koira-allergiaako

kyläpaikat vähissä

Lapsemme 2,5 vuotta sai eilen pahan nenänvuoto ja yskimiskohtauksen koirakodissa vieraillessaan. Aikaisemmin on aivastellut vierailuilla eri taloissa, joissa on koira, mutta eilisen illan oireet olivat rajut. Lapsen nenä vuosi ja hän valitti kurkkuaan ja yritti köhiä sitä puhtaaksi. Taloissa, joissa ei ole eläimiä lapsi ei aivastele tai nenä vuoda.

Itse olen koirille ja aika monelle karvaiselle otukselle allerginen. Ehdin jo tuudittautua huolettomuuden tunteelle ettei lapsi olisi allerginen, koska isällänsä ei ole mitään allergioita. Harmittaa lapsen puolesta, koska lähes kaikissa kyläpaikoissamme on jokin eläin. Jäävätkö vierailut nyt pois? Minun puoleltani noin 30 % (karkeasti laskettuna) lähisukulaisistani kärsii allergiasta ja/tai astmasta.

Mieltäni painavat allergiatestit ja lääkkeet. MInkä ikäisenä pääsee testeihin ja minkälaisia lääkkeitä tämän ikäiselle (2,5 v) voidaan määrätä? Olisiko silti parempi jättää vierailut kokonaan väliin? Miten kohtalontoverit ovat tehneet? Hah haa, voihan sitä tietysti yrittää ryhtyä vierailemaan näiden astmaatikkojen sukulaisten tykönä, joissa ei takuulla ole eläimiä

6

664

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä80

      Itselleni on ekat allergiatestit tehty 3-vuotiaana. Kannattaa testata ja kysyä samalla alan erikoislääkäriltä mitkä lääkkeet sopivat noin nuorelle.
      Mielestäni olisi fiksua jättää vierailut väliin, kun lapsi niistä selvästi oireilee. Voithan pyytää koiraihmiset teille kylään tai tavata muualla (jos välimatka ei ole pitkä): kahvilassa, huvipuistossa, ostoksilla,...

    • allergikon äiti

      Kyllä tuon ikäisille jo tehdään allergiatesteja. En tiedä kuinka luotettavia ovat noin pienillä.

      Alle 6 vuotiaiden allergialääkkeet ovat kaikki reseptitavaraa.

    • suosittelen!

      itsellenikin oli kun ensimäisen kerran kissan syliini, yskin, ja pärskein, ja tuhisin koko illan, mutta jo kolmantena päivänä oireet laskivat, ja olo normalisoitui.

      Nyt on takana jo 25 vuotta kissan omistajana...

      • kyläpaikat vähissä

        Siedätyshoitoa ei tule tapahtumaan oman allergiani takia. Olen maalta kotoisin ja meillä on aina ollut eläimiä. Sekä sisä- että ulkoeläimiä kissoista lehmiin. 20 vuotta altistusta maaseudulla eläimille ei siis riittänyt, vain lääkkeet auttavat. Äitini jatkoi kissanpitoa sisällä allergiastani huolimatta. Ulkokoira meillä oli aina. Jatkuvasta altistuksesta huolimatta olen silti allerginen mm. koirille ja erityisen pahasti kissoille. Vain lääkkeet auttavat oireisiin ja ne ovat pahat.Minulle on turha viisastella siedätyshoidosta! Kaikille tuo ei tehoa.


      • selvästikin toimii!
        kyläpaikat vähissä kirjoitti:

        Siedätyshoitoa ei tule tapahtumaan oman allergiani takia. Olen maalta kotoisin ja meillä on aina ollut eläimiä. Sekä sisä- että ulkoeläimiä kissoista lehmiin. 20 vuotta altistusta maaseudulla eläimille ei siis riittänyt, vain lääkkeet auttavat. Äitini jatkoi kissanpitoa sisällä allergiastani huolimatta. Ulkokoira meillä oli aina. Jatkuvasta altistuksesta huolimatta olen silti allerginen mm. koirille ja erityisen pahasti kissoille. Vain lääkkeet auttavat oireisiin ja ne ovat pahat.Minulle on turha viisastella siedätyshoidosta! Kaikille tuo ei tehoa.

        Itse kuulun myös siihen ryhmään, jolla oireet siedätyshoidon seurauksena helpottuivat huomattavasti.

        Nykyisin omistan koiran, eikä sanottavaa haittaa ole.

        Vaikkei se toiminutkaan sinun kohdallasi, voisi se silti toimia lapsesi kohdalla. Et voi tietää, ellet kokeile.


      • kyläpaikat vähissä
        selvästikin toimii! kirjoitti:

        Itse kuulun myös siihen ryhmään, jolla oireet siedätyshoidon seurauksena helpottuivat huomattavasti.

        Nykyisin omistan koiran, eikä sanottavaa haittaa ole.

        Vaikkei se toiminutkaan sinun kohdallasi, voisi se silti toimia lapsesi kohdalla. Et voi tietää, ellet kokeile.

        En tietenkään voi tietää hyötyisikö reilut kaksivuotias-tyttöni siedätyshoidosta, koska olen itse pahasti allerginen. Saan itse ihottuman ja silmien vetistelyn lisäksi vahvaa hengenahdistusta. Kissoista kaikkein pahiten ja nopeiten (n.15 min). Ilman Ventolinea olo on lievästi ilmaistuna paha. Allergialääkkeet siihen päälle. Eläintä ei meille voi ottaa.

        Mitä siis ehdottaisit? Siedätyshoitoa kotona? Se ei yllämainituista syistä tule yksinkertaisesti onnistumaan, jos aion säästää oman henkeni. Oireet ovat ajan myötä vain pahentuneet, vaikka lapsuudenkodissani sain vuosikausia "siedätystä". Jatkuva altistuminen ei ole siis helpottanut oloani,päinvastoin.Ajattelisin myös eläimen kärsivän, jos se olisi vähän aikaa jossakin ja joutuisi (minun takiani) varmasti pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1022
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      802
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      745
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      59
      727
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      675
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      112
      577
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      560
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      528
    10. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    Aihe