Runsasvuoto=Silti raskaana?

Voiko olla?

Eli kyselisin onko kellään ollut runsasta verenvuotoa(Kuukautiset) mutta silti kuitenkin ei ole tullut keskenmenoa?

7

5017

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahdollista...

Omalla äidilläni tuli "kuukautiset" monta kertaa ennen kuin sai tietää odottavansa minua. Raskausviikkoja oli 18 5 ennen kuin sai tietää...

• raskaanako?

Siis olet testannut olleesi raskaana ja nyt vuodat runsaasti verta?
      Keskenmeno on todennäköistä varsinkin jos on ihan alkuraskaudesta kyse, mutta toki kannattaa käydä lääkärissä tarkastamassa että mitä tapahtuu ja jos on keskenmenosta kyse, tarkastaa että tyhjennys tapahtuu kunnolla, ettei jää mitään ikäviä tulehduksia.
      Jos kyse on normaaliajalla tulleesta kuukautisvuodosta, asennoituisin kuitenkin siihen että et ole raskaana, vaikka kun on kovin toivonut että nyt tärppää, niin hakeutuu siihen viimeiseen oljenkorteen että jospa vaikka minä kuuluisinkin siihen äärettömän harvinaiseen ryhmään jolla kuukautisiet raskauden aikana ovat tulleet. Useimmiten niillä joilla kuukautiset raskauden aikana tulee, ovat kertoneet että vuoto ei ole normaalia, vaan hurjan paljon vähäisempää.
      ja aikanaan kätilöopiston lääkäri minulle sanoi että se ei missäään nimessä iole ainakaan normaalia, verenvuoto ei kuulu raskauteen ja on aina tutkittava.

• Mut ei ne ollut menkat

Aluksi luulin, että mulla tuli menkat. Vasta seuraavia menkkoja ei tullut, ja tein testin. Näytti plussaa. En vielä silloin tajunnut, että olin ollut jo edellisenkin kuukauden raskaana.

Noin kuukauden kuluttua tuli taas iso vuoto, pönttö ja pöksyt punaisena. Olin varma, että raskaus meni kesken. Yksi keskenmeni oli jo aiemmin takana.:(

Menin ultraan varmistamaan asiaa, mutta ei ollut mennnyt kesken.:) Terve sikiö. Samalla sain kuulla, että olinkin 4vk pidemmällä, kuin olin "menkkojen" takia luullut.

Vuodon syyksi selvisi, että istukka oli hyvin lähellä kohdun suuta. Se vuosi verta sen takia. Tilanne ei kuitenkaan ollut mitenkään vaarallinen.

Isoja vuotoja tuli raskauden aikana vieläpari kertaa. Kävin pari kertaa sen raskauden edetessä ultrassa, jossa seurattiin nouseeko istukka ylemmäs. Yleensä nousee, ja niin nousi minullakin. Jos ei olisi noussut, olisi lapsi vain pitänyt saattaa maailmaan leikkauksella.

Synnytin ihanan terveen pojan 3,5kk sitten.:) Kaikkiaan raskauden aikana siis 4 kertaa vähintäänkin kuukautisten määrää vastaava vuoto tuli, mutta mitään vaaraa ei ollut.

• minävaanhei

minulla oli eritäin verilistä vuotia jopa viikolla 29-30(en muista)mutta kannataa mennä heti lääkäriin ja toivoa parasta=)

• olla mahdollista

itsellä tuli vuotoa kaksi viikkoa ja se oli todella runsasta, ei edes yöside riittänyt. nyt laskettuna se oli rv 2 ja rv 3.

luulin niitä kuukautisiksi, enkä osannut edes ajatella että olisin raskaana.

tein testin kun oli kokoajan kuitenkin huono-olo. plussa tuli, heti neuvolaan ja siellä todettiin että olen rv 10.

sit tiputtelu vuoto alkoi uudestaan rv 11 ja sitä kesti rv 14 asti. nyt rv 15 ja toivon ettei vuodot alkaisi uudelleen.

lääkärissä kävin ja sanoivat että ne on olleet silloin aluksi kiinnittymisvuotoja (edellinen synnytys oli ollut 2 kk aiemmin) ja siksi niin runsaat. näistä seuraavista vuodoista eivät osanneet sanoa syytä, sanoivat vaan että on otettava rauhallisesti.

eli on siis mahdollista olla silti raskaana, vaikka vuotoa tulee.

• hioåh

minulla oli toisesa raskaudessa 2 kuukautiset mutta vuoto niukkaa!!eikä punais´ta.jos vuoto runsasta ja punaista on keskenmeno.jos ruskeaa ja niukkaa niin voipi olla ihan normaalia!!

• Katja

Kyllä minulla oli aivan normaaleja kuukautisia muistuttava vuoto silloin kun kuukautisten olisi pitänyt tulla, oli yhtä runsasta ja kesti yhtä kauan mutta olin silti raskaana. Raskaus huomattiin vasta pari viikkoa myöhemmin kun aloin tikuttaa ovista ja testit näytti positiivista monta päivää peräkkäin, silloin raskaustestiinkin ilmestyi vahva plussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5892
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4444
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3257
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2991
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1581
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      71
      1351
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      233
      1227
    9. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1180
    10. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    Aihe