Asialllinen apupyyntö?

Mikko_Epätoivoinen

Mulla hajosi kovalevy. Ostin uuden 640 GB sata-levyn. Miten asennan windows 2000proon sille. 2000 Windows:ssa ei ole edes SP1 pakettia. Joten se ei tunnista isoja levyjä eikä tietenkään sata-levyjä.

Ongelmani on se, että miten saan sata-ajurit levylle.

Seuraavat eivät toimi

-asennus-CD ei asenna sata-ajureita
-korppuasemaa ei ole
-Slipstream olen kokeillut tehdä ainakin viisi kertaa en ole saanut toimimaan
-boottaaminen USB-tikulta ei toimi

Toimiiko se, että painaa asennus vaiheessa F6 ja koettaa asentaa USB-tikulta ajurit

Vai onko muita vinkkejä.

Rupeaa olemaan epätoivoista hommaa....

6

1265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emolevyn mukana on SATA-ajurit jotka pitää laittaa korppuasemaan. Eli osta se korppu ja korppuasema.. Tosin sekään ei auta jos kiintolevy on liian iso, en kyllä tiedä missä menee w2k:n raja.

      Mutta turhaa säätämistä tuo kyllä on, sillä Windows 2000:sta ei ole mitään järkeä asentaa peruskäyttöön, sillä tämän tuki on loppumaisillaan ja se on työlästä koska Windows 2000 ei osaa oikein mitään. Eli hanki uusi käyttöjärjestelmä.

    • Wolf

      Vanha kovalevy millään lailla?

      Hae http://gparted.sourceforge.net/livecd.php ja osoi sillä uusi.

      sitten dd käskyllä kopioit vanhan kovalevyn uudelle. Ja kokeilet käynnistää. jos ei niin tee korjausasennus sitten päälle. niin vanhat tiedostot ja asenukset säylyy. ;)

      ohje dd:lle:

      dd if=/dev/hda of=/dev/hdb

      tarkista gparted ohjelmalla kumpi on kumpi mutta vanha kovo on if=/dev/ ja uusi on of=/dev/

    • Muuten?

      Tukeeko emo tuota kovalevyä?
      löytyykö biosista.
      Kuten tuossa jo neuvottiin on helpompi vaihtaa systeemiä, kuin pelata tuon kakstonnisen kanssa.
      Se ei tue kuin 137 Gigaisia korkeintaan (Eipä perus XP:kään tue), enkä tiedä onko siihen edes saatavissa palikkaa suurempien tuelle.

      Monella tuntuu tuo Sata tuottavan vaikeuksia, mutta itse en ole koskaan erililliä ohjaimia siihen tarvinnut.

    • Mikko_Epätoivoinen

      Tarkennuksena minulla on XPpron päivitysversio w2000, mutta sitä ei voi laittaa suoraan. Ja ymmärtääkseni tavallinen XP home/pro ei myöskään tunnista sata-levyjä.

      Uutta käyttistä en osta ja varsinkaan Vistaa. Kovalevy on ihan kaput se siis kärähti tms. Levyjen tunnistamisessa ei ole ongelmaa, koska tunnistamisen jälkeen näkyy 137GB ja sitten bigdrive enablella saa loput tai sitten päivittällä XP:n. Tätä kirjoitan vanhalla koneellani(varakone) - ilmeisesti kokeilen tuota F6 - juttua. Pakkohan se on jotenkin ajurit saatava, koska ne saivat sinne huollossakin.

      • On niitä joitakin kelpo käyttiksiä myös ilmaiseksi saatavilla. Windowseja jos harrastaa niin vähintään Windows XP SP2 tai sitten korppuasema ja ajurit.


    • dcfvgb

      Hommaa se korppuasema ja pistä kiinni, ei maksaa montaa euroa. Imuroi ja pura Win98.exe korpulle (varo samanimisiä viruksia!).
      Startaa korpulta ja tee Fdiskillä pieni C-osio, esim. 10 G. Pitäisi onnistua.
      Tai imuroi ja polta CD:lle Gparted. Käynnistä siltä ja osioi kovalevyä pienemmäksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      26
      4108
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      299
      3534
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      29
      2431
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2339
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      139
      2071
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      1916
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      120
      1801
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1515
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1393
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      19
      1300
    Aihe