AABRAHAM RAKASTAA YHÄ KUMPAAKIN JERUSALEMIA !!!
### Kieli suussa tulta sytyttämässä.
Kirjoittanut: suuri tuli. 17.8.2008 klo 08.31
Ajallista Jerusalemia vastaan, joka on Lähi-idässä oleva kaupunki,
vai sitä Uutta Jerusalemia vastaan joka laskeutuu taivaasta.
Jumalan valmistama kaupunki.
Mitä odotetaan tai puolustetaan, -ajallista tai -iäistä?
Kumpaa tarkoitat, mitä tähyät -Aabraham? ###
Tuo kirjoittaja sytyttelee kielellään väärää tulta.
Sillä se uusi Jerusalem, johon Aabraham täyhyili,
ei joudu enää koskaan Lusiferin hyökkäyksen kohteeksi.
Jobin aikaan vielä saatana kävi Jumalan edessä syyttämässä
ihmissieluja, mutta nyt siellä on vain puolustaja.
Sitäkin ankarammin saatana antikristillisyyden ja pedon kautta
vainoaa Lähi-Idän Jerusalemia temppeleineen ja kristittyjä.
Mutta Jeesus lopussa "henkäisee" pedon kuoliaaksi,
"eikä sitä kukaan auta". Tämähän tapahtuu Sak 14. luvun
mukaisesti, niin että Jeesus sitten laskeuduttuaan Öljymäelle,
astelee tuon sapatinmatkan sieltä ja astuu temppeliin,
siitä kultaisesta portista, josta vain Jumala kulkee.
Hämmästyttävän oikeudenmukainen on Jumala. Hän tuli lihaan,
SAATANAN KOETELTAVAKSI! Mutta kesti tietysti.
Me muut emme kestä ja siksi Jumala Jeesuksessa omasta
ja meidän puolestamme KESTI KIUSAUKSET.
Toki Jumala kaiken siemenensä koettelee - koettelemusten ja
kiusausten täytyy yhä tulla - mutta meidät julistetaan voittajiksi,
vaikka mokaamme ties kuinka paljon. (Herra armahda!)
Joka uskoo Jeesukseen, hän myös rakastaa sitä Jerusalemia,
joka voidaan nähdä ja pääsee kerran sinne uuteen Jerusalemiin.
Armoa ja rauhaa Jeesuksen henk.koht. tuntemisen kautta!
Onko olemassa väärä Jerusalem?
6
76
Vastaukset
Malakia 2:14
Mutta te sanotte: "Minkätähden niin?" Sentähden, että Herra on todistaja sinun ja sinun nuoruutesi vaimon välillä, jolle sinä olet ollut uskoton, vaikka hän on sinun puolisosi, sinun aviovaimosi.
Israel on syntinen maa ja syntinen kansa - olethan kanssani samaa mieltä?
Ei ihme, että Adventtikorkko (SDA) ei hyväksy Israelin olemassaoloa oikeana.
Luonnollisesti Adventtikirkko vetää yhtä köyttä palestiinalaisten katsantokannan
kanssa ja muunkin islam-maailman.
Yhtä luonnollisesti ja huomaamattomasti ottavat pedonmerkin.
Sillä Adventtikirkko, antisemitismiään johdonmukaisesti ja avoimesti siinä
vaiheessa noudattaen, yhtyy pedon väärän profeetan kanssa todstelemaan
adventtikansalle, että on kyse sapattisinetin ottamisesta, ei suinkaan
pedonmerkin. Vaan maailmanrauhan ja elintarvikkeiden riittävyyden takaavasta
maailman pealstajasta on kyse. Niinmuodoin adventtikansa tulee olemaan
ensimmäisten joukossa sinetin / merkin ottajina.
Tässä se nyt sitten vihdoinkin on, se paljon puhuttu sapattisinetti, uskotellaan!
PUOLISOSI
Ei Jumala sano Israelia puolisokseen, vaan korostaa asian vahvempaa puolta!
Hän, Jumala itse on Israelin puoliso! Ja puolisoahan ei saa hylätä, varoittaa sana!!:
Jer. 2:2
"Mene ja julista Jerusalemin kuullen ja sano: Näin sanoo Herra: Minä muistan sinun nuoruutesi armauden, morsiusaikasi rakkauden, kuinka sinä seurasit minua erämaassa, maassa, jossa ei kylvöä tehdä.
Mal. 2:14
Mutta te sanotte: "Minkätähden niin?" Sentähden, että Herra on todistaja sinun ja sinun nuoruutesi vaimon välillä, jolle sinä olet ollut uskoton, vaikka hän on sinun puolisosi, sinun aviovaimosi.
Katsokaamme, kestääkö Jumala uskotonta vaimoaan ...
Jeremia 33:6-9
6
"Mutta vielä minä annan heidän haavojensa kasvaa umpeen ja parantua, minä teen heidät terveiksi ja lahjoitan heille pysyvän rauhan ja menestyksen. [Jer. 30:17]
7
Minä käännän Juudan ja Israelin kohtalon, rakennan ne entiselleen.
8
Minä puhdistan niiden asukkaat kaikista synneistä, joilla he ovat rikkoneet minua vastaan. He ovat tehneet syntiä ja rikkoneet minua vastaan. Mutta minä annan anteeksi kaikki heidän pahat tekonsa. [Jes. 43:25 ]
9
Silloin koko maailman kansat saavat kuulla niistä hyvistä teoista, jotka olen tehnyt omalle kansalleni. Jerusalemin maine kansojen keskuudessa on minulle iloksi ja tuo minulle ylistystä ja kunniaa. Kansat ovat ymmällään ja peloissaan, kun kuulevat, miten paljon hyvyyttä ja menestystä minä suon Jerusalemille."
Kukaan meistä ei voi vedota siihen, mitä joku joskus on näistä
asioista sanonut, vaan ITSE on päätettävä, miten asiat on!
Armoa ja rauhaa Herrassa, Hänen tuntemisensa määrän mukaan!- Kirjoitettu on
Kirjoittaja: Jumala itse
Matt. 4:4
Mutta Jeesus vastasi: "On kirjoitettu: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka lähtee Jumalan suusta.'" [5. Moos. 8:3 ; Viis. 16:26]
Matt. 4:6
Hän sanoi Jeesukselle: "Jos kerran olet Jumalan Poika, niin heittäydy alas. Onhan kirjoitettu: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn. He kantavat sinua käsillään, ettet loukkaa jalkaasi kiveen.'" [Ps. 91:11,12 ]
Matt. 4:7
Jeesus vastasi hänelle: "On myös kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, Jumalaasi.'" [5. Moos. 6:16 ]
Matt. 4:10
Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, Saatana! On kirjoitettu: 'Herraa, Jumalaasi, sinun tulee kunnioittaa ja ainoastaan häntä palvella.'" [Matt. 16:23 | 5. Moos. 6:13, 10:20]
Mark. 7:6
Hän vastasi heille: "Te tekopyhät! Oikein on Jesaja teistä ennustanut. Onhan kirjoitettu: -- Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta sen sydän on kaukana minusta. [7:6,7: Jes. 29:13 ]
Mark. 9:12
"Elia tuleekin ensin", hän vastasi, "ja panee kaiken taas kohdalleen. Mutta miksi sitten on kirjoitettu, että Ihmisen Poika joutuu paljon kärsimään ja kokemaan halveksuntaa? [Ps. 22:7,8; Jes. 53:3,4]
Luuk. 4:10
Onhan kirjoitettu: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn varjella sinua. [4:10-12: Ps. 91:11,12 | 5. Moos. 6:16]
J e r u s a l e m s o t a j o u k k o j e n p i i r i t t ä m ä n ä
- - silloin alkaa viimeiset 7 vuotta ennen todellista rauhanaikaa
Luuk 21:20-24
20 "Kun te näette Jerusalemin olevan sotajoukkojen piirittämä, silloin tiedätte, että sen hävitys on lähellä. [21:20-24: Matt. 24:15-28; Mark. 13:14-23 : Luuk. 19:43]
21 Silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava vuorille. Niiden, jotka ovat kaupungissa, on lähdettävä sieltä, eikä maaseudulla olevien pidä tulla kaupunkiin.
22 Sillä ne päivät ovat koston päiviä: kaikki, mitä on kirjoitettu, käy toteen. [Jer. 5:29; Dan. 9:26; Hoos. 9:7]
23 Voi niitä, jotka noina päivinä ovat raskaana tai imettävät! Tähän maahan tulee suuri hätä, ja tätä kansaa kohtaa viha.
24 Monet surmataan miekan terällä, toiset viedään vangiksi kaikkien kansojen sekaan, ja vieraat kansat polkevat Jerusalemia, kunnes niille annettu aika täyttyy. [Jer. 15:2 | Ps. 79:1; Jes. 63:18; Ilm. 11:2]
Taas on kirjoitettu ...
Luuk. 24:44
Jeesus sanoi heille: "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu."
Luuk. 24:46
Hän sanoi heille: "Näin on kirjoitettu.
Kristuksen tuli kärsiä kuolema ja kolmantena päivänä nousta kuolleista, [Ap. t. 17:3]
Joh. 12:14
Jeesukselle tuotiin aasi, ja hän nousi sen selkään, niin kuin on kirjoitettu:
Joh. 12:16
Opetuslapset eivät vielä tuolloin ymmärtäneet tätä, mutta kun Jeesus oli kirkastettu,
he muistivat, että hänestä oli näin kirjoitettu ja että hänelle myös oli tapahtunut niin. [Joh. 2:22]
Tämän vuoksi Raamattu "on kirjoitettu" ...
Joh. 20:31
Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden. [1. Joh. 5:13]
Tosi_uskova - UT sanoo
suoraan, että Aabraham etsi TAIVAASSA olevaa Jerusalemia, eikä maan päällä olevaa.
Vaihda tuo höpsis Jeesus-nimeen niin pääset sinne
uuteen Jerusalemiin ja voit kiinnostua käymään myös
Luvatussa Maassa ja Jerusalemissa.
Aabraham ja Mooses eivät sinne päässeet ja Jumala
tahtookin meille jokaiselle opettaa, ettemme omin
voimin voi mitään todellista saavuttaa.
1. Moos. 12:1
Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
5. Moos. 34:4
Ja Herra sanoi hänelle: "Tämä on se maa, jonka minä valalla vannoen olen luvannut Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille, sanoen: 'Sinun jälkeläisillesi minä annan sen'. Minä olen nyt antanut sinun omin silmin nähdä sen, mutta sinne sinä et mene."
Hepr. 11:13
Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä.
Hepr. 11:39
Ja vaikka nämä kaikki uskon kautta olivat todistuksen saaneet, eivät he kuitenkaan saavuttaneet sitä, mikä oli luvattu;
Mooses saavutti maallisesti "täyden iän määrän",
120 vuotta (5.Ms.34:6), mutta ei saavuttanut
Israelia ja Jerusalemia. Miksi tämä armottomuus?
Meidän tähtemme! Jotta kaikella maailmalla olisi
mahdollisuus saavuttaa, uskon kautta, vielä
enemmän - ikuinen Jerusalem.
Hebr 11:40
sillä Jumala oli varannut meitä varten jotakin parempaa, etteivät he ilman meitä pääsisi täydellisyyteen.
Armoa ja rauhaa!
- Nykyinen Jerusalem
Daavid rakasti Jerusalemia, Israelia ja Salomonin
temppeliä. Jumala ei antanut tappaja-Daavidin
rakentaa sitä, mutta Jumala lupasi, että Salomon-
poika sen saa rakentaa. Yhtään sotaa ei muuten
käyty Salomonin aikana.
Ps. 137:5
Jos minä unhotan sinut, Jerusalem, niin unhota sinä minun oikea käteni. - Juudan sukukunnasta?
Tämän jakeen voimme omistaakiihko adventisteille.
Heillehän profeetat ovat vain kuvakieltä.
Myös Jes 53. Herra armahda! Tärkein Raamatun totuus
ne 12 jaetta!!
Hes. 20:49
Niin minä sanoin: "Voi Herra, Herra! Ne sanovat minusta: 'Tämähän puhuu pelkkiä vertauksia'."
Tässäpä väkevistä väkevin vertaus!!!
Jeremia 33.
24 "Etkö ole huomannut, mitä tämä kansa puhuu sanoen: 'Ne kaksi sukukuntaa, jotka Herra valitsi, hän on hyljännyt'? Ja he halveksivat minun kansaani, niinkuin se ei enää olisikaan kansa heidän silmissänsä.
25 Näin sanoo Herra: Jos minun liittoni päivän ja yön kanssa on olematon, jos en ole säätänyt taivaan ja maan lakeja,
26 niin minä myös hylkään Jaakobin ja palvelijani Daavidin jälkeläiset, niin etten ota hänen jälkeläisistänsä hallitsijoita Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisille. Sillä minä käännän heidän kohtalonsa ja armahdan heitä."
"Kaksi sukukuntaa". Niin, niistä kahdesta
puhuttiin, ei kahdestatoista. Olipa eräässä
vaiheessa, juuri Jeremian aikoihin, kansa
jakaantunut kahteen leiriinkin: Juuda ja Israel.
Oli kaksi valtiota rinnakkain jonkin aikaa.
Ja se oli todella paha Herran silmissä.
Mutta kaikki sukukunnat Ilmestyskirja tietysti
huomioi monessa kohdassa. Ja Paavali oli
Benjamin suvusta ja valmis kuolemaan kaiken
Israelin puolesta, jos se vain olisi ollut
mahdollista. Jopa kadotukseen hän omien sanojensa
mukaan olisi ollut valmis menemään Israelin vuoksi.
Pääpointti on se, että kun Jumala on uskollinen
Israelille, niin saamme olla varmat, että fmyös
meille poloisille hän on uskollinen pelastaja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651566
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16605ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40537Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45488Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185422- 26419