Markantalo boikottiin ja HETI

täysin vastuutonta toimintaa

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id98116.html

"Palvelualojen ammattiliitto PAM ryhtyy oikeustoimiin Markantaloa vastaan työsopimuskiistassa. PAM:in viestintäjohtajan Timo Piiroisen mukaan tapaus on sen laatuinen, että se viedään todella nopealla aikataululla oikeuteen.

Markantalo velvoitti irtisanomisen uhalla työntekijöitään solmimaan uudet työsopimukset, joissa palkka laski merkittävästi. Markantalon myymälöitä on mm. Lappeenrannassa ja Kouvolassa. Lappeenrannassa työntekijöitä on reilut kymmenen."

8

441

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Per Saukko

Toivon, ettei AY taas ole hampaaton. Odotan mielenkiinnolla miten tilanne kehittyy.

• oikeasti on?

Oletko sitä mieltä ettei meidän muiden pidä asioihin reagoida mitenkään? Ei tietenkään. On niin paljon helpompaa nostaa sormi ja sanoa ettei se liitto tehnyt mitään.
        Hyvä veli, missä sinun aivosi on?
        Kaverit tarvii apua. Toivottavasti ei ole myöhäistä.

• Sirpa K.
        oikeasti on? kirjoitti:

Oletko sitä mieltä ettei meidän muiden pidä asioihin reagoida mitenkään? Ei tietenkään. On niin paljon helpompaa nostaa sormi ja sanoa ettei se liitto tehnyt mitään.

Itsehän aion reagoida asiaan keskittämällä tulevat ostokset Markantaloon. Upouusi Rosenlewin jääkaappi-pakastin kiiltelee keittiön nurkassa jo huomenillalla, ja luultavasti pian olohuoneessa myös isompi taulutelevisio. On ihan myyjän oma vika, jos menee tuollaisia työsopimuksia allekirjoittelemaan. Myyjistä on muutenkin huutava pula, että voi helposti vaihtaa maisemaa, jos ei tuleva palkka miellytä. Lisäksi boikotit ovat tällaisissa tapauksissa typeriä: Myyjien palkat maksetaan asiakkailta tulevilla rahavirroilla. Jos ne pienenevät joudutaan vähentämään väkeä tai alentamaan palkkoja.

• Nimetön
        oikeasti on? kirjoitti:

Onko sinulla kusta päässäsi, kusipää?

• Pentti Alavus

Vastuutonta kajota Markantalon työntekijöiden palkkoihin. Kyllä yrityksen johto olisi ensi hätään tarvinnut vaihtaa, koska yleensä seuraukset johtuvat heidän virheistään.

• Leevi

Totta puhut! Varsinkin tässä Markantalon tapauksessa ylin johto on ajanut tarkoitusperäisesti Markantalon tuohon tilaan, missä se on tällä hetkellä!

Irmeli Rytkösen palkka sen kuin vaan nousee, kun saa palkkabudjetit pysymään oikeissa rajoissa. Työntekijät joutuvat kärsimään.

• Markantalo
        Leevi kirjoitti:

Totta puhut! Varsinkin tässä Markantalon tapauksessa ylin johto on ajanut tarkoitusperäisesti Markantalon tuohon tilaan, missä se on tällä hetkellä!

Irmeli Rytkösen palkka sen kuin vaan nousee, kun saa palkkabudjetit pysymään oikeissa rajoissa. Työntekijät joutuvat kärsimään.

Uutisblogi Markantalosta:
        http://markantalo.vuodatus.net/

• Kiitos tästä(kin)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe