ostin tänään plantaagenista pensastädykkeitä kukkapenkin reunukseen, mietin, että leviävätkö ajan myötä kovastikkin? jaksaako niiden seasta tulla kesällä sipulikukat läpi, onko kokemuksia?
pensastädyke, leviääkö?
4
7414
Vastaukset
- ei menesty...
Jos se on tämä pensastädyke,jonka kuvan laitan,se ei menesty suomessa talven yli ulkona .
http://www.plant-plus.nl/offers/hebe_andersonii_variegata.jpg- alkuperäinen kirjoittaja
ei voi olla totta! minä kun luin netistä että pitäisi menestyä talven yli...oletko itse kokeillut ja millä vyöhykkeellä olet itse? olen kyllä nähnytkin tätä kasvia kukkapenkeissä monivuotisena...ihan samalta tuo kuvasi kyllä näyttää kuin minunkin kasvini ovat...outoa...nyt ei kai sitten auta kuin kokeilla...pitäisiköhän yrittää ainakin sitten suojata jotenkin...?
- kuinka kävi
alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:
ei voi olla totta! minä kun luin netistä että pitäisi menestyä talven yli...oletko itse kokeillut ja millä vyöhykkeellä olet itse? olen kyllä nähnytkin tätä kasvia kukkapenkeissä monivuotisena...ihan samalta tuo kuvasi kyllä näyttää kuin minunkin kasvini ovat...outoa...nyt ei kai sitten auta kuin kokeilla...pitäisiköhän yrittää ainakin sitten suojata jotenkin...?
Itse olen II-vyöhykkeellä ja olen kokeillut.
Kokeile, viemällä se ruukussa sisälle viileään paikkaan ,jos sinulla on sellainen,jospa se siellä säilyis talven.Jos ei ole paikkaa, peittele hyvin havuilla ja lumella,jospa se...
Voi olla että jossain tosi lämpimällä paikalla menestyy,mutta ei normaalisti kyllä pärjää.
Itse en ole nähnyt missään kasvavan monivuotisena ulkona.
Onnea kokeilulle ! - pinkku-84
kuinka kävi kirjoitti:
Itse olen II-vyöhykkeellä ja olen kokeillut.
Kokeile, viemällä se ruukussa sisälle viileään paikkaan ,jos sinulla on sellainen,jospa se siellä säilyis talven.Jos ei ole paikkaa, peittele hyvin havuilla ja lumella,jospa se...
Voi olla että jossain tosi lämpimällä paikalla menestyy,mutta ei normaalisti kyllä pärjää.
Itse en ole nähnyt missään kasvavan monivuotisena ulkona.
Onnea kokeilulle !Ostin kans Honkkarista juuri tuon pensaan ja luulin että kestää talven. Nyt netistä katsoin ettei se kestäkkään kun pari astetta korkeintaan =( harmittaa kun ei myyjäkään tiennyt tuon kasvutavasta. Pitää kans vissiin kokeilla mieten käy
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1341383
- 1021072
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26973Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308832- 99803
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144614