Ahjot

Stork

Mitä mieltä täällä ollaan vaikeuksista ja ahjoista, joita kristittyjenkin elämään tulee? Otammeko ristit suosiolla vastaan vai kapinoimmeko? Pyrimmekö pääsemään niistä eroon vai pyydämmekö, että Jeesus olisi kanssamme vaikeuksissamme? Entä hengellisesti. Kumpana aika kasvetaan eniten hengellisesti hyvinä vai huonoina aikoina?

Itse olin viimeksi kriisissä pari vuotta sitten, kun tyttäreni todettiin 3-vuotiaana kehitysvammaiseksi. Pari kuukautta meni "sumussa" ja ajatukset kiersivät kehää, eikä tilannetta helpottanut sekään, kun seurasin 2-vuotta nuorempaa poikaani ja huomasin, ettei hänkään ole terve. Alussa oli kysymyksiä ja kapinointia Jumalaa kohtaan. Kysyin, eikö risti Hänen mielestään ole liian suuri minulle? Lasteni parantumisen puolesta rukoiltiin useita kertoja, monissa kirkoissa. Jotkut uskovat kehoittivat, että pitää vain olla rukouksessa kestävät, kyllä Jumala heidät parantaa. Mutta onko näin? Onko Jumala joulupukki, joka täyttää lastensa ajalliset ja ehkä itsekkäätkin toiveet? Eikö ikuinen nuoruus ja terveys saada aikanaan Jumalan valtakunnassa?

Itse olen huomannut, että tarvitsen hengelliseen kasvuuni "ahjoja" ja vastoinkäymisiä. Jos elämä olisi pelkkää ruusuilla tanssimista, Jumala voisi helposti unohtua ja hengellinen elämä veltostua.
Mikä parasta, Jeesus ei jätä meitä vaikeuksien kohdatessa, vaan päinvastoin, Hän on silloin meitä lähempanä kuin koskaan. "Koska Hän on itse käynyt läpi kärsimykset ja kiusaukset, hän kykenee auttamaan niitä, joita koetellaan".

Jalanjäljet

Eräänä yönä mies näki unen.
Hän oli kävelemässä rannalla Luojamme kanssa,
kun taivaalle välähti näkymiä hänen elämästään.
Jokaisessa näkymässä hän huomasi kahdet jalanjäljet
hiekassa; toiset hänen omansa
ja toiset Luojan jalanjäljet.
Ennen kuin viimeiset näkymät hänen elämästään
tulivat esille, hän katsoi taakseen jalanjälkiä hiekassa.
Hän huomasi, että monta kertaa matkan varrella
oli vain yhdet jäljet hiekassa.
Hän myös huomasi, että jäljet puuttuivat juuri
niinä aikoina, jolloin hänellä oli ollut
elämässään kaikkein vaikeinta.
Tämä vaivasi häntä kovasti,
joten hän kysyi siitä Luojalta.
""Luoja, kun päätin seurata Sinua,
sanoit kulkevasi mukanani joka askeleella.
Nyt kuitenkin huomaan, että elämäni vaikeimpina aikoina
hiekassa on vain yhdet jalanjäljet.
En ymmärrä, miksi hylkäsit minut silloin,
kun Sinua eniten tarvitsin.""
Luoja vastasi, ""Rakas lapseni, rakastan sinua
enkä milloinkaan hylkäisi sinua.
Vaikeuksiesi aikoina, jolloin näit vain yhdet jäljet
hiekassa, minä kannoin sinua."


"Rakkaat ystävät, älkää oudoksuko sitä tulta ja hehkua, jossa teitä koetellaan, ikään kuin teille tapahtuisi jotakin outoa. Iloitkaa päinvastoin sitä enemmän, mitä enemmän pääsette osallisiksi Kristuksen kärsimyksistä, jotta saisitte iloita ja riemuita myös silloin, kun hänen kirkkautensa ilmestyy." (1 Piet.4:12,13)

"Sen vuoksi Herra Sebaot sanoo näin: Minä sulatan heidät kuin metallin, minä tutkin heidät. Mitä muuta voisin heille tehdä?" (Jer.9:6)

"Siksi te riemuitsette, vaikka nyt jouduttekin jonkin aikaa kärsimään monenlaisissa koettelemuksissa". (1 Piet.1:6)

"Jeesus lähti Jordanilta Pyhää Henkeä täynnä. Hengen johdattamana hän kulki autiomaassa neljäkymmentä päivää, ja Paholainen kiusasi häntä". (Luuk.4:1,2)

"Teidän on hyvä tietää veljet, millaisessa ahdingossa me olimme Aasian maakunnassa. Jouduimme niin suunnattomiin ja ylivoimaisiin vaikeuksiin, ettemme enää uskoneet selviämme hengissä. Me saimme tuntea olevamme kuolemaan tuomittuja, jotta emme luottaisi itseemme, vaan Jumalaan, joka herättää kuolleet." (2 Kor.1:8,9)


"Älä pelkää, olen sinut kutsunut, verelläni lunastanut. Jos vetten läpi kuljet, olen kanssasi. Jos virtain poikki, et silti vahingoitu. Jos tulen läpi käyt, et kärvenny. Jätä pois jo pelko lapseni, olen Herrasi. Halleluja, halleluja, halleluja, halleluja, halleluja, halleluja, ylistys Herralle".

9

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolmosessa

      kerrotaan:
      Malakia 3
      1 Katso, minä lähetän sanansaattajani, ja hän on valmistava tien minun eteeni. Ja äkisti on tuleva temppeliinsä Herra, jota te etsitte, ja liiton enkeli, jota te halajatte. Katso, hän tulee, sanoo Herra Sebaot.
      2 Mutta kuka kestää hänen tulemisensa päivän, ja kuka voi pysyä, kun hän ilmestyy? Sillä hän on niinkuin kultasepän tuli ja niinkuin pesijäin saippua.
      3 Ja hän istuu ja sulattaa ja puhdistaa hopean, hän puhdistaa Leevin pojat, saa ne puhtaiksi kuin kullan ja hopean ja sitten he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudessa.

      • että ahjossa olo

        eli puhdistus ei kestä iäti, vaan
        "18 Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele."

        Eli, kun tahtomme taipuu kaikessa Jumalan Tahtoon, niin olemme olleet onnistuneessa puhdistuksessa ja saaneet siunauksen rauhan ja ilon muodossa. Jumalan lapsen ahjossa olemisella on aina takoituksensa.



        Malakia 3
        16 Silloin myös Herraa pelkääväiset puhuvat toinen toisensa kanssa, ja Herra tarkkaa ja kuulee; ja muistokirja kirjoitetaan hänen edessänsä niiden hyväksi, jotka Herraa pelkäävät ja hänen nimensä kunniassa pitävät.
        17 Ja he ovat, sanoo Herra Sebaot, sinä päivänä, jonka minä teen, minun omaisuuteni. Ja minä olen heille laupias, niinkuin mies on laupias pojallensa, joka häntä palvelee.
        18 Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele.


      • että ahjossa olo kirjoitti:

        eli puhdistus ei kestä iäti, vaan
        "18 Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele."

        Eli, kun tahtomme taipuu kaikessa Jumalan Tahtoon, niin olemme olleet onnistuneessa puhdistuksessa ja saaneet siunauksen rauhan ja ilon muodossa. Jumalan lapsen ahjossa olemisella on aina takoituksensa.



        Malakia 3
        16 Silloin myös Herraa pelkääväiset puhuvat toinen toisensa kanssa, ja Herra tarkkaa ja kuulee; ja muistokirja kirjoitetaan hänen edessänsä niiden hyväksi, jotka Herraa pelkäävät ja hänen nimensä kunniassa pitävät.
        17 Ja he ovat, sanoo Herra Sebaot, sinä päivänä, jonka minä teen, minun omaisuuteni. Ja minä olen heille laupias, niinkuin mies on laupias pojallensa, joka häntä palvelee.
        18 Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele.

        Kiitos!

        Bruce Wilkinsonin kirjassa Secrets of the Vine on kysymys:
        "Rukoiletko Jumalalta runsaita siunauksia ja pyydätkö Häntä tekemään sinut enemmän Poikansa kaltaiseksi? Jos vastaat myöntävästi, varaudu puutarhasaksiin".

        Varoituksia ja lupauksia

        Jer.6:27-29: "Minä, Herra, panin sinut tutkimaan kansaani niin kuin jaloa metallia tutkitaan. Sinun piti koetella sitä, ottaa selville, miten minun kansani elää. Kaikki ovat paatuneita niskureita, he kuljeksivat panettelemassa toisiaan, totisesti, kelvottomia he ovat, pelkkää kuparia ja rautaa. Palkeet puhaltavat, mutta tulesta valuu vain lyijyä. Turhaa on ollut koko sulatus, kuona ei erkane".

        Room.8:28: "Me tiedämme, että kaikki koituu niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa ja jotka hän on suunnitelmansa mukaisesti kutsunut omikseen".

        2 Kor.12:9: "Mutta hän on vastannut minulle: Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa. Sen tähden ylpeilen mieluumin heikkoudessani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima".

        Hebr.13:5: "Älkää juosko rahan perässä, vaan tyytykää siihen, mitä teillä on. Jumala on itse sanonut: Minä en sinua jätä, en koskaan sinua hylkää".


      • miten aikanaan
        Stork kirjoitti:

        Kiitos!

        Bruce Wilkinsonin kirjassa Secrets of the Vine on kysymys:
        "Rukoiletko Jumalalta runsaita siunauksia ja pyydätkö Häntä tekemään sinut enemmän Poikansa kaltaiseksi? Jos vastaat myöntävästi, varaudu puutarhasaksiin".

        Varoituksia ja lupauksia

        Jer.6:27-29: "Minä, Herra, panin sinut tutkimaan kansaani niin kuin jaloa metallia tutkitaan. Sinun piti koetella sitä, ottaa selville, miten minun kansani elää. Kaikki ovat paatuneita niskureita, he kuljeksivat panettelemassa toisiaan, totisesti, kelvottomia he ovat, pelkkää kuparia ja rautaa. Palkeet puhaltavat, mutta tulesta valuu vain lyijyä. Turhaa on ollut koko sulatus, kuona ei erkane".

        Room.8:28: "Me tiedämme, että kaikki koituu niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa ja jotka hän on suunnitelmansa mukaisesti kutsunut omikseen".

        2 Kor.12:9: "Mutta hän on vastannut minulle: Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa. Sen tähden ylpeilen mieluumin heikkoudessani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima".

        Hebr.13:5: "Älkää juosko rahan perässä, vaan tyytykää siihen, mitä teillä on. Jumala on itse sanonut: Minä en sinua jätä, en koskaan sinua hylkää".

        rukoilin, että Jumala tee minusta samanlainen, kuin on Jeesus ja siitä se alkoi, se ahjossa olo. Sain olla niin erikoisessa ahjossa, että tuli poltti minua ja se polte kesti yhdeksän kuukautta ja oli aivan kamalaa, mutta kun aika tuli täyteen Jumala vapautti minut hetkessä siitä ahjosta ja antoi rauhan ja ilon, jota nyt ensi jouluaattona on kestänyt 26 vuotta, jos vielä osaan laskea, kun aikaa on kulunut noin paljon:).

        Ensi Pyhäin miesten päivänä tulee täyteen 25 vuotta, kun sain uudestisyntyä ja se on niin suuri ihmetapahtuma, että siitä riittäisi kertomista vaikka millä mitalla.

        Tuo polttavassa ahjossa olo ei ole ainoa ahjo, jonka olen kokenut, mutta se on niin vaikea ja suuri puhdistus, että olen rukoillut Jeesusta, että kenenkään ei tarivitsisi sitä kokea ja olen saanut lupauksen, että he, jotka kuulevat ne opetukset, joita minun ja muiden ahjot läpi kulkeneiden kautta virtautetaan saavat suoran puhdistuksen Jumalan Sanalla, eivätkä joudu noin suurta kultasepän ja pesijän saippuan puhdistusta kokemaan mitä minä jouduin.

        Kuitenkin jokainen Jumalan kouluttamaksi tuleva ja uudestisyntymiseen valmitettava joutuu käymään omat ahjonsa lävitse, mutta lohdutus on se, että Jumala on koko ajan mukana.

        Pyhä Henki on valmiudessa opettamaan jokaista, joka tahtoo, Jumalan Sanalla ja kun ihminen antaa sinettinsä, eli uskoo Sanan opetukset, tapahtuu uudestisyntyminen ylhäältä.

        Tämä on sellaista opetusta, jota kaikki eivät kykene nielemään, sillä moni luulee, että uudestisyntyminen tapahtuu heti Pyhän Hengen tullessa opettajaksi astiaan, mutta se ei ole totta, sillä Pyhä Henki vetäytyy useinkin poissa heistä, jotka eivät kuule Jumalan Sanan opetuksia ja näin nämä ihmiset eivät ole saaneet syntyä uudeksi, eli eivät ole saaneet siirtoa Jeesuksen perustamaan valtakuntaan, joka on vanhurskautta, rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

        He syntyvät uudeksi, jotka tuntevat Jumalan Tahdon ja antavat sinettinsä sen Tahdon totuudellisuudesta ja antavat sinettinsä siitä, että Jumala on totinen Jumala.

        Johannes 3
        30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
        31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.
        32 Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.

        33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.


      • miten aikanaan kirjoitti:

        rukoilin, että Jumala tee minusta samanlainen, kuin on Jeesus ja siitä se alkoi, se ahjossa olo. Sain olla niin erikoisessa ahjossa, että tuli poltti minua ja se polte kesti yhdeksän kuukautta ja oli aivan kamalaa, mutta kun aika tuli täyteen Jumala vapautti minut hetkessä siitä ahjosta ja antoi rauhan ja ilon, jota nyt ensi jouluaattona on kestänyt 26 vuotta, jos vielä osaan laskea, kun aikaa on kulunut noin paljon:).

        Ensi Pyhäin miesten päivänä tulee täyteen 25 vuotta, kun sain uudestisyntyä ja se on niin suuri ihmetapahtuma, että siitä riittäisi kertomista vaikka millä mitalla.

        Tuo polttavassa ahjossa olo ei ole ainoa ahjo, jonka olen kokenut, mutta se on niin vaikea ja suuri puhdistus, että olen rukoillut Jeesusta, että kenenkään ei tarivitsisi sitä kokea ja olen saanut lupauksen, että he, jotka kuulevat ne opetukset, joita minun ja muiden ahjot läpi kulkeneiden kautta virtautetaan saavat suoran puhdistuksen Jumalan Sanalla, eivätkä joudu noin suurta kultasepän ja pesijän saippuan puhdistusta kokemaan mitä minä jouduin.

        Kuitenkin jokainen Jumalan kouluttamaksi tuleva ja uudestisyntymiseen valmitettava joutuu käymään omat ahjonsa lävitse, mutta lohdutus on se, että Jumala on koko ajan mukana.

        Pyhä Henki on valmiudessa opettamaan jokaista, joka tahtoo, Jumalan Sanalla ja kun ihminen antaa sinettinsä, eli uskoo Sanan opetukset, tapahtuu uudestisyntyminen ylhäältä.

        Tämä on sellaista opetusta, jota kaikki eivät kykene nielemään, sillä moni luulee, että uudestisyntyminen tapahtuu heti Pyhän Hengen tullessa opettajaksi astiaan, mutta se ei ole totta, sillä Pyhä Henki vetäytyy useinkin poissa heistä, jotka eivät kuule Jumalan Sanan opetuksia ja näin nämä ihmiset eivät ole saaneet syntyä uudeksi, eli eivät ole saaneet siirtoa Jeesuksen perustamaan valtakuntaan, joka on vanhurskautta, rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

        He syntyvät uudeksi, jotka tuntevat Jumalan Tahdon ja antavat sinettinsä sen Tahdon totuudellisuudesta ja antavat sinettinsä siitä, että Jumala on totinen Jumala.

        Johannes 3
        30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
        31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.
        32 Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.

        33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.

        Itselleni tuli mieleen, kun valitin Jumalalle ristini suurutta, Hän vastasi minulle ääneen: "Kiitä ja ylistä Herraa". En pystynyt siihen sillä hetkellä, mutta myöhemmin kyllä, kun aikaa oli kulunut jonkin verran. Jumala tietää parhaiten, miten Hän meitä kouluttaa tässä ajassa taivaan kotia varten.

        Ef.5:20: "ja kiittäkää aina ja kaikesta Jumalaa, Isää, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä".

        1 Tess.5:18: "Kiittäkää kaikesta. Tätä Jumala tahtoo teiltä, Kristuksen Jeesuksen omilta".


      • ääneen.
        Stork kirjoitti:

        Itselleni tuli mieleen, kun valitin Jumalalle ristini suurutta, Hän vastasi minulle ääneen: "Kiitä ja ylistä Herraa". En pystynyt siihen sillä hetkellä, mutta myöhemmin kyllä, kun aikaa oli kulunut jonkin verran. Jumala tietää parhaiten, miten Hän meitä kouluttaa tässä ajassa taivaan kotia varten.

        Ef.5:20: "ja kiittäkää aina ja kaikesta Jumalaa, Isää, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä".

        1 Tess.5:18: "Kiittäkää kaikesta. Tätä Jumala tahtoo teiltä, Kristuksen Jeesuksen omilta".

        Olenko tavannut nyt toisen, jolle Herra puhuu sisäisiin korviin, tai oikeastaan kolmannen, koska minäkin saan kuulla Hänen äänensä ja eräs ihminen, profeetta kertoo silloin tällöin omaavansa tämän lahjan myös. Moni luulee nyt, että tämä on jotakin psyykkistä häiriötä:), mutta ei todellakaan ole, vaan todellista terveyttä ja totisesti totta.

        Onhan olemassa myöskin Ulla Christina Sjöman, joka on antanut kasvonsakkin tämän lahjan tunnetuksi tekemiseksi, eli onko meitä ainakin neljä ja varmaan löytyy vielä useampiakin.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ulla-Christina_Sjöman

        Tuo kiittäminen saattaa olla aivan mahdottoman vaikeaa, jos on syvimmässä ahjossa, mutta se on oikea, jumalallinen ohje, sillä se keventää ajatukset ja tuo luottamuksen Jumalaan.

        Itse en kyllä kyennyt kiittämään silloin, kun kävin elämäni vaikeimman ahjon, mutta heti sen loputtua kiitos alkoi virrata, eikä ole vielä yli kahdenkymmenen vuoden jälkeenkään lakannut:), eikä lakkaa ikinä.


      • ääneen. kirjoitti:

        Olenko tavannut nyt toisen, jolle Herra puhuu sisäisiin korviin, tai oikeastaan kolmannen, koska minäkin saan kuulla Hänen äänensä ja eräs ihminen, profeetta kertoo silloin tällöin omaavansa tämän lahjan myös. Moni luulee nyt, että tämä on jotakin psyykkistä häiriötä:), mutta ei todellakaan ole, vaan todellista terveyttä ja totisesti totta.

        Onhan olemassa myöskin Ulla Christina Sjöman, joka on antanut kasvonsakkin tämän lahjan tunnetuksi tekemiseksi, eli onko meitä ainakin neljä ja varmaan löytyy vielä useampiakin.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ulla-Christina_Sjöman

        Tuo kiittäminen saattaa olla aivan mahdottoman vaikeaa, jos on syvimmässä ahjossa, mutta se on oikea, jumalallinen ohje, sillä se keventää ajatukset ja tuo luottamuksen Jumalaan.

        Itse en kyllä kyennyt kiittämään silloin, kun kävin elämäni vaikeimman ahjon, mutta heti sen loputtua kiitos alkoi virrata, eikä ole vielä yli kahdenkymmenen vuoden jälkeenkään lakannut:), eikä lakkaa ikinä.

        Rauhaa sinulle!

        Tuota Pyhän Hengen puhetta on vaikea selittää sellaisille, jotka eivät ole sitä itse kokeneet. Mutta se ääni tulee ikäänkuin sydämestä "sisäisiin korviin" ja siinä on sellainen rakkauden sointu. Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan... Uskoontulon alussa minulla oli näitä kokemuksia enemmän. Itse ajattelin, että se oli Jumalan "tukiopetusta". Vanhempani eivät olleet uskovia, eikä minulla ollut ketään uskovaa ystävää, joten Jumala on "joutunut" ohjaamaan minua kädestä pitäen. Mutta vaikka itse ei aina ymmärrä kaikkea mitä elämässä tapahtuu, on hyvä tietää, että Jumalalla on aina ohjakset käsissään. Hän katsoo asioita ikuisuusnäkökulmasta käsin.

        Siunausta!


      • taitaa olla
        Stork kirjoitti:

        Rauhaa sinulle!

        Tuota Pyhän Hengen puhetta on vaikea selittää sellaisille, jotka eivät ole sitä itse kokeneet. Mutta se ääni tulee ikäänkuin sydämestä "sisäisiin korviin" ja siinä on sellainen rakkauden sointu. Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan... Uskoontulon alussa minulla oli näitä kokemuksia enemmän. Itse ajattelin, että se oli Jumalan "tukiopetusta". Vanhempani eivät olleet uskovia, eikä minulla ollut ketään uskovaa ystävää, joten Jumala on "joutunut" ohjaamaan minua kädestä pitäen. Mutta vaikka itse ei aina ymmärrä kaikkea mitä elämässä tapahtuu, on hyvä tietää, että Jumalalla on aina ohjakset käsissään. Hän katsoo asioita ikuisuusnäkökulmasta käsin.

        Siunausta!

        tähdellinen seurakunnan rakentamiseksi, sillä uskon, että me, jotka Jumala on valinnut tekemään Hänen Tahtoaan tunnetuksi, saamme kuulla erikoisesti Hänen äänensä ja itse kutsun sitä henkeenpuhumisen lahjaksi, sillä Jumalan ääni kuuluu todellakin sisäisiin korviimme.

        Minä en ole saanut ottaa juurikaan vastaan toisten opetusta, sillä Jeesus on vaikuttanut minuun innottumuuden lukea toisten ihmisten kautta tulevia kirjoja uskon asioista, mutta innon lukea Raamattua.
        Olin kylläkin viisi vuotta luterilaisessa yhteydessä, jossa alkuopetus Jumalan tiestä on oikea ja oikein ymmärretty, mutta sitten tulikin eteen se, että Pyhän Hengen osallisuudesta ei osattu juurikaan opettaa, eikä juuri edes puhuttu ja näin uudestisyntymiset ja Hengen vaikutukset jäivät opetuksesta poissa ja siksi Jumala antoi minulle käskyn lähteä poissa siitä yhteydestä ja saman tien Hän vaikutti minulle uuden hengellisen ystäväpiirin ja hengellisen kodin ja nyt olemme kasvaneet Jumalan tuntemisessa yli kaksikymmentä vuotta.

        Voitto on Herran hallussa:
        Sananlaskut 21
        1 Kuninkaan sydän on Herran kädessä kuin vesiojat: hän taivuttaa sen, kunne tahtoo.
        2 Kaikki miehen tiet ovat hänen omissa silmissään oikeat, mutta Herra tutkii sydämet.
        3 Vanhurskauden ja oikeuden harjoittaminen on Herralle otollisempi kuin uhri.

        4 Ylpeät silmät ja pöyhkeä sydän-jumalattomien lamppu-ovat syntiä.
        5 Vain hyödyksi ovat ahkeran ajatukset, mutta kaikki touhuilijat saavat vain vahinkoa.
        6 Jotka hankkivat aarteita petollisin kielin, ovat haihtuva tuulahdus, hakevat kuolemaa.
        7 Jumalattomat tempaa pois heidän väkivaltansa, sillä eivät he tahdo oikeutta tehdä.

        8 Rikollisen tie on mutkainen, mutta puhtaan teot ovat oikeat.
        9 Parempi asua katon kulmalla kuin toraisan vaimon huonetoverina.
        10 Jumalattoman sielu himoitsee pahaa, lähimmäinen ei saa armoa hänen silmiensä edessä.
        11 Kun pilkkaajaa rangaistaan, viisastuu yksinkertainen; ja kun viisasta neuvotaan, ottaa hän sen opiksensa.
        12 Vanhurskas Jumala tarkkaa jumalattoman taloa, hän syöksee jumalattomat onnettomuuteen.
        13 Joka tukkii korvansa vaivaisen huudolta, se joutuu itse huutamaan, vastausta saamatta.


        14 Salainen lahja lepyttää vihan ja poveen kätketty lahjus kiivaan kiukun.

        15 Vanhurskaalle on ilo, kun oikeutta tehdään, mutta väärintekijöille kauhu.
        16 Ihminen, joka eksyy taidon tieltä, joutuu lepäämään haamujen seuraan.
        17 Puutteen mieheksi päätyy riemujen rakastaja, eikä rikastu se, joka viiniä ja öljyä rakastaa.
        18 Jumalaton joutuu lunastusmaksuksi vanhurskaan puolesta ja uskoton oikeamielisten sijaan.
        19 Parempi asua autiossa maassa kuin toraisan vaimon vaivattavana.

        20 Kalliita aarteita ja öljyä on viisaan majassa, mutta tyhmä ihminen syö suuhunsa sellaiset.
        21 Joka vanhurskauteen ja laupeuteen pyrkii, se löytää elämän, vanhurskauden ja kunnian.
        22 Viisas ryntää sankarien kaupunkiin ja kukistaa varustuksen, joka oli sen turva.
        23 Joka suunsa ja kielensä varoo, se henkensä ahdistuksilta varoo.
        24 Pilkkaajan nimen saa julkea röyhkeilijä, jonka meno on määrätöntä julkeutta.
        25 Oma halu laiskan tappaa, sillä hänen kätensä eivät tahdo työtä tehdä.
        26 Aina on hartaasti haluavia, mutta vanhurskas antaa säästelemättä.
        27 Jumalattomien uhri on kauhistus; saati sitten, jos se tuodaan ilkityön edestä!
        28 Valheellinen todistaja hukkuu, mutta kuunteleva mies saa aina puhua.
        29 Julkeiksi tekee jumalaton kasvonsa, vakaiksi tekee oikeamielinen tiensä.

        30 Ei auta viisaus, ei ymmärrys, ei mikään neuvo Herraa vastaan.
        31 Hevonen on varustettu taistelun päiväksi, mutta voitto on Herran hallussa.


    • Anonyymi

      Kiitos tästä kirjoituksesta. Jeesus siunatkoon sinua ja lapsiasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2772
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      94
      2076
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      883
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe