Tekopyhät ovat vallanneet Mooseksen istuimen ...
Itsensä korottamisesta
1
Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: [23:1-12: Mark. 12:37b-40; Luuk. 11:46, 20:45-47]
2
"Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
3
Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista. [Mal. 2:7,8]
4
He köyttävät kokoon raskaita ja hankalia taakkoja ja sälyttävät ne ihmisten kannettaviksi, mutta itse he eivät halua niitä sormellaankaan liikauttaa. [Ap. t. 15:10]
5
Kaiken minkä tekevät he tekevät vain siksi, että heidät huomattaisiin. He käyttävät leveitä raamatunlausekoteloita ja panevat viittaansa isot tupsut, [Matt. 6:1-18 | 5. Moos. 6:8, 11:18 | 4. Moos. 15:37-41; 5. Moos. 22:12]
6
he istuvat pidoissa mielellään kunniapaikalla ja synagogassa etumaisilla istuimilla [Luuk. 14:7]
Mutta heillä ei ole valtaa YLHÄÄLTÄ!:
Matt 21:43-46
43
Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
44
Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."
45
Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä.
46
Ja he olisivat tahtoneet ottaa hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana.
Ei siis ihme, että lakikiihkoilijat käyvät kuumana Jeesuksen seurakuntaa vastaan:
Joh. 9:28
He vastasivat hänelle pilkallisesti:
"Sinä hänen opetuslapsensa olet,
me olemme Mooseksen opetuslapsia.
MUTTA MEIDÄN TULEE OSOITTAA PAPEILLE, ETTÄ JEESUS ON MEIDÄN HENKEMME,
SIELUMME JA RUUMIIMME PARANTAJA! LAILLISIA MUODOLLISUUKSIA VOIMME VIISAASTI KÄYTTÄÄ HYVÄKSEMME, JOTTA PAPIT EIVÄT TORJU MEITÄ:
Matt. 8:4
Jeesus sanoi hänelle: "Katso, ettet puhu tästä kenellekään. Mene vain näyttämään itsesi papille ja anna Mooseksen määräämä uhrilahja, todisteeksi parantumisesta."
[Matt. 9:30 | 3. Moos. 14:1-32; Luuk. 17:14]
On vapaus parantuneella vaikkapa näyttävästi vuodettaan kantaa sapattina, osoitukseksi Jeesuksen ihmeellisestä voimasta. Siinä vahvistuu omakin usko. Muistammehan Jeesuksen
sapattisaarnan: ota vuoteesi ja kävele.
MIKÄ ON TOTUUS?
Joh. 1:17
Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
Joh. 8:32
ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Joh. 8:36
Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
Todellisesti vapaiksi! Ihanko totta? Kyllä, sillä kirjoitettu on myös:
Room 7:4-6
4
Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
5
Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
6
mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Armoa ja rauhaa!
Mooseksen istuin ja Kristuksen valta
21
319
Vastaukset
- On valtaa ihmiseen?
Kun Jeesuksen valtaistuimella on tämän verran ...
Matt. 28:18
Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.- muikkumies
itsenne ja Jumalanne väliin.
- kokoajan
muikkumies kirjoitti:
vikaa toisista, vaan pyrkii kaikella ystävällisyydellä rakentavaan ja toisiakin Jumalan luokse ohjaavaan ja uskoon nostavaan keskusteluun
Eiköhän jätetä tuomarointi sille, jolle se kuuluu. - Miksi niin monta välikättä!!
muikkumies kirjoitti:
Eikö yksi välimies riitä Jumalan ja ihmisen välillä,
Jeesus Kristus?
1. Tim. 2:5
Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
Mutta teillä on naiset (egw:t), sapatit ja kasvikset
välissä, kuin hampurilaisen välissä pihvi.
Sekö vasta tekee evankeliumin herkulliseksi ja
luotettavaksi??
Tarkkailija - Välittäjäksi ja takaajaksi!
muikkumies kirjoitti:
"Ihminen Kristus Jeesus"!
"Joka itse on Jumala"!!
- Ainakin
vaikuttaa vaikuttaa tuollaisten omahyväisten toisia tuomitsevien kirjoitustensa kanssa?
- täällä on
mustata muita palstalaisia ja eritoten adventisteja.
- kopioida raamattua
täällä on kirjoitti:
ja huiskia sitä niin menemään hännällänsä, että ei itse eikä kukaan muukaan ymmärrä siitä mitään.
Eli sokoitus, saada aikaan sekasotku, välillä ilman nimerkkiä, välillä imentyen advntistina, ym.
Aktiivisin kaikista! Voisko sanoa, että puolet on Antin käsialaa? - Hänen kauttaan julistettu S...
Onkos Jumalan Sanakin jo tekopyhää?
Olis kiva tietää, mikä kohta Antin
tekstissä on mielestäsi tekopyhää... - Adventisteja he
täällä on kirjoitti:
Inttää aina kun häntä neuvotaan: "ei saa tuomita!".
Lienee vanhemmiltaaan ja isovanhemmiltaan oppinut?
Vapaakirkollinen - Tekijänoikeussuojattu
kopioida raamattua kirjoitti:
ja huiskia sitä niin menemään hännällänsä, että ei itse eikä kukaan muukaan ymmärrä siitä mitään.
Eli sokoitus, saada aikaan sekasotku, välillä ilman nimerkkiä, välillä imentyen advntistina, ym.
Aktiivisin kaikista! Voisko sanoa, että puolet on Antin käsialaa?Mutta muutoin Raamattua saa kopioida ja eiköhän se
sitä varten ole, että sitä saarnattaisiin kaikelle
kansalle ja neuvottaisiin sanankohdat nimeltä.
Tässä kopioiden kopiot, kuningaskopiot ...
Matt. 4:7
Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."
Matt. 4:10
Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."
Saatana luki lakia Jeesukselle, kopioi sanankohtia
kun tiesi, että Jeesus uskoo Raamattua.
Mutta Jeesus kopioi takaisin ja voitti saatanan!!! - ka4rla
Aktiivisin kaikista! Voisko sanoa, että puolet on Antin käsialaa?Mikä niissä Antin kirjoituksissa on vikana .Ja syyttelet ,että Antti kirjoittaa eri nim..Nähtiinhän lauantaina ,kuina sama advari kysyi ja vastasi ,,ja sitäpitsi RAAMATTUAHAN tulee käyttää ,eikä egw,,viimeistä tuomiota vaikka se rakas teos advareille onkin,Jos kuka ei kestä RAAMATULLISTA TOTUUTTA ,niin sehän on lukijan ongelma ei Antin.
- TARKOITUS TÄÄLLÄ?
täällä on kirjoitti:
Tuo ensin esiin ja arvioitavaksi OMA todistuksesi
Herrastamme ja vasta sitten ala arvioida muiden
ainoita tarkoituksia!
Tiukkapipo - White-kansaa
täällä on kirjoitti:
Ovathan he villanvalkoisia ja valkoinen
pellavapuku päällä, uskonvanhurskausvaate
Kristukselta. Ei ne sun puolustelujas kaipaa!
Ne vaan ylistää Herraa - Jättäkäämme huono huomiotta
Aktiivisin kaikista! Voisko sanoa, että puolet on Antin käsialaa?Te muutamat ootte kummia kun vain huonoa näette.
Niistä sanankohdista saa paljonkin, kun itse
päättelee! Ei me Antin varassa olla, muttei
Elleninkään, vaan ylhäältä tulevaa viisautta
tarvitsee jokainen ja itsenäisiä päätöksiä.
Muilla ahkerilla ei-adv.kirjoittajilla on lähes
samat käsitykset kuin Antilla ja ovat sen tuoneet
julkikin, joten sun mielipide on vain sun arvelu.
Sillä sellaisa elämä on - Veli Herrassa
Aktiivisin kaikista! Voisko sanoa, että puolet on Antin käsialaa?" ei itse eikä kukaan muukaan ymmärrä siitä mitään. "
Voinko auttaa? Mitähän kohtaa Antin aloituksessa et
oikein ymmärtänyt tai ... kuten itse sanoit ...
et ymmärrä yhtään mitään. Ehkä minä evankelisena
adventistina voin valaista sinua ymmärtämään!
Veli Herrassa
"KIRJOITETTU ON"
Vastaukset osoittavat, ettei viestini tavoittanut
aivan kaikkien sydämiä. Jeesus käytti kuvakieltä
opettaessaan kirjanoppineita ja perusteli sen niin,
että lainopettajat eivät ymmärrä suoraa puhetta.
Koetan tässä minäkin kuvakielen avulla opettaa.
Saatanan kiusauksia ja valheen isän petoksia
EI MILLÄÄN muulla voi torjua kuin Jumalan
Sanan "väärentämättömällä maidolla", (Piet).
Ja mistäs sitä muualta saa kuin Raamatusta?
Niin uskova kuin uskosta osaton.
Ja sitten lopulta huomaa olevansa uudestisyntynyt
"eläväksi tekevän Sanan kautta".
"Te olette jo puhtaat sen sanan kautta, jonka minä
olen teille puhunut". Jeesuksen sanat ovat Raamatun
kulmakivi. Voisi luulla, että vihoinviimeisen, Antin,
jälkeen ovet suljettiin, mutta tuskinpa suljettiin.
Vielä moni pelastuu ja moni josta sitten todella
tulee jotakin, väkevä ase Jumalalle, kuin Paavali.
Tällä perustelen raamatunkohtien kylvämistä:
että sana synyttäisi väkeviä evankelistoja.
TÄYSIN LAILLISEENKAAN TESTAMENTTIIN EI VOI LUOTTAA VÄHÄÄKÄÄN
Kun löydetään uudempi testamentti, niin vanhempi samaa asiaa koskeva testamentti
on täysin viraton. Et voi luottaa kädessäsi olevaan testamenttiin.
Hengellisistä asioista puheen ollen, on täysin uskonvaraista luottaa Herran Jeesuksen
Uuteen Testamenttiin, sillä voipi vaikkapa EGW:n kautta tulla uudempi.
Mutta minä elän vankasti sen toivon varassa, ettei Uuden Testamentin jälkeen ole
tullut HERRALTA mitään lisäehtoja, ei mitään Herran sinetöimää tai sinetöitävää.
tuskin tuhansia vuosia jälkeenpäin Herra liittäisi testamenttiinsa lisäosia, kuten esim
Suuri Taistelu.
Minä en luota testamenttiin, vaan Häneen joka on testamenttinsa verellään sinetöinyt.
SAATANANPALVOJAKIN VAPAUTUU SANAAN VEDOTEN
JES 28:18a
Teidän liittonne kuoleman kanssa pyyhitään pois ja teidän sopimuksenne tuonelan kanssa raukeaa.
Siunausta kaikille, Herrassa!- Herran luokse?
/// Kuulin Tv:stä
Kirjoittanut: joku aika sitten että 5.8.2008 klo 20.58
adventistit elävät keskimäärin 10 vuotta kauemmin kuin tavalliset Matti-meikäläiset ja että se johtuu heidän terveellisemmästä ruokavaliostaan. \\\
Miksei adventisti tahdo Jumalan luokse, vaan täällä
murheen Maassa mieluummin kituu piinattavana?
Ihannoi pientä pidennystä elämäänsä ja haaveilee
jopa utooppisesta ikuisesta elämästä täällä.
Paavali oli aivan toista maata, tuo ENTINEN
fariseus...
Fil 1:23
Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi;
24 mutta teidän tähtenne on lihassa viipymiseni tarpeellisempi.
Tarkk'ampuja - Ja linnuille?
Jumalan
Kirjoittanut: aterialle! 5.8.2008 klo 20.38
19:17
Ja minä näin enkelin seisovan auringossa, ja hän huusi suurella äänellä sanoen kaikille keskitaivaalla lentäville linnuille:
"Tulkaa, kokoontukaa Jumalan suurelle aterialle
19:18 syömään kuningasten lihaa ja sotapäällikköjen lihaa ja väkevien lihaa ja hevosten sekä niiden selässä istuvien lihaa ja kaikkien vapaitten ja orjien lihaa, sekä pienten että suurten."
Koetas ensin arvata ...
Sakarjan kirja 14:12
Ja tämä on oleva vitsaus, jolla Herra rankaisee niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan: hän mädättää siltä kansalta lihan, kun se vielä seisoo jaloillaan, sen silmät mätänevät kuopissansa, ja sen kieli mätänee sen suussa.
13 Sinä päivänä on tuleva Herralta suuri hämminki heidän sekaansa, niin että he käyvät kiinni toinen toisensa käteen ja toisen käsi kohoaa toisen kättä vastaan.
Israelin Jumalan ystävä - Jumala puhuu?
"" Miksi vain
Kirjoittanut: adventistit 5.8.2008 klo 19.47
uskovat kaiken, mitä raamatussa sanotaan?
11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?" ""
Tuossahan tarkoitetaan jeesustelijoita eli kristittyjä, eikä sapattiuskoisia.- Sitä ei voi välttää
Jeesus ansaitsi kuoleman
Kirjoittanut: AnttiVKantola 5.8.2008 klo 23.55
Hepr. 10:28
Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.
Niinkuin mm. Stefanus. Ja Paavalikin, uudistuttuaan.
Mutta Jeesuksen kuolemanrangaistus luetaan kaikille
Häneen uskoville voitoksi ja on voittovoimaksi!
-------- tommottis se van on, Hän meidän edestämme
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad621198- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335685- 51651
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 51628
- 93610
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76582
- 56564