Kristityt väittävät, ettei kunnon kristitty mene miekka kädessä riistämään toisia kansoja.
Mutta:
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni"
Tällainen on kristittyjen tehtävä. On selviö, että tällaista missiota suorittaessa ei pelkät kauniit sanat riitä. Jeesuksen käskyä noudattavan on pakko tarttua miekkaan, koska kansat eivät käänny ilomielin toiseen uskoon. Noudattaako lähetyskäsyä vai ollako tappamatta? Voiko nykykristitty siis väittää, ettei kristinuskoa miekan avulla levittäneet olleet oikeita kristittyjä?
"Menkää siis ja tehkää..."
14
346
Vastaukset
- johdatusta, kun
juuri samaan aikaan kirjoitin lähetyskäskyn paradoksista tuonne jumaluus-palstalle... Eli siis että ilman krisselijumalasta tietämistä kaikki pääsisi taivaaseen, mutta kun kaikki ei kuitenkaan käänny kristinuskoon, niin Helvetti saa lisää porukkaa lähetystyöntekijöiden toimesta.
- jeesusteleva kiihkohihhuli ...
"On selviö, että tällaista missiota suorittaessa ei pelkät kauniit sanat riitä. Jeesuksen käskyä noudattavan on pakko tarttua miekkaan, koska kansat eivät käänny ilomielin toiseen uskoon. Noudattaako lähetyskäsyä vai ollako tappamatta? Voiko nykykristitty siis väittää, ettei kristinuskoa miekan avulla levittäneet olleet oikeita kristittyjä?"
Ensinnäkin, vaikka ei muistettaisi tappamiskieltoa, niin ei kai kukaan luule, että tappamalla toinen, hän tulee uskoon?
Tähän sopii mielestäni seuraavat Jeeseksen sanat:
Matt. 10:14-15. Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne. Totisesti minä sanon teille: Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sen kaupungin.
Lisäksi, kun lähdetään tarkkaan noudattamaan, Jeeus sanoo Matt.28,19-20. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.
Jeesus ei sano, menkää... ... pistämällä miekalla ja tappamalla.
Mutta ymmärrän, ette voi näitä kaikkia asioita tietää, kun olet vain ateisti.- asenne taas
"kun olet vain ateisti"
Taas onnistui yksi uskovainen kasvattamaan inhoani ja vihaani heitä kohtaan. - Nasse.
kysehän tuossa oli siitä että se antaa oikeutuksen toimia väärin.
Väärin toimimista on esim. indoktrinointi hihhulismiin, vaikka se edelleen suomessakin on laillista ja valtiovallan erityisessä suojeluksessa.
Täåmäkään hihu ei huutelisi jessesadustaan yhtään mitään ellei sitä olisi väkivalloin tänne tuotu. - Ristinkaataja
"ei kai kukaan luule, että tappamalla toinen, hän tulee uskoon?"
Oli kyse kansoista, ei yksilöistä. Yksilöä ei saada tappamalla uskoon, mutta kansan saa jos tappaa muutaman tärkeän henkilön.
"Jeesus ei sano, menkää... ... pistämällä miekalla ja tappamalla."
Ei ehkä sano, mutta kyse oli siitä, että kaikkia kansoja on mahdoton käännyttää ilman väkivaltaa. Eli Jessen käskyä on mahdoton toteuttaa ilman väkivaltaa. Menikö jo kaaliin?
"Mutta ymmärrän, ette voi näitä kaikkia asioita tietää, kun olet vain ateisti."
Oletpas ylimielinen kusipää. Jesse on mielisään. Ymmärrät väärin toisten kirjoitukset, ja vielä lopuksi julistaudut paremmaksi osapuoleksi. Vain uskovaiselta onnistuu moinen hulluus.
Sinäkin olet "vain" ateisti. Et taida uskoa esim. Osirikseen. - jeesusteleva kiihkohihhuli ...
Ristinkaataja kirjoitti:
Oli kyse kansoista, ei yksilöistä. Yksilöä ei saada tappamalla uskoon, mutta kansan saa jos tappaa muutaman tärkeän henkilön.
Ei ehkä sano, mutta kyse oli siitä, että kaikkia kansoja on mahdoton käännyttää ilman väkivaltaa. Eli Jessen käskyä on mahdoton toteuttaa ilman väkivaltaa. Menikö jo kaaliin?
Oletpas ylimielinen kusipää. Jesse on mielisään. Ymmärrät väärin toisten kirjoitukset, ja vielä lopuksi julistaudut paremmaksi osapuoleksi. Vain uskovaiselta onnistuu moinen hulluus.
Sinäkin olet "vain" ateisti. Et taida uskoa esim. Osirikseen."Yksilöä ei saada tappamalla uskoon, mutta kansan saa jos tappaa muutaman tärkeän henkilön."
Uskoistko sinä, jos joku tappaisi Suomen hallituksen? Epäilen, enkä usko, että kukaan muukaan uskoisi. En voi kuvitella ainakaan itse alkavani uskomaan johonkin uhkailun vuoksi. Voisin ehkä esittää jotain, mutta eihän se ole aitoa uskoa. Toisaalta, ei Jeesuksen kehoituksessa ole kyllä uskosta kyse, vaan kastamisesta ja Jumalan tahdon opettamisesta ja sen mukaan elämisestä. Mutta ei siis ole kysymys myöskään väkivallasta.
"Eli Jessen käskyä on mahdoton toteuttaa ilman väkivaltaa. Menikö jo kaaliin?"
Väkivallalla sitä on mahdoton toteuttaa oikein, jos lukee sen koko ohjeen.
"Oletpas ylimielinen kusipää."
Anteeksi että luokkasin tunteitanne. Kristittynä minun pitäisi osata valita sanat viisaammin, vaikka pitäisin jotain väitettä typeränä ja tietämättömänä.
Eikö kuitenkin ole aika selkeää, että ateisti ei todennäköisesti tunne Raamattua yhtä hyvin? ei se ole mikään häpeä vaan aika normaalia, koska miksi ateisti tuntisi sen paremmin? Jos minä menisin puuttumaan jonkun geenitohtorin väitteisiin, minulle sanottaisiin samoin, jos en huomaisi jonkun väitteen loppu-osaa.
"Sinäkin olet "vain" ateisti. Et taida uskoa esim. Osirikseen."
En pidä osirista Jumalana, vaikka se olisi olemassa. En ota kantaa siihen, onko osirista, kun en ole nähnyt selitystä mikä se on ja miksi uskoisin siihen. Minä en lähde kieltämään minkään olemassaoloa, jos ei siihen ole riittävästi aihetta. - Ristinkaataja
jeesusteleva kiihkohihhuli ... kirjoitti:
"Yksilöä ei saada tappamalla uskoon, mutta kansan saa jos tappaa muutaman tärkeän henkilön."
Uskoistko sinä, jos joku tappaisi Suomen hallituksen? Epäilen, enkä usko, että kukaan muukaan uskoisi. En voi kuvitella ainakaan itse alkavani uskomaan johonkin uhkailun vuoksi. Voisin ehkä esittää jotain, mutta eihän se ole aitoa uskoa. Toisaalta, ei Jeesuksen kehoituksessa ole kyllä uskosta kyse, vaan kastamisesta ja Jumalan tahdon opettamisesta ja sen mukaan elämisestä. Mutta ei siis ole kysymys myöskään väkivallasta.
"Eli Jessen käskyä on mahdoton toteuttaa ilman väkivaltaa. Menikö jo kaaliin?"
Väkivallalla sitä on mahdoton toteuttaa oikein, jos lukee sen koko ohjeen.
"Oletpas ylimielinen kusipää."
Anteeksi että luokkasin tunteitanne. Kristittynä minun pitäisi osata valita sanat viisaammin, vaikka pitäisin jotain väitettä typeränä ja tietämättömänä.
Eikö kuitenkin ole aika selkeää, että ateisti ei todennäköisesti tunne Raamattua yhtä hyvin? ei se ole mikään häpeä vaan aika normaalia, koska miksi ateisti tuntisi sen paremmin? Jos minä menisin puuttumaan jonkun geenitohtorin väitteisiin, minulle sanottaisiin samoin, jos en huomaisi jonkun väitteen loppu-osaa.
"Sinäkin olet "vain" ateisti. Et taida uskoa esim. Osirikseen."
En pidä osirista Jumalana, vaikka se olisi olemassa. En ota kantaa siihen, onko osirista, kun en ole nähnyt selitystä mikä se on ja miksi uskoisin siihen. Minä en lähde kieltämään minkään olemassaoloa, jos ei siihen ole riittävästi aihetta."Uskoistko sinä, jos joku tappaisi Suomen hallituksen? Epäilen, enkä usko, että kukaan muukaan uskoisi. En voi kuvitella ainakaan itse alkavani uskomaan johonkin uhkailun vuoksi."
Olet melko yksinkertainen otus. Enhän minä nyt hyvä ihminen tarkoittanut, että tappamalla muutaman johtohahmon, kansa *simsalabim* vaihtuu toiseen uskoon. Pointtihan on siinä, että tungetaan oma kulttuuri toisen tilalle, ja johtohahmojen laittaminen kylmäksi on osa tätä prosessia.
Ja nykysuomen vertaaminen ristiretkien aikaisiin kansoihin on aikas ääliömäistä. Vaikka onhan tuo islamin syöpyminen yhteiskuntaan jo aika hyvällä mallilla täällä.
"Väkivallalla sitä on mahdoton toteuttaa oikein, jos lukee sen koko ohjeen."
OK. Eli väistämätön johtopäätös on, että kristittyjen saama käsky on mahdoton toteuttaa.
"Eikö kuitenkin ole aika selkeää, että ateisti ei todennäköisesti tunne Raamattua yhtä hyvin?"
Ehkä jossain määrin, mutta on paljon ateisteja, jotka tuntee raamatun paljon paremmin kuin moni kristitty. Tämän aloittamani ketjun pointti ei kuitenkaan kumoudu millään raamatunkohdalla, joten raamatuntuntemus on tässä epäoleellista.
"koska miksi ateisti tuntisi sen paremmin?"
Koska hän on opiskellut sitä enemmän. DAA!!! Ei ateismi estä opiskelemasta uskontoja, eikä usko tarkoita että ihminen välttämättä opiskelisi uskontoaan. Daa!!! Varmasti moni suomalainen kristitty ei ole opiskellut raamattua rippikoulua enempää.
"Minä en lähde kieltämään minkään olemassaoloa, jos ei siihen ole riittävästi aihetta."
Kiellät tai et, et silti usko. Kieltäminen ja epäusko on kaksi eri asiaa. Totuus on, että et usko Osirikseen. Olet ateisti osirista kohtaan. - jeesusteleva kiihkohihhuli ...
Ristinkaataja kirjoitti:
"Uskoistko sinä, jos joku tappaisi Suomen hallituksen? Epäilen, enkä usko, että kukaan muukaan uskoisi. En voi kuvitella ainakaan itse alkavani uskomaan johonkin uhkailun vuoksi."
Olet melko yksinkertainen otus. Enhän minä nyt hyvä ihminen tarkoittanut, että tappamalla muutaman johtohahmon, kansa *simsalabim* vaihtuu toiseen uskoon. Pointtihan on siinä, että tungetaan oma kulttuuri toisen tilalle, ja johtohahmojen laittaminen kylmäksi on osa tätä prosessia.
Ja nykysuomen vertaaminen ristiretkien aikaisiin kansoihin on aikas ääliömäistä. Vaikka onhan tuo islamin syöpyminen yhteiskuntaan jo aika hyvällä mallilla täällä.
"Väkivallalla sitä on mahdoton toteuttaa oikein, jos lukee sen koko ohjeen."
OK. Eli väistämätön johtopäätös on, että kristittyjen saama käsky on mahdoton toteuttaa.
"Eikö kuitenkin ole aika selkeää, että ateisti ei todennäköisesti tunne Raamattua yhtä hyvin?"
Ehkä jossain määrin, mutta on paljon ateisteja, jotka tuntee raamatun paljon paremmin kuin moni kristitty. Tämän aloittamani ketjun pointti ei kuitenkaan kumoudu millään raamatunkohdalla, joten raamatuntuntemus on tässä epäoleellista.
"koska miksi ateisti tuntisi sen paremmin?"
Koska hän on opiskellut sitä enemmän. DAA!!! Ei ateismi estä opiskelemasta uskontoja, eikä usko tarkoita että ihminen välttämättä opiskelisi uskontoaan. Daa!!! Varmasti moni suomalainen kristitty ei ole opiskellut raamattua rippikoulua enempää.
"Minä en lähde kieltämään minkään olemassaoloa, jos ei siihen ole riittävästi aihetta."
Kiellät tai et, et silti usko. Kieltäminen ja epäusko on kaksi eri asiaa. Totuus on, että et usko Osirikseen. Olet ateisti osirista kohtaan."Pointtihan on siinä, että tungetaan oma kulttuuri toisen tilalle, ja johtohahmojen laittaminen kylmäksi on osa tätä prosessia."
Ehkä olet oikeassa ja ihmiset alkavat vaan uskomaan johonkin, jos heille sitä kokoajan tuodaan esiin. En vain itse yleensä usko asioihin vain siksi, että niitä tuputetaan, mutta on väärin olettaa muiden olevan samanlaisia.
"Ja nykysuomen vertaaminen ristiretkien aikaisiin kansoihin on aikas ääliömäistä. Vaikka onhan tuo islamin syöpyminen yhteiskuntaan jo aika hyvällä mallilla täällä."
Jos ajatelllaan sitten esim. Suomen tilannetta, kun kristinuskoa tuotiin. Oliko tulos sinun mielestä hyvä, luuletko, että Jeesus on tyytyväinen ja homma hoidettiin hyvin ja oikein?
Tai sitten Etelä-Amerikka, sekö meni ohjeiden mukaan ja tulos on hyvä ja sitä mitä piti, lauma ihmisiä, jotka eivät tunne Raamatusta sitäkään, mitä Suomalainen ateisti?
"Eli väistämätön johtopäätös on, että kristittyjen saama käsky on mahdoton toteuttaa."
...väkivaltaa käyttäen oikein.
"Ehkä jossain määrin, mutta on paljon ateisteja, jotka tuntee raamatun paljon paremmin kuin moni kristitty."
Sitä on vaikea uskoa, kun itsekkään et huomioinut sitä lähetyskäskyä kokonaisuudessaan.
Mutta on totta, että on paljon kristityiksi luettavia, jotka eivät tiedä juuri mitään ja se on todella surkea tilanne heidän kannalta. Eroakirkostasivustolle se on tietenkin ihanteellista.
"Kiellät tai et, et silti usko. Kieltäminen ja epäusko on kaksi eri asiaa. Totuus on, että et usko Osirikseen. Olet ateisti osirista kohtaan."
No ihan sama, turha siitä on väitellä uskonko vai en. Ateistit en ole kuitenkaan siksi, että osiris on minun silmissä tällä hetkellä ainoastaan patsas, ei Jumala, joten jos en usko sen olemassaoloon, minua ei voi pitää ateistina. Ateistihan sinun mielestä kai tarkoitti ihmistä joka ei usko Jumalan olemassaoloon ja patsas on eriasia?
Mutta en usko että sinä hyväksyt tuotakaan ja siksi on ihan sama, vaikka sanoisit minua ateistiksi. - Ristinkaataja
jeesusteleva kiihkohihhuli ... kirjoitti:
"Pointtihan on siinä, että tungetaan oma kulttuuri toisen tilalle, ja johtohahmojen laittaminen kylmäksi on osa tätä prosessia."
Ehkä olet oikeassa ja ihmiset alkavat vaan uskomaan johonkin, jos heille sitä kokoajan tuodaan esiin. En vain itse yleensä usko asioihin vain siksi, että niitä tuputetaan, mutta on väärin olettaa muiden olevan samanlaisia.
"Ja nykysuomen vertaaminen ristiretkien aikaisiin kansoihin on aikas ääliömäistä. Vaikka onhan tuo islamin syöpyminen yhteiskuntaan jo aika hyvällä mallilla täällä."
Jos ajatelllaan sitten esim. Suomen tilannetta, kun kristinuskoa tuotiin. Oliko tulos sinun mielestä hyvä, luuletko, että Jeesus on tyytyväinen ja homma hoidettiin hyvin ja oikein?
Tai sitten Etelä-Amerikka, sekö meni ohjeiden mukaan ja tulos on hyvä ja sitä mitä piti, lauma ihmisiä, jotka eivät tunne Raamatusta sitäkään, mitä Suomalainen ateisti?
"Eli väistämätön johtopäätös on, että kristittyjen saama käsky on mahdoton toteuttaa."
...väkivaltaa käyttäen oikein.
"Ehkä jossain määrin, mutta on paljon ateisteja, jotka tuntee raamatun paljon paremmin kuin moni kristitty."
Sitä on vaikea uskoa, kun itsekkään et huomioinut sitä lähetyskäskyä kokonaisuudessaan.
Mutta on totta, että on paljon kristityiksi luettavia, jotka eivät tiedä juuri mitään ja se on todella surkea tilanne heidän kannalta. Eroakirkostasivustolle se on tietenkin ihanteellista.
"Kiellät tai et, et silti usko. Kieltäminen ja epäusko on kaksi eri asiaa. Totuus on, että et usko Osirikseen. Olet ateisti osirista kohtaan."
No ihan sama, turha siitä on väitellä uskonko vai en. Ateistit en ole kuitenkaan siksi, että osiris on minun silmissä tällä hetkellä ainoastaan patsas, ei Jumala, joten jos en usko sen olemassaoloon, minua ei voi pitää ateistina. Ateistihan sinun mielestä kai tarkoitti ihmistä joka ei usko Jumalan olemassaoloon ja patsas on eriasia?
Mutta en usko että sinä hyväksyt tuotakaan ja siksi on ihan sama, vaikka sanoisit minua ateistiksi."Ehkä olet oikeassa ja ihmiset alkavat vaan uskomaan johonkin, jos heille sitä kokoajan tuodaan esiin. En vain itse yleensä usko asioihin vain siksi, että niitä tuputetaan, mutta on väärin olettaa muiden olevan samanlaisia."
Sinäkin olet kristitty suurilta osin siksi että elät kristityssä maassa. Olisit muslimi jos olisit syntynyt muslimimaahan muslimiperheeseen.
"Jos ajatelllaan sitten esim. Suomen tilannetta, kun kristinuskoa tuotiin. Oliko tulos sinun mielestä hyvä, luuletko, että Jeesus on tyytyväinen ja homma hoidettiin hyvin ja oikein?
Tai sitten Etelä-Amerikka, sekö meni ohjeiden mukaan ja tulos on hyvä ja sitä mitä piti, lauma ihmisiä, jotka eivät tunne Raamatusta sitäkään, mitä Suomalainen ateisti?"
En ota kantaa kun en kristitty ole. Melko epäoleellisia kyselet. Ja mitä tulee Jesseen, hänellä ei ole hajuakaan koko Suomesta tai Etelä-Amerikasta; Jesse on kuollut ajat sitten, jos hän siis oli edes olemassa.
"Sitä on vaikea uskoa, kun itsekkään et huomioinut sitä lähetyskäskyä kokonaisuudessaan."
Mitä vittua hölmö höpötät? Miksi olisi pitänyt huomioida?
"No ihan sama, turha siitä on väitellä uskonko vai en."
Niinpä. Selviöistä väitteleminen on turhaa.
"Ateistihan sinun mielestä kai tarkoitti ihmistä joka ei usko Jumalan olemassaoloon ja patsas on eriasia?"
Haistahan jo paska. Osiris on yksi Egyptin jumala. Jos uskot, että Osiris on vain patsas, olet nimenomaan silloin ateisti Osirista kohtaan, koska et usko Osiriksen ollvan jumala. Kovinpa yrität vältellä sitä faktaa että olet ateisti. Ehkä sen myöntäminen on sinulle liian kova pala, koska olet demonisoinut ateismin ja luonut siitä vääristyneen kuvan pienen pääsi sisälle.
"Mutta en usko että sinä hyväksyt tuotakaan ja siksi on ihan sama, vaikka sanoisit minua ateistiksi."
En tietenkään hyväksy paskapuheita, joissa ei ole mitään järkeä.
Olet tyhmä kuin kelopuu ja vielä itserakas kuin mikä! Huono yhdistelmä, erittäin huono yhdistelmä. - Olly
Ristinkaataja kirjoitti:
Sinäkin olet "vain" ateisti. Et taida uskoa esim. Osirikseen."Oletpas ylimielinen kusipää. Jesse on mielisään."
Jesse ei ole mitään mieltä, Jesse kuoli pari tuhatta vuotta sitten, eikä jäljellä ole enää edes mätää kroppaa.
Muuten olet ehdottomasti oikeassa. Rok! - jeesusteleva kiihkohihhuli ...
Ristinkaataja kirjoitti:
"Ehkä olet oikeassa ja ihmiset alkavat vaan uskomaan johonkin, jos heille sitä kokoajan tuodaan esiin. En vain itse yleensä usko asioihin vain siksi, että niitä tuputetaan, mutta on väärin olettaa muiden olevan samanlaisia."
Sinäkin olet kristitty suurilta osin siksi että elät kristityssä maassa. Olisit muslimi jos olisit syntynyt muslimimaahan muslimiperheeseen.
"Jos ajatelllaan sitten esim. Suomen tilannetta, kun kristinuskoa tuotiin. Oliko tulos sinun mielestä hyvä, luuletko, että Jeesus on tyytyväinen ja homma hoidettiin hyvin ja oikein?
Tai sitten Etelä-Amerikka, sekö meni ohjeiden mukaan ja tulos on hyvä ja sitä mitä piti, lauma ihmisiä, jotka eivät tunne Raamatusta sitäkään, mitä Suomalainen ateisti?"
En ota kantaa kun en kristitty ole. Melko epäoleellisia kyselet. Ja mitä tulee Jesseen, hänellä ei ole hajuakaan koko Suomesta tai Etelä-Amerikasta; Jesse on kuollut ajat sitten, jos hän siis oli edes olemassa.
"Sitä on vaikea uskoa, kun itsekkään et huomioinut sitä lähetyskäskyä kokonaisuudessaan."
Mitä vittua hölmö höpötät? Miksi olisi pitänyt huomioida?
"No ihan sama, turha siitä on väitellä uskonko vai en."
Niinpä. Selviöistä väitteleminen on turhaa.
"Ateistihan sinun mielestä kai tarkoitti ihmistä joka ei usko Jumalan olemassaoloon ja patsas on eriasia?"
Haistahan jo paska. Osiris on yksi Egyptin jumala. Jos uskot, että Osiris on vain patsas, olet nimenomaan silloin ateisti Osirista kohtaan, koska et usko Osiriksen ollvan jumala. Kovinpa yrität vältellä sitä faktaa että olet ateisti. Ehkä sen myöntäminen on sinulle liian kova pala, koska olet demonisoinut ateismin ja luonut siitä vääristyneen kuvan pienen pääsi sisälle.
"Mutta en usko että sinä hyväksyt tuotakaan ja siksi on ihan sama, vaikka sanoisit minua ateistiksi."
En tietenkään hyväksy paskapuheita, joissa ei ole mitään järkeä.
Olet tyhmä kuin kelopuu ja vielä itserakas kuin mikä! Huono yhdistelmä, erittäin huono yhdistelmä."Sinäkin olet kristitty suurilta osin siksi että elät kristityssä maassa. Olisit muslimi jos olisit syntynyt muslimimaahan muslimiperheeseen."
Miksi sinä et sitten ole kristitty? Oletko syntynyt Kiinassa/Pohjois-Koreassa vai entisessä Neuvostoliitossa?
"Miksi olisi pitänyt huomioida (lähetyskäsky kokonaisuudessaan)?"
Jotta et esittäisi väitteitä, että lähetyskäsky pitäisi toteuttaa väkivalloin.
"olet nimenomaan silloin ateisti Osirista kohtaan, koska et usko Osiriksen ollvan jumala."
Ateisti onkin siis henkilö, joka kieltää jonkin/jonkun olevan Jumala?
Olit nyt vähän irroittanut tuon lauseen asiayhteydestä.loppuosa menee näin:"kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Tässä ei puhuta miekasta ja tappamisesta mitään.
Jos ihminen ei tästä käskystä välitä ja tarttuu miekkaan se ei ole Jumalan syy eikä kyllä Jumalan mieleen eikä tarkoitus.
Ja Kristinuskossa ne kauniit sanat juuri riittävät koska Jumala antaa Raamatun mukaan uskon.
Ja kuka on oikea Kristitty,nii Raamattu sanoo että:"puistaan hedelmät tunnetaan" ja loppujen lopuksi Jumala tutkii sydämmet,ei ihminen...onneksi.- Ristinkaataja
"Olit nyt vähän irroittanut tuon lauseen asiayhteydestä.loppuosa menee näin:"kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.""
En ollut. En väittänyt, että Jeesus käski hoitamaan tehtävän väkivalloin. Toin vain esiin sen faktan, että kansat ei käänny pelkillä puheilla - väkivalta on väistämätön pakko. Joten pointtisi menee asian vierestä.
"Tässä ei puhuta miekasta ja tappamisesta mitään."
Ei, mutta jotta tehtävän voisi suorittaa, on miekka välttämätön väline. Ja ei tuo loppuosa, jonka toit esille, mitenkään poista väkivallan mahdollisuutta.
"Jos ihminen ei tästä käskystä välitä ja tarttuu miekkaan"
On pakko tarttua miekkaan, jos tuon käskyn haluaa toteuttaa.
"Ja Kristinuskossa ne kauniit sanat juuri riittävät koska Jumala antaa Raamatun mukaan uskon."
Voi teitä ääliöitä. Ensinnäkin, kansat EI käänny pelkillä sanoilla. Toisten kultuurien edustajat rakastaa omaa uskoaan aivan yhtä paljon kuin te kristityt omaanne. Sinä tietysti uskottelet itsellesi, että kristinuskossa on jotain erityistä, joka kolahtaa muihin, mikä on sairaaloisen itserakas luulo. Toisekseen, minkä tahansa uskonnon edustaja voi sanoa täysin samaa omasta uskosta ja pyhästä kirjastaan, joten kyseessä on vain tyhjää sanahelinää.
"Ja kuka on oikea Kristitty,nii Raamattu sanoo että:"puistaan hedelmät tunnetaan" ja loppujen lopuksi Jumala tutkii sydämmet,ei ihminen...onneksi."
Höpötipöpöti. Ristinkaataja kirjoitti:
"Olit nyt vähän irroittanut tuon lauseen asiayhteydestä.loppuosa menee näin:"kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.""
En ollut. En väittänyt, että Jeesus käski hoitamaan tehtävän väkivalloin. Toin vain esiin sen faktan, että kansat ei käänny pelkillä puheilla - väkivalta on väistämätön pakko. Joten pointtisi menee asian vierestä.
"Tässä ei puhuta miekasta ja tappamisesta mitään."
Ei, mutta jotta tehtävän voisi suorittaa, on miekka välttämätön väline. Ja ei tuo loppuosa, jonka toit esille, mitenkään poista väkivallan mahdollisuutta.
"Jos ihminen ei tästä käskystä välitä ja tarttuu miekkaan"
On pakko tarttua miekkaan, jos tuon käskyn haluaa toteuttaa.
"Ja Kristinuskossa ne kauniit sanat juuri riittävät koska Jumala antaa Raamatun mukaan uskon."
Voi teitä ääliöitä. Ensinnäkin, kansat EI käänny pelkillä sanoilla. Toisten kultuurien edustajat rakastaa omaa uskoaan aivan yhtä paljon kuin te kristityt omaanne. Sinä tietysti uskottelet itsellesi, että kristinuskossa on jotain erityistä, joka kolahtaa muihin, mikä on sairaaloisen itserakas luulo. Toisekseen, minkä tahansa uskonnon edustaja voi sanoa täysin samaa omasta uskosta ja pyhästä kirjastaan, joten kyseessä on vain tyhjää sanahelinää.
"Ja kuka on oikea Kristitty,nii Raamattu sanoo että:"puistaan hedelmät tunnetaan" ja loppujen lopuksi Jumala tutkii sydämmet,ei ihminen...onneksi."
Höpötipöpöti.Pysyn edelleen kannassani.Ei minua kukaan miekalla eikä tappamisella ole pakottanut uskoon.Enkä tunne yhtäkään joka olisi miekalla pakoitettu uskoon ja aika joukon tunnen uskovaisia.Eli tämä todistaa sen että niillä "kauniilla sanoilla" voi tulla uskoon..onneksi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.724924Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113349Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j202632Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571685- 471556
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441336- 941302
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2191073Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.71995IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51875