Onpa se ihana tunne kun pukeutuu itseään sekä miestä kiihoittaviin asuihin (sadeasut, nahka,kumi,pvc,tuulipuvut) ja viettää iltaa kotona sopivasti kiusaten =). Välillä sitoo miehen hetkeksi, päästää pois ja sitoo taas, kiusaa, kiduttaa ja nöyryyttää sekä pakottaa pukeutumaan eri asuihin. Samalla voi kertoa, mitä voi tapahtua jos ei käskyt mene perille ja toisinaan kurinpalautus on paikallaan jättämällä mies avuttomaan tilaan, sidotuksi, suu tukittuna ja silmät peitettynä niin että voi tehdä itse jotain muuta välillä.... Kivaa on myös se, että mies ei pysty koskemaan minuun jos en halua, eikä myöskään itseensä tai sitten huipennan nöyryytyksen niin, että joutuu tyydyttämään itsensä minun edessäni. Kaikki tämä ja paljon muuta kuuluu meillä jokapäiväiseen elämään, kuinkas teillä muilla on? Niin ja miltä tämä kuullostaa?
Meillä alistetaan
48
13075
Vastaukset
- roolit väärin
päin.
- Nuoleskelija
.....muuten ole. Nainen on Oikeasti seksuaalisesti paljon määräävämmässä asemassa. Nainen jalustalla on juuri Oikein päin.
- Bmad-31
Nuoleskelija kirjoitti:
.....muuten ole. Nainen on Oikeasti seksuaalisesti paljon määräävämmässä asemassa. Nainen jalustalla on juuri Oikein päin.
Tosiasiassa olette molemmat vähän hakoteillä.
Ihmisistä noin puolet omaa alistuvan ja puolet alistavan luonteen. Sama teoria koskee miehiä ja naisia. Ihannetila on, että seksuaalikontekstissakin jokainen toimisi
oman luonteensa hallitsevan suunnan mukaisesti. Dominoivia naisia on liian vähän, mutta se ei johdu pohjimmiltaan alistuvien miesten reppanuudesta vaan siitä, ettei naisilla ole riittävästi itsenäisyyttä. On vain feminismiä, joka ajaa naiset hakemaan turvaa isoista miehistä ja näin dominoivat naiset ajautuvat suhteisiin dominoivien miesten kanssa ja alkavat karttaa miehiä, jotka eivät kykene heitä suojelemaan.
Alistuvia, kilttejä naisia tulee yhtälailla
kunnioittaa, mutta heidän joukossa on feikkejä, jotka tosiasiassa kuuluisivat ruoskan toiseen päähän luomaan kontaktia alisteisiin miehiin. On kuitenkin hieno huomata tälläkin palstalla, että monet naiset edes yrittävät dominoida miestä. - dominointia
Bmad-31 kirjoitti:
Ihmisistä noin puolet omaa alistuvan ja puolet alistavan luonteen. Sama teoria koskee miehiä ja naisia. Ihannetila on, että seksuaalikontekstissakin jokainen toimisi
oman luonteensa hallitsevan suunnan mukaisesti. Dominoivia naisia on liian vähän, mutta se ei johdu pohjimmiltaan alistuvien miesten reppanuudesta vaan siitä, ettei naisilla ole riittävästi itsenäisyyttä. On vain feminismiä, joka ajaa naiset hakemaan turvaa isoista miehistä ja näin dominoivat naiset ajautuvat suhteisiin dominoivien miesten kanssa ja alkavat karttaa miehiä, jotka eivät kykene heitä suojelemaan.
kunnioittaa, mutta heidän joukossa on feikkejä, jotka tosiasiassa kuuluisivat ruoskan toiseen päähän luomaan kontaktia alisteisiin miehiin. On kuitenkin hieno huomata tälläkin palstalla, että monet naiset edes yrittävät dominoida miestä.tapahtuisi enemmän naisten puolelta sitä toivoville miehille, mikäli asioista puhuttaisiin rehellisesti ja omat mieltymykset tuodaan esille, ei pakottamalla vaan ehdottamalla.
Jokaisessa on monta puolta, ne vain ilmenevät eri tavoin eri tilanteissa. - Bmad-31
dominointia kirjoitti:
tapahtuisi enemmän naisten puolelta sitä toivoville miehille, mikäli asioista puhuttaisiin rehellisesti ja omat mieltymykset tuodaan esille, ei pakottamalla vaan ehdottamalla.
Jokaisessa on monta puolta, ne vain ilmenevät eri tavoin eri tilanteissa.Tottakai asioista pitäisi puhua enemmän -
tuo on tärkeä pointti - mutta yleisellä tasolla - ei sellaiset naiset, jotka omaavat dominoivan luonteenlaadun halua lähestyä miehiä, joilla on oikeaa alistumisen tarvetta, vaan he katsovat ansainneensa sellaisen miehen, jonka kanssa voivat tuntea ylivertaisuutta. Toisinsanoen alistavat naiset uskoutuvat alistaville miehille yl. vaniljaseksisuhteisiin. Kinkypiireissä on paljon pariskuntia, jotka hakevat naisseuraa, koska nämä pariskuntien naiset haluavat usein alistaa jotakin, mutta heidän vakaumuksensa ei anna heidän koskea ns. ruikuttajamiehiin, joiden alistaminen olisi heille luonnollista. Sen sijaan heille kelpaa ruikuttajanainen, ihan millainen vain. ;) - Nuoleskelija
Bmad-31 kirjoitti:
kunnioittaa, mutta heidän joukossa on feikkejä, jotka tosiasiassa kuuluisivat ruoskan toiseen päähän luomaan kontaktia alisteisiin miehiin. On kuitenkin hieno huomata tälläkin palstalla, että monet naiset edes yrittävät dominoida miestä.No Joo, tuli varmaan puhuttua vähän siitä mistä ite tykkää. En mäkään tosiaan polvistuis jokaiselle naiselle ketä vastaan tulee, mutta kun on vastassa mieleinen pieni pyllyinen Naaras, niin se saa mut tekemään ihan mitä vain. Vaikka kyllä mä ylipäätään oon edelleen sitä mieltä, että nainen on seksuaalisesti määräävämpi, kyllä nainen on se kuka päätää pannaanko...tai ainakin mun mielestä sen kuuluis olla niin päin.
Itseäni en laske ihan tohon "reppana"-ryhmään, vaikkei työ-/toimenkuva mitään kerrokkaan, niin työssäni saan ~20 alaisen kanssa työskennellessä toteuttaa ihan tarpeeksi käskytystä :]
Kaikkein herkullisinta onkin, kun löytää/tai suhteen pidettessä yhdessä löytää ns kiltistä tytöstä (Älä lue missään nimessä Reppana) Naisen joka laittaa miehen tekemään kaikkea Tosi Tuhmaa. Itse oon saanut onnekseni seurata yhden tälläisen alistaja-Naisen syntyä - Bmad-31
Nuoleskelija kirjoitti:
No Joo, tuli varmaan puhuttua vähän siitä mistä ite tykkää. En mäkään tosiaan polvistuis jokaiselle naiselle ketä vastaan tulee, mutta kun on vastassa mieleinen pieni pyllyinen Naaras, niin se saa mut tekemään ihan mitä vain. Vaikka kyllä mä ylipäätään oon edelleen sitä mieltä, että nainen on seksuaalisesti määräävämpi, kyllä nainen on se kuka päätää pannaanko...tai ainakin mun mielestä sen kuuluis olla niin päin.
Itseäni en laske ihan tohon "reppana"-ryhmään, vaikkei työ-/toimenkuva mitään kerrokkaan, niin työssäni saan ~20 alaisen kanssa työskennellessä toteuttaa ihan tarpeeksi käskytystä :]
Kaikkein herkullisinta onkin, kun löytää/tai suhteen pidettessä yhdessä löytää ns kiltistä tytöstä (Älä lue missään nimessä Reppana) Naisen joka laittaa miehen tekemään kaikkea Tosi Tuhmaa. Itse oon saanut onnekseni seurata yhden tälläisen alistaja-Naisen syntyäTosiasia sattuu olemaan, että jos haluaa aidon
dominointisuhteen, niin dominoidun osapuolen pitää olla kuitenkin reppana, luuseri tm ja dominoivan sen vastakohta. Muuten kysymys on ns. viihdealistamisesta,mikä ei ole kovin syvällistä.
Nykymaailmassa tuskin kovin moni mies haluaa leimautua ressukaksi, reppanaksi tai ruikuttajaksi. Se on kuitenkin viisasta myöntää, jos tällaisen luonteen omaa. Itselleni se ei ole vaikeaa, kun on vakituinen domme, joka ei pidä sitä miinuksena. Meillä on ihan yleinen ihmissuhde, tuo reppanuuteni tulee esiin vain tietyissä paikoissa, enkä minä ulkona huutele ventovieraille, että "voi minua reppanaa".
Hyvän ammatin olet valinnut. Komentelet miehiä päivät pitkät ja sitten nainen komentelee sinua. Mutta työssäkäyminen on vain teatteria. - Nuolekelija
Bmad-31 kirjoitti:
Tosiasia sattuu olemaan, että jos haluaa aidon
dominointisuhteen, niin dominoidun osapuolen pitää olla kuitenkin reppana, luuseri tm ja dominoivan sen vastakohta. Muuten kysymys on ns. viihdealistamisesta,mikä ei ole kovin syvällistä.
Nykymaailmassa tuskin kovin moni mies haluaa leimautua ressukaksi, reppanaksi tai ruikuttajaksi. Se on kuitenkin viisasta myöntää, jos tällaisen luonteen omaa. Itselleni se ei ole vaikeaa, kun on vakituinen domme, joka ei pidä sitä miinuksena. Meillä on ihan yleinen ihmissuhde, tuo reppanuuteni tulee esiin vain tietyissä paikoissa, enkä minä ulkona huutele ventovieraille, että "voi minua reppanaa".
Hyvän ammatin olet valinnut. Komentelet miehiä päivät pitkät ja sitten nainen komentelee sinua. Mutta työssäkäyminen on vain teatteria...olet aivan oikeassa, ei teennäiset leikit ole mistään kotoisin. Ei muakaan sais mukaan mihinkään "ole sä Batman - mä ole Robin"-leikkeihin, ja sit huomenna leikitään toisten päin :]. Oikea alistaminen ei lateksiasua tarvitse. Itse tunnen olevani seksuaalisesti todella paljon Likkakaveriani alempana, ja hyvä näin. Joskus jos olen yrittänyt kääntää asiaa toisten päin, niin Likka antaa mun hetken luulla niin...mutta seuraavassa kuvassa on Minun kieli syvällä Likan pienessä pyllyssä ;), Likkani naureskellessa, että "luulitko tosiaan tekeväs mulle noin..."
Todellisuudessa en tunne todellakaan olevani mikään voittaja, mutta niinkun kirjoitin, niin en nyt kuitenkaan luettelisi itseäni IHAN ´Ressukka-ryhmäänkään...saatetaan mennä aikas samoilla linjoilla? - tai välineet
Nuolekelija kirjoitti:
..olet aivan oikeassa, ei teennäiset leikit ole mistään kotoisin. Ei muakaan sais mukaan mihinkään "ole sä Batman - mä ole Robin"-leikkeihin, ja sit huomenna leikitään toisten päin :]. Oikea alistaminen ei lateksiasua tarvitse. Itse tunnen olevani seksuaalisesti todella paljon Likkakaveriani alempana, ja hyvä näin. Joskus jos olen yrittänyt kääntää asiaa toisten päin, niin Likka antaa mun hetken luulla niin...mutta seuraavassa kuvassa on Minun kieli syvällä Likan pienessä pyllyssä ;), Likkani naureskellessa, että "luulitko tosiaan tekeväs mulle noin..."
Todellisuudessa en tunne todellakaan olevani mikään voittaja, mutta niinkun kirjoitin, niin en nyt kuitenkaan luettelisi itseäni IHAN ´Ressukka-ryhmäänkään...saatetaan mennä aikas samoilla linjoilla?tee leikeistä yhtään teennäisempää, kuin se olisi ilman niitä. Toiset tykkäävät asuista ja haluavat tehdä niistä kiihoittavan osan leikkejään. Pitää kuitenkin muistaa, että vaikka alistaminen kuuluukijn isona osana seksiimme, se ei ole kuitenkaan todellisuutta. Pitää muistaa säilyttää raja todellisen alistamisen sekä tämän seksiin liittyvän (joka on todellista siinä tilanteessa) kanssa. Mikäli se raja hämärtyy on jo kyse toisen alistamisesta ilman vapaata tahtoa ja siihen -vapaaseen tahtoonhan tämä (toivottavasti) perustuu.
- Nuoleskelija
tai välineet kirjoitti:
tee leikeistä yhtään teennäisempää, kuin se olisi ilman niitä. Toiset tykkäävät asuista ja haluavat tehdä niistä kiihoittavan osan leikkejään. Pitää kuitenkin muistaa, että vaikka alistaminen kuuluukijn isona osana seksiimme, se ei ole kuitenkaan todellisuutta. Pitää muistaa säilyttää raja todellisen alistamisen sekä tämän seksiin liittyvän (joka on todellista siinä tilanteessa) kanssa. Mikäli se raja hämärtyy on jo kyse toisen alistamisesta ilman vapaata tahtoa ja siihen -vapaaseen tahtoonhan tämä (toivottavasti) perustuu.
Ei onnistu, jos alistaminen ulottuu elämän jokaiselle osa-alueelle, ei varmaan kukaan voi elää sellaisessa parisuhteessa, mutta niin kauan kun se pysyy vain seksin saralla ja molempien siitä nauttiessa, sehän on aivan täydellistä..ja todellista. Irtosuhteet sitten onkin ihan asia erikseen.
- on meille
Nuolekelija kirjoitti:
..olet aivan oikeassa, ei teennäiset leikit ole mistään kotoisin. Ei muakaan sais mukaan mihinkään "ole sä Batman - mä ole Robin"-leikkeihin, ja sit huomenna leikitään toisten päin :]. Oikea alistaminen ei lateksiasua tarvitse. Itse tunnen olevani seksuaalisesti todella paljon Likkakaveriani alempana, ja hyvä näin. Joskus jos olen yrittänyt kääntää asiaa toisten päin, niin Likka antaa mun hetken luulla niin...mutta seuraavassa kuvassa on Minun kieli syvällä Likan pienessä pyllyssä ;), Likkani naureskellessa, että "luulitko tosiaan tekeväs mulle noin..."
Todellisuudessa en tunne todellakaan olevani mikään voittaja, mutta niinkun kirjoitin, niin en nyt kuitenkaan luettelisi itseäni IHAN ´Ressukka-ryhmäänkään...saatetaan mennä aikas samoilla linjoilla?suuri merkitys, joskin ei se tarkoita sitä, että aina ollaan pukeutuneina johonkin asuihin seksi aikana. Vaatteilla pystyy kiusaamaan, kiihoittamaan, luomaan tunnelmaa, tuntemaan itsensä seksikkääksi ja halukkaaksi( joo joo, seksikkyys lähtee sisältäpäin), sitomaan =) jne. On aivan loistava tunne, kun sanoillaan, pukeutumisellaan ja käyttäytymisellään huomaa olevan valtaa. Vielä kun näitä elementtejä osaa käyttää niin, että molemmat nauttivat (ei pelkästää itse seksistä vaan tästä ihanasta leikistä), saa myös kokea muita tunteita. Kaikkiahan meitä varmasti ilahduttaa mm.onnistumisen tunteet, hymy oman kullan kasvoilla sekä läheisyys mitä nämä kaikki asiat sopivasti yhdistettynä ja molempien niistä pitäessä tuottavat. Onko ketään, kenelle vaatteet ovat tärkeä osa näitä leikkejä vai onko useimmille täysin merkityksetön asia? Ja niin, kysehän on kivasta leikkimisestä joka ainakin meillä jää "makuuhuoneeseen", mutta on kuitenkin yksi tärkeä osa suhdetta.
- Bmad-31
tai välineet kirjoitti:
tee leikeistä yhtään teennäisempää, kuin se olisi ilman niitä. Toiset tykkäävät asuista ja haluavat tehdä niistä kiihoittavan osan leikkejään. Pitää kuitenkin muistaa, että vaikka alistaminen kuuluukijn isona osana seksiimme, se ei ole kuitenkaan todellisuutta. Pitää muistaa säilyttää raja todellisen alistamisen sekä tämän seksiin liittyvän (joka on todellista siinä tilanteessa) kanssa. Mikäli se raja hämärtyy on jo kyse toisen alistamisesta ilman vapaata tahtoa ja siihen -vapaaseen tahtoonhan tämä (toivottavasti) perustuu.
Henkilökohtaisesti pidän paljon parempana,
että nainen laittautuu dommeksi samaan tapaan, kuin jos olisi menossa vaikka kotibileisiin. Eli ei mitään sadetakkeja, vaan huolitellut peruskuteet. Näihin voi kuulua mm. farkut, hameet, topit, t-paidat, collagepaidat, nahkatakit, buutsit. Joskus käsiraudatkin vyölle. Lisäksi koruja; etenkin korvakorut, rannekorut ja sormuksia (miel. jotain kalliimpia).
Alistuneisuus, reppanuus ei tietenkään näy
kaikkialla, se vain on osa alistuvan ihmisen luonnetta. Ei oikein hyväksytty luonteenpiirre kaiken kaikkiaan, siis miehessä. Tuskinpa esimerkiksi tämän hotellin tarjoilijat syödessäni minua täysreppanana pitivät, katsoivat vaan että mikä sekopää pöytään on livahtanut. Yrittivät palvella, mutta olin nopeampi. - ainoa nainen
on meille kirjoitti:
suuri merkitys, joskin ei se tarkoita sitä, että aina ollaan pukeutuneina johonkin asuihin seksi aikana. Vaatteilla pystyy kiusaamaan, kiihoittamaan, luomaan tunnelmaa, tuntemaan itsensä seksikkääksi ja halukkaaksi( joo joo, seksikkyys lähtee sisältäpäin), sitomaan =) jne. On aivan loistava tunne, kun sanoillaan, pukeutumisellaan ja käyttäytymisellään huomaa olevan valtaa. Vielä kun näitä elementtejä osaa käyttää niin, että molemmat nauttivat (ei pelkästää itse seksistä vaan tästä ihanasta leikistä), saa myös kokea muita tunteita. Kaikkiahan meitä varmasti ilahduttaa mm.onnistumisen tunteet, hymy oman kullan kasvoilla sekä läheisyys mitä nämä kaikki asiat sopivasti yhdistettynä ja molempien niistä pitäessä tuottavat. Onko ketään, kenelle vaatteet ovat tärkeä osa näitä leikkejä vai onko useimmille täysin merkityksetön asia? Ja niin, kysehän on kivasta leikkimisestä joka ainakin meillä jää "makuuhuoneeseen", mutta on kuitenkin yksi tärkeä osa suhdetta.
joka kirjoittaa ja tykkää näistä asioista, vai löytyykö jostain jopa pariskuntia, kenen kanssa voisi asiallisesti vaihtaa mielipiteitä ja ajatuksia ko.aiheesta.
Samoilla linjoilla kanssani ei tällä hetkellä ole kuin miehiä. - alistettunakaan ei hyvä
Nuoleskelija kirjoitti:
Jos nainen ei halua olla se alistaja? Jos nainen haluaakin MIEHEN eikä mitään nysväkettä, jota pitää käskeä ja alistaa. Eikö se jo riitä että naiset käskevät ottamaan niitä paskasia sukkia pitkin lattiaa, eikö naistakin voisi joskus mies vaan viedä ja näyttää että MIES on MIES eikä mikään tumppuunvetäjä nysväke? Kyllä naiset sitäkin kaipaavat, että heitä viedään ja he vikisevät. Minä olen nainen ja kaipaan sitä, en kestä, että joudun kokoajan alistamaan miestäni. En pidä siitä, en pidä enää koko seksistä kun se perustuu vain sairaalle alistamiselle eikä enää rakkautta ja hellyyttä pelissä ollenkaan. Voi miten haluaisin, että mies joskus ottaisi mut ja veisi.
- Käskeä
alistettunakaan ei hyvä kirjoitti:
Jos nainen ei halua olla se alistaja? Jos nainen haluaakin MIEHEN eikä mitään nysväkettä, jota pitää käskeä ja alistaa. Eikö se jo riitä että naiset käskevät ottamaan niitä paskasia sukkia pitkin lattiaa, eikö naistakin voisi joskus mies vaan viedä ja näyttää että MIES on MIES eikä mikään tumppuunvetäjä nysväke? Kyllä naiset sitäkin kaipaavat, että heitä viedään ja he vikisevät. Minä olen nainen ja kaipaan sitä, en kestä, että joudun kokoajan alistamaan miestäni. En pidä siitä, en pidä enää koko seksistä kun se perustuu vain sairaalle alistamiselle eikä enää rakkautta ja hellyyttä pelissä ollenkaan. Voi miten haluaisin, että mies joskus ottaisi mut ja veisi.
Keräämään sukkia pois lattialta kun on jo niin iso poika että osaa tehdä sen jo ihan oma-aloitteisestikin =).
Meillä ei onneksi miehen tarvitse todistaa olevansa mies, vaikka seksileikeissä alistuva osapuoli onkin. Minä taas nautin toisesta roolista, eli kummatkin saavat mitä haluavat. Kuten tässä ketjussa jo monesti olen maininnut kyseessä olevan leikki.
ja koska tämä on leikkiä ja liittyy vain ja ainoastaan seksielämäämme, alistuminen ei tarkoita sitä että mies olisi nysväke tms. alistettunakaan ei hyvä kirjoitti:
sun täytyis ehdotaa että vaihdetaan osia.
- Syytä
rakula kirjoitti:
sun täytyis ehdotaa että vaihdetaan osia.
vaihtaa osia. Näin sopii oikein hyvin.
- alistuva mies
Bmad-31 kirjoitti:
Henkilökohtaisesti pidän paljon parempana,
että nainen laittautuu dommeksi samaan tapaan, kuin jos olisi menossa vaikka kotibileisiin. Eli ei mitään sadetakkeja, vaan huolitellut peruskuteet. Näihin voi kuulua mm. farkut, hameet, topit, t-paidat, collagepaidat, nahkatakit, buutsit. Joskus käsiraudatkin vyölle. Lisäksi koruja; etenkin korvakorut, rannekorut ja sormuksia (miel. jotain kalliimpia).
Alistuneisuus, reppanuus ei tietenkään näy
kaikkialla, se vain on osa alistuvan ihmisen luonnetta. Ei oikein hyväksytty luonteenpiirre kaiken kaikkiaan, siis miehessä. Tuskinpa esimerkiksi tämän hotellin tarjoilijat syödessäni minua täysreppanana pitivät, katsoivat vaan että mikä sekopää pöytään on livahtanut. Yrittivät palvella, mutta olin nopeampi.joskus sanottu, ettö on rohkeaa myöntää haluavansa alistamista. Olenko siis reppana kun tätä haluan?
- reppanuus on
alistuva mies kirjoitti:
joskus sanottu, ettö on rohkeaa myöntää haluavansa alistamista. Olenko siis reppana kun tätä haluan?
tähän nyt vedetty? Edellisen kanssa samaa mietä, ei todella tarkoita että mies olisi luuseri tms.
Suhteessa, jossa seksiin kuuluu ko.asiat, on varmasti paljon muitakin elementtejä. Kaikki ei perustu seksin ympärille, vaikka se onkin todella tärkeä osa ( tarkoittaen sitä, että saattaa korostua enemmän kuin ns. "normaali seksisuhteessa", mutta ehkä muitakin asioita otetaan enemmän huomioon). Olisiko niin, että pariskunnilla, joilla on fetissi mukana kuvioissa ja siitä puhutaan avoimesti sekä molemmat pitää samoista asioista, olisi helpompaa puhua myös muista suhteeseen liittyvistä jutuista? Vaalitaanko suhdetta erityisellä huolellisuudella, koska todennäköisyys löytää samoista asioista pitävä kumppani, on huomattavasti pienempi kuin muilla? Otetaanko toinen puolisko paremin huomioon ja onko muistakin asioista puhuminen helpompaa? Ihminen, jolla on fetissi, joutuu ehkä myös tunnepuolen asioita miettimään normaalia enemmän. - TikkariLikka
alistettunakaan ei hyvä kirjoitti:
Esimerkiksi keskustella miehesi kanssa tästä, ettet pidä hänen alistamisestaan? Ei varmasti mikään asia muutu, jos niitä purkaa täällä fetissipalstalla, kun oikea kohde on se nysväkkeesi siellä kotona :) Ja mitä näihin "nysväkkeihin" tulee, musta niissä miehissä on enemmän munaa kun tuolla kaupungilla heiluvissa machomiehissä.
Puhukaa nyt hyvänen aika asiat kuntoon! - Bmad-31
reppanuus on kirjoitti:
tähän nyt vedetty? Edellisen kanssa samaa mietä, ei todella tarkoita että mies olisi luuseri tms.
Suhteessa, jossa seksiin kuuluu ko.asiat, on varmasti paljon muitakin elementtejä. Kaikki ei perustu seksin ympärille, vaikka se onkin todella tärkeä osa ( tarkoittaen sitä, että saattaa korostua enemmän kuin ns. "normaali seksisuhteessa", mutta ehkä muitakin asioita otetaan enemmän huomioon). Olisiko niin, että pariskunnilla, joilla on fetissi mukana kuvioissa ja siitä puhutaan avoimesti sekä molemmat pitää samoista asioista, olisi helpompaa puhua myös muista suhteeseen liittyvistä jutuista? Vaalitaanko suhdetta erityisellä huolellisuudella, koska todennäköisyys löytää samoista asioista pitävä kumppani, on huomattavasti pienempi kuin muilla? Otetaanko toinen puolisko paremin huomioon ja onko muistakin asioista puhuminen helpompaa? Ihminen, jolla on fetissi, joutuu ehkä myös tunnepuolen asioita miettimään normaalia enemmän.Itseänikin aiemmin/aluksi harmitti tuo
luuseriksi, reppanaksi jne. nimittely siitä huolimatta, etten ollut silloinkaan yksinäinen - siis sain ensimmäiset sm kokemukset jo melko varhain.
Yritin pyristellä vastaan, etten minä sellainen ole, vaan ihan kunnon, kunnon mies, että katsokaa nyt. Nykyisin olen
huomannut tykkääväni näistä haukkumasanoista ja siitä, että ne esitetään minulle myönteiseen sävyyn ilman elämäni halveksintaa sinänsä. Miehen reppanaksi ja luuseriksi nimittely voi olla myös naisen mielessä positiivista ja rakastavaa, eikä se saa olla niin kokonaisvaltaista, että sen täytyisi uhata ihmissuhteen tasa-arvoa ja vakautta. Ei kukaan ole reppana, at all, mutta tietänet mitä ajan takaa. Mutta seksuaalista tyydytystä siitä kyllä saan, kun minua nimitellään naisen taholta sängyssä runkkariksi, pidetään käsiraudoissa jne. ja päälle läpsitään naamaa kalevalakoruilla niin että huuletkin halkeaa. :) - Bmad-31
ainoa nainen kirjoitti:
joka kirjoittaa ja tykkää näistä asioista, vai löytyykö jostain jopa pariskuntia, kenen kanssa voisi asiallisesti vaihtaa mielipiteitä ja ajatuksia ko.aiheesta.
Samoilla linjoilla kanssani ei tällä hetkellä ole kuin miehiä.Kuin miehiä?
Senkuin alat vaihtaa heidänkin kanssa
ajatuksiaan jos asia kerran kiinnostaa. Ei minun ainakaan tee mieli saattaa avovaimoani kanssasi kirjeenvaihtoon vain sen takia, että olemme pariskunta. - olikin
Bmad-31 kirjoitti:
Kuin miehiä?
Senkuin alat vaihtaa heidänkin kanssa
ajatuksiaan jos asia kerran kiinnostaa. Ei minun ainakaan tee mieli saattaa avovaimoani kanssasi kirjeenvaihtoon vain sen takia, että olemme pariskunta.lähinnä tarkoitettu niin, että onko miehet niitä kirjoittavia osapuolia näissän asioissa?
- ei..
TikkariLikka kirjoitti:
Esimerkiksi keskustella miehesi kanssa tästä, ettet pidä hänen alistamisestaan? Ei varmasti mikään asia muutu, jos niitä purkaa täällä fetissipalstalla, kun oikea kohde on se nysväkkeesi siellä kotona :) Ja mitä näihin "nysväkkeihin" tulee, musta niissä miehissä on enemmän munaa kun tuolla kaupungilla heiluvissa machomiehissä.
Puhukaa nyt hyvänen aika asiat kuntoon!tosiaan ole se oikea kanava, vaikka toki saa tuntojaan purkaa =). Ole sinäkin yhtä rohkea kuin miehesi ja kerro toiveistasi, rehellisesti.
- Bmad-31
olikin kirjoitti:
lähinnä tarkoitettu niin, että onko miehet niitä kirjoittavia osapuolia näissän asioissa?
Ovat. Nainen, joka kokee jotain viehtymystä olla
kurittajaosapuolena voi vapaasti heidän kanssaan kirjoitella täällä - tai vaikka privaatisti. Yhteiskunta ei siihen tosin kannusta. :) - puhuminen
Bmad-31 kirjoitti:
Itseänikin aiemmin/aluksi harmitti tuo
luuseriksi, reppanaksi jne. nimittely siitä huolimatta, etten ollut silloinkaan yksinäinen - siis sain ensimmäiset sm kokemukset jo melko varhain.
Yritin pyristellä vastaan, etten minä sellainen ole, vaan ihan kunnon, kunnon mies, että katsokaa nyt. Nykyisin olen
huomannut tykkääväni näistä haukkumasanoista ja siitä, että ne esitetään minulle myönteiseen sävyyn ilman elämäni halveksintaa sinänsä. Miehen reppanaksi ja luuseriksi nimittely voi olla myös naisen mielessä positiivista ja rakastavaa, eikä se saa olla niin kokonaisvaltaista, että sen täytyisi uhata ihmissuhteen tasa-arvoa ja vakautta. Ei kukaan ole reppana, at all, mutta tietänet mitä ajan takaa. Mutta seksuaalista tyydytystä siitä kyllä saan, kun minua nimitellään naisen taholta sängyssä runkkariksi, pidetään käsiraudoissa jne. ja päälle läpsitään naamaa kalevalakoruilla niin että huuletkin halkeaa. :)osoittaa mielestäni kaikkea muuta kuin reppanuutta. Toki on rajansa sillä, kenelle puhuu ja mitä puhuu, mutta parisuhteessa näistä asioista keskusteleminen on todella tärkeää. Varmasti alkaa toista osapuolta jossain vaiheessa ahdistamaan, jos ei saa jakaa itselleen tärkeää asiaa kumppanin kanssa. Ja mitä sitten tapahtuu jos ei asioista puhu? Tälläisen asian ilmi tuleminen esim.10 vuoden (tai olkoonkin aika mikä tahansa) yhdessä olon jälkeen voi olla todella suuri kriisi suhteessa ja johtaa eroon tms. ikuisen kuilun syntymiseen parin välille.
- masokisti
Minun korvani tuo kuullostaa kivalta paitsi sadeasut,pvc,en minä ymmärä mitä kiihottava se on mutta että pakotat häntä esim. panna naisten vaatteet päällä on varmasti alistava hänelle,minihame?
- Bmad-31
Kuvauksesi mukaan nöyryytys teillä on aika
passiivista, eli runkkaamisen rajoittamista, suun tukkimista jne., enkä tiedä mitä miehesi tästä yksipuolisuudesta tykkää. ;)
Mutta meilläkin sessiot on välillä käytännössä sitä, että naisystävä pitää nänneistä kiinni tai hieroo, kun
runkkaan itseäni. Välillä kuitenkin täytyy olla jotain rajumpaa pieksemistä.- joskus näin...
tuossa olikin vain osa leikeistä, kuten asiasta mainitsinkin jo =). Välillä mennään rajummin ja toisinaan annetaan armoa helpommin. Miellyttävää on myös pistää mies tyydyttämään minua. Hauskuus alkaa kun pistetään vastaan, mutta kun lopulta ei vaan voi mitään..se on tehtävä juurikin niin kuin käsketään, muuten käy huonosti.
Asuja löytyy moneen lähtöön, myös hameita niinkuin tuossa joku kyselikin. Ne päällä ollaankin kovin nöyrää miestä ;).
Itseäni nämä asiat kiihoittavat kovasti.
Pikkupiiskan heiluttelu tai sillä uhkailu on tehokasta, samoin dildollakin voi leikkiä monella tapaa... - Bmad-31
joskus näin... kirjoitti:
tuossa olikin vain osa leikeistä, kuten asiasta mainitsinkin jo =). Välillä mennään rajummin ja toisinaan annetaan armoa helpommin. Miellyttävää on myös pistää mies tyydyttämään minua. Hauskuus alkaa kun pistetään vastaan, mutta kun lopulta ei vaan voi mitään..se on tehtävä juurikin niin kuin käsketään, muuten käy huonosti.
Asuja löytyy moneen lähtöön, myös hameita niinkuin tuossa joku kyselikin. Ne päällä ollaankin kovin nöyrää miestä ;).
Itseäni nämä asiat kiihoittavat kovasti.
Pikkupiiskan heiluttelu tai sillä uhkailu on tehokasta, samoin dildollakin voi leikkiä monella tapaa...Meillä on pitkä ratsupiiska, lisäksi avovaimolla
on sorjat pitkät kämmenet joilla saa aikaan kovia litsareita. Kokemus on ohjannut napakkaan kipuun, eikä sellaiseen joka leviää liikaa tai yksistään kirvelee.
Kerran yksi nainen toi sellaisen pikkupiiskan yllätyksenä ja kyllä mulla ainakin siinä vaiheessa lopahti.;)
Mutta hyviä harjoitteluja, kuten poliisi sanoi 0,4 promillen rattijuopolle, joka oli saanut ajokortin vasta edellisenä päivänä....
- masokistiksi
On ollut viime vuosien kehitys.
Vuosikaudet olin hallitsevassa roolissa alistaen ja sitoen vamoani.
Viime vuodet ovat menneet päinvastaisen merkeissä.
Asuista emme piittaa ja raippaakin tarvitsisin enemmän mutta muuten sujuu.
Useampia versioita.
Eilinen sessio.
Vaimo sitoi suostumuksellani ranteeni selän taakse.
Sen jälken lieka kaulaan ja makuuhuoneseen.
Kivesten ja siittimen sitominen > "pakkostondis".
Nilkat yhteen ja ranteisiin köydellä.
Nuoletus samalla kiveksiä puristelle ja runkaten.
Ratsastus.
Usein jättää yhdynnän pois pakottaen minut vuoten vierellä polvillani nuolemaan orgasmin.
Joskus pistää suuhuni dildon tyvipäässä olevan suukapulan.
"Imaisee" sen sisäänsä ja nenäni melkein pillussa kiinni onanoi itselleen orgasmin.
Minulle jää runkkarin rooli.
Joskus "paketoi" minut liki liikkumattomaksi jonkin askareensa tai kahvin juonnin ajaksi.
Kuten sanoin, raippaa voisi käyttää reippaammin mutta ei syty sille.- sanottu
versioita on monia ja välillä niin ja toisinaan näin, mutta monenlaisia on mielihaluja kuten ihmisiäkin.
- alistuva mies
Minullakin on onni tulla sidotuksi ja piiskatuksi toisinaan. Illan mittaan saan palvella Valtiatartani Hänen haluamillaan tavoin, josku imuroin asuntomme pukeutuneena pelkkään kaulapantaan, toisinaan olen Hänen Jalkarahina. Välillä olen sidottuna odottamassa Häntä, suussa pallo, takapuolessa tappi. Palkinnoksi yleensä saan tyydyttää itseni Hänen saappaillensa, jotka nuolen puhtaaksi jälkeenpäin. Myös lattialle roiskunut sperma pitää nuolla pois.
- luonteeltani
Minulle on itsestään selvää että mieheni kuuntelee mitä minä sanon ja toimii sen mukaan.Suhteemme alussa olimme suhteellisen tasa-arvoisia mutta vaaka on kallistunut selvästi minun edukseni.Uskon mieheni alistuneen osaansa ihan vapaasta tahdostaan.Hän on sanonot nauttivansa siitä että häntä komennellaan ja määrätään rajat hänen elämälleen.Hän on oppinut
tekemään kotityöt niin ettei minun tarvitse niihin puuttua.Ainoastaan valvon ja annan palautetta.Hyvin suoritetusta työstä hän saattaa saada palkinnoksi luvan tyydyttää minut jos satun olemaan sillä tuulella.Kontroloin hänen orgasmejaan siveysvyöllä,jota hän joutuu pitämään jatkuvasti.Joskus,kun hän on kunnostautunut jostakin erityisesti avaan lukon ja hän saa luvan.Joskus hän saa laueta itse,joskus teen sen hänelle tavalla tai toisella.Pahin rangaistus hänelle ja mitä hän pelkää on julkinen häpeä siitä että kerron tuttaville hänen alistuneesta asemastaan.Olen kerran kertonut hänen kuullen parhaalle ystävättärelleni hänen lukituksestaan ja siitä kuinka häntä hallitsen.Hän oli ollut silloin tosi inhottava ja tottelematon.Toivottavasti
en joudu kertomaan tätä hänen kavereilleen.
Saattaa kuulostaa julmalta tämä meidän suhde mutta voin vakuuttaa että mieheni nauttii siitä vähintään yhtäpaljon kuin minä. - Onneksi on NORMAALI seksielämä
Aivan sairasta tollainen, ettekö kunnioita ja rakasta puolisoitanne kun pitää alistaa???
- jo...
mainitsinkin, että meille tämä on ainoastaan leikkiä ja jää "makuuhuoneeseen", eli ei ylety tämä alistaminen yhtä pitkälle kuin naisella joka kirjoitti miehensä hoitavan kotihommat...
Niin kauan, kun kaksi aikuista ihmistä yhteisymmärryksessä jotain tekee ja se tuottaa molemmille mielihyvää, tälläinen on sallittua. Oikea väkivalta, alistaminen (henkinen ja fyysinen) ei kuulu parisuhteeseen. Leikki on leikkiä, vaikka joku tässäkin ketjussa kaipaa ilmeisen rajuja otteita. - Slavemale
Kunnioituksen puutetta on vain toisen pettäminen.
- puuttuminen
Slavemale kirjoitti:
Kunnioituksen puutetta on vain toisen pettäminen.
tosiaan voi ilmetä niinkin, ettei puhu kumppanilleen haluistaan ja toiveistaan, ja kun halut käyvät kovin suuriksi, mennään hakemaan tyydytystä tarpeilleen jostain muualta.
Kunnioittamista ei ole myöskään se, että painostuksen alaisena joku tälläiseen tai ylipäänsä mihin tahansa suostuu.
Itse en näe leikeissämme mitään sairasta. Päinvastoin olen onnellinen tästä asiasta =).
- varustukseen
makuukamarissa.Meidän perheessä ukko saa raipasta joka kerta kun alamme rakastelemaan.Se saa sekä minut että ukkoni syttymään kiihkeään seksiin.Aina kun haluan,vihjaan vain ukolleni että joko piiska maistuisi,niin hän on heti valmis.Pidän kuria ukolleni muutenkin piiskan avulla kun siihen on tarvetta.Jos ukko
ei muista aina kuka perheessä määrää,niin joudun
silloin muistuttamaan asiasta.Tälläinen kurinpito ei taida nykyään kovin harvinaita olla.
Tunnen läipiiristäni perheitä joissa rouvat pitävät kuria isännille makuuhuoneessa ja muutenkin edellä kerrotuin keinoin.Ehkä siitä ei kehdata puhua kuin parhaille ystäville.- kuullostaa
jo hieman rajummalle menolle. Minun mielestäni seksiin liittyvää alistamista ei saa sekoittaa "arkielämään", silloin ei ole enää kyse leikistä vaan toisen todellisesta alistamisesta ja halusta hallita elämää.
Ja kyllä, käytän itsekin piiskaa. Viimeksi eilen ja meni jokseenkin näin:
Minulla ylläni kumiset assuteet, toppi, alushousut sekä siinä päällä vielä mustat sadehousut. Uuden kaulapannankin olin kaulaani laittanut. Miehelläni ei ollut vaatteita lainkaan, ensin.
MIehelle kaulapanta ja talutushihna, pientä kevyttä piiskausta ja sanallista kiusaamista, käskyä mennä alas kontalleen, miehen hyväilyä sekä mies myös sai luvan koskea minua.
Seuraavaksi päälle puettiin strap-on ja leikki jatkui niin ikään, että toisinaan mies joutui "ottamaan suihin" ja toisinaan taas muita ärsykkeitä. Sitten kuminen huppu, missä on pumpattava suukapula, päähän ja suu tukkoon sekä kädet köydellä sängyn päätyyn kiini.
Siinä mies sitten konttausasennossa joutui olemaan , alastomana ja avuttomana, pallo suussaan ja tiedottomana siitä, mitä seuraavaksi tapahtuu.
Kuten arvata saattaa, hyväilin mieheni kullia ja samalla härnäsin laittamalla liukkaria pyllyyn ja työntämällä sormen sisään. Mies oli todella "huonona", koska apua oli turha pyytää ja pallokin suuhun oli laitettu.
Hetken päästä asetuin miehen taakse, ja työnsin strap-on sauvan hänen pllyynsä ja aloin naida samalla hyväillen kullia. Oli ainakin kovin kiihoittunut vaikutelma ja mies ynisi ja äänteli puollustuskyvyttömänä edessäni.
Kun tämä oli ohitse, otin esille olkainsadehousut sekä takin. Laitoin ne mieheni päälle niin, että kädet jäivät housujen sisään ja varmuuden vuoksi kiristin housuissa olevan tarran tiukalle, ettei pääsisi karkuun. Siihen päälle vielä takki, huppu päähän ja kiusaamista omalla dildollani.. siinä vaiheessa olin kyllä jo itsekin niin kiihkoissani, että oli pakko istua miehen kasvojen päälle ja hieroa itseään miehn kasvoja vasten.
Lopuksi tyydytin itseäni miehenni ollessa vieressä niin, ettei päässyt minun koskemaan, joutui vain katselemaan.
Ja tämä oli molemmille miellyttävä sekä nautintoa tuova kokemus ja vastaavia leikkejä haluamme molemmat yhdessä leikkiä =) - totta???!!
kuullostaa kirjoitti:
jo hieman rajummalle menolle. Minun mielestäni seksiin liittyvää alistamista ei saa sekoittaa "arkielämään", silloin ei ole enää kyse leikistä vaan toisen todellisesta alistamisesta ja halusta hallita elämää.
Minulla ylläni kumiset assuteet, toppi, alushousut sekä siinä päällä vielä mustat sadehousut. Uuden kaulapannankin olin kaulaani laittanut. Miehelläni ei ollut vaatteita lainkaan, ensin.
MIehelle kaulapanta ja talutushihna, pientä kevyttä piiskausta ja sanallista kiusaamista, käskyä mennä alas kontalleen, miehen hyväilyä sekä mies myös sai luvan koskea minua.
Seuraavaksi päälle puettiin strap-on ja leikki jatkui niin ikään, että toisinaan mies joutui "ottamaan suihin" ja toisinaan taas muita ärsykkeitä. Sitten kuminen huppu, missä on pumpattava suukapula, päähän ja suu tukkoon sekä kädet köydellä sängyn päätyyn kiini.
Siinä mies sitten konttausasennossa joutui olemaan , alastomana ja avuttomana, pallo suussaan ja tiedottomana siitä, mitä seuraavaksi tapahtuu.
Kuten arvata saattaa, hyväilin mieheni kullia ja samalla härnäsin laittamalla liukkaria pyllyyn ja työntämällä sormen sisään. Mies oli todella "huonona", koska apua oli turha pyytää ja pallokin suuhun oli laitettu.
Hetken päästä asetuin miehen taakse, ja työnsin strap-on sauvan hänen pllyynsä ja aloin naida samalla hyväillen kullia. Oli ainakin kovin kiihoittunut vaikutelma ja mies ynisi ja äänteli puollustuskyvyttömänä edessäni.
Kun tämä oli ohitse, otin esille olkainsadehousut sekä takin. Laitoin ne mieheni päälle niin, että kädet jäivät housujen sisään ja varmuuden vuoksi kiristin housuissa olevan tarran tiukalle, ettei pääsisi karkuun. Siihen päälle vielä takki, huppu päähän ja kiusaamista omalla dildollani.. siinä vaiheessa olin kyllä jo itsekin niin kiihkoissani, että oli pakko istua miehen kasvojen päälle ja hieroa itseään miehn kasvoja vasten.
Lopuksi tyydytin itseäni miehenni ollessa vieressä niin, ettei päässyt minun koskemaan, joutui vain katselemaan.
Ja tämä oli molemmille miellyttävä sekä nautintoa tuova kokemus ja vastaavia leikkejä haluamme molemmat yhdessä leikkiä =)Jos tuo on totta, niin mistä sinut löytää tai edes joku kaltaisesi? ¤)
- Orja wannabee
kuullostaa kirjoitti:
Ja tämä oli molemmille miellyttävä sekä nautintoa tuova kokemus ja vastaavia leikkejä haluamme molemmat yhdessä leikkiä =)Mekin ollaan vaimon kanssa puhuttu tuosta. Meillä kans mielessä rajut menot, ehkä vielä vähän rajummatkin. Olisi tarkoitus hankkia minulle (orjalle) siveysvyö ja vaimo määräis koska saan tulla.
Perus asioihin kuuluisi myös pillun nuoleminen silloin kun hän haluaa, sekä hieronnat, ja kaiken aikaa tietenkin pitäisin siveysvyötä, niin että en voisi laueta vaikka yrittäisin.
Sekin kiihottaisi molempia, että rouva kertoisi kavereilleen tilaanteestamme ja kutsuisi minut paikalle, kun he ovat juomassa. Ja siinä he sitten kahdestaan keksisivät minulle kaikkea mahdollista.
Asiaan kuuluisi myös rangaistukset, kuten jos en ole tullut kotia tarpeeksi aikaisin, voisin joutua sen päivän juomaan rouvani "viinit", eli pissat. Ja jos muita rangaistuksia olisi runkata vaimon edessä ja vaimo keräisi spermat lasiin ja juottaisi ne minulle laukeamisen jälkeen.
Ja on ollut puhetta myös muista rangaistuksista, kuten pallien puristelemisesta, runnomisesta, puremisesta ja ehkä jopa lävistämisestä... - aivan totta..
totta???!! kirjoitti:
Jos tuo on totta, niin mistä sinut löytää tai edes joku kaltaisesi? ¤)
on ja myös minun juttuni, mies ei ole pyytänyt tms tälläistä tekemään. Vapaaseen tahtoon koko homma siis perustuu. Oli niin miellyttävä kokemus että "lämmöllä" ajattelen vieläkin =).
- on..
Orja wannabee kirjoitti:
Mekin ollaan vaimon kanssa puhuttu tuosta. Meillä kans mielessä rajut menot, ehkä vielä vähän rajummatkin. Olisi tarkoitus hankkia minulle (orjalle) siveysvyö ja vaimo määräis koska saan tulla.
Perus asioihin kuuluisi myös pillun nuoleminen silloin kun hän haluaa, sekä hieronnat, ja kaiken aikaa tietenkin pitäisin siveysvyötä, niin että en voisi laueta vaikka yrittäisin.
Sekin kiihottaisi molempia, että rouva kertoisi kavereilleen tilaanteestamme ja kutsuisi minut paikalle, kun he ovat juomassa. Ja siinä he sitten kahdestaan keksisivät minulle kaikkea mahdollista.
Asiaan kuuluisi myös rangaistukset, kuten jos en ole tullut kotia tarpeeksi aikaisin, voisin joutua sen päivän juomaan rouvani "viinit", eli pissat. Ja jos muita rangaistuksia olisi runkata vaimon edessä ja vaimo keräisi spermat lasiin ja juottaisi ne minulle laukeamisen jälkeen.
Ja on ollut puhetta myös muista rangaistuksista, kuten pallien puristelemisesta, runnomisesta, puremisesta ja ehkä jopa lävistämisestä...suunnitelmat teillä...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1504419Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1973950Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi322674Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs102452100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es342209Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks51780Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut1101525Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa491434Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241311- 281212