Aletaanpa jo odottaa Jeesusta !

Luuk 12:45
"Palvelija saattaa kuitenkin ajatella:
'Isäntä ei tule vielä pitkään aikaan!' Niin hän alkaa piestä palvelijoita ja palvelustyttöjä,
syödä ja juoda ja juopotella.

Riidan haastaminen osoittaa, että ei olekaan
jaksettu odottaa Jeesusta - olla tosi adventistia!

Luuk 12:35-48
Isäntäänsä odottava palvelija

35
"Pitäkää vaatteenne vyötettyinä ja lamppunne palamassa.
[12:35-48: Matt. 24:42-51 : 2. Moos. 12:11; Ef. 6:14; 1. Piet. 1:13 | Matt. 25:1]
36
Olkaa niin kuin palvelijat, jotka odottavat isäntäänsä häistä valmiina heti avaamaan oven, kun hän tulee ja kolkuttaa.

37
Autuaita ne palvelijat, jotka heidän herransa palatessaan tapaa valvomasta! Totisesti: hän vyöttäytyy, kutsuu heidät pöytään ja jää itse palvelemaan heitä.
38
Autuaita nuo palvelijat, jos hän tapaa heidät näin valvomasta, tulipa hän ennen sydänyötä tai sen jälkeen!* [Alkutekstissä "toisen tai kolmannen yövartion aikaan". Juutalaisen käytännön mukaan yö jaettiin kolmeen yövartioon.]
39
"Ymmärrättehän, että jos talon isäntä tietäisi, minä yön tuntina varas tulee, hän ei antaisi murtautua taloonsa.
[1. Tess. 5:2; 2. Piet. 3:10; Ilm. 3:3]

40
Olkaa tekin valmiit, sillä Ihmisen Poika tulee hetkellä, jota ette aavista." [Mark. 13:33; 1. Tess. 5:3; Ilm. 16:15]
41
Pietari sanoi: "Herra, tarkoitatko näillä vertauksilla kaikkia vai ainoastaan meitä?" [Mark. 13:37]
42
Herra vastasi: "Kuka on uskollinen ja viisas taloudenhoitaja, sellainen jonka isäntä asettaa huolehtimaan palvelusväestään ja jakamaan vilja-annokset ajallaan? [1. Kor. 4:1,2; 2. Tim. 2:15]

43
Autuas se palvelija, jonka hänen isäntänsä palatessaan tapaa näin tekemästä!
44
Totisesti: hänen hoitoonsa isäntä uskoo koko omaisuutensa. [Matt. 24:47, 25:21,23]
45
"Palvelija saattaa kuitenkin ajatella: 'Isäntä ei tule vielä pitkään aikaan!' Niin hän alkaa piestä palvelijoita ja palvelustyttöjä, syödä ja juoda ja juopotella.

46
Mutta päivänä, jota tuo palvelija ei arvaa, hetkenä, jota hän ei tiedä, hänen isäntänsä tulee ja hakkaa hänet kuoliaaksi, ja niin palvelija saa saman kohtalon kuin epäuskoiset.
47
"Jos palvelija tietää, mitä hänen isäntänsä tahtoo, mutta ei varaudu siihen eikä toimi hänen tahtonsa mukaan, hän saa monta raipaniskua. [12:47,48: Jaak. 4:17]
48
Jos taas palvelija tietämättään tekee sellaista, mistä rangaistaan raipoin, hän pääsee vähillä iskuilla. Jolle on paljon annettu, siltä paljon vaaditaan, ja jolle on paljon uskottu, se pannaan paljosta vastaamaan.

OIKEA AADVENTISTI RAKASTAA JA RUOKKII - EI RIITELE
- rakkaus valtuuttaa, ei laintuntemus

Luuk 12:42
Ja Herra sanoi: "Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen huoneenhaltija, jonka hänen herransa asettaa pitämään huolta hänen palvelusväestään, antamaan heille ajallaan heidän ruokaosansa?

Joh. 21:15
Kun he olivat einehtineet, sanoi Jeesus Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Ruoki minun karitsoitani".

Joh. 21:16
Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Kaitse minun lampaitani".

NÖYRÄT SAAVAT ARMON !

Luuk 12:17
Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?"
ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani.

Ps. 51:17
(51:19) Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää.
Jes. 42:3
Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.

Adventisti

10

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamatun suoraa sanaa kaipaan

Matteus 25. luvusta

34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. [Viis. 5:15,16; Ef. 1:4]
      35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne.
      [25:35,36: Jes. 58:7; Hes. 18:7; Sir. 7:32-36; Gal. 5:6; Hepr. 13:2; Jaak. 1:27, 2:13,14]

36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'
      37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa?
      38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut?

39 Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?'
      40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.' [Sananl. 19:17; Matt. 10:42; Hepr. 6:10]

Kaipauksella

• Onko talentit

kohdistettu köyhien ja sairaiden auttamiseen. Näyttää vaan tuo oman egon pönkittäminen olevan heillekin asia nro 1.

• Onko talentit kirjoitti:

kohdistettu köyhien ja sairaiden auttamiseen. Näyttää vaan tuo oman egon pönkittäminen olevan heillekin asia nro 1.

## Te ette ole oikeita
        Kirjoittanut: krisittyjä, joten 9.8.2008 klo 16.37
        Paavalin teksti ei koske teitä. ##

Outoa että karismaatikkojen johtaja (pj) ei saa
        OMAA väkeään kuriin! Rukoilkaa hänelle kaksinkertaista
        voitelua Ylhäältä!!

Juuri sitä Jeesus tarkoitti, sanoessaan, että
        se saa kadotustuomion, joka yrittää sitä toisen
        päälle lausua. Oppeja pitää arvioida ja korjata,
        mutta ihmisen tuomitsee vain Herra.
        Mutta tuossa yllä kirjoittaja lausuu kadotustuomion kaikkien muiden paitsi adventistien ylle!!!

Toki kadotustuomio astuu voimaan, eikä jää sijaa
        arvailuille, jos pyhään vihaan tulistunut oikea
        kristitty sen lausuu jonkun tietyn väärämielisen
        kristityn silmien edessä. MUTTA ...
        Silloin on niin, että Jumala tietää tuon kristityn
        olevan täyspaatumus, niin ettei hänessä ole sijaa
        minkäänlaiselle katumukselle tai rakkaudelle
        Herraa tai lähimmäistä kohtaan. Lue ja päättele:

Apt 8:
        18
        Kun Simon näki, että ne, joiden päälle apostolit panivat kätensä, saivat Hengen, hän tarjosi heille rahaa
        19
        ja sanoi: "Antakaa minullekin tuollainen valta, että kenen päälle panen käteni, se saa Pyhän Hengen."
        20
        Mutta Pietari sanoi hänelle: "Kadotukseen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa! [Matt. 10:8]

21
        Sinulla ei ole tässä osaa eikä arpaa, sillä sinä et ole vilpitön Jumalan edessä. [Ef. 5:5]
        22
        Käänny siis tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa! Kenties hän antaa ajatuksesi anteeksi. [2. Tim. 2:25]
        23
        Minä näen, että sinä olet myrkkyä täynnä ja vääryys pitää sinua kahleissaan." [1. Tim. 6:9; Hepr. 12:15]

24
        Silloin Simon sanoi: "Rukoilkaa minun puolestani Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään tuollaista, mitä sanoitte!"
        25
        Kun apostolit olivat puhuneet Herran sanaa ja todistaneet hänestä, he lähtivät takaisin Jerusalemiin ja julistivat matkalla evankeliumia monissa Samarian kylissä.

Kiitos Jumalalle - noita sai armon tehdä parannusta Herran edessä! Mutta jotkut ovat
        paaduttaneet itsensä peruuttamattomasti ...

Apt 5:3-11
        3
        Silloin Pietari sanoi: "Ananias, miksi olet antanut sydämesi Saatanan valtaan? Miksi yritit pettää Pyhää Henkeä ja jättää maatilan hinnasta osan itsellesi? [2. Kun. 5:26; Luuk. 22:3; Joh. 13:2]
        4
        Tilahan oli sinun, kun et vielä ollut myynyt sitä, ja sinun olivat myös rahat, kun sen myit. Kuinka saatoit ryhtyä tällaiseen tekoon? Et sinä ole valehdellut ihmisille, vaan Jumalalle." [1. Tess. 4:8]
        5
        Nämä sanat kuullessaan Ananias lyyhistyi kuolleena maahan, ja kaikki, jotka olivat tätä kuulemassa, joutuivat kauhun valtaan.

6
        Nuoret miehet kietoivat Ananiaan ruumiin vaatteeseen, kantoivat hänet ulos ja hautasivat hänet.
        7
        Kolmisen tuntia myöhemmin tuli Ananiaan vaimo sisään, tapahtuneesta mitään tietämättä.
        8
        Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle, tähänkö hintaan te maatilan myitte?" "Niin, juuri siihen hintaan", vastasi nainen.

9
        Silloin Pietari sanoi: "Kuinka te yksissä tuumin ryhdyitte koettelemaan Herran Henkeä? Kuuletko askelia oven takaa? Ne, jotka hautasivat miehesi, kantavat täältä myös sinut."
        10
        Siinä samassa nainen kaatui kuolleena Pietarin jalkoihin. Nuoret miehet tulivat sisään ja näkivät naisen kuolleen. He veivät hänet pois ja hautasivat hänet miehensä viereen.
        11
        Kauhu valtasi koko seurakunnan ja kaikki jotka tästä kuulivat. [Ap. t. 2:43]

Helvetinpelko tehosi noitaan, mutta kristitty
        pariskunta oli myynyt itsensä saatanalle niin
        kokonaan, että Pyhäh Hengen pilkasta jo oli kyse.
        Hengen pettämistä so. että ei tunnusta valhetta
        edes Jumalan tivatessa totuutta! Tuo noita ei
        koettanut peitellä vilpillistä, itsekästä
        motiiviaan, kun ymmärsi olevansa matkalla
        helvettiin. Ainakin yksi sielu täten on pelastunut
        sen vuoksi, että ns. kolmannen enkelin varoitus
        helvetistä on otettu huomioon julistettaessa
        väärentämätöntä evankeliumia!!

Matt. 12:31
        Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.

Armoa ja rauhaa!

• hölötyksesi
        AnttiVKantola kirjoitti:

## Te ette ole oikeita
        Kirjoittanut: krisittyjä, joten 9.8.2008 klo 16.37
        Paavalin teksti ei koske teitä. ##

Outoa että karismaatikkojen johtaja (pj) ei saa
        OMAA väkeään kuriin! Rukoilkaa hänelle kaksinkertaista
        voitelua Ylhäältä!!

Juuri sitä Jeesus tarkoitti, sanoessaan, että
        se saa kadotustuomion, joka yrittää sitä toisen
        päälle lausua. Oppeja pitää arvioida ja korjata,
        mutta ihmisen tuomitsee vain Herra.
        Mutta tuossa yllä kirjoittaja lausuu kadotustuomion kaikkien muiden paitsi adventistien ylle!!!

Toki kadotustuomio astuu voimaan, eikä jää sijaa
        arvailuille, jos pyhään vihaan tulistunut oikea
        kristitty sen lausuu jonkun tietyn väärämielisen
        kristityn silmien edessä. MUTTA ...
        Silloin on niin, että Jumala tietää tuon kristityn
        olevan täyspaatumus, niin ettei hänessä ole sijaa
        minkäänlaiselle katumukselle tai rakkaudelle
        Herraa tai lähimmäistä kohtaan. Lue ja päättele:

Apt 8:
        18
        Kun Simon näki, että ne, joiden päälle apostolit panivat kätensä, saivat Hengen, hän tarjosi heille rahaa
        19
        ja sanoi: "Antakaa minullekin tuollainen valta, että kenen päälle panen käteni, se saa Pyhän Hengen."
        20
        Mutta Pietari sanoi hänelle: "Kadotukseen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa! [Matt. 10:8]

21
        Sinulla ei ole tässä osaa eikä arpaa, sillä sinä et ole vilpitön Jumalan edessä. [Ef. 5:5]
        22
        Käänny siis tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa! Kenties hän antaa ajatuksesi anteeksi. [2. Tim. 2:25]
        23
        Minä näen, että sinä olet myrkkyä täynnä ja vääryys pitää sinua kahleissaan." [1. Tim. 6:9; Hepr. 12:15]

24
        Silloin Simon sanoi: "Rukoilkaa minun puolestani Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään tuollaista, mitä sanoitte!"
        25
        Kun apostolit olivat puhuneet Herran sanaa ja todistaneet hänestä, he lähtivät takaisin Jerusalemiin ja julistivat matkalla evankeliumia monissa Samarian kylissä.

Kiitos Jumalalle - noita sai armon tehdä parannusta Herran edessä! Mutta jotkut ovat
        paaduttaneet itsensä peruuttamattomasti ...

Apt 5:3-11
        3
        Silloin Pietari sanoi: "Ananias, miksi olet antanut sydämesi Saatanan valtaan? Miksi yritit pettää Pyhää Henkeä ja jättää maatilan hinnasta osan itsellesi? [2. Kun. 5:26; Luuk. 22:3; Joh. 13:2]
        4
        Tilahan oli sinun, kun et vielä ollut myynyt sitä, ja sinun olivat myös rahat, kun sen myit. Kuinka saatoit ryhtyä tällaiseen tekoon? Et sinä ole valehdellut ihmisille, vaan Jumalalle." [1. Tess. 4:8]
        5
        Nämä sanat kuullessaan Ananias lyyhistyi kuolleena maahan, ja kaikki, jotka olivat tätä kuulemassa, joutuivat kauhun valtaan.

6
        Nuoret miehet kietoivat Ananiaan ruumiin vaatteeseen, kantoivat hänet ulos ja hautasivat hänet.
        7
        Kolmisen tuntia myöhemmin tuli Ananiaan vaimo sisään, tapahtuneesta mitään tietämättä.
        8
        Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle, tähänkö hintaan te maatilan myitte?" "Niin, juuri siihen hintaan", vastasi nainen.

9
        Silloin Pietari sanoi: "Kuinka te yksissä tuumin ryhdyitte koettelemaan Herran Henkeä? Kuuletko askelia oven takaa? Ne, jotka hautasivat miehesi, kantavat täältä myös sinut."
        10
        Siinä samassa nainen kaatui kuolleena Pietarin jalkoihin. Nuoret miehet tulivat sisään ja näkivät naisen kuolleen. He veivät hänet pois ja hautasivat hänet miehensä viereen.
        11
        Kauhu valtasi koko seurakunnan ja kaikki jotka tästä kuulivat. [Ap. t. 2:43]

Helvetinpelko tehosi noitaan, mutta kristitty
        pariskunta oli myynyt itsensä saatanalle niin
        kokonaan, että Pyhäh Hengen pilkasta jo oli kyse.
        Hengen pettämistä so. että ei tunnusta valhetta
        edes Jumalan tivatessa totuutta! Tuo noita ei
        koettanut peitellä vilpillistä, itsekästä
        motiiviaan, kun ymmärsi olevansa matkalla
        helvettiin. Ainakin yksi sielu täten on pelastunut
        sen vuoksi, että ns. kolmannen enkelin varoitus
        helvetistä on otettu huomioon julistettaessa
        väärentämätöntä evankeliumia!!

Matt. 12:31
        Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.

Armoa ja rauhaa!

käyvät entistä sekavimmiksi.

• Uskonto_10

Matt. 25:3
      Tyhmät ottivat lamppunsa mutta eivät varanneet mukaansa öljyä.
      Matt. 25:8
      Tyhmät sanoivat viisaille: 'Antakaa meille vähän öljyä, meidän lamppumme sammuvat.'

Ei Jumalan lapseksi voi toista opettaa, vaan
      ylhäältä, suoraan sisimpään ne Herran sanat tulee.

Matteus 16. luku

15 Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
      16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
      17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.

18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
      19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

Matteus 25. luku

Viisaat ja tyhmät morsiusneidot

1 "Silloin taivasten valtakunta on oleva tällainen. Oli kymmenen morsiusneitoa, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät sulhasta vastaan. [Luuk. 12:35,36]
      2 Viisi heistä oli tyhmää ja viisi viisasta.
      3 Tyhmät ottivat lamppunsa mutta eivät varanneet mukaansa öljyä.

4 Viisaat sitä vastoin ottivat lampun lisäksi mukaansa öljyastian.
      5 Kun sulhanen viipyi, heitä kaikkia alkoi väsyttää ja he nukahtivat.
      6 Mutta keskellä yötä kuului huuto: 'Ylkä tulee! Menkää häntä vastaan!' [Ilm. 19:7]

7 Silloin kaikki morsiusneidot heräsivät ja panivat lamppunsa kuntoon.
      8 Tyhmät sanoivat viisaille: 'Antakaa meille vähän öljyä, meidän lamppumme sammuvat.'
      9 Mutta viisaat vastasivat: 'Emme me voi, ei se riitä meille kaikille. Menkää ostamaan kauppiailta.'

10 Mutta kun he olivat ostamassa öljyä, sulhanen tuli. Ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssaan häätaloon, ja ovi suljettiin.
      11 Jonkin ajan kuluttua toisetkin saapuivat sinne ja huusivat: 'Herra, Herra, avaa meille!' [25:11,12: Matt. 7:21-23; Luuk. 13:25-30]
      12 Mutta hän vastasi: 'Totisesti, minä en tunne teitä.'

13 "Valvokaa siis, sillä te ette tiedä päivää ettekä hetkeä. [Matt. 24:42; Luuk. 12:40 ]

Keitä odottajia siis ei Herramme tunnekaan?
      Niitä, jotka ovat paistatelleet muiden loisteessa.
      Ratsastaneet vierailla opeilla, eikä aidoilla oman sydämen
      tuntemuksilla! Herra, Herra, sanovat he, mutta ...
      Ovat aina hakemassa uutta valoa, sitä kaupittelevilta ja sillä välin Herra tulee, eikä
      heitä tunne. Eiväthän he Herralta valoa ole
      etsineetkään! Vaan erinäisistä valkoisilta
      näyttävistä opeista ja ehkä kokemuksista, jotka
      eivät valonlähteitä olekaan olleet.
      Silkkaa kuunvaloa, auringolta lainattua, on mm. egw:n Suuri Taistelu,
      ei ehkä sitäkään, vaan ainoastaan jotain kiiltoa.

Pyhä Henki on tosi valo ja Raamattu on lamppu.

• Tai joku muu

Maru-anne käski vapisten rakastaa Jeesusta.
        On ,tai on ollut aikoinaan ns. vapisijat-lahko.
        Vapina oli muka merkki uskovaisuudesta tai
        Hengellä täyttyneisyydestä.
        Lieneekö Maru-anne sikäläisiä tai niistä siirtynyt
        adventismiin?

Kuka tietää vapisemisesta enemmänkin?

• Maru-anne tarkoitti
        Tai joku muu kirjoitti:

Maru-anne käski vapisten rakastaa Jeesusta.
        On ,tai on ollut aikoinaan ns. vapisijat-lahko.
        Vapina oli muka merkki uskovaisuudesta tai
        Hengellä täyttyneisyydestä.
        Lieneekö Maru-anne sikäläisiä tai niistä siirtynyt
        adventismiin?

Kuka tietää vapisemisesta enemmänkin?

sitä, että:"Jumalan pelko on viisauden alku!" Tämä Sana on Raamatusta ja Raamatun Sana ON TOTTA!
        Se tarkoittaa sitä, mitä myöskin Paavali sanoi uskon valppaudesta ja taistelusta pahaa vastaan. Mutta jos ihminen ei ole sydämen uskossa, niin vaikea sellaiselle on uskon tuottamia asioita selittää.

• oikein..

Matteus 16. luku 15 > 19

Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Simon Pietari vastasi ja sanoi: "SINÄ OLET KRISTUS, elävän Jumalan Poika". Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja TÄLLE KALLIOLLE minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.

Jumalan valtakunta ja iankaikkinen elämä on siis rakennettu "KRISTUS KALLIOLLE", ei "Pietari kalliolle" - tässä moni menee helposti hieman harhaan uskossaan.

• JUMALAN VALTAKUNTA RAKENTUU RAKKAUDEN PERUSTALLE

Ei meidän vavista tarvitse lain edessä, ei jumalallinen rakkaus sellaista ole,
      vaan pikemminkin päinvastoin: "Rakkaus karoittaa pelon".
      Jeesus ei mitään muuta penännyt Pietarilta kuin rakkautta Häntä kohtaan.
      Pietari tuli murheelliseksi vajavaisuudestaan, kun Jeesus kolmannen
      kerran kyseli Pietarin sydämen asennetta Häneen. Mutta pelkäämättömästi
      vakuutti rakastavansa.

Vaimot silloin tällöin myös tivaavat miehiltään tuota rakkauden tunnustusta.
      Usein mies vastaakin: tiedäthän että rakastan sinua. Pietarikin ymmärsi,
      että Jeesus tietää hänen rakkaudestaan Herraa kohtaan, vaikka kyselee.

Jeesus sitten muistutti Pietaria hänen enteellisestä nimestään: "Kallio".
      Näin tuli selvitetyksi Kristuksen oppi siltä osin, että se perustuu rakkauden
      lujalle pohjalle, eikä lainpelolle. Mutta ennen muuta sille, että usko tulee
      ylhäältä, eikä jostain opeista. Taivaallinen Isä ilmoittaa totuuden Jeesuksen
      jumaluudesta suoraan ihmisen sydämeen. Ja rakkaus sitten näyttää
      tapahtuneen TODEKSI.

Matt 16:17-19
      17
      Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. [Matt. 11:27; Gal. 1:15,16]
      18
      Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. [Nimi Pietari, kreikaksi Petros, pohjautuu sanaan petra 'kallio'.] [Joh. 1:42; Ef. 2:20; Ilm. 21:14]
      19
      Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."
      [Jes. 22:22; Matt. 18:18; Joh. 20:23; Ilm. 3:7]

Jeesuksen seurakunta näiollen rakentuu itsekunkin uskovan henkilökohtaiselle uskolle!
      Se usko näkyy sellaisena rakkautena, että huolehditaan lähimmäisen hengellisestä
      ravinnosta ja tietysti kaikesta mitä "elämään ja jumalisuuteen" tarvitaan.
      Sen armon määrän mukaan mitä kullekin on suotu ja suodaan.

Siunattua sapattia ja lauantaita kaikille!

• Vaiko Kristusta?

"Edessä" on ...

Joka tapauksessa meidän täytyy Herran eteen
      ilmaantua tuolla iankaikkisen katoamattomuuden
      puolella! Joten tärkeää on, ketä odotat.

Ilm. 14:10
      niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.

Ilm. 7:9
      Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä,
      ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään

Ei_sinettiä_vaan_yx_palmunoksa__ruhan_symbooli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1093
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      539
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      295
      533
    7. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      531
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      479
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    10. Kalle irtisanoutui

Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin
      Orimattila
      53
      464
    Aihe