Uusi Testamentti aivan suoraan viittaa adventismin
kiroamiseen Jeesuksen sanoissa Paavalin kautta!
VAPAHTAJAN VAPAUSSOTURI - PAAVALI
Gal. 1:8
Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu. [1. Kor. 16:22]
Gal. 1:9
Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia,
joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu.
Gal. 3:10
Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka ei tee kaikkea, mitä lain kirja käskee." [5. Moos. 27:26]
Gal. 3:13
Kristus on lunastanut meidät vapaiksi lain kirouksesta tulemalla itse kirotuksi meidän sijastamme, niin kuin on kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka on ripustettu paaluun."
[Room. 8:3; 2. Kor. 5:21 | 5. Moos. 21:22,23]
Room. 3:21
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Room. 3:28
Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
Room. 4:6
niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
Room. 7:2 Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
Room. 7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
LAIN LOPPU
Room 10:4
Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
Gal. 5:12 Saisivat kuohita itsensä, nuo teidän yllyttäjänne!
Että miksikö kuohita? Siksi että se olisi lain loppu!
Armo ja rauha lisääntyköön!
Paavali kirosi adventismin !
15
239
Vastaukset
- Usko Herran veljeä, Jaakobia!
Ei se mitään vielä ole, että Paavali, mutta kun
Jaakob myös kiroaa armottoman lainvaatimisen.
Herran veli, Jaakob, tosiaan 2. luvussa kiroaa lakiuskonnon.
Jaak 2:10 Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin. [Matt. 5:19; Gal. 3:10]
11 Hän, joka sanoi: "Älä tee aviorikosta", sanoi myös: "Älä tapa." Vaikka siis et teekään aviorikosta, olet lainrikkoja, jos tapat.
12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]- UnaFortuna
Näin ollen Paavali on todellisia Adventisti, hänhän julisti Jeesuksen paluuta jo lähes 2000 vuotta sitten. Paavali sanoo näin kumoammeko siis uskon kautta lain uskon kautta: Paavali vastaa: Ei suinkaan vaan me vahvistamme lain. Paavali vain kumosi lakia koskevat oman aikansa harhat!
- pelkää..
UnaFortuna kirjoitti:
Näin ollen Paavali on todellisia Adventisti, hänhän julisti Jeesuksen paluuta jo lähes 2000 vuotta sitten. Paavali sanoo näin kumoammeko siis uskon kautta lain uskon kautta: Paavali vastaa: Ei suinkaan vaan me vahvistamme lain. Paavali vain kumosi lakia koskevat oman aikansa harhat!
lakia noin että hakee vain paikkoja Raamatusta että sais lain kumottua, onko Antti vähän tuhma poika kun hän pelkää joutuvansa lain ruhjomaksi, jos tulee julki mitä Antti tekee, eihän hän muutoin noin yrittäisi lakia paeta.
Tee parannus pahoista töistäsi niin huomaat ettei se laki mitään pahaa sinulle tee, päinvastoin se suojelee sinua. - Vahvistaa lain
UnaFortuna kirjoitti:
Sitä Paavali tarkoitti. Eikä liha tosiaankaan
paremmaksi muutu. Sitä Paaavali koettaa kuuroille
sanoa, ettei laki saa mitään hyvää aikaan, vaan
ainoastaan uskon laki tehoaa.
Roomalaiskirje 4
26 Mutta nyt meidän aikanamme hän osoittaa vanhurskautensa: hän on itse vanhurskas ja tekee vanhurskaaksi sen, joka uskoo Jeesukseen. [Gal. 2:16]
27 Onko siis syytä kerskailuun? Siltä on pohja pudonnut pois. Mikä laki on saanut tämän aikaan? Sekö, joka vaatii tekoja? Ei, vaan uskon laki. [1. Kor. 1:29; Ef. 2:9]
28 Katsomme siis, että ihminen tulee vanhurskaaksi, kun hän uskoo, ilman lain vaatimia tekoja.
29 Vai onko Jumala pelkästään juutalaisten Jumala? Eikö hän ole myös muiden kansojen Jumala? On toki, [Room. 9:24-26, 15:9]
30 kun kerran Jumala on yksi ja ainoa. Hän tekee ympärileikatut vanhurskaiksi, jos he uskovat, ja ympärileikkaamattomat, kun he uskovat. [5. Moos. 6:4; Ap. t. 15:11; Room. 4:11,12; Gal. 3:8]
31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo. [Matt. 5:17; Room. 8:3,4] - Tosi_uskova
pelkää.. kirjoitti:
lakia noin että hakee vain paikkoja Raamatusta että sais lain kumottua, onko Antti vähän tuhma poika kun hän pelkää joutuvansa lain ruhjomaksi, jos tulee julki mitä Antti tekee, eihän hän muutoin noin yrittäisi lakia paeta.
Tee parannus pahoista töistäsi niin huomaat ettei se laki mitään pahaa sinulle tee, päinvastoin se suojelee sinua.Raamatun yhteenveto ...
Katsomme siis, että ihminen tulee vanhurskaaksi, kun hän uskoo, ilman lain vaatimia tekoja.
Room. 3:21
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
Room. 4:6
niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
1. Kor. 9.
20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
"SEN SIJAAN" (lain tilalle!)
Hepr 7.
14 Onhan tunnettua, että meidän Herramme on noussut Juudasta, jonka sukukunnan pappeudesta Mooses ei ole mitään puhunut.
15 Ja tämä käy vielä paljoa selvemmäksi, kun nousee toinen pappi, Melkisedekin kaltainen,
16 joka ei ole siksi tullut lihallisen käskyn lain mukaan, vaan katoamattoman elämän voimasta.
17 Sillä hänestä todistetaan: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
18 Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön
19 -sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.
Joten, ei Antin tai kenenkään kristityn tarvitse
olla pelokas tai toivoton. Jos Antti tai joku muu
uskovainen kuitenkin pelkää, rukoilkaamme heidän
puolestaan. Sillä totuus tekee vapaaksi.
Ja ennenkaikkea: muistakaamme tuomion perustee!:
Jaakob 2.
12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.
Minäkin uskon sinun tavoin enemmän Jumalan Apostoli Paavalia kuin EGW:ta ja hänen opetulapsiaan.
""Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa."" Gal 3
""Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta. "" Gal 5
""Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.""
Usein adventistien vastauksia lukiessa vaikuttaa siltä, että adventistit vainoaa kaikkia Jumalan Hengestä syntyneitä. Eivät ymmärrä sitä, että Jeesus on paljon enemmän. Todellinen Jeesus asuu uskovan sydämessä ihan oikeesti. Saamme tästä iloita ja riemuita Jeesuksessa. Kristus on todellakin meissä (johdattajana ja pelastajana).
""Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia. "" Room 8- ajassamme.
Teidän pitäisi vaihtaa virren numeroa, tuo on niin kulunut, että ei sillä saa kritittyä ihmistä hylkäämään Jumalan Pyhän tahdon.
Laittomuuden hengen säveliä te veisaatte.
Mietipä Utulila Kantolan kanssa, että miksei Jumalan tahto voisi olla Pyhässä asemassa sydämessä.
Moni kristitty sen pitää, eikö teidänkin olisi jo aika kääntää kuluneet paikkanne Jeesuksen omien oheiden mukaiseksi, vai mitä?
Vai onko näin, että
Minä Utulila Antti Kantolan kanssa poistamme Jumalan tahdosta yhdenkin kirjaimen ja näin opetamme, koska taivasta ja maata ei enää ole. - Ernesti*
varhais käännöksessä mainittu me huudamme Barabbas. Joka tarkoittaa Jeesuksen itsensä käyttämää nimeä ollessaan maan päällä.
Raamatun kääntäjät kirjoittivat Aramealaisen Isä sanan Abba ja perään he lisäsivät Isä sanan. Näet aikoinaan siellä Golgatan kummulla oli ristille naulattu kolme Barabbas miestä Jeesus oli keskellä.Oli neljäskin Barabbas, joka vapautettiin. He kaikki olivat Isän poikia. ajassamme. kirjoitti:
Teidän pitäisi vaihtaa virren numeroa, tuo on niin kulunut, että ei sillä saa kritittyä ihmistä hylkäämään Jumalan Pyhän tahdon.
Laittomuuden hengen säveliä te veisaatte.
Mietipä Utulila Kantolan kanssa, että miksei Jumalan tahto voisi olla Pyhässä asemassa sydämessä.
Moni kristitty sen pitää, eikö teidänkin olisi jo aika kääntää kuluneet paikkanne Jeesuksen omien oheiden mukaiseksi, vai mitä?
Vai onko näin, että
Minä Utulila Antti Kantolan kanssa poistamme Jumalan tahdosta yhdenkin kirjaimen ja näin opetamme, koska taivasta ja maata ei enää ole.Kaikki on voimassa. Jeesus jopa tiukensi vuorisaarnassa vaatimuksia. Joten parempi alistua ottamaan Kristuksen ansion, jonka Jumala lukee hyväksemme. Omilla teoilla ei sitä ansiota saada.
Laki saa saa aikaan synnin tunnon, muttei se poista sitä mikä on Ihmisen ja Jumalan välillä. Laki vain piskaa ja ajaa Krituksen helmoihin. Nyt kun sitten ollaan Kristuksessa ollaan PyhänHengen ohjauksessa ja kannetaan hedelmää.
Jeesus on Herra!- Ymmärrät uskonpuhdistuksen ...
Utulila kirjoitti:
Kaikki on voimassa. Jeesus jopa tiukensi vuorisaarnassa vaatimuksia. Joten parempi alistua ottamaan Kristuksen ansion, jonka Jumala lukee hyväksemme. Omilla teoilla ei sitä ansiota saada.
Laki saa saa aikaan synnin tunnon, muttei se poista sitä mikä on Ihmisen ja Jumalan välillä. Laki vain piskaa ja ajaa Krituksen helmoihin. Nyt kun sitten ollaan Kristuksessa ollaan PyhänHengen ohjauksessa ja kannetaan hedelmää.
Jeesus on Herra!Paavali ja sittemmin Luther loivat Raamattuun
perustuvan opillisen pohjan, joka vielä tänäänkin
auttaa ymmärtämään, miksi valittiin aikoinaan
eräs kansa kokemaan lainmukaiset tappiot.
Ja että Jeesuksen välttämättömyys ainoana
välimiehenä ymmärretään juuri tuon toivottoman
lakiuskonnon kautta.
Room. 10:4
Jotka yhä tahtovat kerätä pisteitä lain alla,
nidien on syytä pelätä, jos pysähtyvät miettimään
ja peiliin katsovat. - Eikö Jumala olekaan Isä?
Ernesti* kirjoitti:
varhais käännöksessä mainittu me huudamme Barabbas. Joka tarkoittaa Jeesuksen itsensä käyttämää nimeä ollessaan maan päällä.
Raamatun kääntäjät kirjoittivat Aramealaisen Isä sanan Abba ja perään he lisäsivät Isä sanan. Näet aikoinaan siellä Golgatan kummulla oli ristille naulattu kolme Barabbas miestä Jeesus oli keskellä.Oli neljäskin Barabbas, joka vapautettiin. He kaikki olivat Isän poikia.Vaikka Jeesus on "Jumalan Poika", niin Jumala ei
muka olekaan Isä, vaan joku barabbas.
Mutta Jeesus sanoi menevänsä isänsä luokse ja
"teidän isänne" (siis meidän).
Joten sun barabbas-jutuillasi ei ole arvoa. - mutta.
Ymmärrät uskonpuhdistuksen ... kirjoitti:
Paavali ja sittemmin Luther loivat Raamattuun
perustuvan opillisen pohjan, joka vielä tänäänkin
auttaa ymmärtämään, miksi valittiin aikoinaan
eräs kansa kokemaan lainmukaiset tappiot.
Ja että Jeesuksen välttämättömyys ainoana
välimiehenä ymmärretään juuri tuon toivottoman
lakiuskonnon kautta.
Room. 10:4
Jotka yhä tahtovat kerätä pisteitä lain alla,
nidien on syytä pelätä, jos pysähtyvät miettimään
ja peiliin katsovat.Kun ei tulkita noin, kun luulette tulkittavan.
Entä, kun ollaan uskon tiellä ja uskotaan Kristuksen täydelliseen sovitukseen.
Ja siinä uskossa sanotaan, että laki on Pyhä vanhurskas jne.
Se sydämessä vaelletaan eikä siitä jätetä kirjaimia pois, selittäen jotain muuta.
Jos sinä et tee haureutta, niin miksi?
Mikä sen kieltää?
Jos sanot, että Jumalan sana, niin oletko silloin lain alla?
Jos et varasta, niin miksi? Mikä sen kieltää?
Jos Jumalan sana ja Hänen tahtonsa, niin oletko lain alla?
Vapauteenhan Kristus meidät vapautti""!!
Jos minä sanon, että pyrin elämään Jumalan tahdossa, niin miksi luet sen lakihenkiseksi?
Jen jymmärrä ajatuksianne""!! mutta. kirjoitti:
Kun ei tulkita noin, kun luulette tulkittavan.
Entä, kun ollaan uskon tiellä ja uskotaan Kristuksen täydelliseen sovitukseen.
Ja siinä uskossa sanotaan, että laki on Pyhä vanhurskas jne.
Se sydämessä vaelletaan eikä siitä jätetä kirjaimia pois, selittäen jotain muuta.
Jos sinä et tee haureutta, niin miksi?
Mikä sen kieltää?
Jos sanot, että Jumalan sana, niin oletko silloin lain alla?
Jos et varasta, niin miksi? Mikä sen kieltää?
Jos Jumalan sana ja Hänen tahtonsa, niin oletko lain alla?
Vapauteenhan Kristus meidät vapautti""!!
Jos minä sanon, että pyrin elämään Jumalan tahdossa, niin miksi luet sen lakihenkiseksi?
Jen jymmärrä ajatuksianne""!!On eroa lakikeskeisen ja Kristuskeskeisen. Jos laki ajaa Kristukseen. Silloin laki ei voi olla päämääränä. Kristuskeskeisyys on Jumalan lapsen ominaispiire ja tila. Ilon, rauhan ja levontila. Lapsen asemassa on helppoa olla.
"Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon" (Matt.11:28).
- Paavali oli
adventisti. Hän vietti sapattia ja opetti Jeesuksen paluusta. Siis adventisti.
Teidän pelleilypropagandanne ei pure meihin, jotka tunnemme Raamattumme.- Miltäs sivulta tämä on?
Eipä sapattia väliin voi jättää, olla kuolleena 1
päivä viikossa. Näin Silas ja Paavali kuluttivat
aikaansa tuona toimettomuuden päivänä:
Ap. t. 16:13
Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.
Filippissä oli juutalaisen siirtokunnan synagooga,
mutta Silas ja se toinen eivät tahtoneet häiritä.
Jeesuksen paluuta opettavat kristityt. He puhuvat
seurakunnan ylöstempauksesta, mutta adventismi
koettaa vängätä, että eivät opeta.
Adventismi näet odottaa maan autioituvan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1871294
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138893- 85832
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?50701Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t249604Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä311580Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55579- 52552
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7550