HEISKALLA SYÖMÄSSÄ.

mauriveikko

oli pakko ottaa esille eräs kirjoitus paikallisesta lehden tekstiviesti palstassa olevassa kirjoituksesta. Koskien Heiskan pitäjän sanontaa eräille syömään tulleille. Ja sanatarkasti lehdestä kopioitu sanonta. Miniäni pyöräili pienen tyttönsä kanssa 31.07.2008 Heiskalle syömään tarkistettuaan puhelimitse ateria-ajan. He saapuivat kello 12.30. Herra kassalla ilmoitti: "En ota uusia asiakkaita sillä jo maksaneet saattavat haluta lisää." Kattilassa oli hernekeittoa.Ei pahoittelua tai anteeksipyyntöä,. miksi mainostetaan jos ruoka ei riitä. Outoa asiakaspalvelua. Sitä samaa minäkin sanon vaikka lounasaikaa oli vielä jäljellä että ihme homma. Olen käynyt siellä aika usein itsekin syömässä mutta nyt kyllä loppu se homma. Olisi kiva saada omistajan oma selitys tähän asiaan. Kyllä kannattaisi kaataa se komea mainos tien varrelta, kun joku ulkopaikkakuntalainen sattuu menemään samaan ansaan. Niin Kyllä Hämeenkyrö saa lisää mainetta entisten lisäksi eikä ne ole kovin positiivisia maineita entisetkään. Ei kai herneet voi olla niin kalliita ettei voi keittää vähän vaikka seuraavallekin päivälle kun se säilyy kyllä. Hinta kyllä on noussut sen olen huomannut mutta laatu huonontunut. Voi olla että pitäjä saa laitta lapun luukulle ettei ole mitään syötävää enää kunhan maine kiirii hieman tuppukylää pidemmälle. Tosi huonoa mainosta koko Heiskan kyläyhdistykselle ei voi muuta sanoa. Jos joka ruokapaikka sanoisi noin että sapuskat ovat vähissä, kannattaisi kiireesti vaihtaa alaa mennä vaikka luomaan ojaa pellolle.

46

3395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palvelua

      Kerrankin mauriveikon kanssa samaa mieltä ja jokseenkin tympeää asiakaspalvelua, ei tee mieli toista kertaa,vaikutti aivan kuin, "mitäs tänne tuppaat"

    • Mikä pielessä heiskalla

      Sama on tullut huomattua. Jos hyvän kotiruuan haluaa työpäivän aikana syödä niin kyllä tuo vepan paarin ja esson ruoka on ollut maittavinta. Heiskalle enään itse mene enkä kyllä suosittelekkaan

    • öljsrfgähjåoe

      ettet mene sinne rutiseen kun täällä palstalla jo tarpeeksi valitat, OLE NÖYRÄ NÖYRYYTTÄ.

      • mauriveikko

        sinä idiootti myöhästyit olit vasta kolmas kommentoija kun odotin sinun olevan eka,sillä sinulla on aina nuo viisaat sanat tai ehkä ainoat mitkä osaat kirjoittaa. Mutta älä välitä sillä olen nähnyt kaltaisiasi kyllä ennenkin et sinä hetkauta ketään noilla viisailla sanoillasi. Sinuun sopii hyvin koululatina ota selvää kun olet niin terävä poju mitä tarkoittaa sanonta -O sancta simplicitos-


      • päänaukoja

        ja Bardus scriptor.


      • pghjepotsjå
        mauriveikko kirjoitti:

        sinä idiootti myöhästyit olit vasta kolmas kommentoija kun odotin sinun olevan eka,sillä sinulla on aina nuo viisaat sanat tai ehkä ainoat mitkä osaat kirjoittaa. Mutta älä välitä sillä olen nähnyt kaltaisiasi kyllä ennenkin et sinä hetkauta ketään noilla viisailla sanoillasi. Sinuun sopii hyvin koululatina ota selvää kun olet niin terävä poju mitä tarkoittaa sanonta -O sancta simplicitos-

        että älä rutise, OLE NÖYRÄ


    • on oikeassa

      Olen Heiskan talon tyttären jälkeläinen suoraan alenevassa polvessa. Olen harmikseni havainnut, että kaikki mikä liittyy Heiskaan, siihen vanhaan, on jotenkin vajavaista. Tarkoitan, että se remontointi ja rakennusten restaurointi on kyllä hoidettu suurella pieteetillä. Mutta: se markkinointi, se on kovin alkeellista. Tai ei ehkä ei nyt alkeellista, mutta harrastelijamaista. En tahdo moittia tätä ruokapalveluyrittäjääkään, kilpailu on kovaa Kyrössä. Paikka ei ole paras mahdollinen, mutta on Heiskalla omiakin kilpailuedellytyksiä, kunhan niihin satsaa jonkun euron. Tilaa siellä on kyllä vaikka minkälaisiin näyttelyihin ja vastaaviin esittelytilaisuuksiin.

      Vanhana markkinointi-ihmisenä tiedän sen, että alussa on uhrattava resursseja paikan markkinointiin. Ehkäpä olisi parasta Heiskallekin, että se vuokrattaisiin sopivilla ehdoilla yhdelle yrittäjälle tarpeeksi pitkällä vuokra-ajalla. Ehdoissa voitaisiin ottaa huomioon omistajatahojen tarpeet sopivin ehdoin.

      Kuntakin voisi ottaa osaa tukemalla yritystä itselleen sopivin keinoin. Onhan se tukenut muitakin sen nurkkakunnan yrityksiä pienimuotoisesti jo kymmeniä vuosia. Hämeenkyrössä on paljon pienyrittäjiä, jotka voisivat verkostoitua Heiskaan, ja muihinkin yrityksiin. Luulisin, että se on tänä päivänä vähän pakkokin näin pienellä paikkakunnalla. Kokeilkaa nyt yrittäjät todella sitä yhteistyötä. Jättäkää se vanha jäynä jo viimeinkin historiaan. Kaikkien pitää ymmärtää, että se ratkaisee, mitä siellä viivan alla on. Enkä tarkoita sitä emännän viivaa...

      • oskari

        No kylläpäs Tuo Heiskan alkuperäinen perusidea. on nyt katoamassa Joka ei varsinaisesti ollut voittoa tuottava liikeyritys.. no jaa.... voisi olla hyväkin idea mutta kyllä Hämeenkyrön yrittäjät ovat rikollisen ahnetta porukkaa Valkataa mieluumin jostain kauempaa niin vois tulla niitä uusia ideoita.


      • tulla kylätoimintakeskus
        oskari kirjoitti:

        No kylläpäs Tuo Heiskan alkuperäinen perusidea. on nyt katoamassa Joka ei varsinaisesti ollut voittoa tuottava liikeyritys.. no jaa.... voisi olla hyväkin idea mutta kyllä Hämeenkyrön yrittäjät ovat rikollisen ahnetta porukkaa Valkataa mieluumin jostain kauempaa niin vois tulla niitä uusia ideoita.

        ja se sai hankerahoitusta korkeamman prosentin mukaan. Kuitenkin siitä tulikin puhdas maatilamatkailuyritys. Kylätoimintaa ei voi, onneksi! korkealta ohjata.

        Ihmeellistä miten Hämeenkyrön yrittäjät ovat kiltisti nieskelleet yhteiskunnan antaman maaseuturahoituksen edun kilpailussa.


      • WOPETGJOEI

        EIPÄ TAINNUT HEISKAN TYTTÄRILLÄ JÄLKELÄISIÄ OLLA, JOTEN ÄLÄ JAUHA PASKAA, VAI MIKSET PERINYT HEISKAA TAMPIO


      • on oikeassa
        WOPETGJOEI kirjoitti:

        EIPÄ TAINNUT HEISKAN TYTTÄRILLÄ JÄLKELÄISIÄ OLLA, JOTEN ÄLÄ JAUHA PASKAA, VAI MIKSET PERINYT HEISKAA TAMPIO

        ja väärässä yhtä aikaa. Minä nyt tunnen sukuani muutamia sukupolvia taakse päin toisin kuin tampio, jolla ilmeisesti on vaikeuksia tietää edes isäänsä, kun huutaakin täällä kuin Ronkan sonni.


      • eatighjetpo
        on oikeassa kirjoitti:

        ja väärässä yhtä aikaa. Minä nyt tunnen sukuani muutamia sukupolvia taakse päin toisin kuin tampio, jolla ilmeisesti on vaikeuksia tietää edes isäänsä, kun huutaakin täällä kuin Ronkan sonni.

        taida tuntea kun tollaisia veistelet TAMPIO ÄÄLIÖ, Olet varmaan jonkun trenkin jälkeläinen ja lulet kuuluvasi heiskan sukuun jola ei tosiaan jälkeläisiä ollut senhän tietää jokainen hämeenkyröläinen.


      • Sukua tutkinut
        eatighjetpo kirjoitti:

        taida tuntea kun tollaisia veistelet TAMPIO ÄÄLIÖ, Olet varmaan jonkun trenkin jälkeläinen ja lulet kuuluvasi heiskan sukuun jola ei tosiaan jälkeläisiä ollut senhän tietää jokainen hämeenkyröläinen.

        Puuttumatta enempää turhanaikaiseen kinasteluunne Heiskan suvun loppumisesta ilmoitan, että olen sitä sukua minäkin ja ainakin sata muutakin kyröläistä. Jos Heiskan kantatilalta suku hiipuikin, on edellisistä polvista sukua levinnyt ympäri maailmaa. Eivät nämä niin vaikeita asioita ole, jos pientäkin kipenää yläpää iskee.

        Et kai vaan TAMPIO ÄÄLIÖ ole sitä sukua, joka on sataprosenttisia homoseksuaaleja jo kymmenennessä sukupolvessa!


      • vettä....
        Sukua tutkinut kirjoitti:

        Puuttumatta enempää turhanaikaiseen kinasteluunne Heiskan suvun loppumisesta ilmoitan, että olen sitä sukua minäkin ja ainakin sata muutakin kyröläistä. Jos Heiskan kantatilalta suku hiipuikin, on edellisistä polvista sukua levinnyt ympäri maailmaa. Eivät nämä niin vaikeita asioita ole, jos pientäkin kipenää yläpää iskee.

        Et kai vaan TAMPIO ÄÄLIÖ ole sitä sukua, joka on sataprosenttisia homoseksuaaleja jo kymmenennessä sukupolvessa!

        Ihan oikeasti onko sen niin kovin paljon väliä kuka mistäkin suvusta on lähtöisin ja senkään onko suvussa hetero- vai homoseksuaaleja. Kaikki täällä tallustellaan, väliin saadaan parempaa palvelua. Joskus ei palvella ollenkaan. Useimiten se on siltä väliltä.


      • hämeestä
        Sukua tutkinut kirjoitti:

        Puuttumatta enempää turhanaikaiseen kinasteluunne Heiskan suvun loppumisesta ilmoitan, että olen sitä sukua minäkin ja ainakin sata muutakin kyröläistä. Jos Heiskan kantatilalta suku hiipuikin, on edellisistä polvista sukua levinnyt ympäri maailmaa. Eivät nämä niin vaikeita asioita ole, jos pientäkin kipenää yläpää iskee.

        Et kai vaan TAMPIO ÄÄLIÖ ole sitä sukua, joka on sataprosenttisia homoseksuaaleja jo kymmenennessä sukupolvessa!

        se Homo varmaan olet jos kerran siitä niin toitotat


      • Rantakulmalainen
        Sukua tutkinut kirjoitti:

        Puuttumatta enempää turhanaikaiseen kinasteluunne Heiskan suvun loppumisesta ilmoitan, että olen sitä sukua minäkin ja ainakin sata muutakin kyröläistä. Jos Heiskan kantatilalta suku hiipuikin, on edellisistä polvista sukua levinnyt ympäri maailmaa. Eivät nämä niin vaikeita asioita ole, jos pientäkin kipenää yläpää iskee.

        Et kai vaan TAMPIO ÄÄLIÖ ole sitä sukua, joka on sataprosenttisia homoseksuaaleja jo kymmenennessä sukupolvessa!

        taas ihmettelen ettei kukaan "sukulainen" perinyt heiskan miljoonia. Taidat olla se tampio ääliö todella.


    • x-kirjailija

      miksi sitä yrittää pitää ruokalaa jossa ei mitään saa suuhunsa. Pistäisi lapun sitten luukulle että santsaajat saavat soppaa mutta muut jos riittää. Erittäin törkeää asiakas palvelua sanoisin, olisi edes lisännyt sitten vettä kattilaan lisää salaa ja sanonut että pääsi tulemaan vähän laihanlaista. Täytyypä mennä sinne joku päivä heti kello 11.00 ja kysyä että kai täällä sitten saa muutkin kuin minä.Sillä syön aika paljon kylläkin että siitä jokin pieni tyttö voipi jäädä sitten ilman popöröä. Kai sitä täytyy ehdottaa kunnalle että lisäisi avustusta Heiskan kylätoimikunnalle että antaisi vuokralle paikan sellaiselle henkilölle joka toimisi toisin kuin nykyinen ruokalanpitäjä.

      • Musti

        Annat niin typeriä arvosteluja ja neuvoja,että
        tyhmenpikin huomaa ettet tiedä asiakaspalvelusta ja laadusta hevonpersettä.


      • sana,katse ym,ym,ym
        Musti kirjoitti:

        Annat niin typeriä arvosteluja ja neuvoja,että
        tyhmenpikin huomaa ettet tiedä asiakaspalvelusta ja laadusta hevonpersettä.

        Koska ruokalanpitäjä on näyttelijä,miksi hän ei näyttele edes kerran vuodessa hymynaamaa ??
        Äläkä sano nöyryyttä,nöyryyttä...


      • x-kirjailia
        Musti kirjoitti:

        Annat niin typeriä arvosteluja ja neuvoja,että
        tyhmenpikin huomaa ettet tiedä asiakaspalvelusta ja laadusta hevonpersettä.

        sinä näköjään tiedän asiakas palvelusta sen ettei kaikille ruokailijoille tarvitse antaa sapuskaa. Minä en ole pitänyt ruokalaa koskaan mutten kylläkään käännyttäisi ketään pois, jos ruokaa olisi vähän . Kysyisin että käykö edes vaikka pyttipannu tai vastaava tilalle, kun näin pääsi käymään.Tai syvä anteeksi pyyntö ainakin olisi ollut paikallaan sillä se on asiakas palvelua minun mielestäni. Se oli lähinnä vitsi kun sanoin että lisää vettä soppaan, ja sanoppa sitten mitä sinä laadulla tarkoitat? Heiskalla sitä ei ainakaan ole puupennin vertaa, itse tekisit varmaan samalla tavalla että nyt loppu ruoka ja ylimääräiset ulos ja äkkiä. Ajattele vähän mitä suustasi päästät, ei ne kovin viisaita sanoja ole vaikka itse niin luulet. En tiedä puhutko koirasi puolesta, kun nimi viittaa siihen. Kyllä koirasikin on varmaan aina nälässä kun sinulla on tuollainen periaate. Voi koira parkaa sääliksi käy kun on tuollainen isäntä.


      • asiakaspalvelu
        Musti kirjoitti:

        Annat niin typeriä arvosteluja ja neuvoja,että
        tyhmenpikin huomaa ettet tiedä asiakaspalvelusta ja laadusta hevonpersettä.

        on tainnut olla alalla kun tietää että asiakas on aina väärässä, mitä silloin tulee kun on kyse bisneksestä eli liiketaloudesta. Minusta olisi ollut vähintä mitä Heiskan pitäjä olisi voinut,että olisi kipaissut hakemassa parit pitsat kylältä ja sanoa ettei maksa mitään. Silloin olisi ollut tosi liikemies ja maine kiirinyt lähipitäjiin,että siinä vasta on kunnon ruokalan pitäjä. Rahat olisivat kyllä tulleet monin verroin takaisin sen tempauksen jälkeen. Joten Mustin poika ota opiksesi miten hyvin asiakas palvelu voisi pelatakaan, jos on vähänkään näppärä ja hoksaavainen. Olen tehnyt vähän vastaavanlaisen tempun en tosin ravitsemus alalla, mutta se toimii kyllä muillakin aloilla. Ja sain tehdä töitä eläkeikään asti, mitä Heiskalla ei luultavasti tapahdu niin jos näin hyvin jatkaa palvelujaan. Ja mitä hevonperseeseen tulee kyllä silläkin bisnestä voi tehdä, mutta anna senkin tehdä ammattioriin äläkä mene sölköttämään siihen väliin. Hyvää jatkoa sulle jos ei oma riitä.


      • Musti
        x-kirjailia kirjoitti:

        sinä näköjään tiedän asiakas palvelusta sen ettei kaikille ruokailijoille tarvitse antaa sapuskaa. Minä en ole pitänyt ruokalaa koskaan mutten kylläkään käännyttäisi ketään pois, jos ruokaa olisi vähän . Kysyisin että käykö edes vaikka pyttipannu tai vastaava tilalle, kun näin pääsi käymään.Tai syvä anteeksi pyyntö ainakin olisi ollut paikallaan sillä se on asiakas palvelua minun mielestäni. Se oli lähinnä vitsi kun sanoin että lisää vettä soppaan, ja sanoppa sitten mitä sinä laadulla tarkoitat? Heiskalla sitä ei ainakaan ole puupennin vertaa, itse tekisit varmaan samalla tavalla että nyt loppu ruoka ja ylimääräiset ulos ja äkkiä. Ajattele vähän mitä suustasi päästät, ei ne kovin viisaita sanoja ole vaikka itse niin luulet. En tiedä puhutko koirasi puolesta, kun nimi viittaa siihen. Kyllä koirasikin on varmaan aina nälässä kun sinulla on tuollainen periaate. Voi koira parkaa sääliksi käy kun on tuollainen isäntä.

        Tiedät asiakaspalvelusta tuskin mitään et edes sitä että se on yhdyssana. Nimimerkin takaa toisten ihmisten moittiminen ja arvostelu on paskahousujen puuhaa. Tykkäisitkö jos täällä arvosteltaisiin tekemisiäsi ja tekemättä jättämisiäsi omalla nimelläsi hölmö. HÄPEÄ !


      • x-kirjailija
        Musti kirjoitti:

        Tiedät asiakaspalvelusta tuskin mitään et edes sitä että se on yhdyssana. Nimimerkin takaa toisten ihmisten moittiminen ja arvostelu on paskahousujen puuhaa. Tykkäisitkö jos täällä arvosteltaisiin tekemisiäsi ja tekemättä jättämisiäsi omalla nimelläsi hölmö. HÄPEÄ !

        vai tuli minulle kirjoitusvirhe sitä sattuu kyllä minulle. Mutta kun sanot että nimimerkin takaa on hyvä toisia haukkua niin sano sitten oma nimesi kuka olet. Et taida oikein lukea tarkkaan mitä aina kirjoitetaan, vaan tarjoat sitä hevonpersettä. Ei kai tämä aihe vaan kosketa sinua kovin läheltä siltä vähän tuntuu. Mutta koeta kestää muin mies tai eihän sitä tiedä vaikka olisitkin sitä hameväkeä. Luulenkin että olen sitä niin sanottua kauniimpaa sukupuolta, sillä jutut ovat sen luontoisia.


      • x-kirjailija
        Musti kirjoitti:

        Tiedät asiakaspalvelusta tuskin mitään et edes sitä että se on yhdyssana. Nimimerkin takaa toisten ihmisten moittiminen ja arvostelu on paskahousujen puuhaa. Tykkäisitkö jos täällä arvosteltaisiin tekemisiäsi ja tekemättä jättämisiäsi omalla nimelläsi hölmö. HÄPEÄ !

        muista että hyvä asiakaspalvelu no tulihan se sieltä oikeinkin kirjoitettuna tapahtuu" tekoina" eikä puheina ja suunsoittoina. Siis palvele ja hymyile äläkä ole koppava siinä sinulle ASIAKASPALVELUA.
        Eikä ole mitään hävettävääkään minulla jos olen samaa mieltä että Heiskalla on huono" asiakaspalvelu" taas jällen oikein kirjoitettuna.


      • Musti
        x-kirjailija kirjoitti:

        muista että hyvä asiakaspalvelu no tulihan se sieltä oikeinkin kirjoitettuna tapahtuu" tekoina" eikä puheina ja suunsoittoina. Siis palvele ja hymyile äläkä ole koppava siinä sinulle ASIAKASPALVELUA.
        Eikä ole mitään hävettävääkään minulla jos olen samaa mieltä että Heiskalla on huono" asiakaspalvelu" taas jällen oikein kirjoitettuna.

        Turha selitellä. Nimimerkkisi takana luuraa kaikesta rutiseva sekä nalkuttava ihmisiä arvosteleva pölvästi.


      • mauriveikko
        Musti kirjoitti:

        Turha selitellä. Nimimerkkisi takana luuraa kaikesta rutiseva sekä nalkuttava ihmisiä arvosteleva pölvästi.

        naurettavaa että aina kun aloitan jonkun palstan kirjoittelun, tällä kertaa ihan paikkakunnan lehdestä lainatusta arkitelilista, ja kyselyn siitä ihmisten mielipiteitä asiaan. Niin jälleen lähtee asia mitä kummallisemmin hakoteille, siellä alkaa mustit ja mansikit riitelemään kuka on kukin. Antakaa nyt vain hyvät ihmiset asiaan kuuluvia vastaan tai puolesta puhuvia vastauksia. Jo aikaisemminkin joskus sanoin että onko minussa jokin pahahenki joka pistää ihmiset toisiaan vastaan riitelemään, vai mikä siinä on vikana kirjoituksissani kun melkein aina jutut riistäytyvät ihan eri asioihin. Minä vain- Dixi et animam levavi- enkä muuta.


    • on oikeus

      valita asiakkaansa. Jos asikkaan naama ei miellytä tai hän on aikaisemmin häiriköinyt voi hänet käskeä poistumaan. Jos hän ei tottele, niin poliisilla on oikeus voimakeinoja käyttäen poistaa henkilö ravintolasta.

      • Kyrön Pärskijä

        ... Jos kerran asiakkaita on liikaa, niin käännytetään miniät ja tyttäret ovelta pois. Lienevät siis juovuksissa ja häiriköitä?
        Riski poliisihan siinä asuu ihan naapurissa noita kelvottomia ulos heittelemään.

        Tosin ruokapaikan maine kiirii, ja ehkä pimeän talven keskellä joutuukin sitten katselemaan tyhjää hallia. On kuitenkin omaa soppaa, mitä voi syödä.

        Ruokaloita on Hämeenkyrössä toki muitakin.


      • mauriveikko

        Voi pyhä yksinkertaisuus sentään sinun ajatuksesi juoksua,kai tämä pikkutyttö on häiriköinyt ja riehunut siellä aikaisemmin ja pannut paikat sekaisin tai naama ei miellytä kuten ei Pekingin Olympialaisissakin tapahtui. Ja koska Heiska Ravintolaksi on muuttunut, sillä ravintoloissa on muutakin tarjolla kun hernesoppaa. Ja niissä on yleensä muutakin tarjottava, eikä käännytetä takaisin ruuan vähyyden takia. Oletko kellarissa asunut jo pitkään kun et näköjään tiedä mitä maailmalla tapahtuu nykyjään. Toivottavasti sinut ohjataan suoraan ulos seuraavan kerran kun käyt ruokakaupassa, sillä naamasi ei välttämättä miellytä kaikkia, ei ainakaan minua noitten juttujesi takia joten poliisit paikalle van heti kuten joku muukin mainitsi samansuuntaista toimintaa jos lapsi rupeaa hankalaksi ja pyytää ruokaa rahaa vasten. Että onpa röyhkeä lapsukainen.


    • ostaa purkillisen

      hernekeittoa 59 sentillä ja myydä puolet annoksesta lounashinnalla 6,90€. Taitaa Pirkan Kylien isäntien loistava taloushallito tarttunut vuokralaiseenkin. Rötiskön kunnostajat tekivät hankintoja, vaikka tilillä ei ollut edes katetta.

      • mauriveikko

        purkki kannattaa kyllä varmaan ottaa taskuun seuraavalla kerralla jokaisen joka menee Heiskalle syömään. Kai ne mikrossa sen sisällön sitten lämmittää jos oma on päässyt loppumaan, eri maksusta tietenkin. Kas kun ei ole tullut asianomaiselta mitään vastausta tähän sopan vähyyteen, ja kelle sitä annetaan jos sattuu jäämään yli. Kyllä entisellä pitäjällä riitti ruoka hyvinkin, en tiedä onko papusoppa sitten niin hyvää että sitä syödään oikein tapellen tai vaan ihan syömisen ilosta.


      • Kyrön Pärskijä
        mauriveikko kirjoitti:

        purkki kannattaa kyllä varmaan ottaa taskuun seuraavalla kerralla jokaisen joka menee Heiskalle syömään. Kai ne mikrossa sen sisällön sitten lämmittää jos oma on päässyt loppumaan, eri maksusta tietenkin. Kas kun ei ole tullut asianomaiselta mitään vastausta tähän sopan vähyyteen, ja kelle sitä annetaan jos sattuu jäämään yli. Kyllä entisellä pitäjällä riitti ruoka hyvinkin, en tiedä onko papusoppa sitten niin hyvää että sitä syödään oikein tapellen tai vaan ihan syömisen ilosta.

        ... oikein kunnon vanhanajan hernesopan joku tekee siten, että ensin liottaa kuivaherneet, paistelee hyvät possunlihapalat ja sitten keittää näistä sopan, niin kyllä siitä voisi nykyään hiukan tapellakin...


      • volvomies..
        Kyrön Pärskijä kirjoitti:

        ... oikein kunnon vanhanajan hernesopan joku tekee siten, että ensin liottaa kuivaherneet, paistelee hyvät possunlihapalat ja sitten keittää näistä sopan, niin kyllä siitä voisi nykyään hiukan tapellakin...

        jo tuttu rupiselta kansakouluajalta:

        "Eesau vaihtoi esikoisoikeutensa kulinaariseen nautintoon, ertsoppaan"!

        Näin opettivat silloisessa lapsenkiusaamislaitoksessa, joka sijaitsi keskellä synkintä leastadius-aluetta.

        Myös viime sodat olisivat jääneet vähemmille uhreille, jos ei puhkua antavaa hernesheittoa olisi ollut.
        -Ainakin mitä välittömiin uhreihin tulee..


      • syyskuun lopulla
        Kyrön Pärskijä kirjoitti:

        ... oikein kunnon vanhanajan hernesopan joku tekee siten, että ensin liottaa kuivaherneet, paistelee hyvät possunlihapalat ja sitten keittää näistä sopan, niin kyllä siitä voisi nykyään hiukan tapellakin...

        myydään hernekeittoa usealla torilla Suomessa.


      • x-kirjailija
        syyskuun lopulla kirjoitti:

        myydään hernekeittoa usealla torilla Suomessa.

        saavat kyllä kaikki ostaa eikä ainoastaan ne ketkä santsaavat. Siis kaikki lapset jotka tykkäävät hernerokasta siis sinne jonoon vain rohkeasti.


      • hjv
        mauriveikko kirjoitti:

        purkki kannattaa kyllä varmaan ottaa taskuun seuraavalla kerralla jokaisen joka menee Heiskalle syömään. Kai ne mikrossa sen sisällön sitten lämmittää jos oma on päässyt loppumaan, eri maksusta tietenkin. Kas kun ei ole tullut asianomaiselta mitään vastausta tähän sopan vähyyteen, ja kelle sitä annetaan jos sattuu jäämään yli. Kyllä entisellä pitäjällä riitti ruoka hyvinkin, en tiedä onko papusoppa sitten niin hyvää että sitä syödään oikein tapellen tai vaan ihan syömisen ilosta.

        ainainen rutina joka asiasta, sinä yhteiskunnan hylkiö


      • onko sulla
        hjv kirjoitti:

        ainainen rutina joka asiasta, sinä yhteiskunnan hylkiö

        BMV ja NMB KUN KERAN ON HIFIKIN.


      • hjv
        onko sulla kirjoitti:

        BMV ja NMB KUN KERAN ON HIFIKIN.

        ymmärrä??


    • Pakko-otto

      Olisi kiva kivatella. Minä olen saanut Heiskalla syödäkseni ilman selityksiä.

      • menit...

        Sä menitkin varmaan heti kun olet aukes.Olit eka !


      • oppemo
        menit... kirjoitti:

        Sä menitkin varmaan heti kun olet aukes.Olit eka !

        Mielestäni hämeenkyrössä ei kiukutella mistään turhasta.

        Ei nyt eikä myöhemmin.


    • Suursyömäri

      kun lähtee ravintolaan syömään.Hienoa liiketoimintaa kertakaikkiaan. Saako sieltä edes vettä, vai onko jo maksaneet asiakkaat ryystäneet senkin?

      • mauriveikko

        saa vettä varmaankin sillä onhan sitä tullut Heiskankin katolta isoihin saaveihin, että kyllä se varmaan riittää eikä maksa varmaankaan hunajaa sentään.


    • Ikaalilainen

      Hämeenkyrön vajakit,kaupastakin saa eineksiä.

      • Löysit_sitten

        jonkin ikivanhan viestiketjun? ONNEKSI OLKOON SINULLE!


    • Tutkijamieli

      Ikaalislaiset on 99,9% homoseksuaalisia. Tämä todettu Sveitsiläisessä tutkimuksessa ja EU tuomioistuimen hyväksymä julkilausuma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8069
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4572
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2220
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe