Uusi ehdotus vl-nuorille

acim lai nen

Tämä aihe sivuaa aikaisempia aloituksiani. Vl-puhujien opetuksia on kritisoitu tällä palstalla koska niiden on havaittu olevan ristiriidassa Raamatun opetuksen kanssa. Miten vl-puhujat vastaavat tähän kritiikkiin? Vanhoja fraasejaan uudelleen toistamallako? Nuorten olisi hyvä ottaa selvää siitä onko vl-puhujien kritisoijilla ollut viimeinen sana tässä kesustelussa vai onko vl-puhujilla hihassaan sittenkin jokin salainen valttikortti joka osoittaa että vl-usko on Raamatun mukaista. Yrittäkääpä ottaa selvää miten palstalla esiintyvään kritiikkiin tulee vastata ilman että toistaa vain edellistä repliikkiään kuin papukaija. Keskustelun tulee siis edetä siitä mihin toinen sen tähän saakka on vienyt eikä palata alkupisteeseen.

11

404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja loput täällä

siskojas ja veljiäs, toistelette taukoamatta sitä mitä kuulette ja luette.

• Ja mitä olemme KOKENEET.

Eikö kaaliisi mahdu, että omassa kokemusvarastossamme vl-terrorista, löytyy loputon aineisto?

• hoitokokouksiin
        Devoit kirjoitti:

Ja mitä olemme KOKENEET.

Eikö kaaliisi mahdu, että omassa kokemusvarastossamme vl-terrorista, löytyy loputon aineisto?

loputtomasti? Jos olit jo sydämessäsi luopunut siitä uskonsuunnasta, ja varma ettet kuulu joukkoon ja halusit pois, olisit lähtenyt ja sillä siisti. Olen itsekin lähtenyt, eikä kukaan ole minua hoidellut sen kummemmin.

• acim lai nen

Mutta jos jostakin aiheesta keskustelu jää kesken niin silloin se otetaan uudelleen esille.

• tämä palsta ei
        acim lai nen kirjoitti:

Mutta jos jostakin aiheesta keskustelu jää kesken niin silloin se otetaan uudelleen esille.

koskaan saa mitään keskustelua loppuun? Koska riivaaja ei väsy koskaan.

• acimla i nen
        tämä palsta ei kirjoitti:

koskaan saa mitään keskustelua loppuun? Koska riivaaja ei väsy koskaan.

..että ihmiset eivät viitsi vaivautua pohtimaan asioita.

• sanomaasi...
        hoitokokouksiin kirjoitti:

loputtomasti? Jos olit jo sydämessäsi luopunut siitä uskonsuunnasta, ja varma ettet kuulu joukkoon ja halusit pois, olisit lähtenyt ja sillä siisti. Olen itsekin lähtenyt, eikä kukaan ole minua hoidellut sen kummemmin.

ed. kirjoittaja haluaisi olla vieläkin uskomassa ja kuulua joukkoon, mutta hän haluaisi kulkea kuitenkin "laveaa tietä" ja se yhtälö ei onnistu, se on raamatun vastaista.
        Siksihän tämä koko palsta oikeastaan on vielä pystyssä, kun "hänen" kaltaisensa kirjoittelevat milloin mitäkin kuultua tai keksittyä, josta he sitten yrittävät muka löytää totuuksia tai virheitä.

• acim lai nen
        sanomaasi... kirjoitti:

ed. kirjoittaja haluaisi olla vieläkin uskomassa ja kuulua joukkoon, mutta hän haluaisi kulkea kuitenkin "laveaa tietä" ja se yhtälö ei onnistu, se on raamatun vastaista.
        Siksihän tämä koko palsta oikeastaan on vielä pystyssä, kun "hänen" kaltaisensa kirjoittelevat milloin mitäkin kuultua tai keksittyä, josta he sitten yrittävät muka löytää totuuksia tai virheitä.

"kirjoittelevat milloin mitäkin kuultua tai keksittyä, josta he sitten yrittävät muka löytää totuuksia tai virheitä."

Mitä tarkoitat tällä? Anna esimerkkejä, niin katsotaan niitä yhdessä.

• sanoa keskusteluksi

Ei täällä voi keskustella. Jos yrittää oikaista jonkun vl:istä esitetyn valheen, saa heti kuulla olevansa trolli tai papukaija tms.

Jos yrittää kääntää keskustelua Raamatun opetukseen tai kysyä miten miten vastapuoli ymmärtää vaikka jonkun Jeesuksen opetuksen, saa heti kuulla olevansa ylpeä ja asettuvansa toisten yläpuolelle.

Keskusteluun ei yksikertaisesti suostuta. Tällä palstalla saa olla vain yhtä mieltä: haukkua vl:ia.

• acim lai nen

Tässä ketjussa sinulla on elämäsi mahdollisuus sanoa mitä mieltä olet.
        Jos tiedät jonkun vl:istä esitetyt valheen, niin oikaise se tässä.
        Voit myös kysyä miten esim. minä ymmärrän jonkin Jeesuksen opetuksen.

Mainitsit sanan papukaija jota itse käytin. Kun käytin sitä, tarkoitin edellisen argumentin toistamista senkin jälkeen kun toinen on esittänyt vasta-argumentin. Vaikka puhunkin tällä tavalla niin ymmärrän ettei keskustelun tarvitse olla väittelyä.

No, nyt on sinun vuoro. Mitä asiaa sinulla olisi?

• Juhakki

Kerro selkeästi ne asiat, jossa on ristiriita raamatun kanssa. Minä yritän taitoni mukaan vastata. Numeroi kohdat, ni ei tule epäselvyyksiä.
      Tai jokainen voi tietysti vaikka yhden "ristiriidan" laittaa.

Sanon kuitenkin varoitukseksi, että koska raamattu ei ole "nykykieltä" eli sitä joutuu tulkita vähän, mutta pääsääntösesti me selitämme raamattua raamatulla.

Minä luulen, että tuossa tulkinnassa tulee ne erot mitä täälläkin jauhetaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      334
      11185
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      350
      7737
    3. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      2343
    4. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      86
      2107
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      139
      1954
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1581
    7. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      110
      1241
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      52
      1044
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      878
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      312
      772
    Aihe