paratiisin portin lähettyville, missä seisoi vartiossa
      kauhistuttava käärme, jolla oli jalat kuin kamelilla ja varpaankynsissä
      veitsenterävät, joka suuntaan leikkaavat reunat. Vihollinen sanoi hänelle:
      "Salli minun tulla sisään paratiisiin."

Käärme vastasi: "Kuinka laskisin sinut sisään, kun Jumala on käskenyt minua
      ajamaan sinut pois?"

Saatana vastasi: "Näethän, kuinka Jumala on sinua rakastanut asettaessaan
      sinut paratiisin ulkopuolelle savenpalasta, joka ihminen on, vartioimaan.
      Sen tähden, jos päästät minut paratiisiin, teen sinut niin hirmuiseksi, että
      kaikki pakenevat sinua, ja niin saat mielesi mukaan kulkea ja oleilla."

Silloin käärme sanoi: "Ja miten minä järjestän sinut sisään?"

Saatana sanoi: "Olet kookas; avaa siis suusi, niin tulen vatsaasi, ja sinä
      voit sisään mentyäsi jättää minut noiden savimöhkäleiden läheisyyteen, jotka
      uusina kulkevat maan päällä."

Käärme teki niin, ja saattoi Saatanan lähelle Eevaa, sillä tämän mies Aatami
      nukkui. Saatana näyttäytyi naiselle kauniin enkelin muodossa ja sanoi
      hänelle: "Miksette syö noita tuon yhden puun hedelmiä?"

Eeva vastasi: "Jumalamme on sanonut meille, että niitä syödessämme tulisimme
      epäpuhtaiksi, ja silloin Hän ajaisi meidät ulos paratiisista."

Saatana sanoi: "Hän ei kerro totuutta. Teidän täytyy tietää, että Jumala on
      paha ja kateellinen eikä siksi siedä vertaisiaan, vaan pitää kaikkia orjina.
      Ja siksi Hän on puhunut teille niin, ettette tulisi Hänen kanssaan
      samanarvoisiksi. Mutta jos sinä ja seuralaisesi toimitte ohjeitteni mukaan
      ja syötte noita hedelmiä niin kuin kaikkia muitakin, niin ette jää toisille
      alamaisiksi, vaan tulette niinkuin Jumala tuntemaan hyvän ja pahan, ja
      voitte tehdä, mitä mielitte, koska olette tulleet Jumalan kanssa
      samanarvoisiksi."

Silloin Eeva otti ja söi noita hedelmiä, ja kun hänen miehensä heräsi, hän
      kertoi kaiken, mitä Saatana oli puhunut; ja vaimon tarjotessa Aatamikin otti
      ja söi. Minkä jälkeen, ruoan laskeutuessa kurkkua alas, hän muisti Jumalan
      sanat; ja toivoen voivansa pysäyttää ruoan hän pani kätensä kurkulleen,
      missä kaikilla miehillä on merkki.

41.

Silloin kumpikin heistä huomasi olevansa alasti: siksi he häpeissään ottivat
      viikunanlehtiä ja verhosivat salaiset ruumiinosansa. Kun keskipäivä oli
      kulunut, katso! Jumala ilmestyi heille ja kutsui Aatamia, sanoen: "Aatami,
      missä olet?"
      Tämä vastasi: "Herra, kätkeydyimme Sinun näkyvistäsi, sillä minä ja vaimoni
      olemme alastomia, ja häpesimme siksi tulla eteesi."

Silloin Jumala sanoi: "Ja kuka on vienyt teiltä viattomuutenne, jollette
      sitten ole syöneet hedelmää, jonka vuoksi olette tulleet epäpuhtaiksi ettekä
      voi enää asustaa paratiisissa?"

Aatami vastasi: "Oi Herra, minulle antamasi vaimo pyysi minua syömään ja
      niin söin siitä."

Silloin Jumala sanoi naiselle: "Miksi annoit sellaista ruokaa miehellesi?"

Eeva vastasi: "Saatana petti minua, ja niin minä söin."

"Ja kuinka se hylkiö pääsi sisään tänne?" kysyi Jumala.

Eeva vastasi: "Käärme, joka seisoo pohjoisella portilla, toi hänet
      lähelleni."

Silloin Jumala sanoi Aatamille: "Koska olet kuunnellut vaimoasi ja syönyt
      hedelmää, kirottu olkoon maa sinun töissäsi: se tulee kantamaan sinulle
      ohdakkeita, ja otsasi hiessä pitää sinun syödä leipäsi. Ja muista, että olet
      maata ja maaksi pitää sinun palata."

Ja Eevalle Hän sanoi: "Ja sinä, joka kuuntelit Saatanaa ja annoit miehellesi
      syödä, tulet olemaan miehesi vallan alainen, ja hän tulee orjuuttamaan
      sinua, ja sinun pitää suurella vaivalla synnyttää lapsia."

Ja kutsuttuaan käärmeen Hän kutsui myös enkeli Mikaelin, hänet, jonka
      hallussa Jumalan miekka on, ja sanoi: "Karkoita ensiksi paratiisista tämä
      ilkeä käärme, ja ulkopuolella katkaise hänen jalkansa: sillä jos hän tahtoo
      syödä, laahatkoon vartaloaan maata pitkin." Myöhemmin Jumala kutsui
      Saatanaa, joka tuli nauraen, ja sanoi tälle: "Koska sinä hylkiö olet
      petkuttanaut näitä ja aiheuttanut heidän epäpuhtaiksi tulemisensa, Minä
      määrään, että kaikki heidän ja heidän lastensa saastaisuus tulee sinun
      suuhusi heidän kehoistaan poistuessaan, niin että tulet kylläiseksi
      epäpuhtaudesta; mutta heidän lastensa joukossa tulee olemaan vilpittömästi
      katuvia ja Minua palvelevia."

Saatana karjui kammottavasti ja sanoi: "Koska haluat tehdä minut entistä
      pahemmaksi, tulen vielä tekemään itseni siksi, mihin vain kykenen!"

Silloin Jumala sanoi: "Katoa, kirottu, läheisyydestäni!"
      Ja Saatana lähti; sen jälkeen Jumala sanoi Aatamille ja Eevalle, jotka
      molemmat itkivät: "Lähtekää paratiisista ja tehkää katumusta, älkääkä
      menettäkö toivoanne, sillä Minä tulen lähettämään poikanne siten, että
      siemenenne nostaa Saatanan vallan pois ihmissuvun päältä: sillä
      lähettiläälleni, joka on tuleva, Minä tulen antamaan kaiken."
      (Uuden Testamentin mukaan Jeesukselle on annettu kaikki valta.)

Jumala kätkeytyi ja enkeli Mikael ajoi heidät paratiisista. Kääntyessään
      Aatami näki portin yläpuolella kirjoituksen: "On vain yksi Jumala ja
      HaMassiach on Jumalan lähettiläs." Minkä vuoksi hän itkien sanoi: "Suokoon
      Jumala, että tulet nopeasti, poikani, pelastamaan meidät kurjuudesta."

Tällä tavalla Saatana ja Aatami lankesivat syntiin ylpeytensä tähden, toinen
      ihmistä halveksiessaan ja toinen halutessaan tehdä itsensä samanarvoiseksi
      Jumalan kanssa."

42.

Tämän keskustelun jälkeen sekä opetuslapset että Jeesus itkivät. Silloin he
      näkivät monia, jotka olivat tulleet etsimään Johannesta, sillä pappien
      johtajat olivat neuvotelleet keskenään Johannesta vangitsemiseksi puheistaan.
      Siksi he lähettivät leviittejä ja lainopettajia kyselemään häneltä näin:
      "Kuka sinä olet?"

Johannes tunnusti totuuden, sanoen: "En ole Messias."

He sanoivat: "Oletko Elia tai Jeremia tai kukaan muinaisista profeetoista?"

Jeesus vastasi: "En."

Sitten he kysyivät: "Kuka sinä olet? Sano, että voimme kertoa niille, jotka
      lähettivät meidät."

Silloin Johannes sanoi: "Olen ääni, joka huutaa läpi Juudean ja kuuluttaa:
      "Valmistakaa tie Herran lähettiläälle", niinkuin Jesajassa on kirjoitettu."

He sanoivat: "Jollet ole Messias etkä Elia tai kukaan profeetoista, miksi
      saarnaat uutta oppia ja teet itsestäsi suuremman numeron kuin Messiaasta
      konsanaan?"

Johannes vastasi: "Ihmeet, joita Jumala tekee käsieni kautta, osoittavat minun
      puhuvan sitä, mitä Jumala tahtoo; enkä totisesti tahdo itseäni pidettävän
      sinä, mistä te puhutte. Sillä minä en ole arvollinen päästämään sen Jumalan
      lähettilään sukannauhaa, jota te kutsutte "Messiaaksi"; hänen, joka luotiin
      ennen minua ja joka tulee syntymään minun jälkeeni, ja joka tulee tuomaan
      totuuden sanat, niin ettei hänen uskollaan tule olemaan loppua."
      (Uuden Testamenti Johanneksen Evankeliumin 1-luvun mukaan:
      Johannes Kastajan todistus
      19 Tämä on todistus, jonka Johannes antoi, kun juutalaiset lähettivät Jerusalemista pappeja ja leeviläisiä kysymään häneltä: "Kuka sinä olet?" 20 Johannes tunnusti totuuden, hän ei sitä kieltänyt. Hän sanoi: 21 "En minä ole Messias." "Mikä sitten?" he kysyivät. "Oletko Elia?" "En ole", Johannes vastasi. "Oletko se luvattu profeetta?" Hän vastasi: "En." 22 Silloin he sanoivat: "Kuka sitten olet? Meidän on vietävä vastaus niille, jotka meidät lähettivät. Mitä sanot itsestäsi?" 23 Johannes vastasi: "Minä olen ääni, joka huutaa autiomaassa: 'Tasoittakaa Herralle tie!' Niinhän profeetta Jesaja on ennustanut."
      24 Niiden joukossa, jotka oli lähetetty Johanneksen luo, oli myös fariseuksia*. 25 He kysyivät häneltä: "Miksi sitten kastat ihmisiä, jos et ole Messias, et Elia etkä se profeetta?" 26 Johannes vastasi: "Minä kastan vedellä, mutta teidän keskellänne on jo toinen, vaikka te ette häntä tunne, 27 hän, joka tulee minun jälkeeni. Minä olen arvoton edes avaamaan hänen kenkiensä nauhoja."
      28 Tämä tapahtui Jordanin tuolla puolen, Betaniassa, missä Johannes oli kastamassa.
      Jumalan Karitsa
      29 Seuraavana päivänä Johannes näki, että Jeesus oli tulossa hänen luokseen. Johannes sanoi: "Katsokaa: Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin! 30 Hän on se, josta sanoin: 'Minun jälkeeni tuleva kulkee edelläni, sillä hän on ollut ennen minua.' 31 Minäkään en tuntenut häntä, mutta juuri sitä varten olen tullut kastamaan vedellä, että Israel saisi tietää, kuka hän on."
      32 Johannes todisti: "Minä olen nähnyt, kuinka Henki laskeutui taivaasta kyyhkysen tavoin ja jäi hänen päälleen. 33 Minäkään en häntä tuntenut. Mutta hän, joka lähetti minut kastamaan vedellä, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, kastaa Pyhällä Hengellä.' 34 Minä olen sen nähnyt ja todistan, että tämä mies on Jumalan Poika."
      Tähän asti Johanneksen Evankeliumin lainaus.)

Leviitit ja lainopettajat lähtivät hämmennyksen vallassa kertomaan tästä
      kaikesta pappien johtajille, jotka sanoivat: "Hänellä on takanaan Saatana,
      joka sanoo hänelle kaiken."

Jeesus sanoi oppilailleen: "Totisesti sanon teille, että pappien johtajat ja
      kansamme vanhimmat etsivät tilaisuutta nousta minua vastaan."

Silloin Pietari sanoi: "Älä sen tähden mene enää Jerusalemiin."

Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Sinä ymmärtämätön, et tiedä mitä sanot, sillä
      minun on välttämättä kärsittävä monia vainoja, koska niin ovat kaikki
      profeetat ja Jumalan pyhät kärsineet. Mutta älä pelkää, sillä osa on meidän
      puolellamme ja osa on meitä vastaan."

Ja näin puhuttuaan Jeesus lähti Taaborin vuorelle, minne hänen kanssaan
      nousivat Pietari, Jaakob veljensä Johanneksen kanssa sekä hän, joka
      kirjoittaa tätä. Siellä hänen ylleen syttyi suuri valo, ja hänen vaatteensa
      tulivat lumivalkeiksi ja kasvonsa loistivat kuin aurinko, ja katso! sinne
      tulivat Mooses ja Elia puhumaan Jeesuksen kanssa siitä, mitä kaikkea meidän
      kansallemme ja pyhälle kaupungille täytyy tapahtuman.

Pietari puhui sanoen: "Herra, täällä on hyvä olla. Jos tahdot, teemme siis
      kolme lehtimajaa, yhden sinulle, yhden Moosekselle ja yhden Elialle." Ja
      hänen puhuessaan heidät peitti valkoinen pilvi, ja he kuulivat äänen
      sanovan: "Katso palvelijani, johon olen mielistynyt; kuulkaa häntä."

Opetuslapset pelästyivät ja kaatuivat maahan kasvoilleen kuin kuolleet.
      Jeesus laskeutui ja nosti oppilaansa sanoen: "Älkää pelätkö, sillä Jumala
      rakastaa teitä, ja teki tämän, jotta uskoisitte sanoihini." Tähän asti Barnabaan Evankeliumia.
      (Uuden Testamenti Matteuksen Evankeliumin 17-luvun mukaan:
      Kristuksen kirkastuminen
      1 Kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja tämän veljen Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle yksinäisyyteen. 2 Siellä hänen ulkomuotonsa muuttui heidän nähtensä: hänen kasvonsa loistivat kuin aurinko ja hänen vaatteensa tulivat valkeiksi kuin valo.
      3 Samassa heille ilmestyivät Mooses ja Elia, jotka keskustelivat Jeesuksen kanssa. 4 Pietari puuttui puheeseen ja sanoi Jeesukselle: "Herra, on hyvä, että me olemme täällä. Jos tahdot, teen tänne kolme majaa: sinulle ja Moosekselle ja Elialle."
      5 Pietarin vielä puhuessa loistava pilvi verhosi heidät ja pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt. Kuulkaa häntä!" 6 Kun opetuslapset kuulivat äänen, he heittäytyivät maahan kasvoilleen suuren pelon vallassa. 7 Mutta Jeesus tuli heidän luokseen, kosketti heitä ja sanoi: "Nouskaa, älkää pelätkö." 8 Ja kun he nostivat katseensa, he eivät nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen yksin.
      Kysymys Eliasta
      9 Kun he laskeutuivat vuorenrinnettä, Jeesus sanoi heille: "Älkää kertoko tätä näkyä kenellekään ennen kuin Ihmisen Poika on herätetty kuolleista." 10 Opetuslapset kysyivät häneltä: "Miksi lainopettajat sanovat, että Elian pitää tulla ensin?" 11 "Elia kyllä tulee", hän vastasi, "ja panee kaiken taas kohdalleen. 12 Ja minä sanon teille, että Elia on jo tullut. Ihmiset vain eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle mitä tahtoivat. Samoin he tulevat tekemään Ihmisen Pojalle." 13 Silloin opetuslapset ymmärsivät, että hän oli puhunut heille Johannes Kastajasta.”

Tähän asti Matteuksen Evankeliumin lainausta.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      247
      10782
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      127
      6903
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5563
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4840
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      40
      4124
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3589
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3444
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3372
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      19
      2804
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      54
      2569
    Aihe