LOPETA LIHANSYÖNTI

*palvelus eläimille*

teet palveluksen eläimille ja itsellesi.Kiitos.

44

1392

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpöä

      Sitä paitsi syön vain kuolleita eläimiä, luonnossa eläimet syödään elävälti.

    • Linkolan linjoilla

      Tarkoitan jos samalla omistaa auton, kesämökin, pesukoneen jne. Paljon enemmästä pitää meidän kaikkien kohta luopua kuin lihansyönnistä.

    • itsesi!

      Ja teet palveluksen koko maailmalle. Kiitos.

      • *palvelus eläimille*

        sulle dorka!


      • aloitit!
        *palvelus eläimille* kirjoitti:

        sulle dorka!

        Mitäs tulet tapojasi tyrkyttämään.

        Liha on hyvää, eikä sen syöminen ole laitonta.

        Emmekö mitenkään voisi sopia siitä, että sinä et puutu minun lihansyöntiini, niin vastalahjaksi minä en käy arvostelemaan sinun kasvisvalintaasi?


      • eikös tämä ole sen niminen ...
        aloitit! kirjoitti:

        Mitäs tulet tapojasi tyrkyttämään.

        Liha on hyvää, eikä sen syöminen ole laitonta.

        Emmekö mitenkään voisi sopia siitä, että sinä et puutu minun lihansyöntiini, niin vastalahjaksi minä en käy arvostelemaan sinun kasvisvalintaasi?

        "Mitäs tulet tapojasi tyrkyttämään.

        Liha on hyvää, eikä sen syöminen ole laitonta.

        Emmekö mitenkään voisi sopia siitä, että sinä et puutu minun lihansyöntiini, niin vastalahjaksi minä en käy arvostelemaan sinun kasvisvalintaasi? "

        Ketjun aloittaja ei käsittääkseni tyrkyttänyt tapojaan vaan totesi mielipiteensä. Tokihan sinulla on oikeus syödä lihaa ja hänellä olla syömättä. Sinun ensimmäinen vastauksesi oli ala-arvoinen....
        Ihminen ei tarvitse lihaa mihinkään. Kaikki ravintoaineet on korvattavissa muilla tuotteilla. Eläinten tehotuotanto on persiistä. Mielestäni lihan tulisi olla niin kallista ettei siihen olisi varaa kuin juhlapäivinä. Tehotuotanto lopetettava ja eläinten annetteva elää eläimen arvoinen elämä. Itse valitsin kasvinsyönnin juuri eläinten tuotantomenetelmien vuoksi, en niinkään sen vuoksi etten olisi pitänyt mausta. Ja tällähän palstalla kirjoitellaan eläinten suojeluun liittyvissä asioissa... tuntuu hassulta että räyhäät täällä ;)


    • ...

      Lopeta itse marina ja syö pari lihapullaa.

      "teet palveluksen eläimille ja itsellesi."

      No jos haluaa olla kituva kukkakeppi erilaisissa puutostiloissa niin en kutsuisi sitä itselleen palveluksen tekemiseksi. Enkä halua palvella eläimiä. Eläimet palvelevat minua.

    • huhhuhh

      Ole hyvä.

    • täältä

      haparuottista saapi hyvvää mettäläskiä kaupasta,tule käyhmään lähemä yhesä hantlaahmaan ja käymä samala ikeasa eettaamassa halavat hotarit.

    • Totuus oon ma

      Lopeta kehitysapu afrikkaan - teet palveluksen äiti maalle ja elämälle.

    • Jorma.Kovanen

      Tehotuotettu kärsimys antaa pikantin lisän lihan makuun. Samoin korvia hivelee julmasti teurastetun parsakaalin huuto ja elävinä paistettujen sienien tuska...

    • syödä niitä

      Sikoja, nautoja tai kanoja ei olisi olemassakaan ellemme söisi niitä. Teemme siis niille palveluksen syömällä niitä ja niistä saatavia ruoka-aineita.

      Sen sijaan että lakkaisimme niitä syömästä voimme tehdä niille paremman palveluksen pitämällä niistä hyvää huolta ennen niiden syömistä.

    • weawdasdcccccccccccccccc

      Taidat kuule olla aika hullu kun tommoisia lauot.
      Miun kay kuule ihan säälisk sinnuu

    • Hohhoijakkaata

      Nahkavöiden,kenkien,laukkujen ja rahapussien käyttö.Ajattele eläimiä!

    • Meetwurstia leivälle

      Ja on niin pirun hyvää palvelus itselleni ^^

    • ???

      Totta, lopettaahan tuo pitäisi...

      Me emme nykyisin tarvitse eläimiä ravinnoksemme, meillä on saatavilla ympärivuotisesti monipuolista kasvisravintoa – siinä mielessä ajat ovat muuttuneet Suomen pioneeriajasta – ei tarvita eläimiä varmistamaan perheen selviytymistä talven ylitse, eikä monipuolistamaan jatkuvaa viljan ja nauriin syöntiä.
      Viljely-, säilömis- ja logistiikkataitomme ovat kehittyneet sille tasolle, että on mahdollista saada ravinteikasta ruokaa läpi vuoden.

      Onhan liha hyvää, sitä en kiellä. Mutta tarpeellista se ei ole meille. Mielihalut ovat kuitenkin vain haluja joita voi itse kontrolloida - ainakin sitten vanhempana ;)

      Voihan ihmisen lihakin olla erityisen hyvää, mutta en syö sitä - miksikö?
      Mietippä sitä... ja mieti samalla mikä oikeuttaa meidät hyödyntämään yleensäkään eläimiä?
      Voisiko joku korkeampi elämänaste syödä tai muuten hyödyntää meitä?
      Onko hyödyllisyys ainoa oikeutus elämään?

      Jos elävän olennon käyttäminen on korvattavissa kasvimaailman tuotteilla, miksi emme niin tekisi?
      Miksi luomme keinotekoisesti eläimiä tyydyttämään halujamme?

      • tulisi

        itse teen ruumiillista työtä
        ja pakko todeta että ei niin paljon rehua voi syödä että nälkä lähtisi.

        syön lihatuotteita jokapäivä koska on nälkä!!

        mitä te ruohon syöjät teette päivätyöksenne.


      • tulisi kirjoitti:

        itse teen ruumiillista työtä
        ja pakko todeta että ei niin paljon rehua voi syödä että nälkä lähtisi.

        syön lihatuotteita jokapäivä koska on nälkä!!

        mitä te ruohon syöjät teette päivätyöksenne.

        http://www.veganbodybuilding.com/profile_demarco2.jpg

        Juu ei kasvisravinnolla (vegaanisella) pärjää.:)

        http://www.veganbodybuilding.com/profile_ryan_4.jpg

        http://www.veganbodybuilding.com/profile_avi_3.jpg

        Ja ei sovi unohtaa Paavo Nurmea, Carl Lewisiä, Edwin Mosesta.

        Ehkä sun pitäisi mussuttaa muuutakin kuin salaatinlehtiä.:)


      • eipä ole nälkä...
        tulisi kirjoitti:

        itse teen ruumiillista työtä
        ja pakko todeta että ei niin paljon rehua voi syödä että nälkä lähtisi.

        syön lihatuotteita jokapäivä koska on nälkä!!

        mitä te ruohon syöjät teette päivätyöksenne.

        Kyllä sitä aivan hyvin jaksaa metsä- ja raksahommia tehdä kasvissafkalla - itse asiassa jopa paremmin. Itsehän et sitä varmaankaan tiedä - vai oletko kokeillut? Kumman tiukassa istuu tuo salaatinsyöntiharha suomalaisissa...

        Todellisuudessahan se energia saadaan pääosin hiilihydraateista ja rasvasta - juurekset, öljy tms. Pelkällä lihalla ei jaksa tehdä juuri mitään...

        Päivät maastohommissa, illat raksalla...


      • Mietitäänpäs33
        eipä ole nälkä... kirjoitti:

        Kyllä sitä aivan hyvin jaksaa metsä- ja raksahommia tehdä kasvissafkalla - itse asiassa jopa paremmin. Itsehän et sitä varmaankaan tiedä - vai oletko kokeillut? Kumman tiukassa istuu tuo salaatinsyöntiharha suomalaisissa...

        Todellisuudessahan se energia saadaan pääosin hiilihydraateista ja rasvasta - juurekset, öljy tms. Pelkällä lihalla ei jaksa tehdä juuri mitään...

        Päivät maastohommissa, illat raksalla...

        Mietitäänpäs olisko koko ihmiskuntaa elleivät esi-isämme olisi syöneet lihaa ja kasvattaneet/metsästäneet eläimiä ruuaksi? ei silloin mitään ravinto tabletteja ollut tiedossakaan millä muulla he olisivat pärjänneet kuin lihalla?


      • katse tulevaisuuteen
        Mietitäänpäs33 kirjoitti:

        Mietitäänpäs olisko koko ihmiskuntaa elleivät esi-isämme olisi syöneet lihaa ja kasvattaneet/metsästäneet eläimiä ruuaksi? ei silloin mitään ravinto tabletteja ollut tiedossakaan millä muulla he olisivat pärjänneet kuin lihalla?

        Mietippä sinä sitä, mistä sinun tai jonkun muun lapsenlapset tulevat tulevaisuudessa saamaan happea sitten kun sademetsät on viimeiseen kasviin raivattu rehupelloiksi ja karjan laidunmaiksi.


      • Mietitäänpäs lisää
        katse tulevaisuuteen kirjoitti:

        Mietippä sinä sitä, mistä sinun tai jonkun muun lapsenlapset tulevat tulevaisuudessa saamaan happea sitten kun sademetsät on viimeiseen kasviin raivattu rehupelloiksi ja karjan laidunmaiksi.

        Mietippä sitä mitä tulevaisuuden ihmiset tekevät lopetetun eläimen lihalle heittää sen menemään?
        hyvän lihan jonka voi syödä? ja mietippä vielä sitä että mitä tehdään metsästettyjen eläinten ruumiille? kenties haudataan? poltetaan? hävitetään? jätetään luontoon?


      • miettinyt...
        Mietitäänpäs lisää kirjoitti:

        Mietippä sitä mitä tulevaisuuden ihmiset tekevät lopetetun eläimen lihalle heittää sen menemään?
        hyvän lihan jonka voi syödä? ja mietippä vielä sitä että mitä tehdään metsästettyjen eläinten ruumiille? kenties haudataan? poltetaan? hävitetään? jätetään luontoon?

        En ymmärrä, mistä saisit niitä lopetettuja eläimiä, kun keinosiemennys olisi lopetettu, eikä uusia ihmisen jalostamia eläimiä tulisi. Luonnoneläinten suhteen en ymmärrä, miksi metsästystä olisi pakko harrastaa, paluu kivikaudelle?


      • tai sitten?
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        http://www.veganbodybuilding.com/profile_demarco2.jpg

        Juu ei kasvisravinnolla (vegaanisella) pärjää.:)

        http://www.veganbodybuilding.com/profile_ryan_4.jpg

        http://www.veganbodybuilding.com/profile_avi_3.jpg

        Ja ei sovi unohtaa Paavo Nurmea, Carl Lewisiä, Edwin Mosesta.

        Ehkä sun pitäisi mussuttaa muuutakin kuin salaatinlehtiä.:)

        http://translate.google.fi/translate?hl=fi&langpair=en|fi&u=http://www.theimproper.com/?p=12076


      • ole kysyneet
        katse tulevaisuuteen kirjoitti:

        Mietippä sinä sitä, mistä sinun tai jonkun muun lapsenlapset tulevat tulevaisuudessa saamaan happea sitten kun sademetsät on viimeiseen kasviin raivattu rehupelloiksi ja karjan laidunmaiksi.

        menneet polvet oikeutusta tekemisillee,miksi minunkaan pitäisi alkaa nipottaa syntymättömien takia?
        ne elää niillä mitä niille jätetään kuten mekin elämme sillä mitä meille on jätetty.


      • "on kysytty"
        ole kysyneet kirjoitti:

        menneet polvet oikeutusta tekemisillee,miksi minunkaan pitäisi alkaa nipottaa syntymättömien takia?
        ne elää niillä mitä niille jätetään kuten mekin elämme sillä mitä meille on jätetty.

        Omat vanhempani ja esivanhempani ovat todellakin luopuneet oikeuksistaan tehdä sitä sun tätä lastensa ja myöhempienkin sukupolvien parasta ajatellen kunakin aikakautena ja kunkin ongelman edessä, eikä tulisi mieleenkään mitätöidä heidän tekemisiään vaan osaan olla jopa kiitollinen ja maksaakin sitä velkaa.


      • tuota...
        "on kysytty" kirjoitti:

        Omat vanhempani ja esivanhempani ovat todellakin luopuneet oikeuksistaan tehdä sitä sun tätä lastensa ja myöhempienkin sukupolvien parasta ajatellen kunakin aikakautena ja kunkin ongelman edessä, eikä tulisi mieleenkään mitätöidä heidän tekemisiään vaan osaan olla jopa kiitollinen ja maksaakin sitä velkaa.

        liharuoka antaa pitkäaikaisen kylläisyyden tunteen. Siksipä käytänkin lihaa eri muodoissa päivittäin. Lisäksi myös kasviksia lisukkeeksi ja marjoja.


      • mun takia
        "on kysytty" kirjoitti:

        Omat vanhempani ja esivanhempani ovat todellakin luopuneet oikeuksistaan tehdä sitä sun tätä lastensa ja myöhempienkin sukupolvien parasta ajatellen kunakin aikakautena ja kunkin ongelman edessä, eikä tulisi mieleenkään mitätöidä heidän tekemisiään vaan osaan olla jopa kiitollinen ja maksaakin sitä velkaa.

        kenenkään ei tarvi muuttaa ruokailu tai pukeutumistapojaan.


    • Ex-lakto-ovo-vege

      En syö tehotuotettua lihaa, munia tai kasvatettua kalaa. Enkä ulkomaisia säilykkeitä, kuten tonnikalaa.

      Sen sijaan riistaa, itseongittua kalaa, lähiseuduilta kalastettuja pikkukaloja, luomukananmunia, luomulihaa ja -makkaraa kehtaan myöntää syöväni pari kolme kertaa viikossa. Onneksi isommissa kaupoissa on nykyään valikoimaa, tehotuotetut broilerit ja kinkut voi jättää ostamatta. Samoin silakan makuiset häkkikanaloissa tuotetut halppiskananmunat. Luomumaitoa ja jogurttia syön päivittäin.

      Tällä tavalla tiedän, että eläin on saanut elää eläinarvoisen elämän ja ympäristön turmeltuminen on minimaalista. En heitä muruakaan roskiin. Olin nuorempana ehdottomampi, mutta vuosien karttuessa opin, että eettisiä valintoja voi ja saa tehdä. Itse asiassa eettisiä valintoja on todella helppo tehdä, enkä koe enää huonoa omaatuntoa niistä.'

      Pienillä valinnoilla saavutetaan parempi huominen!

      • ainoastaan...

        kotimaista lihaa, koska Suomessa ei ole tehotuotantoa kuten Kaliforniassa. Suomalaisilla tiloilla on hyvin hoidetut eläimet ja niitä puhutellaan nimellä. Suomalaisen lihan tunnistaa joutsenmerkistä.


      • pidät

        itseäsi muita parempana kun julistat asiaasi täällä?


      • asdasdasdadas
        pidät kirjoitti:

        itseäsi muita parempana kun julistat asiaasi täällä?

        Trollimme jälleen :D Ei kukaan varmasti pidä itseään muita parempana, jos syö eri ruokaa, kuin toiset. Ei eettisyyden edes tarvitse kiinnostaa kaikkia, mutta mitä suurempaa joukkoa, niin sen parempi meille, ympäristölle ja jälkeläisillemme. Elämä on valintoja täynnä, pakko ei ole kuin syntyä ja kuolla.


      • pakko ei ole
        asdasdasdadas kirjoitti:

        Trollimme jälleen :D Ei kukaan varmasti pidä itseään muita parempana, jos syö eri ruokaa, kuin toiset. Ei eettisyyden edes tarvitse kiinnostaa kaikkia, mutta mitä suurempaa joukkoa, niin sen parempi meille, ympäristölle ja jälkeläisillemme. Elämä on valintoja täynnä, pakko ei ole kuin syntyä ja kuolla.

        syntyäkään vaan aborttiin on annettu mahdollisuus,tässä maailmassa ei ole muuta pakkoa kuin kuolla joskus.
        eettisyytenne voitte työntää paikkaan jonne ei aurinko paista mutta muille sitä ei tarvi tuputtaa...


      • jasperi
        pakko ei ole kirjoitti:

        syntyäkään vaan aborttiin on annettu mahdollisuus,tässä maailmassa ei ole muuta pakkoa kuin kuolla joskus.
        eettisyytenne voitte työntää paikkaan jonne ei aurinko paista mutta muille sitä ei tarvi tuputtaa...

        syntyä on kyllä pakko, koska sikiö ei itse voi vaikuttaa syntymiseen. eli jos äiti päättää pitää lapsen, on syntyminen pakollista. sen sijaan abortoimis tapauksessa syntymistä ei tapahdu joten kuolemaakaan ei ole (alle 12 viikkoisen sikiön abortointi ei mielestäni ole kuolema). eli kuolla ei voi, ellei ole syntynyt, ja jos on syntynyt, on pakko kuolla.


      • abortin
        jasperi kirjoitti:

        syntyä on kyllä pakko, koska sikiö ei itse voi vaikuttaa syntymiseen. eli jos äiti päättää pitää lapsen, on syntyminen pakollista. sen sijaan abortoimis tapauksessa syntymistä ei tapahdu joten kuolemaakaan ei ole (alle 12 viikkoisen sikiön abortointi ei mielestäni ole kuolema). eli kuolla ei voi, ellei ole syntynyt, ja jos on syntynyt, on pakko kuolla.

        voi kyllä tehdä myöhemminkin kuin 12 viikkoiselle.


      • Suomessa
        jasperi kirjoitti:

        syntyä on kyllä pakko, koska sikiö ei itse voi vaikuttaa syntymiseen. eli jos äiti päättää pitää lapsen, on syntyminen pakollista. sen sijaan abortoimis tapauksessa syntymistä ei tapahdu joten kuolemaakaan ei ole (alle 12 viikkoisen sikiön abortointi ei mielestäni ole kuolema). eli kuolla ei voi, ellei ole syntynyt, ja jos on syntynyt, on pakko kuolla.

        laki asettaa takarajaksi raskauden päättämiselle ennen 20(4,5kk)viikkoa,mitäs siihen sanot?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Abortti

        poikkeustapauksissa se on vielä pitempi eli 24 raskausviikkoa eli (5,5kk)


      • agfagagaag
        abortin kirjoitti:

        voi kyllä tehdä myöhemminkin kuin 12 viikkoiselle.

        silloin tarvii luvan valviralta. ei ole läpi huuto juttu.


      • tarkkaan
        agfagagaag kirjoitti:

        silloin tarvii luvan valviralta. ei ole läpi huuto juttu.

        mitä tuossa lisäämässäni linkissä lukee,ennen 20.raskausviikkoa ei 12,kuten itse kirjoitit!


    • Anonyymi

      Korkeakoutettujien viherpiipertäjien pentujen muodikasta vikinää ja vinkumista' tuo jatkuva lihahansyönnistä valittaminen : ) . Minä ainakin syön lihaa niinkauan kun henki pihisee Liha on välttämätön ravinnonlähde vähänkään skrodemille garjuille' niin se vaan on ja aina tulee olemaan ; ) T: Leijona.

    • Anonyymi

      Miksi vihaat eläimiä noin paljon ettet soisi eläimillekin elämää?

      • Anonyymi

        Äläpäs taas yritä vääristellä asioita!

        Eihän kukaan vihaa eläimiä, vaikka käyttääkin niitä ravinnokseen. Vai vihaako leijona sinun mielestäsi antilooppia, kun saalistaa sen ja syö?

        Mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläpäs taas yritä vääristellä asioita!

        Eihän kukaan vihaa eläimiä, vaikka käyttääkin niitä ravinnokseen. Vai vihaako leijona sinun mielestäsi antilooppia, kun saalistaa sen ja syö?

        Mitä?

        Vastaus oli tarkoitettu aloittajalle, miksi vegaani vihaa eläimiä niin paljon ettei halua antaa niille elämää.


    • Anonyymi

      Minkä palveluksen? En lopeta lihan syöntiä älä luulekaan. Sekaruoka on ihmiselle paras vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Vain luonnosta vieraantuneet ihmiset lopettavat lihansyönnin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1439
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe