TAKUUVUOKRA/KIRISTYS

espanjeera

Olen tekemässä vuokrasopimusta löytämääni asuntoon. Sopimus on toistaiseksi voimassa oleva, mutta vuokranantaja yrittää kiristää minut olemaan asunnossa vähintään vuoden tai takavarikoi takuuvuokran, 650e. Laitonta ? vaiko eikö ?
Sekä vuokrasopimus lähetettiin minulle 3.8 ja myös vuokrasuhteen alkaminen oli laitettu samalle päivälle. Eikös suhde ala vasta kun olen itse allekirjoittanut paperit.

6

1180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerro enemmän

"Eikös suhde ala vasta kun olen itse allekirjoittanut paperit"

eikös, ala siitä kun alat hallitsemaan asuntoa ja maksat vuokraa,

eli siitä kun on sovittu ja paperissa lukee,

ei kai kirjoitus päivät mitään merkitse.

• näinhän se menee

"eli siitä kun on sovittu ja paperissa lukee,

ei kai kirjoitus päivät mitään merkitse."

Näinpä juuri. Mistä ihmeestä jälkeenpäin tietää, milloin ne paperit olisi allekirjoitettu? Paperissa lukee että vuokrasuhde alkaa päivänä x ja sillä selvä ja kyllä se voidaan kirjoittaa ihan hyvin jälkikäteenkin.

• asdgadgasdg

Ei ole laitonta, mutta toimii hieman epäeettisesti tai sitten et kerro kaikkea. Mikäli teette määräaikaisen 1v sopimuksen, jonka jälkeen toistaiseksi voimassaoleva niin olet velvoitettu maksamaan korvausta jos muutat alle määräaikaisen ajan täyttymistä.

Vuokrasuhde alkaa siitä päivästä mitä merkattu sopimukseen!

• oikein tekee

Yhden vuoden määräaikainen sopimus on ihan pätevä ja yleisesti käytetty. Jonka jälkeen vuokrasuhde jatkuu toistaiseksi.

Ja kyllä, hän on oikeutettu vaikka saamaan takuuvuokran sopimusrikkomuksesta. Asunnosta voi muuttaa määräaikana ilman sopimusrikkomusta tietyistä syistä, kuten uusi työpaikka vieraalla paikkakunnalla, tai vaimon työpaikka vieraalla paikkakunnalla.

• peelo

määräaikaista ja sen jälkeen toistaiseksi jatkuvaa vuokrasopimusta ei ole olemassakaan.

on kahden laisia vuokrasopimuksia:
        1) määräaikainen, joka loppuu kun määräaika tulee umpeen, ei irtisanottavissa kesken määräajan.

2) toistaiseksi voimassa oleva, jonka voidaan kummankin osapuolen toimesta irtisanoa huonevuokralain merkeissä.

sitten on lievä kusetus, jota suuri määrä vuokrafirmoista käyttää:
        sinulle tehdään toistaiseksi voimassa oleva vuokrasopimus, jonka ensimäinen mahdollinen irtisanomisaika on vuoden kuluttua.

tämä ei ole välttämättä huonevuokralain hengen mukainen, mutta tarjoaa siis vuoden pakkokakun allekirjoittajalle laillisesti.

sitten se vuokratakuu:
        max on 3 kuukauden vuokrat.

lisätietoja esim asukasliitosta.

• mistä roikkuu
        peelo kirjoitti:

määräaikaista ja sen jälkeen toistaiseksi jatkuvaa vuokrasopimusta ei ole olemassakaan.

on kahden laisia vuokrasopimuksia:
        1) määräaikainen, joka loppuu kun määräaika tulee umpeen, ei irtisanottavissa kesken määräajan.

2) toistaiseksi voimassa oleva, jonka voidaan kummankin osapuolen toimesta irtisanoa huonevuokralain merkeissä.

sitten on lievä kusetus, jota suuri määrä vuokrafirmoista käyttää:
        sinulle tehdään toistaiseksi voimassa oleva vuokrasopimus, jonka ensimäinen mahdollinen irtisanomisaika on vuoden kuluttua.

tämä ei ole välttämättä huonevuokralain hengen mukainen, mutta tarjoaa siis vuoden pakkokakun allekirjoittajalle laillisesti.

sitten se vuokratakuu:
        max on 3 kuukauden vuokrat.

lisätietoja esim asukasliitosta.

1 v. määräaikainen vuokrasopimus, jonka jälkeen jatkuu toistaiseksi voimassa olevana on aivan normaali käytäntö!!! Vai väitätkö, että se olisi laiton??? Huh huh. Kyllä kai vähän saa järkeäkin käyttää näissä hommissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      242
      2111
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      188
      1627
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      46
      1282
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      992
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      41
      816
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      790
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      771
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      750
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      24
      735
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      637
    Aihe