Adventti-info 1.

Usein toistuvien epäselvyyksien torjumiseksi - tietoisku (osa 1.) Suomen Adventtikirkosta:

Adventtikirkon (SDA) suomalaisen piirikunnan päämaja sijaitsee Tampereella ja jäseniä adventtiseurakunnissa on yhteensä 3667 ollut viime vuonna.
Tilastokeskuksen mukaan v. 2005 jäseniä oli 3900
Ruotsalaisen piirikunnnan keskus sijaitsee Helsingissä.
Piirikunnat ovat osa unioneita, jotka yhdessä muodostavat maailmanlaajuisen pääkonferenssin.

Adventismin toiminta-ajatus:
## Suomen Adventtikirkko on rekisteröity uskonnollinen yhdyskunta ja sillä on noin 3 900 jäsentä (Tilastokeskus 2005). Kirkko pitää Raamattua uskon ja elämän ainoana ohjeena ja pitää tärkeänä terveitä elämäntapoja. Kirkossa korostetaan kasvisruan ensisijaisuutta sekä kahvista, teestä, tupakasta ja alkoholista pidättäytymistä. Adventtikirkko ylläpitää sairaaloita ja terveyshoitoloita ympäri maailmaa, Suomessa terveys- ja raittiustyö kanavoituu kirkon raittiusjärjestö ETRA-liitto ry:n kautta. Suomessa adventtikirkko kustantaa sekä kirjoja että Nykyaika-lehteä Kirjatoimi-kustantamon kautta. ##

(Voit tarkistaa ... http://www.uskonnot.fi/yhteisot/view?orgId=76 )

## Kirkko pitää Raamattua uskon ja elämän ainoana ohjeena ## - joten meidän ei pidä uskoa tällä foorumilla hihhuloivia kiihkoadventisteja!

"NÄIN USKOMME"

-"28 opinkohtaa" ... "Perusluontoinen opinkohta 8: Kristuksen ja saatanan välinen taistelu, on outo varsinkin tältä osin:
## Heidän aiheuttamiensa häiriöiden vuoksi Jeesus lopetti julkisen toimintansa (Joh. 12:45 - 54). ##

Sillä luku päättyy 50. jakeeseen ja jakeissa 45-50 Jeesus korostaa Jumalan käskyn
olevan iankaikkinen elämä! Sitä Jeesus korosti lainvaatijoillekin, kun kysyivät, mikä
on Jumalan tahto ja jumalalliset teot:

Joh. 6:29    Jeesus vastasi: "Uskokaa häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Se on Jumalan teko." [1. Joh. 3:23]    

1.Joh 3:23
Tämä on hänen käskynsä: meidän tulee uskoa hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen ja rakastaa toinen toistamme, niin kuin hän on meitä käskenyt.

Apostoli Johannes vahvistaa Jeesuksen sanat tosiksi. Niinmuodoin meidän on ymmärrettävä Johanneksen silmin Ilmestyskirjassa mainittu Jumalan käskyn pitäminen.
Rakkauden käskyhän se itse asiassa on ja armahtamisen.

Jeesus ei suinkaan ole lopettanut toimintaa saatanan painostuksesta, vaikka adventismin opinkappale 8 niin uskotteleekin. Mutta päätelkää itse, voiko noista jakeista vetää sellaisen johtopäätöksen. Niitä olemattomia jakeita (51-55 ei pidä laskea mukaan).

Joh 12:45-50

45
Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt.   
46
Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.   
47
Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.

48
Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.   
49
Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.   
50
Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."   
Tämä kumonnee 8. opinkohdan opetuksen, että Jeesus
lopetti toimintansa, kun saatana niin vaati:

Joh. 14:12
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

Jos tahdotte, niin tuon julki lisää tutkintatuloksia lähipäivinä.

2

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerrankin hieman

jotakin asiallista adventismista.

• Uskonto_10

Miksikähän totiset adventistit eivät käy tukkimaan
        suuta näiltä sapatti-intoilijoilta, jotka paasaa
        sapattisinetistä, jota sanaa ei virallinen adventismi edes
        tunnusta?
        Onko niin, että "rakkaus peittää syntien
        paljouden", niin että adventisti saa puhuu mitä
        lystää, mutta ei-adventisti ei saa puolustautua?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      163
      1398
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      40
      995
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      715
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      640
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      622
    6. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      616
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      20
      602
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      577
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      563
    Aihe