Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

koira-allergiaako

kyläpaikat vähissä

Lapsemme 2,5 vuotta sai eilen pahan nenänvuoto ja yskimiskohtauksen koirakodissa vieraillessaan. Aikaisemmin on aivastellut vierailuilla eri taloissa, joissa on koira, mutta eilisen illan oireet olivat rajut. Lapsen nenä vuosi ja hän valitti kurkkuaan ja yritti köhiä sitä puhtaaksi. Taloissa, joissa ei ole eläimiä lapsi ei aivastele tai nenä vuoda.

Itse olen koirille ja aika monelle karvaiselle otukselle allerginen. Ehdin jo tuudittautua huolettomuuden tunteelle ettei lapsi olisi allerginen, koska isällänsä ei ole mitään allergioita. Harmittaa lapsen puolesta, koska lähes kaikissa kyläpaikoissamme on jokin eläin. Jäävätkö vierailut nyt pois? Minun puoleltani noin 30 % (karkeasti laskettuna) lähisukulaisistani kärsii allergiasta ja/tai astmasta.

Mieltäni painavat allergiatestit ja lääkkeet. MInkä ikäisenä pääsee testeihin ja minkälaisia lääkkeitä tämän ikäiselle (2,5 v) voidaan määrätä? Olisiko silti parempi jättää vierailut kokonaan väliin? Miten kohtalontoverit ovat tehneet? Hah haa, voihan sitä tietysti yrittää ryhtyä vierailemaan näiden astmaatikkojen sukulaisten tykönä, joissa ei takuulla ole eläimiä

6

562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä80

      Itselleni on ekat allergiatestit tehty 3-vuotiaana. Kannattaa testata ja kysyä samalla alan erikoislääkäriltä mitkä lääkkeet sopivat noin nuorelle.
      Mielestäni olisi fiksua jättää vierailut väliin, kun lapsi niistä selvästi oireilee. Voithan pyytää koiraihmiset teille kylään tai tavata muualla (jos välimatka ei ole pitkä): kahvilassa, huvipuistossa, ostoksilla,...

    • allergikon äiti

      Kyllä tuon ikäisille jo tehdään allergiatesteja. En tiedä kuinka luotettavia ovat noin pienillä.

      Alle 6 vuotiaiden allergialääkkeet ovat kaikki reseptitavaraa.

    • suosittelen!

      itsellenikin oli kun ensimäisen kerran kissan syliini, yskin, ja pärskein, ja tuhisin koko illan, mutta jo kolmantena päivänä oireet laskivat, ja olo normalisoitui.

      Nyt on takana jo 25 vuotta kissan omistajana...

      • kyläpaikat vähissä

        Siedätyshoitoa ei tule tapahtumaan oman allergiani takia. Olen maalta kotoisin ja meillä on aina ollut eläimiä. Sekä sisä- että ulkoeläimiä kissoista lehmiin. 20 vuotta altistusta maaseudulla eläimille ei siis riittänyt, vain lääkkeet auttavat. Äitini jatkoi kissanpitoa sisällä allergiastani huolimatta. Ulkokoira meillä oli aina. Jatkuvasta altistuksesta huolimatta olen silti allerginen mm. koirille ja erityisen pahasti kissoille. Vain lääkkeet auttavat oireisiin ja ne ovat pahat.Minulle on turha viisastella siedätyshoidosta! Kaikille tuo ei tehoa.


      • selvästikin toimii!
        kyläpaikat vähissä kirjoitti:

        Siedätyshoitoa ei tule tapahtumaan oman allergiani takia. Olen maalta kotoisin ja meillä on aina ollut eläimiä. Sekä sisä- että ulkoeläimiä kissoista lehmiin. 20 vuotta altistusta maaseudulla eläimille ei siis riittänyt, vain lääkkeet auttavat. Äitini jatkoi kissanpitoa sisällä allergiastani huolimatta. Ulkokoira meillä oli aina. Jatkuvasta altistuksesta huolimatta olen silti allerginen mm. koirille ja erityisen pahasti kissoille. Vain lääkkeet auttavat oireisiin ja ne ovat pahat.Minulle on turha viisastella siedätyshoidosta! Kaikille tuo ei tehoa.

        Itse kuulun myös siihen ryhmään, jolla oireet siedätyshoidon seurauksena helpottuivat huomattavasti.

        Nykyisin omistan koiran, eikä sanottavaa haittaa ole.

        Vaikkei se toiminutkaan sinun kohdallasi, voisi se silti toimia lapsesi kohdalla. Et voi tietää, ellet kokeile.


      • kyläpaikat vähissä
        selvästikin toimii! kirjoitti:

        Itse kuulun myös siihen ryhmään, jolla oireet siedätyshoidon seurauksena helpottuivat huomattavasti.

        Nykyisin omistan koiran, eikä sanottavaa haittaa ole.

        Vaikkei se toiminutkaan sinun kohdallasi, voisi se silti toimia lapsesi kohdalla. Et voi tietää, ellet kokeile.

        En tietenkään voi tietää hyötyisikö reilut kaksivuotias-tyttöni siedätyshoidosta, koska olen itse pahasti allerginen. Saan itse ihottuman ja silmien vetistelyn lisäksi vahvaa hengenahdistusta. Kissoista kaikkein pahiten ja nopeiten (n.15 min). Ilman Ventolinea olo on lievästi ilmaistuna paha. Allergialääkkeet siihen päälle. Eläintä ei meille voi ottaa.

        Mitä siis ehdottaisit? Siedätyshoitoa kotona? Se ei yllämainituista syistä tule yksinkertaisesti onnistumaan, jos aion säästää oman henkeni. Oireet ovat ajan myötä vain pahentuneet, vaikka lapsuudenkodissani sain vuosikausia "siedätystä". Jatkuva altistuminen ei ole siis helpottanut oloani,päinvastoin.Ajattelisin myös eläimen kärsivän, jos se olisi vähän aikaa jossakin ja joutuisi (minun takiani) varmasti pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      84
      2200
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1916
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      72
      1590
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1578
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1482
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    Aihe