Missä Raamatun kohdassa Jeesus määrää perustanmaan juutalaisen uskonnon?
Muutkin kuin helluntailaiset saavat vastata.
Tieto-visa
9
269
Vastaukset 9
Jeesus teki ensin itsensä tunnetuksi Juutalaisille,he eivät Jeesusta hyväksyneet,sen jälkeen Jeesus suuntasi sanomansa pakanakansoille.Näin syntyi Kristinusko.En näe Kristinuskoa Juutalaisena uskona vaan Jumalan suunnitelmana.
- todé
Mikä ihmeen juutalainen uskonto? Ja että "Jeesus perusti", mitä sekin meinannee?
Pieni lisävihje
Juutalaista uskoahan oli jo aiemmin olemassa mutta tuossa kohdassa Jeesus epäsuorasti oikein määräsi pesustamaan (oman)juutalaisen uskonnon ja nimitti tavallaan samalla itsensä juutalaisten Kuninkaaksi.- todé
Olen huomaavinani, että rymyät taasen horsmikossa, vaikka luulet olevasi selvillä vesillä.
todé kirjoitti:
Olen huomaavinani, että rymyät taasen horsmikossa, vaikka luulet olevasi selvillä vesillä.
Kyseisen Jeesuksen määräyksen tuoma uskonto ei ollut juutalaisuus ja niiden sanojen takia on tapettu ainakin kymmeniä miljoonia ihmistä.
- Ei jaksais odottaa
Pe.ku kirjoitti:
Kyseisen Jeesuksen määräyksen tuoma uskonto ei ollut juutalaisuus ja niiden sanojen takia on tapettu ainakin kymmeniä miljoonia ihmistä.
Missä kohtaa Raamattua Jeesus puhuu uskonnosta, puhumattakaan sellaisen perustamisesta?
En ole vielä sellaista löytänyt, vaikka olen lukenut UT:n moneen kertaan läpi.
Asia on todella mielenkiintoinen, voisitko jo paljastaa, että pääsisimme jännityksestä? Ei jaksais odottaa kirjoitti:
Missä kohtaa Raamattua Jeesus puhuu uskonnosta, puhumattakaan sellaisen perustamisesta?
En ole vielä sellaista löytänyt, vaikka olen lukenut UT:n moneen kertaan läpi.
Asia on todella mielenkiintoinen, voisitko jo paljastaa, että pääsisimme jännityksestä?Mat 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
- Ei jaksais odottaa
Pe.ku kirjoitti:
Mat 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Ei siinä Jeesus puhunut sanallakaan uskonnosta.
Tiedätkö mikä on uskonto? Tiedätkö mitä on usko? Tiedätkö mitä on juutalaisuus? Selvitä ensin mitä nuo käsitteet pitävät sisällään, niin jatketaan sitten keskustelua?
Muuten, et vastannut kysymykseen missä kohtaa Jeesus (Raamattu) puhuu uskonnosta? Voisitko vastata?
- Oikaisija.
Vastaan helppoon kysymykseesi, kunhan ensin selvität tuolla alempana olevan matikka-visan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3511031- 69711
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et36619- 39557
- 39532
- 63523
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht318491- 74458
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22449Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19441