Hiuksia lähtee hurjalla vauhdilla

Nainen 25

Hei.

Olen lueskellut tätä palstaa jo reilun kuukauden ajan ja päätin lopulta kirjoittaa iteskin. Jos täältä saisi tukea, jota muualta ei tunnu saavan.

Ongelmanani on siis sama kuin monilla mullakin, yht'äkkinen raju hiustenlähtö. Eli minulta on lähtenyt hiuksia reilun kuukauden ajan, jonka seurauksena hiukseni ovat ohentuneet puoleen siitä mitä olivat ennen. Hiuksia lähtee suihkussa tupoittain, lakanat on täynnä hiuksia, hiuksia putoilee itsestään pitkin päivää ja yhdeelä harjanvedolla on harja täynnä hiuksia.

Kävin yleislääkärillä ensin, joka oli sitä mieltä, että hiustenlähtö johtuu stressistä ja surutyöstä. Otettiin veri- ja kilpirauhaskokeet ja kummatkin olivat ok. Hiustenlähtö kuitenkin jatkui yhtä rajuna ja päänahan kutina alkoi häiritsemään. Menin ihotautilääkärille, joka ei ottanut ongelmaani oikein tosissaan. Vilkaisi hiuksiani ja sanoi, että ovat ohentuneet tasaisesti joka kohdasta (ihan kuin en olisi sitä jo tiennyt). Sanoin, että päänahka kutisee ja kuivia kohtia on paikoittain (kuivaa raemaista). Määräsi siihen Sporanox kapseleita, sieni-infektioon. Ei tehnyt mitään viljelmiä tms, oletti vain, että kyseessä voisi ehkä olla ko. infektio. Naureskeli vielä, kun sanoin, että huolestuttaa, että kaikki hiukset lähtee.

Olen syönyt nyt ko. kuurin ja hiustenlähtö sen kuin jatkuu. Yritän olla stressaamatta, mutta pakostikin tämä alkaa jo vaikuttaa mielialaan. Ei tee mieli lähteä ulos tms. koska omaan silmään hiukset näyttävät niin kamalan ohuilta. Jotenkin epäilyttää koko lääkärin diagnoosi, kun ei edes kunnolla katsonut päänahkaani.

Mitään neuvoja, mitä voisin tehdä? Syön Biotiinia, Priorinia ja Piimaxia.

Hiukset myöskin rasvoittuvat hirvittävän nopeasti. Pesin ennen hiukset päivittäin, nyt tuntuvat rasvoittuvan vieläkin nopeampaan tahtiin. Jos aamulla olen pessyt hiukset, ovat ne illalla jo likaiset. Päänahka kutisee vieläkin, vaikka käytän apteekin shampoota, jonka tulisi hillitä kutinaa. Hiukset menevät pestessä takkuun ja ovat elottomat. Alan olla jo aika epätoivoinen. Vielä pari kuukautta sitten minulla oli paksut hiukset ja nyt jäljellä on enää ohuet liurut, jotka takkuuntuvat, irtoavat ja näyttävät elottomilta. :(

Kiitos kaikille, jotka jaksoivat lukea ja mahdollisesti kommentoida.

29

16588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalotoveri

      hei, olen tosi pahoillani puolestasi! Ite olen myös havahtunut huomaamaan, että mulla on hiustenlähtöongelma. Erotuksena susta vaan, että mulla hiuksia lähtee ainoastaan edestä ja ohimoilta, joten hiustenlähtöni on perinnöllistä. Lohdutukseksi voin sanoa, että koska sun hiustenlähtö ei ole perinnöllistä (hiuksia lähtee joka puolelta), sulla on isot mahikset saada hiukset vielä takaisin, toisin kun mun kohdalla. Nyt varmaan tuntuu tosi toivottomalta, mutta jatka vitamiinien syöntiä (jos et vielä syö biotiinia niin aloita, monet tuntuvat saaneen siitä avun, tilaa netistä eläimille tarkoitettua valmistetta, siinä enemmän biotiinia). Muista että päänahassa asiat tapahtuvat hitaasti, pieniäkin tuloksia saa odotella kuukausia. Käsitin, että olet alkanut hoitaa hiustenlähtöongelmaasi vasta ihan hiljakkoin, joten et vielä voikaan nähdä tuloksia. Pää pystyyn, kyllä se siitä vielä tuuhenee!

      • ------

        Tosniaan harmillista, kun tuollaista hiustenlähtöä ilmaantuu ilman mitään selkeää syytä, johon voisi tarttua. Arvaan, että olet stressaantunut. Minä myös kärsin hiusten ohentumisesta, joka on kuitenkin perinnöllistä ja olen sen saanut Rogainella jotenkin kuriin.
        Kuten edellinen kirjoittaja kirjoitti, sinulla on vielä erinomaiset mahdollisuudet saada hiuksesi takaisin, koska sulla ei ole perinnöllinen hiusten lähtö. Toivotaan, että tämä on sinulla vain väliaikainen vaihe, joka ajan kanssa korjaantuu. Ole kärsivällinen. Hiukset voivat mennä huonoksi lyhyessä ajassa, mutta vie pitkän ajan ennen kuin palaavat ennalleen.


    • saman kokenut

      Voih, tiedän kuinka kamalaa tuo on. Olen kokenut ihan saman. Jopa ihotautuilääkärinkin suhtautuminen oli ihan samaa luokkaa.

      Minulla oli pitkät hiukset (vyötärölle) silloin, kun hiukset alkoivat kirjaimellisesti karista päästä. Viimeiseen asti pidin pitkän lettini, mutta kun se oli lopulta ohuempi kuin tavallinen lyijykynä, leikkasin ihan lyhyeksi. Kylläpä oli outoa.

      Minulla oli syynä pelkästään stressi niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Lapselle puhkesi sairaus ja minä olin tosi huolissani - niin huolissani että hiuksetkin lähti päästä.

      Oleellinen kysymys: Näkyykö sinulla ihan pientä siiliä päänahassa, jos katsot valoa vasten? Eli kasvaako sinulle lähteneiden tilalle uusia hiuksia? Jos kasvaa, se on hyvän merkki. Meneehän siinä tietenkin aikaa, ennen kuin hiukset kasvavat ennalleen ja se myös edellyttää, että hiustenlähdön aiheuttaja poistuu. Minulla kasvoi tilalle koko ajan uutta hiusta, mutta uusienkin hiusten lähtö jatkui pitkään, koska stressi ei poistunut. Eli olin monta vuotta sellainen nukkatukka siilipää.

      Toivottavasti oireesi helpottavat.

      terveisin melkein kaljuna käväissyt

      • Nainen 25

        Kiitos kaikille vastauksista ja tuesta.

        Stressistä tämä varmaan johtuukin, puolen vuoden sisällä parhaan ystävän kuolema, 7 vuoden suhteen päättyminen, uusi työpaikka, uusi asunto, äidin siarastuminen... Tuntuu vain niin surkealta, ettei tähän oikein ole mitään lääkettä. Kovasti yritän olla stressaamatta, mutta noita murheita on kerääntynyt vähän liikaakin ja tämä vielä kaupanpäälle.

        Menen lauantaina kampaajalle ja toivottavasti sieltä saan jotain mielenrauhaa, esim. jos uutta hiusta kasvaa edellisten tilalle (itse en ole vielä huomannut - ei paljon kiinnosta peiliin katsella, kun peilissä näkyy ohut kuontalo). Omat hiukseni ovat jo lyhyehköt, toivottavasti ei ihan siiliksi tarvitsisi leikata. Ei nimittäin tällä päälle näyttäisi kovin kauniilta. :)

        Kiitos vielä tuesta. Ei tätä oikein kukaan muu voi ymmärtää jos ei itse ole samaa kokenut. Nytkin nypin olkapäille leijailleita hiuksia pois. :(


      • aivan samaa täälläkin
        Nainen 25 kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastauksista ja tuesta.

        Stressistä tämä varmaan johtuukin, puolen vuoden sisällä parhaan ystävän kuolema, 7 vuoden suhteen päättyminen, uusi työpaikka, uusi asunto, äidin siarastuminen... Tuntuu vain niin surkealta, ettei tähän oikein ole mitään lääkettä. Kovasti yritän olla stressaamatta, mutta noita murheita on kerääntynyt vähän liikaakin ja tämä vielä kaupanpäälle.

        Menen lauantaina kampaajalle ja toivottavasti sieltä saan jotain mielenrauhaa, esim. jos uutta hiusta kasvaa edellisten tilalle (itse en ole vielä huomannut - ei paljon kiinnosta peiliin katsella, kun peilissä näkyy ohut kuontalo). Omat hiukseni ovat jo lyhyehköt, toivottavasti ei ihan siiliksi tarvitsisi leikata. Ei nimittäin tällä päälle näyttäisi kovin kauniilta. :)

        Kiitos vielä tuesta. Ei tätä oikein kukaan muu voi ymmärtää jos ei itse ole samaa kokenut. Nytkin nypin olkapäille leijailleita hiuksia pois. :(

        Joskin olen hieman iäkkäämpi kuin Sinä, mikäli tuo 25 on ikäsi, minulla on sama juttu meneillään, aivan kauhistuttaa että tulenko kaljuksi, kävin työterv.lääkärillä ja kun hän tuntee minut yli 20 v ajalta niin ymmärsi jutun, antoi viikoksi bemetson liuosta päähän ja sanoi jos ei lopu niin sitten ihopkl. on seuraava juttu.
        Nyt menen sinne syyskuussa, olen ostanut kaikki mahdolliset shampoot apteekista, laittanut hunajaa päähän, myös kaiken maailman luontaistuotteet olen käyttänyt päänahan rauhoitukseen, mikään ei auta. Aamulla pesu, illalla rasvainen ja se kutitus, nytkin on päällä.
        Katsotaan mitä ihotautilääkäri sanoo ja en tyydy mihinkään yliolkaiseen vastaukseen, vaan vaadin selvyyttä, eihän tätä ennen ollut, nyt alkoi talven mittaan.
        Minulta kuoli veli viime kesänä aivan yllättäen, käsittääkseni osasin käsitellä sen, mutta olin huolissani pojastani, hänkin on nyt omillaan.
        Mutta ei vaan hiusten lähtö lopu, mieskin jo sen nyt uskoo kun näytin päälakea, punainen, kutiseva ja rasvainen. Pidä puolesi lääkärien suhteen, se on helppo sanoa ettei mitään keinoa ole jos ei ymmärrä mistä kiikastaa.
        Katsotaan mitä minulle sanotaan, kirjoittelen syyskuun puolen välin tietämillä tänne.


      • Nainen 25
        aivan samaa täälläkin kirjoitti:

        Joskin olen hieman iäkkäämpi kuin Sinä, mikäli tuo 25 on ikäsi, minulla on sama juttu meneillään, aivan kauhistuttaa että tulenko kaljuksi, kävin työterv.lääkärillä ja kun hän tuntee minut yli 20 v ajalta niin ymmärsi jutun, antoi viikoksi bemetson liuosta päähän ja sanoi jos ei lopu niin sitten ihopkl. on seuraava juttu.
        Nyt menen sinne syyskuussa, olen ostanut kaikki mahdolliset shampoot apteekista, laittanut hunajaa päähän, myös kaiken maailman luontaistuotteet olen käyttänyt päänahan rauhoitukseen, mikään ei auta. Aamulla pesu, illalla rasvainen ja se kutitus, nytkin on päällä.
        Katsotaan mitä ihotautilääkäri sanoo ja en tyydy mihinkään yliolkaiseen vastaukseen, vaan vaadin selvyyttä, eihän tätä ennen ollut, nyt alkoi talven mittaan.
        Minulta kuoli veli viime kesänä aivan yllättäen, käsittääkseni osasin käsitellä sen, mutta olin huolissani pojastani, hänkin on nyt omillaan.
        Mutta ei vaan hiusten lähtö lopu, mieskin jo sen nyt uskoo kun näytin päälakea, punainen, kutiseva ja rasvainen. Pidä puolesi lääkärien suhteen, se on helppo sanoa ettei mitään keinoa ole jos ei ymmärrä mistä kiikastaa.
        Katsotaan mitä minulle sanotaan, kirjoittelen syyskuun puolen välin tietämillä tänne.

        Onpa jotenkin helpottavaa kuulla, että löytyy kohtalotovereita. Kyllä vetää mielen matalaksi aamusuihku, kun hiukset jää käteen. Jostain syystä päänahka on alkanut hilseilemään vasta nyt. Soitan tänään uuden ajan ihotautilääkärille työterveyden kautta. Onhan tähän joku selvyys löydyttävä. Palataan asiaan täällä. :)


      • joeliina.

        Eli SAIT siis loppupelissä hiuksesi "takaisin"...?

        Kun stressisi helpotti..?


      • kohtalotoveri
        Nainen 25 kirjoitti:

        Onpa jotenkin helpottavaa kuulla, että löytyy kohtalotovereita. Kyllä vetää mielen matalaksi aamusuihku, kun hiukset jää käteen. Jostain syystä päänahka on alkanut hilseilemään vasta nyt. Soitan tänään uuden ajan ihotautilääkärille työterveyden kautta. Onhan tähän joku selvyys löydyttävä. Palataan asiaan täällä. :)

        Menen polille 10.9. ja kirjoitan tänne samana päivänä mitä lääkäri sanoi.
        Ei lannistuta vaan ajatellaan että tämä on tilapäinen häiriö, ihmisellähän on tapana uudistua, uskon näin, mutta se se mitä tähän nyt neuvoja/lääkkeitä annetaan pitää katsoa ja apua myös on saatava.
        Kyllä Sinunkin on selvyyttä saatava ja luulen että ihotautilääkärin pitäisi ainakin ihon temput tuntea.


      • Nainen 25
        kohtalotoveri kirjoitti:

        Menen polille 10.9. ja kirjoitan tänne samana päivänä mitä lääkäri sanoi.
        Ei lannistuta vaan ajatellaan että tämä on tilapäinen häiriö, ihmisellähän on tapana uudistua, uskon näin, mutta se se mitä tähän nyt neuvoja/lääkkeitä annetaan pitää katsoa ja apua myös on saatava.
        Kyllä Sinunkin on selvyyttä saatava ja luulen että ihotautilääkärin pitäisi ainakin ihon temput tuntea.

        Menen tänään ihotautilääkärille ja en suostu lähtemään ennen kuin ottavat minut tosissaan. Hiustenlähtöä on nyt jatkunut kaksi kuukautta ja sen kyllä huomaa. Leikkautin hiukseni lyhyemmiksi, että näyttäisivät edes jotenkin siedettäviltä. Hiuksista on jäljellä enää puolet, itku meinaa tulla. Kirjoitan tänne kuulumiset lääkärin jälkeen. Peukut pystyyn!


      • Nainen 25
        Nainen 25 kirjoitti:

        Menen tänään ihotautilääkärille ja en suostu lähtemään ennen kuin ottavat minut tosissaan. Hiustenlähtöä on nyt jatkunut kaksi kuukautta ja sen kyllä huomaa. Leikkautin hiukseni lyhyemmiksi, että näyttäisivät edes jotenkin siedettäviltä. Hiuksista on jäljellä enää puolet, itku meinaa tulla. Kirjoitan tänne kuulumiset lääkärin jälkeen. Peukut pystyyn!

        No, enpä paljon viisastunut tälläkään kerralla. Tosin nyt tuntui, että ko. lääkäri otti minut ihan tosissaan. Tutki päänahan huolellisesti ja teki hiustenlähtötestin, eli veti osioita hiuksista eri puolilta päätä. Teki mieli huutaa, että älä nyt viimeisiäkin vie.

        Sanoi, että päänahka näyttää aivan terveeltä. Hilseily ja kutina johtuu kuivasta ihosta ja pesujen väliä ei tulisi yrittää pidentää (mitä olnen tehnyt), koska se aiheuttaa vielä enemmän hilseilyä.

        Hiustenlähtö kuulemma johtuu täysin stressistä, koska päänahka on terve ja hiukset lähtevät tasaisesti. Ei tietenkään osannut sanoa kauan niitä vielä lähtee, mutta kasvavat kuulemma ajan kanssa takaisin. Joten kai se on vihdoin uskottava, etten saa tähän mitään pika-apua. Kun elämäntilanne rauhoittuu, niin hiustenlähtö pysähtyy. On vain niin turhauttavaa, ettei voi tehdä mitään.


      • kohtalotoveri
        kohtalotoveri kirjoitti:

        Menen polille 10.9. ja kirjoitan tänne samana päivänä mitä lääkäri sanoi.
        Ei lannistuta vaan ajatellaan että tämä on tilapäinen häiriö, ihmisellähän on tapana uudistua, uskon näin, mutta se se mitä tähän nyt neuvoja/lääkkeitä annetaan pitää katsoa ja apua myös on saatava.
        Kyllä Sinunkin on selvyyttä saatava ja luulen että ihotautilääkärin pitäisi ainakin ihon temput tuntea.

        Kävin lääkärissä tänään ja nyt vasta jouduin kotiin asioilta, siis menin iho-polille yliop.sairaalaan. Siellä kaksi lääkäriä tutki päätäni ja sain nyt lääkkeeksi 2 kuukauden kuurin kumpaakin bemetsonia kun kutiaa päänahka, käytetään silloin, dibrosalicia toinen aine käytetään kun tulee hilsettä rasvaa, eli näitä. joka vp. bemetsonia ja sitten jos hilsettä tulee niin sitä diproa yksinään, kaikki verikokeet tarkastetaan, ja aineenvaihdunta sanoi lääkäri, nyt sitten tulee ne kokeet ja 2 kk:n kuluttua jos ei ennen menen sinne uudelleen nähtäväksi, tämä vanhempi oli koko polin vastuulääkäri ja on dosentti ties mitä hän katsoi ja määräsi lääkkeet, nuorempi otti ensin vastaan. Vanhempi kielsi ehdottomasti esim. vitamiinit jos se sisältää yhtään A-vitamiinia.
        Eli ei A-vitamiia yhtään. mm. Möllerin kalanmaksaöly sisältää sitäkin, pitää katsoa nuo omega 3, söin sitä 2 vuotta onko siiä AATA.
        Eli tälläiset sain alkuun, kysyin bemetsonista että haittako se ihoa, eli ohentaako kun noin pitkä kuuri on? Lääkäri sanoi ettei ohenna kun ei vain joudu otsalle eikä muuhun kuin karva-alueelle. Hän on kyllä talon tietävin iho-tautiläääkri, itse olen työssä samassa talossa joten tunnen hänet ollut varmaa pian 30 v.
        Katsotaan sitten mitä kutsuja tulee,sanoivat että kutsuvat jos kokeissa tulee vastetta siihen, hyvin olivat mukavia ja myös jopa empatiaa sain. Apteekkissa vielä neuvottiin että shampoo pitää olla mahdollisimman mieto ja päänahkaa kosteuttava muuten mennään ojasta allikkoon, en vielä ostanut, katson kotoarsenaalit onko niissä kosteteuttavaa shampoota, että tälläiset neuvot sain. Pitänee nyt nostaa lippu salkoon ja uskoa parempaan.
        yst. kohtalotoveri.


    • joeliina.

      "Vielä pari kk sitten paksut...".

      Olet ilmeisesti tosiaan SURRUT itseltäsi "hiukset pois"...

      Ystävälläni on sama elämänvaihe menossa - hänen poikansa kuoli viime syksynä ja sen jälkeen hänen TAKAhiuksensa ovat huomattavasti ohentuneet ja ETUhiukset harmaantuneet...

      Toivon, että kun pahin suru helpottaa, myös hänen kauniit hiuksensa palautuvat ja samaa toivon toki sinullekin.

      • murmuli

        Hiukset ovat kyllä ihan toisarvoinen asia kun oma poika on kuollut


    • vaalea blondi

      Heippa
      Lyhyesti; minulla oli Tosi kova Stressi ja Mielipaha ja maailmani ROMAHTI viime syksystä lähtien ja vasta tänä keväänä kroppa alkoi oireilemaan eli todella paha ihotulehdus koko kehossa johon sain3 vk antibioottikuurin voiteita.
      Päänahka alkoi oireilemaan eli kutina, hiukset aina tahmean tuntuiset,lopulta tosi paha hilseily/karsta, päänahka kiristi, päähän sattui kun laittoi pään tyynyyn eli tukka todella kipeä :-).
      Syynä, ehkä liian väkevät värjäysaineet ja enkä reagoinut päänahan huonoon tilaan tarpeeksi nopeasti. Sitten keväällä räjähti. Iho pikkuhiljaa parani, kiitos voiteiden lääkekuurin, ilmakylpyjen ja auringon. Päänahka oli paha, siihen sain kortisoniliuosta. Menin paikalliselle kampaajalle, jolla on suurentava kamera jolla tarkastella päänahan kuntoa. Eli päänahka oli todella kauhean näköinen katsella; täynnä valkoista karstaa paksu kerros. Mutta tällä kampaajalla oli siihen pätevä hoito,Sain aineita kotiinikin. Ja hän suositteli vitamiinien ja kivennäisaineiden yms käyttöä. Stressi kulutti ensin olemassa olevat voimavarat ja ravinteet loppuun, eli mineraali- ja kivennäisaine- ja rasvahappokato oli valtava. Eli aloin syömään helokkiöljyä, omega 3, sinkkiä, mineraaleja todella paljooon !! ja jatkan sitä edelleen.Sitten johtuen pitkittyneestä stressistä ja päänahan kunnosta, HIUKSIA ALKOI LÄHTEMÄÄN TUKUTTAIN !!!!!! eli nyt olen todella ohuthiuksinen, hiuksia lähti päälaelta ja ohimoilta kaikkein eniten. Pelkkä hiirenhäntää enää päässä:-(. Jatkoin kampaajan hoitoa ja käytin kortisoniliuoksen kuitenkin loppuun, oli niin paha tulehdus edelleen päässä. MUTTA NYT 4 kk taistelun jälkeen, karsta on kadonnut, hilse kadonnut, ja tukka alkaa kasvamaan takaisin. Iho on parantunut. Eli tarkoitan Sinulle ja kaikille hius- ja päänahkaongelmaisille sanoa; että menkää ensin asiantuntevalle kampaajalle ( jolla on kamera päänahan kunnon tarkastelua varten ), sitten luontaistuotekauppaan hankkimaan etenkin OMEGA3 ja helokkiöljyä, ja sinkkiä jne. !!! Kyllä se siitä. Minullakin alkoi jo usko loppua, kuntoutuminen on hidasta mutta hyvä hoito kannattaa. TOIVON ETTÄ SAAT APUA KOKEMUKSISTANI.

    • Tuli mieleeni, Jaana

      Sanoit että sulla hiukset rasvoittuu nopeasti. Kuitenkin kerroit myös että verikokeet ja kilpirauhanen ym. olivat normaalit. Kannatan tuota Omega 3 -kuuria ja pellavansiemenöljyä myös. Voisiko sinun hiustenlähtöön vaikuttaa DHT, koska sehän rasvoittaa päänahkaa. Kokeile ylimääräistä sinkkiannosta hivenainepuolella, ja luontaistuotteista on monille naisille ollut suurta apua Revivogenista joka vähentää DHT:n määrää päänahassa. Oletko perehtynyt aiheeseen? Öljykuuri voisi olla sisäisesti ihan hyvä, kokeile myös MSM luonnon rikkiä pillereinä, vahvistaa hiuksia. En oikein usko noihin ravinteisiin jotka mainitsit, varsinkaan jos niistä ei ole apua. Biotiinin pitäisi myös vahvistaa. Kokeile myös pellavansiemenöljyhaudetta hiuksiin ja päänahkaan, sekin voisi joskus käytettynä vahvistaa niitä hiuksia. Nämä ovat minulla auttaneet huomattavasti.

      Olen huomannut että minulla vitamiinipuolella hyötyä on ollut b-vitamiineista, biotiinista ja sinkistä, muista ei ole selvää näyttöä.

    • nainen 28

      ja kirjoituksen alku oli juuri, kuin omasta elämästäni. Minulla on kohta kestänyt tämä sulkasato 2 kuukautta ja hiukset ohentuneet puolella. Ei tee enää mieli edes harjata hiuksia...aamulla ja ennen nukkumaan menoa,kun harjaan niin harja on ihan täynnä haivenia ja irtohiuksien määrä on valtava, vaikka yrittäisin harjata tosi kevyesti. Pesun jälkeen tapanani on selvittää hiukset harvalla kammalla ja kampa tulee täyteen ja kun vedän irtohiukset niin niitä lähtee vielä 50-70kpl...eli pikkuinen nippu.

      Kävin itsekin kaikissa verikokeissa ja tulokset olivat erinomaiset...en keksi tälle mitään syytä ja hiukset tuntuvat päivä päivältä ohuemmilta. Sitten sanotaan ettei saa stressata...mutta kyllä on stressin poikasta tullut...nykyään kokeilen jopa unissani onko hiukseni tallella.

      Kaiken lisäksi ärsyttää,kun kukaan ei ota tosissaan:lääkärikin sanoi, että sinulla on ihanat paksut hiukset eikä tajunnut ,kun sanoin niiden hävinneen kuukauden aikana puolella. Ja kaverit yrittävät lohduttaa sillä, että sanovat heidänkin hiuksiensa lähtevän samalla tavalla...vaikka tiedän ettei se ole totta.

      Olen ruvennut syömään luontaistuotekaupasta ostettuja nappuloita, mitkä auttavat hiuksiin,kynsiin ja ihoon. Eilen alotin omega3 ja sitten otan piimaxia ja monivitamiinia ja sulkasato senkun jatkuu. Oikeasti en tiedä mitä teen ja olo on ihan kauhea. Vähän aikaa sitten oli tosi paksut hiukset ja nyt,kun laittaa sormet päänahkaa myöten niin hiukset on ihan mitään sanomattomat. Kun laitan hiukset ponihännälle jakauksesta sojottaa 3-4cm hiuksia...aivan kuin kaikki olisi mennyt poikki. Minulla ei ole ikinä ollut vastaavan laista hiustenlähtöä ja paniikki on ihan hirveä.

      Miten sinulla menee nyt?

    • ahdistaa

      Olen 30-vuotias nainen ja minullakin oli aikanaan ihanan paksut hiukset... Hiukseni ovat tasaisesti ohentuneet tai siis vähentyneet vuosien varrella. Aikanaan kävin ihotautilääkärillä ja verikokeissa olen käynyt moneen kertaan. Kaikki aina ok. Useat lisäravinteet olen kokeillut.

      Välillä on ollut aikoja, jolloin tilanne on ehkä vähäksi aikaa helpottanut, mutta sitten se karvanlähtö taas alkaa. Onko tämä nyt sitten sitä ns. miestyyppistä hiusten lähtöä? Isäni alkoi kaljuuntua melko nuorena ja 80-v. isoäitini on joistain kohdista lähes kalju. Mutta minähän olen nainen enkä läheskään 80 vuotias!!

      Nyt on tilanne taas sellainen, että hiuksuia lähtee joka kerta kun kevyestikin kosketan päätäni 4-7 karvaa kerralla ja irronneita hiuksiani on joka paikassa. Päänahkani kutisee kovasti ja siinä tuntuu olevan jonkinlaisia näppylöitä. Finnejä? Pitäisi mennä jälleen ihotautilääkärille, mutta olen jotenkin niin lamaannuksissa tämän vaivani kanssa... Päänahka loistaa monesta kohtaa läpi ja täytyy oikein miettiä, että mitenhän ne hiukset oikein kampaisi, ettei kalju loista.

      Kesällä kärsin voimakkaasta stressistä ja söin erästä lääkettä, jonka yksi harvinainen haittavaikutus on hiusten lähtö. Nyt olen kuitenkin lopettanut kyseisen lääkkeen eikä stressiäkään ole muuta kuin tämä karvanlähtö.

      En enää uskalla värjätä hiuksiani enkä juurikaan uskalla käyttää minkäänlaisia päähän laitettavia kemikaaleja. Loppuuko tämä koskaan? Onko se tosiaan mentävä peruukin ostoon, kun hatut ja huivit eivät minun päähäni oikein istu. Näytän idiootilta.

      Toivottelen vielä voimia ja jaksamista kaikille, tämän ikävän vaivan kanssa painiskeleville ja kerrottehan myös kuulumisianne!

      • Nainen 25

        Kiitos kummallekin, kun kirjoititte omista kokemuksistanne. Jotenkin se aina vähän helpottaa, kun tietää, että muutkin kärsivät samanlaisesta ongelmasta.

        Nainen 28, tiedän niin hyvin tuon paniikin. Näen öisin unta kaljuista kohdista, irtoavista hiuksista jne. Aamulla herätessäni masentaa heti aamusta, kun näkee irtonaiset hiukset tyynyllä. Voi kun osaisin sanoa jotakin lohduttavaa! Minulla tilanne ei ole yhtään helpottanut, hiuksia lähtee samaan tahtiin kuin ennenkin. Suihkussa käteen jää hiusnippuja vaikka kuinka varovaisesti yritän pestä. Kampaaja neuvoi käyttämään hoitoainetta runsaasti ja huuhtelemaan vain kevyesti. Lisäksi käytän selvityssuihketta, että mahdollisimman vähän hiuksia irtoaisi. Mutta irtoaa niitä siltikin. Päivän mittaan irtohiuksia putoilee hartioille, vaikken edes koskisi hiuksiini.

        Mulla on myös aikamoinen arsenaali luontaistuotteita, Piimaxia, Biotiinia, E-epaa (Omega 3), sinkkiä ja Priorinia. Tiedä sitten onko yhdestäkään mitään hyötyä. Irtoavatko sinulta hiukset juurineen vai katkeilevatko? Ihotautilääkäri teki hiustenlähtötestin viimeksi ja sanoi, että hiukseni lähtevät juurineen. Pelästyin nimittäin itsekin jakauksessa näkyviä 3 cm:n hiuksia, että katkeilevatko ne viimeisetkin haivenet. Kampaajan mukaan ne kuitenkin ovat uutta hiusta, jota pukkaa jakauksesta. Joten joteakin toivoa ilmeisesti on. :)

        ahdistaa: Minullakin on alkanut päänahka loistaa. Kampaajan mukaan päänahassa ei ole kaljuja kohtia, mutta itse olen nyt hiusten ohentuessa huomannut, että päänahassa näkyy jakauksia. Minulla on lisäksi pyörteitä, jotka vaikeuttavat tilannetta. Jollen käytä suihkun jälkeen mitään muotoilutuotteita näkyy päässäni juuri näitä "jakauksia". Vaikea selittää, mutta ymmärrän tuon, ettei enää tiedä miten hiukset kampaisi. Föönaaminen tietysti rasittaa hiuksia, mutta se on ainoa tapa saada nuo raivostuttavat jakaukset peitettyä.

        Jos yhtään lohduttaa, niin minulle lääkäri sanoi, että hiukset ja päänahka reagoi stressiin takaantuvasti, eli jopa 3-6 kuukauden viiveellä. Eli jos sinulla on kesällä ollut stressiä on hyvinkin mahdollista, että päänahka ja hiukset reagoivat siihen vasta nyt. Minulla hiustenlähtö tuli juuri kolmen kuukauden viiveellä kuolemantapauksesta.

        En tiedä mitä tässä pitäisi tehdä, kun ei oikein voi tehdä mitään. Yritän kovin olla stressaamatta mutta vaikeaahan tämä on reilun parin kuukauden sulkasadon jälkeen. Hiukset ovat kuin varjo entisestä tuuheasta tukasta. Vielä kesäkuun alussa kampaaja kehui paksua tukkaani. No enää ei ole paljon kehuttavaa. Koitetaan yhdessä jaksaa ja tuetaan toisiamme. Sovitaan vaikka yhteinen peruukkien shoppailureissu. :D


      • täti X

        Sellaisiin näppylöihin mulla hiukan auttaa, kun niitä hoitaa jollain desinfioivalla. Mulla on ollut käytössä 1% vetyperoksidi, kastan pumpulitukon siihen ja sitten pidän tukkoa vähän aikaa näppylöiden päällä. Pahin kutina jää pois ainakin joksikin aikaa. Mutta joskus mulla oli ihotautilääkärin määräämä kortisoniliuos, sellainen jossa oli desinfiointiainetta joukossa ja sekin auttoi niihin näppylöihin. Tosin se ohensi ihoa, liian pitkä kuuri. Pesen joka toinen päivä todella runsaasti laimennetulla shampoolla, mutta kesäisin, kun päänahkakin hikoaa lippiksen alla ja pöly tarttuu hikeen, niin näppylöitä tulee ehkä senkin takia.


      • ahdistaa
        täti X kirjoitti:

        Sellaisiin näppylöihin mulla hiukan auttaa, kun niitä hoitaa jollain desinfioivalla. Mulla on ollut käytössä 1% vetyperoksidi, kastan pumpulitukon siihen ja sitten pidän tukkoa vähän aikaa näppylöiden päällä. Pahin kutina jää pois ainakin joksikin aikaa. Mutta joskus mulla oli ihotautilääkärin määräämä kortisoniliuos, sellainen jossa oli desinfiointiainetta joukossa ja sekin auttoi niihin näppylöihin. Tosin se ohensi ihoa, liian pitkä kuuri. Pesen joka toinen päivä todella runsaasti laimennetulla shampoolla, mutta kesäisin, kun päänahkakin hikoaa lippiksen alla ja pöly tarttuu hikeen, niin näppylöitä tulee ehkä senkin takia.

        Kiitos vastauksesta. Liittyykö sulla niihin näppylöihin hiusten lähtöä? Jos, niin auttoiko se ihotautilääkärin määräämä kortisoniliuos siihen? Kertoiko lääkäri mitä näppylöitä ne mahdollisesti ovat (kenties yliherkkyyttä tai jotain finnin tapaisia)?

        On se kai mentävä sinne lääkärin vastaanotolle...


      • ahdistaa
        Nainen 25 kirjoitti:

        Kiitos kummallekin, kun kirjoititte omista kokemuksistanne. Jotenkin se aina vähän helpottaa, kun tietää, että muutkin kärsivät samanlaisesta ongelmasta.

        Nainen 28, tiedän niin hyvin tuon paniikin. Näen öisin unta kaljuista kohdista, irtoavista hiuksista jne. Aamulla herätessäni masentaa heti aamusta, kun näkee irtonaiset hiukset tyynyllä. Voi kun osaisin sanoa jotakin lohduttavaa! Minulla tilanne ei ole yhtään helpottanut, hiuksia lähtee samaan tahtiin kuin ennenkin. Suihkussa käteen jää hiusnippuja vaikka kuinka varovaisesti yritän pestä. Kampaaja neuvoi käyttämään hoitoainetta runsaasti ja huuhtelemaan vain kevyesti. Lisäksi käytän selvityssuihketta, että mahdollisimman vähän hiuksia irtoaisi. Mutta irtoaa niitä siltikin. Päivän mittaan irtohiuksia putoilee hartioille, vaikken edes koskisi hiuksiini.

        Mulla on myös aikamoinen arsenaali luontaistuotteita, Piimaxia, Biotiinia, E-epaa (Omega 3), sinkkiä ja Priorinia. Tiedä sitten onko yhdestäkään mitään hyötyä. Irtoavatko sinulta hiukset juurineen vai katkeilevatko? Ihotautilääkäri teki hiustenlähtötestin viimeksi ja sanoi, että hiukseni lähtevät juurineen. Pelästyin nimittäin itsekin jakauksessa näkyviä 3 cm:n hiuksia, että katkeilevatko ne viimeisetkin haivenet. Kampaajan mukaan ne kuitenkin ovat uutta hiusta, jota pukkaa jakauksesta. Joten joteakin toivoa ilmeisesti on. :)

        ahdistaa: Minullakin on alkanut päänahka loistaa. Kampaajan mukaan päänahassa ei ole kaljuja kohtia, mutta itse olen nyt hiusten ohentuessa huomannut, että päänahassa näkyy jakauksia. Minulla on lisäksi pyörteitä, jotka vaikeuttavat tilannetta. Jollen käytä suihkun jälkeen mitään muotoilutuotteita näkyy päässäni juuri näitä "jakauksia". Vaikea selittää, mutta ymmärrän tuon, ettei enää tiedä miten hiukset kampaisi. Föönaaminen tietysti rasittaa hiuksia, mutta se on ainoa tapa saada nuo raivostuttavat jakaukset peitettyä.

        Jos yhtään lohduttaa, niin minulle lääkäri sanoi, että hiukset ja päänahka reagoi stressiin takaantuvasti, eli jopa 3-6 kuukauden viiveellä. Eli jos sinulla on kesällä ollut stressiä on hyvinkin mahdollista, että päänahka ja hiukset reagoivat siihen vasta nyt. Minulla hiustenlähtö tuli juuri kolmen kuukauden viiveellä kuolemantapauksesta.

        En tiedä mitä tässä pitäisi tehdä, kun ei oikein voi tehdä mitään. Yritän kovin olla stressaamatta mutta vaikeaahan tämä on reilun parin kuukauden sulkasadon jälkeen. Hiukset ovat kuin varjo entisestä tuuheasta tukasta. Vielä kesäkuun alussa kampaaja kehui paksua tukkaani. No enää ei ole paljon kehuttavaa. Koitetaan yhdessä jaksaa ja tuetaan toisiamme. Sovitaan vaikka yhteinen peruukkien shoppailureissu. :D

        Hieno homma, jos sinulla on uusia hiuksia tulossa.

        Eilisessa kirjoituksessani jäi mainitsematta, että hiuspohjani on myös helposti rasvoittuva ja karstoittuva. Kuvittelisin kärsiväni ns. taliköhnä ihottumasta ja ostin apteekista ketoconazol shampoota (nizoralin rinnakkaistuote), josta toivoisin olevan hyötyä. En vain ole ehtinyt vielä käyttää sitä kauaa.


      • nainen 28
        Nainen 25 kirjoitti:

        Kiitos kummallekin, kun kirjoititte omista kokemuksistanne. Jotenkin se aina vähän helpottaa, kun tietää, että muutkin kärsivät samanlaisesta ongelmasta.

        Nainen 28, tiedän niin hyvin tuon paniikin. Näen öisin unta kaljuista kohdista, irtoavista hiuksista jne. Aamulla herätessäni masentaa heti aamusta, kun näkee irtonaiset hiukset tyynyllä. Voi kun osaisin sanoa jotakin lohduttavaa! Minulla tilanne ei ole yhtään helpottanut, hiuksia lähtee samaan tahtiin kuin ennenkin. Suihkussa käteen jää hiusnippuja vaikka kuinka varovaisesti yritän pestä. Kampaaja neuvoi käyttämään hoitoainetta runsaasti ja huuhtelemaan vain kevyesti. Lisäksi käytän selvityssuihketta, että mahdollisimman vähän hiuksia irtoaisi. Mutta irtoaa niitä siltikin. Päivän mittaan irtohiuksia putoilee hartioille, vaikken edes koskisi hiuksiini.

        Mulla on myös aikamoinen arsenaali luontaistuotteita, Piimaxia, Biotiinia, E-epaa (Omega 3), sinkkiä ja Priorinia. Tiedä sitten onko yhdestäkään mitään hyötyä. Irtoavatko sinulta hiukset juurineen vai katkeilevatko? Ihotautilääkäri teki hiustenlähtötestin viimeksi ja sanoi, että hiukseni lähtevät juurineen. Pelästyin nimittäin itsekin jakauksessa näkyviä 3 cm:n hiuksia, että katkeilevatko ne viimeisetkin haivenet. Kampaajan mukaan ne kuitenkin ovat uutta hiusta, jota pukkaa jakauksesta. Joten joteakin toivoa ilmeisesti on. :)

        ahdistaa: Minullakin on alkanut päänahka loistaa. Kampaajan mukaan päänahassa ei ole kaljuja kohtia, mutta itse olen nyt hiusten ohentuessa huomannut, että päänahassa näkyy jakauksia. Minulla on lisäksi pyörteitä, jotka vaikeuttavat tilannetta. Jollen käytä suihkun jälkeen mitään muotoilutuotteita näkyy päässäni juuri näitä "jakauksia". Vaikea selittää, mutta ymmärrän tuon, ettei enää tiedä miten hiukset kampaisi. Föönaaminen tietysti rasittaa hiuksia, mutta se on ainoa tapa saada nuo raivostuttavat jakaukset peitettyä.

        Jos yhtään lohduttaa, niin minulle lääkäri sanoi, että hiukset ja päänahka reagoi stressiin takaantuvasti, eli jopa 3-6 kuukauden viiveellä. Eli jos sinulla on kesällä ollut stressiä on hyvinkin mahdollista, että päänahka ja hiukset reagoivat siihen vasta nyt. Minulla hiustenlähtö tuli juuri kolmen kuukauden viiveellä kuolemantapauksesta.

        En tiedä mitä tässä pitäisi tehdä, kun ei oikein voi tehdä mitään. Yritän kovin olla stressaamatta mutta vaikeaahan tämä on reilun parin kuukauden sulkasadon jälkeen. Hiukset ovat kuin varjo entisestä tuuheasta tukasta. Vielä kesäkuun alussa kampaaja kehui paksua tukkaani. No enää ei ole paljon kehuttavaa. Koitetaan yhdessä jaksaa ja tuetaan toisiamme. Sovitaan vaikka yhteinen peruukkien shoppailureissu. :D

        Minulla lähtee myös hiukset juurineen...tai ainakin oletan niin,koska hiuksen päässä on semmoinen pieni vaalea "tuppi". Olen tässä yrittänyt pari päivää olla ajattelematta koko hiusasiaa ja viimeistään yöllä asia tulee mieleen taas...mutta vaihdellaan kuulumisia,jos muutoksia tulee tai vaikka muutenkin. Tseppiä meille!


      • hiustenlähtö
        ahdistaa kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Liittyykö sulla niihin näppylöihin hiusten lähtöä? Jos, niin auttoiko se ihotautilääkärin määräämä kortisoniliuos siihen? Kertoiko lääkäri mitä näppylöitä ne mahdollisesti ovat (kenties yliherkkyyttä tai jotain finnin tapaisia)?

        On se kai mentävä sinne lääkärin vastaanotolle...

        Mun hiukset on reippaasti ohentuneet. Eniten ne ohentuivat silloin, kun olin ylipainoinen ja ohentuminen lakkasi kokonaan, kun aloin liikkumaan ja korjasin ruokavaliota hyvin terveelliseksi ja laihduin yli kymmenen kiloa. Mutta ei tukka enitisekseen tullut. Menin ihotautilääkärille siinä vaiheessa, kun kun olin jo korjannut elämäntapoja ja hiusten väheneminen oli lakannut. Käytin kortisonia kevään ja kesän ajan ja se oli kyllä ihan liian kauan, koska mun päänahkaa irtosi lopulta kortisonin vuoksi kuin isoiksi lumihiutaleiksi mun hiuksille. Sittemmin käytin sitä vaan niin, että paikallisesti joskus pahimpiin näppylöihin. En oikeastaan saanut sitä näppylöihin, vaan päänahan lievään punotukseen. Mulla ei silloin ollut näppylöitä jatkuvasti, vaan ihan vain joskus.

        Niitä näppylöitä ilmeisesti voi tulla paljosta pesemisestä, ainakin apteekin asiakaslehden artikkelin mukaan. Sen mukaan paljosta pesemisestä voi tulla paiseitakin. Että päänahka muuttuu siis paljosta pesemisestä sellaiseksi, että siihen tulee näppylöitä ihan vähästä. Jotenkin uskon tota selitystä. Nykyään mulla on taas valitettavasti ollut tavallista enemmän hiustenlähtöä ja nyt se johtuu iästä, tiedän sen. Olen vaihdevuosissa ja vaihtarit on elimistölle stressi ja siihen kuuluu stressityyppistä hiustenlähtöä. Kun hormonit vähenee jyrkästi, niin tulee stressihiustenlähtöä, kuten raskauden jälkeen ja e-pillereiden tai muiden pitkien hormonikuurien lopetuksen jälkeen. Kyllä musta tuntuu, että sun kannattais käydä ihotautilääkärillä.


      • Ichirukim
        hiustenlähtö kirjoitti:

        Mun hiukset on reippaasti ohentuneet. Eniten ne ohentuivat silloin, kun olin ylipainoinen ja ohentuminen lakkasi kokonaan, kun aloin liikkumaan ja korjasin ruokavaliota hyvin terveelliseksi ja laihduin yli kymmenen kiloa. Mutta ei tukka enitisekseen tullut. Menin ihotautilääkärille siinä vaiheessa, kun kun olin jo korjannut elämäntapoja ja hiusten väheneminen oli lakannut. Käytin kortisonia kevään ja kesän ajan ja se oli kyllä ihan liian kauan, koska mun päänahkaa irtosi lopulta kortisonin vuoksi kuin isoiksi lumihiutaleiksi mun hiuksille. Sittemmin käytin sitä vaan niin, että paikallisesti joskus pahimpiin näppylöihin. En oikeastaan saanut sitä näppylöihin, vaan päänahan lievään punotukseen. Mulla ei silloin ollut näppylöitä jatkuvasti, vaan ihan vain joskus.

        Niitä näppylöitä ilmeisesti voi tulla paljosta pesemisestä, ainakin apteekin asiakaslehden artikkelin mukaan. Sen mukaan paljosta pesemisestä voi tulla paiseitakin. Että päänahka muuttuu siis paljosta pesemisestä sellaiseksi, että siihen tulee näppylöitä ihan vähästä. Jotenkin uskon tota selitystä. Nykyään mulla on taas valitettavasti ollut tavallista enemmän hiustenlähtöä ja nyt se johtuu iästä, tiedän sen. Olen vaihdevuosissa ja vaihtarit on elimistölle stressi ja siihen kuuluu stressityyppistä hiustenlähtöä. Kun hormonit vähenee jyrkästi, niin tulee stressihiustenlähtöä, kuten raskauden jälkeen ja e-pillereiden tai muiden pitkien hormonikuurien lopetuksen jälkeen. Kyllä musta tuntuu, että sun kannattais käydä ihotautilääkärillä.

        Saatan ehkä vain panikoida, Mutta värjäsin n.1,5 viikkoa sitten hiukset, Mulla on aika lyhyet hiukset, Ja nyt alkanu hiukset rasvottumaan TODELLA nopeasti, Suunnilleen vaikka pesen, Ei vaikuta millään parin tunnin päästä hiukset ihan kamalassa kunnossa.. Saattaa ehkä johtua siitä että pesen joka aamu hiukset.. Ja vielä sen ohella hiuksia alkanu lähtemään juurineen (valkointulppa päässä)... Ja en ole edes 20 vuotias vielä. Nyt tänään laitoin Nivean kosteuttavan hiusnaamion ja tuloksia odotellaan. Saattaa olla että ylireagoin mutta naamakin aika pahassa kuoosissa finnimyrskyn jälkeen ja nyt jos tukkakin lähtee niin on toivo aika vähissä.. :S


      • Ichirukim
        Ichirukim kirjoitti:

        Saatan ehkä vain panikoida, Mutta värjäsin n.1,5 viikkoa sitten hiukset, Mulla on aika lyhyet hiukset, Ja nyt alkanu hiukset rasvottumaan TODELLA nopeasti, Suunnilleen vaikka pesen, Ei vaikuta millään parin tunnin päästä hiukset ihan kamalassa kunnossa.. Saattaa ehkä johtua siitä että pesen joka aamu hiukset.. Ja vielä sen ohella hiuksia alkanu lähtemään juurineen (valkointulppa päässä)... Ja en ole edes 20 vuotias vielä. Nyt tänään laitoin Nivean kosteuttavan hiusnaamion ja tuloksia odotellaan. Saattaa olla että ylireagoin mutta naamakin aika pahassa kuoosissa finnimyrskyn jälkeen ja nyt jos tukkakin lähtee niin on toivo aika vähissä.. :S

        Mulla on semmosia pieniä näppyjä ohimoilla myös, Sibicort kuulemma auttaa? En ole varma...


      • Elo*
        Ichirukim kirjoitti:

        Mulla on semmosia pieniä näppyjä ohimoilla myös, Sibicort kuulemma auttaa? En ole varma...

        Kaikki jotka kärsitte näppylöistä tai finneistä päänahassa, googlatkaapa 'hiuspohjan akne' tai 'päänahan akne'. Hormoniperäistä, niinkuin akne yleensä. Viheliäinen tauti, vie hiukset mennessään ja hankala hoitaa. Taitaa paras apu olla Roaccuttan (siis Isotretinoin). Kortisoniliuokset ja antibioottikuurit antaa hetkellisen avun, mutta vaiva palaa nopeasti takaisin. Itse olen ko. vaivasta kärsinyt jo yli 10 vuotta ja ennen niin paksut hiukset on enään hiirenhäntä :(
        Yhden 6 kk:n Roa-kuurin olen syönyt, auttoi tosi nopeasti, päänahka parani, hiustenlähtö loppui ja hiukset alkoivat vahvistumaan. Valitettavasti akne palasi parin kk:n kuluttua lopetuksesta, sanotaan että joskus tarvitaan parikin kuuria että tauti paranee, en ole vielä hakenut uutta kuuria kun itsellä otti sen verran maksan päälle että hirvittää aloittaa uudelleen. Nyt taas ab-kuuri päällä ja päänahka hyvä, mutta kokemuksesta tiedän mitä tapahtuu kun kuuri loppuu...


    • maurizi

      Hei,
      Minulla on samantyyppinen ongelma. Tuntuu, että olisi kuminen uimahattu päässä koko ajan. Hiukseni eivät ravoitu, mutta päänahka on ihan valkoisen kerroksen peitossa, kutiaa ja hiuksia putoilee.
      Olen neljän vuorokauden sisällä kaatanut pullollisen apteekista ostamaani Raush-merkkistä hoitoainetta päähäni. Kun ainetta on päässä, olo on ihan ok. Mutta kun se on imeytynyt tai olen pessyt sen pois, olo palautuu. Sen pitäisi antaa vaikuttaa muutama tunti tai yön yli, mutta olen antanut jäädä hiuksiini, koska se on näyttänyt imeytyvän kokonaan, eikä ole rasvoittanut hiuksia. Lääkärissä en ole vielä käynnyt.

    • aaa00llj3

      Tää ei välttämättä auta monia mutta KANNATTAA kokeilla, ittelläni hiuksiä lähti 2 vuotta ilman minkäänlaista selitystä kunnes otin ite ohjat käsiini ja luin vaikka mitä artikkeleita netistä ja niiden pohjalta tajusin kärsiväni erilaisista puutostaudeista jotka oli mulle tullu sinä aikana ku olin surru sukulaisten kuolemia enkä syöny lähes mitään moneen kuukauteen. Eli ekaksi hankin bvitamiineja, sen sijaan että ottaisin yhen päivässä, otan yhden aamulla ja yhden illalla. lisäksi otan tauriini-nimistä amino happoa, heti ku aloin tota ottamaan ni hiukset alko melkeen viikossa tuuhentua. Eli otan aamulla kaksi 500 mg tauriinia, 1 b vitamiinin, päivällä yhden 500 mg tauriinin, ja illalla 1 bvitamiinin 1 tauriinin (alussa 2) ja yhden tai kaksi 15 mg sinkkiä. Näillä mun hiukset on tuuhentunu takas "normaaleiksi" ku oli välillä tosi ohuet ja kans tippuili jatkuvasti, suihkun jälkeen kammatessa lähtee vaihtelevasti n.10-25 ku ennen lähti varmaan 100kin kerralla ja päivän mittaan ku harjaan/kampaan vain n.4-10. Tää on mulle ainaki valtava muutos. En sano että kaikkien kannattaa juuri noita mun vitamiini syödä mut sanoisin et kaikkien kannattaa alottaa toi bvitamiini. Niin ja nää ohjeet on nimenomaan niille joilla ei ole perinnöllistä hiustenlähtöä vaan sellast ohenemista joka puolella.

      Neuvoisin kaikkia tutkimaan tarkkaan missä vitamiineissa , mineraaleissa tai amino hapoissa on puutoksia ja hankkimaan sen mukaan.

    • moi43535

      Hei, täällä yksi 21vuotias tytttö, jolla lähtee myös paljon hiuksia.. halusin vaan kysyä että paraniko ap:n hiustenlähtö tässä 6:ssa vuodessa? olisi kiva saada toivoa tähän tilanteeseen :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8690
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2346
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1986
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1734
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      7
      1219
    Aihe