ostin tänään plantaagenista pensastädykkeitä kukkapenkin reunukseen, mietin, että leviävätkö ajan myötä kovastikkin? jaksaako niiden seasta tulla kesällä sipulikukat läpi, onko kokemuksia?
pensastädyke, leviääkö?
4
6050
Vastaukset
- ei menesty...
Jos se on tämä pensastädyke,jonka kuvan laitan,se ei menesty suomessa talven yli ulkona .
http://www.plant-plus.nl/offers/hebe_andersonii_variegata.jpg- alkuperäinen kirjoittaja
ei voi olla totta! minä kun luin netistä että pitäisi menestyä talven yli...oletko itse kokeillut ja millä vyöhykkeellä olet itse? olen kyllä nähnytkin tätä kasvia kukkapenkeissä monivuotisena...ihan samalta tuo kuvasi kyllä näyttää kuin minunkin kasvini ovat...outoa...nyt ei kai sitten auta kuin kokeilla...pitäisiköhän yrittää ainakin sitten suojata jotenkin...?
- kuinka kävi
alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:
ei voi olla totta! minä kun luin netistä että pitäisi menestyä talven yli...oletko itse kokeillut ja millä vyöhykkeellä olet itse? olen kyllä nähnytkin tätä kasvia kukkapenkeissä monivuotisena...ihan samalta tuo kuvasi kyllä näyttää kuin minunkin kasvini ovat...outoa...nyt ei kai sitten auta kuin kokeilla...pitäisiköhän yrittää ainakin sitten suojata jotenkin...?
Itse olen II-vyöhykkeellä ja olen kokeillut.
Kokeile, viemällä se ruukussa sisälle viileään paikkaan ,jos sinulla on sellainen,jospa se siellä säilyis talven.Jos ei ole paikkaa, peittele hyvin havuilla ja lumella,jospa se...
Voi olla että jossain tosi lämpimällä paikalla menestyy,mutta ei normaalisti kyllä pärjää.
Itse en ole nähnyt missään kasvavan monivuotisena ulkona.
Onnea kokeilulle ! - pinkku-84
kuinka kävi kirjoitti:
Itse olen II-vyöhykkeellä ja olen kokeillut.
Kokeile, viemällä se ruukussa sisälle viileään paikkaan ,jos sinulla on sellainen,jospa se siellä säilyis talven.Jos ei ole paikkaa, peittele hyvin havuilla ja lumella,jospa se...
Voi olla että jossain tosi lämpimällä paikalla menestyy,mutta ei normaalisti kyllä pärjää.
Itse en ole nähnyt missään kasvavan monivuotisena ulkona.
Onnea kokeilulle !Ostin kans Honkkarista juuri tuon pensaan ja luulin että kestää talven. Nyt netistä katsoin ettei se kestäkkään kun pari astetta korkeintaan =( harmittaa kun ei myyjäkään tiennyt tuon kasvutavasta. Pitää kans vissiin kokeilla mieten käy
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244756- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483155- 542677
- 2062641
- 522615
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522348
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081559