Kuka loi jumalan?

Todella utelias

Tätä olen lapsesta asti suuresti ihmetellyt.
Mistäs tämä ihmeellinen olento tänne pompsahti?
Kukas hänet loi? Miten? Mistä?
Vastaukset ihan suomeksi, ei mitään lainauksia ihmisen kirjoittamasta sepustus kirjasta.
Raakaa faktaa tiskiin.

101

2305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinä vaikeita

      kyselet. Mie en tiijjä!

      • Jumalaa ei kukaan ole luonut,jumala on ollut ijankaikkisuudesta lähtien,tämä maailma on luotu.


    • sitten

      Radio Rockia aamulla ja päätit esittää tosi omaperäisen ite keksimäsi kyssärin?

      • Aloittaja

        Nyt täytyy korjata. En ole kuunnellut radiota. Olen jo sen ikäinen, ettei rockmusa enää nappaa.
        Tämä kysymys on ollut monta vuotta mielessä ja tosi uskikset menevät aina lukkoon siitä.
        Olen edelleen ilman vastausta.
        Vastausta kehiin.


      • mistä siun

        päähäs tommonen kyssäri tuli kesken radiorokin? En miekään tiijä, mutta vilkaisin Isosta Kirjasta ja siellähän se luki:

        Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala, sinua kantavat ikuiset käsivarret (5.Moos.33:27).

        Jeesuksesta sanottiin näin, kun Hänestä ennustettiin: Sinä Betlehem, sinä Efrata, sinä olet pienin Juudan sukukuntien joukossa! Mutta sinun keskuudestasi nousee Israelille hallitsija. Hänen juurensa ovat muinaisuudessa, ikiaikojen takana (Miika 5:2).

        Jumalan henki on minut tehnyt, Kaikkivaltiaan henkäys antaa minulle elämän (Job.33:4).

        Jumala on siis aina ollut, Hän on Henki, Häntä ei ole kukaan luonut.


      • Anonyymi
        Aloittaja kirjoitti:

        Nyt täytyy korjata. En ole kuunnellut radiota. Olen jo sen ikäinen, ettei rockmusa enää nappaa.
        Tämä kysymys on ollut monta vuotta mielessä ja tosi uskikset menevät aina lukkoon siitä.
        Olen edelleen ilman vastausta.
        Vastausta kehiin.

        Kaikki uskovaiset hourulaan


    • luonut

      Jumalaa, mutta Jumala loi paljon. Jumala on aina ollut, mutta ei sinukaan ymmärryksesi sitä riitä käsittämään, eihän.

      • No niin minä ajattelinkin

        Tämä on juuri sellainen asia, johon ei voi vastata.
        Ikiaikainen on aika tynkä selitys, vähän niin kuin lapselle vastataan "Älä kysy, se on vaan niin".
        Huomaan että uskovaiset ihmiset ovat hyvin epäkohteliaita vastauksissaan. Varmasti niin on pyhäkoulussa opetettu. Tähän kysymykseen ei voi kukaan vastata, koska jumala on taruolento.


    • anti-kristitty

      Eli sinä mietit sitä, mistä kaikki lähti liikkeelle? Raakaa faktaa tiskiin? Lainaisinko raamattua? Molemmat vaihtoehdot mahdottomia. Raakaa faktaa ei ole saatavilla ja siksi myös minkä tahansa asiaa koskevan väitteen tarkistaminen on mahdotonta... ja sitten on vielä isompiakin ongelmia.

      Mietipäs itse hetken aikaa tai kauemmin, miksi tuohon kysymykseen ei voi vastata... vastaus on hyvin yksinkertainen ja liittyy siihen, mitä ennakkoehtoja on sille, että jotain voi edes ylipäätään tapahtua.

    • Jotakin on täytynyt olla aina, oli se sitten ei-olevaa tai olevaa. Se ei ole tullut mistään, vaan se on vain ollut. Tietenkään tämä ei tarkoita, että sen on oltava juuri kristinuskon Jumala. Mutta oletetaan nyt että on.

      Koska me ollaan päästy tähän asti, eli tämmönen universumi on syntynyt ja ollaan tässä nykyhetkessä, niin jonkinlainen alku on täytynyt joskus olla, eli aika on alkanut joskus.
      Jos sanoisin antavani sinulle omenan äärettömän ajan kuluttua, et koskaan saisi omenaasi. Jos maailman luomista edeltäisi ääretön määrä aikaa, ei tätä maailmaa olisi koskaan luotu. Kaikki alkoi siis jostakin hetkestä.

      Jos joku olisi luonut Jumalan, tällä Jumalankin luojalla tarvitsisi olla luoja jne. Tulisi loputon putki, jolloin ei koskaan oltaisi päästy tähän hetkeen asti vaan oltaisi vieläkin siellä olemattomassa alussa jossa luoja luojan perää luo uusia luojia. Eli jonkin on ollut oltava aina, ilman luojaa. Sen voi päätellä siitä, että me nyt olemme tässä.

      Ei, tämä ei ollut mikään absoluuttinen vastaus. :) Kysymykseesi ei voi vastata. Mutta tässä omaa spekulaatiotani.
      Ja ihan yhtä hyvin, "mistä se alkuräjähdys tuli"...

      • Näin olkoon

        Olen lentänyt 10km korkeudessa. Ei paljon ollut taivaassa menoa.
        Yöllä kun katsoo tähtiä, ymmärtää miten pieni ja mitätöin on tässä avaruudessa.
        Siksi ymmärsin alle kouluikäisenä, mitään jumalaa ei ole -eikä tule.
        Uskonnon keksijät eivät vain oikein miettineet tätä juttua loppuun asti.


      • Tiedät
        Näin olkoon kirjoitti:

        Olen lentänyt 10km korkeudessa. Ei paljon ollut taivaassa menoa.
        Yöllä kun katsoo tähtiä, ymmärtää miten pieni ja mitätöin on tässä avaruudessa.
        Siksi ymmärsin alle kouluikäisenä, mitään jumalaa ei ole -eikä tule.
        Uskonnon keksijät eivät vain oikein miettineet tätä juttua loppuun asti.

        Hes 38:23
        Niin minä osoitan suuruuteni ja pyhyyteni sekä teen itseni tunnetuksi lukuisain pakanakansain silmien edessä. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra.>>


      • Seli seli seli....
        Tiedät kirjoitti:

        Hes 38:23
        Niin minä osoitan suuruuteni ja pyhyyteni sekä teen itseni tunnetuksi lukuisain pakanakansain silmien edessä. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra.>>

        No ei ole todella näkynyt. Minua ei hetkauta kirja johon on kirjoiteltu kaiken näköistä höpötystä. Usein on pyydetty pientä näyttöä.
        Koskaan ei ole vaan tullut.
        Uskikset eivät voi muuta kun hokea samaa hokemaa.
        -Ei tietenkään, koska mitään ei tapahdu.
        Sitä on maailmanloppua odotettu monta sataa vuotta. Hohhhoh. Lukekaa vaan sitä kirjaa ja pelätkää rauhassa.


      • Kyllä jo nähnyt
        Seli seli seli.... kirjoitti:

        No ei ole todella näkynyt. Minua ei hetkauta kirja johon on kirjoiteltu kaiken näköistä höpötystä. Usein on pyydetty pientä näyttöä.
        Koskaan ei ole vaan tullut.
        Uskikset eivät voi muuta kun hokea samaa hokemaa.
        -Ei tietenkään, koska mitään ei tapahdu.
        Sitä on maailmanloppua odotettu monta sataa vuotta. Hohhhoh. Lukekaa vaan sitä kirjaa ja pelätkää rauhassa.

        Roomalaiskirje 1
        19 Sen, mitä Jumalasta voidaan tietää, he kyllä voivat nähdä. Onhan Jumala ilmaissut sen heille. [Ap. t. 14:17, 17:27]
        20 Hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen ikuinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja havaittavissa hänen teoissaan. Sen vuoksi he eivät voi puolustautua. [Job 12:7-10; Ps. 19:2-4; Jes. 40:21,26]
        21 Vaikka he ovat tunteneet Jumalan, he eivät ole kunnioittaneet ja kiittäneet häntä Jumalana, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. [Ef. 4:17]
        22 He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi, [1. Kor. 1:20]


      • Ei ole vastaan tullut
        Kyllä jo nähnyt kirjoitti:

        Roomalaiskirje 1
        19 Sen, mitä Jumalasta voidaan tietää, he kyllä voivat nähdä. Onhan Jumala ilmaissut sen heille. [Ap. t. 14:17, 17:27]
        20 Hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen ikuinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja havaittavissa hänen teoissaan. Sen vuoksi he eivät voi puolustautua. [Job 12:7-10; Ps. 19:2-4; Jes. 40:21,26]
        21 Vaikka he ovat tunteneet Jumalan, he eivät ole kunnioittaneet ja kiittäneet häntä Jumalana, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. [Ef. 4:17]
        22 He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi, [1. Kor. 1:20]

        Voi voi sentään. Vaikka lukisin puhelin luettelon ja pari dekkaria, ei ole näkynyt.
        Edelleen ketään ei voi esittää mitään todellista. Kyllä näitä tarinan kertojia riittää. Olen kyllä elämässä kokenut iloa ja riemua ilmankin. En pelkää kuolemaa ja voin olla itsestäni ylpeä. "Pärjään itse, kannan vastuun omista valinnoistani" Niin se vaan on.


      • voi auttaa
        Ei ole vastaan tullut kirjoitti:

        Voi voi sentään. Vaikka lukisin puhelin luettelon ja pari dekkaria, ei ole näkynyt.
        Edelleen ketään ei voi esittää mitään todellista. Kyllä näitä tarinan kertojia riittää. Olen kyllä elämässä kokenut iloa ja riemua ilmankin. En pelkää kuolemaa ja voin olla itsestäni ylpeä. "Pärjään itse, kannan vastuun omista valinnoistani" Niin se vaan on.

        Niinpä, et ole NÄHNYT!! Sydämesi on pimentynyt, et osannut lukea oikein allaolevaa tekstiä! En voi auttaa tällaista "potilasta".

        21 Vaikka he ovat tunteneet Jumalan, he eivät ole kunnioittaneet ja kiittäneet häntä Jumalana, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. [Ef. 4:17]
        22 He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi, [1. Kor. 1:20]


      • Näin olkoon kirjoitti:

        Olen lentänyt 10km korkeudessa. Ei paljon ollut taivaassa menoa.
        Yöllä kun katsoo tähtiä, ymmärtää miten pieni ja mitätöin on tässä avaruudessa.
        Siksi ymmärsin alle kouluikäisenä, mitään jumalaa ei ole -eikä tule.
        Uskonnon keksijät eivät vain oikein miettineet tätä juttua loppuun asti.

        Jos olet päätellyt Jumalan olemassaolemattomuudesta vain noilla perusteilla, että olet lentänyt pilvien korkeudella, etkä nähnyt Jumalaa, niin voisi sanoa, että sinä olet se, joka ei ole ihan miettinyt tätä juttua loppuun asti. :)

        Mutta okei, ehkä olet päätynyt siihen kuitenkin ihan muilla keinoilla.

        Nythän oli kuitenkin kyse, että kuka loi Jumalan. Jotta siihen voitaisiin vastata meidän on nyt ihan pakko, vaikka et millään haluaisi, oletettava Jumala olemassaolevaksi. Koska ei ei-olevalla voi olla luojaa.


      • Anonyymi
        Näin olkoon kirjoitti:

        Olen lentänyt 10km korkeudessa. Ei paljon ollut taivaassa menoa.
        Yöllä kun katsoo tähtiä, ymmärtää miten pieni ja mitätöin on tässä avaruudessa.
        Siksi ymmärsin alle kouluikäisenä, mitään jumalaa ei ole -eikä tule.
        Uskonnon keksijät eivät vain oikein miettineet tätä juttua loppuun asti.

        Kyllä se on hyvin mietitty. Yhä vieläkin sillä on markkinaa yksinkertaisimpien keskuudessa. Mietippä joku parempi tuote. Ensin keksitään ongelma ja sitten myydään siihen ratkaisua.


    • uskoton

      ei jumalaa ole olemassakaan se on vaan alkuihmisten sepustus,kun eivät muuten ymmärtäneet maapallon syntyä

      • Eipä alku ihmistään olisi jos jumalaa olisi olemassa.


    • JonesHenry

      Jumala on universumi itse. Hänellä ei ole alkuperää eikä luojaa. Hän vain on! Siksi hänen nimensä on MINÄ OLEN! Meillä on myös ETUOIKEUS olla hänen lapsiaan. Älä pure ruokkivaa kättä ja yritä kysyä enempää.

    • Ei se niin mene

      sillä Luoja ei ole luotu kuten ihminen Luojan kuvaksi.

    • tetragrammiin-JHWH

      Ps 90:2:"Ennenkuin vuoret syntyivät ja sinä loit maan ja maanpiirin, iankaikkisesta iankaikkiseen olet sinä, Jumala."

      Onko se järkevää? Mielemme ei voi täysin käsittää sitä. Mutta onko se riittävä syy tämän ajatuksen hylkäämiseen?

      Harkitsehan esimerkkejä: 1) Aika. Voitko sanoa milloin aika olisi alkanut?
      Hylkäätkö aikakäsitteen tämän takia?

      2) Avaruus. Tähtitieteilijät eivät löydä avaruudelle
      alkua eivätkä loppua. Monet sanovat kaikkeutta
      äärettömäksi. Onko siis avaruutta olemassa, kun
      sen alkua ei voida selittää?


      Tämä sama periaate soveltuu Jumalan olemassaoloonkin.

      • Ketä loi?

        Näin Raamattu. Jes.43:10. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.


      • Yksi tosi Jumala
        Ketä loi? kirjoitti:

        Näin Raamattu. Jes.43:10. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.

        Tässä tekstiyhteys täytyy ottaa tarkasti huomioon jotta voisi ymmärtää mistä on kysymys. Jesaja kirjoittaa että Israel oli Jehovan todistaja, hänen palvelijansa, kun hän ennusti Israelin paluun Babylonin pakkosiirtolaisuudesta.

        Kaikkivaltias Jumala, Jehova, teki Israelin vapauttamisesta Babylonista jumalten koetuksen. Hän haastoi väärät jumalat tuomaan esiin todistajansa ja nimesi Israelin kansan omaksi todistajakseen. (Jesaja 43:9, 12.) Näin hän osoitti, että Babylonin jumalat eivät olleet mitään jumalia ja että hän on ainoa tosi Jumala (Jesaja 43:14, 15).

        Jesaja 43:10:ssä " Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule." Jehova Jumala viittaa juuri näihin pakanakansojen epäjumaliin, joita ei oltu luotu ennen häntä, koska mikään niistä ei ollut olemassa ennen Jehovaa.( Epäjumalat ovat ihmisten luomia. ) Eikä tule olemaan toista elävää tosi Jumalaa , niin kuin jakeen lopussa todetaan.

        Kaikkivaltiasta Jumalaa Jehovaa ei ole luotu, vaan Hän on Luoja.


      • Yksi tosi Jumala kirjoitti:

        Tässä tekstiyhteys täytyy ottaa tarkasti huomioon jotta voisi ymmärtää mistä on kysymys. Jesaja kirjoittaa että Israel oli Jehovan todistaja, hänen palvelijansa, kun hän ennusti Israelin paluun Babylonin pakkosiirtolaisuudesta.

        Kaikkivaltias Jumala, Jehova, teki Israelin vapauttamisesta Babylonista jumalten koetuksen. Hän haastoi väärät jumalat tuomaan esiin todistajansa ja nimesi Israelin kansan omaksi todistajakseen. (Jesaja 43:9, 12.) Näin hän osoitti, että Babylonin jumalat eivät olleet mitään jumalia ja että hän on ainoa tosi Jumala (Jesaja 43:14, 15).

        Jesaja 43:10:ssä " Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule." Jehova Jumala viittaa juuri näihin pakanakansojen epäjumaliin, joita ei oltu luotu ennen häntä, koska mikään niistä ei ollut olemassa ennen Jehovaa.( Epäjumalat ovat ihmisten luomia. ) Eikä tule olemaan toista elävää tosi Jumalaa , niin kuin jakeen lopussa todetaan.

        Kaikkivaltiasta Jumalaa Jehovaa ei ole luotu, vaan Hän on Luoja.

        >>Kaikkivaltiasta Jumalaa Jehovaa ei ole luotu, vaan Hän on Luoja.>>

        Kaikkivaltiasta Zeusta / Allahia / Brahmaa jne. ei ole luotu, vaan Hän on Luoja.
        Miten vakuuttavaa tällainen mielestäsi on?


      • Yksi tosi Jumala
        demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Kaikkivaltiasta Jumalaa Jehovaa ei ole luotu, vaan Hän on Luoja.>>

        Kaikkivaltiasta Zeusta / Allahia / Brahmaa jne. ei ole luotu, vaan Hän on Luoja.
        Miten vakuuttavaa tällainen mielestäsi on?

        Ei se sellaisena olisikaan vakuuttava ellei sille löytyisi todisteita jotka pystyvät
        vakuuttamaan että asia on niin. Raamatusta löydämme luomiskertomuksen, jonka pystymme omin silmin toteamaan että se on toteutunut. Raamattu sisältää myöskin etukäteen annettuja ennustuksia, jotka ovat täyttyneet huomattavasti paljon myöhemmin. Täsmälleen niin kuin on ennustettu. Nämä asiat osaltaan ovat saaneet minut vakuuttuneeksi että Raamatun Jumala Jehova on todellinen, elävä Jumala. Hänen tekonsa todistavat hänen olemassaolostaan.

        Myöskin maallinen historia todistaa Raamatun kertomuksia paikkansapitäviksi.
        Näin pitäviä todisteita en ole tavannut minkään muun ns. jumalan osalta löytyneen.

        Kannattaa tosiaankin ottaa selvää näistä eri jumalista, mitä ihminen on itselleen keksinytkään, mitä niistä sanotaan ja miten ne pystyvät todistamaan olemassa-
        olonsa vai pystyvätkö?


    • >>Tätä olen lapsesta asti suuresti ihmetellyt.
      Mistäs tämä ihmeellinen olento tänne pompsahti?
      Kukas hänet loi? Miten? Mistä?>>

      Hyviä kysymyksiä.

      Kun uskovalle esittää ajatuksen, että maailmankaikkeus saattaa olla ikuinen, hän huudahtaa, että eihän sellainen nyt käy järkeen! Kuitenkin hän itse julistaa täysin ongelmitta, että hänen oma jumalansa on ikuinen.

    • JonesHenry

      Ongelma on ihmisen rajallinen käsitys. Hänen rajallinen mielensä katoavan, materiaalisen universumin edessä, immateriaalisesta universumista puhumattakaan!

    • minä ruija

      Ihminen.

      • Hän se on...

        Niin loputon kymys / kysmykset kuka loi Jumalan ja kuka sen loi ja kuka sen loi ja kuka sen ja sen, ja sen ja sen ja sen jasen ja sen ja sen luojan loi? Jos sitä kyslee, tähän se johtaa. Tuossa ylemänä olikin jo seityksiä Ei Kukaan Häntä luonut, Hän on kaiken alusta asti ollut, Ja Hän se, joka alkoi Pyhänhenkensä sanallaan ja voimallaan (rajaton) luomaan ja luomaansa (kaikkeus kaikkineen) hallitsemaan ja ylläpitämään.


      • toistanko vielä?
        Hän se on... kirjoitti:

        Niin loputon kymys / kysmykset kuka loi Jumalan ja kuka sen loi ja kuka sen loi ja kuka sen ja sen, ja sen ja sen ja sen jasen ja sen ja sen luojan loi? Jos sitä kyslee, tähän se johtaa. Tuossa ylemänä olikin jo seityksiä Ei Kukaan Häntä luonut, Hän on kaiken alusta asti ollut, Ja Hän se, joka alkoi Pyhänhenkensä sanallaan ja voimallaan (rajaton) luomaan ja luomaansa (kaikkeus kaikkineen) hallitsemaan ja ylläpitämään.

        Käsityksen "Jumala" loi Ih-mi-nen.


    • Mirka ...,.,.,.,

      Ihminen on ihan itse luonut kaikki jumalat, enkelit, demonit, pyhäthenget jne.

      HEH HEH HEH ..... Onneksi en kuulu tähän joukkoon joka ei hallitse mielikuvitustaan.

    • Hei,

      Jumala ei ole luotu.

      Jumala on Luoja.

      Tässä on tämä ero.

      Ei tämän kummempi asia.


      Yst. t. Jari

      • >>Jumala ei ole luotu. Jumala on Luoja.>>

        Niinkö? No mitä sinulla sitten on sitä teoriaa vastaan, että universumia ei oltaisi koskaan luotu, vaan se olisi ikuinen?


      • Yksi tosi Jumala
        demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Jumala ei ole luotu. Jumala on Luoja.>>

        Niinkö? No mitä sinulla sitten on sitä teoriaa vastaan, että universumia ei oltaisi koskaan luotu, vaan se olisi ikuinen?

        Mielenkiintoinen näkökanta, mutta löytyykö sille todellisuuspohjaa?

        Olisiko kaikki se mitä havaitsemme olevan ympärillämme, mitä ihminen ei ole
        aikaansaanut, tulla olemassaoloon itsestään, ilman suunnittelua? Sitä
        kannattaa kaikkien pohtia. Voi aloittaa vaikkapa tutkimalla maapalloa, mitä kaikkea
        vaaditaan jotta elämä täällä on mahdollista. Mihin johtopäätökseen tulet tuon puolueettoman tutkimisen jälkeen?


      • Yksi tosi Jumala kirjoitti:

        Mielenkiintoinen näkökanta, mutta löytyykö sille todellisuuspohjaa?

        Olisiko kaikki se mitä havaitsemme olevan ympärillämme, mitä ihminen ei ole
        aikaansaanut, tulla olemassaoloon itsestään, ilman suunnittelua? Sitä
        kannattaa kaikkien pohtia. Voi aloittaa vaikkapa tutkimalla maapalloa, mitä kaikkea
        vaaditaan jotta elämä täällä on mahdollista. Mihin johtopäätökseen tulet tuon puolueettoman tutkimisen jälkeen?

        >>Olisiko kaikki se mitä havaitsemme olevan ympärillämme, mitä ihminen ei ole
        aikaansaanut, tulla olemassaoloon itsestään>>

        Jos universumi on ikuinen, se ei ole koskaan tullut olemassaoloon. Se vain on.

        >>ilman suunnittelua?>>

        Miksi jokin ihmistä suurempi ei voisi olla olemassa ihmisen ymmärryksestä riippumatta?

        >>Voi aloittaa vaikkapa tutkimalla maapalloa, mitä kaikkea
        vaaditaan jotta elämä täällä on mahdollista.>>

        Niinpä. Ja jos elämän edellytyksiä ei olisi tänne kehittynyt, eivät ihmiset olisi täällä ihmettelemässä koko asiaa.

        >>Mihin johtopäätökseen tulet tuon puolueettoman tutkimisen jälkeen?>>

        Voittaahan joku aina lotossakin, eikä kukaan katso sitäkään yliluonnolliseksi tapahtumaksi. Toisin sanoen: vaikka jollakin tapahtumalla olisi lähes äärettömän pieni todennäköisyys toteutua, se ei tarkoita sitä, etteikö se joissain oloissa toteutuisi. Ja tokihan me olemme juuri siellä universumin kolkassa kyselemässä asiaa, jonne olosuhteet soivat elämää syntyä.


      • Yksi tosi Jumala
        demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Olisiko kaikki se mitä havaitsemme olevan ympärillämme, mitä ihminen ei ole
        aikaansaanut, tulla olemassaoloon itsestään>>

        Jos universumi on ikuinen, se ei ole koskaan tullut olemassaoloon. Se vain on.

        >>ilman suunnittelua?>>

        Miksi jokin ihmistä suurempi ei voisi olla olemassa ihmisen ymmärryksestä riippumatta?

        >>Voi aloittaa vaikkapa tutkimalla maapalloa, mitä kaikkea
        vaaditaan jotta elämä täällä on mahdollista.>>

        Niinpä. Ja jos elämän edellytyksiä ei olisi tänne kehittynyt, eivät ihmiset olisi täällä ihmettelemässä koko asiaa.

        >>Mihin johtopäätökseen tulet tuon puolueettoman tutkimisen jälkeen?>>

        Voittaahan joku aina lotossakin, eikä kukaan katso sitäkään yliluonnolliseksi tapahtumaksi. Toisin sanoen: vaikka jollakin tapahtumalla olisi lähes äärettömän pieni todennäköisyys toteutua, se ei tarkoita sitä, etteikö se joissain oloissa toteutuisi. Ja tokihan me olemme juuri siellä universumin kolkassa kyselemässä asiaa, jonne olosuhteet soivat elämää syntyä.

        Kysyit:"Miksi jokin ihmistä suurempi ei voisi olla olemassa ihmisen
        ymmärryksestä riippumatta? "

        Miksi sellainen mielestäsi tarvii edes olla, jos ajattellaan että universumi
        on aina ollut ?

        Kirjoittaessasi:"Ja jos elämän edellytyksiä ei olisi tänne kehittynyt, eivät ihmiset olisi täällä ihmettelemässä koko asiaa. " Nyt puhut kehittymisestä vaikka ensin
        esität väittämän että kaikki olisi aina ollut. Kumpaako tässä nyt sitten oikein
        käsitellään, yritä päättää, niin tämä ajatusten vaihto hiukan selkiytyy. :-)


      • Yksi tosi Jumala kirjoitti:

        Kysyit:"Miksi jokin ihmistä suurempi ei voisi olla olemassa ihmisen
        ymmärryksestä riippumatta? "

        Miksi sellainen mielestäsi tarvii edes olla, jos ajattellaan että universumi
        on aina ollut ?

        Kirjoittaessasi:"Ja jos elämän edellytyksiä ei olisi tänne kehittynyt, eivät ihmiset olisi täällä ihmettelemässä koko asiaa. " Nyt puhut kehittymisestä vaikka ensin
        esität väittämän että kaikki olisi aina ollut. Kumpaako tässä nyt sitten oikein
        käsitellään, yritä päättää, niin tämä ajatusten vaihto hiukan selkiytyy. :-)

        >>Miksi sellainen mielestäsi tarvii edes olla, jos ajattellaan että universumi
        on aina ollut ?>>

        Koska ikuinen universumi ON jotakin ihmistä suurempaa, eli ylittää ihmisen käsityskyvyn.

        >>Nyt puhut kehittymisestä vaikka ensin esität väittämän että kaikki olisi aina ollut.>>

        Energia on aina ollut. Se vain vaihtaa kokoonpanoaan, niin galaktisissa kuin maanpäällisissäkin mittasuhteissa. Galakseja syntyy ja tuhoutuu, samoin eliölajeja maan päällä syntyy ja tuhoutuu. Energia ei kuitenkaan sinänsä koskaan häviä, vaan vaihtaa aina vain muotoaan.


    • Jumala on ollut alustasaakka,ei ole luotu eikä syntynty,Jeesus ainut joka syntyi ihmisen kaltaisekse,luopui kirkkaudestaan siksi ajaksi kun oli maanpäällä.

      Todella utelias

      • >>Jumala on ollut alustasaakka>>

        Mistä "alusta" saakka?


      • demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Jumala on ollut alustasaakka>>

        Mistä "alusta" saakka?

        Kun maailmankaikeus on ollut. Sinä yksin olet Herra. Sinä olet tehnyt taivaan, taivasten taivaat ja tähtien joukot, maan ja kaiken mitä sen päällä on, meret ja kaiken mitä niissä on. Sinä annat kaikelle elämän. Kumartaen rukoilevat sinua taivaan tähtien joukot.Neh 9:6

        Hän sulkee sinetillään tähtien valon.

        demon_of_dawn


      • kuulija1 kirjoitti:

        Kun maailmankaikeus on ollut. Sinä yksin olet Herra. Sinä olet tehnyt taivaan, taivasten taivaat ja tähtien joukot, maan ja kaiken mitä sen päällä on, meret ja kaiken mitä niissä on. Sinä annat kaikelle elämän. Kumartaen rukoilevat sinua taivaan tähtien joukot.Neh 9:6

        Hän sulkee sinetillään tähtien valon.

        demon_of_dawn

        >>Kun maailmankaikeus on ollut.>>

        Eli tästä asti Jumala on siis ollut olemassa?


      • demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Kun maailmankaikeus on ollut.>>

        Eli tästä asti Jumala on siis ollut olemassa?

        Kyllä on ollut olemassa.

        demon_of_dawn


      • kuulija1 kirjoitti:

        Kyllä on ollut olemassa.

        demon_of_dawn

        >>Kyllä on ollut olemassa.>>

        Eli sinun jumalasi siis tuli olemassaoloon samalla kun maailmankaikkeuskin?


      • demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Kyllä on ollut olemassa.>>

        Eli sinun jumalasi siis tuli olemassaoloon samalla kun maailmankaikkeuskin?

        Ei tullut,vaan on ollut enne maailmakaikeuden syntyä. On ikuinen elävä,tämä kaikeus kerran katoaa,se minkä me ihmisenä tunnemme.


        demon_of_dawn


      • kuulija1 kirjoitti:

        Ei tullut,vaan on ollut enne maailmakaikeuden syntyä. On ikuinen elävä,tämä kaikeus kerran katoaa,se minkä me ihmisenä tunnemme.


        demon_of_dawn

        >>Ei tullut,vaan on ollut enne maailmakaikeuden syntyä.>>

        Ok.

        Mikähän sai tämän jumalan sitten jossain vaiheessa keksimään, että nytpä tämä yksinolo saa riittää ja päätänkin ryhtyä luojaksi? Sitä kun persoona on ensin ikuisuuden yksin, niin tokihan se olo voi käydä vähän yksinäiseksi ja aika pitkäksi.

        Tämän pohdiskelun tarkoitus on vain osoittaa, että persoonallinen luoja-jumala on maailmankaikkeuden selityksenä heikompi kuin esimerkiksi se selitys, että universumi itsessään olisi ikuinen.


      • demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Ei tullut,vaan on ollut enne maailmakaikeuden syntyä.>>

        Ok.

        Mikähän sai tämän jumalan sitten jossain vaiheessa keksimään, että nytpä tämä yksinolo saa riittää ja päätänkin ryhtyä luojaksi? Sitä kun persoona on ensin ikuisuuden yksin, niin tokihan se olo voi käydä vähän yksinäiseksi ja aika pitkäksi.

        Tämän pohdiskelun tarkoitus on vain osoittaa, että persoonallinen luoja-jumala on maailmankaikkeuden selityksenä heikompi kuin esimerkiksi se selitys, että universumi itsessään olisi ikuinen.

        >Mikähän sai tämän jumalan sitten jossain vaiheessa keksimään, että nytpä tämä yksinolo saa riittää ja päätänkin ryhtyä luojaksi?< ei tarvise päättää koska on luoja alusta saakka olltut. Jeesuksen kautta pääsemme hänen yhteyteensä,koska hän on elämän valkeus ja pyhyys.
        Normaali ihminen ei siedä hänen pyhyyttä edes katsoa,vain Jeesuksen vanhurskaa voivat katseella sitä kirkkautta.


        demon_of_dawn


      • kuulija1 kirjoitti:

        >Mikähän sai tämän jumalan sitten jossain vaiheessa keksimään, että nytpä tämä yksinolo saa riittää ja päätänkin ryhtyä luojaksi?< ei tarvise päättää koska on luoja alusta saakka olltut. Jeesuksen kautta pääsemme hänen yhteyteensä,koska hän on elämän valkeus ja pyhyys.
        Normaali ihminen ei siedä hänen pyhyyttä edes katsoa,vain Jeesuksen vanhurskaa voivat katseella sitä kirkkautta.


        demon_of_dawn

        >>ei tarvise päättää koska on luoja alusta saakka olltut.>>

        Eli kiersit kysymyksen.

        Te uskovaiset olette valikoivuudessannekin melko epäjohdonmukaisia. Olette kyllä innokkaita esittämään jumalalle milloin minkäkinlaisia ihmismäisiä ominaisuuksia (kuten sääliä, rakkautta, kostonhimoa, palkitsemista ja rankaisua), mutta sitten kuin teille esittää liian vaikean kysymyksen jumalan persoonallisuuteen liittyen, vetäydytte heti takavasemmalle ja levittelette käsiänne ja sanotte: emme me tiedä, emme me tiedä, me emme todellakaan tiedä.

        >>Jeesuksen kautta pääsemme hänen yhteyteensä>>

        Mutta Cthulhun kanssapa voikin jutella suoraan telepaattisesti, ilman välimiestä ja sovittajaa! Ja kun tähdet vihdoin ovat oikeissa asemissa, koko ihmiskunta tulee tuntemaan Cthulhun voiman, mahdin ja todellisuuden!

        >>Normaali ihminen ei siedä hänen pyhyyttä edes katsoa>>

        Myös Cthulhun pyhyys on niin suurta, että vain harvat voivat edes tajuta hänen olemassaoloaan. Pyhässä Wikipediassa hänestä kerrotaan näin:

        "Cthulhu kuitenkin valmistelee paluutaan tunkeutumalla herkkien ihmisten uniin ja tekemällä näistä palvojiaan."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Cthulhu


    • mielenkiintoistajoo

      Entäs ne muut noin 500 000 muuta jumalaa ja uskontoa? Eli jahveko ei ole satua mutta ne muut 499 999 jumalaa ja uskontoa ovat ihmisten keksimää hölynpölyä?

      raamattuko ei ole paimentolaisten aivopiereskelemää sontaa mutta koraani on? :D

      • >>Eli jahveko ei ole satua mutta ne muut 499 999 jumalaa ja uskontoa ovat ihmisten keksimää hölynpölyä?>>

        Heh, näin puolueellista se kristityn maailmankatsomus on. Oman jumalansa uskottavuutta arvioidessa häntä ei häiritse lainkaan ne samat argumentit, joilla hän leimaa muut jumaluudet myyteiksi.


      • Entäs ne muut noin 500 000 muuta jumalaa ja uskonto.Ovat pois johtamassa Ijankaikkisuuden tieltä, mitä Jeesus opettaa.

        mielenkiintoistajoo


      • mielenkiintoistajoo
        kuulija1 kirjoitti:

        Entäs ne muut noin 500 000 muuta jumalaa ja uskonto.Ovat pois johtamassa Ijankaikkisuuden tieltä, mitä Jeesus opettaa.

        mielenkiintoistajoo

        Eli kaikki muut uskonnot ja jumalat ovat ihmisen keksintöä paitsi sinun uskontosi ja jumalasi :D

        Miten naivia ja älyllisesti epärehellistä :D Itse en pystyisi moista väittämään suoralla naamalla.


      • kuulija1 kirjoitti:

        Entäs ne muut noin 500 000 muuta jumalaa ja uskonto.Ovat pois johtamassa Ijankaikkisuuden tieltä, mitä Jeesus opettaa.

        mielenkiintoistajoo

        >>Entäs ne muut noin 500 000 muuta jumalaa ja uskonto.Ovat pois johtamassa Ijankaikkisuuden tieltä, mitä Jeesus opettaa.>>

        Ymmärrätkö, että sinun Jeesuksesi sisältyy noihin maailman myriadeihin jumaliin?


      • mielenkiintoistajoo kirjoitti:

        Eli kaikki muut uskonnot ja jumalat ovat ihmisen keksintöä paitsi sinun uskontosi ja jumalasi :D

        Miten naivia ja älyllisesti epärehellistä :D Itse en pystyisi moista väittämään suoralla naamalla.

        Se jumala on kiivas,jumla joka ei sietä syntiä,se on voittaja jumala,niin kuin sanassa mainitsee,se tuli on polttava.
        Kaikki ne jota kääntävät selkänsä, koska pelastus ei kevannut kaikille heidä poistetaan elävinmaasta.


      • mielenkiintoistajoo
        kuulija1 kirjoitti:

        Se jumala on kiivas,jumla joka ei sietä syntiä,se on voittaja jumala,niin kuin sanassa mainitsee,se tuli on polttava.
        Kaikki ne jota kääntävät selkänsä, koska pelastus ei kevannut kaikille heidä poistetaan elävinmaasta.

        Ja keskustelusta saarnan puolelle.... haukotus. Voi kuulija kun minua ei yhtään kiinnosta mitä se sinun mielikuvitusjumalasi kiivauksissaan heittelee sinne satuhelvettiinsä.

        Mieti hetken islamia kuulija. Huomaa se tosiasia että olet menossa helvettiin koska et kumarra Allahia. Huomaatko miten vähän tämä asia sinua häiritsee? Huomaatko miten naurettava tämä Allahin sinulle lagettama tuomio on? Huomaatko miten sinua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä koraaniin on kirjoitettu?


      • demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Entäs ne muut noin 500 000 muuta jumalaa ja uskonto.Ovat pois johtamassa Ijankaikkisuuden tieltä, mitä Jeesus opettaa.>>

        Ymmärrätkö, että sinun Jeesuksesi sisältyy noihin maailman myriadeihin jumaliin?

        Kuoleet malatko,kaikki häviävät kerran.
        Ei Jeesuksella ole mitääntekemistä,ihmisen keksimillä jumal myyteillä,koska hän on herrojen herra ja kuningasten kuningas,kaikki maaiman mahdit ovat hänen alainsenaan,tekevät vain sen mitä hän sallii tehdä.

        demon_of_dawn


      • kuulija1 kirjoitti:

        Kuoleet malatko,kaikki häviävät kerran.
        Ei Jeesuksella ole mitääntekemistä,ihmisen keksimillä jumal myyteillä,koska hän on herrojen herra ja kuningasten kuningas,kaikki maaiman mahdit ovat hänen alainsenaan,tekevät vain sen mitä hän sallii tehdä.

        demon_of_dawn

        >>kaikki häviävät kerran>>

        Näin se on.

        >>Ei Jeesuksella ole mitääntekemistä,ihmisen keksimillä jumal myyteillä>>

        Kyllä on. Jeesus on yksi niistä tuhansista jumaluuksista, joihin ihmiset uskovat.

        >>koska hän on herrojen herra ja kuningasten kuningas>>

        Mutta niinhän niiden kaikkien muidenkin jumalten sanotaan olevan. Etkö ymmärrä, ettei Jeesus eroa tässäkään piirteessä muista jumalista. Kaikilla ihmisten kehittämillä jumaluuksilla on paljon yhteisiä piirteitä, eikä Jeesus ole tästä poikkeus.

        >>kaikki maaiman mahdit ovat hänen alainsenaan>>

        Mitään ei vain näytä tapahtuvan tässä maailmassa. Jeesus ei ole saanut tätä maailmaa muuttumaan, ei tuotua valtakuntaansa tänne eikä mitään muutakaan konkreettista, joka osoittaisi, että hän olisi poikkeus ihmiskunnan kaikista muista jumaluuksista.

        >>tekevät vain sen mitä hän sallii tehdä>>

        Oletko koskaan ajatellut asiaa niin, että hra Cthulhu voisi olla se tosi herra.
        Hän vain sallii vielä toistaiseksi maailman toimia omillaan, hän odottaa aikaansa, jolloin hän näyttää kaikille mahtinsa. Hän kun ei halua kenenkään joutuvan kadotukseen, ja siksi hän osoittaa pitkämielisyyttä teitä eksyneitä kohtaan...


      • demon_of_dawn kirjoitti:

        >>kaikki häviävät kerran>>

        Näin se on.

        >>Ei Jeesuksella ole mitääntekemistä,ihmisen keksimillä jumal myyteillä>>

        Kyllä on. Jeesus on yksi niistä tuhansista jumaluuksista, joihin ihmiset uskovat.

        >>koska hän on herrojen herra ja kuningasten kuningas>>

        Mutta niinhän niiden kaikkien muidenkin jumalten sanotaan olevan. Etkö ymmärrä, ettei Jeesus eroa tässäkään piirteessä muista jumalista. Kaikilla ihmisten kehittämillä jumaluuksilla on paljon yhteisiä piirteitä, eikä Jeesus ole tästä poikkeus.

        >>kaikki maaiman mahdit ovat hänen alainsenaan>>

        Mitään ei vain näytä tapahtuvan tässä maailmassa. Jeesus ei ole saanut tätä maailmaa muuttumaan, ei tuotua valtakuntaansa tänne eikä mitään muutakaan konkreettista, joka osoittaisi, että hän olisi poikkeus ihmiskunnan kaikista muista jumaluuksista.

        >>tekevät vain sen mitä hän sallii tehdä>>

        Oletko koskaan ajatellut asiaa niin, että hra Cthulhu voisi olla se tosi herra.
        Hän vain sallii vielä toistaiseksi maailman toimia omillaan, hän odottaa aikaansa, jolloin hän näyttää kaikille mahtinsa. Hän kun ei halua kenenkään joutuvan kadotukseen, ja siksi hän osoittaa pitkämielisyyttä teitä eksyneitä kohtaan...

        en tunne Cthylhy, herrani ainoasataan,Jeesuksen joka on lunastanut omakseen,hänet tunnen vapahtajanani.
        Etkö tiedä että jeesus rakastaa ihmistä niin paljon että kuoli ihmisen puolesta,kellä muulla on sellaista rakkautta ei kellään,siksi olen pelastajallensi elämäni velkaa.

        demon_of_dawn


      • satujahve
        kuulija1 kirjoitti:

        en tunne Cthylhy, herrani ainoasataan,Jeesuksen joka on lunastanut omakseen,hänet tunnen vapahtajanani.
        Etkö tiedä että jeesus rakastaa ihmistä niin paljon että kuoli ihmisen puolesta,kellä muulla on sellaista rakkautta ei kellään,siksi olen pelastajallensi elämäni velkaa.

        demon_of_dawn

        ei jeesus kuollut, hänhän oli jumalan kolmas persoona eikä kyennyt oikeasti kuolemaan. tässä irvokkaassa raamatun sadussa jumala uhraa itsensä itselleen jotta kykeni antamaan itse keksimänsä synnin anteeksi itse luomilleen ihmisille pelastaakseen heidät itsekeksimältään kadotukselta :D tämä raamatun jumala oli täysi vatipää :D


      • kuulija1 kirjoitti:

        en tunne Cthylhy, herrani ainoasataan,Jeesuksen joka on lunastanut omakseen,hänet tunnen vapahtajanani.
        Etkö tiedä että jeesus rakastaa ihmistä niin paljon että kuoli ihmisen puolesta,kellä muulla on sellaista rakkautta ei kellään,siksi olen pelastajallensi elämäni velkaa.

        demon_of_dawn

        >>en tunne Cthylhy>>

        Ei "Cthylhy", vaan Cthulhu.

        >>Etkö tiedä että jeesus rakastaa ihmistä niin paljon että kuoli ihmisen puolesta,kellä muulla on sellaista rakkautta ei kellään,siksi olen pelastajallensi elämäni velkaa.>>

        Aivan samanlaisia asioita voidaan väittää mistä tahansa jumaluudesta.

        Osoita minulle yksikin konkreettinen todiste Jeesuksesta. Että Jeesus olisi jotenkin todellisempi kuin mikä tahansa muu jumaluus auringon alla.


      • demon_of_dawn kirjoitti:

        >>en tunne Cthylhy>>

        Ei "Cthylhy", vaan Cthulhu.

        >>Etkö tiedä että jeesus rakastaa ihmistä niin paljon että kuoli ihmisen puolesta,kellä muulla on sellaista rakkautta ei kellään,siksi olen pelastajallensi elämäni velkaa.>>

        Aivan samanlaisia asioita voidaan väittää mistä tahansa jumaluudesta.

        Osoita minulle yksikin konkreettinen todiste Jeesuksesta. Että Jeesus olisi jotenkin todellisempi kuin mikä tahansa muu jumaluus auringon alla.

        Osoita minulle yksikin konkreettinen todiste Jeesuksesta. Että Jeesus olisi jotenkin todellisempi kuin mikä tahansa muu jumaluus auringon alla. Mikä muu jumlluus on kärsinyt ihmisynnin vuoksi pelastaakseen kuolemasta.
        demon_of_dawn


      • kuulija1 kirjoitti:

        Osoita minulle yksikin konkreettinen todiste Jeesuksesta. Että Jeesus olisi jotenkin todellisempi kuin mikä tahansa muu jumaluus auringon alla. Mikä muu jumlluus on kärsinyt ihmisynnin vuoksi pelastaakseen kuolemasta.
        demon_of_dawn

        >>Mikä muu jumlluus on kärsinyt ihmisynnin vuoksi pelastaakseen kuolemasta.>>

        Pelkästään se, että vanhassa kirjassa lukee jotain, ei ole todiste mistään.
        Muutenhan Kalevalakin olisi todiste siitä, että maailma tuli sotkan munasta. Mutta edes sinä et suhtautuisi tällaiseen todisteena, vaan pelkkänä vanhana myyttinä.


      • uskoaonse
        demon_of_dawn kirjoitti:

        >>kaikki häviävät kerran>>

        Näin se on.

        >>Ei Jeesuksella ole mitääntekemistä,ihmisen keksimillä jumal myyteillä>>

        Kyllä on. Jeesus on yksi niistä tuhansista jumaluuksista, joihin ihmiset uskovat.

        >>koska hän on herrojen herra ja kuningasten kuningas>>

        Mutta niinhän niiden kaikkien muidenkin jumalten sanotaan olevan. Etkö ymmärrä, ettei Jeesus eroa tässäkään piirteessä muista jumalista. Kaikilla ihmisten kehittämillä jumaluuksilla on paljon yhteisiä piirteitä, eikä Jeesus ole tästä poikkeus.

        >>kaikki maaiman mahdit ovat hänen alainsenaan>>

        Mitään ei vain näytä tapahtuvan tässä maailmassa. Jeesus ei ole saanut tätä maailmaa muuttumaan, ei tuotua valtakuntaansa tänne eikä mitään muutakaan konkreettista, joka osoittaisi, että hän olisi poikkeus ihmiskunnan kaikista muista jumaluuksista.

        >>tekevät vain sen mitä hän sallii tehdä>>

        Oletko koskaan ajatellut asiaa niin, että hra Cthulhu voisi olla se tosi herra.
        Hän vain sallii vielä toistaiseksi maailman toimia omillaan, hän odottaa aikaansa, jolloin hän näyttää kaikille mahtinsa. Hän kun ei halua kenenkään joutuvan kadotukseen, ja siksi hän osoittaa pitkämielisyyttä teitä eksyneitä kohtaan...

        Minä, sinä olemme olemassa myös tuuli, ilma, puut, eläimet, kaikki elollinen ovat tunnusmerkkejä Jumalasta. Kyllä on olemassa ihmistä fiksumpi olento/henki miksi sitä nyt sanoisi. Äänesi voi kuulua jopa pitkälle avaruuteen, esimerkkinä puhelimella puhuminen. Näkymätön maailma on silmiemme edessä.


    • Totuutta kansalle!!!

      Paavi tietennii!
      Jeesus on ainoo KAIKKIVALTIAS JUMALA!!!
      Siinä jää sen isäukkoki sen jalkoihin, rukoilemaan jumalanpelossaan omaa Poikaansa!
      JEESUS ON AINUT JUMALA!
      Mitäs sää nyt noin tyhmii kyselet?
      Poika otti vallan!
      Isä tottelee ja pelkää nyt KAIKKIVALTIASTA POIKAJUMALAA!
      KAIKKIVALTIAS POIKAJUMALA voi suutuspäissään heittää viraltaan pois pannun entisen isäjumalan helvettiin jos tämä ei tajua rukoilla tarpeeksi KAIKKIVALTIASTA POIKAJUMALAAnsa!
      Näin on kuulkaas nyt matonkuteet perkules!

      SE ON NYT KUULKAAS AIVAN UUSI LIITTO POIKAJUMALAN KANSSA!!!
      USKOKAA NYT JO VIIMEINKIN SE!!!
      HELVETTI SOIKOON, KUN EI MEE SANA PERILLE!!!
      EI SITTEN MILLÄÄN!!!

      UNOHTAKAA NYT JO HELVETISSÄ SE ISÄ KUN ON KAIKKIVALTIAS POIKAKIN, JOKA ON NYT KAIKKIVALTIAS JUMALA SAA-TA-NA SOIKOON!!!

      USKOKAA KAIKKIVALTIAASEEN POIKAAN TAI JOUDUTTE HELVETTIIN!!!

      JEESUS ON JUMALA AINUT!!!

      Ja koska Jeesus on Kaikkivaltias Jumala, niin Isä ei sitä enään ole!!! PISTE!!!

      • >>UNOHTAKAA NYT JO HELVETISSÄ SE ISÄ KUN ON KAIKKIVALTIAS POIKAKIN, JOKA ON NYT KAIKKIVALTIAS JUMALA SAA-TA-NA SOIKOON!!! USKOKAA KAIKKIVALTIAASEEN POIKAAN TAI JOUDUTTE HELVETTIIN!!!>>

        Sinulla se ainakin tuo "hengen hedelmä" näyttää olevan kukassaan.

        "Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen." - Galatalaisille 5:22


      • uskoaonse

        Ehkä jonakin päivä sinäkin vielä palvot vain yhtä.


    • bää

      ei Jumalaa kukaan ole luonut. Sanassakin sanotaan hänen olevan ikuinen. mutta raamatussahan sanotaan, että hänen ajatuksensa ovat ihmisen ajatusta ylempänä, eikä ihminen sitä ymmärrä.

    • totuus paljastuu

      Mikset puhuisi suoraan Jumalalle? Jos oikeasti etsit totuutta, pyydä Häntä itseään sen ilmaisemaan sulle. Kysy sydämellä, älä vain järjellä...

    • ranttali1

      Jumalan (tarkemmin jumalien) "yläpuolella" ovat vieläkin kehittyneemmät "varjo-olennot", joita yhtä vaikea kuin jumaliakin selittää konkreettisin käsittein. Myös näiden yläpuolella ilmeisesti voimia, joita emme voi edes abstraktiona saavuttaa. Eli kaikkien "yläpuolelle" löytyy aina kehittyneemmät voimat. Sitä tietoa mikä tämän kaiken on ja miksi sen käynnistänyt ja onko takana miten monta "hierarkiatasoa", ei voi mikään rajallinen olento täysin koskaan saavuttaa. Järjestelmä vaan on. Myös nykyaikainen evoluutioteoria pahasti kiistanalainen, vaikka ei olisikaan ristiriidassa luomisprosessin kanssa. Koska mikään aika ei olisi riittänyt sattuman kautta pelkän kokeilun kautta löytämään kaikkia nykyisiä toimivia vaihtoehtoja, joihin mm. elämän monimuotoisuus perustuu. Tosin jopa yksinkertaisissa mikroprosessoreissa havaittu yllättäen uusien omien ratkaisujen löytämiskykyä. Mutta tuokin johtuu vain ihmisen rajallisesta ajattelutavasta ymmärtää luonnon järjestelmiä.

    • RiittäväPeruste

      Ei lumenluojakaan tarvitse lumenluojaa.

    • ranttali1

      Yleensäkin ateismi vähän lapsellista, kun tietää ihmisen henkiset ja fyysiset rajoitukset. Luonnon kannalta kun kaikki yhtä mahdollista, kunhan aikaa vaan tarpeeksi. Niin myös jumalat voivat jossain universumin vaiheessa ja jollain sen alueella esiintyä ihan missä muodossa vain. Nykyisin tiede yrittää selittää kaiken itsestään syntyneeksi ja jonkinlaiseksi sattuma-automaatiksi. Mutta se johtuu vain tieteentekijöitten rajaustarpeesta, ettei menisi liian monimutkaiseksi ja abstraktiiviseksi, ei varsinaisesti jumalan tai muiden luonnon voimien kieltämisestä. Jotkuthan ihan tosissaan yrittävät väittää niinkin, ettei muualla universumissa kuin maapallolla olisi elämää, tai etteivät ne voisi matkustaa maapallolle saakka, mikä jo loogisesti omankin olemassaolon ja tulevaisuuden kehityksen kieltävää. Tuokin liittyy ilmeisesti vain sekä tuntemattoman pelkoon, että itsensä helpompaan hallitsemiseen. Emme kuitenkaan koskaan tule tietämään kuin murto-osan todellisuudesta ja erilaisista luonnon ulottuvuuksista, senkin suodattamalla meille sopivien kokemusmallien kautta vain.

    • ihmeellistä on

      Siis kuka loi Jumalan?

      Ajattelen asian näin, että luodessaan ihmiset Jumala antoi meille tietyn määrän ymmärrystä ja ilmaisi itsestään Raamatussa sen mitä ilmaisi. Emme voi ymmärtää enempää kuin Jumala on parhaaksi nähnyt meille ilmoittaa. Turhaa on miettiä Jumalan alkuperää, koska se ei meille selviä. Se on ihmeellistä mutta ihmeellisiä ovat Hänen luomistyönsäkin.

    • Henkilö

      Tiedemiehet sanoo että aika ei ole vakio vaan ennemmin jonkunlainen luomus jonka nopeus tai kuluminen tai miksikä sitä sanotaan, voi vaihdella. Jumala siis loi myös ajan eikä sitä ollut alun perin olemassa. Jumala itse elää siis ajan ulkopuolella, ikuisessa nyt-hetkessä jossa ei synnytä ja sitten aleta olemaan, vaan ollaan vain. Raamattu käyttää Jumalasta usein nimeä "minä olen". "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne."” (2. Moos. 3:14). Jumala on. Hän ei ollut tai tule olemaan, paitsi meidän aikamaailman näkövinkkelistä ajeteltuna. Hän ei myöskään tänne pompsahtanut, kuten kysyjä ehdotti, vaan "tämä" pompsahti Jumalasta eli juuri toisinpäin.

      • >>Jumala on.>>

        Universumi on.

        >>Hän ei myöskään tänne pompsahtanut, kuten kysyjä ehdotti, vaan "tämä" pompsahti Jumalasta eli juuri toisinpäin.>>

        Aivan yhtä hyvin kaiken taakse voitaisiin postuloida kalevalainen Sotkan muna tai ZZ-Topin partaniekat kuin Raamatun Jumalakin.


      • RiittäväPeruste

        Hyvin kirjoitettu.


      • uskoaonse
        demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Jumala on.>>

        Universumi on.

        >>Hän ei myöskään tänne pompsahtanut, kuten kysyjä ehdotti, vaan "tämä" pompsahti Jumalasta eli juuri toisinpäin.>>

        Aivan yhtä hyvin kaiken taakse voitaisiin postuloida kalevalainen Sotkan muna tai ZZ-Topin partaniekat kuin Raamatun Jumalakin.

        Universumi on Jumalan hallussa. Aluksi voi hyvinkin olla ollut vain kiveä elotonta. Mutta niin kauan kuin elämää on on Hänkin.


    • ervvv3vv3v

      Ihmisten toiveet, pelot ja halut loivat jumalan.

      • Ken loi?

        Mielenkiintoiset Raamatun paikat. Jes.43:10. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule. Jer.28:8. Ne profeetat, jotka ovat olleet ennen minua ja ennen sinua muinaisuudesta asti, ovat ennustaneet sotaa, onnettomuutta ja ruttoa monia maita ja suuria valtakuntia vastaan.


      • Ei mitään tekemistä toiveiden kanssa pelkojen halujen luomisesta jumaa.

        ervvv3vv3v


    • ateisti

      Juutalaisten ja antiikin ihmisten päistähän se Jumala syntyi. Siitä on raakaa faktaa, sillä Jumalasta on vain kirjoitettua tietoa ja sitä tietoa pitää käsitellä kuten mitä tahansa fiktiivistä satukirjaa.

      • uskoaonse

        Ja sinäkö olet kaikkitietävä jumala jonka sanaan pitää uskoa.
        En ikinä tule sinun sanojasi seuraamaan


    • Jumala On ollut alusta asti,ikuisuudesta lähtien,minä olen.


      Todella utelias

    • o lindholm

      Me sinut tehtiin, mutta sinä meidät loit.

    • Logic.

      Miksi uskovaisten mukaan on loogisempaa se, että Jumala on ollut aina olemassa, kuin se että universumi on ollut aina olemassa?

      Etnkin kun Jumalasta ei ole todisteita, toisin kuin universumista.

    • uskoaonse

      Hän on kaiken alku ja loppu. Hän vain ilmestyi tyhjästä tai hän vain jo oli. Ei meidän tarvitse muuta tietää. Silmiesi edessä tuuli, ilma, puut, eläimet ihmiset, ym. ovat kaikki vastauksia.

    • Muinaiset jumalat ovat syntyneet ihmisten mielikuvituksessa ja ovat kulkeutuneet sieltä Raamattuun.

    • Uminävaan

      Jos uskotte evoluutioon niin kertokaa että miten ihminen sitten tietää oikeasta ja väärästä?

    • nää_on_näitä

      Kun kellään ei ole muuta kuin oma mielikuvansa.
      Olitpa sitten mitä mieltä tahansa mielesi on sinun omasi, sinä olet se joka valitsee merkityksen mielikuvilleen - jokainen itse

    • Anonyymi

      Runkari

    • Anonyymi

      On pitkä väittely täällä menossa. Jumalaa ei voi selittää järjellä, vaan sydämellä. Jostain syystä tiede ja järki on noussut niin suureen arvoon, ettei nykyään ihmiset ovat ihan pihalla, kun puhutaan "sydämestä" tai "uskosta". Sitten intetään väkisin kun tiede sitä ja tiede tätä, kun ei ole osaamista sydämen tietoon. Usko ja sydän ovat ihan tosia, kun niitä osaa käyttää.. Mut jos ei edes halua osata, niin aina voi jankuttaa tiedettä....

    • Anonyymi

      Jumala on syntynyt uskovaisen päässä, kun elämä rupeaa ahdistamaan niin sille tarvitsee keksiä jokin syy.

      Elämässä ei ole mitään mielenkiintoista, uuden oppiminen on ainoa motiivi.
      Mutta minun mielikuvitus ei luokkaan jumalia.

    • Anonyymi

      "Alussa ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen, nillittäväksi narsistiksi hän sen loi."

    • Anonyymi

      Ajan ennen Jumalaa,on täytynyt olla ajaton energiaton ,materiaton ja rajaton tyhjiö, jonka lämpötila on absoluuttinen nollapiste. Mutta koska olemme olemassa, on tässä äärettömässä tyhjiössä täytynyt tapahtua jotain.Olisiko kuitenkin tyhjiössä olla jonkin laista vetovoimaa,joka pakkautuisi ,ja lämmittäisi tyhjiötä,josta lähtisi pallomaisesti aaltoja joka suuntaan?.Jos näitä aaltoja syntyisi muuallakin ikuisuuden kaukaisuudessa, ne aikanaan törmäisivät toisiinsa,jolloin törmäyskohdassa syntyisi pyörteitä, joissa olisi vetovoimaa.Aikojen kuluessa nämä pyörteet vetäisivät toisiaan puoleensa,jolloin syntyisi energiaksi kutsumaamme ja aineena näkyvää materiaa. Ehkä tästä energiaaineesta syntyi aivoja muistuttava ,valtava tietokoneen tapainen,tietoinen persoonallinen , valtavan älyn omistava keskittymä ,Jumala, joka kaipasi seuraa yksinäisyyteensä ja alkoi luoda järjestystä luonnonlakien voimalla ja lopuksi loi enkelimaailman ja ihmiset ilokseen. Tämä ei ole tieteellinen, eikä uskonnollinen ehdotus,vaan Konsta Pylkkäsen aatoksia Havukka-ahon kalliolla makoillessa ja taivasta tähyillessä.

    • Anonyymi

      JOS jumala olisi olemassa ja se olisi kaikkivoipa, miksi se antaa viattomien lasten ja jumalaan uskovien sekä myös tavallisten ihmisten kärsiä nälänhädästa, sodista, raiskauksista ja jopa ilmaston muutoksesta. Miksi se ei olekaan hyvä ja armelias vaan julma ja väkivaltainen. SIKSI kun sellaista jumalaa ei ole eikä tule.
      Uskonnot on keksitty pitämään tyhmiä, sopulimaisia ihmisiä vallan alla. Kaikki uskonnot ovat kehitelty toisten ihmisten alistamiseksi.

      Jos et tottele uskonnon johtajia, niin jumala rankaisee jopa kolmanteen polveen isien pahat teot. Tämähän on täysin laitonta, rangaista esim minua jos isäni olisi tehnyt jotain oikein pahaa.

    • Anonyymi

      Tämä ketju on vuodelta 2008. Ajatelkaa, yli 10 vuotta on väitelty tästä!

    • Anonyymi

      Varoitan nyt heti alkuun, älä tuomitse jottei sinua tuomittaisi.

      En usko mihinkään uskoon/lahkoon. Olen siis agnostikko ja todisteita hihhuliuskoista ei ole. Raamattu ja Koraani eivät ole todisteita, vaan ihmisen kirjoittamia loruja joihin on yritetty tunkea faktaa. Paino sanalla 'yritetty'

      Itse tiedän miten asia oikeasti meni. Alussa oli multiversumin toisesta kaikkeudesta/ulottovuudesta tullut energiaa. Sanotaan nyt tätä energiaa Jumalaksi.

      Ok. Jumala on kaikkialla kaiken aikaa. Pitää paikkansa koska tämä energia pitkien ja selitettävissä olevien tapahtumien johdosta muuttui aineeksi.

      Jumala on kuolematon, koska energiaa ei voi hävittää/tuhota. Se ainoastaan vaihtaa muotoaan. Esim. Halko joka poltetaan. Energia ei häviä vaan muuttaa muotoaan (en tarkoita tuhkaa tms.)

      Tämä selittää maailmankaikkeuden nyt ja iankaikkisesti. Teidän uskontonne ei perustu muuta kuin uskoon. Tämä minun todellisuus perustuu todistettavissa oleviin faktoihin.

    • Anonyymi

      Alussa ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen, pikkuasioista nillittäväksi narsistiksi.
      Tämä tapahtui tuhansia kertoja, eri aikoina, eri paikoissa ja eri kulttuureissa. Muutoinhan ihmiskunnalla olisi yksi uskonto. Äpäräkultin jumala on valmistettu ekologisesti ylijääneistä kierrätysmateriaaleeista.

    • Anonyymi

      Ihminen keksi sen.

    • Anonyymi

      Jumala on siis ollut ikuisesti, miljardeja ja miljardeja vuosia. Ihminen on ollut olemassa jo satoja tuhansia vuosia.

      Jumala siis seuraili "luomansa" ja "rakastamansa" hmisen touhuja täysin puuttumatta, täysin näkymättä, täysin syrjässä satojen tuhansien vuosien ajan. Pari tuhatta vuotta sitten hän kuulemma yht'äkkiä tulla tupsahti hetkeksi ihmisten pariin pikkuriikkiseen kohtaan maapalloa. Sitten hän taas häippäsi, eikä ole puuttunut, näkynyt eikä osallistunut millään tavalla sen jälkeen.

      Ainoa "todistus"aineisto on vajaat 2000 vuotta vanha, erittäin ympäripyörein ilmaisuin kirjoitettu kokoelma erilaisia tarinoita. Mitään tuoreempaa aineistoa tai näytön tapaistakaan ei yksinkertaisesti ole.

      Niin sanotut oppineet sorvaavat noita ikivanhoja ympäripyöreyksiä mitä moninaisimpiin muotoihin. Oppineilla ei valitettavasti ole yhtään sen enempää oppikirjoja tai tietoja kuin muillakaan. Heidän oppineisuutensa on heidän itse keksimäänsä.

      Olisin odottanut absoluuttisen kaikkivaltiaalta hiukan suurempia näyttöjä. Joku pienikin kaikkivaltiuteen vivahtava häppening silloin tällöin. Mutta ei mitään edes sen tapaistakaan. Koskaan. Missään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe