Periytyvät

synnit ja seuraukset.

Perisynti on totuus ja jokainen voi sen tunnistaa itsessään, jos on rohkea ja nöyrä ja uskaltaa tutkia itseään.

Masennus periytyy sukupolvelta toiselle jopa niin, että se muuttaa perimää.

Masennus johtuu monesta syystä, mutta alku sille on epäuskossa.

Uskovainen voi olla masentunut, mutta hän tulee siitä paranemaan sen myötä, kuin uskoo Jumalan opetukset ja jättää murehtimiset ja huolehtimiset Jeesuksen käskyn mukaan poissa ja antaa itselleen ja lähimmäisilleen anteeksi ja on armollinen ja laupias.

Moni luulee, että on pakko olla sellainen, kuin on. Se on valhe, Jumala opettaa omilleen täydellisesti uuden elämäntavan ja aivan varma on se, että joka uskoo Jeesuksen opetukset saa jättää perisynnin ja sen seuraukset taakseen.

47

720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • levittää murheen sijasta

ILOA.
      Jesaja 61
      1 Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta,
      2 julistamaan Herran otollista vuotta ja meidän Jumalamme kostonpäivää, lohduttamaan kaikkia murheellisia,

3 panemaan Siionin murheellisten päähän-antamaan heille-juhlapäähineen tuhkan sijaan, iloöljyä murheen sijaan, ylistyksen vaipan masentuneen hengen sijaan; ja heidän nimensä on oleva "vanhurskauden tammet", "Herran istutus", hänen kirkkautensa ilmoitukseksi.

4 Ja he rakentavat jälleen ikivanhat rauniot, kohottavat ennalleen esi-isien autiot paikat; ja he uudistavat rauniokaupungit, jotka ovat olleet autiot polvesta polveen.
      5 Vieraat ovat teidän laumojenne paimenina, muukalaiset teidän peltomiehinänne ja viinitarhureinanne.
      6 Mutta teitä kutsutaan Herran papeiksi, sanotaan meidän Jumalamme palvelijoiksi; te saatte nauttia kansain rikkaudet ja periä heidän kunniansa.
      7 Häpeänne hyvitetään teille kaksin kerroin, ja pilkatut saavat riemuita osastansa. Niin he saavat kaksinkertaisen perinnön maassansa; heillä on oleva iankaikkinen ilo.
      8 Sillä minä, Herra, rakastan oikeutta, vihaan vääryyttä ja ryöstöä; ja minä annan heille palkan uskollisesti ja teen heidän kanssansa iankaikkisen liiton.
      9 Heidän siemenensä tulee tunnetuksi kansain keskuudessa ja heidän jälkeläisensä kansakuntien keskellä; kaikki, jotka näkevät heitä, tuntevat heidät Herran siunaamaksi siemeneksi.
      10 Minä iloitsen suuresti Herrassa, minun sieluni riemuitsee minun Jumalassani, sillä hän pukee minun ylleni autuuden vaatteet ja verhoaa minut vanhurskauden viittaan, yljän kaltaiseksi, joka kantaa juhlapäähinettä niinkuin pappi, ja morsiamen kaltaiseksi, joka on koruillansa kaunistettu.
      11 Sillä niinkuin maa tuottaa kasvunsa ja niinkuin kasvitarha saa siemenkylvönsä versomaan, niin saattaa Herra, Herra versomaan vanhurskauden ja kiitoksen kaikkien kansojen nähden.

• pakko kantaa

perisyntiä, ei nyt, eikä ennen, eikä tulevaisuudessa. Joka ottaa uskonlahjan vastaan saa neuvonantajan elämäänsä ja tämä neuvonantaja ohjaa ELÄMÄN tielle.

Hesekiel 18
      1 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
      2 "Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'?
      3 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa.

4 Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu-ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.

5 Jos mies on vanhurskas ja tekee oikeuden ja vanhurskauden:
      6 ei syö uhrivuorilla, ei luo silmiänsä Israelin heimon kivijumaliin, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa, ei ryhdy naiseen, joka on kuukautistilassa,
      7 ei sorra toista, vaan antaa takaisin velanpantin, ei riistä eikä raasta, vaan antaa leipäänsä nälkäiselle, verhoaa vaatteella alastonta,
      8 ei anna rahaansa korolle, ei ota voittoa, vaan pidättää kätensä vääryydestä, tekee oikean tuomion miesten välillä,
      9 vaeltaa minun käskyjeni mukaan ja noudattaa minun oikeuksiani, niin että tekee sitä, mikä oikein on-hän on vanhurskas, hän totisesti saa elää, sanoo Herra, Herra.

10 Mutta jos hänelle on syntynyt poika, väkivaltainen, verenvuodattaja, joka tekee yhtäkin näistä,
      11 mitä hän itse ei ole tehnyt: syö uhrivuorilla, saastuttaa lähimmäisensä vaimon,
      12 sortaa kurjaa ja köyhää, riistää ja raastaa, ei anna takaisin panttia, luo silmänsä kivijumaliin, tekee kauhistuksia,
      13 antaa rahansa korolle ja ottaa voittoa-saisiko tämä elää? Ei hän saa elää: kaikkia näitä kauhistuksia hän on tehnyt, hänet on kuolemalla rangaistava; hän on verivelan alainen.

14 Mutta katso, jos tälle on syntynyt poika ja hän näkee kaikki isänsä synnit, jotka tämä on tehnyt-näkee ne eikä tee sellaisia:
      15 ei syö uhrivuorilla, ei luo silmiänsä Israelin heimon kivijumaliin, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa,
      16 ei sorra toista, ei ota panttia, ei riistä eikä raasta, vaan antaa leipäänsä nälkäiselle, verhoaa vaatteella alastonta,
      17 pidättää kätensä kurjasta, ei ota korkoa eikä voittoa, vaan tekee minun oikeuksieni mukaan, vaeltaa käskyjeni mukaan-hänen ei ole kuoltava isänsä syntivelan tähden, hän totisesti saa elää.

18 Hänen isänsä taas kun teki väkivallan töitä, riisti ja raastoi veljeltänsä ja teki kansansa keskuudessa sitä, mikä ei ole hyvää, niin katso, hänen oli kuoltava syntivelkansa tähden.

19 Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.

20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
      21 Ja jos jumalaton kääntyy pois kaikesta synnistänsä, mitä hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun käskyjäni ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.

22 Ei yhtäkään hänen synneistänsä, jotka hän on tehnyt, muisteta; vanhurskautensa tähden, jota hän on noudattanut, hän saa elää.

23 Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää?

24 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, tekee kaikkien niiden kauhistusten kaltaisia, joita jumalaton tekee-saisiko hän tehdä niin ja elää? Ei yhtäkään hänen vanhurskasta tekoansa, jonka hän on tehnyt, muisteta. Uskottomuutensa tähden, johon hän on langennut, ja syntinsä tähden, jota on tehnyt, niiden tähden hänen on kuoltava.

25 Ja vielä te sanotte: 'Herran tie ei ole oikea'. Kuulkaa siis, te Israelin heimo! Minunko tieni ei olisi oikea? Eikö niin: teidän omat tienne eivät ole oikeat!
      26 Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, sentähden hänen on kuoltava; vääryytensä tähden, jota on tehnyt, hänen on kuoltava.
      27 Ja jos jumalaton kääntyy pois jumalattomuudestaan, jota on harjoittanut, ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän säilyttää sielunsa elossa.
      28 Koska hän näki ja kääntyi pois kaikista synneistänsä, joita oli tehnyt, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.
      29 Mutta Israelin heimo sanoo: 'Herran tie ei ole oikea'. Minunko tieni eivät olisi oikeat, te Israelin heimo? Eikö niin: teidän omat tienne eivät ole oikeat!
      30 Niinpä minä tuomitsen teidät, te Israelin heimo, itsekunkin hänen teittensä mukaan, sanoo Herra, Herra. Kääntykää, palatkaa pois kaikista synneistänne, ja älköön syntivelka tulko teille lankeemukseksi.
      31 Heittäkää pois päältänne kaikki syntinne, joilla te olette rikkoneet, ja tehkää itsellenne uusi sydän ja uusi henki. Ja minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo?
      32 Sillä ei ole minulle mieleen kuolevan kuolema, sanoo Herra, Herra. Siis kääntykää, niin te saatte elää."

• tiedelehden lukija

kauaa aikaa, kun tiedelehdessä oli kirjoitus siitä, että uskokin näkyy geeneistä, eli periytyy.
      Oisi mukava tietää moniko suvun esi-isä ja -äiti on ollut uskovainen, kun itsekkin on uskon saanut.
      Sitähän sanotaan, että isien uskonkin takia Jumala huolehtii jälkeläisistä.

• kartta ja

muistipankki, eli kun ihminen avautuu itselleen tulee hän näkemään kummallisia asioita, mutta koska me voimme toimia ja muistaa vain pienellä osalla koko mahdollisuuksistamme tässä ajassa, niin meillä on itsessämme paljon salattua.

Kerran kaikki aukaistaan ja kukaan ei kykene omaa muistipankkkiaan ja karttaansa vastaan väittämään ja tämä kartta ja muistipankki koostuvat omista ja omien sukujuurten asioista, mutta he, jotka ovat Jumalan luokse tulleet saavat yli geenimuistin ja -tapojen alkaa elämään uutta elämää.

• syystä tuleva

masennus ja epätoivo ovat yleistyneet ja varsinkin nuorten ihmisten kohdalla. Surullista havaita miten tässä ajassa avautuu ihmisten geneettinen muisti ihmistä itseään vastaan.

Tiedon tulva, uutiset tapoista ja sodista avaavat ihmisessä olevaa geneettistä muistia, sillä melkeinpä jokaisen sukupolven aikana on ollut sotia, tappeluja ja vaikeuksia ja ne tiedot kulkevat perimässämme.

Toiset ihmiset ovat toista herkempiä kokemaan ahdistusta ja masennusta ja joskus voi tapahtua niinkin, että vaikka ihmisellä on kaikki asiat hyvin ihmisten silmin katsottuna ja hänet on ympäröity rakkaudella, niin silti tämä ihminen masentuu ja ahdistuu, eli kokee tiedostomattomasta syystä tulevaa masennusta.

Tälläinen ihminen ei osaa antaa selitystä masennuksen syystä ja sen takia siitä on vaikea ottaa selkoa ja auttaa edes terapiakonstein.

Jeesus voi parantaa tälläisen ihmisen sisäisen maailman ja Hän parantaakin omansa sen mukaan, kun ihminen heittäytyy uskomaan Hänen opetuksiinsa.

Esimerkiksi, jos Jeesus opettaa meitä antamaan aina anteeksi, niin itselle ja lähimmäisille, jopa vihollisille, niin se on tehtävä, eli on taisteltava lihantahtoa vastaan ja pyrittävä koko anteeksiantoon ja, kun ihminen näin harjaannuttaa uskoa, tulee JUMALAN VOIMA, mukaan, eli Sanan mukaan elävä saa voiman vastustaa itsessään olevaa pahaa ja saa voiman alkaa elämään joka alueella uutta elämää.

Jumala ei tee mitään väkivallalla ja siksi Hän on Sanan tänne antanut, että jokainen, joka HALUAA uskoa sen Sanan, saa tulla sen Sanan mukaiseksi, eli ihminen saa kasvaa Jumalan kuvaksi uskon kautta Jeesukseen, eli Jumalan Sanaan.

Suomen uskomukset pitävät ihmisen lujasti kiinni lihantahdossa, eli suomalaiseen uskomukseen kuuluu luulo, että ihmisen ei tule itse tehdä mitään itsensä hyväksi, vaan kunhan vain uskoo jotekin, on pelastettu ja usein tähän uskoon kuuluu mainos: ihmisen elämä on kärsimystä ja sanotaanpa jopa niin, että alkuperäinen, oikea usko on ollut suurta kärsimystä.

Se on valhe, sillä Jeesus tuli vapauttamaan omansa rauhaan ja iloon.

Jeesus tuli Ihmisen Poikana ja Sanana tänne ja opetti meille Jumalan tien ja Jumala on alusta asti kertonut ja opettanut, että joka uskoo Hänen käskynsä saa elää rauhassa pitkän ja hyvän elämän.

Jeesus ei tullut kumoamaan lakia, eikä profetioita, vaan tuli täydentämään ne. Käskyt kuuluvat meille ja rakkaus täyttää jokaisen käskyn, eli rakkaudessa elävä elää täytetyssä laissa.
      Siksi jokaisen, joka uskoo Jumalan Sanaan on opittava tavoittelemaan rakkautta, joka itsessään on anteeksi antavaa, armollista ja laupiasta.

Rakkautta tavoitteleva ja siitä kiinni pitävä ihminen on itselleenkin niin armollinen, että hän ei suostu syyttämään ja soimaamaan itseään, vaan vie kaikki asiat kykeneviin käsiin, Jeesukselle Kristukselle, joka on lähettänyt Pyhän Hengen opettamaan ja muistuttamaan kaikesta siitä, minkä Hän on tänne puhunut.

Uskontie on kehityksen tie ja johtaa täydellisen vapautumiseen, eli täysi-ikäisyyteen.

• ymmärsi ja toteutti Sanan

opetuksia. Hän kertoo, että silti hän ei ole päässyt täydelliseksi, koska hänen lihassaan on rusikoija, eli vieläkään hän ei päässyt täydelliseen vapauteen, mutta kasvoi sitä kohden melkeinpä voi sanoa, että enemmän, kuin muut.

Täysi-ikäiseksi hän kehuu tulleensa, siis niin kasvaneeksi, kuin ihminen tässä ajassa voi yleensäkkään tulla, sillä hän on oppinut hylkäämään sen, mikä lapsen oli ja oppinut ottamaan vastaan vahvan, aikuisille kuuluvan ravinnon, eli Paavalin tie kulki täydellistä vapautumista kohden.

Opettaessaan Paavali saattoi sanoa opetuslapsilleen, että ette ole vielä verille asti taistelleet syntiä vastaan, eli tällä hän opetti ihmiset taistelemaan Jumalan Sanan puolesta, itsessä olevaa pahaa vastaan.

Hän ei koskaan opettanut ketään taistelemaan lähimäisessä olevaa pahaa vastaan, vaa käski muistuttaa ja ojentaa ja johdattaa lähimmäistä löytämään totuus, jolla tämä lähimmäinenkin oppii taistelemaan lihansa tahtoa vastaan. Totuus on JUMALAN SANA.

Tässä galatialaisille kirjoittamassaan kirjeessä Paavali opettaa, että rakkauden kautta vaikuttava usko on pelastus ja kertoo tämän uskon tuovan Hengen Hedelmät, eli vapauttavan lihan hedelmistä.

Galatalaiskirje 5
      1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
      2 Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
      3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.

4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
      5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
      6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.

7 Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
      8 Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.
      9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.
      10 Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä.
      11 Mutta jos minä, veljet, vielä saarnaan ympärileikkausta, miksi minua vielä vainotaan? Silloinhan olisi ristin pahennus poistettu.
      12 Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!
      13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.

14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
      15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
      16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.

17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
      18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
      19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
      20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
      21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
      23 Sellaista vastaan ei ole laki.
      24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
      25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
      26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.

• käskenyt meidän iloita,

ellei Hän olisi antanut meille siihen kykyä. Puhdassydämiset saavat iloita Jumalan edessä. Puhdassydämisiä ovat he, jotka uskovat Jumalan Sanan. Jumalan Sana puhdistaa meistä pois lihallisuuden ja antaa tilalle rakkauden kautta vaikuttavan uskon.
      Synti vie ilon ja ilohuudon poissa, mutta Jeesus on antanut kaikille uuden mahdollisuuden tulla iloon ja rauhaan.

5. Moos. 12:7
      Ja siellä syökää Herran, teidän Jumalanne, edessä, ja iloitkaa perheinenne kaikesta, mitä kätenne on hankkinut, millä Herra, sinun Jumalasi, on sinua siunannut.

5. Moos. 12:12
      Ja iloitkaa Herran, teidän Jumalanne, edessä, sekä te että teidän poikanne ja tyttärenne, palvelijanne ja palvelijattarenne, ja leeviläiset, jotka asuvat teidän porttienne sisäpuolella, sillä heillä ei ole osuutta eikä perintöosaa teidän rinnallanne.

Ps. 2:11
      Palvelkaa Herraa pelvolla ja iloitkaa vavistuksella.

Ps. 32:11
      Iloitkaa Herrassa ja riemuitkaa, te vanhurskaat, ja veisatkaa ilovirsiä, kaikki te oikeamieliset.

Ps. 97:12
      Iloitkaa Herrassa, te vanhurskaat; kiittäkää hänen pyhää nimeänsä.

Ps. 98:4
      Kohottakaa riemuhuuto Herralle, kaikki maa, iloitkaa ja riemuitkaa ja veisatkaa kiitosta.

Jes. 44:23
      Iloitkaa, te taivaat, sillä Herra sen tekee; riemuitkaa, te maan syvyydet, puhjetkaa riemuun, te vuoret, ynnä metsä ja kaikki sen puut; sillä Herra lunastaa Jaakobin, kirkastaa itsensä Israelissa.

Jes. 66:10
      Iloitkaa Jerusalemin kanssa ja riemuitkaa hänestä kaikki, jotka häntä rakastatte; iloitsemalla iloitkaa hänen kanssaan, te, jotka olette hänen tähtensä surreet,

Jer. 50:11
      Iloitkaa vain, riemuitkaa vain, te minun perintöosani riistäjät, hypelkää kuin puiva hieho, ja hirnukaa kuin orhit:

Joel. 2:23
      Ja te, Siionin lapset, iloitkaa ja riemuitkaa Herrassa, teidän Jumalassanne, sillä hän antaa teille syyssateen, vanhurskauden mukaan, vuodattaa teille sateen, syyssateen ja kevätsateen, niinkuin entisaikaan.

Matt. 5:12
      Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.

Luuk. 6:23
      Iloitkaa sinä päivänä, riemuun ratketkaa; sillä katso, teidän palkkanne on suuri taivaassa; sillä näin tekivät heidän isänsä profeetoille.

Luuk. 10:20
      Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."

Luuk. 15:6
      Ja kun hän tulee kotiin, kutsuu hän kokoon ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin lampaani, joka oli kadonnut'.

Luuk. 15:9
      Ja löydettyään hän kutsuu kokoon ystävättärensä ja naapurinaiset ja sanoo: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin rahan, jonka olin kadottanut'.

Room. 12:15
      Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.

2. Kor. 13:11
      Lopuksi, veljet, iloitkaa, tulkaa täydellisiksi, ottakaa vastaan kehoituksia, olkaa yhtä mieltä, eläkää sovussa, niin rakkauden ja rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.

Fil. 2:18
      samoin iloitkaa tekin, ja iloitkaa minun kanssani!

Fil. 3:1
      Sitten vielä, veljeni, iloitkaa Herrassa! Samoista asioista teille kirjoittaminen ei minua kyllästytä, ja teille se on turvaksi.

Fil. 4:4
      Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!

1. Piet. 4:13
      vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita.

Ilo on aina vallannut Jumalan kansan ja ajoittain niin voimakkaasti, että ilohuudot ovat kuuluneet kauksi.
      1. Aik. 12:40
      Nekin, jotka asuivat lähellä heitä, aina Isaskariin, Sebuloniin ja Naftaliin saakka, toivat aasien, kamelien, muulien ja härkien selässä ruokatavaraa: jauhoja, viikunakakkuja ja rusinakakkuja, viiniä ja öljyä, raavaita ja pikkukarjaa viljalti; sillä Israelissa oli ilo.

2. Aik. 30:26
      Ja Jerusalemissa oli ilo suuri, sillä Israelin kuninkaan Salomon, Daavidin pojan, ajoista asti ei sellaista ollut tapahtunut Jerusalemissa.

Neh. 8:10
      Ja hän sanoi vielä heille: "Menkää ja syökää rasvaisia ruokia ja juokaa makeita juomia ja lähettäkää maistiaisia niille, joilla ei ole mitään valmistettuna, sillä tämä päivä on pyhitetty meidän Herrallemme. Ja älkää olko murheelliset, sillä ilo Herrassa on teidän väkevyytenne."

Neh. 8:17
      Ja koko seurakunta, kaikki vankeudesta palanneet, tekivät lehtimajoja ja asuivat lehtimajoissa. Sillä aina Joosuan, Nuunin pojan, ajoista siihen päivään saakka eivät israelilaiset olleet niin tehneet. Ja vallitsi hyvin suuri ilo.

Neh. 12:43
      Ja he uhrasivat sinä päivänä suuria uhreja ja iloitsivat, sillä Jumala oli suuresti ilahuttanut heitä; myöskin vaimot ja lapset iloitsivat. Ja ilo kuului Jerusalemista kauas.

Est. 8:16
      Juutalaisille oli tullut onni, ilo, riemu ja kunnia,

Est. 8:17
      ja jokaisessa maakunnassa ja kaupungissa, joka paikassa, mihin kuninkaan käsky ja hänen lakinsa tuli, oli juutalaisilla ilo ja riemu, pidot ja juhlat. Ja paljon oli maan kansoista niitä, jotka kääntyivät juutalaisiksi, sillä kauhu juutalaisia kohtaan oli vallannut heidät.

Job 8:19
      Katso, siinä oli hänen vaelluksensa ilo, ja tomusta kasvaa toisia.'

Job 20:5
      Ei, vaan jumalattomain riemu loppuu lyhyeen, ja riettaan ilo on vain silmänräpäys.

Ps. 30:5
      (30:6) Sillä silmänräpäyksen kestää hänen vihansa, eliniän hänen armonsa; ehtoolla on itku vieraana, mutta aamulla ilo.

Ps. 37:4
      silloin sinulla on ilo Herrassa, ja hän antaa sinulle, mitä sinun sydämesi halajaa.

Ps. 51:12
      (51:14) Anna minulle jälleen autuutesi ilo, ja tue minua alttiuden hengellä.

Ps. 97:11
      Vanhurskaalle koittaa valkeus ja oikeamielisille ilo.

Ps. 119:111
      Sinun todistuksesi ovat minun ikuinen perintöosani, sillä ne ovat minun sydämeni ilo.

Sananl. 12:20
      Jotka pahaa miettivät, niillä on mielessä petos, mutta jotka rauhaan neuvovat, niille tulee ilo.

Sananl. 15:21
      Hulluus on ilo sille, joka on mieltä vailla, mutta ymmärtäväinen mies kulkee suoraan.

Sananl. 15:23
      Miehellä on ilo suunsa vastauksesta; ja kuinka hyvä onkaan sana aikanansa!

Sananl. 21:15
      Vanhurskaalle on ilo, kun oikeutta tehdään, mutta väärintekijöille kauhu.

Sananl. 23:24
      neen saa riemuita vanhurskaan isä; joka viisaan on siittänyt, sillä on ilo hänestä.

Sananl. 23:25
      Olkoon sinun isälläsi ja äidilläsi ilo, sinun synnyttäjäsi riemuitkoon.

Jes. 16:10
      Ilo ja riemu on tauonnut puutarhasta, viinitarhoissa ei riemuita, ei remahdella; ei poljeta viiniä viinikuurnissa. "Minä olen vaientanut ilohuudon."

Jes. 22:13
      Mutta katso: on ilo ja riemu, raavaitten tappaminen ja lammasten teurastus, lihan syönti ja viinin juonti! "Syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna me kuolemme."

Jes. 24:11
      Viinistä on kaduilla valitus, kaikki ilo on mennyt mailleen, riemu maasta paennut.

Jes. 35:10
      Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.

Jes. 51:3
      Niin Herra lohduttaa Siionin, lohduttaa kaikki sen rauniot, hän tekee sen erämaasta kuin Eedenin ja sen arosta kuin Herran puutarhan; siellä on oleva riemu ja ilo, kiitos ja ylistysvirren ääni.

Jes. 51:11
      Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.

Jes. 61:7
      Häpeänne hyvitetään teille kaksin kerroin, ja pilkatut saavat riemuita osastansa. Niin he saavat kaksinkertaisen perinnön maassansa; heillä on oleva iankaikkinen ilo.

Jer. 15:16
      Sinun sanasi tulivat, ja minä söin ne, ja sinun sanasi olivat minulle riemu ja minun sydämeni ilo; sillä minä olen otettu sinun nimiisi, Herra, Jumala Sebaot.

Jer. 48:33
      Ilo ja riemu on tauonnut hedelmätarhoista ja Mooabin maasta. Viinin minä olen lopettanut viinikuurnista; ei poljeta enää viiniä ilohuudoin, ilohuuto ei ole enää ilohuuto.

Valit. 5:15
      Poissa on ilo sydämistämme, karkelomme on valitukseksi muuttunut.

Joel. 1:12
      Viiniköynnöstä on kohdannut kato, viikunapuu on kuihtunut, granaattipuu ja myös palmu ja omenapuu; kaikki kedon puut ovat kuivettuneet. Niin, häpeään on joutunut ilo, ihmislasten joukosta pois.

Joel. 1:16
      Eikö ole otettu meiltä ruoka silmäimme edestä sekä meidän Jumalamme huoneesta ilo ja riemu?

Sak. 8:19
      "Näin sanoo Herra Sebaot: Neljännen kuun paasto ja viidennen paasto ja seitsemännen paasto ja kymmenennen paasto on oleva Juudan heimolle ilo ja riemu ja mieluinen juhla. Mutta rakastakaa totuutta ja rauhaa.

Luuk. 15:7
      Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

Luuk. 15:10
      Niin myös, sanon minä teille, on ilo Jumalan enkeleillä yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen."

Ap. t. 8:8
      Ja syntyi suuri ilo siinä kaupungissa.

2. Kor. 7:4
      Paljon minulla on luottamusta teihin, paljon minulla on kerskaamista teistä; olen täynnä lohdutusta, minulla on ylenpalttinen ilo kaikessa ahdingossamme.

2. Kor. 7:13
      Sentähden me olemme nyt lohdutetut. Mutta tämän lohdutuksemme ohessa on meitä vielä paljoa enemmän ilahuttanut Tiituksen ilo, sillä hänen henkensä on saanut virvoitusta teiltä kaikilta.

Gal. 5:22
      Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

• Maru-anne

Masennus, niinkuin muutkaan sairaudet eivät johdu ihmisen uskon tason huonolaatuisuudesta, siis onko tarpeeksi 'hyvä' uskovainen. Ei, vaan masennus on sairaus!

Mitä Jeesus kysyi, kun Hän paransi erään sairaan? "Onko tämän vanhemmat tehneet syntiä...?! Muistatte. Sairaus ei ole seuraus synnistä, eikä ihmisestä itsestään. Pois se! Älkää tulko syyttämään sairaita! Se nyt vielä puuttuu!

Sairas tarvitsee apua ja esirukousta. Sairas, kuten kaikki, tarvitsee Jeesuksen hellää rakkautta. Me olemme kaikki synnin sairaita. Muistetaan se.

• tämä on,

mutta sinun on nyt vain vaikea tätä käsittää. Kaikki sairaus on synnin seurausta, eli Jumala loi meistä iloisia ja vapaita, mutta synti turmeli sen mahdollisuuden.

En syytä ketään sairaudesta, vaan kerron siitä mahdottoman suuresta ihmeestä, että Jeesus tuli vapauttamaan meidät synnin orjuuteen ajautuneet vapauteen ja aina se ei tapahdu hetkessä, kuten itselleni tapahtui, vaan usein se tapahtuu kasvun myötä, eli sen myötä, kun kiinnitymme Jumalan Sanaan.

• Maruanne*
        tämä on, kirjoitti:

mutta sinun on nyt vain vaikea tätä käsittää. Kaikki sairaus on synnin seurausta, eli Jumala loi meistä iloisia ja vapaita, mutta synti turmeli sen mahdollisuuden.

En syytä ketään sairaudesta, vaan kerron siitä mahdottoman suuresta ihmeestä, että Jeesus tuli vapauttamaan meidät synnin orjuuteen ajautuneet vapauteen ja aina se ei tapahdu hetkessä, kuten itselleni tapahtui, vaan usein se tapahtuu kasvun myötä, eli sen myötä, kun kiinnitymme Jumalan Sanaan.

Täällä on masentuneita ihmisiä, jotka lukevat tätä. Kun täällä kirjoitetaan tämmöstä, sehän on selvä syytös heitä itseään kohtaan, että heissä olisi jotain vikaa.

Masennus on sairaus. Ei ihminen ole syntisempi, jos on sairas! Minä en yhdy tähän mielipiteeseen!

Ihminen ei voi tulla paremmaksi ja sitten parantua, se on väärin päätelty. Ei Jeesus sellaista sanonut!

• Jumalan opetuksessa
        Maruanne* kirjoitti:

Täällä on masentuneita ihmisiä, jotka lukevat tätä. Kun täällä kirjoitetaan tämmöstä, sehän on selvä syytös heitä itseään kohtaan, että heissä olisi jotain vikaa.

Masennus on sairaus. Ei ihminen ole syntisempi, jos on sairas! Minä en yhdy tähän mielipiteeseen!

Ihminen ei voi tulla paremmaksi ja sitten parantua, se on väärin päätelty. Ei Jeesus sellaista sanonut!

paremmaksi ja eikö sytni ole syyllinen meidän kärsimyksiimme, eli itse voin todistaa, että väärät ajatusmallit ja tavat masensivat aikanaan minua, mutta, kun Jeesus tuli ja opetti ELÄMÄN tien, sain vapautua masennuksen taakasta ja nyt olen ollut kauan siitä vapaa ja opettanut Jumalan Sanan mukaisesti, eli uskon kautta tulevaa rakkautta ja vapautta.

Ihmistä ei tule johdattaa vääriin luuloihin, vaan häntä tulee rakastaa niin paljon, että puhuu hänelle totuuden. Et voi väittää, että Jumala loi meistä sairaita, vai voitko?

• Maruanne*
        Jumalan opetuksessa kirjoitti:

paremmaksi ja eikö sytni ole syyllinen meidän kärsimyksiimme, eli itse voin todistaa, että väärät ajatusmallit ja tavat masensivat aikanaan minua, mutta, kun Jeesus tuli ja opetti ELÄMÄN tien, sain vapautua masennuksen taakasta ja nyt olen ollut kauan siitä vapaa ja opettanut Jumalan Sanan mukaisesti, eli uskon kautta tulevaa rakkautta ja vapautta.

Ihmistä ei tule johdattaa vääriin luuloihin, vaan häntä tulee rakastaa niin paljon, että puhuu hänelle totuuden. Et voi väittää, että Jumala loi meistä sairaita, vai voitko?

aivan eri asia kuin se, että on vähän huonolla tuulella ja mieli maassa. Siihen, että on huonolla tuulella, auttaa tuo mistä kirjoitit. Ehkä ei kannata silloin kirjoittaa masennuksesta kuitenkaan.

• alueen
        Maruanne* kirjoitti:

aivan eri asia kuin se, että on vähän huonolla tuulella ja mieli maassa. Siihen, että on huonolla tuulella, auttaa tuo mistä kirjoitit. Ehkä ei kannata silloin kirjoittaa masennuksesta kuitenkaan.

asiantuntija, sillä kävin lamaannuttavan masennuksen aikanaan läpi ja vaikka lamaantumisvaihe ei kestänyt, kuin yhdeksän kuukautta, niin se opetti minulle todella, mitä olla tuon kamalan asian vanki.

Jeesus paransi minut yhtäkkiä tuosta kamalasta tilasta ja opetti minulle uuden tavan elää, eli usko Hänen puhumaansa Sanaan tekee ihmisestä todella vapaan ja rauha ja ilo on aina läsnä.

Vaikka itse sain kokea yhtäkkisen paranemisen, niin tiedän, että monilla se on koko elämän pituinen oppiminen, että oppii luottamaan kaikessa Jumalan Sanaan. Saviastia laulu on hyvä, se jossa ihminen murtuu pala palalta ja tulee uudeksi astiaksi.

• alueen kirjoitti:

asiantuntija, sillä kävin lamaannuttavan masennuksen aikanaan läpi ja vaikka lamaantumisvaihe ei kestänyt, kuin yhdeksän kuukautta, niin se opetti minulle todella, mitä olla tuon kamalan asian vanki.

Jeesus paransi minut yhtäkkiä tuosta kamalasta tilasta ja opetti minulle uuden tavan elää, eli usko Hänen puhumaansa Sanaan tekee ihmisestä todella vapaan ja rauha ja ilo on aina läsnä.

Vaikka itse sain kokea yhtäkkisen paranemisen, niin tiedän, että monilla se on koko elämän pituinen oppiminen, että oppii luottamaan kaikessa Jumalan Sanaan. Saviastia laulu on hyvä, se jossa ihminen murtuu pala palalta ja tulee uudeksi astiaksi.

Masennus johtuu mielestäni vääristä ajatusmalleista, jotka Jumalan Sana yhdessä Pyhän Hengen kanssa pikkuhiljaa tai yhtäkkisesti uudistaa. Jos ajatukset ovat tarpeeksi paljon ´metsässä´, niin ihmisen voi luokitella mieleltään sairaaksi, mutta siinäkin on kuitenkin loppujen lopuksi kyse vääristä ajatusmalleista.

• se on.
        Daniel-1 kirjoitti:

Masennus johtuu mielestäni vääristä ajatusmalleista, jotka Jumalan Sana yhdessä Pyhän Hengen kanssa pikkuhiljaa tai yhtäkkisesti uudistaa. Jos ajatukset ovat tarpeeksi paljon ´metsässä´, niin ihmisen voi luokitella mieleltään sairaaksi, mutta siinäkin on kuitenkin loppujen lopuksi kyse vääristä ajatusmalleista.

Suomessa ihmistä on ajettu väärin ajatusmalleihin jopa uskonnollisilla opetuksilla.
        On opetettu, että ihminen on mato, ei mitään muuta ja käsketty jopa olla rakastamatta itseä, sillä on mielletty, että käsky rakastaa itseä tekee ihmisestä väärää suoltavan itserakkaudessa kieriskelevan tyypin.

Jumala antoi käskyn, jossa meidän tulee rakastaa itseä ja sen käskyn mukaan itseään rakastava ei ole ylpeä, vaan nöyrä ja tahtoo jakaa kaikille onnen osastaan, eli jakaa tietoa, miten tullaan Jeesuksen Sanalla terveeksi.

Usko Jumalan Sanaan ajaa vääristyneet mallit ja jumalankuvat meistä kauaksi ja vapauttaa meidät täydelliseen vapauteen.

• se on. kirjoitti:

Suomessa ihmistä on ajettu väärin ajatusmalleihin jopa uskonnollisilla opetuksilla.
        On opetettu, että ihminen on mato, ei mitään muuta ja käsketty jopa olla rakastamatta itseä, sillä on mielletty, että käsky rakastaa itseä tekee ihmisestä väärää suoltavan itserakkaudessa kieriskelevan tyypin.

Jumala antoi käskyn, jossa meidän tulee rakastaa itseä ja sen käskyn mukaan itseään rakastava ei ole ylpeä, vaan nöyrä ja tahtoo jakaa kaikille onnen osastaan, eli jakaa tietoa, miten tullaan Jeesuksen Sanalla terveeksi.

Usko Jumalan Sanaan ajaa vääristyneet mallit ja jumalankuvat meistä kauaksi ja vapauttaa meidät täydelliseen vapauteen.

1)IHMINEN PYSTYY RAKASTAMAAN TOISIA VASTA SITTEN, KUN HÄN ENSIN KYKENEE RAKASTAMAAN ITSEÄÄN. 2) TOTUUS TEKEE MEIDÄT VAPAIKSI. 3) JUMALAN SANA ON KOKONANSA TOTUUS.

• Saamme sinetöityä
        Daniel-1 kirjoitti:

1)IHMINEN PYSTYY RAKASTAMAAN TOISIA VASTA SITTEN, KUN HÄN ENSIN KYKENEE RAKASTAMAAN ITSEÄÄN. 2) TOTUUS TEKEE MEIDÄT VAPAIKSI. 3) JUMALAN SANA ON KOKONANSA TOTUUS.

Jumalan Sanaan ja se tekee meistä totuudessa eläviä ja vapaita.

• perisyntiä

ja masennusta toisiinsa, kaksi aivan eri asiaa..

• mutta moni

tietää syyttään kokevan masennusta, jota heidän suvussaan moni muukin kokee, eli masennus on periytyvää ja kaikki sairaus on luomakunnan lankeemuksesta johtuvaa, ei Jumalan luomaa.

• hieno ihminen

joutui olemaan masennuksen vankilassa vuosikymmeniä. Hän kävi kirkossa aktiivisesti, mutta sieltä hän ei saanut apua.

Jeesus johdatti tämän ihmisen yhteyteemme, eli meitä on seurakunta, jotka haluamme ja tahdomme auttaa kärsiviä lähimmäisiä. Saimme alkaa opastamaan tätä ystävää vapauden tielle ja ei mennyt kauaa, kun tämä vuosikymmeniä masennusta potenut uskoi, että hänellä on oikeus uskoa Jumalan lupauksiin ja näin hän alkoi uskon kautta elää Jumalan voimassa ja vapautui mahdottoman paljon masennuksesta ja kykeni sellaisiin asioihin, mitä hän ei ollut oikeastaan koskaan kyennyt tekemään ja hänen naurunsa on todella iloista.

Vieläkin hänellä tulee toisinaan alakulon ja jopa masennuksenkin aikoja, eli täydellistä vapautta hän ei ole ainakaan vielä saavuttanut, jos saavuttaakaan täällä, mutta uskon kautta Jumalan Sanaan hän elää nyt ja suurimmalta osalta valoisalla mielellä ja kehittyy päivä päivältä Jumalan kuvan kaltaisuuteen.

Jeesus on ihme, sillä Hänellä on kaikki valta.

• houkuttaa

ihmistä moninaisiin masennukseen johdattaviin tekoihin, eli ihminen voi hankkia masennuksen myös omasta syystään.
      Juoruileminen, valehteleminen, kateus ja kaikkinainen lihanhoukutus saattaa tuntua oikeudenmukaiselta itseä kohtaan, eli ihminen saattaa ajatella, että hänellä on oikeus juoruilla toisen selän takana tästä ja näin korottaa usein omaa itsetuntoa, sillä juoruilija yleensä alentta juorunsa kohdetta, tai ihminen saattaa ajatelle, että on oikeudenmukaista valehdella suojellakseen itseään ja tai on luvallista kahdehti parempiosaista.
      Kaikki lihallisuus on vaarallista ihmisen tunnekirjon kannalta, eli lihaa ei tule uskoa, vaan on uskottava Jumalan Sanaa ja rakastettava Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin, kuin itseä ja silloin ei enää haluta juoruilla, valehdella ja olla kateellinen, vaan haluttaa antaa lähimmäiselle aina parasta itsestä ja se on vapautta.

Jumala antaa meille voiman tulla Jumalan lapsiksi, jotka hedelmöivät Hyvää Hedelmää.

• Maruanne*

Te ette tiedä todellakaan, mitä sairaus nimeltä masennus on! Aivan turha kirjoittaa teille mitään.

• masennuksen, niin
        Maruanne* kirjoitti:

Te ette tiedä todellakaan, mitä sairaus nimeltä masennus on! Aivan turha kirjoittaa teille mitään.

keskustellaan siitä, sillä silloin olemme molemmat asiantuntijoita:).

Sinua loukkaa nyt turhaan tuo tieto, että voimme hankkia itse itsellemme masennuksen, mutta niinhän se on ja minä hankin sitä entisessä elämässä useinkin, kunnes Jeesus puhdisti ja paransi minut siitä pahasta ja tuhoavasta tavasta.

Osasin olla maailman huolehtivin ihminen ja kaiken lisäksi keräsin itselleni ne kaikki huolet ja olin täynnä taakka. Jeesus ainoana kykeni minut pelastamaan, ei kukaan muu.

• maru*annelle.
        masennuksen, niin kirjoitti:

keskustellaan siitä, sillä silloin olemme molemmat asiantuntijoita:).

Sinua loukkaa nyt turhaan tuo tieto, että voimme hankkia itse itsellemme masennuksen, mutta niinhän se on ja minä hankin sitä entisessä elämässä useinkin, kunnes Jeesus puhdisti ja paransi minut siitä pahasta ja tuhoavasta tavasta.

Osasin olla maailman huolehtivin ihminen ja kaiken lisäksi keräsin itselleni ne kaikki huolet ja olin täynnä taakka. Jeesus ainoana kykeni minut pelastamaan, ei kukaan muu.

Tiedän välittäjäaineista ja tiedän, että ihmisen fyysinen puoli muuttuu masennuksen seurauksena ja olen tämän kaiken kokenut, mutta Jeesus ei tainnut tietää:):):), että minua oli mahdoton parantaa, koska olin jo fysiikaltanikin muuttunut niiden yhdeksän syvän lamakuukauden aikana ja väittäaineet olivat jo mitä olivatkin ja vain paransi. Et sinä löydä mitään selitystä, miksi ei masennuksesta voi parantua, sillä sellaista ei ole olemassakaan.

Tiedän sinun uskosi, olenhan lukenut kirjoituksiasi ja uskonkin, että sinä uskot kaikki voipaan Jumalaan.

• Maruanne*
        maru*annelle. kirjoitti:

Tiedän välittäjäaineista ja tiedän, että ihmisen fyysinen puoli muuttuu masennuksen seurauksena ja olen tämän kaiken kokenut, mutta Jeesus ei tainnut tietää:):):), että minua oli mahdoton parantaa, koska olin jo fysiikaltanikin muuttunut niiden yhdeksän syvän lamakuukauden aikana ja väittäaineet olivat jo mitä olivatkin ja vain paransi. Et sinä löydä mitään selitystä, miksi ei masennuksesta voi parantua, sillä sellaista ei ole olemassakaan.

Tiedän sinun uskosi, olenhan lukenut kirjoituksiasi ja uskonkin, että sinä uskot kaikki voipaan Jumalaan.

Hänhän se kaikki sairaudet parantaa, mutta nyt ei ole siitä kysymys. Jumala eheyttää ja parantaa ehdottomasti. Kaikki parantuminen on Hänestä.

Mutta on väärin sanoa, että sairaus aiheutuisi sairaan synneistä. Tottakai on terveet elämäntavat ja positiivinen ajattelu, tiedän. Mutta kun henkilö on sairastunut, jos hänelle sanotaan, että "kunhan sinäkin opit paremmin tuntemaan Jumalan ja pääset Jumalan valtakuntaan sisälle paremmin" niin paranet. Jos henkilö on jo kerran uskossa ja kokenut uudestisyntymisen, ja sitten katsotaan häneen karsaasti, että 'ei ole tarpeeksi uskoa', niin ihmispoloinen masentuu aina vaan lisää.

Masennus ja matalapaine mielialassa on kaksi eri asiaa.

Sairas tarvitsee vaan rakkautta ja paljon. Sitä saa Jeesukselta. Me emme saa olla raatelevaisia susia toisillemme. Vain rakkaus parantaa.

• periytyvää,
        Maruanne* kirjoitti:

Hänhän se kaikki sairaudet parantaa, mutta nyt ei ole siitä kysymys. Jumala eheyttää ja parantaa ehdottomasti. Kaikki parantuminen on Hänestä.

Mutta on väärin sanoa, että sairaus aiheutuisi sairaan synneistä. Tottakai on terveet elämäntavat ja positiivinen ajattelu, tiedän. Mutta kun henkilö on sairastunut, jos hänelle sanotaan, että "kunhan sinäkin opit paremmin tuntemaan Jumalan ja pääset Jumalan valtakuntaan sisälle paremmin" niin paranet. Jos henkilö on jo kerran uskossa ja kokenut uudestisyntymisen, ja sitten katsotaan häneen karsaasti, että 'ei ole tarpeeksi uskoa', niin ihmispoloinen masentuu aina vaan lisää.

Masennus ja matalapaine mielialassa on kaksi eri asiaa.

Sairas tarvitsee vaan rakkautta ja paljon. Sitä saa Jeesukselta. Me emme saa olla raatelevaisia susia toisillemme. Vain rakkaus parantaa.

mutta ei pakollista. Sairaus on usein perimässä, eikä ole tämän henkilön, joka sairastaa itsensä tuottamaa, vaan periytyy isältä pojalle. Raamattu kertoo siitä, mutta kun nykyään kielletään perisynti, niin tästä ei ole käsistystä. On jopa kollektiivista syntiä, jossa koko porukka sairastaa synnin seurauksena, mutta Jeesukselle ei ole mikään mahdotonta, eli Jumalan Sana parantaa meidät kaikesta.

Itselläni oli perisyntiä, eli taipumusta vääriin ajatusmalleihin ja siksi minä sain itseni sairaaksi huolesta ja masennuin, mutta niin syvällä en ollut, että eikö Jeesus kyennyt minua vapauttamaan ja antamaan uuden elämän. Tässä elämässä Jumalan Sana vastustaa minun heikkouttani, eli tapumistani syntiin. Jos meinaan huoliin ja murheisiin langeta, niin Sana muistuttaa, että murhetimisella en voita mitään ja, että meidän tulee elää tätä hetkeä, ei eilitä, eikä huomista, vaan tässä ja nyt ja koska uskon enemmän Jumalaa, kuin itseäni, niin olen saanut olla todella kauan täydellisen vapaa. Ansiota ei ole minulla, vaan kaikki kunnia ainoalle pelastajalleni Jeesukselle, Jumalan Sanalle, joka tuli lihaksi tähteni ja tuli Uhriksi puolestani.

On ollut surullista lukea useinkin, miten masentuneille ja toivottomille ihmisille syötetään valhetta, että kyllä sinä kestät ja koska sinulle on Jumala tuon taakan antanut, niin kanna se nöyryydessä. Helppo on käskeä sairaan sairastaa, eikä itse sormellaakaan häntä auttaa.

Jokaisella pitää olla tieto, että Jumalan Sanan uskominen johdattaa ihmisen vapauteen, ei se, että uskotaan, että "Herra, Herra", mutta ei taivuta noudattamaan Hänen opetuksiaan, eli tavoittelemaan rakkautta.

• Maruanne*
        periytyvää, kirjoitti:

mutta ei pakollista. Sairaus on usein perimässä, eikä ole tämän henkilön, joka sairastaa itsensä tuottamaa, vaan periytyy isältä pojalle. Raamattu kertoo siitä, mutta kun nykyään kielletään perisynti, niin tästä ei ole käsistystä. On jopa kollektiivista syntiä, jossa koko porukka sairastaa synnin seurauksena, mutta Jeesukselle ei ole mikään mahdotonta, eli Jumalan Sana parantaa meidät kaikesta.

Itselläni oli perisyntiä, eli taipumusta vääriin ajatusmalleihin ja siksi minä sain itseni sairaaksi huolesta ja masennuin, mutta niin syvällä en ollut, että eikö Jeesus kyennyt minua vapauttamaan ja antamaan uuden elämän. Tässä elämässä Jumalan Sana vastustaa minun heikkouttani, eli tapumistani syntiin. Jos meinaan huoliin ja murheisiin langeta, niin Sana muistuttaa, että murhetimisella en voita mitään ja, että meidän tulee elää tätä hetkeä, ei eilitä, eikä huomista, vaan tässä ja nyt ja koska uskon enemmän Jumalaa, kuin itseäni, niin olen saanut olla todella kauan täydellisen vapaa. Ansiota ei ole minulla, vaan kaikki kunnia ainoalle pelastajalleni Jeesukselle, Jumalan Sanalle, joka tuli lihaksi tähteni ja tuli Uhriksi puolestani.

On ollut surullista lukea useinkin, miten masentuneille ja toivottomille ihmisille syötetään valhetta, että kyllä sinä kestät ja koska sinulle on Jumala tuon taakan antanut, niin kanna se nöyryydessä. Helppo on käskeä sairaan sairastaa, eikä itse sormellaakaan häntä auttaa.

Jokaisella pitää olla tieto, että Jumalan Sanan uskominen johdattaa ihmisen vapauteen, ei se, että uskotaan, että "Herra, Herra", mutta ei taivuta noudattamaan Hänen opetuksiaan, eli tavoittelemaan rakkautta.

Oletko sinä ketjun aloittaja? Pyydän anteeksi, jos olen pahoittanut mielesi. Puolustan tässä nyt ystävääni, joka lukee tätä palstaa, ja jolla on pitkäaikainen masennus.

Tämä Jeesus-palsta voi olla jollekin jonkinlainen henkireikä. Täältä voidaan ammentaa uskoa ja Jeesuksen rakkautta. Siksi olen niin vastustanut sellaista käsitystä, että sairas ei olisi tarpeeksi hyvä uskovainen, se on väärä ajatusmalli. Sellaista ei saa missään tapauksessa esittää.

Mutta tämä kirjoitus on hyvä. Juuri näin se on.

Ystävyydellä Maru-anne:)

• Tiesin, että löydämme
        Maruanne* kirjoitti:

Oletko sinä ketjun aloittaja? Pyydän anteeksi, jos olen pahoittanut mielesi. Puolustan tässä nyt ystävääni, joka lukee tätä palstaa, ja jolla on pitkäaikainen masennus.

Tämä Jeesus-palsta voi olla jollekin jonkinlainen henkireikä. Täältä voidaan ammentaa uskoa ja Jeesuksen rakkautta. Siksi olen niin vastustanut sellaista käsitystä, että sairas ei olisi tarpeeksi hyvä uskovainen, se on väärä ajatusmalli. Sellaista ei saa missään tapauksessa esittää.

Mutta tämä kirjoitus on hyvä. Juuri näin se on.

Ystävyydellä Maru-anne:)

yhteisen sävelen(:!, sillä olemmehan saman Kasvattajan kasvatteja.

Muistui mieleeni, kun kauan sitten säälin syvästi erästä ystävääni, joka oli sairas psyykeltään ja syvässä masennuksessa ja silloin rukoilin, että Jumala auta minut auttamaan häntä ja kaikkia masennuksen uhreja.

En tiedä olisinko uskaltanut rukoilla niin, jos olisin tiennyt miten kovan koulun jouduin käymään tätä tehtävää varten.

Olen aina halunnut seisoa masentuneiden ja taakoitettujen rinnalla johdattaakseni heidät Jeesuksen, Parantajan luokse ja olen saanut nähdä, miten moni on tullut terveeksi.

Kerroin tuolla aikaisemmin ihmisestä, joka kärsi vuosikymmeniä syvästä masennuksesta ja ei mennyt kovinkaan kauaa aikaa, kun hän Jeesuksen johdattamana tuli seurakuntaamme ja sai tulla terveeksi meidänkin avullamme, eli Jumalan Sanan opetuksella, vaikkakin joskus vielä vanhat ajatuskuviot hetkeksi valtaavat hänessä alaa, mutta kerta toisensa jälkeen Jeesus Pyhän Hengen todistuksella auttaa hänet vapauteen ja vapauden ajat ovat jo huomattavan pitkiä. Tällä ihmisellä ei ollut iloa olenkaan, mutta nyt on ja voiko siitä olla kiittämättä ja riemuitsematta.

• ja itsesyytöstä on

Suomessa jo tarpeeksi, niin pitääkö sitä lisätä syyllistämällä ihmisiä uskonkuvan mukaan, joka ei ole uskoa. Pitääkö valehdella, että ihmisen pitää olla sellainen ja sellainen, jotta hän kelpaisi Jumalalle.

Jeesus avaa oven jokaiselle kolkuttavalle, sillä Hän tuli tänne koko maailman puolesta pelastukseksi, ei syytökseksi, ei tuomioksi, vaan pelastukseksi ja jokainen saa mennä Hänen luokseen sairaana ja syntisensä, sillä vasta oven aukaisun jälkeen alkaa ihmisessä se työ, joka tulee Jumalalta, eli Sana alkaa puhdistaa ja parantaa ihmistä, niin masentunutta, kuin selkäsairastakin.

Ihminen on kokonaisuus ja jos joku puoli meistä kärsii, niin koko ihminen kärsii. Jos ihminen ei ole saanut vapauttavaa uskonlahjaa, voi hän joutua kärsimään koko elämänsä vaikkapa selkäsairaudesta, tai masennukseta. Jeesus tuli auttamaan meitä ja vapauttamaan meidät synnin seuraukseta ja jokainen kasvaa täällä vapautta kohden, jos uskoo Jumalan opetukset, eli tavoittelee Jumalan käskyn mukaan rakkautta ja näin hylkää lihantahdon.

Rakkautta tavoitteleva ei syyllistä itseään, vaan tekee parannusta ja tahtoo uskoa Jumalan opetukset. Ei täällä ole ollut muita täydellisiä ihmisiä, kuin Ihmisen Poika, Jeesus Kristus, Jumalan Sana ja Hän johdattaa meitä täydellisyyttä kohden, jos me uskomme Häneen.

• Maruanne*

Antaa ihmisten syyllistää, sillä ei ole mitään merkitystä kuitenkaan.

Jeesus sanoo: Tulkaa minun tyköni kaikki, niin minä annan teille levon.

Armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojenne kautta, ettei kukaan kerskaisi.

• olet! Jeesus ei koskaan
        Maruanne* kirjoitti:

Antaa ihmisten syyllistää, sillä ei ole mitään merkitystä kuitenkaan.

Jeesus sanoo: Tulkaa minun tyköni kaikki, niin minä annan teille levon.

Armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojenne kautta, ettei kukaan kerskaisi.

syyllistä, vaan armahtaa ja kasvattaa meitä armossaan. Ihmiset syyllistävät itseään ja usein toisiaankin, mutta kaikkein enimmin itseään ja näin rikkovat käskyn rakastaa itseään, mutta Jeesus otaa omansa huomaansa ja opettaa rakastaamaan itseä ja siitä lähtee todellinen virtaus, sillä ihminen kykenee sen jälkeen rakastamaan totuudessa lähimmäisiään ja Jumalaa yli kaiken, eli Sana tulee Psalmin miehen lailla niin rakkaaksi, että se on yötä päivää ajatuksissa vastustamassa pahaa ja tuomassa hyvää.

• NÄIN:

Johannes 8
      30 Kun hän näin puhui, uskoivat monet häneen.
      31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
      32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
      33 He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
      34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
      35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.

• JATKUU NÄIN:

Johannes 8
        35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.

36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

37 Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.
        38 Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."
        39 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.
        40 Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.
        41 Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
        42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
        43 Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
        44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
        45 Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.
        46 Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?
        47 Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."
        48 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?"
        49 Jeesus vastasi: "Minussa ei ole riivaajaa, vaan minä kunnioitan Isääni, ja te häpäisette minua.
        50 Mutta minä en etsi omaa kunniaani; yksi on, joka etsii ja tuomitsee.
        51 Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."
        52 Juutalaiset sanoivat hänelle: "Nyt me ymmärrämme, että sinussa on riivaaja. Aabraham on kuollut ja profeetat, ja sinä sanot: 'Jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä maista kuolemaa'.
        53 Oletko sinä suurempi kuin isämme Aabraham, joka on kuollut? Ja profeetat ovat kuolleet; keneksi sinä itsesi teet?"
        54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse itselleni otan kunnian, niin minun kunniani ei ole mitään. Minun Isäni on se, joka minulle kunnian antaa, hän, josta te sanotte: 'Hän on meidän Jumalamme',
        55 ettekä tunne häntä; mutta minä tunnen hänet. Ja jos sanoisin, etten tunne häntä, niin minä olisin valhettelija niinkuin tekin; mutta minä tunnen hänet ja pidän hänen sanansa.
        56 Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi."
        57 Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt Aabrahamin!"
        58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".
        59 Silloin he poimivat kiviä heittääksensä häntä niillä; mutta Jeesus lymysi ja lähti pyhäköstä.

• rakkautta.

Ihmisen rakkaus voi perustua mihin vain hänessä sen tunteen aiheuttavaan. Se voi perustua sääliin, ihannontiin ja moninaisiin muihin tunnetiloihin.

Jumalan rakkaus perustuu aina totuuteen.

Ihmiset usein säälivät toisiaan ja sanovat toisilleen, nyt on rauha, kaikki hyvin, vaikka rauhaa ei olisikaan.

Jumalan rakkaus, opastaa ihmisen rauhattomuuden keskeltä rauhaan totuudella, ei vilpillisesti hokien rauhaa, vaan totuudella ja vaikka totuus toisinaan kirpaisee kipeästi, niin totuuden uskovien loppu on hyvä.

• johdattaa

ihmisen syvemmälle ja syvemmälle syntiin ja tätä väärän rakkauden hedelmää on kaikkialla, missä uskosta puhutaan.

Esimerkiksi voimme ottaa käskyn, jossa käsketään kunniottaa isää ja äitiä.

Monet valittavat, että he eivät kykene kunnioittamaan vanhempiaan, koska vanhemmat ovat sellaisia ja tälläisiä ja väärän rakkauden julistajat puolustavat näitä kyvyttömiä sanoen, että ei tuollaisia vanhempia voi, eikä täydy kunnioittaa.

Jumalan lähetit väittävät toisin, sillä käskyssä ei mainta, että jos vanhempasi ansaitsevat kunnioituksen, niin kunnioita sitten, vaan käskyssä käsketään kunnioittamaan vanhempia ilman ehtoja ja siksi Jumalan lähetit käskevät kyvyttömän ottaa sen asian kanssakin yhteyttä Jeesukseen ja käskevät pyytää sitä oikeutta kunnioittaa, koska käsky käskee siihen.

Moni on saanut aivan erikoisen rakkauden uskottuaan käskyn ja on tullut kykeneväksi Jumalan lapseksi ja vaikka vanhemmat eivät ole miksikään siitää muuttuneet, niin Jumalan lapsi on itse muuttunut asenteiltaan, kyvyiltään ja tahdoltaan.

On valtava ero totuuden rakkauden ja ihmisen rakkauden johdatuksessa.

• kuukautta

valtavaa tuskaa ja ahdistusta. Vaikka siitä on kauan aikaa kulunut, niin rakkauteni kohteita ovat masennusvankilassa kärsivät lähimmäiset ja olen auttanut heitä kaikki nämä vuodet ja monet ovat saaneet tulla elävän veden lähteelle, Herran luokse ja juoda elämän vettä ja tulla terveeksi.

Itse jouduin kokemaan masennuksen täydellisen rajuna ja tuskallisena ja mistään ei apua tullut, ei mistään. Yhden kerran tämän yhdeksän kuukauden aikana jaksoin ottaa Raamatun esille ja silloin huusin, että Jumala, puhu minulle jotakin ja sain Psalmin 88 ja se vastasi täysin sen hetkistä tilaani.

Jouluaattona, Jeesus paransi minut täydellisesti ja aivan yllättäen ja sen jälkeen uskonystäväni halusivat pitää kiitoskokouksen ja eräs mies otti Raamatun esille ja sanoi, että Jumala käski lukea Psalmi 30:n paranemiseni kunniaksi ja saimme huomata miten nuo kaksi Psalmia kävivät täydelliseti yhteen.

Kiitokseni ei ole lakannut ja joka päivä minä palvelen ilolla Jeesusta, sillä niin syvältä Hän minut pelasti.

Psalmit 88
      1 Koorahilaisten laulu, virsi; veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Sairaus"; esrahilaisen Heemanin mietevirsi.(88:2) Herra, minun pelastukseni Jumala, päivin ja öin minä huudan sinun edessäsi.
      2 (88:3) Salli minun rukoukseni tulla kasvojesi eteen, kallista korvasi minun huutoni puoleen.
      3 (88:4) Sillä minun sieluni on kärsimyksistä kylläinen, ja minun elämäni on lähellä tuonelaa.
      4 (88:5) Minut luetaan hautaan menevien joukkoon, minä olen kuin mies, jolta voima on poissa.
      5 (88:6) Minä olen jätetty kuolleitten joukkoon, olen kuin kaatuneet, jotka haudassa makaavat ja joita sinä et enää muista ja jotka ovat sinun kädestäsi erotetut.
      6 (88:7) Sinä olet laskenut minut syvimpään hautaan, pimeyteen, syviin kuiluihin.
      7 (88:8) Sinun vihasi painaa minua, ja kaikki kuohusi sinä vyörytät minun ylitseni. Sela.
      8 (88:9) Sinä olet karkoittanut tuttavani minusta kauas, olet tehnyt minut heille inhoksi; minä olen suljettu sisään enkä pääse ulos.
      9 (88:10) Minun kasvoni ovat kuihtuneet kurjuudesta. Joka päivä minä huudan sinua, Herra, ja ojennan käteni sinun puoleesi.
      10 (88:11) Teetkö sinä ihmeitä kuolleille, tai nousevatko haamut sinua kiittämään? Sela.
      11 (88:12) Kerrotaanko haudassa sinun armostasi, manalassa sinun uskollisuudestasi?
      12 (88:13) Tunnetaanko sinun ihmeitäsi pimeydessä ja sinun vanhurskauttasi unhotuksen maassa?
      13 (88:14) Mutta minä huudan avukseni sinua, Herra, ja minun rukoukseni tulee varhain sinun eteesi.
      14 (88:15) Miksi, Herra, hylkäät minun sieluni, miksi peität kasvosi minulta?
      15 (88:16) Minä olen kurja ja lähellä kuolemaa hamasta nuoruudestani, minä kärsin sinun kauhujasi, olen neuvoton.
      16 (88:17) Sinun vihasi vyöryy minun ylitseni, sinun hirmusi hukuttavat minut.
      17 (88:18) Ne saartavat minua kaiken päivää kuin vedet, ne kaikki yhdessä piirittävät minua.
      18 (88:19) Ystävät ja toverit sinä olet karkoittanut minusta kauas, pimeys on minun ainoa tuttavani.

Psalmit 30
      1 Daavidin virsi; temppelin vihkimislaulu.(30:2) Minä ylistän sinua, Herra, sillä sinä pelastit minut etkä sallinut viholliseni iloita minusta.
      2 (30:3) Herra, minun Jumalani, sinua minä huusin, ja sinä paransit minut.
      3 (30:4) Herra, sinä nostit minun sieluni tuonelasta, sinä herätit minut henkiin hautaan vaipuvien joukosta.
      4 (30:5) Veisatkaa kiitosta Herralle, te hänen hurskaansa, ylistäkää hänen pyhää nimeänsä.
      5 (30:6) Sillä silmänräpäyksen kestää hänen vihansa, eliniän hänen armonsa; ehtoolla on itku vieraana, mutta aamulla ilo.
      6 (30:7) Minä sanoin menestykseni päivinä: "En minä ikinä horju".
      7 (30:8) Herra, sinä armossasi vahvistit minun vuoreni. Mutta kun sinä kätkit kasvosi, niin minä peljästyin.
      8 (30:9) Sinua, Herra, minä huusin ja Herraa minä rukoilin:
      9 (30:10) "Mitä etua on minun verestäni, jos minä hautaan vaivun? Ylistääkö tomu sinua, julistaako se sinun uskollisuuttasi?
      10 (30:11) Kuule, Herra, ja armahda minua, Herra, ole minun auttajani."
      11 (30:12) Sinä muutit minun murheeni ilokarkeloksi, sinä riisuit minun surupukuni ja vyötit minut riemulla,
      12 (30:13) että minun sieluni veisaisi sinulle kiitosta, eikä vaikenisi. Herra, minun Jumalani, sinua minä ylistän iankaikkisesti.

• locked in

onko kysymys synnistä, vääristä ajatuksista vai aineenvaihdunnasta vaan kun saisi jostain apua! Tää ei oo kivaa.

Kun vaan tietäs mitä tehä ja miten.

• Maru-anne

Ei todellakaan. On kysymys sairaudesta.

Ajatushalaus sinulle ystävä! Jeesus sanoo: "Eivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat." Jeesus parantaa ajallaan ja tavallaan, rukoile Häntä, Hän on Ihana Ystävä! Hän ei sinua hylkää eikä jätä!

Jumala voi kuljetaa meitä ihmisiä joskus sellaisia teitä, että emme aina ymmärrä, mutta jälkeenpäin voimme ymmärtää. Kaikella on tarkoituksensa.

Aikanaan Hän muuttaa kaiken hyväksi ystäväni. Jumala on heikoissa väkevä, kuten Sanassa sanotaan. Hänen voimansa tulee täydeksi heikkoudessa!

Laitan sinulle ystäväni tämän kauniin laulun: In his time, ajallaan Hän parantaa, ajallaan!

http://www.youtube.com/watch?v=8gTQvpMeh1A

• kivasta!

Kun itse sairastin masennussairauden, niin olin aivan toivoton sen takia, kun mikään ei auttanut, ei rakkaitteni osoittama syvä, huolehtiva rakkaus, ei mitkään sanat, eivätkä mitkään teot, mutta apu tuli ja se tuli yksinomaan Jeesukselta. Olin siis niin syvällä, kuin masennuksessa voi olla ja täysin oman, tai muiden ihmisten avun saavuttamattomissa.

Toivonkin, että harva joutuu kokemaan sen saman syvyyden, mielummin toivon, että kukaan ei siihen joudu.

Paranemiseni tuli täydellisenä yllätyksenä, eli en osannut ollenkaan sitä odottaa ja saman tien sain aivan uudet tunteet, eli synnin seurauksena minuun pesiytyneet katkeruuden ja kateuden tunteet, joita olin tuntenut noin vuoden ennen sairastumista jäivät paranemisen yhteydessä täysin poissa ja nyt ne ovat olleet poissa 25 vuotta.
        Älä menetä toivoasi, sillä tämän paranemisen yhteydessä minä sain nähdä todeksi sen, että niin syvällä ei kukaan kulje, että Jeesus ei sinne yllä ja niin suurissa vaikeuksissa ei kukaan ole, että eikö Jumalan apu riitä siitä pelastamaan ja kukaan ei ole niin syntinen, että eikö armo riitä siitä vapautta tuomaan.

Jostakin syystä en ole koskaan saanut lääkeohjeita ketään varten ylhäältä kyselyistäni huolimatta, muuta kuin sen, että kaksi omenaa päivässä vaikuttaa välittäjäaineisiin ja tasoittaa niitä, sillä aivojen välittäjäaineet joutuvat koville aina masennuksen yhteydessä jos se jatkuu jonkinkaan verran pidempään. Tämä ei ole mikään lääketieteellinen tieto, enkä tiedä miten omena vaikuttaa ja mitkä entsyymit, tai aineet siinä ovat vaikuttavana tekijänä, vain onko vaikuttavana tekijänä vain usko niiden tehoon:), en todellakaan tiedä.

Kohdallani on tapahtunut paljon tuon paranemisen jälkeen ja on ollut jopa suuriakin vaikeuksia, mutta ihmeellistä on se, että minä kestän kaiken rauhallisin, turvallisin ja iloisin mielin. Jotkut ovat ihmetelleet kestävyyttäni ja rauhaani. Jeesus tekee työnsä täydellisesti ja siihen sinäkin saat luottaa.

Ajatukseni ovat valoisat, rauhalliset ja iloiset, jota ne eivät hetikään aina olleet ennen sairastumista, sillä olin huolien kerääjä ja säälin aina jotakin vaikeuksissa olevaa lähimmästä, mutta nyt säälin vain auttaen, en ajatuksissa murehtien, vaan kaikki huolet luovutan Jeesukselle ja Hän on sellainen neuvonantaja ja asioiden hoitaja, että ei voi kuin kiittää ja iloita.

Minä, syvässä masennuksessa käynyt, olen iloinen ja rakastan elämää ja se ei ole yksin minun oikeuteni, vaan se on jokaisen ihmisen oikeus uskon kautta Jeesukseen ja masennuksen kokeneiden kiitos ei lakkaa ikinä, ei ainakaan kohdallani ole lakannut.

• kerron
        kivasta! kirjoitti:

Kun itse sairastin masennussairauden, niin olin aivan toivoton sen takia, kun mikään ei auttanut, ei rakkaitteni osoittama syvä, huolehtiva rakkaus, ei mitkään sanat, eivätkä mitkään teot, mutta apu tuli ja se tuli yksinomaan Jeesukselta. Olin siis niin syvällä, kuin masennuksessa voi olla ja täysin oman, tai muiden ihmisten avun saavuttamattomissa.

Toivonkin, että harva joutuu kokemaan sen saman syvyyden, mielummin toivon, että kukaan ei siihen joudu.

Paranemiseni tuli täydellisenä yllätyksenä, eli en osannut ollenkaan sitä odottaa ja saman tien sain aivan uudet tunteet, eli synnin seurauksena minuun pesiytyneet katkeruuden ja kateuden tunteet, joita olin tuntenut noin vuoden ennen sairastumista jäivät paranemisen yhteydessä täysin poissa ja nyt ne ovat olleet poissa 25 vuotta.
        Älä menetä toivoasi, sillä tämän paranemisen yhteydessä minä sain nähdä todeksi sen, että niin syvällä ei kukaan kulje, että Jeesus ei sinne yllä ja niin suurissa vaikeuksissa ei kukaan ole, että eikö Jumalan apu riitä siitä pelastamaan ja kukaan ei ole niin syntinen, että eikö armo riitä siitä vapautta tuomaan.

Jostakin syystä en ole koskaan saanut lääkeohjeita ketään varten ylhäältä kyselyistäni huolimatta, muuta kuin sen, että kaksi omenaa päivässä vaikuttaa välittäjäaineisiin ja tasoittaa niitä, sillä aivojen välittäjäaineet joutuvat koville aina masennuksen yhteydessä jos se jatkuu jonkinkaan verran pidempään. Tämä ei ole mikään lääketieteellinen tieto, enkä tiedä miten omena vaikuttaa ja mitkä entsyymit, tai aineet siinä ovat vaikuttavana tekijänä, vain onko vaikuttavana tekijänä vain usko niiden tehoon:), en todellakaan tiedä.

Kohdallani on tapahtunut paljon tuon paranemisen jälkeen ja on ollut jopa suuriakin vaikeuksia, mutta ihmeellistä on se, että minä kestän kaiken rauhallisin, turvallisin ja iloisin mielin. Jotkut ovat ihmetelleet kestävyyttäni ja rauhaani. Jeesus tekee työnsä täydellisesti ja siihen sinäkin saat luottaa.

Ajatukseni ovat valoisat, rauhalliset ja iloiset, jota ne eivät hetikään aina olleet ennen sairastumista, sillä olin huolien kerääjä ja säälin aina jotakin vaikeuksissa olevaa lähimmästä, mutta nyt säälin vain auttaen, en ajatuksissa murehtien, vaan kaikki huolet luovutan Jeesukselle ja Hän on sellainen neuvonantaja ja asioiden hoitaja, että ei voi kuin kiittää ja iloita.

Minä, syvässä masennuksessa käynyt, olen iloinen ja rakastan elämää ja se ei ole yksin minun oikeuteni, vaan se on jokaisen ihmisen oikeus uskon kautta Jeesukseen ja masennuksen kokeneiden kiitos ei lakkaa ikinä, ei ainakaan kohdallani ole lakannut.

vielä tämän. Yrityksemme joutui noin yhdeksän vuotta sitten petoksen uhriksi. Se olisikin oma tarina, mutta en kerro siitä nyt, vaan siitä, miten sain rauhan sen kaaoksen keskellä.

Olin ollut sitä ennen jo kauan vapaa, rauhallinen ja tyytyväinen Jeesuksen seuraaja, mutta silloin meinasin alkaa pälyilemään, eli epäusko etsi minussa sijaa ja toisinaan ajattelin, että mitä tämä kannattaa, tästä ei ole ulospääsyä ja olin välillä valmis luovuttamaan niin, että antaa kaiken vain mennä.

Silloin Jeesus alkoi erityisesti lohduttaa minua ja innostaa uskomaan lupauksiin, eli siihen, että maailma ei voi Jumalan lapsen rauhaa poissa ottaa ja Jeesus kehoitti minua aloittamaan päivän kiitoksella ja toivolla ja ihme kyllä, kun uskoin sen, Jumalan voima tuli mukaan ja sain kyvyn elää toivossa. Asiat rullasivat omalla painollaan eteenpäin ja vaikka meillä olikin suuria rahavaikeuksia, ne eivät kyennet perhettämme lannistamaan, vaan saimme monenlaista uutta ajateltavaa ja tekemistä, sellaista jossa raha ei näytellyt pääosaa.

Eräänä päivänä yrityksemme harteille jääneet laskut olivatkin maksetut ja saimme jatkaa yrittämistä ja sitä teemme tänäänkin ja saamme menestyä aivan hyvin. Kiitos siitä Jeesukselle, joka oli voimana kaiken keskellä ja osoitti, että Hänen lupaamaansa rauhaa ei voi maailma riistää.
        Uskon, että vaikka olisimme kaiken maallisen menettäneet, niin olisimme sitä enemmän saaneet taivaallista ja olisimme saaneet uutta, eli maailma ei voi Jumalan lapsen omaisuutta koskaan poissa viedä. Jeesus on voittaja.

• omaisuudella
        kerron kirjoitti:

vielä tämän. Yrityksemme joutui noin yhdeksän vuotta sitten petoksen uhriksi. Se olisikin oma tarina, mutta en kerro siitä nyt, vaan siitä, miten sain rauhan sen kaaoksen keskellä.

Olin ollut sitä ennen jo kauan vapaa, rauhallinen ja tyytyväinen Jeesuksen seuraaja, mutta silloin meinasin alkaa pälyilemään, eli epäusko etsi minussa sijaa ja toisinaan ajattelin, että mitä tämä kannattaa, tästä ei ole ulospääsyä ja olin välillä valmis luovuttamaan niin, että antaa kaiken vain mennä.

Silloin Jeesus alkoi erityisesti lohduttaa minua ja innostaa uskomaan lupauksiin, eli siihen, että maailma ei voi Jumalan lapsen rauhaa poissa ottaa ja Jeesus kehoitti minua aloittamaan päivän kiitoksella ja toivolla ja ihme kyllä, kun uskoin sen, Jumalan voima tuli mukaan ja sain kyvyn elää toivossa. Asiat rullasivat omalla painollaan eteenpäin ja vaikka meillä olikin suuria rahavaikeuksia, ne eivät kyennet perhettämme lannistamaan, vaan saimme monenlaista uutta ajateltavaa ja tekemistä, sellaista jossa raha ei näytellyt pääosaa.

Eräänä päivänä yrityksemme harteille jääneet laskut olivatkin maksetut ja saimme jatkaa yrittämistä ja sitä teemme tänäänkin ja saamme menestyä aivan hyvin. Kiitos siitä Jeesukselle, joka oli voimana kaiken keskellä ja osoitti, että Hänen lupaamaansa rauhaa ei voi maailma riistää.
        Uskon, että vaikka olisimme kaiken maallisen menettäneet, niin olisimme sitä enemmän saaneet taivaallista ja olisimme saaneet uutta, eli maailma ei voi Jumalan lapsen omaisuutta koskaan poissa viedä. Jeesus on voittaja.

tarkoitan tätä:
        Luuk. 12:33
        Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele.

Ja tätä:
        Joh. 14:27
        Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

Ja tätä:
        Ilm. 1:6
        ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen.

• että kokeile

omenia, mutta olet jo varmaan kokeillut:)))

Että semmosta. Joo ei siinä omenat auta, valitettavasti!

• että en ole
        että kokeile kirjoitti:

omenia, mutta olet jo varmaan kokeillut:)))

Että semmosta. Joo ei siinä omenat auta, valitettavasti!

saanut mielialasairauteen lääkeohjeita, kuin vain omenan ja tiedän, että omena ei auta muuta, kuin ehkä lievissä tapauksissa, tai mistäpä minä tiedän auttaako.

Itse jouduin käyttämään 25 vuotta sitten yhdeksän kuukautta lääkkeitä, mutta ne eivät auttaneet. En tällä missääntapauksessa pyri väittämään, että eikö lääkkeistä yleensä olisi hyötyä, mutta minulle ei ollut.
        Sain jättää lääkkeet jouluaattona heti poissa ja sen jälkeen en ole tarvinnut koskaan muita lääkkeitä, mitä olen akuuteissa ruumiinsairauksissa hetken joutunut syömään ja nekin olen heti parannuttuani saanut jättää poisssa. Tämä on minun tien, kaikilla ei tie ole samanlainen.

Masennus, silloin kun se on vaikea, on todella raskaimpia sairauksia, sillä masentunut ei jaksa toivoa, en ainakaan minä jaksanut, mutta ihme tapahtui, Jumala oli vaikuttanut monta toivomaan puolestani ja eräskin rakas vanhus kertoi paranemiseni jälkeen, että hän oli mennyt pöydän ääreen polvilleen rukoilemaan puolestani, niin silloin ylhäältä oli laksettu hänelle aivan varma tieto, että tulen paranemaan ja sen jälkeen hän ei ollut enää epäillyt ja kun jouluaattona paranin perheeni oli niin hämmäsyksissään, että esim. puolisoni ilmoitteli heti monille, että on tapahtunut kummia, paraneminen on tapahtunut nyt, aivan yllättäen ja näin tämä tätikin sai heti tietää paranemisestani ja pääsi jouluna iloitsemaan. Moni muukin oli saaneet Jumalalta tiedon paranemisestani.

Eräs ystävä oli siitä silloin, kuin sairastin kertonut monille sanoen, että Jumala ilmoitti hänelle, että sairauteni ei ole kuolemaksi, vaan Jumalan Pojan kunniaksi ja Hänen nimensä kirkastamiseksi.

Taitaa tuo olla toteutunut Jumalan suunnitelmien mukaan siinäkin, että Jeesuksen nimi on kirkastettu tämän sairauteni kautta, sillä tämä vakava ja vaikea sairaus puhdisti minusta niin täydellisesti lihallisuuden ja lihantunteet, että en ole koskaan sen jälkeen kadehtinut, tai ollut mitään mikä vaikeuttaisi minun ja Jeesuksen suhdetta ja sen takia Raamattu aukeaa minulle erikoisesti ja olen opettanut täällä netissä nyt kolmatta vuotta, palstalla, kuin palstalla, lihan ja hengen hedelmien eroa ja kertonut Jeesuksen olevan JUMALAN SANA, joka tuli tänne valmistetussa ruumiissa, eli konkretisoitui Ihmisen Pojassa ja meni puolestamme Ihmisenä ollessan ristille ja näin voitti ihmisen lihallisuuden ja synnin sovitukseen. Näitä ei ole kukaan muu minulle opettanut, kuin vain Jeesus ja kun tulin tänne pastoille en koskaan nähnyt kenekään näistä opettavan, tai puhuvan.

Sairastuin vakavasti kesken uskontien ja paranin hetkessä täysin terveeksi ja olen saanut olla kauan vapaa, rauhallinen ja iloinen ja siitä minä täällä jatkuvasti julistan, sillä jokaisella ihmisellä on oikeus mennä ahtaasta portista uskon kautta Jeesukseen, mutta portilla on paljon vastustajia estämästä sisään pääsyä.

Sisään pääsevät he, jotka eivät väitä Jeesuksen kumonneen lakia ja profetioita, vaan tietävät sen, että nyt on rakkaus lain täytteenä ja siksi tavoittelevat rakkautta kaikessa.

Kenenkään ei tarvitse luulla, että olisi olemassa niin syvää masennusta, tai mitään sairautta, mitä Jumalan Poika, Jeesus Kristus ei kykene parantamaan, vaikka hetkessä, kuten on minulle tehnyt. Hän on parantanut minut hetkessä myös fyysiselta puolelta niin, että kukaan ne tapukset nähnyt ei ole niitä edes yrittänyt kieltää, vaan lääkärit ja hoitajat ovat hämmästyneenä sanoneet, että vain suurempi voima sai tuon aikaan.

Kaikki ylistys ja kunnia Jumalalle, sillä Hän on voimallinen antamaan omilleen uudenelämän.

• Jeesukselta
        että en ole kirjoitti:

saanut mielialasairauteen lääkeohjeita, kuin vain omenan ja tiedän, että omena ei auta muuta, kuin ehkä lievissä tapauksissa, tai mistäpä minä tiedän auttaako.

Itse jouduin käyttämään 25 vuotta sitten yhdeksän kuukautta lääkkeitä, mutta ne eivät auttaneet. En tällä missääntapauksessa pyri väittämään, että eikö lääkkeistä yleensä olisi hyötyä, mutta minulle ei ollut.
        Sain jättää lääkkeet jouluaattona heti poissa ja sen jälkeen en ole tarvinnut koskaan muita lääkkeitä, mitä olen akuuteissa ruumiinsairauksissa hetken joutunut syömään ja nekin olen heti parannuttuani saanut jättää poisssa. Tämä on minun tien, kaikilla ei tie ole samanlainen.

Masennus, silloin kun se on vaikea, on todella raskaimpia sairauksia, sillä masentunut ei jaksa toivoa, en ainakaan minä jaksanut, mutta ihme tapahtui, Jumala oli vaikuttanut monta toivomaan puolestani ja eräskin rakas vanhus kertoi paranemiseni jälkeen, että hän oli mennyt pöydän ääreen polvilleen rukoilemaan puolestani, niin silloin ylhäältä oli laksettu hänelle aivan varma tieto, että tulen paranemaan ja sen jälkeen hän ei ollut enää epäillyt ja kun jouluaattona paranin perheeni oli niin hämmäsyksissään, että esim. puolisoni ilmoitteli heti monille, että on tapahtunut kummia, paraneminen on tapahtunut nyt, aivan yllättäen ja näin tämä tätikin sai heti tietää paranemisestani ja pääsi jouluna iloitsemaan. Moni muukin oli saaneet Jumalalta tiedon paranemisestani.

Eräs ystävä oli siitä silloin, kuin sairastin kertonut monille sanoen, että Jumala ilmoitti hänelle, että sairauteni ei ole kuolemaksi, vaan Jumalan Pojan kunniaksi ja Hänen nimensä kirkastamiseksi.

Taitaa tuo olla toteutunut Jumalan suunnitelmien mukaan siinäkin, että Jeesuksen nimi on kirkastettu tämän sairauteni kautta, sillä tämä vakava ja vaikea sairaus puhdisti minusta niin täydellisesti lihallisuuden ja lihantunteet, että en ole koskaan sen jälkeen kadehtinut, tai ollut mitään mikä vaikeuttaisi minun ja Jeesuksen suhdetta ja sen takia Raamattu aukeaa minulle erikoisesti ja olen opettanut täällä netissä nyt kolmatta vuotta, palstalla, kuin palstalla, lihan ja hengen hedelmien eroa ja kertonut Jeesuksen olevan JUMALAN SANA, joka tuli tänne valmistetussa ruumiissa, eli konkretisoitui Ihmisen Pojassa ja meni puolestamme Ihmisenä ollessan ristille ja näin voitti ihmisen lihallisuuden ja synnin sovitukseen. Näitä ei ole kukaan muu minulle opettanut, kuin vain Jeesus ja kun tulin tänne pastoille en koskaan nähnyt kenekään näistä opettavan, tai puhuvan.

Sairastuin vakavasti kesken uskontien ja paranin hetkessä täysin terveeksi ja olen saanut olla kauan vapaa, rauhallinen ja iloinen ja siitä minä täällä jatkuvasti julistan, sillä jokaisella ihmisellä on oikeus mennä ahtaasta portista uskon kautta Jeesukseen, mutta portilla on paljon vastustajia estämästä sisään pääsyä.

Sisään pääsevät he, jotka eivät väitä Jeesuksen kumonneen lakia ja profetioita, vaan tietävät sen, että nyt on rakkaus lain täytteenä ja siksi tavoittelevat rakkautta kaikessa.

Kenenkään ei tarvitse luulla, että olisi olemassa niin syvää masennusta, tai mitään sairautta, mitä Jumalan Poika, Jeesus Kristus ei kykene parantamaan, vaikka hetkessä, kuten on minulle tehnyt. Hän on parantanut minut hetkessä myös fyysiselta puolelta niin, että kukaan ne tapukset nähnyt ei ole niitä edes yrittänyt kieltää, vaan lääkärit ja hoitajat ovat hämmästyneenä sanoneet, että vain suurempi voima sai tuon aikaan.

Kaikki ylistys ja kunnia Jumalalle, sillä Hän on voimallinen antamaan omilleen uudenelämän.

miksi jouduin kärsimään niin kovasti, sillä en tietääkseni ollut sitä mitenkään ansainnut ja en ollut sen syntisempi, kuin kukaan muukaan uskovainen, sillä olin aina halunnut auttaa lähimmäisiäni ja jakaa omastani apua tarvitseville.

Jumala antoi vastaukseksi tämän Malakia kolmosen, eli sen, että minut puhdistettiin astiaksi Jumalan käyttöön. Ymmärtämättäni ja tietämättäni olin ollut synnin kanssa eläjä ja tietenkin sain sen huomata puhdistuksen jälkeen, sillä niin erilaiseksi muuttuu luonteeni ja vaikuttimeni, eli sen jälkeen sain kyvyn rakastaa totuudessa, en uneen uinuttaen itseäni, tai ketään, vaan herättäen ihmisiä Jumalan Tahdon tuntemiseen ja valvoen itseäni Jumalan Sanan opetusten mukaisesti.

Tänäänkin moni kokee tätä Malakiassa ilmoitettua puhdistusta ja melkeinpä uskallan kysyä, että kuka kestää, vaikka tiedänkin, että Jumala huolehtii omiensa kestävän puhdistuksen.

Malakia 3
        1 Katso, minä lähetän sanansaattajani, ja hän on valmistava tien minun eteeni. Ja äkisti on tuleva temppeliinsä Herra, jota te etsitte, ja liiton enkeli, jota te halajatte. Katso, hän tulee, sanoo Herra Sebaot.
        2 Mutta kuka kestää hänen tulemisensa päivän, ja kuka voi pysyä, kun hän ilmestyy? Sillä hän on niinkuin kultasepän tuli ja niinkuin pesijäin saippua.

3 Ja hän istuu ja sulattaa ja puhdistaa hopean, hän puhdistaa Leevin pojat, saa ne puhtaiksi kuin kullan ja hopean ja sitten he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudessa.
        4 Ja Herralle ovat otollisia Juudan ja Jerusalemin uhrilahjat niinkuin ammoin menneinä päivinä ja muinaisina vuosina.

5 Ja minä lähestyn teitä pitääkseni tuomion ja tulen kiiruusti todistajaksi velhoja ja avionrikkojia ja väärinvannojia vastaan ja niitä vastaan, jotka sortavat palkkalaista palkanmaksussa, leskeä ja orpoa ja vääntävät vääräksi muukalaisen asian eivätkä pelkää minua, sanoo Herra Sebaot.
        6 Sillä minä, Herra, en muutu, ettekä te, Jaakobin lapset, herkeä:
        7 isienne päivistä asti te olette poikenneet minun käskyistäni ettekä noudata niitä. Kääntykää minun tyköni, niin minä käännyn teidän tykönne, sanoo Herra Sebaot. Mutta te sanotte: "Missä asiassa meidän on käännyttävä?"
        8 Riistääkö ihminen Jumalalta? Te kuitenkin riistätte minulta. Mutta te sanotte: "Missä asiassa me sinulta riistämme?" Kymmenyksissä ja antimissa.
        9 Te olette kirouksella kirotut, kun te, koko kansa, riistätte minulta.
        10 Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.

11 Ja minä karkoitan nuhtelullani teiltä syöjäsirkat turmelemasta teidän maanne hedelmää, eikä teidän viiniköynnöksenne kedolla ole hedelmätön, sanoo Herra Sebaot.
        12 Ja teidän onneanne kiittävät kaikki pakanat, sillä te tulette olemaan ihasteltu maa, sanoo Herra Sebaot.
        13 Ynseät ovat teidän puheenne minua vastaan, sanoo Herra. Mutta te sanotte: "Mitä me olemme puhuneet sinua vastaan?"
        14 Te sanotte: "Herran palveleminen on turha; ja mitä hyötyä siitä on ollut, että me olemme hänelle suorittaneet säädetyt tehtävät ja että olemme vaeltaneet murheellisina Herran Sebaotin kasvojen edessä.
        15 Nyt me kiitämme julkeitten onnea. Ne, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ne tulevat raketuiksi. He kiusaavat Jumalaa, mutta pelastuvat."
        16 Silloin myös Herraa pelkääväiset puhuvat toinen toisensa kanssa, ja Herra tarkkaa ja kuulee; ja muistokirja kirjoitetaan hänen edessänsä niiden hyväksi, jotka Herraa pelkäävät ja hänen nimensä kunniassa pitävät.
        17 Ja he ovat, sanoo Herra Sebaot, sinä päivänä, jonka minä teen, minun omaisuuteni. Ja minä olen heille laupias, niinkuin mies on laupias pojallensa, joka häntä palvelee.

18 Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele.

• kärsimään lihallisuutemme
        Jeesukselta kirjoitti:

miksi jouduin kärsimään niin kovasti, sillä en tietääkseni ollut sitä mitenkään ansainnut ja en ollut sen syntisempi, kuin kukaan muukaan uskovainen, sillä olin aina halunnut auttaa lähimmäisiäni ja jakaa omastani apua tarvitseville.

Jumala antoi vastaukseksi tämän Malakia kolmosen, eli sen, että minut puhdistettiin astiaksi Jumalan käyttöön. Ymmärtämättäni ja tietämättäni olin ollut synnin kanssa eläjä ja tietenkin sain sen huomata puhdistuksen jälkeen, sillä niin erilaiseksi muuttuu luonteeni ja vaikuttimeni, eli sen jälkeen sain kyvyn rakastaa totuudessa, en uneen uinuttaen itseäni, tai ketään, vaan herättäen ihmisiä Jumalan Tahdon tuntemiseen ja valvoen itseäni Jumalan Sanan opetusten mukaisesti.

Tänäänkin moni kokee tätä Malakiassa ilmoitettua puhdistusta ja melkeinpä uskallan kysyä, että kuka kestää, vaikka tiedänkin, että Jumala huolehtii omiensa kestävän puhdistuksen.

Malakia 3
        1 Katso, minä lähetän sanansaattajani, ja hän on valmistava tien minun eteeni. Ja äkisti on tuleva temppeliinsä Herra, jota te etsitte, ja liiton enkeli, jota te halajatte. Katso, hän tulee, sanoo Herra Sebaot.
        2 Mutta kuka kestää hänen tulemisensa päivän, ja kuka voi pysyä, kun hän ilmestyy? Sillä hän on niinkuin kultasepän tuli ja niinkuin pesijäin saippua.

3 Ja hän istuu ja sulattaa ja puhdistaa hopean, hän puhdistaa Leevin pojat, saa ne puhtaiksi kuin kullan ja hopean ja sitten he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudessa.
        4 Ja Herralle ovat otollisia Juudan ja Jerusalemin uhrilahjat niinkuin ammoin menneinä päivinä ja muinaisina vuosina.

5 Ja minä lähestyn teitä pitääkseni tuomion ja tulen kiiruusti todistajaksi velhoja ja avionrikkojia ja väärinvannojia vastaan ja niitä vastaan, jotka sortavat palkkalaista palkanmaksussa, leskeä ja orpoa ja vääntävät vääräksi muukalaisen asian eivätkä pelkää minua, sanoo Herra Sebaot.
        6 Sillä minä, Herra, en muutu, ettekä te, Jaakobin lapset, herkeä:
        7 isienne päivistä asti te olette poikenneet minun käskyistäni ettekä noudata niitä. Kääntykää minun tyköni, niin minä käännyn teidän tykönne, sanoo Herra Sebaot. Mutta te sanotte: "Missä asiassa meidän on käännyttävä?"
        8 Riistääkö ihminen Jumalalta? Te kuitenkin riistätte minulta. Mutta te sanotte: "Missä asiassa me sinulta riistämme?" Kymmenyksissä ja antimissa.
        9 Te olette kirouksella kirotut, kun te, koko kansa, riistätte minulta.
        10 Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.

11 Ja minä karkoitan nuhtelullani teiltä syöjäsirkat turmelemasta teidän maanne hedelmää, eikä teidän viiniköynnöksenne kedolla ole hedelmätön, sanoo Herra Sebaot.
        12 Ja teidän onneanne kiittävät kaikki pakanat, sillä te tulette olemaan ihasteltu maa, sanoo Herra Sebaot.
        13 Ynseät ovat teidän puheenne minua vastaan, sanoo Herra. Mutta te sanotte: "Mitä me olemme puhuneet sinua vastaan?"
        14 Te sanotte: "Herran palveleminen on turha; ja mitä hyötyä siitä on ollut, että me olemme hänelle suorittaneet säädetyt tehtävät ja että olemme vaeltaneet murheellisina Herran Sebaotin kasvojen edessä.
        15 Nyt me kiitämme julkeitten onnea. Ne, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ne tulevat raketuiksi. He kiusaavat Jumalaa, mutta pelastuvat."
        16 Silloin myös Herraa pelkääväiset puhuvat toinen toisensa kanssa, ja Herra tarkkaa ja kuulee; ja muistokirja kirjoitetaan hänen edessänsä niiden hyväksi, jotka Herraa pelkäävät ja hänen nimensä kunniassa pitävät.
        17 Ja he ovat, sanoo Herra Sebaot, sinä päivänä, jonka minä teen, minun omaisuuteni. Ja minä olen heille laupias, niinkuin mies on laupias pojallensa, joka häntä palvelee.

18 Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele.

puhdistuksen tähden, eli sen tähden, että Jumalan Tahto tulee meille rakkaammaksi, kuin oma tai kenenkään muun tahto, niin sen jälkeen saamme vaeltaa ihanaa tietä Jeesuksen vapauttamana ja Hänen kanssaan.

Jesaja 35
        1 Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin lilja.
        2 Se kauniisti kukoistaa ja iloitsee ilolla ja riemulla. Sille annetaan Libanonin kunnia, Karmelin ja Saaronin ihanuus. He saavat nähdä Herran kunnian, meidän Jumalamme ihanuuden.
        3 Vahvistakaa hervonneet kädet, voimistakaa horjuvat polvet.
        4 Sanokaa hätääntyneille sydämille: "Olkaa lujat, älkää peljätkö. Katso, teidän Jumalanne! Kosto tulee, Jumalan rangaistus. Hän tulee ja pelastaa teidät."
        5 Silloin avautuvat sokeain silmät ja kuurojen korvat aukenevat.
        6 Silloin rampa hyppii niinkuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa; sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot.
        7 Hehkuva hiekka tulee lammikoiksi ja kuiva maa vesilähteiksi. Aavikkosutten asunnossa, missä ne makasivat, kasvaa ruoho ynnä ruoko ja kaisla.
        8 Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy-eivät hullutkaan.
        9 Ei ole siellä leijonaa, ei nouse sinne raateleva peto; ei sellaista siellä tavata: lunastetut sitä kulkevat.
        10 Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.

• asiantuntijoita

edes itseemme nähden, mutta sen minkä voimme ymmärtää itsestämme, sen voimme omin voiminkin pyrkiä parantamaan ja muuttamaan, eli kääntyä ahdistusta ja masennusta tuottavista asioista poissa. Jos esim. alkoholi on syynä masennukseen, niin sen osaamme jättää ajoissa poissa, tai ainakin jotkut, tai jos pahan puhuminen tuo omantunnon soimauksen, niin siitäkin osaavat monet luopua.

Mutta koska emme ole asiantuntioita täydellisesti, niin on tiloja, jossa emme käsitä miksi masennus ja ahdistus tulee, eli mikä ne aiheuttaa ja näitä tiloja sanotaan tiedostomattomaksi masennukseksi.

Synti sana on monille kauhistus ja monet alkavat puolustaa sairasta heti, jos puhuu, että synnin seurauksena kaikki sairaudet ovat ihmiskuntaa kohdanneet.
      Me, joka ikinen olemme syntyneet syntisen lihan kautta, sillä liha taistelee aina Jumalan Henkeä vastaan ja siksipä kenenkään on turha ketään puolustaa, vaan nöyrä tunnustaa synnin ja siitä lähtee tiedostamaton masennuksen ymmärtäminenkin ja oikeus tulla parannetuksi.

Koska ihmisillä on usein masennusta, johon ei ole järjellistä syytä, niin silloin on käännyttävä ylilääkärin, eli Jeesuksen puoleen ja pyydettävä, että Hän osoittaa masennuksen syyn ja antaa voiman parannukseen ja vapautumiseen.

Ei ole useinkaan masentuneen henkilön omista teoista kyse, vaan on perimä, joka pääsee hallitsemaan vaikean tunteen kautta. Joskus se perimä on mahdoton meille muuttaa, tai parantaa sen seurauksia, mutta Jeesukselle kaikki on mahdollista ja Hän parantaa omansa siitä nopeasti tai hitaasti ja siihen tarvitaan ihmisen osuutta sen verran, että ihminen on valmis ottamaan terveyden uskossa vastaan.
      Moni luulee olevansa valmis, mutta samalla kieltää Jumalan voiman, eli ei ole valmis uskomaan. Uskoa saa ja pitää pyytää ja pitää ilmoittaa Jumalalle, että Hän saa raivata lihallisuuden tuoman synnin tieltään.

Miksi masennusta yleensä on olemassa? Siksi, että emme ole uskoneet Jumalaan, vaan olemme ottaneet muita jumalia.

Itse luulin olevani jumala, vaikka olinkin lapsesta asti saanut armon uskoa. Silti en kasvattanut uskon kautta meille kuuluvaa hyvää Hedelmää, vaan uskon keskelläkin kannoin kaikki taakat ja huolet itse, eli en uskonut lapsenkaltaisella uskolla.

Miksi en uskonut, vaikka uskoinkin? En ollut saanut mistään opetusta Jumalan teoista meihin nähden, vaan kaikki opetus oli kohdistunut ihmisen tekoihin Jumalaan nähden. Olin kuullut opetusta missä opetettiin olemaan sellainen, että kelpaa Jumalalle, mutta en ollut kuullut opetusta, missä opetettiin Jeesuksen valtavasta työstä ja kärsimyksestä meidän puolestamme, eli siitä, että se kärsimys poistaa päältämme synnintaakan ja vapautta meidät.
      Vaikka opetusta olikin ollut Jeesuksen teosta, mutta se opetus ei tullut uskosta, eli siitä, että Jeesus todella elää tänään ja tekee tänään ihmeitään, joita varten Jumalan Sana tänne lähettiin.
      Sana lähetettiin vapauttamaan synninorjuudesta.

Sairastutuani ja koettuani yhdeksän kuukauden täydellisen laman, luovuin jumaluudesta, eli ilmoitin Jumalalle, että en ole jumala, enkä kykene tekemään kaikkea niin, kuin olin siihen asti luullut.
      Kuten siinä Psalmissa, jonka Jumala antoi paranemiseni kunniaksi sanotaan, että psalmin kirjoittaja oli luulut menestyksen päivinä, että hän ei ikinä horju, luulin minäkin, sillä olinhan uskonut aina Jumalaan, mutta tuli päivät, että minä horjuin ja menetin kaiken toivon, koska Jumala kätki kasvonsa minulta ja osoitti minulle minun jumaluuteni ja oman voiman, joka ei ollut mitään, tyhjää vain.
      Ps.30
      7 (30:8) Herra, sinä armossasi vahvistit minun vuoreni. Mutta kun sinä kätkit kasvosi, niin minä peljästyin.

Paranemiseni jälkeen luovuin kaikki tietävästä itsestäni ja annoin ilolla sijan Jeesukselle itsessäni ja Hän on pitänyt minusta huolen ja niin hyvän huolen, että en ole kertaakaan joutunut paranemiseni jälkeen masentumaan, vaan olen saanut elää vapaudessa.
      Opin antamaan Hänelle kaiken kunnian ja siinä mukana menivät kaikki taakat ja omat yritykset.
      Jeesus opetti minulle Jumalan Tahdon, eli sen, että meidän tulee olla aina armollisia itseämmme kohtaa ja kun sen opin, huomasin olevani armollinen lähimmäisiäni kohtaan, eli sain kyvyn elää rakkaudenlaissa.
      En ole sellainen armollinen, joka uinuttaa ketään uneen, vaan kerron Jeesuksen valtavasta teosta ja kerron siitä, että jos me uskomme sen, että Jeesus täytti lain ja profetiat, eli ei kumonnut ja joka tahtoo elää sydämen ympärileikkauksessa, eli Jumalan Tahdon tuntemisessa, saa tulla elämään Jumalan valtakuntaan, jossa aseet on auroiksi taottu.

Itse jouduin taistelemaankin tällä uudella matkalla joidenkin asioiden kanssa. Esim. se, että meidän tulee rakastaa vihollistakin, toi joskus taistelun penseyden syntiä vastaan, mutta lopussa seisoo kiitos, olen saanut Jumalan voiman.

Psalmit 88
      1 Koorahilaisten laulu, virsi; veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Sairaus"; esrahilaisen Heemanin mietevirsi.(88:2) Herra, minun pelastukseni Jumala, päivin ja öin minä huudan sinun edessäsi.
      2 (88:3) Salli minun rukoukseni tulla kasvojesi eteen, kallista korvasi minun huutoni puoleen.
      3 (88:4) Sillä minun sieluni on kärsimyksistä kylläinen, ja minun elämäni on lähellä tuonelaa.
      4 (88:5) Minut luetaan hautaan menevien joukkoon, minä olen kuin mies, jolta voima on poissa.
      5 (88:6) Minä olen jätetty kuolleitten joukkoon, olen kuin kaatuneet, jotka haudassa makaavat ja joita sinä et enää muista ja jotka ovat sinun kädestäsi erotetut.
      6 (88:7) Sinä olet laskenut minut syvimpään hautaan, pimeyteen, syviin kuiluihin.
      7 (88:8) Sinun vihasi painaa minua, ja kaikki kuohusi sinä vyörytät minun ylitseni. Sela.
      8 (88:9) Sinä olet karkoittanut tuttavani minusta kauas, olet tehnyt minut heille inhoksi; minä olen suljettu sisään enkä pääse ulos.
      9 (88:10) Minun kasvoni ovat kuihtuneet kurjuudesta. Joka päivä minä huudan sinua, Herra, ja ojennan käteni sinun puoleesi.
      10 (88:11) Teetkö sinä ihmeitä kuolleille, tai nousevatko haamut sinua kiittämään? Sela.
      11 (88:12) Kerrotaanko haudassa sinun armostasi, manalassa sinun uskollisuudestasi?
      12 (88:13) Tunnetaanko sinun ihmeitäsi pimeydessä ja sinun vanhurskauttasi unhotuksen maassa?
      13 (88:14) Mutta minä huudan avukseni sinua, Herra, ja minun rukoukseni tulee varhain sinun eteesi.
      14 (88:15) Miksi, Herra, hylkäät minun sieluni, miksi peität kasvosi minulta?
      15 (88:16) Minä olen kurja ja lähellä kuolemaa hamasta nuoruudestani, minä kärsin sinun kauhujasi, olen neuvoton.
      16 (88:17) Sinun vihasi vyöryy minun ylitseni, sinun hirmusi hukuttavat minut.
      17 (88:18) Ne saartavat minua kaiken päivää kuin vedet, ne kaikki yhdessä piirittävät minua.
      18 (88:19) Ystävät ja toverit sinä olet karkoittanut minusta kauas, pimeys on minun ainoa tuttavani.

Psalmit 30
      1 Daavidin virsi; temppelin vihkimislaulu.(30:2) Minä ylistän sinua, Herra, sillä sinä pelastit minut etkä sallinut viholliseni iloita minusta.
      2 (30:3) Herra, minun Jumalani, sinua minä huusin, ja sinä paransit minut.
      3 (30:4) Herra, sinä nostit minun sieluni tuonelasta, sinä herätit minut henkiin hautaan vaipuvien joukosta.
      4 (30:5) Veisatkaa kiitosta Herralle, te hänen hurskaansa, ylistäkää hänen pyhää nimeänsä.
      5 (30:6) Sillä silmänräpäyksen kestää hänen vihansa, eliniän hänen armonsa; ehtoolla on itku vieraana, mutta aamulla ilo.
      8 (30:9) Sinua, Herra, minä huusin ja Herraa minä rukoilin:
      9 (30:10) "Mitä etua on minun verestäni, jos minä hautaan vaivun? Ylistääkö tomu sinua, julistaako se sinun uskollisuuttasi?
      10 (30:11) Kuule, Herra, ja armahda minua, Herra, ole minun auttajani."
      11 (30:12) Sinä muutit minun murheeni ilokarkeloksi, sinä riisuit minun surupukuni ja vyötit minut riemulla,
      12 (30:13) että minun sieluni veisaisi sinulle kiitosta, eikä vaikenisi. Herra, minun Jumalani, sinua minä ylistän iankaikkisesti.

• jo kohdussa.

Jos äitimme on uskovainen ja tekee uskon Hedelmää, on meidän osamme paljon helpompi ja onnellisempi, kuin sellaisen lapsen osa, joka joutuu alusta asti imemään vaikutteita, jotka tulevat Jumalan kieltäjiltä.

Onnellinen on lapsi, joka saa syntyä terveyteen ja rohkeuteen, eli Jumalan uskoon.

Jeesus tuli juuri oikealla ajalla, silloin, kun ihminen oli heikoksi käynyt ja menettämässä toivon ja näin on tänäänkin, että Jeesus tulee monen elämään silloin, kun ihminen on toivonsa menettämäisillään ja nähnyt totuuden siitä, että ihminen voi itseään ja toistaan autta hyvin vajavaisesti ja joskus ei ollenkaan.

Sana oli Jumalan luona ja Sanan kautta me kaikki saimme alkumme ja Sana on Jumala, eli Jumalan Sana vie terveyteen, sillä Jumala loi kaunista ja tervettä. Synti vie orjuuteen ja synti turmeli meistä Jumalan kuvan, mutta Jeesuksen usko ja Jumalan käskyt palauttavat sen.

Ilm. 14:12
        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      342
      8652
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2551
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2328
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1945
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1522
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1371
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      179
      1307
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1300
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1207
    Aihe