C5:lla kilpailukykyiset leasing-hinnat

liisaaja

Näyttävät myös leasing-yhtiöt uskovan uuden C5:n hyvään jälleenmyyntiarvoon. C5:n leasing-hinnat ovat ainakin meidän firman käyttämällä leasing-yhtiöllä samaa tasoa tai jopa edullisemmat kuin vastaavilla kilpailijoilla. Kovia ovat vuokrat kaikilla merkeillä.

Jotain suuntaahan noista vuokrista saa esim. ald:n laskurilla.

22

4877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvästä jälleenmyyntiarvosta

      "Näyttävät myös leasing-yhtiöt uskovan uuden C5:n hyvään jälleenmyyntiarvoon"

      ADL:n henkilöstopäällikön kannattaisi keskustella vakavasti työpaikkalääkärin kanssa siitä millaisia psyykelääkkeitä työntekijöille on lupa määrätä.

      • ensin

        hahmottaa mistä on puhe ja ala vasta sitten sekoilemaan.


    • paikkaansa

      Vaikea olla samaa mieltä, kun just tällä perusteella hylkäsin sitikan. (Mainittakoon että 3v sitten suunnilleen sama ero koitui Peugeot 407:n tappioksi.)
      Tässä meidän firman ALD -sivujen alustavalla hinnoittelijalla laskettu tulos kahdesta suunnileen saman ovh-hintaisesta kiinnostukseni kohteesta (molemmissa käyttöedun verotusarvo 465 €/kk):
      - C5 HDI 110 Dynamique Tourer, ovh 29.700
      => 36kk/75tkm: kk-leasingvuokra 717,87 €/kk
      - Octavia 1.9TDI sport combi DSG-aut, ovh 29.340
      => 36kk/75tkm: kk-leasingvuokra 601,77 €/kk

      Siis saman VA:n C%:sta ALD haluaa reilut 100€ enemmän vuokraa kuukaudessa! Ei siis vaikuta kovin kilpailukykyiseltä? Ja ero tulee siitä, että ALD otaksuu C5 jälleenmyyntiarvon olevan 3v jälkeen huomattavasti Octaviaa heikompi.
      Meidän firmassa käyttöedusta vähennetään bruttopalkasta 75-50% bruttopalkasta (riippuen CO2 päästäistä), joten vuokralla suhteessa VA:oon on merkitystä. (Firma maksaa meillä käyttövoimaveron, pesut, renkaanvaihdot säilytyksen yms...)

      Valitettava tosiasia uuden C5:kin kohdalla näyttää edelleen olevan se, ettei luottamus ranskalaisia autoja kohtaan ole leasing-yhtiöissä kovin korkealla.

      • jälleenmyyntiarvosta

        ALD:n laskuri antaa yksityisleasingin hintoja, mutta on toki suuntaa-anatva, mitä tulee eri automallien leasinghintojen suhteellisiin eroihin. Se, mitä firmat leasingistä maksavat, on sitten eri juttu.

        Leasinghinta ei riipu vain jälleenmyyntiarvosta. Siinä on huomioitu myös huoltokustannukset leasingajalta. Ei se ALD huoltoja sentään lahjaksi taida saada. Huoltokustannuksiin vaikuttaa paitsi yksittäisen huollon hinta, myös se, kuinka monta kertaa huollossa on leasingaikana käytävä.


      • Janteros

        Minä lasken C5-luokan kärryiksi eurooppalaisista lähinnä mondeon, passatin, lagunan, 407:n, vectran, V70:n, 9-5:n, skodalta tulevan suberbin, japseista accord, avensis ja mazda6.

        Samoista leasing-asiakkaista kilpailee myös pykälää pienemmät octavia (lähinnä RS), A4, V50, bmw3, 9-3, legacy. Leasing-hinnoiltaan samoihin menee tila-autoista GC4 Picasso, mazda5, touran.

        Itse vertailin 2-litraisia dieseleitä.


      • minkä teit..

        En ottanut Skodaa vaikka oli halvempi. Autoilla on ero kuin yöllä ja päivällä. Edellinen Skoda oli todella meluisa maantieajossa, sisustus on tylsä, talvipakkasella sähköinen lisälämmitin tuulilasin puhalluksessa ei jaksanut pitää lasia sulana vaan lasia piti raapia ajon aikana (C5 hoitaa saman Webastolla joka on vakiovaruste). Maksamalla hieman enemmän kuukaudessa voi autolla ajamisesta saada nautinnon. Terv. jääkaapilla ajeluun kyllästynyt.


      • ystävä hyvä
        Janteros kirjoitti:

        Minä lasken C5-luokan kärryiksi eurooppalaisista lähinnä mondeon, passatin, lagunan, 407:n, vectran, V70:n, 9-5:n, skodalta tulevan suberbin, japseista accord, avensis ja mazda6.

        Samoista leasing-asiakkaista kilpailee myös pykälää pienemmät octavia (lähinnä RS), A4, V50, bmw3, 9-3, legacy. Leasing-hinnoiltaan samoihin menee tila-autoista GC4 Picasso, mazda5, touran.

        Itse vertailin 2-litraisia dieseleitä.

        No mutta hyvänen aika...
        Kyse on siitä, että Sitikan leasing-vuokra suhteessa OVH-hintaan (ja verotusarvoon) on huomattavasti kallimpi kuin esim. Wolkkarin, Toyotan, Skodan jne... Siis myös esim. verrattuna Passattiin tai Suberbin.
        Siis kun valitsee vertailukohdaksi melkein _MINKÄ TAHANSA_ muun merkkisen saman OVH-hintaisen auton Citroenin rinnalle, niin huomaa että Sitikan vuokra on kalliimpi.


      • otin ...
        minkä teit.. kirjoitti:

        En ottanut Skodaa vaikka oli halvempi. Autoilla on ero kuin yöllä ja päivällä. Edellinen Skoda oli todella meluisa maantieajossa, sisustus on tylsä, talvipakkasella sähköinen lisälämmitin tuulilasin puhalluksessa ei jaksanut pitää lasia sulana vaan lasia piti raapia ajon aikana (C5 hoitaa saman Webastolla joka on vakiovaruste). Maksamalla hieman enemmän kuukaudessa voi autolla ajamisesta saada nautinnon. Terv. jääkaapilla ajeluun kyllästynyt.

        No minä otin Octavian ja DSG:nä tietysti. Edellinenkin oli Octavia, ja koska olen siihen ollut suuresti tyytyväinen, otin nyt suunilleen samanlaisen mutta DSG-automaattina, joka on TDI:n kanssa loistava yhdistelmä.
        Minulla on ollut myös oma C5 (-03), ja missään en kyllä mielestäni Octavian kanssa sille häviä. Myönnän kyllä että uusi C5 on ihan ok, ja siksi se olikin yhtenä vaihtoehtona, kunnes huomasin että ALD:n "suosituslistalle" se ei edelleenkään kuulu.


      • puoli ...
        jälleenmyyntiarvosta kirjoitti:

        ALD:n laskuri antaa yksityisleasingin hintoja, mutta on toki suuntaa-anatva, mitä tulee eri automallien leasinghintojen suhteellisiin eroihin. Se, mitä firmat leasingistä maksavat, on sitten eri juttu.

        Leasinghinta ei riipu vain jälleenmyyntiarvosta. Siinä on huomioitu myös huoltokustannukset leasingajalta. Ei se ALD huoltoja sentään lahjaksi taida saada. Huoltokustannuksiin vaikuttaa paitsi yksittäisen huollon hinta, myös se, kuinka monta kertaa huollossa on leasingaikana käytävä.

        Ok. Olet oikeassa, mutta oletan ettei C5:n huoltokustannukset nyt kovinkaan paljon Octavian vastaavia kalliimmat ole, vaikka huoltoväli ei olekaan yhtä pitkä kuin Octavialla 30.000km ...
        Siis tietysti ALD laskee sopimusajalle auton "kustannuksen" suurinpiirtein näin: auton hinta ylläpito (=lähinnä huolto) kustannukset - arvioitu jälleenmyyntiarvo.


      • kallimpi on halvempi
        minkä teit.. kirjoitti:

        En ottanut Skodaa vaikka oli halvempi. Autoilla on ero kuin yöllä ja päivällä. Edellinen Skoda oli todella meluisa maantieajossa, sisustus on tylsä, talvipakkasella sähköinen lisälämmitin tuulilasin puhalluksessa ei jaksanut pitää lasia sulana vaan lasia piti raapia ajon aikana (C5 hoitaa saman Webastolla joka on vakiovaruste). Maksamalla hieman enemmän kuukaudessa voi autolla ajamisesta saada nautinnon. Terv. jääkaapilla ajeluun kyllästynyt.

        Itseasiassa saa valita huomattavasti ostohinnaltaan arvokkaamman esim Skodan tai Wolkkarin, niin vielä silloinkin auto tulee leasingina halvemmaksi, vaikka isompi VA:kin otetaan huomioon ...


      • liisaaja
        kallimpi on halvempi kirjoitti:

        Itseasiassa saa valita huomattavasti ostohinnaltaan arvokkaamman esim Skodan tai Wolkkarin, niin vielä silloinkin auto tulee leasingina halvemmaksi, vaikka isompi VA:kin otetaan huomioon ...

        C5 confortia vastaa varustelultaan lähinnä passatin confortline. kaksilitraisilla dieseleillä citikassa halvempi vuokra ja pienempi VA. Se on totta, että passat on autona kalliimpi.

        Samanhintaisen passatin saisi pienemmällä vuokralla, mutta perusmallista puuttuu mm. vakionopeudensäädin ja ristiseläntuen säätö.

        Näyttää tuo uusi suberbkin olevan C5:n tasoa vuokraltaan. Siinäkin sitten varmaan saa "paremman" auton, jos listahinta on kalliimpi C5:ssa.

        Octavia on pykälää pienempi auto (vrt. golf/kia ceed, focud).

        Itselläni pohdinnassa mondeo, c5, passat ja uusi accord. Accordista ei vielä hintoja, mutta muissa haluamillani mausteilla leasing-hinnat käytännössä samoissa, eikä lähelläkään ald:n laskuria ;-).


      • liisaaja
        ystävä hyvä kirjoitti:

        No mutta hyvänen aika...
        Kyse on siitä, että Sitikan leasing-vuokra suhteessa OVH-hintaan (ja verotusarvoon) on huomattavasti kallimpi kuin esim. Wolkkarin, Toyotan, Skodan jne... Siis myös esim. verrattuna Passattiin tai Suberbin.
        Siis kun valitsee vertailukohdaksi melkein _MINKÄ TAHANSA_ muun merkkisen saman OVH-hintaisen auton Citroenin rinnalle, niin huomaa että Sitikan vuokra on kalliimpi.

        Minä puntaroin lähinnä noita TM:n testissäkin olleita malleja, C5 confort, passat confortline ja mondeo trend ( vakionopeudensäädin).

        Se on totta, että passat on hinnaltaan noista kallein, mutta tekeekö suurempi VA siitä parhaan?

        Farkkujen vuokrat haluamillani varusteilla kympin sisään samat. Passat vuokraltaan halvin, mutta isompi VA kiepauttaa laskelmat toisinpäin.

        Toyota ja skoda eivät ole vaihtoehtoja ainakaan minulle.


    • Tyytyväinen eläkeläinen

      Olen lukenut tämän viestin kaikki vastaukset. Onhan auton osto vaikeaa on adl , jälleenmyyntiarvo, miten työnantaja katsoo asian, mitä muut sanovat ja mitä kaikkea muuta mahdollista ?
      10 p toukokuuta kävin koeajamassa uuden C5 mallin siinäpä tuntui olleen eniten ommimaisuuuksia vaatimuksilleni niiden viiden muun lisäksi jotka koeajoin.
      Nyt Lapin- ja Norjanmatkan jälkeen vähän yli 4000 km mittarissa erittäin äänetöntä ja mukavaa kyytiä. Olen tyytyväinen. Istuimet keholleni sopivat ja mukavat. (Exclusive)
      Vanhan Citroenin annoin pojan kaksoispojille jotka olivat saaneet uudet työpaikat aika kaukaa.
      Sanoin tässä teillä on yli 360000 km ilman murheita ja remontteja ajettu Citroen C5 2.2HdiA
      katsastuksistakin on aina mennyt läpi huomautuksitta.
      Tällaista se on eläkeläisen elo, - mukavaa.
      Terveisiä niille koiranluun jyrsijöille ja palloveikoille, myös öljykorkin ja öljyjen lennättäjille. Minun Citroenissä tuntemattomia käsitteitä, joten toilailkaapa siellä tahoillanne vain, kiva jos terveinä joskus eläkeikään selviäisitte.

      • valintaansa tyytyväinen

        Olen sinänsä ihan samaa mieltä, mutta pakkohan se on myöntää, että vaihtoarvo autolla tippuu todella rivakasti...
        Jos vaihdat autosi aina suurin piirtein vastaavaan uuteen sitikkaan esim 3 vuoden välein, niin saman hintaisen Passatin kanssa vastaavasta leikistä selviää huomattavasti pienemmällä välirahalla.


      • uusi ceevitonen
        valintaansa tyytyväinen kirjoitti:

        Olen sinänsä ihan samaa mieltä, mutta pakkohan se on myöntää, että vaihtoarvo autolla tippuu todella rivakasti...
        Jos vaihdat autosi aina suurin piirtein vastaavaan uuteen sitikkaan esim 3 vuoden välein, niin saman hintaisen Passatin kanssa vastaavasta leikistä selviää huomattavasti pienemmällä välirahalla.

        Pääasia on yhdyssana joten olisit voinut kirjoittaa sen yhteen, nyt sen voi ymmärtää miten haluaa.
        En minä mitään vaihtoarvonalennuksesta kärsinyt. Minä vain annoin pojanpojilleni ilmaiseksi aivan hyvintoimivan auton.Miksi minä jotain Passattia ostaisin, kävin koeajolla kyllä, oli vielä sitä pumppusuutinmallia ja käydä rouskutti kuin vanha perkinssi. Ja sitten kolmen vuoden vaihtovälein niin kyllä rahaa saa tosiaan tuhlattua siinä saa välirahojen lisäksi kustantaa uudet talvirenkaat vanteineen ja aina siinä tulee muutakin pientä rahanmenoa. Kokeilehan vuoden välein tulee vielä kalliimmmaksi. Ajoin sentään yli kaksinkertaisen ajan tuohon kolmeen vuoteesi verrattuna, eikä olisi ollut mitään vaihtotarvetta sinänsä mutta uuden C5 äänieritystaso sitten sai vaihtamaan. eikä se ole pettymystä tuottanut vaan edelleen 4000 km jälkeen kumpuaa kysymys kun lähtee liikkeelle, onko tämä näin hiljainen ? Kai siihenkin tottuu.


      • iski jälleen
        uusi ceevitonen kirjoitti:

        Pääasia on yhdyssana joten olisit voinut kirjoittaa sen yhteen, nyt sen voi ymmärtää miten haluaa.
        En minä mitään vaihtoarvonalennuksesta kärsinyt. Minä vain annoin pojanpojilleni ilmaiseksi aivan hyvintoimivan auton.Miksi minä jotain Passattia ostaisin, kävin koeajolla kyllä, oli vielä sitä pumppusuutinmallia ja käydä rouskutti kuin vanha perkinssi. Ja sitten kolmen vuoden vaihtovälein niin kyllä rahaa saa tosiaan tuhlattua siinä saa välirahojen lisäksi kustantaa uudet talvirenkaat vanteineen ja aina siinä tulee muutakin pientä rahanmenoa. Kokeilehan vuoden välein tulee vielä kalliimmmaksi. Ajoin sentään yli kaksinkertaisen ajan tuohon kolmeen vuoteesi verrattuna, eikä olisi ollut mitään vaihtotarvetta sinänsä mutta uuden C5 äänieritystaso sitten sai vaihtamaan. eikä se ole pettymystä tuottanut vaan edelleen 4000 km jälkeen kumpuaa kysymys kun lähtee liikkeelle, onko tämä näin hiljainen ? Kai siihenkin tottuu.

        Se on tuo pilkun nussiminenkin tarkkaa hommaa, niin kuin hyttysenkin nainti - jos on millinkin sivussa, niin se on jo silmässä...


      • sitä enkä tätä
        uusi ceevitonen kirjoitti:

        Pääasia on yhdyssana joten olisit voinut kirjoittaa sen yhteen, nyt sen voi ymmärtää miten haluaa.
        En minä mitään vaihtoarvonalennuksesta kärsinyt. Minä vain annoin pojanpojilleni ilmaiseksi aivan hyvintoimivan auton.Miksi minä jotain Passattia ostaisin, kävin koeajolla kyllä, oli vielä sitä pumppusuutinmallia ja käydä rouskutti kuin vanha perkinssi. Ja sitten kolmen vuoden vaihtovälein niin kyllä rahaa saa tosiaan tuhlattua siinä saa välirahojen lisäksi kustantaa uudet talvirenkaat vanteineen ja aina siinä tulee muutakin pientä rahanmenoa. Kokeilehan vuoden välein tulee vielä kalliimmmaksi. Ajoin sentään yli kaksinkertaisen ajan tuohon kolmeen vuoteesi verrattuna, eikä olisi ollut mitään vaihtotarvetta sinänsä mutta uuden C5 äänieritystaso sitten sai vaihtamaan. eikä se ole pettymystä tuottanut vaan edelleen 4000 km jälkeen kumpuaa kysymys kun lähtee liikkeelle, onko tämä näin hiljainen ? Kai siihenkin tottuu.

        On se kumma että kun yhden mallin mainitsee niin lukija takertuu siihen. "En halua Passattia, en." Siis ponttihan vain oli se että C5 on lesing vuokraltaan suhteessa OVH-hintaansa kallis verrattuna melkein mihin tahansa muihin merkkeihin ja malleihin - paitsi ehkä Peugeotiin ja Relluun.


      • ponttihan
        sitä enkä tätä kirjoitti:

        On se kumma että kun yhden mallin mainitsee niin lukija takertuu siihen. "En halua Passattia, en." Siis ponttihan vain oli se että C5 on lesing vuokraltaan suhteessa OVH-hintaansa kallis verrattuna melkein mihin tahansa muihin merkkeihin ja malleihin - paitsi ehkä Peugeotiin ja Relluun.

        ponttihan, - on siinä ponttia


      • olethan
        ponttihan kirjoitti:

        ponttihan, - on siinä ponttia

        Idiootti?


    • pidä paikkaansa

      Uusi C5 tourer 136 HDI automaatti confort jäännösarvo 47% 3v/75tkm

      vs.

      Uusi Audi A4 2.0 TDI automaatti farmari
      jäännösarvo 53,5% 3v/75tkm

      Ei arvosta ainakaan meidän käyttämä leasing-yhtiö vieläkään Citroenia premium-autojen tasolle.

      • liisaari

        ...laskuttaa euroina, ei prosentteina.
        Uusi Audi A4 2.0 TDI automaatti farmari jäännösarvo 53,5% 3v/75tkm on vuokraltaan ja verotusarvoltaan kalliimpi kuin Uusi C5 tourer 136 HDI automaatti confort jäännösarvo 47% 3v/75tkm.

        Meidän perheelle A4 on liian pieni.

        Meidän firman leasing-yhtiöstä A4:n vuokralla saa jo bemarinkin, meidän "premium"-kuskeilla enemmän bemareita.


      • ihmettelijä X
        liisaari kirjoitti:

        ...laskuttaa euroina, ei prosentteina.
        Uusi Audi A4 2.0 TDI automaatti farmari jäännösarvo 53,5% 3v/75tkm on vuokraltaan ja verotusarvoltaan kalliimpi kuin Uusi C5 tourer 136 HDI automaatti confort jäännösarvo 47% 3v/75tkm.

        Meidän perheelle A4 on liian pieni.

        Meidän firman leasing-yhtiöstä A4:n vuokralla saa jo bemarinkin, meidän "premium"-kuskeilla enemmän bemareita.

        Onkos ne jo alkaneet myöntämään premium ajokorttejakin ?
        teillä kun on noita premium kuskejakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      311
      2834
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2193
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      82
      1643
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      189
      1541
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1345
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1233
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1094
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      20
      1092
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe