Mikä lasi !

Maistelijat

Mikä on sen lasin.malli tai nimi siis semmoisen tulppaninmuotoisen.jota maistelulasiksi kutsutaan.Vaikka vishkyn maisteluun

4

1816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yleisesti kutsutaan whiskey snifteriksi.

      • mutta suuri

        vaikutus.
        Kyseessä ei todellakaan ole whiskey vaan whisky, vain yksi kirjan eroa mutta aivan eri tavarat kyseessä.
        Whisky on skottilainen viski jota maistellessa on paras käyttää kunnollista lasia, tulppaanin muotoista Snifteriä tai legendaarista Glencairn-lasia.

        Jenkkien viski (whiskey) on tapana juoda tasapohjaisesta ja aika laakeasta lasista josta käytetään nimeä Tumbler. Tähän teen pienen lisäyksen, olen nähnyt jenkkien kaupoissa myytävänä whiskey sniftereitä. Tässä on kyseessä uusi kaupallinen innovaatio - perinteisesti jenkkien viskejä ei ole ollut tapana juoda muusta kuin Tumblerista.

        Lasilla on yllättävän suuri vaikutus lopputulokseen. Kaikkia kolmea tyyppiä löytyy hyvin varustetuista alan kaupoista.

        Jos juodaan viskiä jäillä niin kuin jotkut tuppaavat tekemään, silloin oikea lasi on Tumbler oli kyseessä mikä viski tahansa. Tosin itse en juon viskiä jäillä, mutta jokainen tekee viskillään juuri sitä mitä itse haluaa.


      • mutta suuri kirjoitti:

        vaikutus.
        Kyseessä ei todellakaan ole whiskey vaan whisky, vain yksi kirjan eroa mutta aivan eri tavarat kyseessä.
        Whisky on skottilainen viski jota maistellessa on paras käyttää kunnollista lasia, tulppaanin muotoista Snifteriä tai legendaarista Glencairn-lasia.

        Jenkkien viski (whiskey) on tapana juoda tasapohjaisesta ja aika laakeasta lasista josta käytetään nimeä Tumbler. Tähän teen pienen lisäyksen, olen nähnyt jenkkien kaupoissa myytävänä whiskey sniftereitä. Tässä on kyseessä uusi kaupallinen innovaatio - perinteisesti jenkkien viskejä ei ole ollut tapana juoda muusta kuin Tumblerista.

        Lasilla on yllättävän suuri vaikutus lopputulokseen. Kaikkia kolmea tyyppiä löytyy hyvin varustetuista alan kaupoista.

        Jos juodaan viskiä jäillä niin kuin jotkut tuppaavat tekemään, silloin oikea lasi on Tumbler oli kyseessä mikä viski tahansa. Tosin itse en juon viskiä jäillä, mutta jokainen tekee viskillään juuri sitä mitä itse haluaa.

        Olet aivan oikeassa - anteeksiantamaton erhe minulta ja olin juuri korjaamassa kun tämä palvelu jämähti kiinni ja jumiin kuin aitan polulla astelevan pikuupiian aitan ovi suviyönä.

        Paras lasi on mielestäni juuri tuo Glencairnin lasi.

        Selvyyden vuoksi ehkä vielä yksi lisäys: myös irlantilainen whisky on "whiskey".


      • baarimikko
        crudo kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa - anteeksiantamaton erhe minulta ja olin juuri korjaamassa kun tämä palvelu jämähti kiinni ja jumiin kuin aitan polulla astelevan pikuupiian aitan ovi suviyönä.

        Paras lasi on mielestäni juuri tuo Glencairnin lasi.

        Selvyyden vuoksi ehkä vielä yksi lisäys: myös irlantilainen whisky on "whiskey".

        tumbler on yleisnimitys jalattomalle lasille. On the rocks -lasi tai old fashioned ja se tulppaanin muotoinen lasi, jota yleensä käytetään konjakkien maisteluun (mikseipä muihinkin puutynnyrikypsennettyihin), nimi on yksinkertaisesti tulppaanilasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe