http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id98116.html
"Palvelualojen ammattiliitto PAM ryhtyy oikeustoimiin Markantaloa vastaan työsopimuskiistassa. PAM:in viestintäjohtajan Timo Piiroisen mukaan tapaus on sen laatuinen, että se viedään todella nopealla aikataululla oikeuteen.
Markantalo velvoitti irtisanomisen uhalla työntekijöitään solmimaan uudet työsopimukset, joissa palkka laski merkittävästi. Markantalon myymälöitä on mm. Lappeenrannassa ja Kouvolassa. Lappeenrannassa työntekijöitä on reilut kymmenen."
Markantalo boikottiin ja HETI
8
441
Vastaukset
- Per Saukko
Toivon, ettei AY taas ole hampaaton. Odotan mielenkiinnolla miten tilanne kehittyy.
- oikeasti on?
Oletko sitä mieltä ettei meidän muiden pidä asioihin reagoida mitenkään? Ei tietenkään. On niin paljon helpompaa nostaa sormi ja sanoa ettei se liitto tehnyt mitään.
Hyvä veli, missä sinun aivosi on?
Kaverit tarvii apua. Toivottavasti ei ole myöhäistä. - Sirpa K.
oikeasti on? kirjoitti:
Oletko sitä mieltä ettei meidän muiden pidä asioihin reagoida mitenkään? Ei tietenkään. On niin paljon helpompaa nostaa sormi ja sanoa ettei se liitto tehnyt mitään.
Kaverit tarvii apua. Toivottavasti ei ole myöhäistä.Itsehän aion reagoida asiaan keskittämällä tulevat ostokset Markantaloon. Upouusi Rosenlewin jääkaappi-pakastin kiiltelee keittiön nurkassa jo huomenillalla, ja luultavasti pian olohuoneessa myös isompi taulutelevisio. On ihan myyjän oma vika, jos menee tuollaisia työsopimuksia allekirjoittelemaan. Myyjistä on muutenkin huutava pula, että voi helposti vaihtaa maisemaa, jos ei tuleva palkka miellytä. Lisäksi boikotit ovat tällaisissa tapauksissa typeriä: Myyjien palkat maksetaan asiakkailta tulevilla rahavirroilla. Jos ne pienenevät joudutaan vähentämään väkeä tai alentamaan palkkoja.
- Nimetön
oikeasti on? kirjoitti:
Kaverit tarvii apua. Toivottavasti ei ole myöhäistä.Onko sinulla kusta päässäsi, kusipää?
- Pentti Alavus
Vastuutonta kajota Markantalon työntekijöiden palkkoihin. Kyllä yrityksen johto olisi ensi hätään tarvinnut vaihtaa, koska yleensä seuraukset johtuvat heidän virheistään.
- Leevi
Totta puhut! Varsinkin tässä Markantalon tapauksessa ylin johto on ajanut tarkoitusperäisesti Markantalon tuohon tilaan, missä se on tällä hetkellä!
Irmeli Rytkösen palkka sen kuin vaan nousee, kun saa palkkabudjetit pysymään oikeissa rajoissa. Työntekijät joutuvat kärsimään. - Markantalo
Leevi kirjoitti:
Totta puhut! Varsinkin tässä Markantalon tapauksessa ylin johto on ajanut tarkoitusperäisesti Markantalon tuohon tilaan, missä se on tällä hetkellä!
Irmeli Rytkösen palkka sen kuin vaan nousee, kun saa palkkabudjetit pysymään oikeissa rajoissa. Työntekijät joutuvat kärsimään.Uutisblogi Markantalosta:
http://markantalo.vuodatus.net/ - Kiitos tästä(kin)
Markantalo kirjoitti:
Uutisblogi Markantalosta:
http://markantalo.vuodatus.net/Ehkä paras linkki vinkki moneen viikkoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685